Het verbruik heb ik erbij gezet. BMW's staan er bovendien helemáál niet om bekend dat bij een flink aantal kilometers de motor versleten is. Waar heb je dat vandaan? De motor ziet er nog goed uit en rijdt nog prima. Tegen de tijd dat die motor kapot is, heb je alle andere onderdelen van de auto al 10x moeten vervangen denk ik.quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef Dibble het volgende:
BMW's staan erom bekend dat na een flink aantal kilometers de motor hevig versleten is, bij Mercedes bijv is dat minder. Vraag me dan ook af hoeveel deze verbruikt per km.
BS, 300.000 voor een benzine is niet eens abnormaal, 500.000 voor een diesel is eveneens vrij standaard (op de motor dan)quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef Dibble het volgende:
BMW's staan erom bekend dat na een flink aantal kilometers de motor hevig versleten is, bij Mercedes bijv is dat minder. Vraag me dan ook af hoeveel deze verbruikt per km.
bron? want dat is echt de grootste onzin volgens mij...quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef Dibble het volgende:
BMW's staan erom bekend dat na een flink aantal kilometers de motor hevig versleten is, bij Mercedes bijv is dat minder. Vraag me dan ook af hoeveel deze verbruikt per km.
męn.. wat een onzin... zeg gewoon niks sukkel.quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef Dibble het volgende:
BMW's staan erom bekend dat na een flink aantal kilometers de motor hevig versleten is, bij Mercedes bijv is dat minder. Vraag me dan ook af hoeveel deze verbruikt per km.
Ja hoor. Interieur ziet er nog goed uit. Armsteun klein beetje beschadiging en op de grond bij de bestuurder wat beschadigingen (normaal doe je daar een matje op, maar hou ik zelf niet van).quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:15 schreef il-patino het volgende:
heb je misschien interieurfoto's?
Yep, had ik nieuw gekocht. Mooi mp3-spelertje er op aansluiten en luisteren maarquote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:34 schreef Sala-adin het volgende:
Je auto radio is
Want hij heeft USB en AUX en ik had die ook in mijn G4'tje
Je moet niet rare dingen gaan zeggen. Zit zelf al een tijdje in de autowereld en zover mijn kennis strekt heb ik hier nog nooit van gehoord, heb je een link van waar dat staat?quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef Dibble het volgende:
BMW's staan erom bekend dat na een flink aantal kilometers de motor hevig versleten is, bij Mercedes bijv is dat minder. Vraag me dan ook af hoeveel deze verbruikt per km.
Centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging. Geen elektrische ramen helaas.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:42 schreef il-patino het volgende:
thanks voor de foto's!
Centrale vergrendeling/ elec. ramen voor / stuurbekrachtiging?
Wegenbelasting: 33,- per maand.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:01 schreef ASroma het volgende:
wat zijn je maandelijkse kosten?
1.6, benzine, schakelbak.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:19 schreef Jimbo het volgende:
wat in de motor inhoud ?
en t is een benzine f diesel en een schakelbak of automaat (aan de pook te zien een schakelbak) ?
Kom langs, geef me 1000 euro en je kan meteen er mee wegrijden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:44 schreef Ricky... het volgende:
Hierbij een bod van 750 euro.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:50 schreef NanKing het volgende:
Opgeschoond, Yoshi zet nou eens gelijk een TR ipv er zo op in te gaan.
en eens je daar een paar 1000km mee gereden hebt dan komt het 2de zinnetjequote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:40 schreef NoktetMort het volgende:
(stiekem altijd al een BMW willen hebben .....)
Ik weet het niet, maar sinds ik de auto heb (ongeveer 2.5 jaar geleden) was het er al en het lijkt niet alsof het in de tussentijd veel erger geworden is.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:45 schreef Bullebak het volgende:
tvp, op zich interessant.
Die roestvorming boven het wiel is niet in die mate dat men zich zorgen moet maken?
weet je hoeveel mooier witte knippers zijn op een BMW 3???quote:Op maandag 25 mei 2009 18:53 schreef Wiebelkont het volgende:
... vanwaar dan toch witte knippers erop laten zetten?
Dit is eerder een schaap in schaapsklerenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:04 schreef Wiebelkont het volgende:
Ok, duidelijk.
@ Athmozz:
Natuurlijk zijn witte mooier, dat betwist ik ook niet. Mijn punt was meer: Waarom zou je iets wat níet stuk is, maar wél zichtbaar, vervangen boven iets wat wél stuk is, maar toevallig niet 'zichtbaar'? Je ziet het aan veel sjonniebakken: (ik beweert niet dat deze er eentje is overigens) wel dikke bumpers, andere lampen, stereo erin, maar het motorblok en andere techniek enorm verwaarloosd.
Een schaap in wolfskleren, als het ware
Gast als je dermate geīnteresseerd bent ga je een kijkje nemen. Je wilt dus een high-res foto van de roestplek bij de wielkast? Ik kan dat beetje roest zo al zien op de eerste foto. Het zit namelijk schuin boven het rechter voor wiel.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:07 schreef mark_dabomb het volgende:
moi j'excuse.
Verbruikt hij olie? en zo ja, hoeveel op hoeveel km? Heb je misschien wat high-res foto's van de krasjes en dergelijke? Zijn die helemaal tot op het wit of niet?
10 sec, hij heeft niet het nieuwste model met de 143 pkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:32 schreef Athmozz het volgende:
0-100 in 9.0 seconden.
Daarvoor heb je van jouw model de 323i nodig.
Rot op.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:38 schreef EdAtTheBar het volgende:
1000 euro voor zo'n oude auto?
Ik zou er 700 max voor geven.
Kom een keer langs en laat je verrassenquote:Op maandag 22 juni 2009 00:29 schreef Sloper het volgende:
tvp
Ik dacht dat BMW ketting had ipv riem?quote:- Distributieriem op 150.000 km vervangen.
Hehe I know, ik zou laatst ook bijna een E36 kopen, echter te duur in brandstof (maandelijks 3000km).quote:Op maandag 22 juni 2009 12:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Sommige, deze dus niet. Interesse? Attaturk zou trots zijn als je in een BMW rijdt.
Dan kan je beter een diesel nemen ja, maar met zoveel kilometers is een E39 een betere keus denk ik ( of E38quote:Op maandag 22 juni 2009 12:17 schreef saban het volgende:
[..]
Hehe I know, ik zou laatst ook bijna een E36 kopen, echter te duur in brandstof (maandelijks 3000km).
Ik heb best serieuze interesse, omdat mijn auto totalloss is gereden (not by me). Van de week komt de schade inspecteur. Waar zit je ergens in N-H?quote:Op maandag 22 juni 2009 10:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kom een keer langs en laat je verrassen
E39 520D (geen T) is lekker zuinig, echter zit ik ook met het verzekeren, heb nog niet echt veel opgebouwdquote:Op maandag 22 juni 2009 13:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan kan je beter een diesel nemen ja, maar met zoveel kilometers is een E39 een betere keus denk ik ( of E38).
Dat valt nog wel mee moet ik zeggen.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt er vanaf. Bij dealer natuurlijk niet. Bij garage kan het prijzig zijn, bepaalde onderdelen kosten wel wat meer dan van bijv. een ford. Als je iemand kent die zelf kan knutselen zal dat al enorm schelen, ook zijn er altijd wel veel 2e hands spullen van de E36 in de omloop.
De uitlaat bijv. die ik laatst eronder heb gezet was gewoon nieuw, dat kostte leuk 230 euro. Geen prijzen waar je vrolijk van wordt, maar als ik even verder had gezocht dan kan je heus wel een 2e hands uitlaatje vinden voor nog geen 100 euro.
Het is echt heel, heel, heel erg veel moeite om even op de eerste pagina te kijken he?quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:04 schreef invine het volgende:
hoeveel ben je er voor kwijt in de maand?
Ja :xquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:45 schreef BOKA het volgende:
[..]
Het is echt heel, heel, heel erg veel moeite om even op de eerste pagina te kijken he?
Ja ik ben 21, en hij zou dan op mijn vaders naam gaan.. maar is die vrij onderhouds gevoellig? Ben namelijk wel opzoek naar een autoquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaaden veel valt er vaak niet over te zeggen. Ben je 18 en wil je deze verzekeren dan ben je een stuk meer kwijt dan iemand van 40 met 10 schadevrije jaren. Wegenbelasting is rond de 36 per maand. Benzine 1 op 11.
Je zegt het goed, het is een makkelijke en ideale (en goedkope) beginnersauto. Maar sommige mensen (zoals ik) willen niet in zo'n stuk schroot rijden. Ik denk dat deze BMW ook een goede beginnersauto is. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, hij gaat niet hard (meer pk's = meer ongelukken), schakelt soepel.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:39 schreef armano het volgende:
Mag ik dan alsnog ff weten waarom de vergelijking met een populaire, makkelijke,meest ideale beginnersauto ?
Wat een BMW dus niet is,als we het over een echte beginnende rijder hebben..
Tja net als elke andere auto van 16 jaar zal je nu en dan onderhoud moet plegen, ook BMWquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:02 schreef invine het volgende:
[..]
Ja ik ben 21, en hij zou dan op mijn vaders naam gaan.. maar is die vrij onderhouds gevoellig? Ben namelijk wel opzoek naar een auto
is geen lariekoekquote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:12 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
bron? want dat is echt de grootste onzin volgens mij...
tevens tvp, ik ken iemand die op zoek is naar een goedkope auto
ik heb onlangs bij mijn garage een blok uit een E36 325i open zien staan (nieuwe koppakking plaatsen) met 270.000km, en je zag in de cilinderkamers zelfs nog de hoonlijnen van het produceren van de motor. Echt versleten kon je dat toch zeker niet noemen hoorquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:42 schreef T42 het volgende:
[..]
is geen lariekoek
bron: vraag maar eens bij een lokale garage
Ik rijd een bmw uit '88 bmw zijn zeer sterke auto's en het aantal km's maakt niks uit bij een benzine auto zolang er goed mee om is gegaan. Zolang er geen witte of blauwe walm is maakt het allemaal niks uit. tevens ook olie dop controleren op "mayonaise vorming" ivm water bij de olie.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je zegt het goed, het is een makkelijke en ideale (en goedkope) beginnersauto. Maar sommige mensen (zoals ik) willen niet in zo'n stuk schroot rijden. Ik denk dat deze BMW ook een goede beginnersauto is. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, hij gaat niet hard (meer pk's = meer ongelukken), schakelt soepel.
De vergelijking met de Alto is meer als grapje bedoelt. Ontopic nu.
[..]
Tja net als elke andere auto van 16 jaar zal je nu en dan onderhoud moet plegen, ook BMW.
Ik kan de OP trouwens niet bijwerken, maar er zijn wel enkele minpunten op deze auto, dacht dat dit er ook in stond maar was zeker m'n vorige topic.
- Gaat niet harder dan 160. Waarom weet ik niet, sommige zeggen verkeerde katalysator? Hij gaat wel met gemak naar de 160 maar dan stopt het.
- ABS lampje brandt af en toe (meestal).
- Roest boven rechtervoorwiel.
Ja ik bedoel, moet er nog grote dingen vervangen worden of iets waar jij bang voor bent wat misschien nog moet gebeuren? olie en filters enzo is normaal, maar heb m naar nodig tot januari ongeveerquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je zegt het goed, het is een makkelijke en ideale (en goedkope) beginnersauto. Maar sommige mensen (zoals ik) willen niet in zo'n stuk schroot rijden. Ik denk dat deze BMW ook een goede beginnersauto is. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, hij gaat niet hard (meer pk's = meer ongelukken), schakelt soepel.
De vergelijking met de Alto is meer als grapje bedoelt. Ontopic nu.
[..]
Tja net als elke andere auto van 16 jaar zal je nu en dan onderhoud moet plegen, ook BMW.
Ik kan de OP trouwens niet bijwerken, maar er zijn wel enkele minpunten op deze auto, dacht dat dit er ook in stond maar was zeker m'n vorige topic.
- Gaat niet harder dan 160. Waarom weet ik niet, sommige zeggen verkeerde katalysator? Hij gaat wel met gemak naar de 160 maar dan stopt het.
- ABS lampje brandt af en toe (meestal).
- Roest boven rechtervoorwiel.
Uiteraard verschilt dit per persoon, maar ik heb het nu over het gemiddelde. Statistisch gezien gebeuren er meer ongelukken als je een snellere auto hebt, vooral onder jongeren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:13 schreef JoopTelescoop het volgende:
[..]
verder ziet de auto erop de foto's goed uit. en wat de opmerking: meer pk's = meer ongelukken betrefd daar ben ik het niet mee eens. er zijn genoeg mensen die lang rijbewijs hebben en ook niet kunnen rijden. Geen verkeersinzicht = meer ongelukken zou ik zeggen.
Ik heb zelf niet heel veel verstand van de technische kant van auto's. Ik denk dat hij tot januari wel blijft rijdenquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:57 schreef invine het volgende:
[..]
Ja ik bedoel, moet er nog grote dingen vervangen worden of iets waar jij bang voor bent wat misschien nog moet gebeuren? olie en filters enzo is normaal, maar heb m naar nodig tot januari ongeveer
Wordt ie tijdens de apk op afgekeurd. Waarschijnlijk moet er een abs-zender vervangen worden ofzo, dat had ik een maand geleden, kostte me 130 euro.. beetje jammer.quote:"- ABS lampje brandt af en toe (meestal)."
Nouja kijk: de logica was: "Wanneer een auto een veiligheids systeem als ABS heeft, dan moet deze goed functioneren."..quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Keuren ze daarop af? ABS is toch niet verplicht, oude E30 had dat ook niet. Maar als jij het zegt... voor die spotprijs van 1000 kan er wel 130 bij over 2 maandjes
Ben nog bezig met regelen van e.e.a., wellicht bel ik je morgen/vrijdag even.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |