Zie ook de milde variant in de US inderdaad.quote:Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef superworm het volgende:
[..]
Het kan namelijk zo zijn, dat het virus agressief is begonnen, een zooi doden heeft gemaakt en nu is afgezwakt. Zou goed nieuws zijn.
Weinig kans dat dit het geval is.quote:Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef superworm het volgende:
[..]
Het kan namelijk zo zijn, dat het virus agressief is begonnen, een zooi doden heeft gemaakt en nu is afgezwakt. Zou goed nieuws zijn.
Lijkt me duidelijk dat dit een gekweekt virus is.quote:Op maandag 27 april 2009 15:46 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Weinig kans dat dit het geval is.
Het is een combinatie van vogelgriep, normale griep en varkensgriep. Zoiets ontstaat niet zomaar..
wat moeten ze doen? Mexico nuken?quote:Op maandag 27 april 2009 15:49 schreef Samsonneke het volgende:
Vind het zo jammer dat de Nederlandse overheid zo weinig doet.
mogelijke gevallen zeggen echt niks.quote:Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
En een mogelijk geval in Manchester, UK
http://news.sky.com/skynews/Home/UK-News/Swine-Flu-Canadian-Suspect-In-UKTests-On-Couple-In-Scottish-Hospital-Contingencies-Travel/Article/200904415269774?lpos=UK_News_Carousel_Region_0&lid=ARTICLE_15269774_Swine_Flu:_Canadian_Suspect_In_UKTests_On_Couple_In_Scottish_Hospital_Contingencies_Travel
NAFAIKquote:Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef byah het volgende:
Is er trouwens al iets bekend over de incubatietijd/ziekteverloop e.d.?
Zeker zeggen ze niks, maar geven wel aan dat de wereld zich langzaam maar zeker zorgen aan het maken is.quote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
mogelijke gevallen zeggen echt niks.
Als ik met koorts, misselijkheid, niezen e.d naar de dokter ga, zal ik ws ook worden aangemerkt als een mogelijk geval.
Incubatietijd schijnt 48 uur te zijn. Je kan een dag voor je ziek wordt al mensen aansteken. Allemaal volgens de site van de CDC.quote:Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef byah het volgende:
Is er trouwens al iets bekend over de incubatietijd/ziekteverloop e.d.?
Deze mensen zijn naar de huisarts/dokter gegaan.. Genoeg mensen die er minder ziek van worden, alleen drager zijn, in een plattelandsdorp wonen, etc. etc.quote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
Wat ik niet snap is dat er 'slechts' 1200 mensen in Mexico zijn getroffen door dit virus, waarvan dus ook aardig wat toeristen. Is dit toeval of wordt het gewoon verzwegen. Ik vind het namelijk raar dat het zich zo snel aan het verspreiden is over de wereld, terwijl er relatief weinig mensen zijn getroffen in een miljoenenstad zoals Mexico-city.
Hele goede vraag die je hier opwerpt. Het lijkt erop dat er aardig wat onder de sombrero gehouden wordt. Misschien om paniek te voorkomen?quote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
Wat ik niet snap is dat er 'slechts' 1200 mensen in Mexico zijn getroffen door dit virus, waarvan dus ook aardig wat toeristen. Is dit toeval of wordt het gewoon verzwegen. Ik vind het namelijk raar dat het zich zo snel aan het verspreiden is over de wereld, terwijl er relatief weinig mensen zijn getroffen in een miljoenenstad zoals Mexico-city.
Zijn gewoon allemaal mensen die in Mexico zijn geweest en kun je dus simpelweg optellen bij de 1600 Mexicaanse gevallen. Gaat dus eigenlijk helemaal niet snel. Ik heb het idee dat de 'epidimie' alweer over z'n hoogtepunt is.quote:
Gisteren was op tv ook een man die niet werd toegelaten bij de dokter omdat de bedden al vol waren, als dat soort antwoorden vaker voorkomen, dan kun je er vanuit gaan dat er véél meer gevallen nog rondlopen.quote:Op maandag 27 april 2009 15:56 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Deze mensen zijn naar de huisarts/dokter gegaan.. Genoeg mensen die er minder ziek van worden, alleen drager zijn, in een plattelandsdorp wonen, etc. etc.
Viel mij dus ook op, epicentrum van de uitbraak ligt in Mexico City met 22 miljoen inwoners op een relatief klein oppervlakte. Als het echt zo erg besmettelijk was waren er volgens mij echt wel meer besmettingen dan 1200.quote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
quote:Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef Pakspul het volgende:
Ik zou het wel cool vinden als er 800 miljoen mensen aan dood gaan. Zijn we ook even van die kredietcrisis af
Heb je er weer zo een hoor en dan janken als een varken die geslacht wordt als een familielid overlijdtquote:Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef LXIV het volgende:
Maar nu eerlijk: wie zou het stiekem wel leuk/spannend/een keer wat anders vinden wanneer het echt uit de klauw zou lopen en er pakweg 2 miljard doden vielen?
Aangezien alle besmette mensen in Mexico geweest zijn, en het relatief lage aantal besmette mexicanen zou je zelfs nog kunnen denken aan besmet vlees of iets in die richting wellicht?quote:Op maandag 27 april 2009 16:13 schreef paladin het volgende:
Ik heb ergens het vermoeden dat, ondanks dat mens-naar-mens transmissie lijkt plaats te vinden (Let op, 'lijkt') dat de meeste gevallen in europa en omstreken gevallen zijn van mensen die met een primaire bron in de buurt van mexico zijn besmet. Het zou inderdaad goed kunnen dat in de sprong mens-mens het virus een stuk minder virulent of gevaarlijk geworden is.
Laten we erop hopen.
dat lijkt me evident. Er is op dit moment maar één bron. En dat is vast een slager, markt of taco-tent in Mexico City.quote:Op maandag 27 april 2009 16:13 schreef paladin het volgende:
Ik heb ergens het vermoeden dat, ondanks dat mens-naar-mens transmissie lijkt plaats te vinden (Let op, 'lijkt') dat de meeste gevallen in europa en omstreken gevallen zijn van mensen die met een primaire bron in de buurt van mexico zijn besmet.
Jij weet echt niet wat je zegt hequote:Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef Pakspul het volgende:
Ik zou het wel cool vinden als er 800 miljoen mensen aan dood gaan. Zijn we ook even van die kredietcrisis af
Idiote mediahypequote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
Heel belangrijk punt in mijn ogen. Dit H1N1soort virussen komen zelden tot nooit voor in de natuur. waarschijnlijk uit een of ander laboratorium "ontsnapt" er valt natuurlijk wel het een en ander aan een pandemie te verdienen.quote:Op maandag 27 april 2009 13:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Nog positiever bekeken. Deze epidemie/pandemie zorgt wel dat de schrik er goed in zit . Waardoor er meer politieke aandacht en geld vrijkomt voor de bestrijding van van pandemieën en ziekten zoals de vogelgriep. Die er wel keihard in gaat hakken. En waar tot voor kort weinig geld voor vrij werd gemaakt.
dat je er nog op in gaat. Zulke sneu neuzen moet je negerenquote:Op maandag 27 april 2009 16:21 schreef belendel het volgende:
[..]
Jij weet echt niet wat je zegt heDat zou betekenen dat er grote kans is dat er iemand in je naaste omgeving doodgaat... cool
Het zal ongetwijfeld spannend worden als er daadwerkelijk een pandemie uitbreekt met zoveel doden maar leuk..... nee niet echtquote:Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef LXIV het volgende:
Maar nu eerlijk: wie zou het stiekem wel leuk/spannend/een keer wat anders vinden wanneer het echt uit de klauw zou lopen en er pakweg 2 miljard doden vielen?
wil niet lullig doen, maar die kans is er ook zonder deze hype-griep.quote:Op maandag 27 april 2009 16:21 schreef belendel het volgende:
[..]
Jij weet echt niet wat je zegt heDat zou betekenen dat er grote kans is dat er iemand in je naaste omgeving doodgaat... cool
Hoe kom je aan deze rare conclusie?quote:Op maandag 27 april 2009 16:22 schreef 1517 het volgende:
[..]
Heel belangrijk punt in mijn ogen. Dit H1N1soort virussen komen zelden tot nooit voor in de natuur. waarschijnlijk uit een of ander laboratorium "ontsnapt" er valt natuurlijk wel het een en ander aan een pandemie te verdienen.
Dat idee had ik dus ook al. Als de incubatietijd 48 uur is, zou je toch in Amerika nu ook al wat meer zieke mensen moeten hebben, lijkt me. Artsen, familie en kennissen van zieken die zijn besmet en zo.quote:Op maandag 27 april 2009 16:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
dat lijkt me evident. Er is op dit moment maar één bron. En dat is vast een slager, markt of taco-tent in Mexico City.
Mens-mens besmetting komt wel voor, maar lijkt vrij lastig te zijn.
nos.nlquote:Spoedberaad EU over varkensgriep
Experts uit alle EU-lidstaten vergaderen in Brussel over maatregelen tegen de varkensgriep. Vanmorgen werd bekend dat in Spanje een eerste besmetting is ontdekt.
De Europese Commissie waarschuwt dat er geen reden is voor paniek. Wel raadt Eurocommissaris Vassiliou (Gezondheid) reizigers af om naar gebieden te gaan waar de varkensgriep heerst. "Persoonlijk zou ik proberen reizen naar deze gebieden te vermijden", zei Vassiliou. Daarmee wordt volgens haar het risico op verspreiding van het virus beperkt.
Vassiliou brieft maandag de ministers van Buitenlandse Zaken, die voor regulier overleg bijeen zijn in Luxemburg. De Europese minister van gezondheidszaken komen donderdag naar Brussel om te praten over de varkensgriep.
Coördinatie
De Commissie coördineert het overleg tussen experts uit de 27 EU-landen, de Wereldgezondheidsorganisatie en het Europees Centrum voor ziektepreventie en –bestrijding. De EU-experts proberen een beeld te krijgen hoe gevaarlijk het virus is en welke maatregelen ertegen genomen kunnen worden.
In Spanje heeft de regering desinfecterende matten neergelegd op de luchthavens. Vooralsnog is er geen sprake dat die maatregel in heel Europa wordt ingevoerd.
Ook komt er geen verbod op de invoer van varkenvlees, omdat het virus niet via varkensvlees wordt overgedragen. Het afgelopen jaar heeft bovendien geen enkel Europees land varkensvlees uit Mexico geïmporteerd.
preciesquote:Op maandag 27 april 2009 16:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wil niet lullig doen, maar die kans is er ook zonder deze hype-griep.
Nee. Ja, behalve alles wat al bekend is. Geen nieuwe gevallen voor zover ik weetquote:Op maandag 27 april 2009 16:46 schreef hanglul het volgende:
lambiekje laat eens van je horen vrind!
OT, iemand nog informatie over landen waar het (mogelijk) is opgedoken?
Maar kip is wel goed zeker....quote:
H1N1, het meest veelzijdige stukje virus...quote:
Beetje Para?quote:Op maandag 27 april 2009 17:14 schreef Salvad0R het volgende:
Baxter International Pharma is aangesteld om het vaccin tegen de varkensgriep te produceren.
Dezelfde Baxter International die afgelopen Maart nog trachtte om een globale pandemie te veroorzaken door levende virussen als vaccin naar 18 landen te sturen, wat net op tijd ontdekt is.
http://www.chicagotribune(...)pr27,0,3579388.story
http://timesofindia.india(...)icleshow/4230882.cms
I need TeePee for my bunghole...quote:Op maandag 27 april 2009 17:12 schreef xminator het volgende:
Waarom sluiten ze mexico niet ? Je hebt er toch niets te zoeken....
Zonder informatie speculeren op de toekomst blijft hier ook net zo goed gebeuren.quote:Op maandag 27 april 2009 16:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
precies
Overigens is het toch de mens zelf met zijn internet en media die er een hype van maken.
WHO gaat echt geen spoedoverleg houden voor een leuke hype. Ergens zit dus een factor wat het een enge ziekte kan maken.
Misschien was/ is die factor wel de onbekendheid.
Als de incubatietijd onduidelijk is, niet duidelijk is dat hoe snel een besmetting plaatsvindt maar het wel een kruising is van gevaarlijke virussen voor dieren lijkt het me vrij logisch dat ze alarm slaan.
Hier wordt een beetje gedaan alsof men alles weet en toch alarm slaat.
Want wat als blijkt dat de ziekte overdraagbaar is zonder ziekteverschijnselen en een lange incubatietijd heeft. Dan worden er op dit moment een heleboel mensen besmet. Dit virus lijkt vooral jongvolwassenen te pakken inplaats van de standaard ouderen. Met terugwerkende kracht met alle informatie oordelen op gebeurtenissen in het verleden blijft te makkelijk gebeuren hier.
't Is wel ironisch.quote:
Klopt echter doet hij dat juist niet en weet van elk topic een aids bestaat niet topic te makenquote:Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef Sturmvogel het volgende:
Ik snap dat nutteloze gezeur mbt. Lambiekje's posts niet. Wat is er mis mee als iemand met een andere kijk op de gebeurtenissen komt (non-religeus welterverstaan)?
Niet dat je het meteen klakkeloos als waarheid zijnde moet overnemen (het blijven immers theoriëen) maar het kan wel een ander licht op iets werpen. Question everything, zeg ik dan maar.
kan ik niet helaas, dan moet tie weer genoicides gaan ontkennen enzoquote:
Lijkt wel een sport om een af te zeiken .quote:Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef Sturmvogel het volgende:
Ik snap dat nutteloze gezeur mbt. Lambiekje's posts niet. Wat is er mis mee als iemand met een andere kijk op de gebeurtenissen komt (non-religeus welterverstaan)?
Niet dat je het meteen klakkeloos als waarheid zijnde moet overnemen (het blijven immers theoriëen) maar het kan wel een ander licht op iets werpen. Question everything, zeg ik dan maar.
Zwart staat voor landen waar infecties tot de dood hebben geleid.quote:Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef Aanvoerder het volgende:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/H1N1_map.svg
Als ik het zo bekijk, dan is Mexico al opgegeven?
- edit - ik zie nu pas dat zwart voor de oorsprong staat.
Ja. Aangezien ze twee maanden geleden probeerden een globale pandemie te veroorzaken, is dat idd wel ironisch ja.quote:Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef byah het volgende:
[..]
Dat het eerste artikel dat Baxter ongeveer de hemel in prijst bedoel je?
Ach bullcrap. Geloof jij nu serieus dat ze moedwillig een pandemie probeerde te veroorzaken?quote:Op maandag 27 april 2009 17:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja. Aangezien ze twee maanden geleden probeerden een globale pandemie te veroorzaken, is dat idd wel ironisch ja.
Hier sla je eigenlijk de spijker op z'n kop. Ik maak me totaal niet ongerust zolang er niemand buiten Mexico de pijp uit gaat. Vallen ze straks in Spanje als bosjes neer, dan krab ik mezelf nog een keer op het achterhoofd.quote:Op maandag 27 april 2009 15:39 schreef byah het volgende:
Het wachten is nog steeds op de eerste dode buiten Mexico.
Vermoedelijk. En wanneer gaan ze er eens haast achter zetten om het uit te zoeken?quote:Wereldwijd gaat het om veertig mensen in Mexico, 26 in de Verenigde Staten, zes in Canada en een in Spanje. Dat heeft de Wereldgezondgheidsorganisatie WHO maandag laten weten.
Waarschijnlijk ligt het werkelijke aantal besmettingen veel hoger. In Mexico zijn vermoedelijk honderd mensen omgekomen door het virus.
Zou een optie zijn, alleen het is niet wat de wiki aangeeft:quote:Op maandag 27 april 2009 17:40 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Zwart staat voor landen waar infecties tot de dood hebben geleid.
Mits Lambiekje openstaat voor andere meningen ben ik het met je eens...quote:Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef Sturmvogel het volgende:
Is maar net op welke wiki je kijkt, ik kijk liever hier:quote:Op maandag 27 april 2009 17:52 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Zou een optie zijn, alleen het is niet wat de wiki aangeeft:
http://nl.wikipedia.org/wiki/H1N1
But anyway, it's... time... to...
[ afbeelding ]
En wat doet het er toe wat ik geloof of niet?quote:Op maandag 27 april 2009 17:48 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ach bullcrap. Geloof jij nu serieus dat ze moedwillig een pandemie probeerde te veroorzaken?
Ah, bedankt.quote:Op maandag 27 april 2009 17:54 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Is maar net op welke wiki je kijkt, ik kijk liever hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_outbreak
'Confirmed cases followed by death'
Oooohh, valt mee, nog maar 1 bewezen geval van de varkensgriep in Europa, namelijk 1 in Spanje.quote:Op maandag 27 april 2009 17:54 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Is maar net op welke wiki je kijkt, ik kijk liever hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_outbreak
'Confirmed cases followed by death'
The contaminated product, a mix of H3N2 seasonal flu viruses and unlabelled H5N1 viruses, was supplied to an Austrian research company. The Austrian firm, Avir Green Hills Biotechnology, then sent portions of it to sub-contractors in the Czech Republic, Slovenia and Germany.quote:Op maandag 27 april 2009 17:55 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
En wat doet het er toe wat ik geloof of niet?
De India Times en de Toronto Sun stellen dat, ik niet .
http://www.torontosun.com/news/canada/2009/02/27/8560781.html
Dit was dus 2 maanden geleden. Onafhankelijke onderzoekers in Oostenrijk hebben dat product van Baxter in februari/maart onderzocht, waarna ze er achter kwamen dat er in het vaccin een levende kruising van vogelgriep en menselijke influenza zat.quote:Op maandag 27 april 2009 17:58 schreef dramatiek het volgende:
[..]
The contaminated product, a mix of H3N2 seasonal flu viruses and unlabelled H5N1 viruses, was supplied to an Austrian research company. The Austrian firm, Avir Green Hills Biotechnology, then sent portions of it to sub-contractors in the Czech Republic, Slovenia and Germany.
En hierna heeft het zelf besloten de boot naar Mexico te pakken?
Hier geef je toch de indruk dat dit bewust gedaan is of niet?quote:Op maandag 27 april 2009 17:55 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
En wat doet het er toe wat ik geloof of niet?
De India Times en de Toronto Sun stellen dat, ik niet .
http://www.torontosun.com/news/canada/2009/02/27/8560781.html
Ja. Aangezien ze twee maanden geleden probeerden een globale pandemie te veroorzaken, is dat idd wel ironisch ja.
precies, broodje aap verhaal dus. iig niks hiermee te maken.quote:Op maandag 27 april 2009 18:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dit was dus 2 maanden geleden. Onafhankelijke onderzoekers in Oostenrijk hebben dat product van Baxter in februari/maart onderzocht, waarna ze er achter kwamen dat er in het vaccin een levende kruising van vogelgriep en menselijke influenza zat.
Dit is toen door die onderzoekers tegen gehouden, maar als zij er niet waren geweest, zouden deze ziektes onder het mom van "vaccin" verspreid zijn.
De huidige varkensgriep is in feite een kruising tussen aziatische vogelgriep, europese menselijke influenza en noord amerikaanse varkensgriep.
De kans dat deze drie aparte ziektes tegelijk muteren en de huidige ziekte vormen is verwerpelijk klein.
Oh wacht heb jij toevallig een Master degree in statistiek en / of virologie? Zo nee, hoe kom je tot deze conclusie?quote:Op maandag 27 april 2009 18:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De huidige varkensgriep is in feite een kruising tussen aziatische vogelgriep, europese menselijke influenza en noord amerikaanse varkensgriep.
De kans dat deze drie aparte ziektes tegelijk muteren en de huidige ziekte vormen is verwerpelijk klein.
Ik denk dat je geen master nodig hebt om je logisch verstand te gebruiken.quote:Op maandag 27 april 2009 18:11 schreef Bierie het volgende:
[..]
Oh wacht heb jij toevallig een Master degree in statistiek en / of virologie? Zo nee, hoe kom je tot deze conclusie?
Maar je kan zonder verstand van biologie zonder voorkennis niet redeneren dat de appel een zaadje bevat waaruit weer een boom ontstaat.quote:Op maandag 27 april 2009 18:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen master nodig hebt om je logisch verstand te gebruiken.
Ik hoef geen natuurkundige te zijn om te weten dat een appel naar beneden valt als ik em uit het raam smijt.
quote:infected child new york dies after sudden high fever
hmmquote:Op maandag 27 april 2009 18:24 schreef iBolt het volgende:
las net op twitter
http://search.twitter.com/search?q="Swine+Flu"
[..]
Ik wil niet doen alsof ik er iets van af weet, maar gezien de werking van het virus zelf zou het heel goed kunnen dat hij gewoon dood is gegaan als het gevolg van een griepje. Het dodelijke aan het varkensgriep virus is dat het je immuunsysteem tegen je gebruikt, en daarom zijn jongvolwassenen in groter gevaar.quote:Op maandag 27 april 2009 18:24 schreef iBolt het volgende:
las net op twitter
http://search.twitter.com/search?q="Swine+Flu"
[..]
je kan het natuurlijk niet uitsluiten, maar de kans is verwerpelijk klein in het Baxter geval. Je hebt nml meer informatie voor je logisch verstand. Tijd, plaats, virusstrains, datum van infecties, plaats van infecties etc.quote:Op maandag 27 april 2009 18:17 schreef Bierie het volgende:
[..]
Maar je kan zonder verstand van biologie zonder voorkennis niet redeneren dat de appel een zaadje bevat waaruit weer een boom ontstaat.
Wat ik daarmee wil zeggen is. Dat er nu net gedaan wordt alsof de kans zo ontzettend klein is. Terwijl (mits) je wat biologische kennis bezit op het gebied van virologie / immunologie het ineens niet zo onwaarschijnlijk is.
Net zoals mensen algemene kennis van appels en zaadjes hebben en het ontstaan van een boom ook niet meer voor mensen (met voorkennis) zo onwaarschijnlijk is.
Tijd, vlak na het vogeltrek seizoen (vogelvirus), plaats mexico met een aardige grote varkens vee stapel, virusstrains humane griepvirus vind je overal plus eerder genoemde situatie voldoet, plus het feit dat Mexico een 2e wereldland is qua sanitair e.d. en men tussen het vee in woont. Al het overige, niet relevant voor het ontstaan van.quote:Op maandag 27 april 2009 18:29 schreef dramatiek het volgende:
[..]
je kan het natuurlijk niet uitsluiten, maar de kans is verwerpelijk klein in het Baxter geval. Je hebt nml meer informatie voor je logisch verstand. Tijd, plaats, virusstrains, datum van infecties, plaats van infecties etc.
Drugcompanies hebben eigenlijk nooit last van een financiele crisis. Medicijnen zijn een commodity. Men stopt niet met het gebruiken van medicatie omdat het een priority item is net als voeding. Als er een sector bestaat dat ongevoelig is voor de crisis is het juist de farmaceutische industrie.quote:Op maandag 27 april 2009 18:34 schreef Espabilado het volgende:
De stocks van drugcompanies stijgen nu behoorlijk, als je echt zwart wilt denken kan je stellen dat vanwege de financiele crisis die bedrijven iets als dit expres veroorzaken om er financieel weer bovenop te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |