abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2009 @ 20:17:57 #201
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_68374530
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:03 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hoezo ontsnappen? Is het soms niet mogelijk dat de natuur deze virussen "loslaat" Of ga je er vanuit dat dit virus in een lab is gekweekt?
Ontsnappen vanuit een quarantaine.
quote:
[..]

Ik zie geen relevantie mbt tot dit topic, dus wat lul je vaag?
Je weet de toekomst zo helder te kunnen voorspellen, dus ik vraag gelijk even vragen die me dwars zitten.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_68374538
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:17 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Juist, dat zeg ik. Wat wil je dan zeggen met dat bericht dat je quote?
Dat je er daarna ook moeilijk vanaf komt met Tamiflu... eigenlijk had ik je bericht niet moeten quoten nu ik het teruglees.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68374626
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:13 schreef June. het volgende:

[..]

Je doet je naam in ieder geval eer aan.
We gaan voor de

Dit wordt voor velen een zomer in de WW, wachtend op de bank met de zwijnengriep.We hebben het wel getroffen in 2009
pi_68374655
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:21 schreef dramatiek het volgende:

[..]

We gaan voor de [ afbeelding ]

Dit wordt voor velen een zomer in de WW, wachtend op de bank met de zwijnengriep.We hebben het wel getroffen in 2009
Right en toch zal het allemaal wel weer meevallen. Zoals gewoonlijk. Waar komt toch die menselijke drang vandaan om alles uit het verband te rukken?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_68374734
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:22 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Right en toch zal het allemaal wel weer meevallen. Zoals gewoonlijk. Waar komt toch die menselijke drang vandaan om alles uit het verband te rukken?
Tis zaterdag, kan er niks aan doen Het zal uiteindelijk allemaal wel meevallen. TIs de media hé, twitter your shit
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 april 2009 @ 20:28:52 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68374843
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Weten je nazaten dat je de onnozele uithangt op het net?
Met jouw intellect zal je in ieder geval geen nazaten verwekken.
pi_68375867
quote:
Tijdens een gemiddelde winterepidemie overlijden in Nederland ongeveer 1000 tot 2000 personen direct of indirect aan influenza, bijna uitsluitend binnen de zogenaamde influenzarisicogroep: ouderen
http://www.rivm.nl/cib/in(...)/Influenza/index.jsp

ik vraag me af hoeveel doden er in Mexico (100 miljoen inwoners) en Mexico City (28 miljoen inwoners) aan griep per dag vallen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:40:54 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68377190
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:57 schreef Caesu het volgende:

[..]

ik vraag me af hoeveel doden er in Mexico (100 miljoen inwoners) en Mexico City (28 miljoen inwoners) aan griep per dag vallen.
denk dat het vooral gaat om hoeveel van de mensen die ziek worden overlijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68377371
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:57 schreef Caesu het volgende:

[..]

er gaan er daar per dag nog steeds meer dood in het verkeer dan die 68 mensen
pi_68378638
Goud kan je niet bijdrukken
pi_68379069
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:05 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Nu heb je media die de informatie doorspelen
Mensen reizen de hele wereld rond in een dag
mensen hebben een zwakker afweersysteem.

Genoeg redenen hoor.

Dit soort virustypen pakt juist ernstig uit bij jonge mensen, zoals ongetwijfeld al eens gezegd is in dit topic
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_68379202
Ik vraag me serieus af of het niet handig is om juist om dit soort besmettingen te voorkomen je immuunsysteem een behoorlijke rottrap te geven. Infectie met iets anders, bepaalde medicijnen, etc.

Desalniettemin, laten we eerst eens rustig meer nieuws afwachten. Dat de situatie in Mexico als grimmig wordt ervaren is nogal logisch als iedereen juist een beetje het publieke leven ontvlucht. Dat is geen mate van de gevaarlijkheid van het virus, maar een mate van angst die bij de bevolking leeft.

Daarnaast heeft het CDC alleen 'officiele' gegevens. Reele gegevens zijn niet noodzakelijk overeenkomend. Sowieso heeft mexico niet de naam om erg strak te zijn in organiseren algemeen. Het zou me niet verbazen als een groot aantal gevallen niet gemeld wordt, niet herkend wordt of gewoonweg wegens andere ziekten, complicaties en dergelijken verkeerd gediagnosticeerd wordt.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_68379395
Dit leidt wel even lekker af van de kredietcrisis.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:20:15 #214
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_68379988
tvp
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:39:09 #215
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_68380423
Nu ook een uitbraak in New York.
Die scholieren was in Mexico op vakantie geweest.
quote:
New York

In New York zijn acht leerlingen van een school besmet met het influenzavirus type-A. Waarschijnlijk gaat het om varkensgriep. Dat heeft het hoofd van de gezondheidsdienst in de Amerikaanse miljoenenstad, Thomas Frieden, laten weten.

Op de school in de wijk Queens waren afgelopen week circa honderd leerlingen ziek geworden. Monsters met het materiaal van negen leerlingen waren naar het Amerikaanse centrum voor ziektecontrole en -preventie (CDC) gestuurd, van wie acht positief zijn getest. Vervolgtesten moeten uitwijzen of het inderdaad om varkensgriep gaat.
http://www.nu.nl/algemeen(...)rnationale-zorg.html
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:53:25 #216
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68380748
Was al gepost . Gelukkig ga ik maandag naar New York .
2000 light years from home
  zondag 26 april 2009 @ 00:25:57 #217
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68381377
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:53 schreef Merkie het volgende:
Kom je wel snel weer terug ?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_68381534
California confirms seventh case of swine flu, officials tell BNO News:

Reforma: Death toll from Mexican swine flu epidemic rises to 69, at least 1,200 people infected.

Kansas reports first confirmed cases of swine flu, investigates other suspected cases: http://adjix.com/49ik
pi_68381551
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:53 schreef Merkie het volgende:
Blijf maar lekker daar dan.
  Redactie Frontpage zondag 26 april 2009 @ 00:47:41 #220
145738 superworm
is erbij
  Redactie Frontpage zondag 26 april 2009 @ 01:17:22 #221
145738 superworm
is erbij
pi_68382345
http://adjix.com/m887
quote:
LONDON (BNO NEWS) A British Airways crew member has been hospitalized in a British hospital after returning from Mexico, health officials told BNO News early Sunday.

"The Trust can confirm that a male patient is being treated in Northwick Park Hospital, Harrow, following his return from Mexico. He has flu-like symptoms and is responding well to treatment, the patient was admitted directly to a side room and the hospital is scrupulously following infection control procedures to ensure there is no risk to any other individual in the hospital," North West London Hospitals said in a brief statement.

Jonathan Street, who is a spokesman for the hospital, told BNO news that swine flu is considered to be among the possibilities. "Because he came from Mexico it obviously makes it more alarming than it would be if he came from somewhere else, but we don't know yet what the test will reveal," Street said. None of the passengers on board his plane have reported feeling sick.

If the case is confirmed to be swine flu, it would be the first known case outside Mexico and the United States.
Van Twitter:
quote:
The White House says President Obama has not shown any flu-like symptoms since his trip to Mexico. A person he met had swine flu.
BNO:
quote:
Queens, NEW YORK (BNO NEWS) – The New York City Health Department is investigating a cluster of respiratory illness in a private school in Queens and it has not determined that at least 8 students have most likely the swine flu, the disease which is currently spreading across Mexico and the United States.

Commissioner Thomas Frieden, in a news conference, said that up to 200 students at the school were absent several days this week due to fever, sore throats and other flu-like symptoms. So far, the Health Department has interviewed more than 100 students or their families, and none of them have reported any serious symptoms and none of them have been hospitalized for their condition. Some family members of the students have since developed similar symptoms, suggesting that the virus is also spreading in the family. A spokeswoman for the department could not say how many family members were reporting illness.

"In response to confirmed cases of swine influenza (swine flu) in Mexico, California and Texas, the New York City Health Department is working closely with the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) to assess the possibility of the spread of swine flu," a statement said.

Swine flu is a respiratory infection caused by influenza type A viruses that regularly cause outbreaks of influenza in pigs. People do not normally get swine flu, but human infections can occur. Human cases typically involve people who have had direct contact with pigs, but person-to-person transmission is suspected among recent cases in the Southwest. The cases in Mexico have had a high fatality rate, but the eight recently confirmed cases from California and Texas have been mild. All of the non-NYC patients have recovered. On Saturday, additional swine flu cases were also confirmed in Kansas.

The New York City Health Department’s Public Health Laboratory has now completed preliminary viral testing on nose and throat swabs from nine affected students. Eight of the nine tests are positive Influenza A. Because they do not match H1 and H3 human subtypes of influenza A by available testing methods, they are considered probable cases of swine flu. The specimens have been sent to the CDC in Atlanta for confirmatory testing. Results of those tests are expected Sunday.

Patients experiencing severe symptoms, such as difficulty breathing, should seek health care and treatment. Otherwise, the Health Department recommends at-home care. If affected students at the school in question have household contacts at high risk for complications from influenza – young children, the elderly, and people with chronic illness – those at risk should receive preventive treatment. The most effective way to lower the risk of transmission is for people with symptoms to stay home.

The department says that all New Yorkers should cover their mouths when they cough and take the additional precautions:

* Wash your hands often with soap and water, especially after you cough or sneeze. Alcohol-based hands cleaners are also effective.
* Try to avoid close contact with sick people.
* If you get sick, stay home from work or school and limit contact with others to avoid infecting them.

Swine influenza cannot be transmitted from eating pork or pork products, an official with the World Health Organization told BNO News earlier on Saturday. The symptoms of swine flu in people appear to be similar to the symptoms of regular human flu and include fever, cough, sore throat, body aches, headache, chills and fatigue. Some people have reported diarrhea and vomiting associated with swine flu. Like seasonal flu, swine flu may cause a worsening of underlying chronic medical conditions.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 26 april 2009 @ 01:19:10 #222
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_68382385
Oke, de ziekte gaat dus geheid ook in Europa huishouden. Ik reken toch wel op een aantal honderdduizenden als het zich in dit tempo verspreidt.
WOS'ser for life.
  zondag 26 april 2009 @ 01:19:37 #223
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_68382394
Ah, het is misschien al in Engeland dus.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage zondag 26 april 2009 @ 01:22:30 #224
145738 superworm
is erbij
pi_68382448
Reacties op de FP:
quote:
Op zondag 26 april 2009 @ 00:45 schreef J2EElite het volgende:
Vriend van me is afgelopen woensdag teruggekomen uit Mexico (Cancun) met 'zware' griep en na bezoek aan de huisarts is -ie doorverwezen naar de GG&GD Utrecht. Op dit moment is -ie in quarantaine en mocht niet met de pers praten (reden is wat onduidelijk, maar het zou er op kunnen duiden dat ze geen massahysterie willen in NL). Ook familie was verboden om met Editie NL een interview te doen.
quote:
Op zondag 26 april 2009 @ 00:50 schreef Arsenius het volgende:
Vriend van me is ook opgenomen die stage loopt in new york, dit is Noord-Brabant.

Het breidt zich uit als een vuurtje, dit is echt ernstig.
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 26 april 2009 @ 01:23:55 #225
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_68382469
Tja, griep heerst op dit moment in Nederland, ikzelf heb ook last van keelpijn en koorts.
WOS'ser for life.
  zondag 26 april 2009 @ 01:23:58 #226
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_68382471
Ik vind het stiekem toch best wel eng.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  Redactie Frontpage zondag 26 april 2009 @ 01:35:02 #227
145738 superworm
is erbij
pi_68382617
http://terrance.who.int/m(...)9swine_influenza.mp3 persconferentie WHO, via telefoon.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_68382671
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:22 schreef superworm het volgende:
Reacties op de FP:
[..]

[..]
Ik moet telkens aan 'Outbreak' denken als ik dit soort verhalen van mensen lees. Zo erg zal het echter denk ik niet zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 26 april 2009 @ 01:45:02 #229
57586 Bananenman
-----------
pi_68382743
15 mei vakantie houden in Cabo San Lucas, Mexico. Beter hebben ze het dan opgeruimd, ik weet niet of ik een annuleringsverzekering heb
  zondag 26 april 2009 @ 01:57:23 #230
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68382869
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:40 schreef waht het volgende:

[..]

Ik moet telkens aan 'Outbreak' denken als ik dit soort verhalen van mensen lees. Zo erg zal het echter denk ik niet zijn.
Voor de zekerheid toch maar Limburg nuken

ot: Blijkbaar vindt moeder natuur het tijd voor een schoonmaak...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  zondag 26 april 2009 @ 02:05:44 #231
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68382946
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:45 schreef Bananenman het volgende:
15 mei vakantie houden in Cabo San Lucas, Mexico. Beter hebben ze het dan opgeruimd, ik weet niet of ik een annuleringsverzekering heb
Daar zou ik dan toch achteraan gaan wat je opties zijn, desnoods omboeken? ( kost wellicht wat meer maar heb je wel een relaxte vakantie zeg maar !
En anders jammer dan geld in het geval van dat er niets meer gecanceld kan worden, liever nog even leven toch ?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68382981
blame courtney love!
pi_68383042
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:23 schreef Samsonneke het volgende:
Ik vind het stiekem toch best wel eng.
No worries, Samsonneke. Het gaat op zich relatief langzaam en zeker niet zoals in The Stand iig. .
Je moet maar denken, de economische crisis is nu helemaal gunstig omdat mensen het wat rustiger aan zullen doen m.b.t. het boeken van verre vakantiebestemmingen. .
pi_68383052
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:05 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Daar zou ik dan toch achteraan gaan wat je opties zijn, desnoods omboeken? ( kost wellicht wat meer maar heb je wel een relaxte vakantie zeg maar !
En anders jammer dan geld in het geval van dat er niets meer gecanceld kan worden, liever nog even leven toch ?

Leuke vraagstelling trouwens. .
pi_68383070
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:40 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, zo dramatisch is het ook weer niet, maar het is wel iets om serieus te nemen en goed in de gaten te houden. We hebben zo onze herinneringen aan de Spaanse griep, de Aziatische griep en de HongKong griep als pandemiën in de vorige eeuw. De medische sector moet ook goed voorbereid zijn als er een griep pandemie uitbreekt, al is het maar dat er genoeg vaccin voorhanden is. En als het uitbreekt zullen de meesten 'gewoon' last van een griep hebben en daarna ook weer gewoon herstellen. De kwetsbaren kunnen kinderen en ouderen, en mensen met weinig weerstand zijn.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 26 april 2009 @ 02:35:50 #236
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_68383079
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:34 schreef barthol het volgende:

[..]

De kwetsbaren kunnen kinderen en ouderen, en mensen met weinig weerstand zijn.
Lul niet gast. De Spaanse griep trof júist de jonge gezonde mensen.
WOS'ser for life.
  zondag 26 april 2009 @ 02:37:55 #237
57586 Bananenman
-----------
pi_68383093
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:05 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ach, ik ben nooit zo bang met dit soort dingen, het valt vaak allemaal wel mee. Als het de komende weken erger en erger wordt ga ik gewoon niet, maar het zal wel loslopen. Cabo is ook vrij afgelegen van de rest van Mexico, zit een grote zee tussen. Ik wacht wel even af nog, zoals het er nu voorstaat gaan we gewoon lekker een weekje feestvieren daar
pi_68383118
De TT is nogal overdreven, zo dodelijk is het virus niet.
pi_68383122
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:34 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee, zo dramatisch is het ook weer niet, maar het is wel iets om serieus te nemen en goed in de gaten te houden. We hebben zo onze herinneringen aan de Spaanse griep, de Aziatische griep en de HongKong griep als pandemiën in de vorige eeuw. De medische sector moet ook goed voorbereid zijn als er een griep pandemie uitbreekt, al is het maar dat er genoeg vaccin voorhanden is. En als het uitbreekt zullen de meesten 'gewoon' last van een griep hebben en daarna ook weer gewoon herstellen. De kwetsbaren kunnen kinderen en ouderen, en mensen met weinig weerstand zijn.
Er is in deze toch helemaal geen vaccin of begrijp ik het verkeerd?
pi_68383135
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:42 schreef Stali het volgende:
Er is in deze toch helemaal geen vaccin of begrijp ik het verkeerd?
De truc is volgens mij om met algemene virusremmers, zoals osaltamivir, de verspreiding van het virus te remmen waardoor er meer tijd is om een vaccin te ontwikkelen en om bijvoorbeeld besmettingshaarden te isoleren.
pi_68383143
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:41 schreef sig000 het volgende:
De TT is nogal overdreven, zo dodelijk is het virus niet.
Nee, het valt ook wel mee idd.
Maar liever toch niet in Nederland he? .
pi_68383147
Dan overleven veel moslims het natuurlijk wel. .
pi_68383159
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De truc is volgens mij om met algemene virusremmers, zoals osaltamivir, de verspreiding van het virus te remmen waardoor er meer tijd is om een vaccin te ontwikkelen en om bijvoorbeeld besmettingshaarden te isoleren.
Maar dan ben je voor een grote ramp toch wel te laat, denk ik?
pi_68383160
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:46 schreef Stali het volgende:

Maar liever toch niet in Nederland he? .
Varkens genoeg hier.
pi_68383163
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:48 schreef Stali het volgende:
Maar dan ben je voor een grote ramp toch wel te laat, denk ik?
Ook een grote ramp heeft een begin, als het tot een grote ramp komt zijn de middelen, zoals het tijdrekken met algemen virusremmers en in de tussentijd een vaccin ontwikkelen dus al ineffectief gebleken. De grote ramp impliceert dus al dat je te laat bent of dat de ingezette middelen niet effectief bleken. Zoals met alle ziektes, hoe eerder je er bij bent hoe beter je de ziekte te lijf kunt gaan, de strategie van tijdrekken vind ik dus wel logisch eigenlijk.
  zondag 26 april 2009 @ 03:00:56 #246
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68383195
oplossing - gewoon zo'n pak dragen::
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68383204
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook een grote ramp heeft een begin, als het tot een grote ramp komt zijn de middelen, zoals het tijdrekken met algemen virusremmers en in de tussentijd een vaccin ontwikkelen dus al ineffectief gebleken. De grote ramp impliceert dus al dat je te laat bent of dat de ingezette middelen niet effectief bleken.
Uiteraard.

Maar... die schattebout van een sig000 heeft zich gemeldt en dan gaan er bij mij altijd spontaan enorme alarmklokken af die me vertellen dat ik allang had moeten slapen. .

Trusten. .
pi_68383219
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:49 schreef sig000 het volgende:
Varkens genoeg hier.
Maar wel hygiënisch weggestopt in grote schone stallen. In Zuid-Amerika en in Azië liggen ze met het vee in bed.
pi_68383239
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:35 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Lul niet gast. De Spaanse griep trof júist de jonge gezonde mensen.
Ik zat nog met de Hongkong griep in mijn hoofd omdat ik die zelf meegemaakt heb, Maar je hebt gelijk dat de spaanse griep niet helemaal vergelijkbaar met de Aziatische - en de Hong Kong griep.
Maar wat ik wilde zeggen is dat het niet iets is om over in paniek te raken, maar wel iets is om serieus te nemen en in de gaten te houden (en eventuele verspreiding ervan te voorkomen of in te dammen)

groet.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_68383251
quote:
Op zondag 26 april 2009 03:10 schreef barthol het volgende:
Maar wat ik wilde zeggen is dat het niet iets is om over in paniek te raken, maar wel iets is om serieus te nemen en in de gaten te houden (en eventuele verspreiding ervan te voorkomen of in te dammen)
Dat is toch wel in het algemeen een verstandig motto.
pi_68383289
quote:
Op zondag 26 april 2009 03:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar wel hygiënisch weggestopt in grote schone stallen.
Met een flinke ventilator die zo'n virus lekker naar buiten blaast.
pi_68383304
quote:
Op zondag 26 april 2009 03:20 schreef sig000 het volgende:
Met een flinke ventilator die zo'n virus lekker naar buiten blaast.
Ja maar, er moet natuurlijk eerst een virus ontstaan. En dat komt omdat in grote delen van de wereld het vee gewoon door het huis loopt.
pi_68383327
quote:
Op zondag 26 april 2009 03:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja maar, er moet natuurlijk eerst een virus ontstaan. En dat komt omdat in grote delen van de wereld het vee gewoon door het huis loopt.
De verspreiding via mensen is met dit virus idd een groter risico, toch is de moderne veehouderij best wel kwetsbaar wat met MKZ en varkenspest wel gebleken is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 03:29:29 ]
pi_68383371
I AM LEGEND geval?? hehe
--- ҉ ---
  zondag 26 april 2009 @ 07:50:19 #256
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_68384117
Ergens klinkt varkensgriep erger dan vogelgriep. Is niet halal.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_68384127
quote:
Op zondag 26 april 2009 07:50 schreef Strolie75 het volgende:
Ergens klinkt varkensgriep erger dan vogelgriep.
Ach paarden hebben 't ook.
  zondag 26 april 2009 @ 07:58:52 #258
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68384145
quote:
Omg volgend probleem
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 26 april 2009 @ 09:44:44 #259
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68384771
Wederom waarom wordt Baxters geknoei van paar maanden niet aangehaald?!!
Baxter heeft active vogelgriep in griepvaccin verspreid naar 18 landen waaronder Nederland?!

http://www.wacholland.org(...)preid-over-18-landen
http://www.torontosun.com/news/canada/2009/02/27/8560781.html
quote:
Vertaald: "Gezondheid expert Mike Adams wijst erop, "Het antwoord is schokkend dat dit niet het gevolg kon zijn geweest van een ongeval. Waarom? Omdat Baxter International zich aan een zogenaamde BSL3 (Biosafety Level 3) houdt - een set van de veiligheid in laboratoria protocollen die voorkomen dat de cross-contaminatie van materialen kan voorkomen. "

Vertaald: "introductie van een mengsel van levende H5N1 en H3N2 virussen kon hebben geleid tot ernstige gevolgen. Terwijl H5N1 niet gemakkelijk infecteert in mensen, H3N2 virussen doen dat met gemak. Als iemand wordt blootgesteld aan een mengsel van de twee gelijktijdig en was geïnfecteerd met beide stammen, kan hij of zij hebben gediend als een broedplaats voor een hybride-virus in staat om gemakkelijk aan en onder de mensen te worden verspreid."

Het is bijna wel met 100% zekerheid te zeggen dat die ik ook labontwikkeld is en verwerkt zit in een vaccin of andere medicatie.

De varkensgriep uitbraak lijkt met doelbewust op gezet. Men weet toch inmiddels wel van de decimeer projecten van Amerika en Europa. Deze uitbraak is geen toeval.

Al 60 jaar lang is deze Derde Wereld oorlog aan de gang, aanslag op op onze gezondheid.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68384792
quote:
Op zondag 26 april 2009 09:44 schreef Lambiekje het volgende:

Het is bijna wel met 100% zekerheid te zeggen dat die ik ook labontwikkeld is en verwerkt zit in een vaccin of andere medicatie.

De varkensgriep uitbraak lijkt met doelbewust op gezet. Men weet toch inmiddels wel van de decimeer projecten van Amerika en Europa. Deze uitbraak is geen toeval.

Al 60 jaar lang is deze Derde Wereld oorlog aan de gang, aanslag op op onze gezondheid.

Is daar een al een vaccin voor uitgevonden?
  zondag 26 april 2009 @ 09:49:26 #261
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_68384821
quote:
Op zondag 26 april 2009 09:44 schreef Lambiekje het volgende:
Wederom waarom wordt Baxters geknoei van paar maanden niet aangehaald?!!
Baxter heeft active vogelgriep in griepvaccin verspreid naar 18 landen waaronder Nederland?!

http://www.wacholland.org(...)preid-over-18-landen
http://www.torontosun.com/news/canada/2009/02/27/8560781.html
[..]

Ik ga er vanuit dat het verhaal hierboven onzin is, maar los daarvan zou het deze griep ook niet verklaren. Een H5N1 en een H3N2 kunnen samen nooit een H1N1 opleveren
Are these the nazis, Walter?
  zondag 26 april 2009 @ 09:54:28 #262
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_68384874
Gisteren toch maar even wat tamiflu ingekocht. Heb niet zo'n vertrouwen in de Nederlandse overheid als het op distributie aankomt, die laat het volk natuurlijk lekker in de kou staan. Las al iets over bepaalde mensen die prioriteit krijgen, dan weet je al dat er te weinig is ingeslagen. Verder voel ik me als vegetarier allerminst geroepen om de gevolgen te dragen van een kwaal die zonder de varkenshouderij waarschijnlijk niet had bestaan.
  zondag 26 april 2009 @ 10:29:49 #263
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68385289
quote:
Op zondag 26 april 2009 09:49 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat het verhaal hierboven onzin is, maar los daarvan zou het deze griep ook niet verklaren. Een H5N1 en een H3N2 kunnen samen nooit een H1N1 opleveren
Niks hoor gewoon realiteit en Baxter geeft het nog toe ook.
http://www.ctv.ca/servlet(...)_Flu_090227/20090227
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68385309
quote:
Op zondag 26 april 2009 09:54 schreef Heremeteit het volgende:
Gisteren toch maar even wat tamiflu ingekocht. Heb niet zo'n vertrouwen in de Nederlandse overheid als het op distributie aankomt, die laat het volk natuurlijk lekker in de kou staan. Las al iets over bepaalde mensen die prioriteit krijgen, dan weet je al dat er te weinig is ingeslagen. Verder voel ik me als vegetarier allerminst geroepen om de gevolgen te dragen van een kwaal die zonder de varkenshouderij waarschijnlijk niet had bestaan.
Ik heb ook wat extra alcohol genomen alvast preventief.
  zondag 26 april 2009 @ 10:40:04 #265
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68385419
quote:
Op zondag 26 april 2009 07:33 schreef henkway het volgende:
Ome Ab vindt het link worden
http://www.telegraaf.nl/b(...)mp_komt_eraan__.html

[ afbeelding ]
Ome Ab vindt alles link . Het is zijn baan om te zeggen dat het link is.
pi_68385420
quote:
Mja en Swine Flu klinkt nog erger dan Avian Flu. Het laatste lijkt tenminste nog op een keelsnoepje, terwijl het eerste...naja laten we het verleden maar niet meer oprakelen...

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aD0VK0_oNmw4&refer=home
Vaccine makers are taking the initial steps toward making shots against swine flu. Baxter International Inc., a maker of both seasonal and pandemic vaccines, has requested samples of the swine virus for laboratory testing, said Christopher Bona, a spokesman for Deerfield, Illinois-based Baxter.
pi_68385502
Broadcaster TVNZ says the students have tested positive for Influenza A and that further tests will be required.
  zondag 26 april 2009 @ 10:47:12 #268
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68385517
Wel vreemd dat er buiten Mexico geen doden zijn tot dusver.
pi_68385525
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Broadcaster TVNZ says the students have tested positive for Influenza A and that further tests will be required.
Met beetje griepvirus is verder testen niet echt nodig, genoeg mensen die inmiddels al besmet zijn.
pi_68385532
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:47 schreef Merkie het volgende:
Wel vreemd dat er buiten Mexico geen doden zijn tot dusver.
Buiten Mexico zijn de mensen gezonder?
  zondag 26 april 2009 @ 11:03:40 #271
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_68385747
quote:
Op zondag 26 april 2009 09:54 schreef Heremeteit het volgende:
Hmm.. ben benieuwd hoelang ze dat nog 'gewoon' verspreiden voordat dat er een run op komt..
  zondag 26 april 2009 @ 11:04:11 #272
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_68385754
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:40 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ome Ab vindt alles link . Het is zijn baan om te zeggen dat het link is.
Bovendien hoort ome Ab zichzelf zo graag praten dat elke gelegenheid daarvoor goed genoeg is
pi_68385789
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:03 schreef Cyclonist het volgende:

[..]

Hmm.. ben benieuwd hoelang ze dat nog 'gewoon' verspreiden voordat dat er een run op komt..
Snel... snel halen dan.
  zondag 26 april 2009 @ 11:06:34 #274
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_68385790
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:03 schreef Cyclonist het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in NL niet vrij verkrijgbaar. Ik zat gisteren toevallig in het buitenland en ben nog even een chemist binnengelopen.
pi_68385840
quote:
Op zondag 26 april 2009 07:33 schreef henkway het volgende:
Ome Ab vindt het link worden
http://www.telegraaf.nl/b(...)mp_komt_eraan__.html

[ afbeelding ]
Maar hij zegt ook in hetzefde artikel: " Geluk bij een ongeluk: dit nieuwe griepvirus lijkt gevoelig voor de antivirale middelen die voorradig zijn."
  zondag 26 april 2009 @ 11:21:22 #276
45206 Pietverdriet
pi_68386022
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:06 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in NL niet vrij verkrijgbaar. Ik zat gisteren toevallig in het buitenland en ben nog even een chemist binnengelopen.
Waar koop je tamiflu zonder recept?
pi_68386050
Kredietcrisis, varkenspest, welke rampen krijgt de wereld nog meer te verduren nadat de US Omaba als president hebben gekozen
pi_68386111
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:22 schreef buachaille het volgende:
Kredietcrisis, varkenspest, welke rampen krijgt de wereld nog meer te verduren nadat de US Omaba als president hebben gekozen

!!
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 26 april 2009 @ 11:27:09 #279
45206 Pietverdriet
pi_68386145
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:22 schreef buachaille het volgende:
In Iran zijn israelische sinaasappelen op de markt gekomen, het einde der tijden naderd, het zevende zegel wordt gebroken....
pi_68386160
Respect voor de obama - varkensgriep link.
pi_68386175
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Iran zijn israelische sinaasappelen op de markt gekomen, het einde der tijden naderd, het zevende zegel wordt gebroken....
Veel fouter moet het niet gaan inderdaad.
  zondag 26 april 2009 @ 11:33:06 #282
208890 June.
Seriously?
pi_68386259
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar koop je tamiflu zonder recept?
Nergens.
Shine bright like a diamond.
pi_68386299
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die sinaasappeltjes zijn ontzettend gezond en helpen de weerstand tegen de griep te verhogen. Volgens mij zit die haatbaard in iran achter de griepuitbraak om die heidense varkensvleeseters een lesje te leren.
pi_68386330
Twee verdachte gevallen varkensgriep in Frankrijk

Whaaaaa het komt eraan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Frankrijk__.html
pi_68386435
Als het zo erg is waarom worden de grenzen dan niet gesloten?
pi_68386484
quote:
Mogelijke gevallen varkensgriep Nieuw-Zeeland en Frankrijk
Uitgegeven: 26 april 2009 08:22
Laatst gewijzigd: 26 april 2009 11:31
MEXICO-STAD (ANP/RTR) - Media in Nieuw-Zeeland meldden zondag dat een groep van 22 scholieren en drie docenten gedwongen thuis zitten, nadat ze zaterdag waren teruggekeerd uit Mexico. Meerdere scholieren zouden griepsymptomen vertonen.

Bekijk video

Volgens de autoriteiten op het gebied van volksgezondheid in Nieuw-Zeeland kampen zeker zes scholieren met griepsymptomen.

Maandag worden de uitslagen van bloedonderzoek bekend. Dan blijkt of sprake is van varkensgriep.

Tot die tijd moeten de leerlingen en de drie leraren thuis blijven en contact met familieleden zoveel mogelijk vermijden.

Frankrijk

Twee inwoners van Frankrijk kampen mogelijk ook met varkensgriep. Zij kwamen onlangs terug van een reis naar Mexico. Dat zei Didier Houssin, de hoogste ambtenaar op het gebied van volksgezondheid in Frankrijk, zondag in de krant Le Parisien.

Volgens Houssin gaat het vooralsnog om vermoedens. Nader onderzoek moet uitwijzen of inderdaad sprake is van varkensgriep bij de twee reizigers.

De ambtenaar verwacht dat in de komende dagen meer verdachte gevallen zullen opduiken. Hij wees erop dat er veel verkeer is tussen Mexico en Frankrijk, via de lucht en over het water.

Nederland

In Nederland zijn nog geen verdachte gevallen van varkensgriep bekend. Dat heeft een woordvoerder van het Erasmus MC in Rotterdam zondag gemeld.

Wanneer huisartsen symptomen van de ziekte signaleren, worden patiënten direct doorverwezen naar viroloog Ab Osterhaus van het Erasmus MC. Het ziekenhuis wordt vooralsnog niet overspoeld met telefoontjes van bezorgde Nederlanders.

''De media communiceren heel helder wanneer mensen zich eventueel zorgen zouden moeten maken'', vindt de zegsman. ''En als dat het geval is, kunnen mensen zich het beste melden bij hun huisarts.''

Dodental stijgt

Het aantal mensen in Mexico dat is bezweken aan de varkensgriep is zo goed als zeker gestegen tot 81, zo heeft de Mexicaanse regering zaterdagavond bekendgemaakt. Meer dan 1300 mensen zijn besmet met het virus.

Scholen in en om de Mexicaanse hoofdstad Mexico-Stad en in de staat San Luis Potosí in Centraal-Mexico blijven tot 6 mei dicht om verdere verspreiding te voorkomen.

De regering raadt aan om mondkapjes te dragen totdat duidelijk is hoe het virus zich verspreidt. Het virus zou een nieuwe variant zijn van de varkensgriep, een nieuw subtype van het Influenza A-virus H1N1.

Ook in de Verenigde Staten zijn besmettingen met het virus geconstateerd. Een Britse steward is opgenomen in een Brits ziekenhuis met varkensgriepverschijnselen.
http://www.nu.nl/algemeen(...)nd-en-frankrijk.html

Toch wel freaky, het gaat zo snel..
pi_68386486
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:41 schreef Suko het volgende:
Dat vraag ik me ook af.
pi_68386536
quote:
Varkensgriep reist snel
NEW YORK/LONDEN/AUCKLAND - De zorg over de uitbraak van varkensgriep grijpt over de hele wereld om zich heen. Media in Nieuw-Zeeland meldden zondag dat een groep van 22 scholieren en drie docenten gedwongen thuis zitten, nadat ze zaterdag waren teruggekeerd uit Mexico. Ze hadden daar deelgenomen aan een taalcursus.

Kussen met een mondkapje is lastig...FOTO AFP
Volgens de autoriteiten op het gebied van volksgezondheid in Nieuw-Zeeland kampen zeker zes scholieren met griepsymptomen. Maandag worden de uitslagen van bloedonderzoek bekend. Dan blijkt of sprake is van varkensgriep. Tot die tijd moeten de leerlingen en de drie leraren thuis blijven en contact met familieleden zoveel mogelijk vermijden.

In New York zijn acht leerlingen van een school besmet met het influenzavirus type-A. Waarschijnlijk gaat het om varkensgriep. Dat heeft het hoofd van de gezondheidsdienst in de Amerikaanse miljoenenstad, Thomas Frieden, laten weten.

Op de school in de wijk Queens waren afgelopen week circa honderd leerlingen ziek geworden. Monsters met het materiaal van negen leerlingen waren naar het Amerikaanse centrum voor ziektecontrole en -preventie (CDC) gestuurd, van wie acht positief zijn getest. Vervolgtesten moeten uitwijzen of het inderdaad om varkensgriep gaat. Frieden stelde dat de meeste kinderen milde symptomen hadden en al weer aan de beterende hand zijn.

In de Amerikaanse staat Kansas zijn twee mensen besmet met het varkensgriepvirus. Dat hebben de gezondheidsautoriteiten bevestigd. Het gaat om twee volwassenen. Een van hen is genezen, de andere is nog ziek. Een van de twee heeft onlangs Mexico bezocht.

Het aantal mensen in Mexico dat is bezweken aan de varkensgriep is zo goed als zeker gestegen tot 81. Meer dan 1300 mensen zijn besmet met het virus. Dat heeft de Mexicaanse regering zaterdagavond (lokale tijd) bekendgemaakt.

Scholen in en om de Mexicaanse hoofdstad Mexico-Stad en in de staat San Luis Potosí in Centraal-Mexico blijven tot 6 mei dicht om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. De regering raadt aan om mondkapjes te dragen totdat duidelijk is hoe het virus zich verspreid.

Het virus zou een nieuwe variant zijn van de varkensgriep, een nieuw subtype van het Influenza A-virus H1N1. Ook in de Verenigde Staten zijn besmettingen met het virus geconstateerd. Een Britse steward is opgenomen in een Brits ziekenhuis met varkensgriepverschijnselen.

In Nederland zijn nog geen verdachte gevallen van varkensgriep bekend. Dat heeft een woordvoerder van het Erasmus MC in Rotterdam zondag gemeld. Wanneer huisartsen symptomen van de ziekte signaleren, worden patiënten direct doorverwezen naar viroloog Ab Osterhaus van het Erasmus MC.

Het ziekenhuis wordt vooralsnog niet overspoeld met telefoontjes van bezorgde Nederlanders. ,,De media communiceren heel helder wanneer mensen zich eventueel zorgen zouden moeten maken'', vindt de zegsman. ,,En als dat het geval is, kunnen mensen zich het beste melden bij hun huisarts.''

Het varkensgriepvirus heeft volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) "pandemisch potentieel". De Amerikaanse overheid denkt dat het virus "niet in bedwang kan worden gehouden".
(ANP)
http://www.ad.nl/diagnose/3176250/Varkensgriep_reist_snel.html

pi_68386637
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.
Omdat het gewoon een griepje is waar je week of 2 goed ziek van bent?
pi_68386681
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:49 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wat doen ze moeilijk dan?
Waarom al die nieuwsberichten?
pi_68386692
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.
Ik denk dat het ook wel freaky zou worden wanneer ze gewone griepgevallen zo gingen volgen. Vooral het nieuwe is freaky, verder lijkt het tot nu toe op een nieuwe griep waar mensen ziek van worden buiten het griepseizoen. Er worden ook genoeg mensen weer beter zoals die gevallen in Amerika. Tis niet dat je meteen omkiept ofzo.
Waarom was de groepgolf van begin dit jaar niet freaky? Was het even freaky geweest wanneer deze golf door een nieuwe variant tot stand was gekomen? (+- 800 doden)

"
Volgens het CBS zouden in de eerste vier weken van 2009 duizend meer ouderen dan voorgaande jaren zijn overleden door de griep en kou. "
pi_68386697
Frankrijk. .

Weet iemand hoe je het oploopt? D.m.v. handcontact?
  zondag 26 april 2009 @ 11:53:13 #293
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68386743
quote:

[..]

Dan kan "dodelijk" wel uit de TT?
  Moderator zondag 26 april 2009 @ 11:53:43 #294
42184 crew  DaMart
pi_68386759
quote:

[..]

Precies, behalve in Mexico zijn er nog geen doden gevallen. 81 doden op ongeveer 1.400 zieken, dat is nog geen 6%.

Ik vind het ook wel opmerkelijk dat het virus in Mexico zo snel om zich heen grijpt, maar dat het zich daarbuiten rustig lijkt te houden. Mensen die besmet zijn, zijn onlangs in Mexico geweest, en maar een paar mensen lijken door deze mensen te zijn besmet. Je zou toch verwachten dat het ook in Amerika behoorlijk om zich heen zou grijpen. Hebben de Mexicanen bijvoorbeeld een zwakkere weerstand? Of is de incubatietijd wat groter, of is het maar een paar dagen echt besmettelijk, ook al zijn mensen ziek?
pi_68386768
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Wat doen ze moeilijk dan?
Waarom al die nieuwsberichten?
Massahysterie.
pi_68386771
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:41 schreef Suko het volgende:
Welke grenzen? Met de huidige globalisering is dat echt niet meer mogelijk hoor...
En verder is het nu al te laat, het virus is al voldoende verspreid.
pi_68386816
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:53 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, dodelijk is zwaar opgeklopt. Alsof het om een killervirus gaat, tis geen nieuwe ebolavariant.
pi_68386818
quote:

[..]

Dat haalt de sensatie ervan af. .
pi_68386823
quote:
Nog geen extra maatregelen Schiphol
AMSTERDAM - Schiphol heeft nog geen verscherpte maatregelen getroffen in verband met de varkensgriep. Dat heeft een woordvoerder van de luchthaven zondag gemeld. De Veiligheidsregio Kennemerland en de Airport Medical Services (AMS) zien daar ook nog geen aanleiding toe.
De organisaties onderhouden doorlopend contact met het Centrum voor Infectieziekte van het RIVM en het ministerie van Buitenlandse Zaken over de laatste ontwikkelingen rond het virus. Luchtvaartmaatschappij KLM, die dagelijks op Mexico-stad vliegt, laat weten dat de federale overheid op Mexicaanse luchthavens bij het inchecken een vragenlijst over de gezondheid van de passagiers uitdeelt.
Mensen die op basis van deze lijst vrezen dat zij last hebben van een van de symptomen van de varkensgriep, wordt gevraagd na het landen contact te zoeken met de autoriteiten op de desbetreffende luchthaven.
In Japan hebben luchthavens de controles verscherpt op passagiers uit Mexico. Als uit scans blijkt dat reizigers een verhoogde lichaamstemperatuur hebben, worden passende maatregelen genomen.
http://www.ad.nl/binnenla(...)egelen_Schiphol.html
pi_68386841
quote:

[..]

Een griep kan al eeuwen lang dodelijk zijn, hoort er gewoon bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')