Een klinkklare onzin opmerking dus!quote:Op maandag 8 juni 2009 00:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Hoewel ik niet vies ben van een upgrade, vind ik het persoonlijk een beetje raar dat men tegenwoordig maar een upgrade `verwacht´. Je betaalt voor een economy, en niet voor een business. Niks meer en niks minder, en daar doet het feit dat er nog business stoelen vrij zijn niks aan af. Als je een Opeltje koopt, en je ziet bij aflevering dat er nog een Mercedes onverkocht is, ga je toch ook niet verwachten dat je de Mercedes zonder bijbetaling krijgt ? (Ook al koop je al 30 jaar je auto's bij die autozaak ?).quote:Op maandag 8 juni 2009 09:18 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ik wil dus helemaal niet voor een dubbeltije op de eerste rang zitten, maar ik vind het gewoon onzin dat men in de Business Class stoelen onbezet laat terwijl er een aantal Platinum members in Economy vliegen. Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien?
3 uur van te voren vind ik persoonlijk wat vroeg, maar goed. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes vantevoren meer dan op tijd, maar op dat tijdstip maakt dat ene uurtje ook niet zoveel meer uit.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:35 schreef DannydeK het volgende:
30 juli vertekken wij (5 man) als het goed is om 7.10 naar Kos vanaf schiphol. Als we zorgen dat we er rond 4 uur zijn, is dat dan veel te vroeg, of is dat redelijk normaal. Ook vraag ik me af hoe dat online inchecken werkt, want ik heb een grote hekel om in een giga rij te staan om in te checken. Ik heb bij Sunweb niet gekozen voor digitale tickets, maar voor papieren.
Of bij de bagage drop off, of (als je alleen handbagage hebt) bij de gate bij het instappen van het vliegtuigquote:Op maandag 8 juni 2009 11:07 schreef DannydeK het volgende:
En wanneer moet je je ID kaart laten zien als je online incheckt?
[
Maar wat heeft United aan veelvliegers die steeds het meest goedkope ticket aanschaffen omdat ze toch wel worden geupgraded ?quote:Op maandag 8 juni 2009 10:40 schreef Duikelaar het volgende:
Het is ook niet zo dat je standaard van een upgrade kunt uitgaan. Ze gebruiken bij United alleen een andere policy waarbij ze mensen die heel veel vliegen vaker in de watten leggen als het even kan. Ik maak ca. 15 vluchten per jaar naar de Westkust. Vroeger zweerde ik bij KLM. Nu bouw ik die loyaliteit op bij United en zie geen enkele reden om over te stappen, ook niet als de baas mij straks weer Business laat vliegen.
Ze kunnen bij KLM wel aan yield management doen, maar wat heb je daaraan als je de veelvliegers kwijt raakt en deze stoelen liever weg geeft aan Jo Blog die voor een habbekrats van Schotland naar Azie vliegt en daarna nooit meer terugkomt bij KLM?
Maar 30 juli is wel een van de drukste dagen op Schiphol en rond 7 uur vertrekt de eerste golf van vakantievluchten. Bij de drop-off/checkin balies heb je dan veel toeristen met weinig vliegervaring. Die hebben allerlei vragen, ze hebben teveel bagage bij zich of kunnen hun paspoort niet vinden zodat het allemaal wat langer duurt dan gemiddeld.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
3 uur van te voren vind ik persoonlijk wat vroeg, maar goed. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes vantevoren meer dan op tijd, maar op dat tijdstip maakt dat ene uurtje ook niet zoveel meer uit.
Beetje erg manke vergelijking, vind je ook niet. Dat Opeltje of die Mercedes kan Beun de Haas nog wel te verkopen na sluitingstijd. Die lege Business Class stoel niet meer nadat de gate gesloten is. Maar daar gaat het hier dus helemaal niet om. Natuurlijk is het zo dat KLM het volste recht heeft om onverkochte Business Class stoelen leeg te laten. Echter hier wordt heel veel willekeur toegepast, met name wanneer er familieleden van de gezagvoerder (gratis) meevliegen. Moet je dan eens kijken hoe hard die trolly dollies in blauw lopen.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hoewel ik niet vies ben van een upgrade, vind ik het persoonlijk een beetje raar dat men tegenwoordig maar een upgrade `verwacht´. Je betaalt voor een economy, en niet voor een business. Niks meer en niks minder, en daar doet het feit dat er nog business stoelen vrij zijn niks aan af. Als je een Opeltje koopt, en je ziet bij aflevering dat er nog een Mercedes onverkocht is, ga je toch ook niet verwachten dat je de Mercedes zonder bijbetaling krijgt ? (Ook al koop je al 30 jaar je auto's bij die autozaak ?).
Klopt, lege BC stoelen gaan bij AF naar familie, vrienden en vrienden van vrienden van de cabincrew.quote:Op maandag 8 juni 2009 09:18 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien?
Niet alleen bij AF, ook bij KLM. En het is eigenlijk belachelijk, personeelsleden die op een personeelsticket inclusief partner vliegen, die dus minder dan 120 euro per ticket betalen voor een ticket naar verre oorden worden aan de gate dus ge-upgraded, terwijl de passagiers die wel normaal voor een ticket betaalt hebben en eventueel een bepaalde frequent flyer status hebben bij de maatschappij geen upgrade krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:09 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Klopt, lege BC stoelen gaan bij AF naar familie, vrienden en vrienden van vrienden van de cabincrew.
Je hebt het precies goed, het wijst zich vanzelf wel als je op Schiphol komt.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef R-m-a het volgende:
Hallo,
Een vraagje; ik heb een ticket geboekt naar Suriname en ik vlieg op 8 juli. Nou heb ik die via de email mn ticket al ontvangen, maar er staat nergens bij waar ik moet inchecken oid? Iets van een balie ofzo.
Is dat normaal en wijst zich dat wel als ik eenmaal op Schiphol ben? Moet ik dat dan van de informatie schermen daar aflezen? Hoe werkt zoiets?
Nou heb ik wel eerder gevlogen, maar heb er nooit echt bij stil gestaan hoe dat nou eigenlijk in zijn werk ging![]()
En nog een vraagje. Ik kan 25 kilo meenemen. Wat voor een koffer past daar het beste bij? Eén met inhoud van 75 liter? Of is dat te weinig/ te veel?
Groetjas
Ok, bedankt voor je reactie. Is dat euvel ook weer opgelostquote:Op maandag 8 juni 2009 20:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt het precies goed, het wijst zich vanzelf wel als je op Schiphol komt.
En een koffer van75 liter kun je zo zwaar maken als je wilt. Kan ook makkelikj 30 kilo wegen. Vraag is of je wel zoveel spullen nodig hebt als je naar Suriname gaat.
Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:55 schreef R-m-a het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je reactie. Is dat euvel ook weer opgelost![]()
En en en, waarom zou je niet zoveel spullen nodig hebben als je naar Suriname gaat?Je zweet je dood, dus je moet veel schone kleren paraat hebben.
Toch? ;p
En als je niet boven de 25 kilo uit wil komen, bestaat er nog altijd een weegschaal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
Dat blijkt ja, want ik probeer een tas all-in altijd onder de 11 kg te houden. Dan blijft het nog een beetje hanteerbaar, ook op zo'n scootertaxi in Thailand bijvoorbeeld. En altijd heb ik wel een paar kledingstukken bij me die ik in het geheel niet draag. Maar dat ligt ook een beetje aan of je vaak verkast of niet. Maar ook kom ik altijd met meer kleding terug dan dat ik op de heenreis mee had. Superkwaliteit jeans voor 700 Baht kun je natuurlijk niet laten liggen. Maar die krengen zijn zo zwaar in je tas of koffer!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
Beiden staan als goede maatschappijen bekend:quote:Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
quote:Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Ik neem aan dat het een vlucht naar Zuid-Oost Azie is. Het ligt er een beetje aan of je lang of breed bent. ja serieus. Als je een beetje breed bent kun je maar beter niet in die 777-300 van Emirates stapen met hun 3-4-3 opstelling. Armleuningen zo breed als in de Connexxion stadsbussen, maar redelijke beenruimte. En als je met FinnAir in een MD-11 naar Bangkok moet vliegen moet je niet al te lang zijn met hun 31 inch pitch maat. Heeft KL(e)M overigens ook ik hun 747 toestellen. Zelf vlieg ik toch het liefst intercontinentaal in een Airbus A340 met een 2-4-2 opstelling.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
quote:Op maandag 15 juni 2009 21:09 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En wees eerlijk, een stopover in Dubai klinkt toch al wat exotischer dan Helsinki.........
Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:54 schreef JohnDDD het volgende:
Over niet al te lange tijd verhuis ik van Rome naar Londen.
Mijn vraag is: is het mogelijk bijv. bij Ryanair om twee of zelfs meer plaatsen te boeken, en dan voor elke plaats een 15kg koffer mee te nemen én 10kg aan handbagage?
Een markt?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.
bedoel je dat je iemand in kan huren om je bagage mee te nemenquote:Op maandag 15 juni 2009 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.
Als je hartje zomer gaat is Helsinki op zich nog wel aardig. Was er een keer eind juni rond 11 uur ´s avonds en het was nog gewoon licht, was op zich wel een aparte ervaring.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:09 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En wees eerlijk, een stopover in Dubai klinkt toch al wat exotischer dan Helsinki.........
ja, wel eens gelezen dat studenten met je mee vlogen voor de kosten van een retourticket.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
bedoel je dat je iemand in kan huren om je bagage mee te nemenIk denk dat je iets anders bedoeld alleen is me niet helemaal duidelijk wat. Het lijkt me nogal een risico als ze je vragen om voor een gratis ticket iemands bagage mee te nemen
Voor tickets van low-cost maatschappijen kun je kijken op skyscanner.net en dan kiezen voor overzicht van een hele maand.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?
Ik wil binnenkort een vlucht naar Mexico (Cancun) boeken, om vanaf daar Yucatan te ontdekken. Maar gezien alle ontwikkelingen wil ik even wachten om te kijken of de prijzen van tickets nog omlaag gaan.
Ik ging even uit van mijn eigen, eenmalige ervaring met Finnair, en dat was ooit midden in de winteri ...... Maar inderdaad juni, juli is een hele aparte ervaring daar in het hoge noorden en over de noord vliegen is zo'n 400 miles, dus een uurtje, korter. Ik kan me herrinneren dat het iets van 9 uur was ooit van Helsinki naar Bangkok. Maar 2 x 6 uur vind ik wel zo prettig.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je hartje zomer gaat is Helsinki op zich nog wel aardig. Was er een keer eind juni rond 11 uur ´s avonds en het was nog gewoon licht, was op zich wel een aparte ervaring.
Op de terugweg, 7 uur des ochtends, op het vliegveld van Helsinki met frisse zo uit de douche Finnen die halve liters bier zaten weg te tanken was ook wel apart. Zo hebben beide stops wel wat.
Overigens.....als je naar ZO Azie riching BKK of HK wilt, kun je volgens mij beter ´om de noord´ gaan. M.a.w., over Siberie etc, i.p.v. de Singapore Airlines en Emirates route ´om de zuid´. Is toch korter volgens mij.
via kayak.com kan je email alerts instellen waarbij je de prijzen van verschillende vluchten kan zien over een gehele maand misschien wel intressant om die optie te proberen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?
Ik wil binnenkort een vlucht naar Mexico (Cancun) boeken, om vanaf daar Yucatan te ontdekken. Maar gezien alle ontwikkelingen wil ik even wachten om te kijken of de prijzen van tickets nog omlaag gaan.
Thanks.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor tickets van low-cost maatschappijen kun je kijken op skyscanner.net en dan kiezen voor overzicht van een hele maand.De echte ontwikkeling zit in de geheimen van het yieldmanagement en de bijbehorende aanbiedingen.
Als je buiten het hoogseizoen gaat en geen vliegangst hebt, dan kan ik je voor deze reis jetairfly.com aanbevelen vanaf Brussel. Voor 258 euro incl tax etc. heb je daar al een retourtje in het laagseizoen.
Nogmaals bedankt!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:41 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
via kayak.com kan je email alerts instellen waarbij je de prijzen van verschillende vluchten kan zien over een gehele maand misschien wel intressant om die optie te proberen.
Ik denk dat je Farecast bedoelt. Deze is helaas alleen voor grote Noord-Amerikaanse steden bruikbaar. Ook zie ik nu net dat het is overgenomen door Microsoft en in Bing.com is geintegreerd. Ik denk dat we van Farecast niet veel meer innovatie hoeven te verwachten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?
Als je een bekende vraagt dan neemt diegene z'n eigen bagage ook weer mee.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:09 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Een markt?
Inderdaad een goed idee om iemand mee te nemen om me te helpen
Volgens mij staat het inderdaad niet op het ticket, dus ze kunnen het dan moeilijk controleren lijkt me?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Hoi ,
ik ga binnenkort voor 3 weken naar Australië , nu heb ik gisteren de tickets geboekt en betaald en kom er net achter dat ik mijn geboortedatum verkeerd heb ingevuld. Ik heb net contact gehad met de aanbieder van de vliegticket en zij zeggen dat dit geen probleem mag zijn aangezien de vliegtuigmaatschappij niet kijken naar je geboortedatum bij het inchecken , omdat ook niet op het ticket vermeld wordt.
Weet een van jullie of dit zo is en of ik anders voor verassingen komt te staan bij het inchecken.
Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?
Alvast bedankt.
Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Hoi ,
ik ga binnenkort voor 3 weken naar Australië , nu heb ik gisteren de tickets geboekt en betaald en kom er net achter dat ik mijn geboortedatum verkeerd heb ingevuld. Ik heb net contact gehad met de aanbieder van de vliegticket en zij zeggen dat dit geen probleem mag zijn aangezien de vliegtuigmaatschappij niet kijken naar je geboortedatum bij het inchecken , omdat ook niet op het ticket vermeld wordt.
Weet een van jullie of dit zo is en of ik anders voor verassingen komt te staan bij het inchecken.
Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?
Alvast bedankt.
Dit is echt klinkklare onzin. Een geboortedatum dient volgens mij alleen om bij boeking te controlen of de passagier niet een alleen reizende minderjarige jongere beschouwd moet worden of dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn.............quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.
Hmmmm, ik werk niet bij een incheckbalie, maar ik zou in eerste instantie naar het geslacht kijkenquote:Op woensdag 17 juni 2009 08:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
of dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn.............
.
Je mag best Dubai in, maar dat kost wel knaken voor een visum bij aankomst. Ies nie graties bij onze Arabische vrienden. Vraag me niet wat het kost maar enkele tientallen dollaaahs zul je wel kwijt zijn bij die theedoeken. Maar goed, je hebt zeker zo'n fantastisch goedkoop ticket naar Bangkok bij Emirates aangeschaft neem ik aan ...... Dat was toch 's avonds aankomen en pas 's morgens weer doorvliegen meen ik me te herrinneren?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?
Alvast bedankt.
Mits je paspoorthouder bent van een van deze landen natuurlijkquote:There are 33 countries that are given the same on arrival free UAE visa on arrival similar to UK citizens. These countries include citizens of France, Italy, Germany, the Netherlands, Belgium, Luxembourg, Switzerland, Austria, Sweden, Norway, Denmark, Portugal, Ireland, Greece, Cyprus, Finland, Malta, Spain, Monaco, Vatican City, Iceland, Andorra, San Marino, Liechtenstein, United States (US), Canada, Australia, New Zealand, Japan, Brunei, Singapore, Malaysia and Hong Kong.
Onzin natuurlijk. Bij check-in kunnen ze het niet zien (je kunt tenslotte online inchecken bijv) en bij de douane zien ze enkel je ticket - waar geen leeftijd op staat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.
Ies graties voor Nederlandersquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:01 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Je mag best Dubai in, maar dat kost wel knaken voor een visum bij aankomst. Ies nie graties bij onze Arabische vrienden. Vraag me niet wat het kost maar enkele tientallen dollaaahs zul je wel kwijt zijn bij die theedoeken. Maar goed, je hebt zeker zo'n fantastisch goedkoop ticket naar Bangkok bij Emirates aangeschaft neem ik aan ...... Dat was toch 's avonds aankomen en pas 's morgens weer doorvliegen meen ik me te herrinneren?
Door het in te vullen op een willekeurige boekingssite uit de OPquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:17 schreef HomoSaabiens het volgende:
Hoe kan je eigenlijk een open jaw ticket zoeken? Dat vroeg ik mij vanmiddag af in een discussie over tickets naar Australie, maar het antwoord heb ik nog niet...
Die aanbieding was ik ook van plan te nemen, totdat je verder leest en er 150 euro per stop en nog wat belastingen bij komen....quote:Daardoor ben ik wel weer gaan lezen over round the world tickets. Voor 800 euro vlieg je Amsterdam-San Francisco - Auckland - Tokyo - Amsterdam! Gaaf hoor, misschien stiekem al wat voor zomer 2010...? Zijn er forummers die al wel eens zoiets hebben gedaan?
de links uit de OP van een ander topicquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:30 schreef HomoSaabiens het volgende:
Welke link uit de OP bedoel je specifieker?
Het is inderdaad wel lelijk dat er ook nog ongeveer 400 euro aan belastingen bij het ticket komt. Maar dan nog, het idee is wel aantrekkelijk...
Op een dag als morgen... 1,5 uur van tevoren aankomen moet voldoende zijn, als je de weg een beetje kent op Schiphol. Voor Vueling zal je wel naar vertrekhal 3 moeten, dat is al snel weer een kwartiertje lopen vanuit de trein en dan nog door de security en naar de gate lopen ben je ook al snel weer een half uurtje mee kwijt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:15 schreef nelisb het volgende:
Ik vlieg morgen met Vueling naar Barcelona.
Ben al online ingecheckt.
Hoever moet ik van te voren op Schiphol zijn? Incheckbalie sluit 40 minuten voor vertrek. Moet 1 koffer inchecken.
Ik denk dat je in Vertrekhal 1 moet zijn aangezien je op een vlucht binnen Europa zit en ook daar door de beveiliging heenmoet, het zou een beetje omslachtig zijn om in te checken in Vertrekhal 3 en dan helemaal naar de andere kant van Schiphol moeten lopen, alleen met bijvoorbeeld Easyjet, Sky Europe is het vertrekhal 3 als je vanaf de M-terminal vertrekt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op een dag als morgen... 1,5 uur van tevoren aankomen moet voldoende zijn, als je de weg een beetje kent op Schiphol. Voor Vueling zal je wel naar vertrekhal 3 moeten, dat is al snel weer een kwartiertje lopen vanuit de trein en dan nog door de security en naar de gate lopen ben je ook al snel weer een half uurtje mee kwijt.
lol je hebt toch een e-ticket bijgekregen daar kan je nog voordat je vliegt online bagage toevoegenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:53 schreef xxx_linds het volgende:
nou ik heb toch die cheaptickets lui aan de lijn gehad, blijkt dus dat je daar op het vliegveld moet bijbetalen voor je bagage. Dus dan wordt je dus weer zwaar genaaid want daar is het natuurlijk weer duurder.
En je zal bij easyjet zeker ook niet het erbij kunnen zetten want je hebt niet via hun gereserveerd.
Precies, en daarom willen Ryanair, Easyjet etc. helemaal niet dat je ook via andere site dan die van henzelf kan boeken. Want je weet al waar de klachten terecht komen...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:53 schreef xxx_linds het volgende:
nou ik heb toch die cheaptickets lui aan de lijn gehad, blijkt dus dat je daar op het vliegveld moet bijbetalen voor je bagage. Dus dan wordt je dus weer zwaar genaaid want daar is het natuurlijk weer duurder.
En je zal bij easyjet zeker ook niet het erbij kunnen zetten want je hebt niet via hun gereserveerd.
suc6 dan maar..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:03 schreef xxx_linds het volgende:
Uhm geprobeerd, maar op de site van easyjet zeggen ze dat je alleen de via hun site geboekte reserveringen kan zien en de callcenter is in het engels... dat wordt dus dolle pret
Die ¤11 per tas/vlucht is wanneer je online boekt vantevoren he. Ik zou er rekening mee houden dat het op het vliegveld zelf duurder is (¤15-20?).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:07 schreef xxx_linds het volgende:
Waarom zorgt easyjet en ryanair er dan niet voor dat je gewoon via ideal kan betalen. Dan zijn mensen niet genoodzaakt om via een andere site te boeken. Sorry hoor ben pas 18, ik vertrouw mezelf echt niet met een creditcard.
Nou dan moet ik maar die 22 euro daar op dat vliegveld betalen
Maargoed van foute leer je, ik heb dus vandaag geleerd nooit meer boeken via cheaptickets![]()
Veuling is vertrek 1 en niet 3.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op een dag als morgen... 1,5 uur van tevoren aankomen moet voldoende zijn, als je de weg een beetje kent op Schiphol. Voor Vueling zal je wel naar vertrekhal 3 moeten, dat is al snel weer een kwartiertje lopen vanuit de trein en dan nog door de security en naar de gate lopen ben je ook al snel weer een half uurtje mee kwijt.
Bedoel je dat je de vertraging in het vliegtuig hebt doorgebracht ? Dat is zeer irritant !quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:04 schreef nelisb het volgende:
Was er 1,5 uur van te voren. Inderdaad vertrek 1.
Helaas op een vlucht van 2 uur, 2 uur vertraging.
Ze hadden geen chips meer aan boord, geen ice thea meer pfff. Verder goede vlucht.
Je moet ook niet op Seatcounter kijken meissie, maar op Seatguru. dan kun je precies zien waar je zit in het vliegtuig. En 29C is dus een gangpad plaats redelijk ver acht in het vliegtuig. Dus het duurt ook nog even voor dat alle badgasten voor je het vliegtuig uit zijn en jij er eindelijk weer uit mag. Bij een noodlanding op zee zul je er wat eerder uit kunnen omdat de nooduitgang waarschijnlijk ergens tussen rij 12 en 14 zal zijn. Maar je had vliegangst zei je en je wilde de sjaak van je vriend vasthouden?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:31 schreef ekster23 het volgende:
Ik zag net dat je op seatcounter.com kan kijken hoe vol je vliegtuig zit, maar ik snap er de ballen niet van of ben ik zo stupid? nah ik heb nog nooit gevlogen dus alles is ff wennen. Er staan bijvoorbeeld groene vakjes met 9 erop en alle letters van het alfabet, maar mijn vliegtuig is gewoon stoel a,b,of c en dan nr. Ik heb stoel 29-c. Weet iemand een beetje hoe dit werkt. En ik zie vaak staan dat je niet naast elkaar zit, nou moet niet gekker worden, want ik ga echt niet naast een wildvreemde zitten. Op mijn bevestiging staan al 2 stoelen voor me gereserveerd, dan moeten ze zich toch gewoon daaraan houden, want dan komt er ook nog eens bij dat ik ENORME vliegangst heb, en ik wil graag me vriend zn hand vasthoudenen niet 1 of andere sjaak naast me hebben.
Neuh, Seatcounter geeft slechts aan hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn in een boekingsklasse, maar laten nooit meer dan 9 stoelen per klasse zien. Enne.... niet alle voor jou vreemde mensen stinken hoor! Niet iedereen heeft last van vliegangstzweet. Ik wilde ook nog iets zeggen over handdoek meenemen en sjaak afdrogen, maar laat maar.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:50 schreef ekster23 het volgende:
Ha grappigNee maar ik heb op seatguru gekeken en daar zag ik ook ongeveer welke plaats ik heb, maar achteraan is ook een nooduitgang waar ik zit. klm boeing 737. En op seatcounter kan je ook kijken hoeveel plaatsen er al vol zijn, althans staat op deze eerste pagina. En dat is het probleem waar ik niet uit kon. Maarya never mind, ik zie het dan wel. Als ik maar niet naast stinkende vreemde mensen zit.
Even mezelf quoten: waarom moet je bij Jetairfly.com "geen vliegangst hebben"?? Wat is daar zo speicaal aan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:14 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Thanks.
Maar waarom "moet je geen vliegangst hebben"? Retour voor 258 vindt ik niet, dat is een enkeltje volgensmij. 1.057 in totaal voor 2 personen t.o.v. circa 1.457 bij Arke-Fly. Wil gaan rond 9 september en rond 9 oktober terug.
[..]
Nogmaals bedankt!
De toestellen waarmee ze naar de Cariben vliegen zijn nogal oud en in het verleden slecht onderhouden. Ze voldoen absoluut aan alle veiligheids eisen op dit moment, maar moeten nog wel eens een voorzorgslanding maken of aan de grond blijven met de nodige vertraging tot gevolg.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:35 schreef SnuggLe het volgende:
Even mezelf quoten: waarom moet je bij Jetairfly.com "geen vliegangst hebben"?? Wat is daar zo speicaal aan.
Ja, ze zijn ongeveer net zo 'luxe' als de MD-11's of 744's van KLM, maar dan nog wat doorleefder. Ook het publiek (Waalse / Noordfranse hippies en Vlaamse / Hollandse budget toeristen) helpt niet echt mee aan de vluchtervaring.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:37 schreef F04 het volgende:
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
Met de MD-11 naar vancouver is niks mis mee, in ieder geval persoonlijk entertainmentquote:Op zondag 21 juni 2009 23:37 schreef F04 het volgende:
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
Nee, Swissair is een rampzalig vliegtuig. Geen aanrader dus, niet doen het vliegtuig heeft maar 1.5 ster!!quote:Op maandag 22 juni 2009 00:13 schreef JTB85 het volgende:
Eind oktober met Swissair naar New York. Lees er best positieve verhalen over. Iemand ervaring met deze maatschappij?
quote:Op maandag 22 juni 2009 15:21 schreef Lehme het volgende:
[..]
Nee, Swissair is een rampzalig vliegtuig. Geen aanrader dus, niet doen het vliegtuig heeft maar 1.5 ster!!
RAM-PZA-LIG
Niet ermee vliegen!, landing = slecht,t eten = beschimmelde kak etc etc!
Laatste keer was prima, goeie strakke stewardesjes en verder ging alles soepel. Zou er geen probleem in zien om er weer mee te vliegen.quote:
Die tijd hoe heb je die berekend? Want dan hangt het er natuurlijk ook wel van af of je zo kunt doorlopen en je bagage automatisch meegaat, of dat je eerst naar de arrivals moet, dan weer moet inchecken en dan nog langs de douane moet etc.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:11 schreef PAA-053 het volgende:
Ik ga over 1,5 week naar Detroit vliegen vanaf Amsterdam. Omdat ik wat laat was met boeken heb ik een behoorlijk lange vlucht met overstappen. Op de heenweg stap ik over in Londen en Chicago; op de terugweg in Londen.
Maar hoe zit dat nou precies met overstappen? Moet ik dan weer door de douane, of kan ik gewoon naar de volgende gate lopen? Hoe werkt het als de voorgaande vlucht vertraagd is, wordt daar rekening mee gehouden of krijg ik dan een volgende vlucht aangeboden? Zijn hierbij nog verschillen tussen de VS en overige landen?
Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.
Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft!
In Londen hoef je niet door de douane, maar misschien wel door een veiligheidscheck als je van terminal of pier moet wisselen. Volg eerst gewoon de borden met 'transfer' totdat je ergens borden ziet met alle vertrekkende vluchten. Loop dan door naar de gate van je vertrekkende vlucht. Je ingecheckte bagage wordt automatisch doorgestuurd.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:11 schreef PAA-053 het volgende:
Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.
Toppits zakjes bij Blokker.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Danaa het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
Ziplock heten die dingen, in zo goed als iedere supermarkt te koop.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Danaa het volgende:
Over 2 weken is het voor mij zover!
Al sinds dat de regel van 100ml is ongevoerd had ik zakjes waar ik een aantal spulletjes in deed.
Je kent ze wel, die hersluitbare. Die nu verplicht zijn.
Ik had mooie stevige zakjes, met een soort van plastic rits. Nu ben ik ze kwijt, nergens meer te vinden.
Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |