abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70524596
Ik heb onlangs bij een belastingaangifte een verkeerd nummer ingevuld. Mijn teruggave is vervolgens op het verkeerde nummer terecht gekomen. Het gaat om rond de 1700 euro, dus een vrij fors bedrag.

Ik heb dus een Postbank rekening en was één cijfer vergeten. Het rekeningnummer waar het geld naar toe is overgemaakt is dus 6 cijfers, voldoet niet aan de 11-proef en de naam-nummer-controle (van de Postbank) kan natuurlijk ook nooit goed zijn geweest. Het geld is echter wel gewoon overgemaakt en op de verkeerde rekening terecht gekomen

Ik heb contact opgenomen met de Belastingdienst en inmiddels een brief gestuurd, maar het duurt 6 weken (!) voordat je uberhaubt een ontvangst bevestiging krijgt. Dit gaat dus lang duren.

Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en ik zie de bui dus al hangen. Mocht het toch op een rechtzaak aankomen, kan ik de kosten voor een advocaat dan verhalen op de tegenpartij?

N.B. Ik hoor in de media mensen klagen over het nieuwe IBAN nummer van 18 cijfers die straks voor heel Europa gaat gelden, maar in dit nummer zitten dus wel 2 controle getallen die dit soort problemen voorkomen! Gezien de 11-proef niet werkt, kijk ik reikhalzend uit naar de IBAN nummers!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:22:15 #102
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_70524745
Dit blijft een oneerlijke situatie. hetzelfde als opgelicht op marktplaats en zo doende je geld niet terug kunnen boeken nadat je het aan de oplichter had overgemaakt.
pi_70536622
Overigens is het in mijn geval bevestigd dat de andere rekening (van 6 cijfers en zonder 11-proef) wel degelijk bestaat. Als ik via internet bankieren van de Postbank geld probeer over te maken naar die rekening zie ik ook de naam van de rekeninghouder ingevuld worden. Ik heb al 1,- overgemaakt met het verzoek mij te bellen, maar misschien denken ze wel dat het een nieuwe vorm van spam is
pi_70537047
Je hebt de ander zijn naam dus al?
Ga in ieder geval eens bij de bank praten.
Geld overgemaakt naar verkeerde rekening, wat nu?
En als het tot een rechtzaak komt dan dan bestaat je eis uit het onverschuldigd betaalde bedrag plus de door jou gemaakte kosten.
En zo'n lastige/dure zaak zal het toch niet worden, het is verder een vrij simpele kwestie.
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:22 schreef Apekoek het volgende:
Dit blijft een oneerlijke situatie.
Hoezo?
Die ander kan lastig gaan doen maar uiteindelijk zal JavaFury gewoon zijn geld terugkrijgen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_70537525
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:51 schreef jeroen25 het volgende:
Je hebt de ander zijn naam dus al?
Ga in ieder geval eens bij de bank praten.
Ik heb de bank al gebeld, maar omdat de belastingdienst het geld dus heeft overgemaakt, ligt de bal volledig bij hun. De Postbank (ING) zei dat ze mij verder niet konden helpen en dat ik bij de Belastingdienst moest wezen.

Zo'n brief waarin je zegt dat je de kosten zult gaan verhalen is wel een goed idee. De meeste mensen zullen dan wel eieren voor hun geld kiezen denk ik.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:02:37 #106
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_70538524
Postbank heeft nooit de 11-proef gehad, en andere banken controleren onder een bepaald bedrag (ik meen ca ¤2000 ) nooit de naam van de rekeninghouder.
pi_72549849
damn ik heb 550 euro naar verkeerde rekening nummer overgeboekt! word vervolgd! , heb toevalig morgen een afspraak bij de bank! dus ik ben benieuwd!
pi_72550181
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:01 schreef backontrack het volgende:
damn ik heb 550 euro naar verkeerde rekening nummer overgeboekt! word vervolgd! , heb toevalig morgen een afspraak bij de bank! dus ik ben benieuwd!
aha net even gebeld, de rabobank start de procedure, heb wel extra centjes overgeboekt naar gast met mijn gegevens, mijn tel nummer en een kleinigheidje in vooruitzicht gesteld!
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:20:52 #109
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_72550309
tvp.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_72550982
Jezus, dan ben je wel een enorme pauper als je die 200 euro niet netjes terugstort.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:56:55 #111
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72551242
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:22 schreef Apekoek het volgende:
Dit blijft een oneerlijke situatie. hetzelfde als opgelicht op marktplaats en zo doende je geld niet terug kunnen boeken nadat je het aan de oplichter had overgemaakt.
dat zou mooi zijn, dan koop ik iets en dan krijg ik de goederen en dan haal ik snel het geld terug
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72553423
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:29 schreef Furia het volgende:
Vind het wel een beetje vreemd; ik zit ook bij de Rabobank, maar mooi niet dat ik geld over kan maken naar een spaarrekening die niet van mezelf is!
Dat kan makkelijk wat ike chter heb gehad dat wel eens een overboeking is geweigerd wanneer de naam niet overeen kwam en dat was ook bij de rabo, dus ik sta er van te kijken dat deze transactie wel goed gekeurd is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72553675
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat zou mooi zijn, dan koop ik iets en dan krijg ik de goederen en dan haal ik snel het geld terug
ja en ik snap ookw el waarom banken dat niet doen, bij ebay en dergelijke zitten hopen mensen verkopers op te lichten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72556994
bij mij werd van de 2 weken geleden geld afgehouden door een bedrijf die ik geen machtiging had gegeven ( een jaar geleden wel een 1 malige machtiging). de bank opdracht gegeven om het geld terug te boeken, maar ze doen het gewoonweg niet...
gelukkig heeft het betreffende bedrijf na verzoek het geld wel terug gestort. maar het mag toch niet zomaar zijn dat iemand geld bij mij kan laten afboeken zonder dat de bank er iets tegen doet nadat ik gemeld had dat ik daar geen opdracht/machtiging toe had gegeven.
pi_72605674
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:01 schreef backontrack het volgende:
Heb al van meneer terug gekregen zonder tussenkomst bank , wel een 15 euro overgemaakt voor de moeite met de mededeling koop er maar bloemen, een kratje bier of een bioscoopje ervan!
pi_72607635
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:13 schreef bruijntje het volgende:
RBV hebben we wel, dus daar hebben we alvast wat aan.
Nee hoor, want je RBV neemt een zaak over 200 euri niet in behandeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')