Zie ook de milde variant in de US inderdaad.quote:Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef superworm het volgende:
[..]
Het kan namelijk zo zijn, dat het virus agressief is begonnen, een zooi doden heeft gemaakt en nu is afgezwakt. Zou goed nieuws zijn.
Weinig kans dat dit het geval is.quote:Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef superworm het volgende:
[..]
Het kan namelijk zo zijn, dat het virus agressief is begonnen, een zooi doden heeft gemaakt en nu is afgezwakt. Zou goed nieuws zijn.
Lijkt me duidelijk dat dit een gekweekt virus is.quote:Op maandag 27 april 2009 15:46 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Weinig kans dat dit het geval is.
Het is een combinatie van vogelgriep, normale griep en varkensgriep. Zoiets ontstaat niet zomaar..
wat moeten ze doen? Mexico nuken?quote:Op maandag 27 april 2009 15:49 schreef Samsonneke het volgende:
Vind het zo jammer dat de Nederlandse overheid zo weinig doet.
mogelijke gevallen zeggen echt niks.quote:Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
En een mogelijk geval in Manchester, UK
http://news.sky.com/skynews/Home/UK-News/Swine-Flu-Canadian-Suspect-In-UKTests-On-Couple-In-Scottish-Hospital-Contingencies-Travel/Article/200904415269774?lpos=UK_News_Carousel_Region_0&lid=ARTICLE_15269774_Swine_Flu:_Canadian_Suspect_In_UKTests_On_Couple_In_Scottish_Hospital_Contingencies_Travel
NAFAIKquote:Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef byah het volgende:
Is er trouwens al iets bekend over de incubatietijd/ziekteverloop e.d.?
Zeker zeggen ze niks, maar geven wel aan dat de wereld zich langzaam maar zeker zorgen aan het maken is.quote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
mogelijke gevallen zeggen echt niks.
Als ik met koorts, misselijkheid, niezen e.d naar de dokter ga, zal ik ws ook worden aangemerkt als een mogelijk geval.
Incubatietijd schijnt 48 uur te zijn. Je kan een dag voor je ziek wordt al mensen aansteken. Allemaal volgens de site van de CDC.quote:Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef byah het volgende:
Is er trouwens al iets bekend over de incubatietijd/ziekteverloop e.d.?
Deze mensen zijn naar de huisarts/dokter gegaan.. Genoeg mensen die er minder ziek van worden, alleen drager zijn, in een plattelandsdorp wonen, etc. etc.quote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
Wat ik niet snap is dat er 'slechts' 1200 mensen in Mexico zijn getroffen door dit virus, waarvan dus ook aardig wat toeristen. Is dit toeval of wordt het gewoon verzwegen. Ik vind het namelijk raar dat het zich zo snel aan het verspreiden is over de wereld, terwijl er relatief weinig mensen zijn getroffen in een miljoenenstad zoals Mexico-city.
Hele goede vraag die je hier opwerpt. Het lijkt erop dat er aardig wat onder de sombrero gehouden wordt. Misschien om paniek te voorkomen?quote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
Wat ik niet snap is dat er 'slechts' 1200 mensen in Mexico zijn getroffen door dit virus, waarvan dus ook aardig wat toeristen. Is dit toeval of wordt het gewoon verzwegen. Ik vind het namelijk raar dat het zich zo snel aan het verspreiden is over de wereld, terwijl er relatief weinig mensen zijn getroffen in een miljoenenstad zoals Mexico-city.
Zijn gewoon allemaal mensen die in Mexico zijn geweest en kun je dus simpelweg optellen bij de 1600 Mexicaanse gevallen. Gaat dus eigenlijk helemaal niet snel. Ik heb het idee dat de 'epidimie' alweer over z'n hoogtepunt is.quote:
Gisteren was op tv ook een man die niet werd toegelaten bij de dokter omdat de bedden al vol waren, als dat soort antwoorden vaker voorkomen, dan kun je er vanuit gaan dat er véél meer gevallen nog rondlopen.quote:Op maandag 27 april 2009 15:56 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Deze mensen zijn naar de huisarts/dokter gegaan.. Genoeg mensen die er minder ziek van worden, alleen drager zijn, in een plattelandsdorp wonen, etc. etc.
Viel mij dus ook op, epicentrum van de uitbraak ligt in Mexico City met 22 miljoen inwoners op een relatief klein oppervlakte. Als het echt zo erg besmettelijk was waren er volgens mij echt wel meer besmettingen dan 1200.quote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
quote:Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef Pakspul het volgende:
Ik zou het wel cool vinden als er 800 miljoen mensen aan dood gaan. Zijn we ook even van die kredietcrisis af
Heb je er weer zo een hoor en dan janken als een varken die geslacht wordt als een familielid overlijdtquote:Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef LXIV het volgende:
Maar nu eerlijk: wie zou het stiekem wel leuk/spannend/een keer wat anders vinden wanneer het echt uit de klauw zou lopen en er pakweg 2 miljard doden vielen?
Aangezien alle besmette mensen in Mexico geweest zijn, en het relatief lage aantal besmette mexicanen zou je zelfs nog kunnen denken aan besmet vlees of iets in die richting wellicht?quote:Op maandag 27 april 2009 16:13 schreef paladin het volgende:
Ik heb ergens het vermoeden dat, ondanks dat mens-naar-mens transmissie lijkt plaats te vinden (Let op, 'lijkt') dat de meeste gevallen in europa en omstreken gevallen zijn van mensen die met een primaire bron in de buurt van mexico zijn besmet. Het zou inderdaad goed kunnen dat in de sprong mens-mens het virus een stuk minder virulent of gevaarlijk geworden is.
Laten we erop hopen.
dat lijkt me evident. Er is op dit moment maar één bron. En dat is vast een slager, markt of taco-tent in Mexico City.quote:Op maandag 27 april 2009 16:13 schreef paladin het volgende:
Ik heb ergens het vermoeden dat, ondanks dat mens-naar-mens transmissie lijkt plaats te vinden (Let op, 'lijkt') dat de meeste gevallen in europa en omstreken gevallen zijn van mensen die met een primaire bron in de buurt van mexico zijn besmet.
Jij weet echt niet wat je zegt hequote:Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef Pakspul het volgende:
Ik zou het wel cool vinden als er 800 miljoen mensen aan dood gaan. Zijn we ook even van die kredietcrisis af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |