En het vreten van geldquote:Op maandag 27 april 2009 20:43 schreef Alicey het volgende:
Het koningshuis maakt zich best nuttig, o.a. door staatsrelaties te onderhouden. Ook wanneer het op (stille) diplomatie aankomt is het koningshuis van toegevoegde waarde.
Dat kan een President/Raadspensionaris ook.quote:Op maandag 27 april 2009 20:43 schreef Alicey het volgende:
Het koningshuis maakt zich best nuttig, o.a. door staatsrelaties te onderhouden. Ook wanneer het op (stille) diplomatie aankomt is het koningshuis van toegevoegde waarde.
Aan de andere kant levert het weer geld op, dus of dat nu zo'n ramp is.. Verder levert het koningshuis een boel dingen die niet voor puur geld te koop zijn.quote:
Kinderen ja.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan de andere kant levert het weer geld op, dus of dat nu zo'n ramp is.. Verder levert het koningshuis een boel dingen die niet voor puur geld te koop zijn.
Zoals? Elke dag een nieuw item voor Sbs6 shownieuws?quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan de andere kant levert het weer geld op, dus of dat nu zo'n ramp is.. Verder levert het koningshuis een boel dingen die niet voor puur geld te koop zijn.
In veel mindere mate. Een president is meer bij bestuur betrokken en heeft veel minder ervaring.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Dat kan een President/Raadspensionaris ook.
quote:
Ze leveren minder op dan ze kosten. Als die mensen wat minder geld zouden gaan gebruiken zou het misschien nog kunnen.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bovendien zijn die ook voor geld te koop.quote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook ja, maar daarvoor hoef je geen lid van het koningshuis te zijn.
Ik denk hierbij vooral aan de diplomatieke invloed van een koningshuis.quote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Zoals? Elke dag een nieuw item voor Sbs6 shownieuws?
Nee. Koninginnedagquote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Zoals? Elke dag een nieuw item voor Sbs6 shownieuws?
Dat vraag ik me af. Ook op economisch gebied heeft een koningshuis waarde.quote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ze leveren minder op dan ze kosten. Als die mensen wat minder geld zouden gaan gebruiken zou het misschien nog kunnen.
quote:Op maandag 27 april 2009 20:43 schreef Alicey het volgende:
Dat kan een goeie president ook allemaal kijk maar naar Obamaquote:Op maandag 27 april 2009 20:49 schreef DaDude1987 het volgende:
Om wat bewijzen te leveren:
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=167299&ref=rss
De stabilisatiefactor en ervaring lijken me toch moeilijker bij iemand die maar 4 tot 8 jaar zijn ambt kan beoefenen.quote:Op maandag 27 april 2009 20:52 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Dat kan een goeie president ook allemaal kijk maar naar Obama
Heb je het artikel wel goed gelezen in plaats van allemaal gevoelsargumenten te geven ?quote:Op maandag 27 april 2009 20:52 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Dat kan een goeie president ook allemaal kijk maar naar Obama
Verder blijft Obama maar 8 jaar zitten.....quote:Hij vergeleek monarchieën met andere staatsvormen en kwam tot de conclusie dat koninkrijken het structureel beter doen. Hun nationale inkomen groeide de afgelopen decennia jaarlijks met gemiddeld een procentpunt meer.
En dat zou jij niet willen als het kan ?quote:Op maandag 27 april 2009 20:50 schreef Bredewout92 het volgende:
En als er oorlog uitbreekt vluchten ze snel naar het buitenland
http://www.nidi.knaw.nl/e(...)of-2007-vandalen.pdfquote:Op maandag 27 april 2009 20:55 schreef Bredewout92 het volgende:
Dat artikel staat trouwens vol met speculatie en veel argumenten worden slecht onderbouwt
Blijfen.quote:Op maandag 27 april 2009 20:56 schreef Exstreem het volgende:
[..]
En dat zou jij niet willen als het kan ?
Tevens wou Wilhelmina helemaal niet naar Engeland maar wou zij bij haar soldaten in het veld blijfen.
Misschien omdat er heel wat centjes in dat Koningshuis verdwijnen en je er inderdaad weinig voor terugkrijgt. Niet dat ik me druk maak, maar zoiets zal het wel zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik heb me eigenlijk nooit zo druk gemaakt om het koningshuis, maar nu het gonst van de geruchten dat Beatrix haar aftreden bekend gaat maken vraag ik me wel af waarom iedereen zich toch zo opwindt over dat nieuws, want in principe veranderd er geen fuck in dit land behalve dat we een koning hebben i.p.v. een koningin. Wanneer hoorden we nou eigenlijk iets van Beatrix? Vooral met koninginnedag en prinsjesdag, daar houdt het wel mee op geloof ik.
Geef ik net een artikel dat het koningshuis 200 miljoen euro kost, maar wel 4/5 miljard euro oplevert....quote:Op maandag 27 april 2009 21:33 schreef ehqo het volgende:
[..]
Misschien omdat er heel wat centjes in dat Koningshuis verdwijnen en je er inderdaad weinig voor terugkrijgt. Niet dat ik me druk maak, maar zoiets zal het wel zijn.
Wat heeft een betere invloed: Een vrije koningin die via de radio haar volk kan toespreken, of een gijzelaarster die gedwongen wordt met de bezetter mee te werken?quote:Op maandag 27 april 2009 20:50 schreef Bredewout92 het volgende:
En als er oorlog uitbreekt vluchten ze snel naar het buitenland
Geen enkele politicus kan en wil verder denken dan 4 jaar.quote:Dat kan een goeie president ook allemaal kijk maar naar Obama
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |