En het vreten van geldquote:Op maandag 27 april 2009 20:43 schreef Alicey het volgende:
Het koningshuis maakt zich best nuttig, o.a. door staatsrelaties te onderhouden. Ook wanneer het op (stille) diplomatie aankomt is het koningshuis van toegevoegde waarde.
Dat kan een President/Raadspensionaris ook.quote:Op maandag 27 april 2009 20:43 schreef Alicey het volgende:
Het koningshuis maakt zich best nuttig, o.a. door staatsrelaties te onderhouden. Ook wanneer het op (stille) diplomatie aankomt is het koningshuis van toegevoegde waarde.
Aan de andere kant levert het weer geld op, dus of dat nu zo'n ramp is.. Verder levert het koningshuis een boel dingen die niet voor puur geld te koop zijn.quote:
Kinderen ja.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan de andere kant levert het weer geld op, dus of dat nu zo'n ramp is.. Verder levert het koningshuis een boel dingen die niet voor puur geld te koop zijn.
Zoals? Elke dag een nieuw item voor Sbs6 shownieuws?quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan de andere kant levert het weer geld op, dus of dat nu zo'n ramp is.. Verder levert het koningshuis een boel dingen die niet voor puur geld te koop zijn.
In veel mindere mate. Een president is meer bij bestuur betrokken en heeft veel minder ervaring.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Dat kan een President/Raadspensionaris ook.
quote:
Ze leveren minder op dan ze kosten. Als die mensen wat minder geld zouden gaan gebruiken zou het misschien nog kunnen.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bovendien zijn die ook voor geld te koop.quote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook ja, maar daarvoor hoef je geen lid van het koningshuis te zijn.
Ik denk hierbij vooral aan de diplomatieke invloed van een koningshuis.quote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Zoals? Elke dag een nieuw item voor Sbs6 shownieuws?
Nee. Koninginnedagquote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Zoals? Elke dag een nieuw item voor Sbs6 shownieuws?
Dat vraag ik me af. Ook op economisch gebied heeft een koningshuis waarde.quote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ze leveren minder op dan ze kosten. Als die mensen wat minder geld zouden gaan gebruiken zou het misschien nog kunnen.
quote:Op maandag 27 april 2009 20:43 schreef Alicey het volgende:
Dat kan een goeie president ook allemaal kijk maar naar Obamaquote:Op maandag 27 april 2009 20:49 schreef DaDude1987 het volgende:
Om wat bewijzen te leveren:
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=167299&ref=rss
De stabilisatiefactor en ervaring lijken me toch moeilijker bij iemand die maar 4 tot 8 jaar zijn ambt kan beoefenen.quote:Op maandag 27 april 2009 20:52 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Dat kan een goeie president ook allemaal kijk maar naar Obama
Heb je het artikel wel goed gelezen in plaats van allemaal gevoelsargumenten te geven ?quote:Op maandag 27 april 2009 20:52 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Dat kan een goeie president ook allemaal kijk maar naar Obama
Verder blijft Obama maar 8 jaar zitten.....quote:Hij vergeleek monarchieën met andere staatsvormen en kwam tot de conclusie dat koninkrijken het structureel beter doen. Hun nationale inkomen groeide de afgelopen decennia jaarlijks met gemiddeld een procentpunt meer.
En dat zou jij niet willen als het kan ?quote:Op maandag 27 april 2009 20:50 schreef Bredewout92 het volgende:
En als er oorlog uitbreekt vluchten ze snel naar het buitenland
http://www.nidi.knaw.nl/e(...)of-2007-vandalen.pdfquote:Op maandag 27 april 2009 20:55 schreef Bredewout92 het volgende:
Dat artikel staat trouwens vol met speculatie en veel argumenten worden slecht onderbouwt
Blijfen.quote:Op maandag 27 april 2009 20:56 schreef Exstreem het volgende:
[..]
En dat zou jij niet willen als het kan ?
Tevens wou Wilhelmina helemaal niet naar Engeland maar wou zij bij haar soldaten in het veld blijfen.
Misschien omdat er heel wat centjes in dat Koningshuis verdwijnen en je er inderdaad weinig voor terugkrijgt. Niet dat ik me druk maak, maar zoiets zal het wel zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik heb me eigenlijk nooit zo druk gemaakt om het koningshuis, maar nu het gonst van de geruchten dat Beatrix haar aftreden bekend gaat maken vraag ik me wel af waarom iedereen zich toch zo opwindt over dat nieuws, want in principe veranderd er geen fuck in dit land behalve dat we een koning hebben i.p.v. een koningin. Wanneer hoorden we nou eigenlijk iets van Beatrix? Vooral met koninginnedag en prinsjesdag, daar houdt het wel mee op geloof ik.
Geef ik net een artikel dat het koningshuis 200 miljoen euro kost, maar wel 4/5 miljard euro oplevert....quote:Op maandag 27 april 2009 21:33 schreef ehqo het volgende:
[..]
Misschien omdat er heel wat centjes in dat Koningshuis verdwijnen en je er inderdaad weinig voor terugkrijgt. Niet dat ik me druk maak, maar zoiets zal het wel zijn.
Wat heeft een betere invloed: Een vrije koningin die via de radio haar volk kan toespreken, of een gijzelaarster die gedwongen wordt met de bezetter mee te werken?quote:Op maandag 27 april 2009 20:50 schreef Bredewout92 het volgende:
En als er oorlog uitbreekt vluchten ze snel naar het buitenland
Geen enkele politicus kan en wil verder denken dan 4 jaar.quote:Dat kan een goeie president ook allemaal kijk maar naar Obama
TS faalbaas.quote:Op maandag 27 april 2009 20:41 schreef Bredewout92 het volgende:
Serieus waarom bestaat deze nog? Ze voeren niks uit en nemen alleen maar snoepreisjes van ons belastinggeld. Nederland moet weer een republiek worden zoals vroeger, Toen Nederland nog echt een status had in plaats van het land waar iedereen wiet rookt en iedereen op klompen loopt.
[ afbeelding ]
En niet te vergeten onze grootste prestatie toen der tijd:
[ afbeelding ]
Het meeste volk loopt er nog steeds achteraan en zingen ze ook braaf volkslied.quote:Op woensdag 29 april 2009 04:19 schreef PallominnoX het volgende:
Echt iets om trots op te zijn ja, een inteelt familie die practisch Duits is. Geweldig hoor, dit.
Op vet geld krijgen voor weinig doen.quote:Op woensdag 29 april 2009 05:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waarop? Een Argentijnse mokkel die alleen maar dochters maakt?
Volgens mij had die muts betere baan dan onze kroonprins.quote:Op woensdag 29 april 2009 06:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Op vet geld krijgen voor weinig doen.
Ja, denk dat iedereen jaloers is op de mensen van het Koningshuis.quote:Op woensdag 29 april 2009 06:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Op vet geld krijgen voor weinig doen.
quote:Op woensdag 29 april 2009 01:21 schreef Perico het volgende:
Die Oranjes zijn ook maar zeer recent bij toeval door een dronken Willem I hier aan de macht gekomen. Paleis op de Dam, dat was het STADHUIS in de Republiek, hebben ze zich ook zo maar toegeeigend.
Trix heeft begin dit jaar gewoon een 17e eeuwse trap in dat Paleis laten slopen en er een roltrap in gezet, omdat ze zelf slecht ter been is en het haar geen fuck uitmaakt. Verder rookt ze binnenskamers als een ketter en houdt ze van veel glazen sterke drank.
Koningshuis afschaffen, gekozen burgemeester, gekozen president, gekozen Senaat, pas dan is Nederland een 21e eeuwse democratie. Nu hebben we NIETS te kiezen... dat dit kan in Nederland!!!
Bron?quote:Op woensdag 29 april 2009 01:21 schreef Perico het volgende:
Die Oranjes zijn ook maar zeer recent bij toeval door een dronken Willem I hier aan de macht gekomen. Paleis op de Dam, dat was het STADHUIS in de Republiek, hebben ze zich ook zo maar toegeeigend.
Trix heeft begin dit jaar gewoon een 17e eeuwse trap in dat Paleis laten slopen en er een roltrap in gezet, omdat ze zelf slecht ter been is en het haar geen fuck uitmaakt. Verder rookt ze binnenskamers als een ketter en houdt ze van veel glazen sterke drank.
Koningshuis afschaffen, gekozen burgemeester, gekozen president, gekozen Senaat, pas dan is Nederland een 21e eeuwse democratie. Nu hebben we NIETS te kiezen... dat dit kan in Nederland!!!
Vast niet beschikbaar.quote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:42 schreef sig000 het volgende:
Maar respect dat ie zo'n stoot aan de haak heeft weten krijgen.
Met wat?quote:Op woensdag 29 april 2009 16:07 schreef Fortitudo het volgende:
oneens
En dat kost geen geld?quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Dat kan een President/Raadspensionaris ook.
Ja, excuses, ik sprak over een roltrap maar ze hebben een 17e eeuwse trap gesloopt om er een goederenlift in te zetten (maar onder intimi is het bekend dat Trix niet meer trap wil lopen, vandaar dit rookgordijn).quote:Op woensdag 29 april 2009 12:38 schreef Yurithemaster het volgende:
De trap ging er uit voor een lift maar of het uit eindelijk ook echt gebeurd is
quote:Op maandag 27 april 2009 20:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk hierbij vooral aan de diplomatieke invloed van een koningshuis.
Het heeft een economisch voordeel. De tegenhanger van het koningshuis, het feit dat je dus een president krijgt kost een land een stuk meer geld dan het gebruik maken van een koningshuis.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 02:00 schreef Fooliq het volgende:
[..]
Als je het nou concreet bekijkt, wat voor positieve diplomatieke invloed heeft het koningshuis tot nu toe gehad dan? Ik denk niet dat een koningshuis direct voordeel oplevert voor een staat. Het zorgt misschien voor een ander aanzien maar voor de rest heeft zo'n monarchie weinig toegevoegde waarde. Vind ik.
Mmhhh, we horen ook niks meer van de TS....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:17 schreef 2fastTG het volgende:
TS had zon hekel aan koningshuis dat ie naar apeldoorn was gereden ?:0
maarja nu hebben we een regering én een koningshuis..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 02:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het heeft een economisch voordeel. De tegenhanger van het koningshuis, het feit dat je dus een president krijgt kost een land een stuk meer geld dan het gebruik maken van een koningshuis.
Wél economisch voordeliger want een regering + koningshuis weeg niet op tegen de kosten van een presidentschap.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 03:17 schreef Fooliq het volgende:
[..]
maarja nu hebben we een regering én een koningshuis..
das dubbelop. Dus niet economisch voordeliger.
"De keizerlijke trap bleek al in 1937 grotendeels door een betonnen exemplaar vervangen te zijn en nog maar amper authentieke zeventiende-eeuwse delen te bevatten."quote:Op donderdag 30 april 2009 00:30 schreef Perico het volgende:
Ja, excuses, ik sprak over een roltrap maar ze hebben een 17e eeuwse trap gesloopt om er een goederenlift in te zetten (maar onder intimi is het bekend dat Trix niet meer trap wil lopen, vandaar dit rookgordijn).
En dat terwijl het Paleis het hele jaar dicht is omdat Trix altijd in Den Haag zit. Het moet verdorie weer Stadhuis worden, de stad draait voor alle kosten op en krijgt er sloop voor terug.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Keizerlijke_trap
http://www2.vrom.nl/pagina.html?id=10035
Dan weet ik een hoop niet, leg maar uit hoe ze dan zoveel opleveren, aangezien ze aardig wat geld krijgen.quote:Op woensdag 29 april 2009 05:01 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
![]()
Ze kosten geld maar leveren direct en indirect veel meer op
http://www.fd.nl/artikel/9488062/nederland-duurste-koningshuisquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:07 schreef leetzors het volgende:
[..]
Dan weet ik een hoop niet, leg maar uit hoe ze dan zoveel opleveren, aangezien ze aardig wat geld krijgen.
quote:Het Koninklijk Huis kost de Nederlandse staat dit jaar euro 114 mln.
ROIC much?quote:Bovendien moet volgens hem niet worden onderschat hoeveel inkomsten het koningshuis een land kan opleveren. Matthijs haalt de Nederlandse wetenschapper dr. H.P. Van Dalen van de Erasmus Universiteit aan, die de 'monarchiebonus' eerder berekende op euro 4 tot 5 mrd per jaar.
wat zijn kosten van een presidentschap danquote:Op vrijdag 1 mei 2009 03:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wél economisch voordeliger want een regering + koningshuis weeg niet op tegen de kosten van een presidentschap.
kom jij eens met exacte cijfers dan? en dan niet even een miljardje of 6 uit de losse pols neerpennen, maar echt even bewijzen dat het koningshuis ervoor heeft gezorgd dat we orders hebben gekregen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:54 schreef seto het volgende:
Mensen die denken dat het koningshuis meer kost dan het oplevert
Dan ben je wel heeeeeeeeeeeeeel dom.
Verkiezingen om de zoveel jaar. De president moet net zoals een koning meerdere residenties hebben. Beveiliging is hetzelfde, ook de personeelskosten zullen hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:54 schreef Fooliq het volgende:
[..]
wat zijn kosten van een presidentschap dan
Niet veel verschillend van de kosten van een koningin. Neem even Frankrijk of Duitsland. Alle overgebleven paleizen van de Franse monarchie en de Duitse keizers zijn nog steeds nationale monumenten, die worden onderhouden van belastinggeld. Als in Nederland de monarchie zou worden afgeschaft, zullen die kosten niet verdwijnen. Dit is volgens mij tevens de grootste kostenpost, en kost 30 of 40 miljoen per jaar in onderhoud aan de paleizen en woningen. Zoals gesteld, de nationale monumenten zullen niet worden afgebroken of in verval laten gaan als we een Republiek vormen, net zoals dat niet gebeurde in Duitsland en Frankrijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:54 schreef Fooliq het volgende:
wat zijn kosten van een presidentschap dan
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:30 schreef Perico het volgende:
Het gaat niet eens om wat de monarchie kost, wat overigens ook na Zalms begroting nog hopeloos ingewikkeld is om het volk een loer te draaien.
Het gaat er gewoon om dat de Koning(in) iedere maandag 2 uur de premier, immer geimponeerd door de paleiselijke omgeving, indoctrineert en via dit gesprek alles wat zij belangrijk vindt binnen tracht te halen.
Ook benoemt ze de informateur, de belangrijkste man in de regeringsvorming. Dat willen we allemaal niet. Ze heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Elco Brinkman door Lubbers werd afgeschoten omdat diens vrouw haar niet aanstond.
Tevens kun je in 1 adem met het koningshuis oudbakken procedures als het benoemen van burgemeesters als enige land in de geciviliseerde wereld, en het niet rechtstreeks kiezen van de senaat noemen. Koningshuis staat dus model voor eeuwen van regentenpolitiek waardbij het volk wordt gewantrouwd en haast geen stemrecht heeft.
Daarom moet het gestript worden van alle invloed, dan volgen de gekozen burgemeester en president tijdens onze levens ook nog wel.
Zeker niet gek, ik verwijt de koningin niets, zij maakt optimaal gebruik van haar speelruimte. Maar er zijn zat ex-ministers, die verklaard hebben dat ze onder indruk waren van de koningin die hen ook ontbood als ze hen de huid vol wilde schelden over zaken die haar niet aanstonden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dat de koningin op de hoogte wil blijven van wat haar regering uitvoert middels een gesprek met haar eerste minister is toch zo gek nog niet?
Natuurlijk stelt de winnaar van de verkiezingen de formateur aan, is niet meer dan logisch. Zij zijn het eerste aan zet, want de burger heeft gesproken. Ben je ook meteen af van het feit dat een partij nooit iets loslaat in de campagne wat zij nu eigenlijk voor plannen hebben, en met wie ze zouden willen regeren. Zo word je als kiezer steeds bedrogen.quote:Je punt over de formateurs is reinste onzin. Wie moet dan de formateur aanstellen? De politicus van de grootste partij? Hoe kan een formateur een evenwichtige beslissing nemen als hij is aangestelt door 1 partij.
De PvDA heeft nu 7 van de 10 grote steden middels benoemingen in de knip. Dat is pas vulgair partijgraaien. De reden achter de benoemingen is het misplaatste diepgewortelde wantrouwen van de Haagse elite jegens de keuzes van het volk.quote:Burgemeesters mogen van mijn part door de kroon benoemt worden. Heeft niks met civilisatie te maken. Niet alle bestuursposten moeten middels vulgaire partijpolitiek verkregen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |