abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68805682
Jaja, eergisteren 13 kilometer gelopen en gisteren meteen weer 9, beide met ongeveer 12 km/u gemiddeld. Ik kan er weer tegenaan!
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68809956
Gisteren eens een 3000m gelopen op de baan. Mooie tijd van 10:47 gelopen, is toch aardig hard zag ik op de calculator. 16,7 km/u
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_68810513
ik heb gisteren een beetje een fartlek-achtige training gedaan, over bruggetjes en regelmatig korte/langere sprintjes etc. Topsnelheid was 16 km/u (maar dat was maar 10 sec of zo )
pi_68816857
Ik heb mijn startnummer voor de Marikenloop

En nu hoop ik dat ze echt soepel zijn met hun tijdslimiet van 40 minuten, zoals ze melden in de folder die erbij zat. Want op de site staat het volgende:
quote:
Op het finishpunt gelden limiettijden (netto-tijden), te weten respectievelijk 40 minuten voor de 5- en 80 minuten voor de 10 km. Een loopster, aan wie kenbaar is gemaakt dat zij de limiet heeft overschreden, is gediskwalificeerd. Zij neemt niet langer aan het hardloopevenement deel en dient over het fietspad/stoep terug te keren. Ook iedereen die zich achter de politie bevindt, heeft de limiet overschreden. Na de politie en de bezemfiets worden de speciale Marikenloop-verkeersmaatregelen opgeheven.
pi_68816996
Als je een paar minuutjes smokkelt dan zal er wel een oogje worden toegeknepen maar met een schema 100+ ga je er wss wel uit. Tenminste dat lijkt mij de menselijke maat.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:04:00 #156
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68817092
ja, vaak laten ze mensen die in 1 tempo door blijven lopen op een schema van +/- 45 minuten wel gewoon finishen, ze willen vooral geen mensen die de laatste kilometers gaan wandelen.
pi_68817775
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:04 schreef Grumpey het volgende:
ja, vaak laten ze mensen die in 1 tempo door blijven lopen op een schema van +/- 45 minuten wel gewoon finishen, ze willen vooral geen mensen die de laatste kilometers gaan wandelen.
haha ja, natuurlijk met enig respect maar ik herinner me nog de circuitrun en nadat ik had gewacht op een vriend, omgekleed en 20min had uitgelopen liepen we rustig terug naar het station en toen kwamen we nog mensen tegen die rond km 10 waren en die liepen gewoon. Natuurlijk loopt iedereen zijn eigen tempo, maar een beetje zelfkennis kan geen kwaad lijkt me...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:30:23 #158
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68817913
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:57 schreef omearos het volgende:
Ik heb mijn startnummer voor de Marikenloop

En nu hoop ik dat ze echt soepel zijn met hun tijdslimiet van 40 minuten, zoals ze melden in de folder die erbij zat. Want op de site staat het volgende:
[..]
5 km loop je toch altijd wel in 40 minuten of niet dan
pi_68818163
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:30 schreef Marurk het volgende:

[..]

5 km loop je toch altijd wel in 40 minuten of niet dan
Tenzij je astma hebt en vrij snel een aanval krijgt, zoals omearos al eerder schreef hier
pi_68818231
Mijn zelfkennis zegt dat ik er 44 minuten over doe, maar ik neem inderdaad aan dat ze net als in Den Haag de laatste persoon die nog rent (in welk tempo ook) als limiet nemen. Is best leuk rennen met politiebegeleiding
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:53:48 #161
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68818644
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:40 schreef omearos het volgende:
Mijn zelfkennis zegt dat ik er 44 minuten over doe, maar ik neem inderdaad aan dat ze net als in Den Haag de laatste persoon die nog rent (in welk tempo ook) als limiet nemen. Is best leuk rennen met politiebegeleiding
Ik heb dan liever politiebegeleiding om ervoor te zorgen dat de mensen aan de kant gaan, omdat ik op kop loop (helaas nog niet gebeurt )
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:22:45 #162
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68819652
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:38 schreef knnth het volgende:

[..]

Tenzij je astma hebt en vrij snel een aanval krijgt, zoals omearos al eerder schreef hier
OK, dat is dan wel heel vervelend als je dat hebt. Had ik nog niet aan gedacht.
pi_68819892
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:53 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb dan liever politiebegeleiding om ervoor te zorgen dat de mensen aan de kant gaan, omdat ik op kop loop (helaas nog niet gebeurt )
Ik wel maar toen werd ik uit de race genomen omdat ik een half uur eerder van start was gegaan
pi_68824650
Vandaag weer 10 km gelopen, 1:11:18 dit keer dus dik een minuut sneller dan dinsdag
pi_68826004
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:29 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik wel maar toen werd ik uit de race genomen omdat ik een half uur eerder van start was gegaan
Hoe krijg je dat voor elkaar?
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:40 schreef Daph_ het volgende:
Vandaag weer 10 km gelopen, 1:11:18 dit keer dus dik een minuut sneller dan dinsdag
Gaat lekker
pi_68826838
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:19 schreef omearos het volgende:
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Was een grapje
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:45:33 #167
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68826854
Net eens bij de eindtijden gekeken van de hardloopwedstrijd hier. Er zijn dus serieus mensen die het voor mekaar krijgen om 5 km te lopen in zo'n 15 minuten of 15 km in 51 minuten.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:47:44 #168
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68826918
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:45 schreef Marurk het volgende:
Net eens bij de eindtijden gekeken van de hardloopwedstrijd hier. Er zijn dus serieus mensen die het voor mekaar krijgen om 5 km te lopen in zo'n 15 minuten of 15 km in 51 minuten.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:53:30 #169
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68827127
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:47 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eeeehhhhh...
pi_68827220
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:45 schreef FJD het volgende:

[..]

Was een grapje
Het is bij de Bata wel eens gebeurd dat lopers te vroeg vertrokken, als ik het goed heb doordat een stel mensen gewoon begon met aftellen en er bij 0 een hoop mensen echt begonnen te rennen
pi_68827469
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:53 schreef Marurk het volgende:

[..]

Eeeehhhhh...
Die man liep de 5000m in 12.39,36 Edit: en de 15km in 41.38.

Maar 15min is ook al erg rap... NL record staat op 13.13,06.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koert op 08-05-2009 23:06:45 ]
pi_68828759
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:55 schreef omearos het volgende:

[..]

Het is bij de Bata wel eens gebeurd dat lopers te vroeg vertrokken, als ik het goed heb doordat een stel mensen gewoon begon met aftellen en er bij 0 een hoop mensen echt begonnen te rennen
Dit jaar nog.

Ze gingen bij de laatste etappe aftellen voor de fietser die alle etappes 'vooruit' fietst...maar ja hoor, alle vrouwelijke lopers vlogen er direct achteraan.

Daardoor miste een deel de start en die stonden vervolgens bij ons toen nog maar aan de start toen we een half uurtje later die laatste etappe startten.
Jack does it in real time...
pi_68834181
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:53 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

denk dat je dan gelijk kan plassen en al die middelen uit het artikel van Koert wel gevonden zullen worden
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68836722
Trouwens, over die grap die iemand maakte over hoe het is om in het gedrang bij een drukke wedstrijd te lopen: ik hoorde over een vrouw die bij de marathon van Rotterdam dit jaar in het gedrang bij de start ten val is gekomen en haar been brak. Dat was zuur, want ze had er lang voor getraind.

Nou kan je natuurlijk altijd pech hebben met zoiets, maar de drukte op de parcoursen maakt de kans op dit soort pech wel groter. Ze zouden echt overal het Zevenheuvelenloop-systeem moeten hanteren en dan ook bij de inschrijving checken of mensen zich niet in een te snel startvak inschrijven. Het is prachtig dat de loopsport groeit maar dan is het wel handig als de organisaties meegroeien. Hup, professionaliseren die hap!
pi_68839421
Het Zevenheuvelen-systeem inclusief controle van behaalde prestaties inderdaad.

Want daar stonden ook iets teveel mensen in m'n startvak die bij het inschrijven zoiets hadden van 'vast een uur of zo ga ik er over doen'. Bij de CPC was het dit jaar aardig geregeld, binnen 2 jaar terug moest je een bepaalde tijd gelopen hebben om een startplek te krijgen in een vak en dat vind ik een ideaal systeem.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:12:25 #176
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_68841276
ZO, vandaag de nationale lenteloop in Papendrecht gelopen. 15km. Tjongejonge, wat ging het slecht. Ik heb de afgelopen weken ivm blessure en vakantie weinig getraind en dat was te merken; bij de 11km ging ik he-le-maal kapot. Mijn tijd weet ik nog niet, maar ik verwacht iets onder de 01:20

Maarja, ik heb hem uitgelopen en daar ging in eerste instantie voor
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_68842463
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:00 schreef DeeBee het volgende:
Bij de CPC was het dit jaar aardig geregeld, binnen 2 jaar terug moest je een bepaalde tijd gelopen hebben om een startplek te krijgen in een vak en dat vind ik een ideaal systeem.
Zouden ze meer moeten doen. Ik heb ruim 80% van de mensen ingehaald bij de halve van Amsterdam. Dat kwam voor een deel omdat ik bewust als allerlaatste was gestart (zodat de massa al uit elkaar is gevallen als je ze bijhaalt) maar ook omdat er mensen waren die zichzelf schandalig hadden overschat. Dan heb ik het niet over een kwartier op twee uur lopen maar dan heb ik het over mensen die <1:30 opgeven (kon je aan de kleurtjes van je startnummer zien) en die ik nog ruim voor het Vondelpark inhaalde terwijl ik bruto 1:59 liep. Dat is zo vervelend. Zie je trouwens ook hoe lang het duurt voor iedereen de startlijn is gepasseerd, m'n netto tijd was 1:45 dus duurt het een kwartier voor alle lopers over de streep waren.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:17:30 #178
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68845635
Mijn run van vandaag: http://nikeplus.nike.com/(...)2043,runID,471479579
Ging lekker. Gemiddelde snelheid van 4'50'' (4 minuten, 50 seconden) per km. Aan het einde deed de sensor een beetje gaar, waardoor hij minder aangeeft.

Oh ja, hoe werkt dat nou eigenlijk bij een loopwedstrijd, dat met die vakken?
Bedoeling is (althans voor een aantal) om zo snel mogelijk die wedstrijd te lopen. Als je dan toch achterin staat (en niet vooraan de startstreep), dan doe je er toch ook langer over om binnen te komen? Of hoe werkt dat nu precies. Mijn vraag dus: hoe zorg je ervoor dat iedereen "gelijk" begint? Dat kan toch niet als er veel mensen zijn?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:18:13 #179
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68845651
Net 7,62km gelopen in 34:12 minuten. Opzich best tevreden, gemiddelde van 13,4km/h. Wilde eerst 10km lopen, maar mn rondje was op en had toen geen zin meer
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:25:20 #180
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68845834
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:18 schreef beertenderrr het volgende:
Net 7,62km gelopen in 34:12 minuten. Opzich best tevreden, gemiddelde van 13,4km/h. Wilde eerst 10km lopen, maar mn rondje was op en had toen geen zin meer
Da's een nette snelheid!
Ik ben ook aan het oefenen om nog wat harder te lopen.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:52:42 #181
77130 star_gazer
pi_68846525
Wegens uitval tijdregistratie geen 15km-uitslag.

WTF!! Ik heb dat bord met die klok gemist, dus nu wee tik gewon mijn tijd niet
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_68857104
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:17 schreef Marurk het volgende:
Mijn run van vandaag: http://nikeplus.nike.com/(...)2043,runID,471479579
Ging lekker. Gemiddelde snelheid van 4'50'' (4 minuten, 50 seconden) per km. Aan het einde deed de sensor een beetje gaar, waardoor hij minder aangeeft.

Oh ja, hoe werkt dat nou eigenlijk bij een loopwedstrijd, dat met die vakken?
Bedoeling is (althans voor een aantal) om zo snel mogelijk die wedstrijd te lopen. Als je dan toch achterin staat (en niet vooraan de startstreep), dan doe je er toch ook langer over om binnen te komen? Of hoe werkt dat nu precies. Mijn vraag dus: hoe zorg je ervoor dat iedereen "gelijk" begint? Dat kan toch niet als er veel mensen zijn?
Met een chip die je bij je draagt op je schoen of in je startnummer kan je er dus voor zorgen dat iedereen een netto-tijd krijgt (dus de tijd die je er over doet om het stuk tussen start en finish te lopen) naast een brutto tijd (tijd die je erover doet om bij de finish te komen, nadat het startschot is geklonken, dus inclusief de tijd die je doet om over te start te komen).

De vakken zijn ervoor om te zorgen dat de snelle lopers vooraan staan, zodat zij direct 'weglopen' bij de langzamere deelnemers, zodat iedereen elkaar zo min mogelijk hindert. Helaas gaat dit niet altijd goed (omdat mensen in de verkeerde vakken staan door onrealistische tijd die ze soms opgeven die vervolgens niet gecontroleerd wordt of ze die ooit gelopen hebben), waardoor je nogal een mix van verschillende tempo's hebt, wat nogal irritant kan zijn en iedereen onnodige overlast en energie kost.

Let maar eens op of je mensen ziet met zo'n dingetje aan hun schoen:

Die worden veel gebruikt bij evenementen om de tijden van iedereen te registreren.
  zondag 10 mei 2009 @ 01:18:45 #183
77130 star_gazer
pi_68861947
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:50 schreef DeeBee het volgende:
Die worden veel gebruikt bij evenementen om de tijden van iedereen te registreren.
BEHALVE ALS DE TIJDREGISTRATIE DUS GAAR IS, ZOALS BIJ DE LENTELOOP VANDAAG
-
  zondag 10 mei 2009 @ 01:19:41 #184
77130 star_gazer
pi_68861973
Sorry, ik baal er gewoon van Stomme championchip
-
pi_68864054
gisteren had mijn Polar weer problemen, ik dacht dat het opgelost was door een nwe batterij erin te zetten
Hij heeft 14 km gemeten maar op mapmyrun was het ruim 15!
Heb wel voor het eerst een beetje spierpijn
pi_68864375
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:50 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Met een chip die je bij je draagt op je schoen of in je startnummer kan je er dus voor zorgen dat iedereen een netto-tijd krijgt (dus de tijd die je er over doet om het stuk tussen start en finish te lopen) naast een brutto tijd (tijd die je erover doet om bij de finish te komen, nadat het startschot is geklonken, dus inclusief de tijd die je doet om over te start te komen).

De vakken zijn ervoor om te zorgen dat de snelle lopers vooraan staan, zodat zij direct 'weglopen' bij de langzamere deelnemers, zodat iedereen elkaar zo min mogelijk hindert. Helaas gaat dit niet altijd goed (omdat mensen in de verkeerde vakken staan door onrealistische tijd die ze soms opgeven die vervolgens niet gecontroleerd wordt of ze die ooit gelopen hebben), waardoor je nogal een mix van verschillende tempo's hebt, wat nogal irritant kan zijn en iedereen onnodige overlast en energie kost.
Ging bij mij dus ook fout. Netjes aangegeven dat ik er lang over dacht te doen, maar omdat ik zo'n chip had mocht ik in het voorste vak starten. Was mijn eerste evenement, dus helemaal niet bij stilgestaan hoe het werkt met startvakken, snelle lopers, enzovoort. Dat start inderdaad behoorlijk irritant, ook als langzame loper.
Ben benieuwd hoe het gaat in Nijmegen zondag.
  zondag 10 mei 2009 @ 10:07:53 #187
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68864887
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:19 schreef star_gazer het volgende:
Sorry, ik baal er gewoon van Stomme championchip
Naja, je mag in ieder geval blij zijn dat je niet het gevoel had dat je een pr ging lopen. Dan zou het helemaal zuur zijn. Maar toch, het blijft kut.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

Da's een nette snelheid!
Ik ben ook aan het oefenen om nog wat harder te lopen.
thnx al is mn werkelijke snelheid net iets lager, omdat ik mijn horloge niet helemaal vertrouw. Maar dat zal er maximaal 2 tienden naast zitten gok ik. En verder blijft het gewoon een kwestie van veel intervallen zeggen ze. Ik moet zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb, maar de snelle lopers hier kunnen het beamen

edit:

Net weer gelopen, wat een super weer

7,95km gelopen in 34:42 minuten. Gemiddelde snelheid van 13,7km/h wordt soms wel aangestaard door allemaal voorbijgangers. Vraag me af of ik er nou zo gek uit zie of dat ze denken dat ik de nieuwe Haile ben. Ik hoop het laatste en dat maak ik mezelf maar wijs

[ Bericht 7% gewijzigd door beertenderrr op 10-05-2009 13:48:21 ]
pi_68870790
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:07 schreef beertenderrr het volgende:

7,95km gelopen in 34:42 minuten. Gemiddelde snelheid van 13,7km/h wordt soms wel aangestaard door allemaal voorbijgangers. Vraag me af of ik er nou zo gek uit zie of dat ze denken dat ik de nieuwe Haile ben. Ik hoop het laatste en dat maak ik mezelf maar wijs

mss omdat je met dit warme weer een rode kop krijgt en dan met wat zweet erbij zullen ze wel vinden dat je je teveel inspant

zoals een zwerver ooit tegen mij zei met een fles wodka in de hand terwijl het een graadje of 32 was: "Doe rustig aan jongen , pas op voor je hart, rustig aan!"
  zondag 10 mei 2009 @ 14:47:56 #189
74453 koeii
Een P ja
pi_68871246
Ik had een keer dat een vent van 150 kg mij ging vertellen dat hardlopen slecht voor mn knieën zou zijn
Dus toch .
pi_68877949
Ik heb meegedaan met de HANKAN-estafette en zei na afloop nog tegen m'n teamgenoten: "het voelde heel lekker toen ik liep, dat betekent meestal dat ik enorm langzaam aan het lopen ben".
En jawel! Zelfs m'n 74-jarige vader liep zijn (even lange) etappe (vijf minuten!) sneller (respect!)

Ik liep als laatste, toen was het behoorlijk warm en daar kan ik slecht tegen. Krijg dan een paar uur na afloop ook altijd enorme hoofdpijn (vandaag binnen de perken gehouden dankzij de firma Ibuprofen), dat heb ik na saunabezoek vaak ook, mijn hoofd voert de warmte slecht af. Ik heb me weleens afgevraagd of het dan wel verstandig is om dit soort dingen te doen, en of ik niet zo iemand ga zijn die tijdens een wedstrijd bezwijkt. Maar ik heb geen last tijdens de wedstrijd, het komt een paar uur daarna. Ik denk dat het niet gevaarlijk is, hooguit onprettig. Hopelijk is het volgende week bij de Marikenloop minder mooi weer. Doe mij maar regen .

Heb nu een knalrood verbrand hoofd, morgen als 'n tomaat naar m'n werk

Het is wel een grappig evenement, je kunt ervoor kiezen het marathonparcours in je eentje te lopen, met z'n tweeen (ieder een halve marathon) of met z'n vieren (wat wij deden). Het is een relatief kleine loop qua aantal deelnemers, ik denk in totaal minder dan duizend. En die waren allemaal vrolijk en grappig, jolige sfeer overal.
pi_68878083
Ben vanmiddag gaan lopen, maar het was mij een beetje té warm. Ik was van plan een stuk verder te gaan, maar ik had zo het vermoeden dat ik het anders niet meer tot thuis zou halen dus ben eerder omgekeerd. Zelfs langs het water stond op de heenweg geen zuchtje wind! Op de terugweg wel een beetje, dus dat was wel fijn. Terugweg ging naar mijn gevoel ook een stuk beter. Uiteindelijk 8,22 km gelopen volgens afstandmeten.nl. Tergend langzaam, maar ach, zoals mijn vriend zei "je hebt toch weer gelopen"
pi_68888137
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:44 schreef ShadyLane het volgende:
Ik liep als laatste, toen was het behoorlijk warm en daar kan ik slecht tegen. Krijg dan een paar uur na afloop ook altijd enorme hoofdpijn (vandaag binnen de perken gehouden dankzij de firma Ibuprofen), dat heb ik na saunabezoek vaak ook, mijn hoofd voert de warmte slecht af. Ik heb me weleens afgevraagd of het dan wel verstandig is om dit soort dingen te doen, en of ik niet zo iemand ga zijn die tijdens een wedstrijd bezwijkt. Maar ik heb geen last tijdens de wedstrijd, het komt een paar uur daarna. Ik denk dat het niet gevaarlijk is, hooguit onprettig. Hopelijk is het volgende week bij de Marikenloop minder mooi weer. Doe mij maar regen .
Euh, klinkt nogal als een gebrek aan vocht. Zeker met dit warme weer en omdat het pas later komt - drink je wel voldoende tijdens en na je inspanning?
pi_68888784
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:47 schreef koeii het volgende:
Ik had een keer dat een vent van 150 kg mij ging vertellen dat hardlopen slecht voor mn knieën zou zijn

Vanmiddag weer 5km gelopen in minutenschema. Voelt wel erg lekker maar ben blij als ik een uur aaneen kan lopen, wat moet dat heerlijk zijn
pi_68889193
Ik denk het niet Koert, ik heb dit al jaren en dus vanalles uitgeprobeerd op het gebied van vocht, zouten, vetten, noem het allemaal maar op. Als ik naar de sauna ga met vriendinnen drink ik daar twee keer zoveel als zij. Bij sportwedstrijden drink ik ook veel meer dan m'n zusje. En het zal vast iets helpen, maar de hoofdpijn komt toch. Als het dus aan vocht ligt, dan moet ik wel een heel absurd hoge vochtbehoefte hebben.

Op internet vond ik ooit iets over haarvaatjes en een hoofd dat de warmte niet kwijt kan. En dat klinkt plausibeler, want sinds ik in de sauna extreem goed koel, vooral m'n hoofd, en bij hardloopwedstrijden liters water over m'n hoofd giet, gaat het beter. Helemaal weg is het nog niet, maar het gaat beter (kan ook inbeelding zijn hoor, maar dingen die lijken te helpen hou ik er natuurlijk graag in). En ik moet zeggen dat ik dat koelen vandaag een beetje heb verwaasloosd, wat erop wijst dat het daar dus weleens mee te maken kan hebben.

Ik let ook wel op vocht hoor, want te weinig drinken is natuurlijk nooit goed. Vrienden zijn er inmiddels aan gewend dat ik, bovenop de gewone sapjes die we in de sauna drinken, ook nog drie flessen sportdrank achterovergiet . Ik heb vandaag ook meer gedronken dan m'n teamgenoten. Ik blijf daar zeker m'n best voor doen, maar om de hoofdpijn te voorkomen is blijkbaar meer nodig.

Inmiddels nergens meer last van trouwens, terwijl die Ibu toch allang uitgewerkt moet zijn. Hoera!
pi_68896097
quote:
Op zondag 10 mei 2009 23:13 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk het niet Koert, ik heb dit al jaren en dus vanalles uitgeprobeerd op het gebied van vocht, zouten, vetten, noem het allemaal maar op. Als ik naar de sauna ga met vriendinnen drink ik daar twee keer zoveel als zij. Bij sportwedstrijden drink ik ook veel meer dan m'n zusje. En het zal vast iets helpen, maar de hoofdpijn komt toch. Als het dus aan vocht ligt, dan moet ik wel een heel absurd hoge vochtbehoefte hebben.

Op internet vond ik ooit iets over haarvaatjes en een hoofd dat de warmte niet kwijt kan. En dat klinkt plausibeler, want sinds ik in de sauna extreem goed koel, vooral m'n hoofd, en bij hardloopwedstrijden liters water over m'n hoofd giet, gaat het beter. Helemaal weg is het nog niet, maar het gaat beter (kan ook inbeelding zijn hoor, maar dingen die lijken te helpen hou ik er natuurlijk graag in). En ik moet zeggen dat ik dat koelen vandaag een beetje heb verwaasloosd, wat erop wijst dat het daar dus weleens mee te maken kan hebben.

Ik let ook wel op vocht hoor, want te weinig drinken is natuurlijk nooit goed. Vrienden zijn er inmiddels aan gewend dat ik, bovenop de gewone sapjes die we in de sauna drinken, ook nog drie flessen sportdrank achterovergiet . Ik heb vandaag ook meer gedronken dan m'n teamgenoten. Ik blijf daar zeker m'n best voor doen, maar om de hoofdpijn te voorkomen is blijkbaar meer nodig.

Inmiddels nergens meer last van trouwens, terwijl die Ibu toch allang uitgewerkt moet zijn. Hoera!
Meer drinken is natuurlijk altijd relatief. Om het echt te weten te komen moet je voor en na de inspanning even op de weegschaal gaan staan en dan het verschil in kilo's + de drankjes tijdens de race optellen om te zien hoeveel je bent verloren. Dit moet je dan extra drinken naast wat je normaal al drinkt. Wat Koert ook al zegt hoofdpijn is idd heel vaak een vochttekort en sommige personen zweten gewoon meer dan anderen.
pi_68897677
Zo, ik ben er ook weer van een weekendje Antwerpen Vanochtend meteen m'n hardloopschoenen aangetrokken en het parcours van de wedstrijd op 5 Juni alvast gelopen. 5 KM in 21:17, gemiddelde van 14.1 km per uur. Ik heb mezelf voorgenomen om m'n eigen PR van 21:03 te verbeteren en zoals het er nu naar uitziet moet dat wel lukken
pi_68914238
Ik heb geen weegschaal

Maar ik blijf absoluut m'n best doen qua drinken, mocht het a.s. zondag bij de Marikenloop weer zo warm zijn dan is dat een goeie testcase. Ik neem m'n mede-amateurhardlopers en hun adviezen uiterst serieus
  maandag 11 mei 2009 @ 19:47:14 #198
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_68915676
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:51 schreef PteV het volgende:
Zo, ik ben er ook weer van een weekendje Antwerpen Vanochtend meteen m'n hardloopschoenen aangetrokken en het parcours van de wedstrijd op 5 Juni alvast gelopen. 5 KM in 21:17, gemiddelde van 14.1 km per uur. Ik heb mezelf voorgenomen om m'n eigen PR van 21:03 te verbeteren en zoals het er nu naar uitziet moet dat wel lukken
Dat vind ik echt snel, ik loop nu 10 km/h en op een goede dag 11, dus 15 zie ik mezelf voorlopig nog niet doen
pi_68916233
Ik heb geswitcht van de 10 naar de 5 op de Marikenloop a.s. zondag. Ik denk dat het net even te hoog gegrepen is op dit moment
pi_68919899
Zo. Na zes dagen stilstand voor het eerst sinds 13 april eens boven HR-zone D1 getraind ... 5km gedraafd in 21min ... ging fscking makkelijk Het was dan ook een training en geen wedstrijd

Deze week nog een paar keer in- en extensief interval, zondag nog een duurloop van 60/70 min en dan gaan we de wedstrijdweek in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')