abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68723432
Dat ziet er lekker uit !
pi_68724207
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:53 schreef heaven7 het volgende:
Ik wil rennen! Laatste keer was vorige week vrijdag en toen begon m'n knie dus te vervelen. Kan ik het vandaag alweer proberen denken jullie? (Les 9 of 10 van Evy).
Gewoon rustig aan beginnen dan voel je vanzelf wel of je knie weer meewerkt. Zodra je merkt dat het niet gaat meteen stoppen en het rust gunnen anders kun je een nare blessure oplopen. Luister dus gewoon naar wat je lichaam je vertelt
pi_68724758
Over naar je lichaam luisteren gesproken.

Gister duurloop, zelfde hartslagzone als zondag toen het echt fantastisch ging. Het ging al moeizaam, begin ik opeens na een half uur ook nog eens te verzuren, wtf? Dus in een lagere zone (herstel) linea recta naar huis, echt zwaar klote

Ik had de avond ervoor wel slecht geslapen. Gewoon nog niet hersteld schijnbaar. Training van vanavond maar gecanceld, morgen nieuwe poging.

Voorbereiding gaat lekker zo Nog 18 dagen tot de wedstrijd ...
pi_68740626
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:05 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ligt er ook aan of je al enige hardloopervaring hebt.
Zelf doe ik om de dag nu, maar probeer me daarbij toch tot 3 x per week te beperken. Je spieren moeten ook rust krijgen om te kunnen herstellen.
Niet echt

Ik heb vorig jaar wel 4 proeflessen gevolgd bij een hardloopclubje, en dat is het wel zo'n beetje
Children of the night. What music they make.
pi_68761554
Gisteravond zoals gezegd de intervaltraining gedaan, ging behoorlijk lekker! Ben benieuwd of het nou ook direct resultaat heeft op m'n prestaties op de langere afstand. Volgende week laat ik dat weten, want ik ga eerst dit weekend met mijn meisje naar Antwerpen
pi_68762972
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:31 schreef PteV het volgende:
Ben benieuwd of het nou ook direct resultaat heeft op m'n prestaties op de langere afstand.
Wat denk je zelf?

Lichaam past zich aan aan de hand van trainingsprikkels over tijd, denk dat als je goede intervaltraining mixed met je duurtraining dat je pas na 3-4 weken echt de eerste resultaten zult voelen...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68763181
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:31 schreef PteV het volgende:
Gisteravond zoals gezegd de intervaltraining gedaan, ging behoorlijk lekker! Ben benieuwd of het nou ook direct resultaat heeft op m'n prestaties op de langere afstand. Volgende week laat ik dat weten, want ik ga eerst dit weekend met mijn meisje naar Antwerpen
Op welke manier beinvloedt intervaltraining prestaties op lange afstanden precies? Snelheid? Uithoudingsvermogen? Iets anders?

Het liefst doe ik een lekkere lange duurloop. Maar ik wil graag de marathon lopen en misschien is het beter om ook intervaltraining te gaan doen. Alhoewel, ik zaalvoetbal ook en dat is al een soort intervaltraining... Heeft iemand advies en/of kan iemand uitleggen waarom intervaltraining goed is? Bedankt alvast.

Veel plezier in Antwerpen trouwens
pi_68763590
Ben ook benieuwd naar intervaltrainingen. Zijn daar ook schema's van?
pi_68764412
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:15 schreef superbient het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

Lichaam past zich aan aan de hand van trainingsprikkels over tijd, denk dat als je goede intervaltraining mixed met je duurtraining dat je pas na 3-4 weken echt de eerste resultaten zult voelen...
Dat bedoelde ik ook eigenlijk met direct resultaat het voelt in ieder geval wel goed. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen m.b.t. de resultaten van de intervaltrainingen.
pi_68764545
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:21 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Op welke manier beinvloedt intervaltraining prestaties op lange afstanden precies? Snelheid? Uithoudingsvermogen? Iets anders?

Het liefst doe ik een lekkere lange duurloop. Maar ik wil graag de marathon lopen en misschien is het beter om ook intervaltraining te gaan doen. Alhoewel, ik zaalvoetbal ook en dat is al een soort intervaltraining... Heeft iemand advies en/of kan iemand uitleggen waarom intervaltraining goed is? Bedankt alvast.

Veel plezier in Antwerpen trouwens
In dit artikel staan heel veel nuttige tips over intervaltraining
pi_68765640
Ik volg zelf een variant van de Verheul methode, zie deze link

En dat bestaat bijna alleen maar uit intervallen (80%) en soms een wisselduurloop (20%) - dus nooit lange trage afstanden. Ben dan ook geen langzaamloper, maar een hardloper Maar aangezien ik pas sinds februari serieus loop kan ik niet veel zeggen over prestaties ed, zo snel merk je dat allemaal niet.
pi_68768163
Bedankt voor de links Interessant.
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:17:09 #138
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68778467
Net 15 km gelopen in 1.33.20, ging op zich prima. Rende op een gegeven moment door de polder bij De Bilt, stond er een bord met 'PAS OP BROEDENDE ZWAAN'. Ik dat kleine paadje op, en de zin 'huh waar is dat gare beest da...' was nog niet uitgesproken in m'n gedachten of ineens links uit de bosjes 'KSSJSJSSSSSSSSSGGGGGGG', zo'n gigagroot KLM-beest op me af.

Ik schrok me he-le-maal de tyfus, week ineens uit naar rechts en pleurde zo bijna de sloot in , maar wist me ternauwernood in veiligheid te brengen door even mijn tempo tactisch op te voeren naar sprintsnelheid.

Ja, het was weer een spannend avontuur vandaag.
Gourmetten of steengrillen?
pi_68778648
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:17 schreef Silenus het volgende:
Net 15 km gelopen in 1.33.20, ging op zich prima. Rende op een gegeven moment door de polder bij De Bilt, stond er een bord met 'PAS OP BROEDENDE ZWAAN'. Ik dat kleine paadje op, en de zin 'huh waar is dat gare beest da...' was nog niet uitgesproken in m'n gedachten of ineens links uit de bosjes 'KSSJSJSSSSSSSSSGGGGGGG', zo'n gigagroot KLM-beest op me af.

Ik schrok me he-le-maal de tyfus, week ineens uit naar rechts en pleurde zo bijna de sloot in , maar wist me ternauwernood in veiligheid te brengen door even mijn tempo tactisch op te voeren naar sprintsnelheid.

Ik heb ook echt een hekel aan zwanen. Mooie beesten, maar je moet er niet te dichtbij in de buurt komen. Net zoals bij sommige vrouwen zeg maar.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68779769
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:17 schreef Silenus het volgende:

dat bord staat er dus niet voor niets....

en wat betreft die intervaltrainingen. Het is natuurlijk maar net waar je voor traint. Ga je voor korte afstanden tot 10km dan moet je veel intensief werk en interval doen, omdat je daar tegen je limiet loopt. Ga je voor de halve marathon en up dan zal je ook veel tijd aan lange trainingen moeten besteden, omdat je simpelweg ook uren en km's moet maken...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68793486
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:38 schreef superbient het volgende:
Ik zal het eens opzoeken, klinkt wel interessant hoewel ik zelf de duurtrainingen het leukst vind:)
Heb ook niet echt veel zin om 5-6x week te gaan intervallen met al die tempo's je moet er namelijk mentaal ook klaar voor zijn om zo'n training af te werken terwijl een duurloopje simpel is om je voor op te laden gewoon rondje uitzoeken en lopen....
Ieder zijn smaak idd, mij liggen de duurloopjes niet zo - het intervallen & fartlekken des te meer.
quote:
Maar als je de verhalen van de afrikanen leest, neem bijv de trainingsgroepen in Addis Abeba en Iten waar het wemelt van de "amateur" hardlopers die menig europese prof eruit lopen, die toch ook veel nadruk leggen op rustig werk, waarbij de wekelijkse duurloop van 2-3 uur niet ontbreekt en ze ook vaak elke dag wel een min of 45-60 in een voor hun rustig tempo:)
Heb wel de biografie van Haile gelezen, maar de schema's staan me niet zo scherp meer voor het oog. Wat ik nog wel weet is dat ze belachelijk veel lopen
quote:
Maar tot slot, er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden en elke weg werkt ook weer anders voor verschillende personen
Dat ben ik geheel met je eens.
quote:
ps. zit nu weer veel op de fiets, heb me wel al ingeschreven voor de damloop, dus moet dan maandje of 2 van te voren weer wat looptraining gaan doen en een 10K lopen 3 weken voor de damloop.
Heb je wel eens een duathlon gestart?

[ Bericht 42% gewijzigd door Koert op 07-05-2009 23:50:19 ]
pi_68793880
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:35 schreef Marurk het volgende:

[..]

Leuk he, dat Nike+
Mijn sensor was kapot en heb gisteren voor 20 euro een nieuwe moeten kopen
Ja! Zeker als je meedoet aan challenges kan het behoorlijk verslavend gaan werken, dat rennen Jammer dat ik nog niet 'sterk' genoeg ben om af en toe twee dagen achter elkaar te gaan ipv altijd om de dag.

Maar ik merk wel dat m'n conditie verbetert, da's fijn. Vandaag min of meer per ongeluk 7,5km in 47min gerend (ik was verdwaald ). Van 't weekend rennen op de Veluwe
pi_68797724
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik overweeg om de Nike+ set te kopen.. Heb het idee dat het wel extra motiveert omdat je die challenge wil helpen Vind het alleen wel vrij prijzig..

Vanmiddag mag ik weer
pi_68798245
Wat zal ik blij zijn als dat beginnersschema voorbij is zeg Hardlopen is geweldig maar dan moet je wel een uur kunnen lopen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68798292
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 08:11 schreef Daph_ het volgende:
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik overweeg om de Nike+ set te kopen.. Heb het idee dat het wel extra motiveert omdat je die challenge wil helpen Vind het alleen wel vrij prijzig..

Vanmiddag mag ik weer
Via e-bay kun je het voor iets goedkoper krijgen (was zelf klaar voor 23 euro inclusief verzenden vanuit de UK. Daar heb je ook kastjes en zakjes waar die sensor in kan, die je vervolgens aan je veters kunt bevestigen. Je hoeft dus geen speciale prijzige Nike+-schoen te kopen waar die sensor in je zool kan
pi_68798429
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 08:50 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Via e-bay kun je het voor iets goedkoper krijgen (was zelf klaar voor 23 euro inclusief verzenden vanuit de UK. Daar heb je ook kastjes en zakjes waar die sensor in kan, die je vervolgens aan je veters kunt bevestigen. Je hoeft dus geen speciale prijzige Nike+-schoen te kopen waar die sensor in je zool kan
Nee I know maar aangezien ik een iPod shuffle heb kan de Nike+ daar niet bij, dus wordt het zo'n band en die kost 60 euri.. Heb je die toevallig besteld vanuit de UK?
pi_68800043
Shitshitshit, mijn knie is écht niet goed Gister na bijna een week weer begonnen maar na 5 minuten deed het echt alweer pijn! Het enige wat ik me kan bedenken is dat mijn manier van lopen verkeerd is. Kan de buitenkant van je knie pijn gaan doen als je je voeten meer voor elkaar zet dan naast elkaar? (Door mijn 10 jaar turnen wellicht). Ik baal ervan en wil verdorie lopen Wat moet ik doen?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 10:01:18 #148
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68800188
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:55 schreef heaven7 het volgende:
Shitshitshit, mijn knie is écht niet goed Gister na bijna een week weer begonnen maar na 5 minuten deed het echt alweer pijn! Het enige wat ik me kan bedenken is dat mijn manier van lopen verkeerd is. Kan de buitenkant van je knie pijn gaan doen als je je voeten meer voor elkaar zet dan naast elkaar? (Door mijn 10 jaar turnen wellicht). Ik baal ervan en wil verdorie lopen Wat moet ik doen?
Klinkt als een lopersknie en bij mij is dat gekomen doordat ik op normale schoenen liep en hevig overproneerde. Nu voorzichtig begonnen om mijn nieuwe schoenen, en het lijkt nu beter te gaan. Ik ben nog geen een keer op mijn oude niveau gaan lopen, dus ik weet nog niet of het weg is.

Je gaf aan dat je nieuwe schoenen hebt, maar is er ook gekeken naar hoe je liep?
I am a black hole shitting into the void
pi_68800194
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:55 schreef heaven7 het volgende:
Naar een huisarts en fysiotherapie
Ik heb toen ik klein was ook mijn knieen geschaad door verkeerd lopen, daar had ik rond mijn 15e een tijdje fysiotherapie voor en nu kan ik gelukkig gewoon lopen. Ik weet niet hoe dat zit als je al volgroeid bent.
Ow ja, fysio om anders te leren lopen voelt heel raar en je hebt het idee dat je volledig belachelijk beweegt en loopt, maar het helpt wel als je er serieus mee bezig gaat.

Sterkte
pi_68800434
Ja ik moest op een loopband en toen heeft hij gekeken. Hij zei dat ik normale schoenen nodig had maar dat ik moest uitkijken dat ik mijn voeten niet teveel voor elkaar ging zetten.. Blijkbaar doe ik dat wel. De eerste weken was er niks aan de hand maar na de 3e week ging het dus mis Verder heb ik nooit pijn met lopen, rennen (korte stukjes naar de bus ofzo), springen, fietsen etc.. De pijn is ook meteen weg zodra ik stop met lopen en dan kan ik zonder problemen en centje pijn verderwandelen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2009 10:09:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')