ja 4 weken voor het trouwen dus en dat is 6 meiquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:32 schreef _Bar_ het volgende:
als ik het zo snel lees, zijn die copy's niet gelijk nodig,maar wel voor de trouwdata.
trouwen ze voor de Gemeente Delft dus?quote:
Kostenquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:34 schreef _Bar_ het volgende:
dat zijn toch de normale kosten voor een id, wel of geen spoed vicky
nee klopt, maar ik wil Amber dan ook maar meteen in mijn paspoort zetten. Die staat nu nog helemaal nergens in.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
trouwen ze voor de Gemeente Delft dus?
Nouja het staat er vrij expliciet dus dat wordt aanvragen I guess![]()
wellicht even informeren naar de levertijd van een IDkaart en een paspoort. Als je verder de komende paar jaar niet Europa uitgaat maakt het eigenlijk niets uit wat je neemt... en je kunt ook allebei hebben mocht je dat willen
maar als je het maandag gelijk aan gaat vragen dan zou het in principe min of meer op tijd-ish klaar moeten zijn toch?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja 4 weken voor het trouwen dus en dat is 6 mei
dat ehb ik ook al tegen mijn zusje gezegd maar volgens haar kan dat dus weer niet..quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
maar als je het maandag gelijk aan gaat vragen dan zou het in principe min of meer op tijd-ish klaar moeten zijn toch?
Wellicht dat je de ambtenaar van je zusje kunt bellen en zeggen dat jouw kopietje twee dagen later komt ofzo.
waarom geen id voor Amber ook gelijk?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee klopt, maar ik wil Amber dan ook maar meteen in mijn paspoort zetten. Die staat nu nog helemaal nergens in.
M. heeft het allebei, maar dat vind ik ook weer zo overdreven
Misschien is dat een beetje huwelijksstress? Gewoon proberen!quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat ehb ik ook al tegen mijn zusje gezegd maar volgens haar kan dat dus weer niet..
zal het morgen nog maar een keer aan d'r vragen
heb ik ook wel aan zitten denken... maar het geld groeit me ook niet op mijn rug...quote:
Niet?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:41 schreef huuphuup het volgende:
En ik zou eerlijk gezegd ook gelijk een eigen paspoort laten maken denk ik. Niet alle landen accepteren een bijschrijving bij 1 van de ouders in het paspoort dus ach
Iedere jongere die na 1.1.2006 14 jaar wordt, krijgt een gratis eerste identiteitskaart. Je kunt de kaart bij de gemeente aanvragen acht weken voordat je 14 jaar wordt of zolang je nog 14 jaar bent. Er gelden drie voorwaarden om een gratis identiteitskaart te krijgen:quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
heb ik ook wel aan zitten denken... maar het geld groeit me ook niet op mijn rug...
ik hoop het.. maar zoals gezegd, er zitten feestdagen tussen he...quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:41 schreef Popples het volgende:
gewoon gaan aanvragen vicky als het goed is heb je hem dan gewoon optijd.
en dat geldt dus nog lang niet voor Amber... dat duurt nog een jaartje of 10quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Iedere jongere die na 1.1.2006 14 jaar wordt, krijgt een gratis eerste identiteitskaart. Je kunt de kaart bij de gemeente aanvragen acht weken voordat je 14 jaar wordt of zolang je nog 14 jaar bent. Er gelden drie voorwaarden om een gratis identiteitskaart te krijgen:
je moet in de gemeente van aanvraag zijn ingeschreven als bewoner;
je moet op of na 1.1.1992 geboren zijn;
je mag niet eerder een gratis Nederlandse identiteitskaart hebben ontvangen.
ben ik ook van plan. Vraag morgen wel ff naar het telefoonnummer van de ambtenaar van de burg. stand die ze hebben.. dan ga ik wel bellen...quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gewoon bellen of het goed is dat dat kopietje later wordt ingeleverd, meestal zijn ze daar niet zo gek moeilijk in, zolang het maar 2 weken voor de huwelijksdatum is ingeleverd
Nee, onder andere de VS niet, maar er zijn meer landen die daar moeilijk over doen.quote:
Hier is het gemeente ook een paar uurtjes op zaterdagochtend open, misschien ook bij jullie?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik hoop het.. maar zoals gezegd, er zitten feestdagen tussen he...
Ambtenaren zijn ws 1 en 4 mei ook vrij en dan gaat eht heeeeeeel lastig wordne..
nou ja, heb mijn moeder al een mailtje gestuurd... en praat morgen wel ff met mijn zusje...
nee zo maar, had vorige week een poging gedaan appeltaart te bakken en toen stond de oven te hoog, dus verbrand. En had vandaag een leuk kinderkookboek gekocht voor mijn dochter en daar stond een recept in voor kwarktaart. Moeders wou dat gelijk proberen natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:36 schreef Raissa het volgende:
Lekker Faja, speciale gelegenheid? Ben jaloers
alleen door de weeks en op donderdagavond.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:45 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hier is het gemeente ook een paar uurtjes op zaterdagochtend open, misschien ook bij jullie?
En zelfs dat is als ik het goed heb niet eens wettelijk bepaald.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gewoon bellen of het goed is dat dat kopietje later wordt ingeleverd, meestal zijn ze daar niet zo gek moeilijk in, zolang het maar 2 weken voor de huwelijksdatum is ingeleverd
daarom heeft mijn zusje dus ook gezegd dat ze mijn moeder gaat vragen.. ook vanwege het feit dat de kans er is dat de kleine geboren wordt een die dagen..quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En zelfs dat is als ik het goed heb niet eens wettelijk bepaald.
Vrienden van ons hadden een getuige waarvan de komst wat onzeker was en die hebben uitgezocht of je op de dag zelf nog een nieuwe getuige aan mocht brengen en mits in het bezit van geldige legitimatie zou dat moeten kunnen. Of 24u van te voren ofzo iig.
Uiteindelijk hebben ze maar (in overleg) besloten die jongen gewoon niet als getuige te vragen. Net even te veel stress die je gewoon niet wil.
Ja, dan zou ik het denk ik ook over laten gaan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
daarom heeft mijn zusje dus ook gezegd dat ze mijn moeder gaat vragen.. ook vanwege het feit dat de kans er is dat de kleine geboren wordt een die dagen..
of ze meot me als 3e getuige neerzetten...quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dan zou ik het denk ik ook over laten gaan.
Of je moet dan de 2e getuige zijn en dat ze het niet erg vind dat zij er dan maar 1 heeft, maar anders... zoveel gedoe en stress op het laatste moment dan.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
of ze meot me als 3e getuige neerzetten...
Balen he Memmel..
weet je, wat ik gewoon jammer vind, niets te nadele vanmijn zusje hoor.. maar ze hebben afgelopen week het trouwen aangvraagd, zijn vanavond in ondertrouw gegaan en hoorde dus ook de datum.. tja dan zijn ze natuurlijk enthousiast maar ze wist ook al 7 maanden dat ik 31 mei uitgerekend ben.. wrom dan niet een maandje later trouwen... nou ja, tis neit anders...
mijn zusje is uhh vorige week donderdag volgens mij naar de gemeente gegaan om een en ander na te vragen.. dus tja.. beetje een snelle beslissing.. vind het heel erg jammer... wil er graag bij zijn...quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Echt? Dat vind ik wel een beetje typisch dan. Jou wel als getuige vragen, maar dan geen rekening met de datum houden. Ik dacht eig. dat ze mss wel al anderhalf jaar die datum vast hadden liggen voor zichzelf ofzo en dat dan jij toevallig ook zwanger raakte.
3e getuige kan volgens mij niet.
4 in totaal, 2 minimaal toch?
tuurlijk snap ik hun enthousiasme.. maar vorige week had ze ook al gevraagd of ik d'r getuige wilde zijn als ze zouden gaan trouwen en toen was ze nog niet naar het stadhuis geweest enzo...quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:12 schreef huuphuup het volgende:
Ja t is allemaal wel kort dag Vicky, kan hun enthousiasme wel begrijpen natuurlijk maar je vraagt ook wel wat van een ander... maar goed, als het zo opgelost kan worden zou t mooi zijn.
Haai Pinq
nee ja dat bedoel ik ookquote:Op vrijdag 24 april 2009 23:28 schreef Vicky het volgende:
[..]
tuurlijk snap ik hun enthousiasme.. maar vorige week had ze ook al gevraagd of ik d'r getuige wilde zijn als ze zouden gaan trouwen en toen was ze nog niet naar het stadhuis geweest enzo...
nou ja, dan moet me moeder maar getuige zijn..
heb het ook tegen d'r gezegd hoor... "had je niet wat later kunnen plannen...." denk niet echt dat ze er bij stilgestaan hebben...quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh dat is dan lekker snugger Vicky! Zal wel in hun enthousiasme zijn geweest dat ze er helemaal niet meer bij hebben stilgestaan..of ze dachten 'dat kan nog net'
hehe dat rennen en vliegen is strompelen en waggelenquote:Op vrijdag 24 april 2009 23:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee ja dat bedoel ik ook![]()
het staat er een beetje gek. Ik snap hun enthousiasme, maar ze vragen ook wel een inspanning van jou, het moet natuurlijk wel te doen blijven voor jou, niet dat jij nu moet rennen en vliegen voor hun verzoek omdat dat ze ehm prompt opkwam ineens.
hahahahaquote:Op vrijdag 24 april 2009 23:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
hehe dat rennen en vliegen is strompelen en waggelen
nou ja, ik bespreek het morgen wel met ze... krijgt mijn mams d'r centjes weer terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |