abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68462134
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:12 schreef slackster het volgende:
nee dat betekend dat de top van de toren er bijna af kiepert in ieder geval een zijwaartse instorting zou moeten veroorzaken en niet een instorting loodrecht naar beneden

In ieder geval de plotselinge beweging zijwaarts is een indicatie van explosieven

ware het een langzame beweging geweest zijwaarts had het structural failure due to fire kunnen zijn
Op de foto is (mijns inziens) duidelijk te zien dat de top zijdelings én neerwaarts instort.
Door de stofwolken kun je echter niet goed beoordelen hoeveel de top al recht naar beneden is gestort, maar dat-ie recht naar beneden stort, lijkt me klip en klaar.
Als je een tak uit de kruin van een boom zaagt valt-ie toch ook recht naar beneden? Als je aan onderaan de stam inzaagt, valt de boom pas zijwaarts om.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:41:26 #122
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_68462735
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Onzin. Als de belasting groter is dan de maximale draagkracht van de constructie gaat er wat stuk. Om dan te geloven dat alleen te top van het gebouw af zou kukelen is wel erg naief gedacht.
Naïef gedacht?

Oeps!
pi_68462966
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:41 schreef slackster het volgende:

[..]

Naïef gedacht?

Oeps!
Je punt van de afgezaagde kolommen is onderuit gehaald, maar je wilt dat niet toegeven dus begin je maar weer over een ander onderwerp.

De gebruikelijke techniek.
pi_68463221
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je punt van de afgezaagde kolommen is onderuit gehaald, maar je wilt dat niet toegeven dus begin je maar weer over een ander onderwerp.

De gebruikelijke techniek.
En uiteraard ook alleen met een linkdump......
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:00:48 #125
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_68463445
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:54 schreef arie_bc het volgende:

[..]

En uiteraard ook alleen met een linkdump......
muggensifters

wat heb je nou liever mijn opinie of relevante informatie?
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:02:09 #126
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68463490
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:00 schreef slackster het volgende:

[..]

muggensifters

Dat je ingaat op andermans argumenten en niet een nieuw joetjoebfilmpje dumpt zodra je je een beetje in de hoek gedreven voelt.
pi_68463637
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:00 schreef slackster het volgende:

[..]

muggensifters

Optie c. Een gedegen discussie over het onderwerp.
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:10:55 #128
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_68466185
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:02 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat je ingaat op andermans argumenten en niet een nieuw joetjoebfilmpje dumpt zodra je je een beetje in de hoek gedreven voelt.

Een vraagje stellen gaat natuurlijk wel wat makkelijker en sneller dan met een klip en klaar en waterdicht antwoord op alles komen, mee eens?

(Unseen Footage) Tower 7 blasted into rubble from NEW angle!

WTC demolition squibs.

Ik was er zelf niet bij en zelfs dan zouden jullie het niet geloven, dus zal het moeten doen met de informatie die daarover beschikbaar is.
pi_68466264
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:10 schreef slackster het volgende:

[..]

Ik was er zelf niet bij en zelfs dan zouden jullie het niet geloven, dus zal het moeten doen met de informatie die daarover beschikbaar is.

Een vraagje stellen gaat natuurlijk wel wat makkelijker en sneller dan met een klip en klaar en waterdicht antwoord op alles komen, mee eens?

Geef die informatie die beschikbaar is dan. Geef een duidelijke bron waaruit blijkt van wanneer die foto van die schuin afgesneden balk is.
Jij stelt met grote zekerheid dat die de dag na het instorten is genomen, dan toch weer een paar dagen later. En dat het een foto van het ondergrondse deel van de WTC torens is. Laat eens zien dan waar dat uit blijk.

Ga de discussie eens aan ipv telkens weer over andere dingen beginnen.
pi_68466717
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:10 schreef slackster het volgende:

Ah tof, op dit filmpje is duidelijk te zien dat het instortende gebouw op een gegeven moment overhelt, als het al voor meer dan de helft is ingestort.
Geen CD dus, dan zou het gebouw netjes op zijn footprint zijn ingestort, was het argument immers.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:05:02 #131
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68468130
Siverstein heeft zelf gezegd (zoek de bron maar zelf op) dat hij de opdracht gaf om wtc7 neertehalen op de 9/11 dag zelf. Dus er is wel degelijk sprake van cd. Ook lijkt het me logisch dat, op de dag zelf, niet het hele gebouw secuur en precies voorzien kon worden (binnen afzienbare tijd) van springstof op de juiste plekken. Dus ja dan gaat CD niet helemaal netjes. Maar wel zo goed als lijkt mij.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:15:57 #132
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_68468506
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geef die informatie die beschikbaar is dan. Geef een duidelijke bron waaruit blijkt van wanneer die foto van die schuin afgesneden balk is.
Jij stelt met grote zekerheid dat die de dag na het instorten is genomen, dan toch weer een paar dagen later. En dat het een foto van het ondergrondse deel van de WTC torens is. Laat eens zien dan waar dat uit blijk.

Ga de discussie eens aan ipv telkens weer over andere dingen beginnen.
nou, vooruit dan maar

Die pilaar is een rechthoek en hol van binnen en een lasser werkt met hitte die onder druk van gas staalt dus blaast het verhitte metaal weg van de vlam, dus mits een lasser binnen in die pilaar was gekropen iets dat onmogelijk is kan er nooit zoveel gesmolten metaal van de pilaar achterblijven. dit artikel legt dat ook uit.

De foto's zijn hierboven bewijs dat Thermate werd gebruikt om de kolommen van de kern steun te snijden. De hier getoonde redding werkers zijn voorafgaand aan de schoonmaak. Degene die weigeren om te geloven wat ze zien zullen zonder twijfel opperen dat deze steunpilaar door een lasser tijdens de berg werkzaamheden werd gesneden.

Het zou niet bepaald logisch zijn dat een professionele lasser die staal voor schroot verwijdering in stukken moet lassen meer werk voor zichzelf zou maken door middel van het staal op een exacte 45 graad hoek zoals hier aangetoond in de foto hierboven zou snijden/lassen.

Het is een overbodig moeizame manier om een dergelijke snede te maken. Bovendien werkt een toorts door hitte en druk van het gas. Als je een lasser bezig ziet met lassen zie je nooit gesmolten staal druipend van het snij punt zoals op deze foto. - een las toorts werpt het metaal weg vanaf de vlam uit en snijdt daardoor een "geul" in het metaal.

Merk op dat de snede van de 45 graad hoek op deze box pilaar in vergelijking met de hierboven beschreven chape charge diagram, en de aanwezigheid van gesmolten staal volledig verenigbaar is; het gesmolten metaal residu op de randen op buitenkant van de box column (pilaar) is ONMOGELIJK om dit met een las toorts te doen tenzij je het vanuit de BINNENKANT sneed.

Het is daarom redelijk om te aan te nemen dat het staal dat langs de randen van deze straal druipt op hoge temperatuur zoals met Thermate of Thermite werd gesneden zoals met standaard procedures van professionele CD verenigbaar is.

Aangezien deze klus een aanzienlijke tijd vereist om te plannen, en weken zo niet maanden om uit te voeren is het aannemelijk dat het World Trade Center opzettelijk werd vernietigd door CD.

[ Bericht 2% gewijzigd door slackster op 28-04-2009 18:29:34 ]
pi_68468777
En als het weken of maanden durt om die klus voor te bereiden, waarom heeft niemand voor 9/11 daar wat van gezien? Waarom zijn er geen getuigen die hebben gezien of gemerkt dat stalen balken in de fundering werden doorgesneden?

Waar gaat het residu heen zolang de lasser nog niet door al het metaal is? Als je een gat gaat boren, dan komt het stof er ook aan de voorkant uit voordat je het hele gat geboord hebt.
En hoe is de thermate dan aangebracht? Aan de binnekant van de kolommen?

Waarop basseer jij nu dat die foto is genomen voor de start van het opruimen van de brokstukken?
Overigens staat op het origineel van die foto een tweede schuin afgesneden balk. Die staat alleen de andere kant op gericht.

Waarom hebben ze die andersom gesneden?

En wat is er dan gebeurd met al die andere kolommen die je op de andere foto's ziet:

Daar zijn ze recht afgesneden en is ook residu aan de zijkanten te zien. Waarom is dat dan gedaan?
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:42:27 #134
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68469449
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:24 schreef snowgoon het volgende:
En als het weken of maanden durt om die klus voor te bereiden, waarom heeft niemand voor 9/11 daar wat van gezien? Waarom zijn er geen getuigen die hebben gezien of gemerkt dat stalen balken in de fundering werden doorgesneden?
Jawel die zijn er wel. Die twee torens incl. wtc 7 zijn ontruimd van bewaking/honden en er vonden "onderhoudswerkzaamheden" plaats or so the residents were led to believe, geruime tijd voor de aanslagen. De media praat er inderdaad niet over. Die beroemde concierge daarentegen wel.
quote:
En hoe is de thermate dan aangebracht? Aan de binnekant van de kolommen?
Die thermate daar zijn vast kant en klare strips voor die je aanbrengt en bevestigd aan een timer/detonator. Strategische kolommen zijn vast wel te bereiken op bepaalde plaatsen in het gebouw.
quote:
Overigens staat op het origineel van die foto een tweede schuin afgesneden balk. Die staat alleen de andere kant op gericht.
[ afbeelding ]
Maakt dat wat uit of een kolom van links-boven naar rechts-onder is gesneden of andersom?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_68469470
exact 45 graden afgesneden? LOL ga eens snel terug naar de brugklas wiskunde les.
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:45:59 #136
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68469592
schuin is schuin, 45 graden is het idee.
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:48:00 #137
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_68469666
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:24 schreef snowgoon het volgende:
En als het weken of maanden durt om die klus voor te bereiden, waarom heeft niemand voor 9/11 daar wat van gezien?
vlak voor de aanslagen zijn er werkzaamheden geweest in het pand en waren stroom en camera's afgesloten.
quote:
Waarom zijn er geen getuigen die hebben gezien of gemerkt dat stalen balken in de fundering werden doorgesneden?
de werkzaamheden zijn na kantoor uren uitgevoerd
quote:
Waar gaat het residu heen zolang de lasser nog niet door al het metaal is?
blaast grotendeels weg door de druk van het gas in het lasapparaat
quote:
Als je een gat gaat boren, dan komt het stof er ook aan de voorkant uit voordat je het hele gat geboord hebt.
En hoe is de thermate dan aangebracht?
zie cd diagram, word aangebracht om door metalen steunpilaren heen te exploderen
quote:
Aan de binnekant van de kolommen?
nee buitenkant
quote:
Waarop basseer jij nu dat die foto is genomen voor de start van het opruimen van de brokstukken?
het zijn redding werker zie je aan uniform
quote:
de vraag is waarom een lasser die schuin zou afsnijden want is onnodig extra werk
quote:
[ afbeelding ]
En wat is er dan gebeurd met al die andere kolommen die je op de andere foto's ziet:
De USA overheid heeft bijna alles vernietigd en verscheept naar China en India
quote:
[ afbeelding ]
Daar zijn ze recht afgesneden en is ook residu aan de zijkanten te zien. Waarom is dat dan gedaan?
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:48:34 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68469684
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Siverstein heeft zelf gezegd (zoek de bron maar zelf op) dat hij de opdracht gaf om wtc7 neertehalen op de 9/11 dag zelf. Dus er is wel degelijk sprake van cd. Ook lijkt het me logisch dat, op de dag zelf, niet het hele gebouw secuur en precies voorzien kon worden (binnen afzienbare tijd) van springstof op de juiste plekken. Dus ja dan gaat CD niet helemaal netjes. Maar wel zo goed als lijkt mij.
Hoe vaak moet het 'Pull it' argument nog weerlegt worden hier?
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:50:47 #139
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_68469750
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Hoe vaak moet het 'Pull it' argument nog weerlegt worden hier?
geen argumenten deze dingen zijn duidelijk te zien, trouwens dit is een zij stapje over wtc1 en wtc2
pi_68470007
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:48 schreef slackster het volgende:

[..]

vlak voor de aanslagen zijn er werkzaamheden geweest in het pand en waren stroom en camera's afgesloten.
[..]

de werkzaamheden zijn na kantoor uren uitgevoerd
[..]

blaast grotendeels weg door de druk van het gas in het lasapparaat
[..]

zie cd diagram, word aangebracht om door metalen steunpilaren heen te exploderen
[..]

nee buitenkant
[..]

het zijn redding werker zie je aan uniform
[..]

de vraag is waarom een lasser die schuin zou afsnijden want is onnodig extra werk
[..]

De USA overheid heeft bijna alles vernietigd en verscheept naar China en India
[..]

Welke werkzaamheden waren dat? Bron?

Na kantooruren zijn er schoonmakers, beveiligers, mensen die overwerken.

Waar blaast het residu heen zolang het niet door het staal kan?

Thermiet explodeerd niet maar brand langzaam.

Als de thermiet aan de buitenkant zit, waarom is die residu dan ook aan de buitenkant gekomen?

Op de grote foto staat ook iemand zonder brandweer uniform.

Schuin afsnijden zorgt ervoor dat de balk een bepaalde kant opvalt bij het afbreken. Dat doen ze ook bij bomen.
Ik zie geen uitleg waarom de kolommen verschillende schuin zijn afgezaagd.

Ik zie geen uitleg waarom andere kolommen recht zijn afgezaagd.

Al het staal is uitgebreid onderzocht en pas maanden later verkocht of gebruikt voor andere dingen.

Voorspelbare en zwakke antwoorden. Probeer het eens opnieuw en wees op jouw antwoorden net zo kritisch als je kritisch kijkt naar het officiele verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')