quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:55 schreef qonmann het volgende:
de VOC & tvp
nee, wel een kunstenaarquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:04 schreef BasOne het volgende:
Anton heiboer?
Punten in deel 1522quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:07 schreef RoofingBurner het volgende:
Aat Veldhoen?
Foutquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:16 schreef Susi het volgende:
tvp
da's goed, een potentiometer of potmeterquote:
Dat had ik niet verwacht dat jij dat weet.quote:
Ben 20 jaar abonnee van het onafhankelijke filmblad Skoop geweest.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:43 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Dat had ik niet verwacht dat jij dat weet.![]()
Punten in deel 1522
qonmann 1
RoofingBurner 1
Basone 1
Terpentin07 1
tong80 1
Minder fokken meer film kijken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben 20 jaar abonnee van het onafhankelijke filmblad Skoop geweest.
Zie te weinig films tegenwoordig maar volg alles
Is ook mijn voornemenquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:45 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Minder fokken meer film kijken.Er zijn op dit moment genoeg goede films.
Het heeft wel met de camera te makenquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:55 schreef De_Hertog het volgende:
De camera volgt een rouletteballetje?
Dat lijkt me redelijk logisch als het om een bijzonder shot gaatquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het heeft wel met de camera te maken
Dan vallen de onderdelen eruit...quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:59 schreef qonmann het volgende:
camera gaat open
Ik gok dat ie een vertraagde diafragma-opening bedoelde, lijkt me best een mogelijkheid eigenlijk. Laat ik ook nog een gokje wagen: door een 'peephole' bij een illegale gokhal?quote:
Het is een film uit één shot, dus het openingsshot is de hele film?quote:
Het warmst tot dusverquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is een film uit één shot, dus het openingsshot is de hele film?
Nog warmerquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:18 schreef BasOne het volgende:
Het shot bestaat uit x aantal aparte shots
Het shot bestaat uit een serie foto's? (heel korte shotsquote:
Tong-vraag..wacht wel op de volgende vraagquote:
Deze keur ik goedquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het shot bestaat uit een serie foto's? (heel korte shots)
Mwa, dan zit mijn eerdere antwoord er dichter bij, ik bedoelde hier eigenlijk juist het tegenovergestelde als ik dat zo lees...quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Deze keur ik goed
The opening tracking shot lasts 7 minutes and 47 seconds without a single camera break. Fifteen takes were required to shoot this scene, which pays homage to Orson Welles' Touch of Evil and Alfred Hitchcock's Rope (which are both mentioned during the scene).
Inderdaad maar ik wilde jullie niet ophouden dan heb ik het weer gedaanquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:25 schreef BasOne het volgende:
uhm?
Het openingshot bestaat uit 7 + minuten zonder een break, kan dat nu niet een korte serie foto's noemen.
Dealers choice
Pretoriaquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:28 schreef De_Hertog het volgende:
Goed, nieuwe vraag dan:
Wat is de hoofdstad van Zuif-Afrika?
Zeker Briljant zelfsquote:
Die heeft er 3quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:28 schreef De_Hertog het volgende:
Goed, nieuwe vraag dan:
Wat is de hoofdstad van Zuif-Afrika?
zuif afrika heeft er geenquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Die heeft er 3
Johannesburg, Pretoria ,Bloemenfontein
Het kwam het dichtst in de buurt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:28 schreef BasOne het volgende:
Akkoord maar antwoorden die duidelijk dus fout zijn goedkeuren is ook zo wat
Johannesburg klopt niet, maar ik vroeg er maar om eentjequote:Op zaterdag 25 april 2009 22:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Die heeft er 3
Johannesburg, Pretoria ,Bloemenfontein
quote:
Helemaal over het hoofd gezienquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:34 schreef qonmann het volgende:
BasOne was eerder toch ?
Ik laat het aan de vragensteller, maar de hoofdstad bestaat niet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:36 schreef BasOne het volgende:
*Gaat Qon te lijf met een strijdvlegel* "mijn punt"
Het is de 25ste daar ligt het aanquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:38 schreef Terpentin07 het volgende:
Misschien ligt het aan de twee bier maar het loopt vanavond een beetje vreemd.
Zie je daar heb je het al. Stel ik een leuke vraag wordt het niet op prijs gesteld.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef BasOne het volgende:
Ja hoor ^_^
Hek net een makkelijke vraag gezocht na het gehannes met Tha player
De vraag was op zich niet slecht maar niet duidelijk geformuleerd.Zeker beter dan jouw voorspelbare sportvragen uit de jaren 70-90.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zie je daar heb je het al. Stel ik een leuke vraag wordt het niet op prijs gesteld.
Volgende keer weer een makkelijke sportvraag
Nee! Hij was leuk, alleen een beetje lastig.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zie je daar heb je het al. Stel ik een leuke vraag wordt het niet op prijs gesteld.
Volgende keer weer een makkelijke sportvraag
je moet je vraag ook goed stellen..want de hoofdstad van ZA bestaat nietquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee! Hij was leuk, alleen een beetje lastig.En niet te snel punten toekennen. En ik moet uitkijken wat voor antwoorden binnen komen..
Jij bent niet opgegroeid met jaren 80 tekenfilmsquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:42 schreef qonmann het volgende:
naja..night ?
Ik ga ook wat anders doen . quiz ze nogquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:43 schreef Terpentin07 het volgende:
Ook hier geen idee.Misschien moet ik maar iets anders gaan doen.
Fijne avond.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik ga ook wat anders doen . quiz ze nog
Hoe had ik hem moeten formuleren ?quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:41 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
De vraag was op zich niet slecht maar niet duidelijk geformuleerd.Zeker beter dan jouw voorspelbare sportvragen uit de jaren 70-90.
Jaquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Shit! Ik keek het vroeger ook.
Ik moet me schamen.
Denk meer in de richting van de vorige vraagquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:05 schreef Ofyles2 het volgende:
George Washington?
JAWOHLquote:
Bas1+1quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:14 schreef BasOne het volgende:
Johnny Cash
Doctor Who?quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:23 schreef BasOne het volgende:
Cryptisch rebus achting ding, Wie zoek ik?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Bedankt voor de hint:quote:
Ging dacht ik meer over onderdanigheid en machtsmisbruikquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:32 schreef qonmann het volgende:
dat experiment waarbij stroomstoten moesten worden gegeven bij fouten antwoorden..die werden steeds hoger ..ondanks geschreeuw enzo ??
Dat is het Milgram experiment, ook een beruchte, maar helaas niet die van die film.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:32 schreef qonmann het volgende:
dat experiment waarbij stroomstoten moesten worden gegeven bij fouten antwoorden..die werden steeds hoger ..ondanks geschreeuw enzo ??
Ik hoef niet de naam, omschrijving is voldoende, zoals qonmann deed dus.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:33 schreef BasOne het volgende:
Oh dat ken ik maar hoe het expirement hete, geen idee.
Ook dat is het Milgram experiment waar qonmann naar verweesquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:34 schreef Susi het volgende:
Dat normale mensen proefpersonen moesten straffen. Ze hoorden dan kreten van het slachtoffer, die zij niet konden zien, maar wel konden horen dus. Niemand gaf hen opdracht te stoppen, en er werd bekeken tot hoe ver de mensen doorgingen met de straffen
Dat was inderdaad het thema, maar ik wil wel iets meer van een omschrijving of situatie horen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:34 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ging dacht ik meer over onderdanigheid en machtsmisbruik
Dan heet het Die Welle of zo iets zeker ?quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook dat is het Milgram experiment waar qonmann naar verwees
Klopt helemaal, het Stanford Prison Experiment. In het echt hielden ze na 3 dagen al op omdat het uit de hand liep, in de film liep het nog meer uit de hand omdat ze het niet stil legden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:38 schreef BasOne het volgende:
oh ok, ehm..
Hoe zat het ook weer, er was een groep die 'speelde' gevangen genomen mensen en een groep die speelde 'bewakers' en naarmate het voortduurde begonnen de 'gevangenen' zich onderdaniger te gedragen en de 'bewakers' zich superieur en begonnen hun macht te misbruiken.
Zoeites was het dacht ik, wel met onderdanigheid en machtsmisbruik in gevangenis omstandigheden,
Die Welle is een andere film, gebaseerd op een experiment waarbij een klas een soort groepering oprichtte die verzandde in fascistische denkbeelden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:39 schreef Susi het volgende:
[..]
Dan heet het Die Welle of zo iets zeker ?
duh hier zitten alle nerds en feitjes freak op fokquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:42 schreef De_Hertog het volgende:
Wel leuk dat al die experimenten zo bekend zijn hier
Jawel, maar sommige feitjes zijn, ook hier, bekender dan anderenquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
duh hier zitten alle nerds en feitjes freak op fok
algemene kennis quiz dus van alles watquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Welnee ze kennen alleen andere feitjes dan jij kent.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Doctor Who had je best kunnen radenquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:46 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Welnee ze kennen alleen andere feitjes dan jij kent.
Vraag nou eens iets wat ik weet.![]()
Liff!quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:47 schreef BasOne het volgende:
Douglas Adams kennen we allemaal van The Hitchhikersguide to the Galaxy, maar hij heeft meer boeken geschreven, en woorden verzonnen, zo heeft hij 2 boeken geschreven over 'Dingen waar nog geen woorden voor zijn' en dat heeft een woord.
De boeken zijn
The meaning of ....
En
The Deeper Meaning of ....
Wat is het woord voor 'dingen waar nog geen woorden voor zijn' ?
quote:
Bas lokt me hierheen he.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Doctor Who had je best kunnen radenVerder weet ik niet wat jij zoal weet
BasOne, anders doe je nog zo'n rebus, zo te zien zijn er (weer) genoeg anderen om het daarna over te nemen. En dan geen antwoord meer geven
Heb al zijn boeken. Helaas was ik daarmee nogal snel klaar...quote:
Hoezo, uitlopen?quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:51 schreef BasOne het volgende:
[..]
Punten in deel 1522
Basone 4
De_Hertog 4
Nu niet meer, je begint uit te lopen op me
Centraal beheer?quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb al zijn boeken. Helaas was ik daarmee nogal snel klaar...
Heel andere categorie:
Goede of slechte reclame?
Vrijwel iedereen kent de slogan 'Even Apeldoorn bellen' van de gelijknamige campagne. Dat lijkt dus een succesvolle campagne te zijn. Tot je mensen vraagt van welke maatschappij deze slogan eigenlijk is..
Van welke verzekeringsmaatschappij is 'Even Apeldoorn Bellen?
Spuit E-Lisequote:
Dat lijkt me een duidelijke spelfout, punt gaat naar jou. Overigens is Centraal Beheer volgens mij wel van Achmea, maar ze adverteren met 'Centraal Beheer' of 'Centraal Beheer Achmea'quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:54 schreef qonmann het volgende:
Cebtraal Beheer
Tipje waar ik ook sinds vandaag achter ben:quote:
McDonaldsquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:59 schreef qonmann het volgende:
Wat is de grootste Horecaonderneming van Nederland, naar omzet (exclusief BTW) gemeten over 2008 ?
Heb je het ook uit de krant ?quote:
Nou zo uitlopenquote:
Kwam in de RSS feed langs vandaagquote:
Hmzzz, weer iets geleerd.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tipje waar ik ook sinds vandaag achter ben:
Je moet de quickreply gebruiken, alleen je antwoord typen en direct op invoeren drukken. Niet quoten, vraagtekens gebruiken, of spelling nakijken, want dan ben je te laat
Inderdaad. @qonmann: Toyota IS de nummer 1quote:Op zondag 26 april 2009 00:05 schreef Susi het volgende:
Volkswagen ?
Lejzmer inderdaadquote:
nooit van gehoord..,madurodam ?quote:Op zondag 26 april 2009 00:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Guillemins is het belangrijkste station van welke stad?
Luikquote:Op zondag 26 april 2009 00:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Guillemins is het belangrijkste station van welke stad?
Ooit geweest tijdens een evenement wat ze ieder jaar houden in België, waarbij je voor een laag bedrag een dagkaart kunt kopen waarmee je onbeperkt kunt reizen op het openbaar-vervoernetwerk in heel België.quote:Op zondag 26 april 2009 00:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Bien!
Hij was niet perse voor iemand bedoeld, was meer dat dit in m'n hoofd kwam door de vorige vraag. Soms is het lastig originele vragen te verzinnen. Maar op zich is het niet moeilijk te raden, als je de voornaamste vormen van openbaar vervoer in je hoofd hebtquote:Op zondag 26 april 2009 00:22 schreef qonmann het volgende:
voor O schat ik ..
Ik stem mijn vragen soms af op de raders die aanwezig zijnquote:Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij was niet perse voor iemand bedoeld, was meer dat dit in m'n hoofd kwam door de vorige vraag. Soms is het lastig originele vragen te verzinnen. Maar op zich is het niet moeilijk te raden, als je de voornaamste vormen van openbaar vervoer in je hoofd hebt
Ik ben hier een tijd geleden een keer geweest, en doe nu weer anderhalf topic mee. Ik ken jullie dus nog niet goed genoegquote:Op zondag 26 april 2009 00:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik stem mijn vragen soms af op de raders die aanwezig zijn
en met wat hints kom je er altijdquote:Op zondag 26 april 2009 00:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben hier een tijd geleden een keer geweest, en du nu weer anderhalf topic mee. Ik ken jullie dus nog niet goed genoeg
Met de twee hints die ik nu heb gegeven moet iedereen het kunnen raden zonder er ooit van gehoord te hebben lijkt mequote:
TreinTramBusdag inderdaadquote:Op zondag 26 april 2009 00:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Bond voor Trein-, Tram en Busgebruikers misschien?
Misschien is het toch de TTB-dag.
IK nam aan dat O het al had geradenquote:Op zondag 26 april 2009 00:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met de twee hints die ik nu heb gegeven moet iedereen het kunnen raden zonder er ooit van gehoord te hebben lijkt me
Dat zijn zeker de finse gothics die toen hadden gewonnen? Naam is me ontschotenquote:Op zondag 26 april 2009 00:33 schreef Ofyles2 het volgende:
Welke popgroep werd in 2006 opgericht door Andrius Mamontovas, met als bedoeling het Eurovisie Songfestival op de korrel te nemen?
Geen Finse gothics, maar een sextet uit Litouwen.quote:Op zondag 26 april 2009 00:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zijn zeker de finse gothics die toen hadden gewonnen? Naam is me ontschoten
Die jaquote:Op zondag 26 april 2009 00:35 schreef Terpentin07 het volgende:
Lordi? Maar die bestaan al langer dacht ik?
Lordi is niet echt gothic, bovendien nemen ze zichzelf enigszins serieusquote:Op zondag 26 april 2009 00:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geen Finse gothics, maar een sextet uit Litouwen.
Lekker knuffelen met Ofyles !quote:
Octaangehaltequote:Op zondag 26 april 2009 00:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zag hem 's nachts op TV, dit was weer een schot voor open doel.
Waarvoor staat 95, als we het hebben over Euro 95?
De beslissing is weer teruggedraaid. Terpentin07 krijgt definitief een punt.quote:
quote:Op zondag 26 april 2009 00:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De beslissing is weer teruggedraaid. Terpentin07 krijgt definitief een punt.
Sorry Hertje en Terp.![]()
Geen probleem, hij was eerderquote:Op zondag 26 april 2009 00:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De beslissing is weer teruggedraaid. Terpentin07 krijgt definitief een punt.
Sorry Hertje en Terp.![]()
Juist.Maar ik zou graag willen weten waarvoor de afkorting staat.Ik wacht nog even.Anders verzin ik een nieuwe vraag.quote:Op zondag 26 april 2009 00:56 schreef Etcetera het volgende:
Het actieve bestandsdeel in hasj? Geen idee hoe het heetMaar daar wordt je high van
Tetra klopt al.De C moet ook niet moeilijk zijn.quote:Op zondag 26 april 2009 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
De T staat misschien voor Tetra, daarna val ik stil.
Aangezien jij de hydro wist een puntje.quote:
Volgens mij was ikquote:Op zondag 26 april 2009 01:07 schreef qonmann het volgende:
je overschat ons (mij) Terpentin07...
[ afbeelding ]
Van wie ?
Nee hoor, hij staat er al, ga maar gewoon doorquote:Op zondag 26 april 2009 01:09 schreef qonmann het volgende:
ik had jou hydro niet gezien, doe jij maar een vraag dan
Ok, dan niet.quote:Op zondag 26 april 2009 01:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee hoor, hij staat er al, ga maar gewoon door
quote:Op zondag 26 april 2009 01:13 schreef Terpentin07 het volgende:
Grens naar Oostenrijk?
Bijna, je onderschat de uiterste grenzen van het Duitse rijk. (overigens, dit gaat niet over veroveringen uit de tweede wereldoorlog).quote:Op zondag 26 april 2009 01:15 schreef Terpentin07 het volgende:
Polen?
Bijna..quote:Op zondag 26 april 2009 01:22 schreef qonmann het volgende:
letland
Litouwen, en Wit-Rusland, inderdaad. De voornaamste Litouwse haven, Klaipeda, ligt aan de monding van deze rivier en heette vroeger ook Memel.quote:Op zondag 26 april 2009 01:24 schreef qonmann het volgende:
litouwen dus
wsl estlandquote:Op zondag 26 april 2009 01:25 schreef Susi het volgende:
Als Litouwen de een is, ben ik benieuwd naar de andere.
Inderdaad. En ik ben weg, veel spelplezier nogquote:Op zondag 26 april 2009 01:27 schreef Susi het volgende:
Witrusland dan.
FF gechekedquote:
quote:Op zondag 26 april 2009 03:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
FF gecheked
Gaugein is goed
Van Tongelen +1
Punten in deel 1522
qonmann 3
RoofingBurner 1
Basone 104![]()
Terpentin07 2