abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68353108
Gane on
pi_68353143
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:32 schreef _Bar_ het volgende:
als ik het zo snel lees, zijn die copy's niet gelijk nodig,maar wel voor de trouwdata.
ja 4 weken voor het trouwen dus en dat is 6 mei
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:34:47 #3
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68353154
dat zijn toch de normale kosten voor een id, wel of geen spoed vicky.

Wat kost een paspoort of een identiteitskaart?
De maximale kosten voor een paspoort zijn als volgt per 1.1.2009:

normaal paspoort: ¤ 49,60;
bijschrijving van een kind op een bestaand paspoort: ¤ 20,36;
bijschrijving van een kind op een nieuw paspoort: ¤ 8,73;
paspoort via de spoedprocedure: ¤ 49,60 + ¤ 41 extra;
bijschrijving met spoed: ¤ 19,50 extra.
De kosten van het aanvragen van een paspoort bij een consulaire post in het buitenland zijn hoger dan in het bovengenoemde rijtje.

De maximale kosten voor een identiteitskaart zijn als volgt (per 1.1.2009):

Nederlandse identiteitskaart: ¤ 41,76.
Iedere jongere die na 1.1.2006 14 jaar wordt, krijgt een gratis eerste identiteitskaart. Je kunt de kaart bij de gemeente aanvragen acht weken voordat je 14 jaar wordt of zolang je nog 14 jaar bent. Er gelden drie voorwaarden om een gratis identiteitskaart te krijgen:

je moet in de gemeente van aanvraag zijn ingeschreven als bewoner;
je moet op of na 1.1.1992 geboren zijn;
je mag niet eerder een gratis Nederlandse identiteitskaart hebben ontvangen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_68353166
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:30 schreef Vicky het volgende:
Van de site van de Gemeente Delft:
[..]

trouwen ze voor de Gemeente Delft dus?
Nouja het staat er vrij expliciet dus dat wordt aanvragen I guess
wellicht even informeren naar de levertijd van een IDkaart en een paspoort. Als je verder de komende paar jaar niet Europa uitgaat maakt het eigenlijk niets uit wat je neemt... en je kunt ook allebei hebben mocht je dat willen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68353174
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:34 schreef _Bar_ het volgende:
dat zijn toch de normale kosten voor een id, wel of geen spoed vicky
Kosten

paspoort 49,60 euro
toeslag spoedaanvraag 41,00 euro
toeslag vermissing 11,66 euro
Direct bijschrijven kind 8,73 euro
Later bijschrijven kind 20,36 euro
toeslag met spoed bijschrijven kind 19,50 euro
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 24 april 2009 @ 22:36:09 #6
5428 crew  miss_sly
pi_68353195
Met id-kaart kun je ook reizen, binnen europa iig en dan kun je het regelen voor de bruiloft, vicky. En dan hoef je over 5 jaar pas een paspoort aan te vragen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68353200
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

trouwen ze voor de Gemeente Delft dus?
Nouja het staat er vrij expliciet dus dat wordt aanvragen I guess
wellicht even informeren naar de levertijd van een IDkaart en een paspoort. Als je verder de komende paar jaar niet Europa uitgaat maakt het eigenlijk niets uit wat je neemt... en je kunt ook allebei hebben mocht je dat willen
nee klopt, maar ik wil Amber dan ook maar meteen in mijn paspoort zetten. Die staat nu nog helemaal nergens in.
M. heeft het allebei, maar dat vind ik ook weer zo overdreven
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68353203
Lekker Faja, speciale gelegenheid? Ben jaloers
pi_68353205
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja 4 weken voor het trouwen dus en dat is 6 mei
maar als je het maandag gelijk aan gaat vragen dan zou het in principe min of meer op tijd-ish klaar moeten zijn toch?

Wellicht dat je de ambtenaar van je zusje kunt bellen en zeggen dat jouw kopietje twee dagen later komt ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68353245
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:36 schreef huuphuup het volgende:

[..]

maar als je het maandag gelijk aan gaat vragen dan zou het in principe min of meer op tijd-ish klaar moeten zijn toch?

Wellicht dat je de ambtenaar van je zusje kunt bellen en zeggen dat jouw kopietje twee dagen later komt ofzo.
dat ehb ik ook al tegen mijn zusje gezegd maar volgens haar kan dat dus weer niet..
zal het morgen nog maar een keer aan d'r vragen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:37:52 #11
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68353260
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee klopt, maar ik wil Amber dan ook maar meteen in mijn paspoort zetten. Die staat nu nog helemaal nergens in.
M. heeft het allebei, maar dat vind ik ook weer zo overdreven
waarom geen id voor Amber ook gelijk?
pi_68353276
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:37 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat ehb ik ook al tegen mijn zusje gezegd maar volgens haar kan dat dus weer niet..
zal het morgen nog maar een keer aan d'r vragen
Misschien is dat een beetje huwelijksstress? Gewoon proberen!
pi_68353386
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:37 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

waarom geen id voor Amber ook gelijk?
heb ik ook wel aan zitten denken... maar het geld groeit me ook niet op mijn rug...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68353389
Haha wat Raissa zegt zou zomaar kunnen ja kun je niet zelf even bellen met een Delftse ambtenaar van burgerlijke stand en gewoon even informeren, zonder gelijk te zeggen dat het over je zusje gaat enzo.

En ik zou eerlijk gezegd ook gelijk een eigen paspoort laten maken denk ik. Niet alle landen accepteren een bijschrijving bij 1 van de ouders in het paspoort dus ach

Blegh k heb hoofdpijn
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68353410
gewoon gaan aanvragen vicky als het goed is heb je hem dan gewoon optijd.
mama van 3 kids!
pi_68353427
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:41 schreef huuphuup het volgende:
En ik zou eerlijk gezegd ook gelijk een eigen paspoort laten maken denk ik. Niet alle landen accepteren een bijschrijving bij 1 van de ouders in het paspoort dus ach
Niet? Goed om te weten!
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:42:27 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68353437
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb ik ook wel aan zitten denken... maar het geld groeit me ook niet op mijn rug...
Iedere jongere die na 1.1.2006 14 jaar wordt, krijgt een gratis eerste identiteitskaart. Je kunt de kaart bij de gemeente aanvragen acht weken voordat je 14 jaar wordt of zolang je nog 14 jaar bent. Er gelden drie voorwaarden om een gratis identiteitskaart te krijgen:

pi_68353445
Gewoon bellen of het goed is dat dat kopietje later wordt ingeleverd, meestal zijn ze daar niet zo gek moeilijk in, zolang het maar 2 weken voor de huwelijksdatum is ingeleverd
Saartje
pi_68353452
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:41 schreef huuphuup het volgende:
Blegh k heb hoofdpijn
Ahhh
pi_68353474
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:41 schreef Popples het volgende:
gewoon gaan aanvragen vicky als het goed is heb je hem dan gewoon optijd.
ik hoop het.. maar zoals gezegd, er zitten feestdagen tussen he...
Ambtenaren zijn ws 1 en 4 mei ook vrij en dan gaat eht heeeeeeel lastig wordne..
nou ja, heb mijn moeder al een mailtje gestuurd... en praat morgen wel ff met mijn zusje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68353505
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

en dat geldt dus nog lang niet voor Amber... dat duurt nog een jaartje of 10
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68353530
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gewoon bellen of het goed is dat dat kopietje later wordt ingeleverd, meestal zijn ze daar niet zo gek moeilijk in, zolang het maar 2 weken voor de huwelijksdatum is ingeleverd
ben ik ook van plan. Vraag morgen wel ff naar het telefoonnummer van de ambtenaar van de burg. stand die ze hebben.. dan ga ik wel bellen...

blech.. heb er koppijn van..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68353546
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef Raissa het volgende:

[..]

Niet? Goed om te weten!
Nee, onder andere de VS niet, maar er zijn meer landen die daar moeilijk over doen.

Hele drama's met ouders die op schiphol in willen checken en dan dus niet kunnen enzo en nood-documenten moeten laten maken (duur) voor hun kind en dergelijke.
Op zich kom ik ook niet dagelijks in de VS maar als zo'n bijschrijving ook geld kost nouja, dan maar gelijk een heel eigen paspoort enzo.

En hoofdpijn ja ach, ik moet weer meer drinken geloof ik maar ik plas me een ongeluk intussen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68353552
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik hoop het.. maar zoals gezegd, er zitten feestdagen tussen he...
Ambtenaren zijn ws 1 en 4 mei ook vrij en dan gaat eht heeeeeeel lastig wordne..
nou ja, heb mijn moeder al een mailtje gestuurd... en praat morgen wel ff met mijn zusje...
Hier is het gemeente ook een paar uurtjes op zaterdagochtend open, misschien ook bij jullie?
pi_68353574
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:36 schreef Raissa het volgende:
Lekker Faja, speciale gelegenheid? Ben jaloers
nee zo maar, had vorige week een poging gedaan appeltaart te bakken en toen stond de oven te hoog, dus verbrand. En had vandaag een leuk kinderkookboek gekocht voor mijn dochter en daar stond een recept in voor kwarktaart. Moeders wou dat gelijk proberen natuurlijk.
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:46:44 #26
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68353609
Hihi die OP. Der staat nog net geen gain on
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_68353620
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:45 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier is het gemeente ook een paar uurtjes op zaterdagochtend open, misschien ook bij jullie?
alleen door de weeks en op donderdagavond.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:48:10 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68353658
komt vast wel goed allemaal Vicky
pi_68353719
rocka, kwarktaart kan je heel mager klaar maken. Alleen de mijne niet.
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:55:27 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68353977
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
En zelfs dat is als ik het goed heb niet eens wettelijk bepaald.

Vrienden van ons hadden een getuige waarvan de komst wat onzeker was en die hebben uitgezocht of je op de dag zelf nog een nieuwe getuige aan mocht brengen en mits in het bezit van geldige legitimatie zou dat moeten kunnen. Of 24u van te voren ofzo iig.

Uiteindelijk hebben ze maar (in overleg) besloten die jongen gewoon niet als getuige te vragen. Net even te veel stress die je gewoon niet wil.
pi_68354032
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En zelfs dat is als ik het goed heb niet eens wettelijk bepaald.

Vrienden van ons hadden een getuige waarvan de komst wat onzeker was en die hebben uitgezocht of je op de dag zelf nog een nieuwe getuige aan mocht brengen en mits in het bezit van geldige legitimatie zou dat moeten kunnen. Of 24u van te voren ofzo iig.

Uiteindelijk hebben ze maar (in overleg) besloten die jongen gewoon niet als getuige te vragen. Net even te veel stress die je gewoon niet wil.
daarom heeft mijn zusje dus ook gezegd dat ze mijn moeder gaat vragen.. ook vanwege het feit dat de kans er is dat de kleine geboren wordt een die dagen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:58:27 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68354101
avond!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_68354126
hoi Pinq
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:59:18 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68354142
evening Pinq
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:03:28 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68354314
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

daarom heeft mijn zusje dus ook gezegd dat ze mijn moeder gaat vragen.. ook vanwege het feit dat de kans er is dat de kleine geboren wordt een die dagen..
Ja, dan zou ik het denk ik ook over laten gaan.
Of je moet dan de 2e getuige zijn en dat ze het niet erg vind dat zij er dan maar 1 heeft, maar anders... zoveel gedoe en stress op het laatste moment dan.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:04:16 #36
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_68354337
Vicky, balen joh. Mijn broer trouwt 15 mei, en als ik er niet bij kan zijn ivm geboorte, dan vervalt er gewoon 1 getuige. Kunnen je moeder en jij niet samen als getuige gaan, zodat jij, mocht je gaan bevallen 'gewoon' af kunt vallen zonder consequenties (want dan is je moeder er nog als getuige)?

't was gezellig met maneki en Reinhilde (en Nixx) in de tuin! Rein, ik had helemaal niets meegekregen van de autoperikelen en het te laat komen. Jullie waren toch op tijd of heb ik iets gemist?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_68354535
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dan zou ik het denk ik ook over laten gaan.
Of je moet dan de 2e getuige zijn en dat ze het niet erg vind dat zij er dan maar 1 heeft, maar anders... zoveel gedoe en stress op het laatste moment dan.
of ze meot me als 3e getuige neerzetten...

Balen he Memmel..

weet je, wat ik gewoon jammer vind, niets te nadele vanmijn zusje hoor.. maar ze hebben afgelopen week het trouwen aangvraagd, zijn vanavond in ondertrouw gegaan en hoorde dus ook de datum.. tja dan zijn ze natuurlijk enthousiast maar ze wist ook al 7 maanden dat ik 31 mei uitgerekend ben.. wrom dan niet een maandje later trouwen... nou ja, tis neit anders...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:10:53 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68354654
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

of ze meot me als 3e getuige neerzetten...

Balen he Memmel..

weet je, wat ik gewoon jammer vind, niets te nadele vanmijn zusje hoor.. maar ze hebben afgelopen week het trouwen aangvraagd, zijn vanavond in ondertrouw gegaan en hoorde dus ook de datum.. tja dan zijn ze natuurlijk enthousiast maar ze wist ook al 7 maanden dat ik 31 mei uitgerekend ben.. wrom dan niet een maandje later trouwen... nou ja, tis neit anders...
Echt? Dat vind ik wel een beetje typisch dan. Jou wel als getuige vragen, maar dan geen rekening met de datum houden. Ik dacht eig. dat ze mss wel al anderhalf jaar die datum vast hadden liggen voor zichzelf ofzo en dat dan jij toevallig ook zwanger raakte.

3e getuige kan volgens mij niet.
4 in totaal, 2 minimaal toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 24-04-2009 23:17:28 ]
pi_68354697
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt? Dat vind ik wel een beetje typisch dan. Jou wel als getuige vragen, maar dan geen rekening met de datum houden. Ik dacht eig. dat ze mss wel al anderhalf jaar die datum vast hadden liggen voor zichzelf ofzo en dat dan jij toevallig ook zwanger raakte.

3e getuige kan volgens mij niet.
4 in totaal, 2 minimaal toch?
mijn zusje is uhh vorige week donderdag volgens mij naar de gemeente gegaan om een en ander na te vragen.. dus tja.. beetje een snelle beslissing.. vind het heel erg jammer... wil er graag bij zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 24-04-2009 23:18:03 (Eek, afgrijselijke fout van mezelf. :@) ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68354723
Ja t is allemaal wel kort dag Vicky, kan hun enthousiasme wel begrijpen natuurlijk maar je vraagt ook wel wat van een ander... maar goed, als het zo opgelost kan worden zou t mooi zijn.

Haai Pinq
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68355390
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:12 schreef huuphuup het volgende:
Ja t is allemaal wel kort dag Vicky, kan hun enthousiasme wel begrijpen natuurlijk maar je vraagt ook wel wat van een ander... maar goed, als het zo opgelost kan worden zou t mooi zijn.

Haai Pinq
tuurlijk snap ik hun enthousiasme.. maar vorige week had ze ook al gevraagd of ik d'r getuige wilde zijn als ze zouden gaan trouwen en toen was ze nog niet naar het stadhuis geweest enzo...
nou ja, dan moet me moeder maar getuige zijn..

en nu isset bedtijd.. paracetamolltje in me strot want heb echt koppijn...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68355450
Oh dat is dan lekker snugger Vicky! Zal wel in hun enthousiasme zijn geweest dat ze er helemaal niet meer bij hebben stilgestaan..of ze dachten 'dat kan nog net'
Saartje
pi_68355457
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

tuurlijk snap ik hun enthousiasme.. maar vorige week had ze ook al gevraagd of ik d'r getuige wilde zijn als ze zouden gaan trouwen en toen was ze nog niet naar het stadhuis geweest enzo...
nou ja, dan moet me moeder maar getuige zijn..
nee ja dat bedoel ik ook
het staat er een beetje gek. Ik snap hun enthousiasme, maar ze vragen ook wel een inspanning van jou, het moet natuurlijk wel te doen blijven voor jou, niet dat jij nu moet rennen en vliegen voor hun verzoek omdat dat ze ehm prompt opkwam ineens.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68355482
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh dat is dan lekker snugger Vicky! Zal wel in hun enthousiasme zijn geweest dat ze er helemaal niet meer bij hebben stilgestaan..of ze dachten 'dat kan nog net'
heb het ook tegen d'r gezegd hoor... "had je niet wat later kunnen plannen...." denk niet echt dat ze er bij stilgestaan hebben...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68355521
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nee ja dat bedoel ik ook
het staat er een beetje gek. Ik snap hun enthousiasme, maar ze vragen ook wel een inspanning van jou, het moet natuurlijk wel te doen blijven voor jou, niet dat jij nu moet rennen en vliegen voor hun verzoek omdat dat ze ehm prompt opkwam ineens.
hehe dat rennen en vliegen is strompelen en waggelen
nou ja, ik bespreek het morgen wel met ze... krijgt mijn mams d'r centjes weer terug

ennu ga ik echt slapen
tot morgen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68355630
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

hehe dat rennen en vliegen is strompelen en waggelen
nou ja, ik bespreek het morgen wel met ze... krijgt mijn mams d'r centjes weer terug
hahahaha
dat zei mn lief vandaag in de supermarkt tegen me. Op toontje net iets te hard. "hey!! je waggelt!!! "
ik --> niettus! "jawel jawel ooooh kijk nou! net een echte zwangere vrouw zo! "

Lekker je bedje in jij, met je paracetamolletje ik ga mn lief ook achter zn pc vandaan slepen anders wordt het weer 1 uur ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68356056
Memmel, we waren iets van 10 minuutjes te laat, maar nog niet gegeten
Op de terugweg even bij de Mac gestopt.

Ik vond het ook erg gezellig! Lekker buiten zitten, heerlijk!
pi_68356161
Ik had het wel koud toen ik thuiskwam Zit nu met m`n magnetronslofjes aan
Ga zo haren wassen en douchen en te bed, dan heb ik morgen weer veul krullen
Ik moet morgen ook om 8.30 al voor de deur zitten want dan komt mijn postheld, heb ik gehoord
Saartje
pi_68356340
oe, wat komt 'ie brengen?

fluffymail?
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:59:51 #50
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68356358
zit je heerlijk rustig binnen, word je ineens opgeschikt door een herrie van auto's en scooters en muziek....
was wel grappig om te zien dat de gezinnen die er wonen bijna allemaal naar buiten keken en sommige zelfs naar buiten stapten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')