abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68425753
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Het kan namelijk zo zijn, dat het virus agressief is begonnen, een zooi doden heeft gemaakt en nu is afgezwakt. Zou goed nieuws zijn.
Zie ook de milde variant in de US inderdaad.
Maarja als het echt makkelijk van mens op mens overdraagbaar is gaan we pas over een paar dagen als de incubatietijd is verstreken een enorme toename in de gevallen zien denk ik. Anders krijg je geen pandemie want dan is het gewoon niet besmettelijk genoeg denk ik.
  maandag 27 april 2009 @ 15:46:46 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68425774
Overigens las ik net dat niet morgen maar vandaag het besluit over het alarmniveau wordt genomen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 27 april 2009 @ 15:46:55 #203
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68425780
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Het kan namelijk zo zijn, dat het virus agressief is begonnen, een zooi doden heeft gemaakt en nu is afgezwakt. Zou goed nieuws zijn.
Weinig kans dat dit het geval is.
Het is een combinatie van vogelgriep, normale griep en varkensgriep. Zoiets ontstaat niet zomaar..
  maandag 27 april 2009 @ 15:49:04 #204
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_68425866
Vind het zo jammer dat de Nederlandse overheid zo weinig doet.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  maandag 27 april 2009 @ 15:51:26 #205
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_68425972
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:46 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Weinig kans dat dit het geval is.
Het is een combinatie van vogelgriep, normale griep en varkensgriep. Zoiets ontstaat niet zomaar..
Lijkt me duidelijk dat dit een gekweekt virus is.
WOS'ser for life.
pi_68425987
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_68425988
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:49 schreef Samsonneke het volgende:
Vind het zo jammer dat de Nederlandse overheid zo weinig doet.
wat moeten ze doen? Mexico nuken?
pi_68426000
Is er trouwens al iets bekend over de incubatietijd/ziekteverloop e.d.?
  maandag 27 april 2009 @ 15:52:30 #209
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68426018
Wat ik niet snap is dat er 'slechts' 1200 mensen in Mexico zijn getroffen door dit virus, waarvan dus ook aardig wat toeristen. Is dit toeval of wordt het gewoon verzwegen. Ik vind het namelijk raar dat het zich zo snel aan het verspreiden is over de wereld, terwijl er relatief weinig mensen zijn getroffen in een miljoenenstad zoals Mexico-city.
  maandag 27 april 2009 @ 15:52:34 #210
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68426023
quote:
mogelijke gevallen zeggen echt niks.

Als ik met koorts, misselijkheid, niezen e.d naar de dokter ga, zal ik ws ook worden aangemerkt als een mogelijk geval.
  maandag 27 april 2009 @ 15:52:58 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68426038
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef byah het volgende:
NAFAIK
pi_68426144
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

mogelijke gevallen zeggen echt niks.

Als ik met koorts, misselijkheid, niezen e.d naar de dokter ga, zal ik ws ook worden aangemerkt als een mogelijk geval.
Zeker zeggen ze niks, maar geven wel aan dat de wereld zich langzaam maar zeker zorgen aan het maken is.
pi_68426184
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef byah het volgende:
Incubatietijd schijnt 48 uur te zijn. Je kan een dag voor je ziek wordt al mensen aansteken. Allemaal volgens de site van de CDC.
pi_68426185
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
Wat ik niet snap is dat er 'slechts' 1200 mensen in Mexico zijn getroffen door dit virus, waarvan dus ook aardig wat toeristen. Is dit toeval of wordt het gewoon verzwegen. Ik vind het namelijk raar dat het zich zo snel aan het verspreiden is over de wereld, terwijl er relatief weinig mensen zijn getroffen in een miljoenenstad zoals Mexico-city.
Deze mensen zijn naar de huisarts/dokter gegaan.. Genoeg mensen die er minder ziek van worden, alleen drager zijn, in een plattelandsdorp wonen, etc. etc.
pi_68426229
quote:
Hele goede vraag die je hier opwerpt. Het lijkt erop dat er aardig wat onder de sombrero gehouden wordt. Misschien om paniek te voorkomen?
  maandag 27 april 2009 @ 15:58:04 #216
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68426243
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
gaat behoorlijk snel imho
Zijn gewoon allemaal mensen die in Mexico zijn geweest en kun je dus simpelweg optellen bij de 1600 Mexicaanse gevallen. Gaat dus eigenlijk helemaal niet snel. Ik heb het idee dat de 'epidimie' alweer over z'n hoogtepunt is.
Prima ook, want niemand zit natuurlijk echt op zo'n pandemie te wachten.
Behalve farmaceutische bedrijven dan. En aandeelhouders van die bedrijven.
pi_68426435
Ik zou het wel cool vinden als er 800 miljoen mensen aan dood gaan. Zijn we ook even van die kredietcrisis af
pi_68426459
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:56 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Deze mensen zijn naar de huisarts/dokter gegaan.. Genoeg mensen die er minder ziek van worden, alleen drager zijn, in een plattelandsdorp wonen, etc. etc.
Gisteren was op tv ook een man die niet werd toegelaten bij de dokter omdat de bedden al vol waren, als dat soort antwoorden vaker voorkomen, dan kun je er vanuit gaan dat er véél meer gevallen nog rondlopen.
  maandag 27 april 2009 @ 16:03:42 #219
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68426480
quote:
Viel mij dus ook op, epicentrum van de uitbraak ligt in Mexico City met 22 miljoen inwoners op een relatief klein oppervlakte. Als het echt zo erg besmettelijk was waren er volgens mij echt wel meer besmettingen dan 1200.

Woordvoerder van de EU raad mensen af om naar Mexico of de VS te reizen... lekker dan een maat van me gaat vrijdag naar Miami
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68426546
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef Pakspul het volgende:
Ik zou het wel cool vinden als er 800 miljoen mensen aan dood gaan. Zijn we ook even van die kredietcrisis af
pi_68426887
Ik heb ergens het vermoeden dat, ondanks dat mens-naar-mens transmissie lijkt plaats te vinden (Let op, 'lijkt') dat de meeste gevallen in europa en omstreken gevallen zijn van mensen die met een primaire bron in de buurt van mexico zijn besmet. Het zou inderdaad goed kunnen dat in de sprong mens-mens het virus een stuk minder virulent of gevaarlijk geworden is.

Laten we erop hopen.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_68426910
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef LXIV het volgende:
Maar nu eerlijk: wie zou het stiekem wel leuk/spannend/een keer wat anders vinden wanneer het echt uit de klauw zou lopen en er pakweg 2 miljard doden vielen?
Heb je er weer zo een hoor en dan janken als een varken die geslacht wordt als een familielid overlijdt
pi_68427003
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:13 schreef paladin het volgende:
Ik heb ergens het vermoeden dat, ondanks dat mens-naar-mens transmissie lijkt plaats te vinden (Let op, 'lijkt') dat de meeste gevallen in europa en omstreken gevallen zijn van mensen die met een primaire bron in de buurt van mexico zijn besmet. Het zou inderdaad goed kunnen dat in de sprong mens-mens het virus een stuk minder virulent of gevaarlijk geworden is.

Laten we erop hopen.
Aangezien alle besmette mensen in Mexico geweest zijn, en het relatief lage aantal besmette mexicanen zou je zelfs nog kunnen denken aan besmet vlees of iets in die richting wellicht?
  maandag 27 april 2009 @ 16:20:33 #224
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68427127
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:13 schreef paladin het volgende:
Ik heb ergens het vermoeden dat, ondanks dat mens-naar-mens transmissie lijkt plaats te vinden (Let op, 'lijkt') dat de meeste gevallen in europa en omstreken gevallen zijn van mensen die met een primaire bron in de buurt van mexico zijn besmet.
dat lijkt me evident. Er is op dit moment maar één bron. En dat is vast een slager, markt of taco-tent in Mexico City.
Mens-mens besmetting komt wel voor, maar lijkt vrij lastig te zijn.
pi_68427149
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef Pakspul het volgende:
Jij weet echt niet wat je zegt he Dat zou betekenen dat er grote kans is dat er iemand in je naaste omgeving doodgaat... cool
pi_68427177
quote:
Idiote mediahype
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68427215
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Nog positiever bekeken. Deze epidemie/pandemie zorgt wel dat de schrik er goed in zit . Waardoor er meer politieke aandacht en geld vrijkomt voor de bestrijding van van pandemieën en ziekten zoals de vogelgriep. Die er wel keihard in gaat hakken. En waar tot voor kort weinig geld voor vrij werd gemaakt.
Heel belangrijk punt in mijn ogen. Dit H1N1soort virussen komen zelden tot nooit voor in de natuur. waarschijnlijk uit een of ander laboratorium "ontsnapt" er valt natuurlijk wel het een en ander aan een pandemie te verdienen.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_68427251
Volgens de RTL-nieuws site schijnt antivirusmiddel Tamiflu® te werken.
pi_68427291
Conspiracy
  maandag 27 april 2009 @ 16:28:00 #230
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68427403
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:21 schreef belendel het volgende:

[..]

Jij weet echt niet wat je zegt he Dat zou betekenen dat er grote kans is dat er iemand in je naaste omgeving doodgaat... cool
dat je er nog op in gaat. Zulke sneu neuzen moet je negeren
  maandag 27 april 2009 @ 16:28:09 #231
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68427408
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef LXIV het volgende:
Maar nu eerlijk: wie zou het stiekem wel leuk/spannend/een keer wat anders vinden wanneer het echt uit de klauw zou lopen en er pakweg 2 miljard doden vielen?
Het zal ongetwijfeld spannend worden als er daadwerkelijk een pandemie uitbreekt met zoveel doden maar leuk..... nee niet echt
Overigens denk ik niet dat het een pandemie gaat worden.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68427445
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:21 schreef belendel het volgende:

[..]

wil niet lullig doen, maar die kans is er ook zonder deze hype-griep.
  maandag 27 april 2009 @ 16:29:59 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68427463
Vraag en antwoord varkensgriep
Medici vrezen een wereldwijde uitbraak van varkensgriep nu er in verschillende landen meldingen zijn van mogelijk nieuwe gevallen van de ziekte. In Mexico zijn al tientallen mensen omgekomen door de nieuwe variant van het varkensgriepvirus. Hoe erg is het? Valt er wat aan te doen? Zijn er geneesmiddelen?

Hoe serieus is de dreiging?

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) spreekt van een "internationale volksgezondheidsnoodtoestand". De VN-organisatie stelt dat de uitbraak het grootste gezondheidsrisico is op een pandemie sinds de uitbraak van vogelgriep in 2003. Toen kwamen 257 mensen om bij 421 besmettingen in 15 landen.
Wat is het verschil met normale griep?

Varkensgriep heeft dezelfde symptomen als normale griep: koorts, spierpijn, keelpijn en hoesten. Diarree en overgeven, die ook bij normale griep kunnen voorkomen, zijn bij varkensgriep heviger.

Jaarlijks sterven tussen de 250.000 en 500.000 mensen aan normale griep. Dit zijn over het algemeen mensen met een zwakkere gezondheid, met name ouderen. Bij varkensgriep zijn de meeste slachtoffers jonger, tussen de 25 en 45 jaar.
Griep kost jaarlijks tienduizenden levens, waarom schrikken virologen dan van tientallen doden in Mexico?

Omdat het virus dat varkensgriep veroorzaakt een nieuwe variant is. De immuunsystemen van mensen hebben nog geen afweer tegen dit specifieke virus en het ontwikkelen van een vaccin kost maanden tijd.

Verder zijn er in verschillende landen mensen opgedoken met het virus en daarmee ligt een wereldwijde epidemie op de loer. En wereldwijde uitbraken van nieuwe griepvarianten kunnen erg gevaarlijk zijn. In 1968 kwamen een miljoen mensen om het leven door de Hong Kong-griepvariant. De beruchtste griepuitbraak is die van 1919, toen stierven tussen de 40 en 110 miljoen mensen aan de Spaanse griep.
Er is geen vaccin, is er een ander geneesmiddel?

Voor virusinfecties bestaan algemene geneesmiddelen, bijvoorbeeld Tamiflu. Volgens de Mexicaanse autoriteiten is de varkensgriep goed te bestrijden met die antivirale middelen.

Volgens viroloog Ab Osterhaus hoeven we in Nederland nog geen Tamiflu in te slaan, omdat het virus dat de varkensgriep veroorzaakt hier nog niet is opgedoken.
Hoe raak je besmet het virus?

Het virus kan worden doorgegeven via hoesten, niezen en handen. De griep is naar alle waarschijnlijkheid ontstaan in varkens, maar het eten van varkensvlees levert geen enkel besmettingsgevaar op, meldt de WHO.

rtlnieuws.nl

Ja nee, dan ben je lekker op tijd als het er al is
  maandag 27 april 2009 @ 16:30:24 #234
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_68427478
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:22 schreef 1517 het volgende:

[..]

Heel belangrijk punt in mijn ogen. Dit H1N1soort virussen komen zelden tot nooit voor in de natuur. waarschijnlijk uit een of ander laboratorium "ontsnapt" er valt natuurlijk wel het een en ander aan een pandemie te verdienen.
Hoe kom je aan deze rare conclusie?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_68427527
Lambiekje zal wel hevig onanerend nieuwssites afstruinen nu.
  Moderator maandag 27 april 2009 @ 16:31:54 #236
42184 crew  DaMart
pi_68427529
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

dat lijkt me evident. Er is op dit moment maar één bron. En dat is vast een slager, markt of taco-tent in Mexico City.
Mens-mens besmetting komt wel voor, maar lijkt vrij lastig te zijn.
Dat idee had ik dus ook al. Als de incubatietijd 48 uur is, zou je toch in Amerika nu ook al wat meer zieke mensen moeten hebben, lijkt me. Artsen, familie en kennissen van zieken die zijn besmet en zo.
  maandag 27 april 2009 @ 16:33:13 #237
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68427569
quote:
Spoedberaad EU over varkensgriep

Experts uit alle EU-lidstaten vergaderen in Brussel over maatregelen tegen de varkensgriep. Vanmorgen werd bekend dat in Spanje een eerste besmetting is ontdekt.

De Europese Commissie waarschuwt dat er geen reden is voor paniek. Wel raadt Eurocommissaris Vassiliou (Gezondheid) reizigers af om naar gebieden te gaan waar de varkensgriep heerst. "Persoonlijk zou ik proberen reizen naar deze gebieden te vermijden", zei Vassiliou. Daarmee wordt volgens haar het risico op verspreiding van het virus beperkt.

Vassiliou brieft maandag de ministers van Buitenlandse Zaken, die voor regulier overleg bijeen zijn in Luxemburg. De Europese minister van gezondheidszaken komen donderdag naar Brussel om te praten over de varkensgriep.

Coördinatie
De Commissie coördineert het overleg tussen experts uit de 27 EU-landen, de Wereldgezondheidsorganisatie en het Europees Centrum voor ziektepreventie en –bestrijding. De EU-experts proberen een beeld te krijgen hoe gevaarlijk het virus is en welke maatregelen ertegen genomen kunnen worden.

In Spanje heeft de regering desinfecterende matten neergelegd op de luchthavens. Vooralsnog is er geen sprake dat die maatregel in heel Europa wordt ingevoerd.

Ook komt er geen verbod op de invoer van varkenvlees, omdat het virus niet via varkensvlees wordt overgedragen. Het afgelopen jaar heeft bovendien geen enkel Europees land varkensvlees uit Mexico geïmporteerd.
nos.nl
  maandag 27 april 2009 @ 16:36:27 #238
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_68427713
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:29 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

wil niet lullig doen, maar die kans is er ook zonder deze hype-griep.
precies

Overigens is het toch de mens zelf met zijn internet en media die er een hype van maken.
WHO gaat echt geen spoedoverleg houden voor een leuke hype. Ergens zit dus een factor wat het een enge ziekte kan maken.
Misschien was/ is die factor wel de onbekendheid.

Als de incubatietijd onduidelijk is, niet duidelijk is dat hoe snel een besmetting plaatsvindt maar het wel een kruising is van gevaarlijke virussen voor dieren lijkt het me vrij logisch dat ze alarm slaan.

Hier wordt een beetje gedaan alsof men alles weet en toch alarm slaat.

Want wat als blijkt dat de ziekte overdraagbaar is zonder ziekteverschijnselen en een lange incubatietijd heeft. Dan worden er op dit moment een heleboel mensen besmet. Dit virus lijkt vooral jongvolwassenen te pakken inplaats van de standaard ouderen. Met terugwerkende kracht met alle informatie oordelen op gebeurtenissen in het verleden blijft te makkelijk gebeuren hier.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 27 april 2009 @ 16:45:52 #239
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68428103
Mexico: 103 dead - 20 confirmed to have died from swine flu, 18 confirmed ill with swine flu

ik neem aan da ze de overige doden ook nog testen waaraan ze overleden zijn?
  maandag 27 april 2009 @ 16:46:22 #240
248693 hanglul
hangt rond
pi_68428119
lambiekje laat eens van je horen vrind !

OT, iemand nog informatie over landen waar het (mogelijk) is opgedoken?
  maandag 27 april 2009 @ 16:48:36 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68428201
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:46 schreef hanglul het volgende:
lambiekje laat eens van je horen vrind !

OT, iemand nog informatie over landen waar het (mogelijk) is opgedoken?
Nee. Ja, behalve alles wat al bekend is. Geen nieuwe gevallen voor zover ik weet
  maandag 27 april 2009 @ 16:50:03 #242
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68428250
italie is een verdenking. Geen bevestiging.
pi_68428431
Kut varkens, daarom eten we ze niet
pi_68428533
Mogelijk geval in Hong Kong http://tinyurl.com/dfbk5b

The number of confirmed cases of swine flu in the U.S. has doubled to at least 40, a WHO spokesman tells AP.

3 mogeljke gevallen in Bielefeld, Duitsland http://www.presseecho.de/politik/NA3731394700.htm
  maandag 27 april 2009 @ 17:02:08 #245
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68428647
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:55 schreef xminator het volgende:
Kut varkens, daarom eten we ze niet
Maar kip is wel goed zeker....
  maandag 27 april 2009 @ 17:04:00 #246
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_68428715
In Duitsland kunnen ze ook gek gaan worden...

Zwei Verdachtsfälle auf Schweinegrippe in Bielefeld
Jij ook?
  maandag 27 april 2009 @ 17:05:16 #247
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68428762
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:02 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Maar kip is wel goed zeker....
H1N1, het meest veelzijdige stukje virus...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 27 april 2009 @ 17:06:18 #248
248693 hanglul
hangt rond
pi_68428793
als de googlemeneren hun kaartje nou eens even updaten..
  maandag 27 april 2009 @ 17:07:29 #249
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68428825
achja mensen/biologen/microbiologen die bezig zijn voor oplossingen moeten voor eeuwig het zwijgen opgelegd.
Too much info will kill you. De smerige elite deinst nergens voor terug.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 27 april 2009 @ 17:10:50 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68428931

het was idd wachten op...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68428985
Waarom sluiten ze mexico niet ? Je hebt er toch niets te zoeken....
pi_68429057
Baxter International Pharma is aangesteld om het vaccin tegen de varkensgriep te produceren.
Dezelfde Baxter International die afgelopen Maart nog trachtte om een globale pandemie te veroorzaken door levende virussen als vaccin naar 18 landen te sturen, wat net op tijd ontdekt is.

http://www.chicagotribune(...)pr27,0,3579388.story

http://timesofindia.india(...)icleshow/4230882.cms
pi_68429323
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:14 schreef Salvad0R het volgende:
Baxter International Pharma is aangesteld om het vaccin tegen de varkensgriep te produceren.
Dezelfde Baxter International die afgelopen Maart nog trachtte om een globale pandemie te veroorzaken door levende virussen als vaccin naar 18 landen te sturen, wat net op tijd ontdekt is.

http://www.chicagotribune(...)pr27,0,3579388.story

http://timesofindia.india(...)icleshow/4230882.cms
Beetje Para?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 april 2009 @ 17:23:53 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68429355
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:10 schreef Re het volgende:

het was idd wachten op...
Schop 'm er dan gewoon uit....
  maandag 27 april 2009 @ 17:26:14 #255
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68429418
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:12 schreef xminator het volgende:
Waarom sluiten ze mexico niet ? Je hebt er toch niets te zoeken....
I need TeePee for my bunghole...

Bovendien is het daar al te laat voor.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68429442
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

precies

Overigens is het toch de mens zelf met zijn internet en media die er een hype van maken.
WHO gaat echt geen spoedoverleg houden voor een leuke hype. Ergens zit dus een factor wat het een enge ziekte kan maken.
Misschien was/ is die factor wel de onbekendheid.

Als de incubatietijd onduidelijk is, niet duidelijk is dat hoe snel een besmetting plaatsvindt maar het wel een kruising is van gevaarlijke virussen voor dieren lijkt het me vrij logisch dat ze alarm slaan.

Hier wordt een beetje gedaan alsof men alles weet en toch alarm slaat.

Want wat als blijkt dat de ziekte overdraagbaar is zonder ziekteverschijnselen en een lange incubatietijd heeft. Dan worden er op dit moment een heleboel mensen besmet. Dit virus lijkt vooral jongvolwassenen te pakken inplaats van de standaard ouderen. Met terugwerkende kracht met alle informatie oordelen op gebeurtenissen in het verleden blijft te makkelijk gebeuren hier.
Zonder informatie speculeren op de toekomst blijft hier ook net zo goed gebeuren.
We hebben ook wel eens spoedoverleg op het werk, maar daar staat geen camera op. Zo'n instantie wil natuurlijk ook laten zien dat ze er bovenop zitten. Zou niet echt goede PR zijn als je 1 van die gasten achterover leunend in zijn stoel rustig commentaar zou zien geven op RTL 5. Verder is het voor hun ook wel een goede zaak i.v.m de budgetten.
Nogmaals, in een griepseizoen raken 250.000 - 500.000 mensen besmet. Een normaal griepje kost toch al snel 1000 mensen het leven in NL. Met 17 miljoen inwoners. In mexico stad wonen er 8.7 miljoen.
Als we het normale griepseizoen op deze manier, breed uitgemeten zouden volgen en elk nieuw griepgeval op een google map zouden prikken (ow weer eentje erbij in Urk), dan zou het even bedreigend overkomen.Het heeft de naam wel niet mee....Swine Flu en het beeld van vettige varkens werkt natuurlijk ook al op de verbeelding.
Het gaat niet om 1 of andere wilde killervariant van het ebolavirus.

http://apex.oracle.com/pls/otn/f?p=2400:1001:3372950443828901::NO::F2400_P1001_BACK_PAGE,F2400_P1001_PUB_MAIL_ID:1010,77215
authorities
said 8 people were infected with swine flu in California and Texas, and all
recovered.

As of [26 Apr 2009], the United States Government has reported 20
laboratory confirmed human cases of swine influenza A/H1N1 (8 in New York,
7 in California, 2 in Texas, 2 in Kansas, and 1 in Ohio). All 20 cases have
had mild influenza-like illness with only one requiring brief
hospitalization

Health authorities in Nova Scotia are confirming 4 cases of swine flu in
the province. The province's public health officer, Dr Robert Strang, says
the 4 infected people in the Windsor area are recovering from the illness.
All of them had what he describes as "mild" cases of the flu.

To summarize the status of confirmed cases and suspected cases as best as
one can (given the exponential growth of press releases and press
interviews leading to thousands of newswires): There are presently 20
confirmed cases in the United States involving 5 States -- California (7),
Kansas (2), New York City (8), Ohio (1) and Texas (2). Of these, only one
has been hospitalized and all have been relatively mild and self-limited
infections
. There have been no fatalities attributable to this novel H1N1
virus infection in the USA reported as of today (26 Apr 2009). In Mexico
there have been over 1400 reported cases in 19 of 32 States, with 81 (or 86
depending upon the source) reported fatalities. (This number of fatalities
has not altered significantly from the ProMED-mail posting on this outbreak
earlier today (see Influenza A (H1N1) virus, swine, human - N America (03)
20090426.1566). There have been 6 cases confirmed in Canada, 4 in Nova
Scotia, 2 in British Columbia -- all 6 cases have been mild with self
limited illnesses. In addition to the confirmed cases in North America,
there are suspected cases reported from New Zealand, Spain, France, Israel
-- all involving travellers returning from Mexico. At this point in time,
any individual with a history of travel to a location with known confirmed
cases of the novel H1N1 virus who develops an influenza like illness (ILI)
is considered a suspected cases until results from laboratory testing are
available. One would expect the volume of reports of suspected cases to
grow, as more and more travellers return to their countries of origin, with
a proportion of them having ILIs -- a well observed illness following
airline flights.

etc etc

[ Bericht 3% gewijzigd door dramatiek op 27-04-2009 17:36:29 ]
pi_68429445
Ik snap dat nutteloze gezeur mbt. Lambiekje's posts niet. Wat is er mis mee als iemand met een andere kijk op de gebeurtenissen komt (non-religeus welterverstaan)?

Niet dat je het meteen klakkeloos als waarheid zijnde moet overnemen (het blijven immers theoriëen) maar het kan wel een ander licht op iets werpen. Question everything, zeg ik dan maar.
  maandag 27 april 2009 @ 17:27:01 #258
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68429449
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:22 schreef byah het volgende:

[..]

Beetje Para?
't Is wel ironisch.
pi_68429573
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef Sturmvogel het volgende:
Ik snap dat nutteloze gezeur mbt. Lambiekje's posts niet. Wat is er mis mee als iemand met een andere kijk op de gebeurtenissen komt (non-religeus welterverstaan)?

Niet dat je het meteen klakkeloos als waarheid zijnde moet overnemen (het blijven immers theoriëen) maar het kan wel een ander licht op iets werpen. Question everything, zeg ik dan maar.
Klopt echter doet hij dat juist niet en weet van elk topic een aids bestaat niet topic te maken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 april 2009 @ 17:33:26 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68429626
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Schop 'm er dan gewoon uit....
kan ik niet helaas, dan moet tie weer genoicides gaan ontkennen enzo

OT: die baxter mix-up klinkt wel eng, dan heb je een combo van snelle en zeer dodelijke virussen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 27 april 2009 @ 17:34:04 #261
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_68429647
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/H1N1_map.svg

Als ik het zo bekijk, dan is Mexico al opgegeven?

- edit - ik zie nu pas dat zwart voor de oorsprong staat.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_68429656
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:27 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

't Is wel ironisch.
Dat het eerste artikel dat Baxter ongeveer de hemel in prijst bedoel je?
pi_68429737
quote:

Lijkt wel een sport om een af te zeiken .
Laat ieder gewoon zijn verhaal vertellen,

ben het volkomen met je eens.
pi_68429801
Laten we nou maar eens afwachten hoe het er op vrijdag ofzo voorstaat. Als er dan nog weinig aan de hand is lees ik dit topic niet meer.
What Would Goku Do
pi_68429821
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef Aanvoerder het volgende:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/H1N1_map.svg

Als ik het zo bekijk, dan is Mexico al opgegeven?

- edit - ik zie nu pas dat zwart voor de oorsprong staat.
Zwart staat voor landen waar infecties tot de dood hebben geleid.
pi_68429885
Toch even volgen. Reis momenteel veel (Heathrow - Amsterdam wekelijks). Wil het toch wel even weten als het om een zware griep epidemie gaat. (Al geloof ik niet echt in een Pandemie, maar wie weet).
Profiel opgeheven.
pi_68430001
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef byah het volgende:

[..]

Dat het eerste artikel dat Baxter ongeveer de hemel in prijst bedoel je?
Ja. Aangezien ze twee maanden geleden probeerden een globale pandemie te veroorzaken, is dat idd wel ironisch ja.
pi_68430016
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja. Aangezien ze twee maanden geleden probeerden een globale pandemie te veroorzaken, is dat idd wel ironisch ja.
Ach bullcrap. Geloof jij nu serieus dat ze moedwillig een pandemie probeerde te veroorzaken?
Profiel opgeheven.
pi_68430092
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:39 schreef byah het volgende:
Het wachten is nog steeds op de eerste dode buiten Mexico.
Hier sla je eigenlijk de spijker op z'n kop. Ik maak me totaal niet ongerust zolang er niemand buiten Mexico de pijp uit gaat. Vallen ze straks in Spanje als bosjes neer, dan krab ik mezelf nog een keer op het achterhoofd.
I feel kinda Locrian today
  maandag 27 april 2009 @ 17:51:20 #270
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68430093
wereldwijd zijn er "maar" 73 gevallen.
quote:
Wereldwijd gaat het om veertig mensen in Mexico, 26 in de Verenigde Staten, zes in Canada en een in Spanje. Dat heeft de Wereldgezondgheidsorganisatie WHO maandag laten weten.

Waarschijnlijk ligt het werkelijke aantal besmettingen veel hoger. In Mexico zijn vermoedelijk honderd mensen omgekomen door het virus.
Vermoedelijk. En wanneer gaan ze er eens haast achter zetten om het uit te zoeken?
  maandag 27 april 2009 @ 17:52:30 #271
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_68430137
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:40 schreef Espabilado het volgende:

[..]

Zwart staat voor landen waar infecties tot de dood hebben geleid.
Zou een optie zijn, alleen het is niet wat de wiki aangeeft:

http://nl.wikipedia.org/wiki/H1N1

But anyway, it's... time... to...

"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 27 april 2009 @ 17:53:00 #272
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68430154
quote:

Mits Lambiekje openstaat voor andere meningen ben ik het met je eens...
pi_68430190
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:52 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Zou een optie zijn, alleen het is niet wat de wiki aangeeft:

http://nl.wikipedia.org/wiki/H1N1

But anyway, it's... time... to...

[ afbeelding ]
Is maar net op welke wiki je kijkt, ik kijk liever hier:

http://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_outbreak

'Confirmed cases followed by death'
  maandag 27 april 2009 @ 17:54:36 #274
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68430196
net even lekker rose karbonaatje uit mexico gegeten, smullen
pi_68430229
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:48 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ach bullcrap. Geloof jij nu serieus dat ze moedwillig een pandemie probeerde te veroorzaken?
En wat doet het er toe wat ik geloof of niet?

De India Times en de Toronto Sun stellen dat, ik niet .

http://www.torontosun.com/news/canada/2009/02/27/8560781.html
  maandag 27 april 2009 @ 17:56:33 #276
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_68430257
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:54 schreef Espabilado het volgende:

[..]

Ah, bedankt.
pi_68430299
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:54 schreef Espabilado het volgende:

[..]

Oooohh, valt mee, nog maar 1 bewezen geval van de varkensgriep in Europa, namelijk 1 in Spanje.
Die in Frankrijk zijn allemaal bewezen NIET de varkensgriep. Jeuj....ik haal koninginnennacht nog!
pi_68430322
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:55 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

The contaminated product, a mix of H3N2 seasonal flu viruses and unlabelled H5N1 viruses, was supplied to an Austrian research company. The Austrian firm, Avir Green Hills Biotechnology, then sent portions of it to sub-contractors in the Czech Republic, Slovenia and Germany.

En hierna heeft het zelf besloten de boot naar Mexico te pakken?
pi_68430346
Maar goed, confirmed in Spanje dus... tijdens mei-vakantie (hier tenminste), maar goed demeesten die nu in spanje zitten, zitten op een eilandje ws.
pi_68430397
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:58 schreef dramatiek het volgende:

[..]

The contaminated product, a mix of H3N2 seasonal flu viruses and unlabelled H5N1 viruses, was supplied to an Austrian research company. The Austrian firm, Avir Green Hills Biotechnology, then sent portions of it to sub-contractors in the Czech Republic, Slovenia and Germany.

En hierna heeft het zelf besloten de boot naar Mexico te pakken?
Dit was dus 2 maanden geleden. Onafhankelijke onderzoekers in Oostenrijk hebben dat product van Baxter in februari/maart onderzocht, waarna ze er achter kwamen dat er in het vaccin een levende kruising van vogelgriep en menselijke influenza zat.
Dit is toen door die onderzoekers tegen gehouden, maar als zij er niet waren geweest, zouden deze ziektes onder het mom van "vaccin" verspreid zijn.

De huidige varkensgriep is in feite een kruising tussen aziatische vogelgriep, europese menselijke influenza en noord amerikaanse varkensgriep.
De kans dat deze drie aparte ziektes tegelijk muteren en de huidige ziekte vormen is verwerpelijk klein.
pi_68430575
Suspected case in Peru. She arrived to Lima from Cancún. 39ºC

Source (Spanish): http://www.elcomercio.com(...)-que-vino-procedente
pi_68430581
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:55 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hier geef je toch de indruk dat dit bewust gedaan is of niet?
En dat artikel zegt niks over moedwillig fouten maken. Dus dat hebben zij wel degelijk niet gezegd
Profiel opgeheven.
pi_68430605
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dit was dus 2 maanden geleden. Onafhankelijke onderzoekers in Oostenrijk hebben dat product van Baxter in februari/maart onderzocht, waarna ze er achter kwamen dat er in het vaccin een levende kruising van vogelgriep en menselijke influenza zat.
Dit is toen door die onderzoekers tegen gehouden, maar als zij er niet waren geweest, zouden deze ziektes onder het mom van "vaccin" verspreid zijn.

De huidige varkensgriep is in feite een kruising tussen aziatische vogelgriep, europese menselijke influenza en noord amerikaanse varkensgriep.
De kans dat deze drie aparte ziektes tegelijk muteren en de huidige ziekte vormen is verwerpelijk klein.
precies, broodje aap verhaal dus. iig niks hiermee te maken.
pi_68430637
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Oh wacht heb jij toevallig een Master degree in statistiek en / of virologie? Zo nee, hoe kom je tot deze conclusie?
Profiel opgeheven.
pi_68430691
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:11 schreef Bierie het volgende:

[..]

Oh wacht heb jij toevallig een Master degree in statistiek en / of virologie? Zo nee, hoe kom je tot deze conclusie?
Ik denk dat je geen master nodig hebt om je logisch verstand te gebruiken.
Ik hoef geen natuurkundige te zijn om te weten dat een appel naar beneden valt als ik em uit het raam smijt.
pi_68430695
Volgens wikipedia is WHO level 3 overigens een nieuw onbekend virus maar zonder mens tot mens overdracht of zeer weinig en alleen bij close contact.

Lijkt me wel aannemelijk aangezien de gevallen zich nog beperken tot mensen die uit Mexico komen.
pi_68430775
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:14 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen master nodig hebt om je logisch verstand te gebruiken.
Ik hoef geen natuurkundige te zijn om te weten dat een appel naar beneden valt als ik em uit het raam smijt.
Maar je kan zonder verstand van biologie zonder voorkennis niet redeneren dat de appel een zaadje bevat waaruit weer een boom ontstaat.

Wat ik daarmee wil zeggen is. Dat er nu net gedaan wordt alsof de kans zo ontzettend klein is. Terwijl (mits) je wat biologische kennis bezit op het gebied van virologie / immunologie het ineens niet zo onwaarschijnlijk is.

Net zoals mensen algemene kennis van appels en zaadjes hebben en het ontstaan van een boom ook niet meer voor mensen (met voorkennis) zo onwaarschijnlijk is.
Profiel opgeheven.
  maandag 27 april 2009 @ 18:24:55 #288
241594 iBolt
Lighting
pi_68430952
las net op twitter
http://search.twitter.com/search?q="Swine+Flu"
quote:
infected child new york dies after sudden high fever
pi_68430995
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:24 schreef iBolt het volgende:
las net op twitter
[..]

hmm
pi_68431042
net of er normaal geen kinderen doodgaan...
pi_68431055
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:24 schreef iBolt het volgende:
las net op twitter
[..]

Ik wil niet doen alsof ik er iets van af weet, maar gezien de werking van het virus zelf zou het heel goed kunnen dat hij gewoon dood is gegaan als het gevolg van een griepje. Het dodelijke aan het varkensgriep virus is dat het je immuunsysteem tegen je gebruikt, en daarom zijn jongvolwassenen in groter gevaar.

Maar alles kan...
pi_68431057
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:17 schreef Bierie het volgende:

[..]

Maar je kan zonder verstand van biologie zonder voorkennis niet redeneren dat de appel een zaadje bevat waaruit weer een boom ontstaat.

Wat ik daarmee wil zeggen is. Dat er nu net gedaan wordt alsof de kans zo ontzettend klein is. Terwijl (mits) je wat biologische kennis bezit op het gebied van virologie / immunologie het ineens niet zo onwaarschijnlijk is.

Net zoals mensen algemene kennis van appels en zaadjes hebben en het ontstaan van een boom ook niet meer voor mensen (met voorkennis) zo onwaarschijnlijk is.
je kan het natuurlijk niet uitsluiten, maar de kans is verwerpelijk klein in het Baxter geval. Je hebt nml meer informatie voor je logisch verstand. Tijd, plaats, virusstrains, datum van infecties, plaats van infecties etc.
Een master is statistiek haalt dan ook weinig uit...wat nu als p 0.51 is? of 0.49 ? Statistisch gezien word je hyptohese dan of verworpen of aangenomen, terwijl dit in de praktijk soms dus niet hoeft te kloppen. Maargoed, ik snap wat je bedoelt.
pi_68431058
Eerst even testen inderdaad
pi_68431190
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:29 schreef dramatiek het volgende:

[..]

je kan het natuurlijk niet uitsluiten, maar de kans is verwerpelijk klein in het Baxter geval. Je hebt nml meer informatie voor je logisch verstand. Tijd, plaats, virusstrains, datum van infecties, plaats van infecties etc.
Tijd, vlak na het vogeltrek seizoen (vogelvirus), plaats mexico met een aardige grote varkens vee stapel, virusstrains humane griepvirus vind je overal plus eerder genoemde situatie voldoet, plus het feit dat Mexico een 2e wereldland is qua sanitair e.d. en men tussen het vee in woont. Al het overige, niet relevant voor het ontstaan van.

Als er ergens wel zoiets kan ontstaan is het juist een land als Mexico.

Hoe bedoel je onwaarschijnlijk
Profiel opgeheven.
pi_68431194
De stocks van drugcompanies stijgen nu behoorlijk, als je echt zwart wilt denken kan je stellen dat vanwege de financiele crisis die bedrijven iets als dit expres veroorzaken om er financieel weer bovenop te komen.
  maandag 27 april 2009 @ 18:34:13 #296
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68431199
we zijn opgehoogd naar alarm fase niveau 4 aldus de who
  maandag 27 april 2009 @ 18:34:42 #297
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68431208
ik heb overigens het nieuwe topic al klaar staan
  maandag 27 april 2009 @ 18:35:34 #298
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68431220
WHO: vaccin varkensgriep in de maak
Tamiflu (foto:ANP)

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO zegt dat in de VS is begonnen met het ontwikkelen van een vaccin tegen de nieuwe variant van de varkensgriep. De organisatie heeft ook bekendgemaakt dat er inmiddels veertig bevestigde gevallen van de griep zijn in de VS, 26 in Mexico en zes in Canada.

In Europa is het virus vastgesteld bij een Spaanse student die in Mexico is geweest. Nederlandse reizigers die met griepverschijnselen uit Mexico kwamen, hebben niet de gevreesde griepvariant.

Europa
De gezondheidsautoriteiten in de VS en Canada houden nauw contact met hun collega's in Europa. Ze hebben tot nu toe alleen maatregelen genomen om snel in actie te kunnen komen als het nodig is. Behalve in Spanje worden ook in Frankrijk enkele mensen onderzocht van wie vermoed wordt dat ze de gevaarlijke variant van de varkensgriep hebben opgelopen.

De Amerikaanse president Obama zegt dat de dreigende verspreiding van het virus reden tot bezorgdheid is, maar niet tot paniek.

Nederland
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verzoekt reizigers die vanaf 17 april vanuit Mexico in Nederland zijn teruggekomen, extra op te letten.

Degenen die binnen vier dagen na thuiskomst minimaal 38,5 graden koorts hebben, krijgen het advies om thuis te blijven en contact op te nemen met de huisarts.
pi_68431239
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:34 schreef Espabilado het volgende:
De stocks van drugcompanies stijgen nu behoorlijk, als je echt zwart wilt denken kan je stellen dat vanwege de financiele crisis die bedrijven iets als dit expres veroorzaken om er financieel weer bovenop te komen.
Drugcompanies hebben eigenlijk nooit last van een financiele crisis. Medicijnen zijn een commodity. Men stopt niet met het gebruiken van medicatie omdat het een priority item is net als voeding. Als er een sector bestaat dat ongevoelig is voor de crisis is het juist de farmaceutische industrie.
Profiel opgeheven.
  maandag 27 april 2009 @ 18:36:45 #300
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68431250
En dicht
  maandag 27 april 2009 @ 18:37:10 #301
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68431260