Ja, ik heb de eerste zeitgeist gezien, de rest niet omdat de eerste al vol leugens zat. Je hebt het spelletje volgens mij door ja, David Icke noemt het 'problem-reaction-solution', er wordt een probleem gecreeerd, het volk geeft daar een reactie op en de mensen die het probleem creeerden, komen vervolgens met de oplossing aanzetten, die ze voor de creatie van het probleem al in gedachten hadden als ideaal.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:06 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ken je die films van Zeitgeist? Die gaan dus over de illuminati en al die dingen, maar de mensen van Zeitgeist horen/werken bij die mensen van het VenusProject. Gaan ze nou echt zo ver dat ze dus films maken om aan te tonen hoe slecht ze zelf zijn, om dan zelf met de oplossing "Venus" te komen?
Dat zou dan het nieuwe rijk van Lucifer zijn. Er staat ook dat er dan geen geld bestaat enzo.
Ik denk iedereen. Het gaat om een netwerk van geheime genootschappen en organisaties die door hen zijn opgezet die mensen op de juiste plaats zetten en hun rol laten spelen. Daarnaast worden politici omgekocht en gemanipuleerd om mee te werken. Normaal gesproken wordt de orde der Jezuïeten genoemd als de top van de pyramide. Daaronder vind je andere organisaties en denktanks, zoals de orde van malta, de illuminati, skull & bones etc. Ook veel NGO's en de gehele VN speelt een rol. Ik denk dat de mensen die het werkelijk voor het zeggen hebben niet of nauwelijks op de voorgrond treden.quote:Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik de film "ZeitGeist"had gezien en op deze website terecht kwam, blij was dat er mensen bezig waren met verzet. Maar toch vond ik het iets heel vreemds hebben en dat valt inmiddels op zijn plaats, die website is dood eng. Opvallend is ook dat die films zomaar mogen en niet van youtube worden afgehaald. Het lijkt echt het cirkeltje rond ik kom er alleen nog niet uit wie er nou aan de leiding staat : de G8? de VN? de VS? de Paus? Obama? Iedereen?
Dat kan ik me wel voorstellen ja, had ik zelf ook, en ondertussen is ook wel duidelijk waarom, de man liegt alles aan elkaar vast. Zie bijv. The obama deception.quote:Ik heb bij Obama ook altijd een dubbel gevoel dat ik niet kan plaatsen![]()
Geen dankquote:( super bedankt voor je PM !Ik laat je PM bezinken en dan PM ik je terug
)
Ik heb nu 'A New World Order' en 'The Catholic-Islamic connection' bekeken en het is erg interessant allemaal. Bij de aflevering van 'The Catholic-Islamic connection' zegt Veith op gegeven moment dat Mary lucifer is. Hoe geloofwaardig is dat? Ja, ze wordt erg geprezen door het katholieke geloof, maar het is en blijft toch wel de moeder van Jezus? Wat mis ik hier? Hij legt uit dat het katholieke geloof van geen kant klopt en ik kan me daar verder wel in vinden. Ook heeft hij de link tussen Islam en het katholieke geloof erg goed uitgelegd. Dit was om echte christenen tegen te houden in het midden oosten. Dit is erg duidelijk te zien aan de symbolen en het verhaal van het geloof zelf. Komt precies overeen. Tegenwoordig zie je het resultaat terug. Het is één en al Islam daar. Maar toch snap ik de link tussen Mary en lucifer nog steeds niet helemaal. Misschien heb ik dat niet helemaal goed meegekregen nog, dat kan ook.quote:Op woensdag 22 juli 2009 02:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bekijk eens wat afleveringen van total onslaught. Heeft mij heel veel onweerlegbare feiten en antwoorden opgeleverd. Het is een uitgebreide studie van openbaringen en andere profetische texten in de bijbel, en hoe de wereld nu eigenlijk werkelijk in elkaar steekt mbt. religie.
Wat hij in andere afleveringen uitlegt is dat katholicisme een versie is van de vruchtbaarheidsgodsdiensten die je overal in de wereld tegenkomt. In deze godsdiensten heb je een drie-eenheid van vader-moeder-kind, zoals Osiris-Isis-Horus, of Baal-Astoreth-Tammuz, etc. In katholicisme is dit God de Vader-Maria-kindje Jezus.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:34 schreef Regal het volgende:
[..]
Ik heb nu 'A New World Order' en 'The Catholic-Islamic connection' bekeken en het is erg interessant allemaal. Bij de aflevering van 'The Catholic-Islamic connection' zegt Veith op gegeven moment dat Mary lucifer is. Hoe geloofwaardig is dat? Ja, ze wordt erg geprezen door het katholieke geloof, maar het is en blijft toch wel de moeder van Jezus? Wat mis ik hier? Hij legt uit dat het katholieke geloof van geen kant klopt en ik kan me daar verder wel in vinden. Ook heeft hij de link tussen Islam en het katholieke geloof erg goed uitgelegd. Dit was om echte christenen tegen te houden in het midden oosten. Dit is erg duidelijk te zien aan de symbolen en het verhaal van het geloof zelf. Komt precies overeen. Tegenwoordig zie je het resultaat terug. Het is één en al Islam daar. Maar toch snap ik de link tussen Mary en lucifer nog steeds niet helemaal. Misschien heb ik dat niet helemaal goed meegekregen nog, dat kan ook.
Dus is er niet zoveel mis met Maria? Alleen de vorm waarin ze gebruikt wordt - de drie-eenheid - is fout. Voor katholicisme is het dus gewoon een kopie van Osiris-Iris-Horus? Ze gebruiken alleen andere namen om het te kunnen bedekken? Het idee blijft alleen hetzelfde. Toch?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat hij in andere afleveringen uitlegt is dat katholicisme een versie is van de vruchtbaarheidsgodsdiensten die je overal in de wereld tegenkomt. In deze godsdiensten heb je een drie-eenheid van vader-moeder-kind, zoals Osiris-Isis-Horus, of Baal-Astoreth-Tammuz, etc. In katholicisme is dit God de Vader-Maria-kindje Jezus.
Zowel de man als vrouwvorm zijn uitingen van Lucifer, volgens maconieke en theosofische geschriften. Zie voor bewijs hiervoor deze post. De katholieke maria is hier geen uitzondering op, in andere afleveringen zal je ook zien dat katholicisme haar tot godin verheven heeft in plaats van mens.
Ja. Er is niets mis met Maria, maar er moet niet meer van gemaakt worden dan ze is - een zondig mens zoals wij allemaal, geen godin of comediatrix.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:33 schreef Regal het volgende:
[..]
Dus is er niet zoveel mis met Maria? Alleen de vorm waarin ze gebruikt wordt - de drie-eenheid - is fout. Voor katholicisme is het dus gewoon een kopie van Osiris-Iris-Horus? Ze gebruiken alleen andere namen om het te kunnen bedekken? Het idee blijft alleen hetzelfde. Toch?
Ja, das wel interessant, zelf nooit zo over nagedacht. Maar ik denk dat daarom word nu overal gepropageerd wordt dat Jezus hetzelfde is als Horus etc. Het maakt het christelijk geloof gelijk met alle andere religies. Bij een bijbelstudie blijkt echter al gauw dat er niets klopt van die interpretatie.quote:Het is in principe dus een win-win situatie voor ze. Als mensen geloven in katholicisme winnen ze, maar ook als ze door krijgen dat Maria Lucifer is, terwijl dat niet zo is. Alleen door de - drie-eenheid - lijkt dat zo.
Nee ik denk dat je het best doorhebt allemaal. Maar het is idd ingewikkeld als je er net mee begint. Al die video's heb ik meerdere keren bekeken om ze écht te snappen, omdat er zo'n gigantische overload aan informatie gegeven wordt met onderwerpen die grotendeels volledig nieuw zijn.quote:Waarschijnlijk zit ik er compleet naast, maar het is voor mij nog erg ingewikkeld allemaal. Binnenkort zal ik nog wat meer van deze meneer (Veith) bekijken. Zijn wel allemaal dingen die hij verkondigt waar je nooit over nadenkt.
Ik vind dit zo'n vreselijke vertaling... en ook niet helemaal hetzelfde als bijv. de statenvertaling.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef poldergeist het volgende:
Groot Nieuws Bijbel - Nederlands Bijbelgenootschap Haarlem - 1991
Openbaringen Hoofdstuk 13
De Twee Beesten
Ik zag uit de zee een beest het land opkomen. Het had tien hoorns en zeven koppen; op elke hoorn stond een kroon, en op zijn koppen waren godslasterlijke namen geschreven. Het beest dat ik zag, leek op een luipaard. Zijn poten waren als van een beer en zijn muil leek op die van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht, zijn troon en zijn grote macht. Het zag er naar uit, dat een van de koppen dodelijk was getroffen, maar de dodelijke wond was genezen. De hele aarde liep vol bewondering achter het beest aan en aanbad de draak, omdat hij het beest de macht had gegeven. Ook het beest zelf aanbaden ze en ze riepen: ‘Wie valt er met het beest te vergelijken en wie kan de strijd met hem aanbinden?’
Het beest kreeg gelegenheid hoogmoedige en godslasterlijke taal uit te slaan en 42 maanden lang de macht uit te oefenen. Het opende zijn muil en begon God te vervloeken, en zijn naam, zijn heiligdom en de bewoners van de hemel te beledigen. Ook werd hem gelegenheid gegeven degenen die niet vanaf de schepping van de wereld staan opgeschreven in het levensboek van het lam dat geslacht is.
Wie oren heeft, moet luisteren! Wie bestemd is voor gevangenschap, zal zeker gevangen genomen worden, en wie iemand doodt met een zwaard, zal zeker door het zwaard omkomen. De vraag van Gods standvastigheid en geloof.
Toen zag ik een tweede beest. Dat beest steeg op uit de aarde. Het had twee hoorns als van een lam en het sprak als een draak. Het nam alle macht van het eerste beest over; het haalde de aarde met haar bewoners over om het eerste beest, dat van zijn dodelijke wond was genezen, te aanbidden. Het tweede beest deed grote wonderen; onder andere zagen mensen vuur uit de hemel neerkomen. Door de wonderen die het in aanwezigheid van het eerste beest kon doen, wist het de bewoners van de aarde te verleiden om een beeld op te richten voor het beest dat door het zwaard was getrofen maar het overleefd had. Het tweede beest kreeg de macht dit beeld leven in te blazen, zodat het kon spreken en iedereen ombrengen die het beeld niet wilde aanbidden. Het beest dwong alle mensen, groot en klein, arm en rijk, vrijen en slaven, op hun rechterhand en op hun voorhoofd een merkteken te dragen. Daardoor kon iemand alleen iets kopen of verkopen als hij dat merkteken droeg, dat wil zeggen: de naam van het beest of het getal dat het symbool van die naam is.
Daar is wijsheid voor nodig. Iemand met inzicht kan het geheim van het getal van het beest ontraadselen; met het getal is namelijk een mens bedoeld en het getal is 666.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ik heb de eerste zeitgeist gezien, de rest niet omdat de eerste al vol leugens zat. Je hebt het spelletje volgens mij door ja, David Icke noemt het 'problem-reaction-solution', er wordt een probleem gecreeerd, het volk geeft daar een reactie op en de mensen die het probleem creeerden, komen vervolgens met de oplossing aanzetten, die ze voor de creatie van het probleem al in gedachten hadden als ideaal.
Het dringt bij mij nu ook door dat de hele ontmaskering van de mensen die tot nu toe een groot deel van de wereldmacht in handen hebben gehad een voorbereiding is op de creatie van de werkelijke NWO. De vinger wordt gewezen naar kapitalisme en de grote mannen hierin, zoals Rockefeller en Rothschild. Kapitalisme zou de bron van alle kwaad en oneerlijkheid in de wereld zijn, omdat het hebzucht en materialisme stimuleert. In plaats daarvan dienen we dus een geldloze maatschappij te hebben waarin alles gemeengoed is, zoals in communisme. Het is echter al lang gebleken dat communisme niet werkt met de huidige staat van de mens. Maar daarvoor is ook al iets, de Luciferische initiatie, een bewustzijnstransformatie die je brainwashed om je in lijn te brengen met dit wereldbeeld.
Het hele bureaucratische systeem wat we nu hebben dient eerst in te storten. Daarna is het de bedoeling dat er orde zoals dit Venus project komt. Maar eerlijk gezegd betwijfel of het ooit zover gaat komen. En als het er zou komen of het er uit zou zien zoals op de venus project website (ik vind het echt super gelikt en super aantrekkelijk, ik moet toegeven dat het erg, erg verleidelijk is om hier achter te staan, het klinkt ook allemaal super logisch en nobel, ik zie ook de bijbelse voorspelling dat zelfs de 'elite' (qua spiritualiteit en wetenschap) misleid zal worden). Zoiets kost bakken en bakken met geld, of in dat geval mankracht, dat moet eerst nog maar eens gerealiseerd worden. Een realistischer beeld is denk ik een samenleving die ontzettend arm en basic is, zonder al die high-tech foefjes.
[..]
Ik denk iedereen. Het gaat om een netwerk van geheime genootschappen en organisaties die door hen zijn opgezet die mensen op de juiste plaats zetten en hun rol laten spelen. Daarnaast worden politici omgekocht en gemanipuleerd om mee te werken. Normaal gesproken wordt de orde der Jezuïeten genoemd als de top van de pyramide. Daaronder vind je andere organisaties en denktanks, zoals de orde van malta, de illuminati, skull & bones etc. Ook veel NGO's en de gehele VN speelt een rol. Ik denk dat de mensen die het werkelijk voor het zeggen hebben niet of nauwelijks op de voorgrond treden.
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen ja, had ik zelf ook, en ondertussen is ook wel duidelijk waarom, de man liegt alles aan elkaar vast. Zie bijv. The obama deception.
[..]
Geen dank
de bijbel zegt zonen en goden?? nu snap ik er echt niks van.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:54 schreef Ticker het volgende:
In een vertaling die ik heb, volgens mij de statenvertaling? De laatste editie, de bijbel, leesbaar voor iedereen ofzoiets, staat een stuk over de zonen van de goden.
En het komen op aarde en het samenvoegen met de vrouwen van de mens.
Best apart.... zonen van de goden
Totaal offtopic, maar vond het even het vermelden waard, dat de nephiliem dus toch allemaal Goden zijn, en dat er in die zin geen onderscheidt in klasse wordt gemaakt.
Dat is het dus gewoon, hij is net iets te scherp en te gelikt om geloofwaardig over te komen lijkt het wel!quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Obama was advocaat van beroep. Deze mensen zijn scherp van tong en weten hoe zij een publiek moeten charismatiseren. Dat hebben zij immers geleerd. Als je dat niet bezit dan ben je ws. een een slechte advocaat. Als advocaat moet je de client hulp bieden ongeacht schuld of onschuld. Je moet dus ook nogeens een dosis geloofwaardig kunnen liegen bezitten. Ik heb die Obama als kandidaat ook nooit vertrouwd. Al die tafel-intellectuelen hier die op 5 novemebr 'een traantj wegpinkten'Ik heb zo hard moeten lachen dat ik niet kon lachen..
Zie http://www.ancientdays.net/sonsofgod.htm voor text en uitleg.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:54 schreef Ticker het volgende:
In een vertaling die ik heb, volgens mij de statenvertaling? De laatste editie, de bijbel, leesbaar voor iedereen ofzoiets, staat een stuk over de zonen van de goden.
En het komen op aarde en het samenvoegen met de vrouwen van de mens.
Best apart.... zonen van de goden
Totaal offtopic, maar vond het even het vermelden waard, dat de nephiliem dus toch allemaal Goden zijn, en dat er in die zin geen onderscheidt in klasse wordt gemaakt.
Ja erg interessant he, vooral Sumer wat telkens terug komt als je de bronnen erop na slaat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zie http://www.ancientdays.net/sonsofgod.htm voor text en uitleg.
Nuance: In Genesis en Job is het zonen van God, niet zonen van de goden. In Job stellen ze engelen en gevallen engelen voor, in Genesis waarschijnlijk iets anders, zie link.
Andersom, hij is met google juist wel te vinden (cache). Ik weet alleen niet waarom hij down is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:21 schreef mediaconsument het volgende:
Die site is down. Niet zo gek dat hij niet met google te vinden is.
Ik denk dat veel theologen hier wel anders over denken. Openbaringen is een profetisch boek wat inderdaad verwant is aan het boek van Daniël. Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde symbolen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef poldergeist het volgende:
@Ali:
Ik kan mijn fantasie er wel op loslaten. heb ik al in gedachten gedaan en ik heb geprobeerd de tegenwoordige tijd er in toe te passen. Wat een mens natuurlijk altijd eigen is, om (metaforische) citaten uit oude boeken te plaatsen in zijn eigen wereldbeeld of belevingswereld.
Bepaalde zaken vond ik wel eigenaardig, maar zijn misschien net zo goed in te passen in eerdere tijden waar andere machthebbers, valse profeten de macht hadden.
Het heeft ook met eigen interpretatie en inpassing te maken.
In de algemene inleiding van het boek staat dit;
DE OPENBARING VAN JOHANNES
Dit laatste bijbelboek staat op naam van Johannes, die zichzelf profeet noemt en die in de geschiedenis van de Kerk gezien wordt als de apostel Johannes. Het is gericht aan de zeven christelijke gemeente in Klein-Azië.
Dit bijbelboek sluit nauw aan bij de 'apocaliptische literatuur'of 'eindtijdliteratuur', die ook in het oude testament voorkomt (o.a. in Daniël en Zacharia).
Daarin staat centraal het aanbreken van het rijk van God en de overwinning op de koninkrijken van deze wereld. De Openbaring weerspiegelt de gespannen situatie aan het einde van de eerste eeuw. De christenen worden soms wreed vervolgd. De vervolgde gelovigen worden getroost en bemoedigd door de aankondiging van het einde van de wereldmachten en het anbreken van Gods nieuwe werkelijkheid. Keizers en koningen zullen het afleggen tegen de Heer. Het boek heeft als titel: De openbaring van Jezus Christus. In visioenen krijgt Johannes van Christus, Gods getuige te zien en te horen wat voor anderen verborgen blijft. Het is dus enerzijds een onthulling (openbaring), terwijl anderzijds door de vorm veel verhuld blijft. Door middel van visioenen, beelden, getallen en zinspelingen wordt de werkelijkheid van God aan de gelovigen bekendgemaakt. De zeven gemeenschappen in Klein-Azië vertegenwoordigen de gehele kerk, de gemeenschap van hen die door het geloof met Christus zijn verbonden en die van hem moeten getuigen.
Centraal staat de eindoverwinning van God en het Lam (beeld van Christus), die met wisselende beelden wordt geschilderd. Zij die het lam volgen hebben deel aan de overwinning, die in de hemel werkelijkheid is. Zij leven op aarde in strijd, steeds bedreigd door de vijand (uitgebeeld in het beest, Babel e.d.). Het beest wordt overwonnen door het Lam. Het nieuwe Jaruzalem komt in de plaats van het vijandige Babel. De nieuwe hemel en de nieuwe aarde belichamen Gods nieuwe orde. Dat is de werkelijkheid die Christus zal onhullen bij zijn komst. De ‘Openbaring van Johannes’ is niet geschreven als uitbeelding van het verleden en ook niet als voorspelling van de toekomst. Het verzekert gelovigen van Gods overwinning, die niet beperkt is tot het verleden of tot de toekomende tijd maar heel de geschiedenis omvat. De Heer is het begin en het einde.
Sorry, maar dit vind ik wel erg ongeloofwaardig. Waar Ali en ik het over hadden gaat nog een beetje ergens over en is ook wel interessant. Maar dit? Tien hoorns en zeven koppen? Een beetje raar als ik eerlijk mag zijn. En dan ook nog op verschillende dieren lijken zoals een beer, leeuw en luipaard. Tsja, wat moet ik daar nou van maken..? Doet me denken aan manbearpig van South Park.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef poldergeist het volgende:
Ik zag uit de zee een beest het land opkomen. Het had tien hoorns en zeven koppen; op elke hoorn stond een kroon, en op zijn koppen waren godslasterlijke namen geschreven. Het beest dat ik zag, leek op een luipaard. Zijn poten waren als van een beer en zijn muil leek op die van een leeuw.
Dit is dus eigenlijk het probleem wat veel mensen hebben met de bijbel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:32 schreef Regal het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik wel erg ongeloofwaardig. Waar Ali en ik het over hadden gaat nog een beetje ergens over en is ook wel interessant. Maar dit? Tien hoorns en zeven koppen? Een beetje raar als ik eerlijk mag zijn. En dan ook nog op verschillende dieren lijken zoals een beer, leeuw en luipaard. Tsja, wat moet ik daar nou van maken..? Doet me denken aan manbearpig van South Park.
Ik wil best wel geloven dat er overeenkomsten zijn tussen de bijbel en de realiteit van tegenwoordig. Zoals de machthebbers, die alles voor zichzelf houden en mensen bewust pijn wilen doen. Een soort van superbaas a.k.a Lucifer kan misschien ook nog wel. De vraag is alleen wie..? Maar zeven koppen en tien hoorns? Hoe moet je zoiets uitleggen door het geloofwaardig te maken? Iemand?
quote:1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van godslastering.
8 Ik nam acht op de hoornen, en ziet, een andere kleine hoorn kwam daartussen op, en drie uit de vorige hoornen werden daarvoor uitgerukt; en ziet, in die hoorn waren ogen als mensenogen, en een mond, grote dingen sprekende.
24 Wat nu de tien hoornen betreft: uit dat koninkrijk zullen tien koningen opstaan, en een ander na hen opstaan; en dat zal onderscheiden zijn van de vorigen, en het zal drie koningen vernederen.
De cache slaat oude sites op, dus hij zal binnen nu en de laatste paar maanden neer zijn gegaan. Daarbij betekent deze zoeksite waarschijnlijk dat de domein-naam door iemand anders gehuurd word.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Andersom, hij is met google juist wel te vinden (cache). Ik weet alleen niet waarom hij down is.
Heb ik vaker met zulke sites. Hij verwijst ook nu naar zo'n betaal advertisement site.
Als de site zelf down was, kreeg je een 404 page not found.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |