abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71237387
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:06 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Ken je die films van Zeitgeist? Die gaan dus over de illuminati en al die dingen, maar de mensen van Zeitgeist horen/werken bij die mensen van het VenusProject. Gaan ze nou echt zo ver dat ze dus films maken om aan te tonen hoe slecht ze zelf zijn, om dan zelf met de oplossing "Venus" te komen?
Dat zou dan het nieuwe rijk van Lucifer zijn. Er staat ook dat er dan geen geld bestaat enzo.
Ja, ik heb de eerste zeitgeist gezien, de rest niet omdat de eerste al vol leugens zat. Je hebt het spelletje volgens mij door ja, David Icke noemt het 'problem-reaction-solution', er wordt een probleem gecreeerd, het volk geeft daar een reactie op en de mensen die het probleem creeerden, komen vervolgens met de oplossing aanzetten, die ze voor de creatie van het probleem al in gedachten hadden als ideaal.
Het dringt bij mij nu ook door dat de hele ontmaskering van de mensen die tot nu toe een groot deel van de wereldmacht in handen hebben gehad een voorbereiding is op de creatie van de werkelijke NWO. De vinger wordt gewezen naar kapitalisme en de grote mannen hierin, zoals Rockefeller en Rothschild. Kapitalisme zou de bron van alle kwaad en oneerlijkheid in de wereld zijn, omdat het hebzucht en materialisme stimuleert. In plaats daarvan dienen we dus een geldloze maatschappij te hebben waarin alles gemeengoed is, zoals in communisme. Het is echter al lang gebleken dat communisme niet werkt met de huidige staat van de mens. Maar daarvoor is ook al iets, de Luciferische initiatie, een bewustzijnstransformatie die je brainwashed om je in lijn te brengen met dit wereldbeeld.

Het hele bureaucratische systeem wat we nu hebben dient eerst in te storten. Daarna is het de bedoeling dat er orde zoals dit Venus project komt. Maar eerlijk gezegd betwijfel of het ooit zover gaat komen. En als het er zou komen of het er uit zou zien zoals op de venus project website (ik vind het echt super gelikt en super aantrekkelijk, ik moet toegeven dat het erg, erg verleidelijk is om hier achter te staan, het klinkt ook allemaal super logisch en nobel, ik zie ook de bijbelse voorspelling dat zelfs de 'elite' (qua spiritualiteit en wetenschap) misleid zal worden). Zoiets kost bakken en bakken met geld, of in dat geval mankracht, dat moet eerst nog maar eens gerealiseerd worden. Een realistischer beeld is denk ik een samenleving die ontzettend arm en basic is, zonder al die high-tech foefjes.
quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik de film "ZeitGeist"had gezien en op deze website terecht kwam, blij was dat er mensen bezig waren met verzet. Maar toch vond ik het iets heel vreemds hebben en dat valt inmiddels op zijn plaats, die website is dood eng. Opvallend is ook dat die films zomaar mogen en niet van youtube worden afgehaald. Het lijkt echt het cirkeltje rond ik kom er alleen nog niet uit wie er nou aan de leiding staat : de G8? de VN? de VS? de Paus? Obama? Iedereen?
Ik denk iedereen. Het gaat om een netwerk van geheime genootschappen en organisaties die door hen zijn opgezet die mensen op de juiste plaats zetten en hun rol laten spelen. Daarnaast worden politici omgekocht en gemanipuleerd om mee te werken. Normaal gesproken wordt de orde der Jezuïeten genoemd als de top van de pyramide. Daaronder vind je andere organisaties en denktanks, zoals de orde van malta, de illuminati, skull & bones etc. Ook veel NGO's en de gehele VN speelt een rol. Ik denk dat de mensen die het werkelijk voor het zeggen hebben niet of nauwelijks op de voorgrond treden.
quote:
Ik heb bij Obama ook altijd een dubbel gevoel dat ik niet kan plaatsen
Dat kan ik me wel voorstellen ja, had ik zelf ook, en ondertussen is ook wel duidelijk waarom, de man liegt alles aan elkaar vast. Zie bijv. The obama deception.
quote:
( super bedankt voor je PM ! Ik laat je PM bezinken en dan PM ik je terug )
Geen dank

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 23-07-2009 02:23:07 ]
pi_71238437
Deze video somt aardig op wat er aan de hand is.

pi_71240042
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 02:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bekijk eens wat afleveringen van total onslaught. Heeft mij heel veel onweerlegbare feiten en antwoorden opgeleverd. Het is een uitgebreide studie van openbaringen en andere profetische texten in de bijbel, en hoe de wereld nu eigenlijk werkelijk in elkaar steekt mbt. religie.
Ik heb nu 'A New World Order' en 'The Catholic-Islamic connection' bekeken en het is erg interessant allemaal. Bij de aflevering van 'The Catholic-Islamic connection' zegt Veith op gegeven moment dat Mary lucifer is. Hoe geloofwaardig is dat? Ja, ze wordt erg geprezen door het katholieke geloof, maar het is en blijft toch wel de moeder van Jezus? Wat mis ik hier? Hij legt uit dat het katholieke geloof van geen kant klopt en ik kan me daar verder wel in vinden. Ook heeft hij de link tussen Islam en het katholieke geloof erg goed uitgelegd. Dit was om echte christenen tegen te houden in het midden oosten. Dit is erg duidelijk te zien aan de symbolen en het verhaal van het geloof zelf. Komt precies overeen. Tegenwoordig zie je het resultaat terug. Het is één en al Islam daar. Maar toch snap ik de link tussen Mary en lucifer nog steeds niet helemaal. Misschien heb ik dat niet helemaal goed meegekregen nog, dat kan ook.
pi_71240524
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:34 schreef Regal het volgende:

[..]

Ik heb nu 'A New World Order' en 'The Catholic-Islamic connection' bekeken en het is erg interessant allemaal. Bij de aflevering van 'The Catholic-Islamic connection' zegt Veith op gegeven moment dat Mary lucifer is. Hoe geloofwaardig is dat? Ja, ze wordt erg geprezen door het katholieke geloof, maar het is en blijft toch wel de moeder van Jezus? Wat mis ik hier? Hij legt uit dat het katholieke geloof van geen kant klopt en ik kan me daar verder wel in vinden. Ook heeft hij de link tussen Islam en het katholieke geloof erg goed uitgelegd. Dit was om echte christenen tegen te houden in het midden oosten. Dit is erg duidelijk te zien aan de symbolen en het verhaal van het geloof zelf. Komt precies overeen. Tegenwoordig zie je het resultaat terug. Het is één en al Islam daar. Maar toch snap ik de link tussen Mary en lucifer nog steeds niet helemaal. Misschien heb ik dat niet helemaal goed meegekregen nog, dat kan ook.
Wat hij in andere afleveringen uitlegt is dat katholicisme een versie is van de vruchtbaarheidsgodsdiensten die je overal in de wereld tegenkomt. In deze godsdiensten heb je een drie-eenheid van vader-moeder-kind, zoals Osiris-Isis-Horus, of Baal-Astoreth-Tammuz, etc. In katholicisme is dit God de Vader-Maria-kindje Jezus.

Zowel de man als vrouwvorm zijn uitingen van Lucifer, volgens maconieke en theosofische geschriften. Zie voor bewijs hiervoor deze post. De katholieke maria is hier geen uitzondering op, in andere afleveringen zal je ook zien dat katholicisme haar tot godin verheven heeft in plaats van mens.
pi_71242470
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat hij in andere afleveringen uitlegt is dat katholicisme een versie is van de vruchtbaarheidsgodsdiensten die je overal in de wereld tegenkomt. In deze godsdiensten heb je een drie-eenheid van vader-moeder-kind, zoals Osiris-Isis-Horus, of Baal-Astoreth-Tammuz, etc. In katholicisme is dit God de Vader-Maria-kindje Jezus.

Zowel de man als vrouwvorm zijn uitingen van Lucifer, volgens maconieke en theosofische geschriften. Zie voor bewijs hiervoor deze post. De katholieke maria is hier geen uitzondering op, in andere afleveringen zal je ook zien dat katholicisme haar tot godin verheven heeft in plaats van mens.
Dus is er niet zoveel mis met Maria? Alleen de vorm waarin ze gebruikt wordt - de drie-eenheid - is fout. Voor katholicisme is het dus gewoon een kopie van Osiris-Iris-Horus? Ze gebruiken alleen andere namen om het te kunnen bedekken? Het idee blijft alleen hetzelfde. Toch?

Het is in principe dus een win-win situatie voor ze. Als mensen geloven in katholicisme winnen ze, maar ook als ze door krijgen dat Maria Lucifer is, terwijl dat niet zo is. Alleen door de - drie-eenheid - lijkt dat zo.

Waarschijnlijk zit ik er compleet naast, maar het is voor mij nog erg ingewikkeld allemaal. Binnenkort zal ik nog wat meer van deze meneer (Veith) bekijken. Zijn wel allemaal dingen die hij verkondigt waar je nooit over nadenkt.
pi_71243171
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:33 schreef Regal het volgende:

[..]

Dus is er niet zoveel mis met Maria? Alleen de vorm waarin ze gebruikt wordt - de drie-eenheid - is fout. Voor katholicisme is het dus gewoon een kopie van Osiris-Iris-Horus? Ze gebruiken alleen andere namen om het te kunnen bedekken? Het idee blijft alleen hetzelfde. Toch?
Ja. Er is niets mis met Maria, maar er moet niet meer van gemaakt worden dan ze is - een zondig mens zoals wij allemaal, geen godin of comediatrix.
quote:
Het is in principe dus een win-win situatie voor ze. Als mensen geloven in katholicisme winnen ze, maar ook als ze door krijgen dat Maria Lucifer is, terwijl dat niet zo is. Alleen door de - drie-eenheid - lijkt dat zo.
Ja, das wel interessant, zelf nooit zo over nagedacht. Maar ik denk dat daarom word nu overal gepropageerd wordt dat Jezus hetzelfde is als Horus etc. Het maakt het christelijk geloof gelijk met alle andere religies. Bij een bijbelstudie blijkt echter al gauw dat er niets klopt van die interpretatie.
quote:
Waarschijnlijk zit ik er compleet naast, maar het is voor mij nog erg ingewikkeld allemaal. Binnenkort zal ik nog wat meer van deze meneer (Veith) bekijken. Zijn wel allemaal dingen die hij verkondigt waar je nooit over nadenkt.
Nee ik denk dat je het best doorhebt allemaal. Maar het is idd ingewikkeld als je er net mee begint. Al die video's heb ik meerdere keren bekeken om ze écht te snappen, omdat er zo'n gigantische overload aan informatie gegeven wordt met onderwerpen die grotendeels volledig nieuw zijn.
pi_71246094
Groot Nieuws Bijbel - Nederlands Bijbelgenootschap Haarlem - 1991

Openbaringen Hoofdstuk 13

De Twee Beesten
Ik zag uit de zee een beest het land opkomen. Het had tien hoorns en zeven koppen; op elke hoorn stond een kroon, en op zijn koppen waren godslasterlijke namen geschreven. Het beest dat ik zag, leek op een luipaard. Zijn poten waren als van een beer en zijn muil leek op die van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht, zijn troon en zijn grote macht. Het zag er naar uit, dat een van de koppen dodelijk was getroffen, maar de dodelijke wond was genezen. De hele aarde liep vol bewondering achter het beest aan en aanbad de draak, omdat hij het beest de macht had gegeven. Ook het beest zelf aanbaden ze en ze riepen: ‘Wie valt er met het beest te vergelijken en wie kan de strijd met hem aanbinden?’
Het beest kreeg gelegenheid hoogmoedige en godslasterlijke taal uit te slaan en 42 maanden lang de macht uit te oefenen. Het opende zijn muil en begon God te vervloeken, en zijn naam, zijn heiligdom en de bewoners van de hemel te beledigen. Ook werd hem gelegenheid gegeven degenen die niet vanaf de schepping van de wereld staan opgeschreven in het levensboek van het lam dat geslacht is.
Wie oren heeft, moet luisteren! Wie bestemd is voor gevangenschap, zal zeker gevangen genomen worden, en wie iemand doodt met een zwaard, zal zeker door het zwaard omkomen. De vraag van Gods standvastigheid en geloof.
Toen zag ik een tweede beest. Dat beest steeg op uit de aarde. Het had twee hoorns als van een lam en het sprak als een draak. Het nam alle macht van het eerste beest over; het haalde de aarde met haar bewoners over om het eerste beest, dat van zijn dodelijke wond was genezen, te aanbidden. Het tweede beest deed grote wonderen; onder andere zagen mensen vuur uit de hemel neerkomen. Door de wonderen die het in aanwezigheid van het eerste beest kon doen, wist het de bewoners van de aarde te verleiden om een beeld op te richten voor het beest dat door het zwaard was getrofen maar het overleefd had. Het tweede beest kreeg de macht dit beeld leven in te blazen, zodat het kon spreken en iedereen ombrengen die het beeld niet wilde aanbidden. Het beest dwong alle mensen, groot en klein, arm en rijk, vrijen en slaven, op hun rechterhand en op hun voorhoofd een merkteken te dragen. Daardoor kon iemand alleen iets kopen of verkopen als hij dat merkteken droeg, dat wil zeggen: de naam van het beest of het getal dat het symbool van die naam is.
Daar is wijsheid voor nodig. Iemand met inzicht kan het geheim van het getal van het beest ontraadselen; met het getal is namelijk een mens bedoeld en het getal is 666.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_71246324
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef poldergeist het volgende:
Groot Nieuws Bijbel - Nederlands Bijbelgenootschap Haarlem - 1991

Openbaringen Hoofdstuk 13

De Twee Beesten
Ik zag uit de zee een beest het land opkomen. Het had tien hoorns en zeven koppen; op elke hoorn stond een kroon, en op zijn koppen waren godslasterlijke namen geschreven. Het beest dat ik zag, leek op een luipaard. Zijn poten waren als van een beer en zijn muil leek op die van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht, zijn troon en zijn grote macht. Het zag er naar uit, dat een van de koppen dodelijk was getroffen, maar de dodelijke wond was genezen. De hele aarde liep vol bewondering achter het beest aan en aanbad de draak, omdat hij het beest de macht had gegeven. Ook het beest zelf aanbaden ze en ze riepen: ‘Wie valt er met het beest te vergelijken en wie kan de strijd met hem aanbinden?’
Het beest kreeg gelegenheid hoogmoedige en godslasterlijke taal uit te slaan en 42 maanden lang de macht uit te oefenen. Het opende zijn muil en begon God te vervloeken, en zijn naam, zijn heiligdom en de bewoners van de hemel te beledigen. Ook werd hem gelegenheid gegeven degenen die niet vanaf de schepping van de wereld staan opgeschreven in het levensboek van het lam dat geslacht is.
Wie oren heeft, moet luisteren! Wie bestemd is voor gevangenschap, zal zeker gevangen genomen worden, en wie iemand doodt met een zwaard, zal zeker door het zwaard omkomen. De vraag van Gods standvastigheid en geloof.
Toen zag ik een tweede beest. Dat beest steeg op uit de aarde. Het had twee hoorns als van een lam en het sprak als een draak. Het nam alle macht van het eerste beest over; het haalde de aarde met haar bewoners over om het eerste beest, dat van zijn dodelijke wond was genezen, te aanbidden. Het tweede beest deed grote wonderen; onder andere zagen mensen vuur uit de hemel neerkomen. Door de wonderen die het in aanwezigheid van het eerste beest kon doen, wist het de bewoners van de aarde te verleiden om een beeld op te richten voor het beest dat door het zwaard was getrofen maar het overleefd had. Het tweede beest kreeg de macht dit beeld leven in te blazen, zodat het kon spreken en iedereen ombrengen die het beeld niet wilde aanbidden. Het beest dwong alle mensen, groot en klein, arm en rijk, vrijen en slaven, op hun rechterhand en op hun voorhoofd een merkteken te dragen. Daardoor kon iemand alleen iets kopen of verkopen als hij dat merkteken droeg, dat wil zeggen: de naam van het beest of het getal dat het symbool van die naam is.
Daar is wijsheid voor nodig. Iemand met inzicht kan het geheim van het getal van het beest ontraadselen; met het getal is namelijk een mens bedoeld en het getal is 666.
Ik vind dit zo'n vreselijke vertaling... en ook niet helemaal hetzelfde als bijv. de statenvertaling.

Heb je een idee wat de beesten voorstellen?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:54:14 #159
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71247354
In een vertaling die ik heb, volgens mij de statenvertaling? De laatste editie, de bijbel, leesbaar voor iedereen ofzoiets, staat een stuk over de zonen van de goden.
En het komen op aarde en het samenvoegen met de vrouwen van de mens.

Best apart.... zonen van de goden

Totaal offtopic, maar vond het even het vermelden waard, dat de nephiliem dus toch allemaal Goden zijn, en dat er in die zin geen onderscheidt in klasse wordt gemaakt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71247885
@Ali:

Ik kan mijn fantasie er wel op loslaten. heb ik al in gedachten gedaan en ik heb geprobeerd de tegenwoordige tijd er in toe te passen. Wat een mens natuurlijk altijd eigen is, om (metaforische) citaten uit oude boeken te plaatsen in zijn eigen wereldbeeld of belevingswereld.

Bepaalde zaken vond ik wel eigenaardig, maar zijn misschien net zo goed in te passen in eerdere tijden waar andere machthebbers, valse profeten de macht hadden.

Het heeft ook met eigen interpretatie en inpassing te maken.

In de algemene inleiding van het boek staat dit;
DE OPENBARING VAN JOHANNES

Dit laatste bijbelboek staat op naam van Johannes, die zichzelf profeet noemt en die in de geschiedenis van de Kerk gezien wordt als de apostel Johannes. Het is gericht aan de zeven christelijke gemeente in Klein-Azië.
Dit bijbelboek sluit nauw aan bij de 'apocaliptische literatuur'of 'eindtijdliteratuur', die ook in het oude testament voorkomt (o.a. in Daniël en Zacharia).
Daarin staat centraal het aanbreken van het rijk van God en de overwinning op de koninkrijken van deze wereld. De Openbaring weerspiegelt de gespannen situatie aan het einde van de eerste eeuw. De christenen worden soms wreed vervolgd. De vervolgde gelovigen worden getroost en bemoedigd door de aankondiging van het einde van de wereldmachten en het anbreken van Gods nieuwe werkelijkheid. Keizers en koningen zullen het afleggen tegen de Heer. Het boek heeft als titel: De openbaring van Jezus Christus. In visioenen krijgt Johannes van Christus, Gods getuige te zien en te horen wat voor anderen verborgen blijft. Het is dus enerzijds een onthulling (openbaring), terwijl anderzijds door de vorm veel verhuld blijft. Door middel van visioenen, beelden, getallen en zinspelingen wordt de werkelijkheid van God aan de gelovigen bekendgemaakt. De zeven gemeenschappen in Klein-Azië vertegenwoordigen de gehele kerk, de gemeenschap van hen die door het geloof met Christus zijn verbonden en die van hem moeten getuigen.
Centraal staat de eindoverwinning van God en het Lam (beeld van Christus), die met wisselende beelden wordt geschilderd. Zij die het lam volgen hebben deel aan de overwinning, die in de hemel werkelijkheid is. Zij leven op aarde in strijd, steeds bedreigd door de vijand (uitgebeeld in het beest, Babel e.d.). Het beest wordt overwonnen door het Lam. Het nieuwe Jaruzalem komt in de plaats van het vijandige Babel. De nieuwe hemel en de nieuwe aarde belichamen Gods nieuwe orde. Dat is de werkelijkheid die Christus zal onhullen bij zijn komst. De ‘Openbaring van Johannes’ is niet geschreven als uitbeelding van het verleden en ook niet als voorspelling van de toekomst. Het verzekert gelovigen van Gods overwinning, die niet beperkt is tot het verleden of tot de toekomende tijd maar heel de geschiedenis omvat. De Heer is het begin en het einde.

[ Bericht 0% gewijzigd door poldergeist op 23-07-2009 13:15:45 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_71248324

Overigens, communisme . De Wereldstaat die gevormd gaat worden dient gebaseerd te zijn op individualiteit en niet op collectiviteit.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:24:04 #162
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_71248402
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, ik heb de eerste zeitgeist gezien, de rest niet omdat de eerste al vol leugens zat. Je hebt het spelletje volgens mij door ja, David Icke noemt het 'problem-reaction-solution', er wordt een probleem gecreeerd, het volk geeft daar een reactie op en de mensen die het probleem creeerden, komen vervolgens met de oplossing aanzetten, die ze voor de creatie van het probleem al in gedachten hadden als ideaal.
Het dringt bij mij nu ook door dat de hele ontmaskering van de mensen die tot nu toe een groot deel van de wereldmacht in handen hebben gehad een voorbereiding is op de creatie van de werkelijke NWO. De vinger wordt gewezen naar kapitalisme en de grote mannen hierin, zoals Rockefeller en Rothschild. Kapitalisme zou de bron van alle kwaad en oneerlijkheid in de wereld zijn, omdat het hebzucht en materialisme stimuleert. In plaats daarvan dienen we dus een geldloze maatschappij te hebben waarin alles gemeengoed is, zoals in communisme. Het is echter al lang gebleken dat communisme niet werkt met de huidige staat van de mens. Maar daarvoor is ook al iets, de Luciferische initiatie, een bewustzijnstransformatie die je brainwashed om je in lijn te brengen met dit wereldbeeld.

Het hele bureaucratische systeem wat we nu hebben dient eerst in te storten. Daarna is het de bedoeling dat er orde zoals dit Venus project komt. Maar eerlijk gezegd betwijfel of het ooit zover gaat komen. En als het er zou komen of het er uit zou zien zoals op de venus project website (ik vind het echt super gelikt en super aantrekkelijk, ik moet toegeven dat het erg, erg verleidelijk is om hier achter te staan, het klinkt ook allemaal super logisch en nobel, ik zie ook de bijbelse voorspelling dat zelfs de 'elite' (qua spiritualiteit en wetenschap) misleid zal worden). Zoiets kost bakken en bakken met geld, of in dat geval mankracht, dat moet eerst nog maar eens gerealiseerd worden. Een realistischer beeld is denk ik een samenleving die ontzettend arm en basic is, zonder al die high-tech foefjes.
[..]

Ik denk iedereen. Het gaat om een netwerk van geheime genootschappen en organisaties die door hen zijn opgezet die mensen op de juiste plaats zetten en hun rol laten spelen. Daarnaast worden politici omgekocht en gemanipuleerd om mee te werken. Normaal gesproken wordt de orde der Jezuïeten genoemd als de top van de pyramide. Daaronder vind je andere organisaties en denktanks, zoals de orde van malta, de illuminati, skull & bones etc. Ook veel NGO's en de gehele VN speelt een rol. Ik denk dat de mensen die het werkelijk voor het zeggen hebben niet of nauwelijks op de voorgrond treden.
[..]

Dat kan ik me wel voorstellen ja, had ik zelf ook, en ondertussen is ook wel duidelijk waarom, de man liegt alles aan elkaar vast. Zie bijv. The obama deception.
[..]

Geen dank

Ik denk dat ik het inderdaad een beetje door begin te krijgen. Toch is die website van "VenusProject"niet zo heel erg gepromoot, misschien zijn ze kleinschalig aan het kijken hoe men er op reageert ofzo...?Die mooie plaatjes doen me aan die tekenfilm "The Jetsons" denken. Dat is totaal niet haalbaar in de komende tijd dus ik vind jouw idee van back to basics veel aannemelijker. Ik denk wel dat ALS ze besluiten om et dat VenusProject in het rond te gaan gooien dat het dan meer zoiets zal zijn van mensen we moeten NU naar arm en basic om later met zijn allen in een omgeving als "VenusProject" te kunnen leven. Dus eigenlijk is het misschien gewoon een mooi lokkertje om mensen over te halen om mee te werken aan het back to basics NWO ? Hoe diep gaat alles eigenlijk door? Ik bedoel kijk nu naar de banken enzo he, ik heb altijd al gevonden dan Balkenende misschien wel zn best doet dat zal wel en ik zal het vast niet beter kunnen, maar toch heb ik altijd het idee dat hij wel HEEL erg "hielen likt" en zich erg onderdanig opstelt tegenover bijoorbeeld een Amerikaanse president. Is hij bang? Weet hij iets en wordt hij gemanipuleerd? --> Grondwet die er TOCH doorheen kwam en Wouter Bos hoort die er dan ook bij of weet die van niks? Probeert hij de banken echt te helpen of is hij een pionnetje en wordt de Nederlandse economie onder het mom van "helpen" nog dieper in de problemen gebracht?

Oke ik draaf nu een beetje door, maar dat komt omdat ik niet denk dat die NWO top zelf hun handen vuil zal maken. Zoals jij ook zegt, die treden niet op de voorgrond en manipuleren politici.

Kan je dit nader toelichten? "de Luciferische initiatie" ik heb geen idee wat dat is...
Obama Deception moet ik nog lezen voordat ik er op reageer Ik denk nu voordat ik het gelezen heb, dat Obama een pionnetje is die precies op tijd is in gezet om de boel zoet te houden. Heel dubbel eigenlijk, de hele wereld denkt nu dat dit een mijlpaal is in de geschiedenis ten opzichte van de slavenarij, terwijl het dus EIGENLIJK de introductie van een nieuwe wereldwijde slavenarij is met lucifer als `meester`

Ik zag een post van iemand anders over Mary. Dit vind ik ook heel verwarrend hoor..ik twijfel niet aan het feit van hoe alles zit maar het begint voor de simpele mens een spelletje te worden van `wie is lucifer` zoals in `wie heeft het gedaan?" De butler? de buurrouw? De nanny?.

Wie is Lucifer? Obama, de Paus, Bush, Mary? Ik vind Mary een beetje te ver gaan omdat Mary een mens was en niet een uit de hemel gevallen engel. Mary heeft Jezus op aarde gezet en wilde niet in de hemel beter en sterker zijn dan god. Ik vind die vergelijking daarom niet kloppen. Dat de katholieken haar eren vind ik heel wat anders. Ik weet namelijk van mijn moeder dat ze Mary niet als een godin ziet maar als een uitverkorene van god, wat ook zo is omdat ze de moeder van de zoon van God is. Ik zelf bid niet tot Mary maar ik vind het niet zo negatief als dat men denkt. Ik vind de Paus aanbidden pas erg, die man word door mensen gekozen, niet door god. Mary Lucifer noemen vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeel vreemd. Mary de moeder van Jezus die er voor zorgt dat de hele wereld naar de *piep* gaat en mensen slecht worden, zodat haar zoon terug komt en een oordeel geeft. Klinkt totaal niet logisch..
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:27:26 #163
262978 Moonwalk
pi_71248523
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:54 schreef Ticker het volgende:
In een vertaling die ik heb, volgens mij de statenvertaling? De laatste editie, de bijbel, leesbaar voor iedereen ofzoiets, staat een stuk over de zonen van de goden.

Totaal offtopic, maar vond het even het vermelden waard, dat de nephiliem dus toch allemaal Goden zijn, en dat er in die zin geen onderscheidt in klasse wordt gemaakt.
de bijbel zegt zonen en goden?? nu snap ik er echt niks van.
Ali ken jij die bijbel?

en wat is nephiliem?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:37:16 #164
262978 Moonwalk
pi_71248877
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Obama was advocaat van beroep. Deze mensen zijn scherp van tong en weten hoe zij een publiek moeten charismatiseren. Dat hebben zij immers geleerd. Als je dat niet bezit dan ben je ws. een een slechte advocaat. Als advocaat moet je de client hulp bieden ongeacht schuld of onschuld. Je moet dus ook nogeens een dosis geloofwaardig kunnen liegen bezitten. Ik heb die Obama als kandidaat ook nooit vertrouwd. Al die tafel-intellectuelen hier die op 5 novemebr 'een traantj wegpinkten' Ik heb zo hard moeten lachen dat ik niet kon lachen..
Dat is het dus gewoon, hij is net iets te scherp en te gelikt om geloofwaardig over te komen lijkt het wel!
pi_71249202
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:54 schreef Ticker het volgende:

Zie http://www.ancientdays.net/sonsofgod.htm voor text en uitleg.

Nuance: In Genesis en Job is het zonen van God, niet zonen van de goden. In Job stellen ze engelen en gevallen engelen voor, in Genesis waarschijnlijk iets anders, zie link.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:08:02 #166
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71249876
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zie http://www.ancientdays.net/sonsofgod.htm voor text en uitleg.

Nuance: In Genesis en Job is het zonen van God, niet zonen van de goden. In Job stellen ze engelen en gevallen engelen voor, in Genesis waarschijnlijk iets anders, zie link.
Ja erg interessant he, vooral Sumer wat telkens terug komt als je de bronnen erop na slaat.
Wat vind je trouwens van de verbastering: Engelen/Wachters/Zonen van de Goden.
Komt allemaal op hetzelfde neer, maar telkens veranderd het.

Tevens, ik ben nog niet zo netjes geweest om over die PM terug te komen:
666... 616: Op wiki staat meer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Number_of_the_Beast

Er is trouwens weer een site van google verdwenen, hij staat nu nog in de cache. Snap niet waarom deze verdwijen, je kunt hem nu nog na lezen:
http://209.85.229.132/search?q=cache:lwf9Kc95eKgJ:www.mystae.com/restricted/streams/scripts/watchers.html+angels+watchers&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Gaat dus alleen maar over de wachters, en ook de wachters van Osiris.. (he in Egypte konden ze de wachters dus ook)

Ook het artikel "sons of snakes" is nog na te lezen dankzij de chache van google:
http://209.85.229.132/search?q=cache:sZtjidK96XQJ:www.mystae.com/restricted/streams/gnosis/sethians.html+sons+of+snakes+mistae&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Heel de site mystae is eruit gehaald.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71250299
Die site is down. Niet zo gek dat hij niet met google te vinden is.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:31:34 #168
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71250650
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:21 schreef mediaconsument het volgende:
Die site is down. Niet zo gek dat hij niet met google te vinden is.
Andersom, hij is met google juist wel te vinden (cache). Ik weet alleen niet waarom hij down is.
Heb ik vaker met zulke sites. Hij verwijst ook nu naar zo'n betaal advertisement site.

Als de site zelf down was, kreeg je een 404 page not found.
pi_71260953
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef poldergeist het volgende:
@Ali:

Ik kan mijn fantasie er wel op loslaten. heb ik al in gedachten gedaan en ik heb geprobeerd de tegenwoordige tijd er in toe te passen. Wat een mens natuurlijk altijd eigen is, om (metaforische) citaten uit oude boeken te plaatsen in zijn eigen wereldbeeld of belevingswereld.

Bepaalde zaken vond ik wel eigenaardig, maar zijn misschien net zo goed in te passen in eerdere tijden waar andere machthebbers, valse profeten de macht hadden.

Het heeft ook met eigen interpretatie en inpassing te maken.

In de algemene inleiding van het boek staat dit;
DE OPENBARING VAN JOHANNES

Dit laatste bijbelboek staat op naam van Johannes, die zichzelf profeet noemt en die in de geschiedenis van de Kerk gezien wordt als de apostel Johannes. Het is gericht aan de zeven christelijke gemeente in Klein-Azië.
Dit bijbelboek sluit nauw aan bij de 'apocaliptische literatuur'of 'eindtijdliteratuur', die ook in het oude testament voorkomt (o.a. in Daniël en Zacharia).
Daarin staat centraal het aanbreken van het rijk van God en de overwinning op de koninkrijken van deze wereld. De Openbaring weerspiegelt de gespannen situatie aan het einde van de eerste eeuw. De christenen worden soms wreed vervolgd. De vervolgde gelovigen worden getroost en bemoedigd door de aankondiging van het einde van de wereldmachten en het anbreken van Gods nieuwe werkelijkheid. Keizers en koningen zullen het afleggen tegen de Heer. Het boek heeft als titel: De openbaring van Jezus Christus. In visioenen krijgt Johannes van Christus, Gods getuige te zien en te horen wat voor anderen verborgen blijft. Het is dus enerzijds een onthulling (openbaring), terwijl anderzijds door de vorm veel verhuld blijft. Door middel van visioenen, beelden, getallen en zinspelingen wordt de werkelijkheid van God aan de gelovigen bekendgemaakt. De zeven gemeenschappen in Klein-Azië vertegenwoordigen de gehele kerk, de gemeenschap van hen die door het geloof met Christus zijn verbonden en die van hem moeten getuigen.
Centraal staat de eindoverwinning van God en het Lam (beeld van Christus), die met wisselende beelden wordt geschilderd. Zij die het lam volgen hebben deel aan de overwinning, die in de hemel werkelijkheid is. Zij leven op aarde in strijd, steeds bedreigd door de vijand (uitgebeeld in het beest, Babel e.d.). Het beest wordt overwonnen door het Lam. Het nieuwe Jaruzalem komt in de plaats van het vijandige Babel. De nieuwe hemel en de nieuwe aarde belichamen Gods nieuwe orde. Dat is de werkelijkheid die Christus zal onhullen bij zijn komst. De ‘Openbaring van Johannes’ is niet geschreven als uitbeelding van het verleden en ook niet als voorspelling van de toekomst. Het verzekert gelovigen van Gods overwinning, die niet beperkt is tot het verleden of tot de toekomende tijd maar heel de geschiedenis omvat. De Heer is het begin en het einde.
Ik denk dat veel theologen hier wel anders over denken. Openbaringen is een profetisch boek wat inderdaad verwant is aan het boek van Daniël. Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde symbolen.

Een beest in de bijbel is een koning of koninkrijk:
Daniël 7:17 Deze grote dieren, die vier zijn, zijn vier koningen, die uit de aarde opstaan zullen.

De zee is een symbool voor volkeren, naties, mensenmassa's:
Openbaringen 17:15 En hij zeide tot mij: De wateren, die gij gezien hebt, waar de hoer zit, zijn volken, en scharen, en natiën, en tongen.

Een beest uit de zee is dus een konink met koninkrijk/natie dat ontstaat uit en plaats waar al veel mensen wonen.
Een beest uit de aarde is een koning of koninkrijk/natie dat ontstaat uit en plaats waar geen of nog niet veel mensen wonen.

Het lam is Jezus Christus. De draak is Satan.
Openbaringen 12:9 En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt,

In profetie wordt door bepaalde theologen 1 dag als 1 jaar gezien. 42 profetische maanden is dus 1260 profetische dagen is 1260 werkelijke jaren. De overheersing van de katholieke kerk in de middeleeuwen duurde volgens sommigen 1260 jaar, van 538 tot 1798. Daarna hield het vaticaan op te bestaan als soevereine natie, het beest leek dood te gaan, kreeg een dodelijke wond. Later kreeg het vaticaan weer soevereine status, het beest was weer tot leven gewekt, is de interpretatie.

Dit is een vrij controversiële interpretatie maar zelf heb ik kunnen concluderen dat ie hoogst waarschijnlijk wel klopt. Verdere interpretatie is dat het tweede beest de Verenigde Staten is. De VS begon als een natie gebaseerd op protestantse principes en door God gegeven onvervreemdbare rechten. Ondertussen is dit in rap tempo aan het veranderen en wordt de VS met de dag fascistischer, begint 'als de draak' te spreken. Bij nader onderzoek wie er aan de macht zijn in de VS, kom je uiteindelijk uit bij illuminati, vrijmetselaars, jezuïeten en andere infiltranten. Het is aan hen te danken dat de economie nu aan het instorten is en iemand als Obama de hele natie ruïneert.

Wat men verwacht is dat de VS uiteindelijk de wil van de kerk tot wet zal maken. Scheiding tussen kerk en staat zal verdwijnen en de VS wordt de politie van de wereld, en is dat nu eigenlijk ook al met haar oorlog tegen het terrorisme.

Het teken van het beest heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met gehoorzaamheid aan het beest, aangezien het teken van God ontvangen het gehoorzamen van God inhoudt. Gehoorzaamheid in denken en doen, met de hand en met het voorhoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 23-07-2009 20:08:42 ]
pi_71262130
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef poldergeist het volgende:
Ik zag uit de zee een beest het land opkomen. Het had tien hoorns en zeven koppen; op elke hoorn stond een kroon, en op zijn koppen waren godslasterlijke namen geschreven. Het beest dat ik zag, leek op een luipaard. Zijn poten waren als van een beer en zijn muil leek op die van een leeuw.
Sorry, maar dit vind ik wel erg ongeloofwaardig. Waar Ali en ik het over hadden gaat nog een beetje ergens over en is ook wel interessant. Maar dit? Tien hoorns en zeven koppen? Een beetje raar als ik eerlijk mag zijn. En dan ook nog op verschillende dieren lijken zoals een beer, leeuw en luipaard. Tsja, wat moet ik daar nou van maken..? Doet me denken aan manbearpig van South Park.

Ik wil best wel geloven dat er overeenkomsten zijn tussen de bijbel en de realiteit van tegenwoordig. Zoals de machthebbers, die alles voor zichzelf houden en mensen bewust pijn wilen doen. Een soort van superbaas a.k.a Lucifer kan misschien ook nog wel. De vraag is alleen wie..? Maar zeven koppen en tien hoorns? Hoe moet je zoiets uitleggen door het geloofwaardig te maken? Iemand?

[ Bericht 1% gewijzigd door Regal op 23-07-2009 20:38:49 ]
pi_71262508
Moest het letterlijk en duidelijk geschreven zijn werd de Bijbel meteen verbannen en verbrand. Zoals Nostradamus even goed op de brandstapel kon beland zijn toen hij de dood voorspelde van een aantal mensen. Daarom moeten ze in raadsels schrijven.
-Geen referrer links, ook niet in je sig-
pi_71262663
De hoorns en de koppen zijn symbolisch bedoeld voor landen of legers of oorlogsfronten of wat dan ook.
pi_71263451
Dus de bijbel bevat veel codetaal als ik het goed begrijp?

En het klopt inderdaad dat veel logo's van verschillende bedrijven, legers etc zulke symbolen hebben, maar het gaat hier om personen/beesten toch? Dus iemand zelf. Geen symbool in een logo. Iemand uit de ZEE zoals hierboven. Een persoon die niet opvalt of iets dergelijks, maar je tegelijkertijd bij de strot hebt. Zoiets kun je er dan van maken. Maar eigenlijk vallen ze allemaal niet op, omdat ze achter gesloten deuren werken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Regal op 23-07-2009 21:22:06 ]
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:43:23 #174
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71264409
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:32 schreef Regal het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik wel erg ongeloofwaardig. Waar Ali en ik het over hadden gaat nog een beetje ergens over en is ook wel interessant. Maar dit? Tien hoorns en zeven koppen? Een beetje raar als ik eerlijk mag zijn. En dan ook nog op verschillende dieren lijken zoals een beer, leeuw en luipaard. Tsja, wat moet ik daar nou van maken..? Doet me denken aan manbearpig van South Park.

Ik wil best wel geloven dat er overeenkomsten zijn tussen de bijbel en de realiteit van tegenwoordig. Zoals de machthebbers, die alles voor zichzelf houden en mensen bewust pijn wilen doen. Een soort van superbaas a.k.a Lucifer kan misschien ook nog wel. De vraag is alleen wie..? Maar zeven koppen en tien hoorns? Hoe moet je zoiets uitleggen door het geloofwaardig te maken? Iemand?
Dit is dus eigenlijk het probleem wat veel mensen hebben met de bijbel.
De grap is, dat deze teksten vaker de weg naar de man op straat vindt, dan de andere helft van het verhaal.
Zoals Ali een paar posts hier boven letterlijk laat zien, verklaardt de bijbel in de teksten, letterlijk wat er bedoelt voor met bepaalde woorden. In zijn geval ging het over 'zeeën'.

Het stuk over het beest, wordt gedeeltelijk ook verklaard. De hoorns, staan namelijk voor koningen.
De nekken, voor heuvels. Dit staat letterlijk in hetzelfde verse, zo niet een verse verder.
Er valt dus weinig verkeerd de interpeteren, het is vaak het ontrafelen wie ermee wordt aangewezen.
quote:
1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van godslastering.
8 Ik nam acht op de hoornen, en ziet, een andere kleine hoorn kwam daartussen op, en drie uit de vorige hoornen werden daarvoor uitgerukt; en ziet, in die hoorn waren ogen als mensenogen, en een mond, grote dingen sprekende.

24 Wat nu de tien hoornen betreft: uit dat koninkrijk zullen tien koningen opstaan, en een ander na hen opstaan; en dat zal onderscheiden zijn van de vorigen, en het zal drie koningen vernederen.
pi_71267749
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

Andersom, hij is met google juist wel te vinden (cache). Ik weet alleen niet waarom hij down is.
Heb ik vaker met zulke sites. Hij verwijst ook nu naar zo'n betaal advertisement site.

De cache slaat oude sites op, dus hij zal binnen nu en de laatste paar maanden neer zijn gegaan. Daarbij betekent deze zoeksite waarschijnlijk dat de domein-naam door iemand anders gehuurd word.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_71267789
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:31 schreef Ticker het volgende:

http://web.archive.org/we(...)ystae.com/index.html

Tip: als een site down is, ga naar www.archive.org en zoek em daar! Bijna altijd gegarandeerd succes, behalve dan dat niet alle features van de site zullen werken

Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71267914
@Ali: die 1260 jaar, waar komt die precies vandaan?

Mbt maya-kalender wordt dat namelijk genoemd als kern van ons probleem. Onze tijdsindeling is namelijk niet natuurlijk, maar gemaakt.. en wel volgens de 12:60 'frequentie'
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71268977
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:24 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het inderdaad een beetje door begin te krijgen. Toch is die website van "VenusProject"niet zo heel erg gepromoot, misschien zijn ze kleinschalig aan het kijken hoe men er op reageert ofzo...?Die mooie plaatjes doen me aan die tekenfilm "The Jetsons" denken. Dat is totaal niet haalbaar in de komende tijd dus ik vind jouw idee van back to basics veel aannemelijker.
Ik vraag me ook af waarom dit nog niet bekender is. Misschien is het er nog niet de juiste tijd voor. Pas wanneer iedereen er genoeg van doordrongen (brainwashed) is dat kapitalisme een systeem is dat zogenaamd niet kan werken en kwaadaardigheid in de hand werkt (naarmate de economische crisis vordert), zal het publiekelijk worden. Het is hetzelfde als met het hele global warming verhaal: al in de jaren 70 lagen er plannen klaar om hier wereldwijd iets aan te doen. Nu iedereen genoeg is wijsgemaakt dat mensen verantwoordelijk zouden zijn, komt men met de oplossingen aanzetten: Co2 tax, meer overheidscontrole, etc. Wellicht duurt het nog even voordat we hier meer propaganda voor gaan zien.
quote:
Ik denk wel dat ALS ze besluiten om et dat VenusProject in het rond te gaan gooien dat het dan meer zoiets zal zijn van mensen we moeten NU naar arm en basic om later met zijn allen in een omgeving als "VenusProject" te kunnen leven. Dus eigenlijk is het misschien gewoon een mooi lokkertje om mensen over te halen om mee te werken aan het back to basics NWO ?
Interessante theorie! Lucifer, Satan werkt altijd met lokkertjes, het idee dat allerlei zaken erg spectaculair zijn, veel voldoening geven, lekker zijn, goed voor je zijn, je ze nodig hebt etc., terwijl als je zover raakt dat je dat gelooft en je er aan overgeeft, je er achter komt dat het eigenlijk helemaal niets zinnigs oplevert en je ergens in bent gestonken, met soms verregaande nadelige gevolgen voor jezelf. Hier is het misschien wel hetzelfde.
quote:
Hoe diep gaat alles eigenlijk door? Ik bedoel kijk nu naar de banken enzo he, ik heb altijd al gevonden dan Balkenende misschien wel zn best doet dat zal wel en ik zal het vast niet beter kunnen, maar toch heb ik altijd het idee dat hij wel HEEL erg "hielen likt" en zich erg onderdanig opstelt tegenover bijoorbeeld een Amerikaanse president. Is hij bang? Weet hij iets en wordt hij gemanipuleerd? --> Grondwet die er TOCH doorheen kwam en Wouter Bos hoort die er dan ook bij of weet die van niks? Probeert hij de banken echt te helpen of is hij een pionnetje en wordt de Nederlandse economie onder het mom van "helpen" nog dieper in de problemen gebracht?
Als je antwoorden op deze vragen kan vinden zou ik die graag horen. Ik verdiep me niet zo in de Nederlandse politiek, weet wel dat Maxime Verhagen een Jezuïet is hem automatisch verdacht maakt. Ik denk dat het vooral hielenlikkers zijn en lobbies, en beloften dat ze na hun politieke carriere een goede functie bij bijv. de NAVO of de VN krijgen of een of ander bedrijf. Dat zie je constant bij politici die netjes hun rol hebben gespeeld.
quote:
Oke ik draaf nu een beetje door, maar dat komt omdat ik niet denk dat die NWO top zelf hun handen vuil zal maken. Zoals jij ook zegt, die treden niet op de voorgrond en manipuleren politici.

Kan je dit nader toelichten? "de Luciferische initiatie" ik heb geen idee wat dat is...
Ik weet ook niet precies wat het is, heb het in geen enkel occult boek precies uitgelegd gehad. Uit eigen ervaring denk ik dat het om een bewustzijnsveranderde ervaring gaat waardoor je gebrainwashed wordt en werkelijk in de visie van de NWO gelooft en er vrijwillig aan meewerkt. Iemand die zo'n ervaring niet heeft gehad zal niet in de NWO passen, omdat hij teveel op zichzelf gericht zal zijn ipv het collectief.
quote:
Obama Deception moet ik nog lezen voordat ik er op reageer Ik denk nu voordat ik het gelezen heb, dat Obama een pionnetje is die precies op tijd is in gezet om de boel zoet te houden. Heel dubbel eigenlijk, de hele wereld denkt nu dat dit een mijlpaal is in de geschiedenis ten opzichte van de slavenarij, terwijl het dus EIGENLIJK de introductie van een nieuwe wereldwijde slavenarij is met lucifer als `meester` [

Ik zag een post van iemand anders over Mary. Dit vind ik ook heel verwarrend hoor..ik twijfel niet aan het feit van hoe alles zit maar het begint voor de simpele mens een spelletje te worden van `wie is lucifer` zoals in `wie heeft het gedaan?" De butler? de buurrouw? De nanny?.

Wie is Lucifer? Obama, de Paus, Bush, Mary?
Lucifer is een gevallen engel, geen mens.
quote:
Ik vind Mary een beetje te ver gaan omdat Mary een mens was en niet een uit de hemel gevallen engel. Mary heeft Jezus op aarde gezet en wilde niet in de hemel beter en sterker zijn dan god. Ik vind die vergelijking daarom niet kloppen.
In de versie van Maria die ik hierboven heb beschreven, is het ook niet de Maria uit de bijbel. Het is de 'moedergodin' van de vruchtbaarheid, waaraan ze Maria geconformeerd hebben. Hier klopt echter niets van je, moet de hele persoon van Maria veranderen wil je er de heidense moedergodin van maken. Katholicisme is echter een mix van heidense en christelijke invloeden. In katholicisme is Maria dus de moedergodin van de vruchtbaarheid, en volgens occultisten is deze moedergodin ook een vertegenwoordiging, een aspect van wat zij god noemen en dat is Lucifer.
quote:
Dat de katholieken haar eren vind ik heel wat anders. Ik weet namelijk van mijn moeder dat ze Mary niet als een godin ziet maar als een uitverkorene van god, wat ook zo is omdat ze de moeder van de zoon van God is.
Dit klinkt misschien een beetje raar, maar de meeste katholieken weten niet precies wat de officiële leer van hun eigen kerk is. Maria is volgens mij ondertussen echt tot godin verheven. In katholieke kunst zie je dit ook afgebeeld: katholieke kerken hebben bijna altijd achter het gewone altaar een maria 'grot' waarin zij Jezus vasthoudt. Verder wordt ze vaak gekroond, zoals op deze afbeelding:

Dit is Maria als de 'queen of heaven', een titel die aan de Egyptische Isis en vele andere heidense godinnen werd gegeven. Het is geen titel die je tegen zal komen in de bijbel.
quote:
Ik zelf bid niet tot Mary maar ik vind het niet zo negatief als dat men denkt. Ik vind de Paus aanbidden pas erg, die man word door mensen gekozen, niet door god. Mary Lucifer noemen vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeel vreemd. Mary de moeder van Jezus die er voor zorgt dat de hele wereld naar de *piep* gaat en mensen slecht worden, zodat haar zoon terug komt en een oordeel geeft. Klinkt totaal niet logisch..
Nee, dat is het ook niet. De moeder van Jezus was dus ook niet Lucifer. Maar ze hebben het verdraaid zoals ze de hele bijbel verdraaid hebben, en van Jezus Christus bijv. ook Horus, de Egyptische zonnegod en verlosser gemaakt hebben.

Hier Isis met Horus en Maria met Jezus.

Het borstvoeden symboliseert vruchtbaarheid.

De Babylonische en ik denk Azteekse versie:

India.

Het is dus vruchtbaarheidscultus met een christelijk jasje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 23-07-2009 23:45:56 ]
pi_71270947
Wat is het eerste geloof dat het Maria idee gebruikte? Was dit het Egyptische verhaal, of gaat dit nog verder terug de geschiedenis in?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 01:07:24 #180
262978 Moonwalk
pi_71272137
Ik vraag me ook af of Zeus-Hera-Hercules hier ook mee te maken hebben.
Het lijkt offtopic maar waarom ik me dat afvraag is omdat hoe je het ook draait, positief of negatief.
Heel objectief gezien ligt er wel een herkenbaarheidsgraad als je : God-Maria-Jezus, emm-herus-en-die-moeder-enzo-ik-weet-ze-ff-niet-sorry, en Zeus-Hera-Hercules zou zeggen!
Het lijkt me aannemelijk dat de NWO straks zeus enzo er ook bij haalt en dan zegt dat elke geloof eigenlijk hetzelfde is. Wat mij anmezelf heel erg dwars zit is dat ik ERGENS, zonder invloed van al die NWO dingen waar ik me sinds kort mee bezig hou, ook een beetje de indruk had dat alle geloven wel erg met elkaar overeen komen en op een bepaald punt hun eigen weg zijn gegaan. Misschien is dat waar en zal de NWO daar dus alleen maar misbruik van maken. Maar de Paus kan dus nooit lucifer zijn omdat die een mens is zeg jij. Dus eigenlijk zijn mensen als Obama en de paus enzo pionnen van de illuminati, the federal reserve en de VN, die op hun beurt Lucifer aanbidden. Sorry als het zo dom over komt maar WIE of WAT is Lucifer als tatsbaar/zichtbaar iets? niet dat ik dat wil zien ik snap dat stukje alleen niet. Of is dat net zo als Jezus die nog terug moet komen? Als dat zo is snap ik niet dat hij gevallen is en al die tijd al op aarde zou zijn. HIj is de kracht achter de NWO enzo toch. Im lost in dat stukje
pi_71274383
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:32 schreef Regal het volgende:

[..]

Wat Ticker al zei is het een kwestie van de symboliek weten te vertalen door de bijbel zelf te bestuderen en vervolgens proberen te begrijpen wat er nu precies beschreven wordt. De studie van alle beesten en hoorns vind ik een gigantisch ingewikkelde maar ik wel wel een poging doen om het uit te leggen. Overigens verschillen de interpretaties nogal, ik geef je dus mijn interpretatie gebaseerd op studies van anderen en van mij zelf, die echter fouten kan bevatten maar in grote lijnen denk ik wel klopt. Het is wederom een hele lap text geworden.

De bijbel beschrijft de wereldgeschiedenis, de opkomst van wereldrijken en koningen door het komen en gaan van beesten.

In Openbaringen 17 wordt een beest beschreven waarop een vrouw zit:

En een uit de zeven engelen, die de zeven fiolen hadden, kwam en sprak met mij, en zeide tot mij: Kom herwaarts, ik zal u tonen het oordeel der grote hoer, die daar zit op vele wateren;
2 Met welke de koningen der aarde gehoereerd hebben, en die de aarde bewonen zijn dronken geworden van den wijn harer hoererij.
3 En hij bracht mij weg in een woestijn, in den geest, en ik zag een vrouw, zittende op een scharlaken rood beest, dat vol was van namen der gods lastering, en had zeven hoofden en tien hoornen.
4 En de vrouw was bekleed met purper en scharlaken, en versierd met goud, en kostelijk gesteente, en paarlen, en had in hare hand een gouden drinkbeker, vol van gruwelen, en van onreinigheid harer hoererij.
5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, namelijk Verborgenheid; het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde.
6 En ik zag, dat de vrouw dronken was van het bloed der heiligen, en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij, als ik haar zag, met grote verwondering.
7 En de engel zeide tot mij: Waarom verwondert gij u? Ik zal u zeggen de verborgenheid der vrouw en van het beest, dat haar draagt, hetwelk de zeven hoofden heeft en de tien hoornen.
8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is.
9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.
10 En het zijn ook zeven koningen; de vijf zijn gevallen, en de een is, en de ander is nog niet gekomen, en wanneer hij zal gekomen zijn, moet hij een weinig tijds blijven.
11 En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.
12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op een ure met het beest.
13 Dezen hebben enerlei mening, en zullen hun kracht en macht het beest overgeven.
14 Dezen zullen tegen het Lam krijgen, en het Lam zal hen overwinnen (want Het is een Heere der heren, en een Koning der koningen), en die met Hem zijn, de geroepenen, en uitverkorenen en gelovigen.
15 En hij zeide tot mij: De wateren, die gij gezien hebt, waar de hoer zit, zijn volken, en scharen, en natiën, en tongen.
16 En de tien hoornen, die gij gezien hebt op het beest, die zullen de hoer haten, en zullen haar woest maken, en naakt; en zij zullen haar vlees eten, en zullen haar met vuur verbranden.
17 Want God heeft hun in hun harten gegeven, dat zij Zijn mening doen, en dat zij enerlei mening doen, en dat zij hun koninkrijk het beest geven, totdat de woorden Gods voleindigd zullen zijn.
18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die het koninkrijk heeft over de koningen der aarde.

Een populaire interpretatie van dit beest is dat het de katholieke kerk is. Ik denk echter dat die interpretatie niet klopt. De vrouw is de grote stad, en de grote stad wordt Babylon genoemd, wat blijkt uit de rest van openbaringen:

Openbaringen 18:
1 En na dezen zag ik een anderen engel afkomen uit den hemel, hebbende grote macht, en de aarde is verlicht geworden van zijn heerlijkheid.
2 En hij riep krachtelijk met een grote stem, zeggende: Zij is gevallen, zij is gevallen, het grote Babylon, en is geworden een woonstede der duivelen, en een bewaarplaats van alle onreine geesten, en een bewaarplaats van alle onrein en hatelijk gevogelte;
3 Dewijl uit den wijn des toorns harer hoererij alle volken gedronken hebben, en de koningen der aarde met haar gehoereerd hebben, en de kooplieden der aarde rijk zijn geworden uit de kracht harer weelde.
4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.
5 Want haar zonden zijn de ene op de andere gevolgd tot den hemel toe, en God is harer ongerechtigheden gedachtig geworden.
6 Vergeldt haar, gelijk als zij ulieden vergolden heeft, en verdubbelt haar dubbel, naar haar werken; in den drinkbeker, waarin zij geschonken heeft, schenkt haar dubbel.
7 Zoveel als zij zichzelve verheerlijkt heeft, en weelde gehad heeft, zo grote pijniging en rouw doet haar aan; want zij zegt in haar hart: Ik zit als een koningin, en ben geen weduwe, en zal geen rouw zien.
8 Daarom zullen haar plagen op een dag komen, namelijk dood, en rouw, en honger, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Heere God, Die haar oordeelt.
9 En de koningen der aarde, die met haar gehoereerd en weelde gehad hebben, zullen haar bewenen, en rouw over haar bedrijven, wanneer zij den rook haar brands zullen zien;
10 Van verre staande uit vreze van haar pijniging, zeggende: Wee, wee, de grote stad Babylon, de sterke stad, want uw oordeel is in een ure gekomen.

Wat wordt bedoeld met Babylon? Het kan niet het letterlijke Babylon zijn, want dat bestaat al lang niet meer en het laatste oordeel heeft ook nog niet plaats gevonden. Het is dus een symbool voor een bepaalde beweging in de wereld. Het originele Babylon wordt in Genesis genoemd:

Genesis 10:8
En Cusch gewon Nimrod; deze begon geweldig te zijn op de aarde.
9 Hij was een geweldig jager voor het aangezicht des HEEREN; daarom wordt gezegd: Gelijk Nimrod, een geweldig jager voor het aangezicht des HEEREN.
10 En het beginsel zijns rijks was Babel, en Erech, en Accad, en Calne in het land Sinear.

Genesis 11
1 En de ganse aarde was van enerlei spraak en enerlei woorden.
2 Maar het geschiedde, als zij tegen het oosten togen, dat zij een laagte vonden in het land Sinear; en zij woonden aldaar.
3 En zij zeiden een ieder tot zijn naaste: Kom aan, laat ons tichelen strijken, en wel doorbranden! En de tichel was hun voor steen, en het lijm was hun voor leem.
4 En zij zeiden: Kom aan, laat ons voor ons een stad bouwen, en een toren, welks opperste in den hemel zij, en laat ons een naam voor ons maken, opdat wij niet misschien over de ganse aarde verstrooid worden!
5 Toen kwam de HEERE neder, om te bezien de stad en den toren, die de kinderen der mensen bouwden.
6 En de HEERE zeide: Ziet, zij zijn enerlei volk, en hebben allen enerlei spraak; en dit is het, dat zij beginnen te maken; maar nu, zoude hun niet afgesneden worden al wat zij bedacht hebben te maken?
7 Kom aan, laat Ons nedervaren, en laat Ons hun spraak aldaar verwarren, opdat iegelijk de spraak zijns naasten niet hore.
8 Alzo verstrooide hen de HEERE van daar over de ganse aarde; en zij hielden op de stad te bouwen.
9 Daarom noemde men haar naam Babel; want aldaar verwarde de HEERE de spraak der ganse aarde, en van daar verstrooide hen de HEERE over de ganse aarde.

Er zijn enkele elementen van belang:
Babylon werd gesticht door Nimrod, welke een 'jager voor het aangezicht van God was'. Dit is een wat rare vertaling, omdat het positief klinkt.
De mensen van babylon willen eenheid en niet verspreid worden over de aarde.
Ze bouwen een hoge toren.

Als eerste dienen we te weten wie Nimrod is.
quote:
Was “Nimrod” Godly or Evil?

First, what does the name Nimrod mean? It comes from the Hebrew verb marad, meaning “rebel.” Adding an “n” before the “m” it becomes an infinitive construct, “Nimrod.” (see Kautzsch 1910: 137 2b, also BDB 1962: 597). The meaning then is “The Rebel.” Thus “Nimrod” may not be the character's name at all. It is more likely a derisive term of a type, a representative, of a system that is epitomized in rebellion against the Creator, the one true God. Rebellion began soon after the Flood as civilizations were restored. At that time this person became very prominent.

In Genesis 10:8-11 we learn that “Nimrod” established a kingdom. Therefore, one would expect to find also, in the literature of the ancient Near East, a person who was a type, or example, for other people to follow. And there was. It is a well-known tale, common in Sumerian literature, of a man who fits the description. In addition to the Sumerians, the Babylonians wrote about this person; the Assyrians likewise; and the Hittites. Even in Palestine, tablets have been found with this man's name on them. He was obviously the most popular hero in the Ancient Near East.

The Gilgamesh Epic

The person we are referring to found in extra-Biblical literature was Gilgamesh. The first clay tablets naming him were found among the ruins of the temple library of the god Nabu (Biblical Nebo) and the palace library of Ashurbanipal in Nineveh. Many others have been found since in a number of excavations.
Voor de hele text zie http://www.christiananswers.net/dictionary/nimrod.html Er wordt uitgelegd dat Nimrod het personage Gilgamesh is. Nimrod was een rebel tegen God, Babylon zijn stad en hier begon een religieus systeem dat de mens tot God verheft, gebaseerd op de legenden van Nimrod, en de schepper van het Universum aan de kant zet.
quote:
How does Gilgamesh compare with “Nimrod?” Ancient historian Josephus says of Nimrod,

Now it was Nimrod who excited them to such an affront and contempt of God. He was the grandson of Ham, the son of Noah-a bold man, and of great strength of hand. He persuaded them not to ascribe it to God, as if it were through his means they were happy, but to believe that it was their own courage which procured that happiness. He also gradually changed the government into tyranny-seeing no other way of turning men from the fear of God, but to bring them into a constant dependence upon his own power.

He also said he would be revenged on God, if he should have a mind to drown the world again; for that he would build a tower too high for the waters to be able to reach! and that he would avenge himself on God for destroying their forefathers! (Ant. I: iv: 2)

What Josephus says here is precisely what is found in the Gilgamesh epics. Gilgamesh set up tyranny, he opposed YHWH and did his utmost to get people to forsake Him.
De legende van Nimrod is de basis voor elke heidense vruchtbaarheidscultus, die je over de hele wereld tegenkomt. Nimrod trouwde zijn zus Semiramis en reincarneerde als het kind Tammuz. Dit is de heidense 3-eenheid, Vader - moeder - kind.
quote:
Semiramis, who was both Nimrod's wife and mother, was worshiped as the "mother of god"83 and a "fertility goddess" because she had to be extremely fertile to give birth to all the pagan incarnate gods that represented Nimrod. She was worshiped throughout the world by each the titles associated with Nimrod's worship, in addition to many titles unique to herself (Table 2, page 15). For instance, the respective Greek and Roman names applied to the worship of Semiramis include: Aphrodite and Venus, the goddess of love84; Artemis and Diana, the goddess of hunting and childbirth85; Athena and Minerva, the goddess of crafts, war and wisdom86; Demeter and Ceres, the goddess of growing things87; Gaea and Terra, symbol of the fertile earth88; Hera and Juno, the protector of marriage and women, who was the sister and wife of Zeus in Greek mythology, and the wife of Jupiter in Roman mythology89; Hestia and Vesta, the goddess of the hearth90; plus Rhea or Ops, who was wife and sister of the Greek horned-god Kronos.91

MOTHER AND SON WORSHIP

Semiramis was initially included in the pagan Babylonian trinity as the holy spirit or seed of the divine son in his mother's womb. Within time, however, the father Nimrod was practically overlooked and worshiped only as the god-incarnate son in his mother's arms. In other words, the father became invisible and was no longer worshiped, whereas, the mother with the god-incarnate son in her arms became the grand object of worship.92 Numerous Babylonian monuments show the goddess-mother Semiramis with her son in arms (Figure 2, pages 16, 17). This worship of mother and child spread throughout the known world, and given different names in the various languages of the world. Ancient Germans worshipped the virgin Hertha with child in arms. Scandinavians called her Disa pictured with child. The Egyptian mother and child were worshiped as Isis with the infant Osiris or Horus seated on his mother's lap. In India, the mother and child were called Devaki and Krishna, and also Isi and Iswara as they are worshiped to this day. In Asia, they were known as Cybele and Deoius; in pagan Rome, as Fortuna and Jupiter-puer, or Jupiter, the boy; in Greece, as Ceres, the great mother with babe at her breast, or as Irene, the goddess of peace, with the boy Plutus in her arms.
http://www.geocities.com/(...)emiramis_Nimrod.html

Op basis van deze gegevens kunnen we ' de grote stad Babylon' en 'de vrouw/hoer op het beest' uit openbaringen vertalen als mensheid-verenigende macht in een politiek-religieus systeem onderworpen aan 1 leider die zichzelf tot god verheft en de ware God van dit universum niet eert maar Hem lastert zien. Deze beweging zal uiteindelijk door God geoordeeld en vernietigd worden wegens de zonden die erdoor worden gepleegd en daarna start het koninkrijk van God dat voor eeuwig zal duren. Deze macht werkt in het geheim, is gehuld in mysterie, en zit gedurende de wereldgeschiedenis op 7 bergen. Een berg is een symbool voor een natie is die tracht als koninkrijk van God door te gaan:
quote:
Nations and Kingdoms, including God's Kingdom.
Zion is the mountain of the Lord's house -Isaiah 2: 1-5; 11: 9; 13: 4; 41: 15; 42: 15
The Rock from the mountain of God replaces the kingdoms of the earth - Daniel 2: 35, 44,45;
Ezekiel 35: 2, 7, 8
Zechariah 4: 7
A mountain and an animal both represent kingdoms. But the mountain may represent a more eternal kingdom. This may be because of their nature. An animal lives a short time and dies. But a mountain is tall and permanent. It can reach the heavens. A mountain may represent the kingdom of God or a kingdom that tries to be like God.
Nu wordt het even ingewikkeld.

In Openbaringen 13 wordt een beest beschreven dat uit de wateren komt, met 7 koppen, 10 hoornen, dat karakteristieken heeft van een leeuw, een beer, en een luipaard. Dit beest

In openbaringen 17 wordt een scharlakenrood beest beschreven waarop een vrouw zit die Mysterie Babylon heet. Dit beest heeft ook zeven koppen en 10 hoornen.

De engel geeft uitleg over wat het beest is dat Johannes ziet:

7 En de engel zeide tot mij: Waarom verwondert gij u? Ik zal u zeggen de verborgenheid der vrouw en van het beest, dat haar draagt, hetwelk de zeven hoofden heeft en de tien hoornen.
8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is.

Het kan lijken alsof het beest in vers 8 het beest is waarop de vrouw zit. Dit is echter niet het geval. Vers 8 gaat over 'het beest dat was en niet is, hoewel het is'. Hier wordt in vers 11:

9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.

10 En het zijn ook zeven koningen; de vijf zijn gevallen, en de een is, en de ander is nog niet gekomen, en wanneer hij zal gekomen zijn, moet hij een weinig tijds blijven.
11 En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.
12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op een ure met het beest.

Het beest dat was en niet is, hoewel het is, is dus 1 van de wereldmachten dat bestuurd zal worden door de Babylonische religieus-politieke mysterie-religie cultus. Het is niet het beest met de zeven hoofden waar de vrouw op zit, maar 1 van de zeven hoofden, en zal aan het einde opnieuw de macht krijgen als 8e koninkrijk.

Naar welk beest verwijst de engel hier? Dat is het beest uit openbaringen 13.

1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van godslastering.
2 En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.
3 En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.

Dit beest heeft dus karakteristieken van een leeuw, een beer en een luipaard en het is de draak die hem zijn macht geeft.

Om te begrijpen welke wereldmacht dit beest voorstelt moeten we naar de profeties van Daniel. Daniel was een profeet in de tijd van de Babylonische ballingschap, toen de joden door Babylon overmeesterd en afgevoerd waren. Hij had visioenen en kon dromen verklaren. Hierdoor was hij een favoriet bij de koningen van Babylon en verklaarde ook hun dromen. In 1 van zijn visioenen ziet hij hoe koninkrijken zullen komen en gaan:

1 In het eerste jaar van Belsazar, den koning van Babel, zag Daniël een droom, en gezichten zijns hoofds, op zijn leger; toen schreef hij dien droom, en hij zeide de hoofdsom der zaken.
2 Daniël antwoordde en zeide: Ik zag in mijn gezicht bij nacht, en ziet, de vier winden des hemels braken voort op de grote zee.
3 En er klommen vier grote dieren op uit de zee, het ene van het andere verscheiden.
4 Het eerste was als een leeuw, en het had arendsvleugelen; ik zag toe, totdat zijn vleugelen uitgeplukt waren, en het werd van de aarde opgeheven, en op de voeten gesteld, als een mens, en aan hetzelve werd eens mensen hart gegeven.
5 Daarna, ziet, het andere dier, het tweede, was gelijk een beer, en stelde zich aan de ene zijde, en het had drie ribben in zijn muil tussen zijn tanden; en men zeide aldus tot hetzelve: Sta op, eet veel vlees.
6 Daarna zag ik, en ziet, er was een ander dier, gelijk een luipaard, en het had vier vleugels eens vogels op zijn rug; ook had hetzelve dier vier hoofden, en aan hetzelve werd de heerschappij gegeven.
7 Daarna zag ik in de nachtgezichten, en ziet, het vierde dier was schrikkelijk en gruwelijk, en zeer sterk; en het had grote ijzeren tanden, het at, en verbrijzelde, en vertrad het overige met zijn voeten; en het was verscheiden van al de dieren, die voor hetzelve geweest waren; en het had tien hoornen.
8 Ik nam acht op de hoornen, en ziet, een andere kleine hoorn kwam op tussen dezelve, en drie uit de vorige hoornen werden uitgerukt voor denzelven; en ziet, in dienzelven hoorn waren ogen als mensenogen, en een mond, grote dingen sprekende.
9 Dit zag ik, totdat er tronen gezet werden, en de Oude van dagen Zich zette, Wiens kleed wit was als de sneeuw, en het haar Zijns hoofds als zuivere wol; Zijn troon was vuurvonken, deszelfs raderen een brandend vuur.

Wat wil dit zeggen? De 4 vinden des hemels stellen strijd/oorlog/politieke beweging voor. De zee zijn volkeren, naties, mensenmassa's. Daniel ziet hoe 4 grote wereldrijken op zullen staan. De leeuw stelt Babylon voor, de beer de Meden en Perzen, de luipaard Griekenland en het verschrikkelijke beest is Rome. Vervolgens staat er uit het Romeinse Rijk een koning op die anders is dan de andere en godslasteringen spreekt. Deze koning zal heersen tot aan het einde der tijden, het laatste oordeel.

16 Ik naderde tot een dergenen, die daar stonden, en verzocht van hem de zekerheid over dit alles; en hij zeide ze mij, en gaf mij de uitlegging dezer zaken te kennen.
17 Deze grote dieren, die vier zijn, zijn vier koningen, die uit de aarde opstaan zullen.
18 Maar de heiligen der hoge plaatsen zullen dat Koninkrijk ontvangen, en zij zullen het Rijk bezitten tot in der eeuwigheid, ja, tot in eeuwigheid der eeuwigheden.
19 Toen wenste ik naar de waarheid van het vierde dier, hetwelk verscheiden was van al de andere, zeer gruwelijk, welks tanden van ijzer waren, en zijn klauwen van koper; het at, het verbrijzelde, en vertrad het overige met zijn voeten.
20 En aangaande de tien hoornen die op zijn hoofd waren, en den anderen, die opkwam, en voor denwelken drie afgevallen waren, namelijk dien hoorn, die ogen had, en een mond, die grote dingen sprak, en wiens aanzien groter was, dan van zijn metgezellen.
21 Ik had gezien, dat diezelve hoorn krijg voerde tegen de heiligen, en dat hij die overmocht,
22 Totdat de Oude van dagen kwam, en het gericht gegeven werd aan de heiligen der hoge plaatsen, en dat de bestemde tijd kwam, dat de heiligen het Rijk bezaten.
23 Hij zeide aldus: Het vierde dier zal het vierde rijk op aarde zijn, dat verscheiden zal zijn van al die rijken, en het zal de ganse aarde opeten, en het zal dezelve vertreden, en het zal ze verbrijzelen.
24 Belangende nu de tien hoornen: uit dat koninkrijk zullen tien koningen opstaan, en een ander zal na hen opstaan; en dat zal verscheiden zijn van de vorigen, en het zal drie koningen vernederen.
25 En het zal woorden spreken tegen den Allerhoogsten, en het zal de heiligen der hoge plaatsen verstoren, en het zal menen de tijden en de wet te veranderen, en zij zullen in deszelfs hand overgegeven worden tot een tijd, en tijden, en een gedeelte eens tijds.

26 Daarna zal het gericht zitten, en men zal zijn heerschappij wegnemen, hem verdelgende en verdoende, tot het einde toe.
27 Maar het rijk, en de heerschappij, en de grootheid der koninkrijken onder den gansen hemel, zal gegeven worden den volke der heiligen der hoge plaatsen, welks Rijk een eeuwig Rijk zijn zal; en alle heerschappijen zullen Hem eren en gehoorzamen.
28 Tot hiertoe is het einde dezer rede. Wat mij Daniël aangaat, mijn gedachten verschrikten mij zeer, en mijn glans veranderde aan mij; doch ik bewaarde dat woord in mijn hart.

Ik ga geen uitgebreide analyse geven van waarom deze beesten Babylon, Persie, Griekenland en Rome voorstellen. Op deze site is een analyse te vinden http://www.patmospapers.com/daniel.htm en er zijn er nog veel meer te vinden op het net. In Daniel zelf wordt de chronologie ook uitgelegd, zie bijv. Daniel hoofdstuk 9.

Het beest uit openbaringen 13 bevat de karakteristieken van de beesten uit Daniel 7. Opgeteld hebben de 4 beesten uit Daniel 7 hoofden: 1 voor babylon, persie en het verschrikkelijke beest, en 4 voor Griekenland.

Het beest uit openbaringen 13 krijgt gedurende '42 maanden' macht:
2 En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.
5 En hetzelve werd een mond gegeven, om grote dingen en gods lasteringen te spreken; en hetzelve werd macht gegeven, om zulks te doen, twee en veertig maanden.

Macht gedurende 42 maanden = 3,5 jaar = een tijd, tijden en een gedeelte des tijds = 1260 dagen. Een eigenschap die zowel bij de kleine hoorn als het beest in Daniel voortkomt.

Deze karakteristieken geven aan dat het beest uit openbaringen 13 hetzelfde is als de kleine hoorn uit Daniel 7:

24 Belangende nu de tien hoornen: uit dat koninkrijk zullen tien koningen opstaan, en een ander zal na hen opstaan; en dat zal verscheiden zijn van de vorigen, en het zal drie koningen vernederen.
25 En het zal woorden spreken tegen den Allerhoogsten, en het zal de heiligen der hoge plaatsen verstoren, en het zal menen de tijden en de wet te veranderen, en zij zullen in deszelfs hand overgegeven worden tot een tijd, en tijden, en een gedeelte eens tijds.

Welk wereldrijk kwam er uit het Romeinse Rijk voort maar was anders dan de rijken daarvoor? Dit was het Heilige Romeinse Rijk geregeerd door de Rooms Katholieke Kerk, wel anders was omdat het geregeerd werd door een geestelijke.
Waarom bestaat dit rijk uit elementen van de 4 beesten? Het rooms katholieke geloof bevat elementen van de verschillende religies en filosofien van de 4 vorige rijken. Het vat ze samen in een nieuw systeem, vermomd als christelijk geloof. In werkelijkheid is het de mysterie-religie gebaseerd op de legende van Nimrod, waarin Maria de nieuwe Semiramis is en Jezus Christus de nieuwe Tammuz.
Verder heeft het macht gedurende

De kleine hoorn is de antichrist-macht. De kleine hoorn komt voor uit het Romeinse rijk, spreekt godslasteringen (beweert zonden te kunnen vergeven) en verandert Gods wet (tien geboden in cathechesis zijn anders dan bijbelse tien geboden) en de kalender (gregoriaans). Verder is de paus volgens de officiele katholieke leer niet slechts een plaatsvervanger van Jezus Christus, maar Jezus Christus onder een 'veil of flesh'. De katholieke kerk (het instituut dus, niet de gewone katholieken) beschouwt de paus als god op aarde, koning der koningen, en dat de wereld hem toe behoort. Er zijn nog meer karakteristieken waar ik nu niet op in ga (te gedetailleerd), maar ik denk dat dit voldoende is om het idee dat de paus de troon van de antichrist heeft, voorlopig voor waar aan te nemen. Het verklaart de geschiedenis van de kerk, de inquisitie en alle andere rare toestanden die geassocieerd worden met deze zogenaamd christelijke kerk prima denk ik.

Het beest raakt aan 1 van zijn hoofden dodelijk gewond, maar komt weer terug, het was, is niet hoewel het is. Een interpretatie hiervan is dat het vaticaan ophield te bestaan in 1798 toen Berthier de pauselijke staten aanviel en de paus verbannen werd. Het vaticaan kwalificeerde niet langer meer voor een beest. In 1929 werd dit echter hersteld, en het vaticaan was weer een beest, de dodelijke wond was genezen. Vervolgens wandelde heel de wereld achter het beest. Is dat zo?

In andere topics noem ik de invloed van de orde der Jezuieten in de wereld. Toen protestantisme de ware aard van de katholieke kerk onthulde en dat de bijbel niet in overeenstemming is met veel van de katholieke leer, verloor ze veel van haar macht. Protestantisme, wat oorspronkelijk een beweging was die terug wilde gaan naar primitief, puur bijbelgebaseerd christelijk geloof, diende daarom van de aarde weggeveegd te worden en de macht van de kerk hersteld. De mysterie cult binnen de kerk had daar zijn militante organisaties voor, met de Jezuieten dus voorop, die ondertussen aan het hoofd staan van alle katholieke orden. De jezuieten zijn verantwoordelijk voor de Illuminati en infiltratie van de vrijmetselarij, om deze door middel van hegeliaanse dialectiek de wereld te verdelen in een these en antithese, in conflicten en oorlogen te storten en uit die chaos een synthese te realiseren, welke de new world order is, waarin de mysterie religie (new age) de universele religie is met de god-man, of Lucifer zelf, aan het hoofd. Lucifer is immers degene/hetgene die/wat deze cult als god ziet. Het startpunt voor deze ondergrondse tegenbeweging was de Franse Revolutie, de tijd van de verlichting = illuminati. Het is niet verwonderlijk dat we de typische occulte symbolen tegenkomen op de verklaring van de mensenrechten:

Zie het alziend oog in de driehoek, de slang die zijn eigen staart opeet, de lauwerkrans, de fasces, en de mithras muts (een phallisch symbool). Na de Franse revolutie en de napoleontische oorlogen was het Britse rijk dominant in de wereld. Hier waren de esoterische cults echter niet in controle en dit is dus niet 1 van de hoofden. Tegelijkertijd met het Britse macht groeide echter de macht en invloed van de orde der Jezuieten. Uiteindelijk wisten zij door middel van de illuminati met de russische Revolutie de tsaren af te zetten (1 van de hoofddoelen van de illuminati was het afzetten van de monarchien) en een communistische natie te bouwen. Het communismtisch blok is uitgebreid en uiteindelijk sterk genoeg geworden om de antithese voor kapitalisme te vormen. Daarom is communisme denk ik 1 van de zeven hoofden.

We hebben nu dus 6 wereldmachten, zes hoofden/bergen onder controle van de vrouw, de mysterie religie cult die de wereld onder haar controle wil hebben: Babylon, Meden en Perzen, Griekenland, Rome, Heilige Romeinse Rijk en het communistisch blok.

In openbaringen 13 wordt nog een ander beest genoemd.
11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.
14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

In een andere post heb ik al aangegeven dat dit beest doorgaans geinterpreteerd wordt als de Verenigde Staten.
Toen protestanten voor hun vrijheid de nieuwe wereld introkken, op de vlucht voor katholieke vervolingen, werd het grootste bolwerk wat zij opzetten de VS.
De VS grondwet is gebaseerd op christelijke principes. Het is als het Lam, beschermt de rechten van het individu. Iedereen die een beetje conspiracy-onderzoek gedaan heeft, kent echter de bekende occulte symbolen, gebouwen en andere aanwijzingen dat er de mysterie cult zich in de VS stevig gevestigd heeft. We kennen Skull & Bones, Bohemian Grove, de grote macht van de Vrijmetselarij, etcetera.

Zie voor een uitgebreide analyse van de architectuur in Washington DC en de invloed van esoterische cults: Riddles in stone

Met de FED is het land praktisch in handen gevallen van deze mensen, die in dienst zijn van de katholieke kerk om dit instituut te herstellen als wereldmacht. Het wordt nu gecrasht met de economische crisis en tot een fascistische staat hervormd. De bijbel zegt dat er wonderen zullen gebeuren die mensen zullen overhalen de katholieke kerk en de paus als werkelijk van God komend te zien (het vuur uit de hemel is symbolisch voor goddelijke tekens). Hoe zich dit precies gaat uiten weet ik ook niet, dat zullen we binnenkort wel merken. Het merkteken van het beest is volgens mij het gehoorzamen aan wetten die zullen ontstaan wanneer kerk en staat zich samenvoegen en direct indruisen tegen de wetten van God, de tien geboden. 1 hoofdgebod daarvan is het houden van de zevende dag van de week, de zaterdag sabbat, in plaats van de zondag. De rustdag is een teken van autoriteit. Dit is een studie op zich waar ik nu ook niet verder op in ga. Voor meer informatie zie dit artikel waarin door een katholiek zelf uiteengezet wordt waarom men de zaterdag sabbat dient te houden als men zich slechts aan de bijbel wil houden, en de zondag wanneer men de tradities van de katholieke kerk accepteert. http://biblelight.net/chalng.htm

En deze video vat het ook samen:
The final conflict.

Nu hebben we dus de 7 hoofden, wereldmachten bij elkaar. De achtste is de New World Order en omvat de gehele wereld. Het is een creatie van het instituut Vaticaan, een synthese tussen de systemen van het oosten en het westen die door de geheime genootschappen opgebouwd zijn en daarom uit de zeven. We zullen meer en meer zien dat de paus naar voren komt, roepend om hervormingen van de wereld. We zullen de religies samen zien komen en de koningen van de aarde geven macht over aan dit beest. Wie die koningen precies zijn weet ik niet.

Uiteindelijk zullen zij tezamen oorlog voeren tegen Jezus Christus wanneer Hij terugkomt. Wanneer ze echter doorkrijgen dat ze misleid zijn door het beest, zullen ze het beest vernietigen. Er staat dus een heleboel chaos voor de deur.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt. Veel korter kon ik niet maken. Ik zou eigenlijk iedereen aan willen raden deze dingen zelf na te checken. Er zijn heel veel voor en tegenbronnen te vinden dus uiteindelijk zou iedereen wel een helder eigen beeld moeten kunnen vormen en een conclusie trekken en die meenemen in het topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-07-2009 16:47:52 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 04:34:59 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71274558
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 01:07 schreef Moonwalk het volgende:
Het lijkt offtopic maar waarom ik me dat afvraag is omdat hoe je het ook draait, positief of negatief.
Heel objectief gezien ligt er wel een herkenbaarheidsgraad als je : God-Maria-Jezus, emm-herus-en-die-moeder-enzo-ik-weet-ze-ff-niet-sorry, en Zeus-Hera-Hercules zou zeggen!
Het lijkt me aannemelijk dat de NWO straks zeus enzo er ook bij haalt en dan zegt dat elke geloof eigenlijk hetzelfde is. Wat mij anmezelf heel erg dwars zit is dat ik ERGENS, zonder invloed van al die NWO dingen waar ik me sinds kort mee bezig hou, ook een beetje de indruk had dat alle geloven wel erg met elkaar overeen komen en op een bepaald punt hun eigen weg zijn gegaan. Misschien is dat waar en zal de NWO daar dus alleen maar misbruik van maken. Maar de Paus kan dus nooit lucifer zijn omdat die een mens is zeg jij. Dus eigenlijk zijn mensen als Obama en de paus enzo pionnen van de illuminati, the federal reserve en de VN, die op hun beurt Lucifer aanbidden. Sorry als het zo dom over komt maar WIE of WAT is Lucifer als tatsbaar/zichtbaar iets? niet dat ik dat wil zien ik snap dat stukje alleen niet. Of is dat net zo als Jezus die nog terug moet komen? Als dat zo is snap ik niet dat hij gevallen is en al die tijd al op aarde zou zijn. HIj is de kracht achter de NWO enzo toch. Im lost in dat stukje
Ik denk dat zelf dat de Illuminati zich helemaal heeft ontdaan van alle geloven zoals de gemiddelde mensen die kennen. Daarmee beodel ik alle geloven en hun eigen moraal/ethiek/regels. Als je het hebt over het christelijke geloof, dan houden zij zich aan het oude testament dat veel aardser en praktischer is, het oorspronkelijke Jodendom (dacht ik, weet niet zeker). Als je het hebt over yin-yang, dan schuiven zij alle sociale moraal opzij en gebruiken zij yin of yang wanneer het hun uitkomt. Dus barmhartig zijn als het je uitkomt, en apathisch en hard als het je uitkomt. Al het je maar uitkomt. Ik denk niet dat zij geloven in afgoden en zonnen-cycli. Zij willen gewoon de aarde veroveren en daarbij gebruiken zij het geloof van de mensen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:08:19 #183
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71277183
Ali, weer een hele informatieve en interessante post!

Nou vielen mij nog 2 dingen op die niet verder verklaard worden:
quote:
3 En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.
Het gaat mij om het stuk, waarin gezegd wordt dat de draak hem macht geef.
Ik ben mij bewust van 1 instantie die in staat is mach over te dragen, en die samenvalt met de draak:
quote:
The word 'vatican' comes from Latin and is a contraction of two words in the following way:
'Vatis' = 'profetic' or 'diviner' 'Can' = 'serpent/snake'
These two words combined make:
'the profetic- or made devine serpent'
The Vatican is a place, so you may say, that 'Vatican' means 'the place of the profetic- and worshipped serpent'.
Trying to translate 'divining serpent' into every-day-English I would say it means:
'A spiritual serpent that is worshipped as god'.
Vervolgens viel mij nog iets op in het stuk over Nimrod, wordt in Egypte Osiris genoemd.
Als je de Egyptische geschiedenis en goden cultuur bekijkt, zou ik niet weten waarom Orisis slecht moet zijn. Dit is in feite alleen in God's ogen.
Ik heb dit al eens eerder aangehaald, maar de bijbelse vertaling van God, is een meervouw en samenspel van diverse (mythologieën).
Het idee van Osiris/Nimrod, die volgens de bijbel een wereld order wil stichten, zou ik eigenlijk niet verkeerd of als slecht kunnen zien.
Toch in de context van de bijbel, en de hedendaagse gebeurtenis, is dit niet goed.
We weten dat een NWO door de huidige uitvoering corrupt is. Ik vraag me ook af of Nimrod/Osiris nog wel iets met deze groepering te maken heeft en wat hun oorspronkelijk link is met deze mythologisch en goddelijke wezens.
pi_71277880
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 00:23 schreef mediaconsument het volgende:
Wat is het eerste geloof dat het Maria idee gebruikte? Was dit het Egyptische verhaal, of gaat dit nog verder terug de geschiedenis in?
Dat zou dus volgens de bijbel in Babylon begonnen zijn. Na de babylonische spraakverwarring namen de volkeren hun religie mee naar waar ze heentrokken. Zodoende vind je overal ter wereld volkeren die niet met elkaar in contact staan maar bijna precies dezelfde religie hebben met dezelfde symboliek en dezelfde verhalen, zoals het zondvloed verhaal.
pi_71278465
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 01:07 schreef Moonwalk het volgende:
Het lijkt me aannemelijk dat de NWO straks zeus enzo er ook bij haalt en dan zegt dat elke geloof eigenlijk hetzelfde is.
Ja, dat gebeurt inderdaad. Bekijk Zeitgeist eens, daarin wordt dit al gedaan om de massa's dit idee mee te geven. Het is tevens om Jezus Christus te debunken zodat ook christenen dit idee kunnen accepteren. Dit is echter niet waar. Er is zelfs iemand die mensen uitdaagt te bewijzen dat wat in Zeitgeist verteld waar is, met 1000 dollar beloning voor iemand die het kan bewijzen.
quote:
Wat mij anmezelf heel erg dwars zit is dat ik ERGENS, zonder invloed van al die NWO dingen waar ik me sinds kort mee bezig hou, ook een beetje de indruk had dat alle geloven wel erg met elkaar overeen komen en op een bepaald punt hun eigen weg zijn gegaan. Misschien is dat waar en zal de NWO daar dus alleen maar misbruik van maken. Maar de Paus kan dus nooit lucifer zijn omdat die een mens is zeg jij. Dus eigenlijk zijn mensen als Obama en de paus enzo pionnen van de illuminati, the federal reserve en de VN, die op hun beurt Lucifer aanbidden.
Ja. Alleen dien je het 'Lucifer aanbidden' erg genuanceerd te zien. Dit hoeft niet zover te gaan als dat ze werkelijk offers maken voor hem ofzo. Wat ze wel doen is gehoorzaam zijn aan de beweging die hier achter zit, de babylonische mysterie cult, al dan niet bewust. De meeste mensen zijn misleid en weten zelf niet dat er occultisten zijn die boven hen aan de touwtjes trekken.
quote:
Sorry als het zo dom over komt maar WIE of WAT is Lucifer als tatsbaar/zichtbaar iets? niet dat ik dat wil zien ik snap dat stukje alleen niet.
Lucifer/Satan is een gevallen engel. Het is spiritueel leven. Wij leven in deze wereld en ervaren alleen de materiële wereld. Er is echter nog een spirituele dimensie waarin allerlei leven is en dat ook ons leven constant beïnvloed en in contact staat met ons. Alle 'geesten' en ervaringen met overledenen, mediums, hebben hiermee te maken. Als je dus contact met de doden zoekt, krijg je waarschijnlijk contact met een demoon of gevallen engel. en dat is waarom de bijbel dit soort dingen verbiedt. De mysterie religie maakt veelvuldig gebruik van technieken om contact te zoeken met entiteiten in die spirituele dimensie. Hekserij en paranormale gaven zijn gefundeerd in de kracht die deze wezens hebben, al zullen mensen die het praktiseren dit nooit erkennen, zij geloven dat de kracht in hen is of in het universum.
Lucifer is dus niet iemand die je kan zien, het is een geest. Dit soort entiteiten kunnen wel bezit nemen van mensen, door bepaalde technieken zoals drugsgebruik, meditatie en ritmische dans. Op dat moment zet je jezelf open voor dit soort entiteiten en zij kunnen vervolgens in je komen en blijven en je gedrag en emoties beïnvloeden. Jezus werpte voortdurend duivelen uit, hij had dus hiermee te maken.
De antichrist is zodoende ook niet 1 persoon maar bepaalde positie die gestuurd wordt door een bepaalde geest en dat is denk ik wel Lucifer.
Overigens geloven occultisten zelf niet in deze dingen, zij zien god meer als het alles, het universum en Lucifer als een symbool daarvan. Veel satanisten geloven bijvoorbeeld ook niet in het werkelijk bestaan van Satan, maar zien hem als een symbool.
quote:
Of is dat net zo als Jezus die nog terug moet komen? Als dat zo is snap ik niet dat hij gevallen is en al die tijd al op aarde zou zijn. HIj is de kracht achter de NWO enzo toch. Im lost in dat stukje
Oke, het kan zijn dat Lucifer aan het einde daadwerkelijk op het toneel verschijnt. Dit zou dan denk ik in de vorm van Maitreya zijn. Dit figuur beweert spoedig op het wereldtoneel te verschijnen om de religies en volkeren te verenigen in een nieuw systeem gebaseerd op eerlijke verdeling van goederen, tolerantie en 'liefde'. Hij beweert de vervulling te zijn van de profeties van alle religies ter wereld en hij noemt zichzelf ook wel de Kosmische Christus, niet Jezus Christus! Hij zal een werelds koninkrijk opzetten en daarin in het middelpunt staan als 'avatar', de 'wereldleraar'. Hij wordt door de Verenigde Naties verwacht (zie eerdere posts in dit topic waarin ik citaten over de VN geef). Zie ook dit topic voor meer details.

Als Maitreya zelf Lucifer is en de paus de antichrist en zogenaamd de plaatsvervanger is van Jezus Christus, zal de paus waarschijnlijk vervangen worden door deze Maitreya. Het vaticaan heeft al sinds het begin een sterke oecumische agenda = agenda om de gehele wereld te verenigen onder het gezag van de kerk, en katholieke kerk betekent universele kerk (zie ook World Council of Churches en URI, United Religions Initiative). Wanneer de tijd er rijp voor is en de religies en naties genoeg toenadering hebben gezocht om zich in een vreedzame wereld samenleving te verenigen, komt Maitreya en bestijgt de troon van morele en spirituele autoriteit. Het zou dus logisch zijn als dit Lucifer zelf is, aangezien hij het is die al sinds het begin probeert als god te heersen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:55:19 #186
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71278530
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:08 schreef Ticker het volgende:
The word 'vatican' comes from Latin and is a contraction of two words in the following way:
'Vatis' = 'profetic' or 'diviner' 'Can' = 'serpent/snake'
These two words combined make:
'the profetic- or made devine serpent'
The Vatican is a place, so you may say, that 'Vatican' means 'the place of the profetic- and worshipped serpent'.
Trying to translate 'divining serpent' into every-day-English I would say it means:
'A spiritual serpent that is worshipped as god'.
Mons (=heuvel, berg) Vaticanus heette al zo lang voordat het Christendom bestond. Vates betekent inderdaad profeet, en vatis komt voor, maar is niet algemeen. Dat can slang betekent, dat durf ik te betwijfelen. Het gangbare woord is in het Latijn in ieder geval serpens en ik kan in het woordenboek niets vinden bij can, of iets wat er op lijkt (ja, canis, maar dat betekent hond).

Logischer zou zijn, als je een Latijnse afleiding wilt echter, dat het vatic- + anus is, en dan niet anus in de zin dat het oude vrouw of ring betekent, maar zoals in Roma -> Romanus, Urbs -> Urbanus.

Het zou echter ook goed mogelijk kunnen zijn, zoals met veel plaatsnamen dat het een Etruskische oorsprong heeft, en dan is er niet zo veel meer over te zeggen.

Wat het echter ook betekent: Die heuvel heet al zo zolang Rome bestaat, de naam die de heuvel had is gewoon door het Vaticaan overgenomen. Als die naam dus al een betekenis heeft slaat die dus eerder op hetgeen er vóór het Vaticaan was, dan op het Vaticaan zelf. Voor de Romeinen echter had deze naam geen intrinsieke betekenis voor zover ik het kan nazoeken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71278568
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:08 schreef Ticker het volgende:
Ali, weer een hele informatieve en interessante post!

Nou vielen mij nog 2 dingen op die niet verder verklaard worden:
[..]

Het gaat mij om het stuk, waarin gezegd wordt dat de draak hem macht geef.
Ik ben mij bewust van 1 instantie die in staat is mach over te dragen, en die samenvalt met de draak:
[ afbeelding ]
Dankje! Dit ben ik zelf idd vergeten toe te voegen. Al heb ik net als Iblis nooit echt hard bewijs gevonden dat Vatican 'diviner serpent' betekent. Het schild spreekt echter wel voor zich.
quote:
Vervolgens viel mij nog iets op in het stuk over Nimrod, wordt in Egypte Osiris genoemd.
Als je de Egyptische geschiedenis en goden cultuur bekijkt, zou ik niet weten waarom Orisis slecht moet zijn. Dit is in feite alleen in God's ogen.
Ik heb dit al eens eerder aangehaald, maar de bijbelse vertaling van God, is een meervouw en samenspel van diverse (mythologieën).
Het idee van Osiris/Nimrod, die volgens de bijbel een wereld order wil stichten, zou ik eigenlijk niet verkeerd of als slecht kunnen zien.
Toch in de context van de bijbel, en de hedendaagse gebeurtenis, is dit niet goed.
We weten dat een NWO door de huidige uitvoering corrupt is. Ik vraag me ook af of Nimrod/Osiris nog wel iets met deze groepering te maken heeft en wat hun oorspronkelijk link is met deze mythologisch en goddelijke wezens.
Het ligt er aan wat voor wereld orde het is die je wil stichten toch? Respecteer je je medemensen erin of laat je ze niet vrij? Dat geeft denk ik het karakter aan van de beweging en daarmee is te beoordelen of het hier om iets goeds of iets kwaads gaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-07-2009 11:10:54 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:13:36 #188
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71279092
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Mons (=heuvel, berg) Vaticanus heette al zo lang voordat het Christendom bestond. Vates betekent inderdaad profeet, en vatis komt voor, maar is niet algemeen. Dat can slang betekent, dat durf ik te betwijfelen. Het gangbare woord is in het Latijn in ieder geval serpens en ik kan in het woordenboek niets vinden bij can, of iets wat er op lijkt (ja, canis, maar dat betekent hond).

Logischer zou zijn, als je een Latijnse afleiding wilt echter, dat het vatic- + anus is, en dan niet anus in de zin dat het oude vrouw of ring betekent, maar zoals in Roma -> Romanus, Urbs -> Urbanus.

Het zou echter ook goed mogelijk kunnen zijn, zoals met veel plaatsnamen dat het een Etruskische oorsprong heeft, en dan is er niet zo veel meer over te zeggen.

Wat het echter ook betekent: Die heuvel heet al zo zolang Rome bestaat, de naam die de heuvel had is gewoon door het Vaticaan overgenomen. Als die naam dus al een betekenis heeft slaat die dus eerder op hetgeen er vóór het Vaticaan was, dan op het Vaticaan zelf. Voor de Romeinen echter had deze naam geen intrinsieke betekenis voor zover ik het kan nazoeken.
Poeh, dit wordt dan weer lastig verder te onderbouwen. Hoewel de 'letterlijke' vertaling i.c.m met het oorspronkelijke schild (de draak) een hele logische combinatie is, heb ik geen grote bibliotheek hier staan waar ik het persoonlijk verder kan uitzoeken
Ik weet dat op Scribd veel te vinden is, ik ga daar maar eens zoeken.
pi_71279385
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:13 schreef Ticker het volgende:

[..]

Poeh, dit wordt dan weer lastig verder te onderbouwen. Hoewel de 'letterlijke' vertaling i.c.m met het oorspronkelijke schild (de draak) een hele logische combinatie is, heb ik geen grote bibliotheek hier staan waar ik het persoonlijk verder kan uitzoeken
Ik weet dat op Scribd veel te vinden is, ik ga daar maar eens zoeken.
quote:
Vatican came from two Latin words 'vatis can' meaning prophecy or soothsaying; song, chant. Attis and Cybele had a temple on the Vatican Hill, The Caves of Mithra are now known as the Vatican caves (under the Vatican).
Maar ook hiervoor geen doorslaggevende bron.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:29:54 #190
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71279609
Misschien lijkt dit er meer op:

Uit het boek "The Watchers"
quote:
These Canaanites are implicated in many places revolving around the shining ones who were also known as the original serpent priests [1]. Indeed the serpent was known in the language of Canaan variously as Aub, Ab; Oub, Ob; Oph, Op; Eph, Ev. In the Mayan language ‘Can’ also means serpent, as in Cuculcan the bird serpent, and just as in the Ancient Sumerian Acan and the Scottish Can
for serpent (which is where we get the word ‘canny’ like the wise snake.) Vulcan - sounding like Votan and Wotan - the Roman god of fire, comes from the Babylonian Can for serpent and
Vul for fire, showing an etymological link across thousands of miles and meaning therefore that Vulcan is the shining serpent. Indeed even the very center of the Christian world, the Vatican, comes from the words
vatis for prophet and can for serpent, making the Vatican a place of serpent prophecy.
@ Iblis: Tevens zie hierboven (Aub-Oub) een perfect voorbeeld van wat ik eerder aanhaalde in het topic over Orion-Arian.

Maar nog steeds geen duidelijke bron, dus ik blijf even verder speuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ticker op 24-07-2009 11:37:11 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:34:16 #191
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71279760
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

[..]

Maar ook hiervoor geen doorslaggevende bron.
Vatis can zou dan van vatis + cantus komen (cantus betekent lied inderdaad). De veelheid aan etymologieën die je ziet doet me echter al vermoeden dat geen etymologie echt hard te maken is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:00:49 #192
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71280630
Ik heb hier een wat ouder boek gevonden (hoewel in 2005 opnieuw uitgebracht, komt het oorspronkelijk uit.. ofwel rond 1920 of 1950)
"The Encircled Serpent a Study of Serpent Symbolism in All Countries And Ages "

Hierin wordt ook aangegeven dat het
"The Chaldean for serpent was acan..."

Diverse bronnen en een gelijkwaardig 'logo' doet me vermoeden dat de waarheid er niet ver naast ligt.
Toch zou het een toevallige samenloop kunnen zijn.
Als de berg zo al heette door de mensen die er voorspellingen deden, maar later zou zijn overgenomen door de orde van de slang, zou een woordspeling van de naam een leuke bijkomstigheid zijn.
Maar in dingen als toeval (voornamelijk in dit soort situaties) geloof ik niet.
Dus iets is of waar, of niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door Ticker op 24-07-2009 12:38:25 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:03:08 #193
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71285302
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:00 schreef Ticker het volgende:
Ik heb hier een wat ouder boek gevonden (hoewel in 2005 opnieuw uitgebracht, komt het oorspronkelijk uit.. ofwel rond 1920 of 1950)
"The Encircled Serpent a Study of Serpent Symbolism in All Countries And Ages "

Hierin wordt ook aangegeven dat het
"The Chaldean for serpent was acan..."

Diverse bronnen en een gelijkwaardig 'logo' doet me vermoeden dat de waarheid er niet ver naast licht.
Nou, ik heb even een wat uitgebreidere zoektocht gemaakt over het internet, en ik ben er totaal niet door overtuigd, met name dat slang gedeelte niet, voor het vatis van waarzeggen valt wel wat te zeggen, maar niet dat het m.b.t. het huidige Vaticaan enige relevantie heeft.

Ten eerste: het Chaldeïsch (Duitse Wikipedia) is in de 6e eeuw voor Christus uitgestorven en werd gesproken in wat nu Oost-Turkije is.

Los van het feit dat ik even niet kan checken of can inderdaad slang betekent in die talen moet je je wel afvragen hoe een berg in Rome natuurlijk aan een naam komt die uit een taal die zo'n stuk verder werd gesproken. En daarbij hoe het een curieuze mengvorm van Latijn en Chaldeïsch zou zijn. Dat +can als ‘slang’ in Vaticanus is m.i. gewoon niet hard te maken, aangezien het een heel andere, zowel taalkundig als geografisch niet-verwante taal betreft.

Zover wat het +can betreft, waarvoor ik dus echt niets kan vinden behalve wat jij aanhaalt.

Wat vatis, waarzegger betreft, daar is wat meer voor te zeggen, alhoewel het niet zeker is. Duidelijk is al dat de Romeinen niet wisten waar de naam echt vandaan kwam, via de Italiaanse Wikipedia krijg ik al twee mogelijkheden:
quote:
Il termine vaticano deriva, secondo alcuni – fra cui l'autore latino Agellio – dal nome di un'antica divinità romana, Vaticanus, mentre altri sostengono derivi dal verbo latino vaticinàri, in italiano "predire", supponendo che nella zona fossero attivi diversi oracoli, intesi sia come luoghi di preghiera che predizione del futuro. Sesto Pompeo Festo ricorda infatti come questo fosse un luogo di riunione per alcuni indovini etruschi.
Volgens sommigen, onder wie de Latijnse auteur Agellius, die eigenlijk A. Gellius heet, moet het van een Romeinse God Vaticanus komen. Volgens anderen van het Latijnse woord vaticinare: voorspellen.

Het werk van Gellius waarop gedoeld wordt is Attische Nachten en wel specifiek boek 16:
quote:
Quae ratio vocabuli sit agri Vaticani.

Et agrum Vaticanum et eiusdem agri deum praesidem appellatum acceperamus a vaticiniis, quae vi atque instinctu eius dei in eo agro fieri solita essent. Sed praeter hanc causam M. Varro in libris divinarum aliam esse tradit istius nominis rationem: "Nam sicut Aius" inquit "deus appellatus araque ei statuta est, quae est infima nova via, quod eo in loco divinitus vox edita erat, ita Vaticanus deus nominatus, penes quem essent vocis humanae initia, quoniam pueri, simul atque parti sunt, eam primam vocem edunt, quae prima in Vaticano syllabast idcircoque "vagire" dicitur exprimente verbo sonum vocis recentis."
Hier wordt de reden van de naam van de akker en de God gegeven: of het komt van vaticinia: voorspellingen, of volgens Varrus, van ‘vagire’ (schreeuwen, krijsen) omdat men daar een schreeuw uit de hemel had horen komen (nog een uitleg dus!). Het zou dan de God betreffen die over de menselijke sterm heerst.

De tweede Romeinse bron die de Italiaanse Wikipedia noemt is Sextus Pompeius Festus, een Romeins grammaticus, hij heeft een – grotendeels verloren gegaan werk – geschreven dat over allerhande Romeinse mythen en woorden handelt, daar is een Franse vertaling van online:
quote:
VATICANUS. Le mont Vatican a été ainsi nommé , parce que le peuple romain s'en rendit maître après avoir chassé les Étrusques conformément à un oracle des de-vins.
Deze stelt dat de berg zo heet omdat de Romeinen de Etrusken die er woonden hadden verjaagd, en zich zo meester hadden gemaakt van de berg, geheel volgens een voorspelling. Dus, dan is het ‘de voorspelde berg’ o.i.d.

Het kan ook natuurlijk dat als ze die Etrusken hebben verjaagd ze de naam over hebben genomen van hen, en er later een verhaal bij hebben bedacht, omdat de naam de Romeinen niets zei (maar dat is meer m'n eigen interpretatie).

Dat is dus wat de Romeinen er zelf van dachten, en hun was het al niet (meer) duidelijk hoe de naam was ontstaan. Hoe dan ook, de benaming is voor-Christelijk, dus je moet je afvragen wat voor zin het heeft, zo je al een betekenis kunt vinden, om deze toe te passen op het huidige Vaticaan. Vroeger zaten er waarschijnlijk ook een andere cult op die heuvel die Bellona, die met Cybele geïdentificeerd wordt aanbad:

bron

Dit wat betreft de herkomst en betekenis van het woord.

Ten tweede: tot in de moderne tijd was het niet zo'n zinnige interpretatie omdat Vaticaanstad pas ontstaan is na het Verdrag van Lateranen. De zetel van de Bisschop van Rome is nog steeds het Lateraanse Paleis (dat ligt in Rome zelf, niet in Vaticaanstad), en dat is het tot in de Middeleeuwen altijd geweest. De Sint-Pieter, gebouwd op de Vaticanus Mons (de plaats waar Petrus zou zijn gekruisigd), is nu het centrum van Vaticaanstad, maar tot 1870 besloegen de Pauselijke Staten een veel groter gebied. De paus woonde echter ook lang in het Quirinaalpaleis, gebouwd op de hoogste heuvel van Rome.

De naam ‘het Vaticaan’ en ‘Vaticaanstad’ als complete vereniging met ‘de Katholieke Kerk’ lijken me dan ook van 1929, of althans zeker na 1870, of op z'n minst daarvoor versterkt. Daarvoor zat de Paus natuurlijk op veel andere plaatsen en de kerk ook.

Kortom: Als je al een betekenis zou kunnen geven is die sowieso speculatief, daarnaast voor-Christelijk, en pas vanaf de 20e eeuw echt goed van toepassing op de Katholieke kerk als geheel. Dat die betekenis dan precies samenvalt met hetgeen de Katholieke kerk vaak toegedicht wordt (Anti-Christ te zijn), dat is of gewoon toeval, of het is, en dat lijkt mij eigenlijk het geval, selectief shoppen in woorden van verschillende talen om een betekenis te vinden die net iets te mooi uitkomt. Want waarom zou het Vaticaan zichzelf überhaupt slangaanbidder noemen?

Ongeacht de slechtheid van het Vaticaan, bij dit soort zaken zie je vaak dat mensen dingen willen zien, die helemaal niet hard te maken zijn.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:21:35 #194
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71286060
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:29 schreef Ticker het volgende:
Misschien lijkt dit er meer op:

Uit het boek "The Watchers"
[quote]
These Canaanites are implicated in many places revolving around the shining ones who were also known as the original serpent priests [1]. Indeed the serpent was known in the language of Canaan variously as Aub, Ab; Oub, Ob; Oph, Op; Eph, Ev. In the Mayan language ‘Can’ also means serpent, as in Cuculcan the bird serpent, and just as in the Ancient Sumerian Acan and the Scottish Can
for serpent (which is where we get the word ‘canny’ like the wise snake.) Vulcan - sounding like Votan and Wotan - the Roman god of fire, comes from the Babylonian Can for serpent and
Vul for fire, showing an etymological link across thousands of miles and meaning therefore that Vulcan is the shining serpent. Indeed even the very center of the Christian world, the Vatican, comes from the words
vatis for prophet and can for serpent, making the Vatican a place of serpent prophecy.
De Maya-taal is totaal niet verwant met andere talen, dus dat het in die taal ‘slang’ betekent is vooral puur toeval. Van Vulcanus is bekend dat het een Etruskische oorsprong heeft. Ook qua naam, betekenissen eraan hangen is dan ook totaal zinloos. bron.

[edit]:
Het Schotse canny komt volgens elke bron die ik erop nasla van de betekenis ‘know how to’. Niets met slang…
quote:
@ Iblis: Tevens zie hierboven (Aub-Oub) een perfect voorbeeld van wat ik eerder aanhaalde in het topic over Orion-Arian.
Nee, dat is er geen perfect voorbeeld van. Er is een verschil tussen klankverschuiving in een taal en klankverschuivingen tussen talen. Als Grieken het woord Orion zouden hebben geleend uit Arian, dan is er geen reden waarom ze dat als een o zouden lenen (of omgekeerd) aangezien ze zelf de a ook hebben.

Zo er al een verschuiving zou hebben plaatsgevonden, zou dit meerdere woorden hebben moeten betreffen en zou b.v. ook pater -> poter (of poteras, in het Modern Grieks) hebben moeten worden. Daar zijn helemaal geen aanwijzingen voor, dat zo'n algemene klankverschuiving in het Grieks heeft plaatsgevonden.

In het Nederlands zie je b.v. wel zoiets woorden als 'goud', 'oud', 'woud', 'hout' corresponderen met Engels 'gold', ‘old’, ‘holt’ (laatste is archaïsch) Duits ‘Gold’, ‘Alt’, ‘Wald’, ‘Holz’. Het Nederlands heeft dus een au gemaakt van de combinatie met een ‘l’. (Ook hier zie je wel a/o verschuivingen, maar die zijn ook in algemenere regels te vangen).

Als je zoiets wilt bestuderen moet je echt eens wat over Indo-Europese talen en klankverschuivingen lezen. Voor het Nederlands kun je wel terecht in Historische Grammatica van het Nederlands, dat geeft je in elk geval wat ideeën waar je rekening mee moet houden.
quote:
Maar nog steeds geen duidelijke bron, dus ik blijf even verder speuren.
Ik ben benieuwd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblis op 24-07-2009 15:23:49 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:24:34 #195
180622 gesprekje
gewoon gek doen :D
pi_71288324
Nimrod oftewel Gilgamesh was niet tegen god maar tegen enki, hij was namelijk de zoon van enlil en enlil en an waren wat dat betreft de goden die aan de kant van de hemelse wet stonden, enki (lucifer) was nu god over de aarde.

gilgamesh en inanna rebeleerden wss in opdracht van enlil tegen enki, maar legden het af tegen marduk de zoon van enki.

Ali kanibali, jij verdraait de geschiedenis al dat niet bewust (want mischien heb je gewoon wat gecopypaste, kan ook natuurlijk) om je christelijke sprookje er in te kunnen verwerken met je kortzichtige monotheisme (oftewel 1 god waar het om zou draaien).
Ik heb al 100 keer uitgelegd dat die tijden polytheistisch waren en waarom.

Maar goed ik weet niet waar om ik hier mijn tijd verdoe met jou want jij zal wat ik hier zeg wel zien als een test voor je geloof en ik zal in jouw ogen wel een 'dienaar van satan' zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door gesprekje op 24-07-2009 15:30:51 ]
Ik ben ook best wel slim.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 16:32:54 #196
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71290438
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:24 schreef gesprekje het volgende:

Maar goed ik weet niet waar om ik hier mijn tijd verdoe met jou want jij zal wat ik hier zeg wel zien als een test voor je geloof en ik zal in jouw ogen wel een 'dienaar van satan' zijn.
pi_71290819
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:24 schreef gesprekje het volgende:
Nimrod oftewel Gilgamesh was niet tegen god maar tegen enki, hij was namelijk de zoon van enlil en enlil en an waren wat dat betreft de goden die aan de kant van de hemelse wet stonden, enki (lucifer) was nu god over de aarde.

gilgamesh en inanna rebeleerden wss in opdracht van enlil tegen enki, maar legden het af tegen marduk de zoon van enki.

Ali kanibali, jij verdraait de geschiedenis al dat niet bewust (want mischien heb je gewoon wat gecopypaste, kan ook natuurlijk) om je christelijke sprookje er in te kunnen verwerken met je kortzichtige monotheisme (oftewel 1 god waar het om zou draaien).
Ik heb al 100 keer uitgelegd dat die tijden polytheistisch waren en waarom.

Baajguardian het maakt me niet uit of die tijden polytheïstisch waren of niet. Ik geloof in het bestaan van 1 God, en zijn bestaan is niet afhankelijk van wat men in welke episode van de menselijke geschiedenis gelooft. Jouw versie van hoe alles verlopen is geloof ik dus ook niet, ik geloof de versie die in de bijbel staat omdat ik daar veel meer bewijs voor heb. Je kan het inderdaad 100 keer herhalen of 1000 uitleggen wat jouw versie is, maar het is niet overtuigend genoeg voor me, sorry.
pi_71292072
Er staan teveel posts om op te reageren sinds mn thuiskomst, dus ik neem er voorlopig al 1 zinnige uit ...
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 10:26 schreef MrLazy het volgende:
Het ging hier niet over het feit dat alle godsdiensten of levensbeschouwingen praten over een hemel, maar over het feit dat ze allemaal verlichting nastreven. Wie verlichting niet behaalt blijft ergens op aarde en wie verlichting behaalt gaat naar een andere plek. Jezus noemt het hemel, Buddha weet het niet.
Verlichting moeten we idd nastreven, want we zijn allemaal licht en we komen allemaal van het Licht, De Bron, God ...
We zijn allen een klein lichtje, een energie, afgescheiden van The Central Sun, De Bron. Uitgestuurd om te ervaren en te leren, en te rapporteren, ... alles wordt opgeslagen. Vele levensvormen nemen we aan in de vele universa en dimensies, en uiteindelijk zijn we allen ook vrijwillig hier naar Aarde gekomen. Elk met specifieke taken en bedoelingen, probleem is dat we dit alles "vergeten" bij de geboorte, en dus veel kans lopen om hier op Aarde in karma verstrikt te geraken, zodat we steeds opnieuw hier zullen moeten terugkeren om dit karma te verwerken/in te lossen.
En zo zijn er ook de zielen met slechte bedoelingen (dit is de planeet van vrije wil, en 'slecht' is uiteindelijk ook maar een ervaring, een levensles) , al of niet afkomstig van inmenging van andere buitenaardse rassen. Zij proberen idd de nakende shift van de ganse planeet tegen te werken, maar er zijn ook vele anderen die komen helpen, vandaar ook de huidige immense wereldbevolking.

Zo komen we ook terug op posts ivm hemel en hel, welke niet eens bestaan. We streven verlichting na, wegwerken van aards karma, eens dat bereikt ben je verlost van de gebondenheid van het aardse bestaan/lichaam en kan je verder evolueren. Mensen die dus normaliter zogezegd naar de hel zouden gaan wegens hun aardse daden, worden verplicht dit karma te gaan verwerken in een volgend leven, meestal omgekeerd toepasselijk op hetgeen ze uitgespookt hadden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_71293133
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:22 schreef UncleScorp het volgende:
Er staan teveel posts om op te reageren sinds mn thuiskomst, dus ik neem er voorlopig al 1 zinnige uit ...
[..]

Verlichting moeten we idd nastreven, want we zijn allemaal licht en we komen allemaal van het Licht, De Bron, God ...
We zijn allen een klein lichtje, een energie, afgescheiden van The Central Sun, De Bron. Uitgestuurd om te ervaren en te leren, en te rapporteren, ... alles wordt opgeslagen. Vele levensvormen nemen we aan in de vele universa en dimensies, en uiteindelijk zijn we allen ook vrijwillig hier naar Aarde gekomen. Elk met specifieke taken en bedoelingen, probleem is dat we dit alles "vergeten" bij de geboorte, en dus veel kans lopen om hier op Aarde in karma verstrikt te geraken, zodat we steeds opnieuw hier zullen moeten terugkeren om dit karma te verwerken/in te lossen.
En zo zijn er ook de zielen met slechte bedoelingen (dit is de planeet van vrije wil, en 'slecht' is uiteindelijk ook maar een ervaring, een levensles) , al of niet afkomstig van inmenging van andere buitenaardse rassen. Zij proberen idd de nakende shift van de ganse planeet tegen te werken, maar er zijn ook vele anderen die komen helpen, vandaar ook de huidige immense wereldbevolking.

Zo komen we ook terug op posts ivm hemel en hel, welke niet eens bestaan. We streven verlichting na, wegwerken van aards karma, eens dat bereikt ben je verlost van de gebondenheid van het aardse bestaan/lichaam en kan je verder evolueren. Mensen die dus normaliter zogezegd naar de hel zouden gaan wegens hun aardse daden, worden verplicht dit karma te gaan verwerken in een volgend leven, meestal omgekeerd toepasselijk op hetgeen ze uitgespookt hadden.
Wie of wat is de 'Bron', de 'Central Sun'? Het 'Astrale Licht'?

Het is niet mijn God namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-07-2009 18:22:16 ]
pi_71295436
Zo zo Ali, je kunt er wel wat van. Bedoel ik positief hoor, dat je het allemaal zo ongeveer kunt uitvogelen. Is maar de vraag of het allemaal klopt, maar de zeven koppen die jij hier voorlegt kunnen wel kloppen ja zover ik het begrijp. Ik probeer nu een beetje een reactie te geven, maar waarschijnlijk snap ik er toch niks van. Wat een verhaal en wat een taal. Wat moet je veel codes 'ontcijferen' zeg.
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 04:01 schreef Ali_Kannibali
[b]11 En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.

Dus we hebben het hier over zeven koppen, waarvan vijf zijn gevallen en twee nog moeten komen. We hebben dus zoals je later in je verhaal zei Babylon, Meden en Perzen, Griekenland, Rome, Heilige Romeinse Rijk en het communistisch blok. Dat zijn er dan zes, die je op had genoemd. De aankomende koppen zijn de VS en the New World Order inderdaad. Maar dan heb je acht koppen en die laatste kop - de achtste [New World Order] - voegt alles dan bijelkaar om het verhaaltje compleet te maken. Kun je het ongeveer zo samenvatten wat de koppen betreft?

Alleen nogmaals; '' Babylon, Meden en Perzen, Griekenland, Rome, Heilige Romeinse Rijk en het communistisch blok. '' Het zijn er zes. En vijf hiervan zijn gevallen. Welke blijft er nog over? Het Romeinse Rijk? Want daar is het begonnen en zal het ook wel beeindigd worden. Of zit ik hier fout..
quote:

Dit beest heeft dus karakteristieken van een leeuw, een beer en een luipaard en het is de draak die hem zijn macht geeft.

Om te begrijpen welke wereldmacht dit beest voorstelt moeten we naar de profeties van Daniel. Daniel was een profeet in de tijd van de Babylonische ballingschap, toen de joden door Babylon overmeesterd en afgevoerd waren. Hij had visioenen en kon dromen verklaren. Hierdoor was hij een favoriet bij de koningen van Babylon en verklaarde ook hun dromen. In 1 van zijn visioenen ziet hij hoe koninkrijken zullen komen en gaan:

1 In het eerste jaar van Belsazar, den koning van Babel, zag Daniël een droom, en gezichten zijns hoofds, op zijn leger; toen schreef hij dien droom, en hij zeide de hoofdsom der zaken.
2 Daniël antwoordde en zeide: Ik zag in mijn gezicht bij nacht, en ziet, de vier winden des hemels braken voort op de grote zee.
3 En er klommen vier grote dieren op uit de zee, het ene van het andere verscheiden.
4 Het eerste was als een leeuw, en het had arendsvleugelen; ik zag toe, totdat zijn vleugelen uitgeplukt waren, en het werd van de aarde opgeheven, en op de voeten gesteld, als een mens, en aan hetzelve werd eens mensen hart gegeven.
5 Daarna, ziet, het andere dier, het tweede, was gelijk een beer, en stelde zich aan de ene zijde, en het had drie ribben in zijn muil tussen zijn tanden; en men zeide aldus tot hetzelve: Sta op, eet veel vlees.
6 Daarna zag ik, en ziet, er was een ander dier, gelijk een luipaard, en het had vier vleugels eens vogels op zijn rug; ook had hetzelve dier vier hoofden, en aan hetzelve werd de heerschappij gegeven.
7 Daarna zag ik in de nachtgezichten, en ziet, het vierde dier was schrikkelijk en gruwelijk, en zeer sterk; en het had grote ijzeren tanden, het at, en verbrijzelde, en vertrad het overige met zijn voeten; en het was verscheiden van al de dieren, die voor hetzelve geweest waren; en het had tien hoornen.
8 Ik nam acht op de hoornen, en ziet, een andere kleine hoorn kwam op tussen dezelve, en drie uit de vorige hoornen werden uitgerukt voor denzelven; en ziet, in dienzelven hoorn waren ogen als mensenogen, en een mond, grote dingen sprekende.
9 Dit zag ik, totdat er tronen gezet werden, en de Oude van dagen Zich zette, Wiens kleed wit was als de sneeuw, en het haar Zijns hoofds als zuivere wol; Zijn troon was vuurvonken, deszelfs raderen een brandend vuur.

Wat wil dit zeggen? De 4 vinden des hemels stellen strijd/oorlog/politieke beweging voor. De zee zijn volkeren, naties, mensenmassa's. Daniel ziet hoe 4 grote wereldrijken op zullen staan. De leeuw stelt Babylon voor, de beer de Meden en Perzen, de luipaard Griekenland en het verschrikkelijke beest is Rome. Vervolgens staat er uit het Romeinse Rijk een koning op die anders is dan de andere en godslasteringen spreekt. Deze koning zal heersen tot aan het einde der tijden, het laatste oordeel.
Ok, dus het klopt dat het Romeinse Rijk pas vernietigd kan worden wanneer Jezus terugkeert? De vraag is alleen of dit ook nog geldt voor de VS? We hebben het over de vijf gevallen gehad. Deze twee koppen plus NWO blijven dan over tot het bittere eind. Maar wanneer Jezus terugkomt en het Romeinse Rijk vernietigd, dan is VS automatisch toch al klaar? Het Romeinse Rijk heeft dit immers allemaal georganiseerd. Van het plan NWO blijft dan ook niks meer over, omdat het verzinsel daar vandaan komt. En de VS kan dan niks meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Regal op 24-07-2009 19:33:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')