abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2009 @ 08:12:43 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_69816663
Een upgrade is nog altijd mooi meegenomen, het moet niet als een normaal iets gezien worden
pi_69817547
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Een klinkklare onzin opmerking dus!

Noem me één goede reden waarom ik een duurder Economy class ticket zou moeten aanschaffen wanneer ik zeker weet dat ik mijn vlucht data niet wijzig. En voor de hele bijzondere omstandigheden dat ik genoodzaakt zou zijn om eerder terug te vliegen, sluit ik dus altijd zo'n reisverzekering van 65 euro af. Maar die truuk kennen de meeste mensen niet. Dat is heel wat goedkoper dan een voor 100 euro zogenaamd wijzigbaar ticket. Probeer die maar eens te wijzigen bij de KLM. Dan wordt er doodleuk meegedeeld dat het wel kan, maar je kunt nooit mee in dezelfde of een lagere boekingsklasse. Dus naast die 100 euro wijzigingskosten ben je dan altijd zo'n 500 euro extra kwijt, alleen om te wijzigen.

Nee, met een Platinum status was het voor mij altijd het meest economisch om een zo goedkoop mogelijk ticket aan te schaffen en dan bij een dagvlucht op Schiphol vaak de mogelijkheid om voor een klein prijsje en een zooi miles er een upgrade bij te kopen.

Ook mijn baas betaalt mijn tickets, maar met zo'n 15 intercontinentale trips per jaar voel ik me redelijk bezwaard als dat aan het einde van het jaar 70000 euro gekost heeft, terwijl het ook voor ongeveer 18000 kan.

Ik wil dus helemaal niet voor een dubbeltije op de eerste rang zitten, maar ik vind het gewoon onzin dat men in de Business Class stoelen onbezet laat terwijl er een aantal Platinum members in Economy vliegen. Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien? Ik weet zeker van niet, maar helaas sta je met een KLM FB Platinum status bij Air France dus helemaal achteraan in de rij voor een upgrade.
pi_69818624
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:18 schreef Buzz129 het volgende:

[..]


Ik wil dus helemaal niet voor een dubbeltije op de eerste rang zitten, maar ik vind het gewoon onzin dat men in de Business Class stoelen onbezet laat terwijl er een aantal Platinum members in Economy vliegen. Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien?
Hoewel ik niet vies ben van een upgrade, vind ik het persoonlijk een beetje raar dat men tegenwoordig maar een upgrade `verwacht´. Je betaalt voor een economy, en niet voor een business. Niks meer en niks minder, en daar doet het feit dat er nog business stoelen vrij zijn niks aan af. Als je een Opeltje koopt, en je ziet bij aflevering dat er nog een Mercedes onverkocht is, ga je toch ook niet verwachten dat je de Mercedes zonder bijbetaling krijgt ? (Ook al koop je al 30 jaar je auto's bij die autozaak ?).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_69819277
30 juli vertekken wij (5 man) als het goed is om 7.10 naar Kos vanaf schiphol. Als we zorgen dat we er rond 4 uur zijn, is dat dan veel te vroeg, of is dat redelijk normaal. Ook vraag ik me af hoe dat online inchecken werkt, want ik heb een grote hekel om in een giga rij te staan om in te checken. Ik heb bij Sunweb niet gekozen voor digitale tickets, maar voor papieren.
Gewoon omdat het kan
pi_69819431
Het is ook niet zo dat je standaard van een upgrade kunt uitgaan. Ze gebruiken bij United alleen een andere policy waarbij ze mensen die heel veel vliegen vaker in de watten leggen als het even kan. Ik maak ca. 15 vluchten per jaar naar de Westkust. Vroeger zweerde ik bij KLM. Nu bouw ik die loyaliteit op bij United en zie geen enkele reden om over te stappen, ook niet als de baas mij straks weer Business laat vliegen.

Ze kunnen bij KLM wel aan yield management doen, maar wat heb je daaraan als je de veelvliegers kwijt raakt en deze stoelen liever weg geeft aan Jo Blog die voor een habbekrats van Schotland naar Azie vliegt en daarna nooit meer terugkomt bij KLM?
pi_69819716
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:35 schreef DannydeK het volgende:
30 juli vertekken wij (5 man) als het goed is om 7.10 naar Kos vanaf schiphol. Als we zorgen dat we er rond 4 uur zijn, is dat dan veel te vroeg, of is dat redelijk normaal. Ook vraag ik me af hoe dat online inchecken werkt, want ik heb een grote hekel om in een giga rij te staan om in te checken. Ik heb bij Sunweb niet gekozen voor digitale tickets, maar voor papieren.
3 uur van te voren vind ik persoonlijk wat vroeg, maar goed. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes vantevoren meer dan op tijd, maar op dat tijdstip maakt dat ene uurtje ook niet zoveel meer uit.

Online inchecken, de naam zegt het al. Je checkt in op de website van de desbetreffende airline, en print thuis je boarding pass al uit. Je hoeft dan alleen nog je bagage af te geven. Mijn ervaring is dat daar net zulke rijen staan als bij normaal inchecken. M.a.w, rij technisch gezien is (mijn persoonlijke ervaring) online inchecking alleen sneller zonder in te checken bagage.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_69820202
Mijn ervaring is voornamelijk uit mijn jongere jaren (laatste keer dat ik vloog was ik 15 en dat was nog met mijn ouders). Maar wanneer moet je je ID kaart laten zien dan? Want als je niet online incheck moet je dus je ticket/idkaart laten zien, en ben je ingecheckt. Daarna moet je de bagage afgeven, en daarna door de security naar het shop gedeelte?

En wanneer moet je je ID kaart laten zien als je online incheckt?

Mijn geheugen:

-je komt binnen, gaat naar een balie met een te lange rij, je wacht en laat je ticket/ID of paspoort zien.
-je loopt door naar een andere balie en wacht in een lange rij tot je de bagage kan afgeven
-je loopt door naar de security poortjes
-je komt nu in het gedeelte met de gates/winkeltjes.
-eenmaal tijd loop je door de gate naar je vliegtuig.
Gewoon omdat het kan
pi_69821541
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:07 schreef DannydeK het volgende:

En wanneer moet je je ID kaart laten zien als je online incheckt?

[
Of bij de bagage drop off, of (als je alleen handbagage hebt) bij de gate bij het instappen van het vliegtuig
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_69822002
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:40 schreef Duikelaar het volgende:
Het is ook niet zo dat je standaard van een upgrade kunt uitgaan. Ze gebruiken bij United alleen een andere policy waarbij ze mensen die heel veel vliegen vaker in de watten leggen als het even kan. Ik maak ca. 15 vluchten per jaar naar de Westkust. Vroeger zweerde ik bij KLM. Nu bouw ik die loyaliteit op bij United en zie geen enkele reden om over te stappen, ook niet als de baas mij straks weer Business laat vliegen.

Ze kunnen bij KLM wel aan yield management doen, maar wat heb je daaraan als je de veelvliegers kwijt raakt en deze stoelen liever weg geeft aan Jo Blog die voor een habbekrats van Schotland naar Azie vliegt en daarna nooit meer terugkomt bij KLM?
Maar wat heeft United aan veelvliegers die steeds het meest goedkope ticket aanschaffen omdat ze toch wel worden geupgraded ?

KLM lijkt zich meer en meer te richten op veelvliegers die ook veel besteden. Ze verliezen inderdaad veel loyaliteit bij de veelvliegers die budget bewust reizen. Ik denk dat KLM die keuze bewust maakt en ze varen daar redelijk wel bij; financieel gaat het alleszins redelijk met AF-KLM vergeleken met veel andere maatschappijen (zoals United).

Ik denk dat de uiteindelijke imago schade meevalt. Ik erger me nu ook aan het Flying Blue programma van de KLM, maar ik gooi echt mijn FB kaart niet weg. Als KLM straks weer een mooi aanbod doet dan vergeet en vergeef ik alle ergernissen en stap ik weer bij KLM aan boord.

Alleen als het product echt aanzienlijk beter is, verlegt de reiziger voorgoed z'n loyaliteit. Maar de business class van United is niet beter dan die van KLM. Die van Cathay Pacific en Singapore Airlines wel, maar daar hoeft KLM niet werkelijk voor te vrezen omdat die totaal andere routes vliegen.

Ik heb trouwens ook loyaliteitskaarten bij OneWorld en Star Alliance zoals de meeste veelvliegers meerdere kaarten hebben. Merk loyaliteit heeft beperkte waarde in de luchtvaart.
pi_69822446
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

3 uur van te voren vind ik persoonlijk wat vroeg, maar goed. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes vantevoren meer dan op tijd, maar op dat tijdstip maakt dat ene uurtje ook niet zoveel meer uit.
Maar 30 juli is wel een van de drukste dagen op Schiphol en rond 7 uur vertrekt de eerste golf van vakantievluchten. Bij de drop-off/checkin balies heb je dan veel toeristen met weinig vliegervaring. Die hebben allerlei vragen, ze hebben teveel bagage bij zich of kunnen hun paspoort niet vinden zodat het allemaal wat langer duurt dan gemiddeld.

Ik zou wel degelijk streven naar aankomst rond 4 am of 4.30 am afhankelijk van waar je moet reizen.
pi_69827286
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoewel ik niet vies ben van een upgrade, vind ik het persoonlijk een beetje raar dat men tegenwoordig maar een upgrade `verwacht´. Je betaalt voor een economy, en niet voor een business. Niks meer en niks minder, en daar doet het feit dat er nog business stoelen vrij zijn niks aan af. Als je een Opeltje koopt, en je ziet bij aflevering dat er nog een Mercedes onverkocht is, ga je toch ook niet verwachten dat je de Mercedes zonder bijbetaling krijgt ? (Ook al koop je al 30 jaar je auto's bij die autozaak ?).
Beetje erg manke vergelijking, vind je ook niet. Dat Opeltje of die Mercedes kan Beun de Haas nog wel te verkopen na sluitingstijd. Die lege Business Class stoel niet meer nadat de gate gesloten is. Maar daar gaat het hier dus helemaal niet om. Natuurlijk is het zo dat KLM het volste recht heeft om onverkochte Business Class stoelen leeg te laten. Echter hier wordt heel veel willekeur toegepast, met name wanneer er familieleden van de gezagvoerder (gratis) meevliegen. Moet je dan eens kijken hoe hard die trolly dollies in blauw lopen.

En daarnaast dacht ik dat KLM en AF een maatschappij waren. Maar dan wel met verschillende upgrade policies. Vaak genoeg heb ik in Parijs aan de transfer balie gevraagd of er nog upgrades Te Koop waren voor een vlucht naar SIN of GRU. Bijna altijd was dat het geval. OK bedankt. En wat zie je dan aan de gate gebeuren... juist, tickets die omgewisseld worden. Ik heb de laatste tijd wel vaker in een lang niet vol AF toestel gevlogen, maar nog nooit gezien dat er ook maar een lege stoel in Business Class was! Begrijp je hem nu?

En natuurlijk is upgrade een gunst, geen recht. Daarom vraag ik er ook nooit expliciet om en wacht rustig af wat er uitgedeeld wordt. Blijkbaar helpt het wel als je af en toe eens schriftelijk klaagt over het eten of dat het schandalig is dat er geen controle wordt gehouden over roken op een toilet. Dan krijg je waarschijnlijk een kriuisje achter je FB nummer en ben je weer eerder aan een upgrade toe.
pi_69834874
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:18 schreef Buzz129 het volgende:

[..]
Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien?
Klopt, lege BC stoelen gaan bij AF naar familie, vrienden en vrienden van vrienden van de cabincrew.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:40:02 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69836112
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:09 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Klopt, lege BC stoelen gaan bij AF naar familie, vrienden en vrienden van vrienden van de cabincrew.
Niet alleen bij AF, ook bij KLM. En het is eigenlijk belachelijk, personeelsleden die op een personeelsticket inclusief partner vliegen, die dus minder dan 120 euro per ticket betalen voor een ticket naar verre oorden worden aan de gate dus ge-upgraded, terwijl de passagiers die wel normaal voor een ticket betaalt hebben en eventueel een bepaalde frequent flyer status hebben bij de maatschappij geen upgrade krijgen.

Een upgrade is uiteraard geen recht, en je moet inderdaad voorkomen dat mensen 'goedkope' economy tickets kopen en je die gaat upgraden, dus enige voorzichtigheid is natuurlijk wel geboden.

Ik ben benieuwd hoe KLM-Air France zich zal houden in de crisis, de tot nu toe genomen maatregelen qua prijsverlagingen werpt wel zijn vruchten af, en is in ieder geval beter dan het discrimineren van de Nederlandse markt qua prijs, want het lijkt wel of KLM dacht dat Nederland een eiland is waardoor mensen geen mogelijkheid hadden om gemakkelijk een alternatief te zoeken?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69836424
Ach 120 is ook overdreven. BKK is bijvoorbeeld ong. 225.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 8 juni 2009 @ 20:09:55 #215
242543 R-m-a
Ik vind pizza's tof
pi_69837422
Hallo,

Een vraagje; ik heb een ticket geboekt naar Suriname en ik vlieg op 8 juli. Nou heb ik die via de email mn ticket al ontvangen, maar er staat nergens bij waar ik moet inchecken oid? Iets van een balie ofzo.

Is dat normaal en wijst zich dat wel als ik eenmaal op Schiphol ben? Moet ik dat dan van de informatie schermen daar aflezen? Hoe werkt zoiets?

Nou heb ik wel eerder gevlogen, maar heb er nooit echt bij stil gestaan hoe dat nou eigenlijk in zijn werk ging

En nog een vraagje. Ik kan 25 kilo meenemen. Wat voor een koffer past daar het beste bij? Eén met inhoud van 75 liter? Of is dat te weinig/ te veel?

Groetjas
  maandag 8 juni 2009 @ 20:21:01 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_69837928
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef R-m-a het volgende:
Hallo,

Een vraagje; ik heb een ticket geboekt naar Suriname en ik vlieg op 8 juli. Nou heb ik die via de email mn ticket al ontvangen, maar er staat nergens bij waar ik moet inchecken oid? Iets van een balie ofzo.

Is dat normaal en wijst zich dat wel als ik eenmaal op Schiphol ben? Moet ik dat dan van de informatie schermen daar aflezen? Hoe werkt zoiets?

Nou heb ik wel eerder gevlogen, maar heb er nooit echt bij stil gestaan hoe dat nou eigenlijk in zijn werk ging

En nog een vraagje. Ik kan 25 kilo meenemen. Wat voor een koffer past daar het beste bij? Eén met inhoud van 75 liter? Of is dat te weinig/ te veel?

Groetjas
Je hebt het precies goed, het wijst zich vanzelf wel als je op Schiphol komt.

En een koffer van75 liter kun je zo zwaar maken als je wilt. Kan ook makkelikj 30 kilo wegen. Vraag is of je wel zoveel spullen nodig hebt als je naar Suriname gaat.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:55:11 #217
242543 R-m-a
Ik vind pizza's tof
pi_69856565
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Je hebt het precies goed, het wijst zich vanzelf wel als je op Schiphol komt.

En een koffer van75 liter kun je zo zwaar maken als je wilt. Kan ook makkelikj 30 kilo wegen. Vraag is of je wel zoveel spullen nodig hebt als je naar Suriname gaat.
Ok, bedankt voor je reactie. Is dat euvel ook weer opgelost

En en en, waarom zou je niet zoveel spullen nodig hebben als je naar Suriname gaat? Je zweet je dood, dus je moet veel schone kleren paraat hebben.

Toch? ;p
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:59:19 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_69856717
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:55 schreef R-m-a het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor je reactie. Is dat euvel ook weer opgelost

En en en, waarom zou je niet zoveel spullen nodig hebben als je naar Suriname gaat? Je zweet je dood, dus je moet veel schone kleren paraat hebben.

Toch? ;p
Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:42:53 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_69860209
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
En als je niet boven de 25 kilo uit wil komen, bestaat er nog altijd een weegschaal.
pi_69860467
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
Dat blijkt ja, want ik probeer een tas all-in altijd onder de 11 kg te houden. Dan blijft het nog een beetje hanteerbaar, ook op zo'n scootertaxi in Thailand bijvoorbeeld. En altijd heb ik wel een paar kledingstukken bij me die ik in het geheel niet draag. Maar dat ligt ook een beetje aan of je vaak verkast of niet. Maar ook kom ik altijd met meer kleding terug dan dat ik op de heenreis mee had. Superkwaliteit jeans voor 700 Baht kun je natuurlijk niet laten liggen. Maar die krengen zijn zo zwaar in je tas of koffer!
  maandag 15 juni 2009 @ 19:25:12 #221
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_70035052
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_70035183
Finnair is ook zeker niks mis mee. Ik zou vervoer van/naar Luchthavens, overstaptijden en aankomsttijden ook zeker meenemen in mijn keuze .
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70035361
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Beiden staan als goede maatschappijen bekend:

http://www.airlinequality.com/Airlines/AirlineD-M.htm

Misschien de maatschappij met het voor jou meest gunstige reisschema kiezen ?
  maandag 15 juni 2009 @ 20:16:13 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70037079
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Waar en wanneer wil je gaan?

Emirates heeft op dit moment voor richting Azie relatief hoge tarieven, als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met vertrek vanaf London, waar Singapore Airlines aanbiedingen heeft naar Hong Kong voor UK 290 of Bangkok voor UK 329, is Emirates nu vanaf vooral Dusseldorf erg duur.

Finnair naar Hong Kong vliegt met een degelijke A340 of A330 met eigen schermpjes. Naar andere bestemmingen kan je in een MD11 terecht komen met inflight entertainment a la KLM in hun 747-combi kisten....

Dus als het vertrek eind september, oktober of later is zou ik nog even wachten met boeken, of in ieder geval met het boeken van tickets met Emirates.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70039483
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Ik neem aan dat het een vlucht naar Zuid-Oost Azie is. Het ligt er een beetje aan of je lang of breed bent. ja serieus. Als je een beetje breed bent kun je maar beter niet in die 777-300 van Emirates stapen met hun 3-4-3 opstelling. Armleuningen zo breed als in de Connexxion stadsbussen, maar redelijke beenruimte. En als je met FinnAir in een MD-11 naar Bangkok moet vliegen moet je niet al te lang zijn met hun 31 inch pitch maat. Heeft KL(e)M overigens ook ik hun 747 toestellen. Zelf vlieg ik toch het liefst intercontinentaal in een Airbus A340 met een 2-4-2 opstelling.

En wees eerlijk, een stopover in Dubai klinkt toch al wat exotischer dan Helsinki.........
pi_70041455
Over niet al te lange tijd verhuis ik van Rome naar Londen.

Mijn vraag is: is het mogelijk bijv. bij Ryanair om twee of zelfs meer plaatsen te boeken, en dan voor elke plaats een 15kg koffer mee te nemen én 10kg aan handbagage?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:57:12 #227
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70041603
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:09 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

En wees eerlijk, een stopover in Dubai klinkt toch al wat exotischer dan Helsinki.........
Er is anders niks mis met Helsinki, en als je daarna kan doorvliegen naar Hong Kong vanaf Helsinki (duurt maar 9 uur heen en 10 uur terug) is het prima te doen in de A340 met inderdaad 2-4-2 opstelling en 32 inch beenruimte.

Maar ben wel benieuwd welke datum het betreft indien het daadwerkelijk een vlucht naar Azie is, want Singapore Airlines met een overstap op Singapore vanaf Amsterdam voor onder de 600 euro is ook niet verkeerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70042106
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:54 schreef JohnDDD het volgende:
Over niet al te lange tijd verhuis ik van Rome naar Londen.

Mijn vraag is: is het mogelijk bijv. bij Ryanair om twee of zelfs meer plaatsen te boeken, en dan voor elke plaats een 15kg koffer mee te nemen én 10kg aan handbagage?
Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.
pi_70042159
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.
Een markt?
Inderdaad een goed idee om iemand mee te nemen om me te helpen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:52:43 #230
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70049810
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?

Ik wil binnenkort een vlucht naar Mexico (Cancun) boeken, om vanaf daar Yucatan te ontdekken. Maar gezien alle ontwikkelingen wil ik even wachten om te kijken of de prijzen van tickets nog omlaag gaan.
pi_70050030
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.
bedoel je dat je iemand in kan huren om je bagage mee te nemen Ik denk dat je iets anders bedoeld alleen is me niet helemaal duidelijk wat. Het lijkt me nogal een risico als ze je vragen om voor een gratis ticket iemands bagage mee te nemen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_70050110
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:09 schreef Buzz129 het volgende:

[..]


En wees eerlijk, een stopover in Dubai klinkt toch al wat exotischer dan Helsinki.........
Als je hartje zomer gaat is Helsinki op zich nog wel aardig. Was er een keer eind juni rond 11 uur ´s avonds en het was nog gewoon licht, was op zich wel een aparte ervaring.

Op de terugweg, 7 uur des ochtends, op het vliegveld van Helsinki met frisse zo uit de douche Finnen die halve liters bier zaten weg te tanken was ook wel apart. Zo hebben beide stops wel wat.

Overigens.....als je naar ZO Azie riching BKK of HK wilt, kun je volgens mij beter ´om de noord´ gaan. M.a.w., over Siberie etc, i.p.v. de Singapore Airlines en Emirates route ´om de zuid´. Is toch korter volgens mij.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70050360
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 08:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
bedoel je dat je iemand in kan huren om je bagage mee te nemen Ik denk dat je iets anders bedoeld alleen is me niet helemaal duidelijk wat. Het lijkt me nogal een risico als ze je vragen om voor een gratis ticket iemands bagage mee te nemen
ja, wel eens gelezen dat studenten met je mee vlogen voor de kosten van een retourticket.
Zolang het niet naar de Antillen is, en je de bagage van tevoren te zien krijgt, kan het natuurlijk.
pi_70050390
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?

Ik wil binnenkort een vlucht naar Mexico (Cancun) boeken, om vanaf daar Yucatan te ontdekken. Maar gezien alle ontwikkelingen wil ik even wachten om te kijken of de prijzen van tickets nog omlaag gaan.
Voor tickets van low-cost maatschappijen kun je kijken op skyscanner.net en dan kiezen voor overzicht van een hele maand.

De echte ontwikkeling zit in de geheimen van het yieldmanagement en de bijbehorende aanbiedingen.
Als je buiten het hoogseizoen gaat en geen vliegangst hebt, dan kan ik je voor deze reis jetairfly.com aanbevelen vanaf Brussel. Voor 258 euro incl tax etc. heb je daar al een retourtje in het laagseizoen.
pi_70050617
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als je hartje zomer gaat is Helsinki op zich nog wel aardig. Was er een keer eind juni rond 11 uur ´s avonds en het was nog gewoon licht, was op zich wel een aparte ervaring.

Op de terugweg, 7 uur des ochtends, op het vliegveld van Helsinki met frisse zo uit de douche Finnen die halve liters bier zaten weg te tanken was ook wel apart. Zo hebben beide stops wel wat.

Overigens.....als je naar ZO Azie riching BKK of HK wilt, kun je volgens mij beter ´om de noord´ gaan. M.a.w., over Siberie etc, i.p.v. de Singapore Airlines en Emirates route ´om de zuid´. Is toch korter volgens mij.
Ik ging even uit van mijn eigen, eenmalige ervaring met Finnair, en dat was ooit midden in de winteri ...... Maar inderdaad juni, juli is een hele aparte ervaring daar in het hoge noorden en over de noord vliegen is zo'n 400 miles, dus een uurtje, korter. Ik kan me herrinneren dat het iets van 9 uur was ooit van Helsinki naar Bangkok. Maar 2 x 6 uur vind ik wel zo prettig.
pi_70051322
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?

Ik wil binnenkort een vlucht naar Mexico (Cancun) boeken, om vanaf daar Yucatan te ontdekken. Maar gezien alle ontwikkelingen wil ik even wachten om te kijken of de prijzen van tickets nog omlaag gaan.
via kayak.com kan je email alerts instellen waarbij je de prijzen van verschillende vluchten kan zien over een gehele maand misschien wel intressant om die optie te proberen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:14:36 #237
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70052202
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 08:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]
Voor tickets van low-cost maatschappijen kun je kijken op skyscanner.net en dan kiezen voor overzicht van een hele maand.De echte ontwikkeling zit in de geheimen van het yieldmanagement en de bijbehorende aanbiedingen.
Als je buiten het hoogseizoen gaat en geen vliegangst hebt, dan kan ik je voor deze reis jetairfly.com aanbevelen vanaf Brussel. Voor 258 euro incl tax etc. heb je daar al een retourtje in het laagseizoen.
Thanks.
Maar waarom "moet je geen vliegangst hebben"? Retour voor 258 vindt ik niet, dat is een enkeltje volgensmij. 1.057 in totaal voor 2 personen t.o.v. circa 1.457 bij Arke-Fly. Wil gaan rond 9 september en rond 9 oktober terug.
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:41 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

via kayak.com kan je email alerts instellen waarbij je de prijzen van verschillende vluchten kan zien over een gehele maand misschien wel intressant om die optie te proberen.
Nogmaals bedankt!

[ Bericht 8% gewijzigd door SnuggLe op 16-06-2009 10:30:19 ]
pi_70055112
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?
Ik denk dat je Farecast bedoelt. Deze is helaas alleen voor grote Noord-Amerikaanse steden bruikbaar. Ook zie ik nu net dat het is overgenomen door Microsoft en in Bing.com is geintegreerd. Ik denk dat we van Farecast niet veel meer innovatie hoeven te verwachten.
pi_70055281
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:09 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Een markt?
Inderdaad een goed idee om iemand mee te nemen om me te helpen
Als je een bekende vraagt dan neemt diegene z'n eigen bagage ook weer mee.

Waarom zou je het niet gewoon via een pakketdienst versturen ?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:00:13 #240
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_70067371
Hoi ,

ik ga binnenkort voor 3 weken naar Australië , nu heb ik gisteren de tickets geboekt en betaald en kom er net achter dat ik mijn geboortedatum verkeerd heb ingevuld. Ik heb net contact gehad met de aanbieder van de vliegticket en zij zeggen dat dit geen probleem mag zijn aangezien de vliegtuigmaatschappij niet kijken naar je geboortedatum bij het inchecken , omdat ook niet op het ticket vermeld wordt.

Weet een van jullie of dit zo is en of ik anders voor verassingen komt te staan bij het inchecken.

Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?

Alvast bedankt.
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_70071283
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Hoi ,

ik ga binnenkort voor 3 weken naar Australië , nu heb ik gisteren de tickets geboekt en betaald en kom er net achter dat ik mijn geboortedatum verkeerd heb ingevuld. Ik heb net contact gehad met de aanbieder van de vliegticket en zij zeggen dat dit geen probleem mag zijn aangezien de vliegtuigmaatschappij niet kijken naar je geboortedatum bij het inchecken , omdat ook niet op het ticket vermeld wordt.

Weet een van jullie of dit zo is en of ik anders voor verassingen komt te staan bij het inchecken.

Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?

Alvast bedankt.
Volgens mij staat het inderdaad niet op het ticket, dus ze kunnen het dan moeilijk controleren lijkt me?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70082739
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Hoi ,

ik ga binnenkort voor 3 weken naar Australië , nu heb ik gisteren de tickets geboekt en betaald en kom er net achter dat ik mijn geboortedatum verkeerd heb ingevuld. Ik heb net contact gehad met de aanbieder van de vliegticket en zij zeggen dat dit geen probleem mag zijn aangezien de vliegtuigmaatschappij niet kijken naar je geboortedatum bij het inchecken , omdat ook niet op het ticket vermeld wordt.

Weet een van jullie of dit zo is en of ik anders voor verassingen komt te staan bij het inchecken.

Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?

Alvast bedankt.
Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.
pi_70084339
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 01:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.
Dit is echt klinkklare onzin. Een geboortedatum dient volgens mij alleen om bij boeking te controlen of de passagier niet een alleen reizende minderjarige jongere beschouwd moet worden of dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn.............

Tijdens de checkin vind hier absoluut geen controle meer op plaats. kan ook niet hé als je geboortedatum niet op het ticket vermeld staat.
pi_70084626
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:28 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

of dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn.............

.
Hmmmm, ik werk niet bij een incheckbalie, maar ik zou in eerste instantie naar het geslacht kijken
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70086522
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?

Alvast bedankt.
Je mag best Dubai in, maar dat kost wel knaken voor een visum bij aankomst. Ies nie graties bij onze Arabische vrienden. Vraag me niet wat het kost maar enkele tientallen dollaaahs zul je wel kwijt zijn bij die theedoeken. Maar goed, je hebt zeker zo'n fantastisch goedkoop ticket naar Bangkok bij Emirates aangeschaft neem ik aan ...... Dat was toch 's avonds aankomen en pas 's morgens weer doorvliegen meen ik me te herrinneren?
pi_70086748
Visa voor de UAE is gewoon gratis hoor:
quote:
There are 33 countries that are given the same on arrival free UAE visa on arrival similar to UK citizens. These countries include citizens of France, Italy, Germany, the Netherlands, Belgium, Luxembourg, Switzerland, Austria, Sweden, Norway, Denmark, Portugal, Ireland, Greece, Cyprus, Finland, Malta, Spain, Monaco, Vatican City, Iceland, Andorra, San Marino, Liechtenstein, United States (US), Canada, Australia, New Zealand, Japan, Brunei, Singapore, Malaysia and Hong Kong.
Mits je paspoorthouder bent van een van deze landen natuurlijk
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70086855
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 01:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.
Onzin natuurlijk. Bij check-in kunnen ze het niet zien (je kunt tenslotte online inchecken bijv) en bij de douane zien ze enkel je ticket - waar geen leeftijd op staat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:54:28 #248
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70094808
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:01 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Je mag best Dubai in, maar dat kost wel knaken voor een visum bij aankomst. Ies nie graties bij onze Arabische vrienden. Vraag me niet wat het kost maar enkele tientallen dollaaahs zul je wel kwijt zijn bij die theedoeken. Maar goed, je hebt zeker zo'n fantastisch goedkoop ticket naar Bangkok bij Emirates aangeschaft neem ik aan ...... Dat was toch 's avonds aankomen en pas 's morgens weer doorvliegen meen ik me te herrinneren?
Ies graties voor Nederlanders

Hier vind je een handig overzichtje (onderaan) waar we wel of geen visum voor nodig hebben, en of we dit on arrival kunnen kopen en tegen welke prijs

Ik geloof trouwens dat wij 4e in de wereld staan met aantal landen dat we "visum vrij of bij aankomst tegen betaling" binnen kunnen. Landen als Finland/Noorwegen/Denemarken en jawel, de USA staan boven ons. (Gedeelde plekken ). Wat dat betreft mogen we nog van geluk spreken dat het voor ons zo makkelijk gaat, je zou maar in Thailand geboren zijn ofzo, dan kun je de meeste westerse landen echt wel vergeten als je niet van een zeer welgestelde familie af komt.

O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:59:38 #249
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70095010
Blijf het toch apart vinden dat we voor Suriname een visum nodig hebben, maargoed, dat zal dan wel weer te maken hebben met het feit dat Surinamers ook een visum voor ons nodig hebben enzo.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_70148554
Hoe kan je eigenlijk een open jaw ticket zoeken? Dat vroeg ik mij vanmiddag af in een discussie over tickets naar Australie, maar het antwoord heb ik nog niet...

Daardoor ben ik wel weer gaan lezen over round the world tickets. Voor 800 euro vlieg je Amsterdam-San Francisco - Auckland - Tokyo - Amsterdam! Gaaf hoor, misschien stiekem al wat voor zomer 2010...? Zijn er forummers die al wel eens zoiets hebben gedaan?
TRV
pi_70148755
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:17 schreef HomoSaabiens het volgende:
Hoe kan je eigenlijk een open jaw ticket zoeken? Dat vroeg ik mij vanmiddag af in een discussie over tickets naar Australie, maar het antwoord heb ik nog niet...
Door het in te vullen op een willekeurige boekingssite uit de OP
quote:
Daardoor ben ik wel weer gaan lezen over round the world tickets. Voor 800 euro vlieg je Amsterdam-San Francisco - Auckland - Tokyo - Amsterdam! Gaaf hoor, misschien stiekem al wat voor zomer 2010...? Zijn er forummers die al wel eens zoiets hebben gedaan?
Die aanbieding was ik ook van plan te nemen, totdat je verder leest en er 150 euro per stop en nog wat belastingen bij komen....
pi_70149140
Welke link uit de OP bedoel je specifieker?

Het is inderdaad wel lelijk dat er ook nog ongeveer 400 euro aan belastingen bij het ticket komt. Maar dan nog, het idee is wel aantrekkelijk...
TRV
pi_70149632
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:30 schreef HomoSaabiens het volgende:
Welke link uit de OP bedoel je specifieker?

Het is inderdaad wel lelijk dat er ook nog ongeveer 400 euro aan belastingen bij het ticket komt. Maar dan nog, het idee is wel aantrekkelijk...
de links uit de OP van een ander topic

www.vliegtarieven.nl

www.vluchtzoeker.nl

http://www.atp.nl

http://www.Opodo.de

http://www.wegolo.nl

http://www.cheaptickets.com

http://www.kayak.com
pi_70152778
Ik vlieg morgen met Vueling naar Barcelona.
Ben al online ingecheckt.
Hoever moet ik van te voren op Schiphol zijn? Incheckbalie sluit 40 minuten voor vertrek. Moet 1 koffer inchecken.
pi_70153118
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:15 schreef nelisb het volgende:
Ik vlieg morgen met Vueling naar Barcelona.
Ben al online ingecheckt.
Hoever moet ik van te voren op Schiphol zijn? Incheckbalie sluit 40 minuten voor vertrek. Moet 1 koffer inchecken.
Op een dag als morgen... 1,5 uur van tevoren aankomen moet voldoende zijn, als je de weg een beetje kent op Schiphol. Voor Vueling zal je wel naar vertrekhal 3 moeten, dat is al snel weer een kwartiertje lopen vanuit de trein en dan nog door de security en naar de gate lopen ben je ook al snel weer een half uurtje mee kwijt.
pi_70153176
Zet de auto op lang parkeren. Ga vrijdag - zondag. Vlieg pas 21:20.
Als ik dus 2 uur aanhou heb ik vanaf lang parkeren genoeg tijd.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 07:24:16 #257
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70155304
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op een dag als morgen... 1,5 uur van tevoren aankomen moet voldoende zijn, als je de weg een beetje kent op Schiphol. Voor Vueling zal je wel naar vertrekhal 3 moeten, dat is al snel weer een kwartiertje lopen vanuit de trein en dan nog door de security en naar de gate lopen ben je ook al snel weer een half uurtje mee kwijt.
Ik denk dat je in Vertrekhal 1 moet zijn aangezien je op een vlucht binnen Europa zit en ook daar door de beveiliging heenmoet, het zou een beetje omslachtig zijn om in te checken in Vertrekhal 3 en dan helemaal naar de andere kant van Schiphol moeten lopen, alleen met bijvoorbeeld Easyjet, Sky Europe is het vertrekhal 3 als je vanaf de M-terminal vertrekt.

Gezien de tijd dat je vertrekt is 2 uur vanaf lang parkeren meer dan genoeg, er zal nauwelijks een rij zijn bij de binnen-Schengen security controle, die is eigenlijk alleen belachelijk lang in de morgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70166187
ik heb een vraagje, heb net een ticket gereserveerd via cheaptickets.nl met easyjet... maar ik moest nergens aangeven of ik bagage mee wilde nemen en ik weet dat dat via easyjet wel moest doen.
Mag ik nu wel bagage meenemen of alleen mn handbagage?? en als ik wel bagage mee wil nemen hoe ga ik dat dan nu doen??

het telefoonnummer van cheaptickets is nl uit de lucht
pi_70166427
Wat zeggen ze bij easyjet hierover?
pi_70166502
Bedoel je dat ik dan easyjet moet bellen??
Want ik weet dat je bij easyjet moet invullen dat je 2 bagagestukken mee wil nemen a 11 euro per stuk. Maar dat heb ik dus bij cheaptickets nergens gezien
pi_70166640
Dan zou ik easyjet even bellen.
en waarom niet geboekt bij Easyjet? Was cheaptickets goedkoper?
pi_70166766
Neee dat niet... maar die site deed het niet en ik heb geen creditcard.
En bij cheaptickets kon ik met ideal betalen, en voor die paar euro vind ik dat fijner dan dat ik ergens een creditcard moet gaan vinden.
Maar als er strax nog koffers bijkomen dan scheelt het wel een hoop. Zeggen ze er ook niet ff bij
pi_70167395
nou ik heb toch die cheaptickets lui aan de lijn gehad, blijkt dus dat je daar op het vliegveld moet bijbetalen voor je bagage. Dus dan wordt je dus weer zwaar genaaid want daar is het natuurlijk weer duurder.
En je zal bij easyjet zeker ook niet het erbij kunnen zetten want je hebt niet via hun gereserveerd.
pi_70167586
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:53 schreef xxx_linds het volgende:
nou ik heb toch die cheaptickets lui aan de lijn gehad, blijkt dus dat je daar op het vliegveld moet bijbetalen voor je bagage. Dus dan wordt je dus weer zwaar genaaid want daar is het natuurlijk weer duurder.
En je zal bij easyjet zeker ook niet het erbij kunnen zetten want je hebt niet via hun gereserveerd.
lol je hebt toch een e-ticket bijgekregen daar kan je nog voordat je vliegt online bagage toevoegen

neem het verlies en boek volgende keer gewoon rechtstreeks bij easyjet ..
pi_70167645
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:53 schreef xxx_linds het volgende:
nou ik heb toch die cheaptickets lui aan de lijn gehad, blijkt dus dat je daar op het vliegveld moet bijbetalen voor je bagage. Dus dan wordt je dus weer zwaar genaaid want daar is het natuurlijk weer duurder.
En je zal bij easyjet zeker ook niet het erbij kunnen zetten want je hebt niet via hun gereserveerd.
Precies, en daarom willen Ryanair, Easyjet etc. helemaal niet dat je ook via andere site dan die van henzelf kan boeken. Want je weet al waar de klachten terecht komen...
pi_70167721
Uhm geprobeerd, maar op de site van easyjet zeggen ze dat je alleen de via hun site geboekte reserveringen kan zien en de callcenter is in het engels... dat wordt dus dolle pret
pi_70167864
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:03 schreef xxx_linds het volgende:
Uhm geprobeerd, maar op de site van easyjet zeggen ze dat je alleen de via hun site geboekte reserveringen kan zien en de callcenter is in het engels... dat wordt dus dolle pret
suc6 dan maar..
pi_70167867
Waarom zorgt easyjet en ryanair er dan niet voor dat je gewoon via ideal kan betalen. Dan zijn mensen niet genoodzaakt om via een andere site te boeken. Sorry hoor ben pas 18, ik vertrouw mezelf echt niet met een creditcard.
Nou dan moet ik maar die 22 euro daar op dat vliegveld betalen

Maargoed van foute leer je, ik heb dus vandaag geleerd nooit meer boeken via cheaptickets

[ Bericht 20% gewijzigd door xxx_linds op 19-06-2009 15:20:33 ]
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:11:19 #269
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70169965
Met cheaptickets is in principe helemaal niks mis hoor, je moet gewoon niet de LCC via hun boeken.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_70171448
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:07 schreef xxx_linds het volgende:
Waarom zorgt easyjet en ryanair er dan niet voor dat je gewoon via ideal kan betalen. Dan zijn mensen niet genoodzaakt om via een andere site te boeken. Sorry hoor ben pas 18, ik vertrouw mezelf echt niet met een creditcard.
Nou dan moet ik maar die 22 euro daar op dat vliegveld betalen

Maargoed van foute leer je, ik heb dus vandaag geleerd nooit meer boeken via cheaptickets
Die ¤11 per tas/vlucht is wanneer je online boekt vantevoren he. Ik zou er rekening mee houden dat het op het vliegveld zelf duurder is (¤15-20?).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 20 juni 2009 @ 08:04:09 #271
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_70188049
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op een dag als morgen... 1,5 uur van tevoren aankomen moet voldoende zijn, als je de weg een beetje kent op Schiphol. Voor Vueling zal je wel naar vertrekhal 3 moeten, dat is al snel weer een kwartiertje lopen vanuit de trein en dan nog door de security en naar de gate lopen ben je ook al snel weer een half uurtje mee kwijt.
Veuling is vertrek 1 en niet 3.
pi_70189846
Was er 1,5 uur van te voren. Inderdaad vertrek 1.
Helaas op een vlucht van 2 uur, 2 uur vertraging.
Ze hadden geen chips meer aan boord, geen ice thea meer pfff. Verder goede vlucht.
pi_70190394
Ik zag net dat je op seatcounter.com kan kijken hoe vol je vliegtuig zit, maar ik snap er de ballen niet van of ben ik zo stupid? nah ik heb nog nooit gevlogen dus alles is ff wennen. Er staan bijvoorbeeld groene vakjes met 9 erop en alle letters van het alfabet, maar mijn vliegtuig is gewoon stoel a,b,of c en dan nr. Ik heb stoel 29-c. Weet iemand een beetje hoe dit werkt. En ik zie vaak staan dat je niet naast elkaar zit, nou moet niet gekker worden, want ik ga echt niet naast een wildvreemde zitten. Op mijn bevestiging staan al 2 stoelen voor me gereserveerd, dan moeten ze zich toch gewoon daaraan houden, want dan komt er ook nog eens bij dat ik ENORME vliegangst heb, en ik wil graag me vriend zn hand vasthouden en niet 1 of andere sjaak naast me hebben.
pi_70190413
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:04 schreef nelisb het volgende:
Was er 1,5 uur van te voren. Inderdaad vertrek 1.
Helaas op een vlucht van 2 uur, 2 uur vertraging.
Ze hadden geen chips meer aan boord, geen ice thea meer pfff. Verder goede vlucht.
Bedoel je dat je de vertraging in het vliegtuig hebt doorgebracht ? Dat is zeer irritant !
pi_70192411
Ik hoorde ook dat je van bv medicijnen het moet bewaren in de oorspronkelijke verpakking. Maar ik hoorde ook dat toiletartikelen dat ook moeten. Nou heb ik bijvoorbeeld producten voor me gezicht reiniging enzo geen verpakkingen meer van, maar gewoon de flesjes alleen. Dat mag toch ook, want lijkt me sterk dat iedereen de verpakkingen bewaart voor wanneer die gaat vliegen
pi_70192753
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:31 schreef ekster23 het volgende:
Ik zag net dat je op seatcounter.com kan kijken hoe vol je vliegtuig zit, maar ik snap er de ballen niet van of ben ik zo stupid? nah ik heb nog nooit gevlogen dus alles is ff wennen. Er staan bijvoorbeeld groene vakjes met 9 erop en alle letters van het alfabet, maar mijn vliegtuig is gewoon stoel a,b,of c en dan nr. Ik heb stoel 29-c. Weet iemand een beetje hoe dit werkt. En ik zie vaak staan dat je niet naast elkaar zit, nou moet niet gekker worden, want ik ga echt niet naast een wildvreemde zitten. Op mijn bevestiging staan al 2 stoelen voor me gereserveerd, dan moeten ze zich toch gewoon daaraan houden, want dan komt er ook nog eens bij dat ik ENORME vliegangst heb, en ik wil graag me vriend zn hand vasthouden en niet 1 of andere sjaak naast me hebben.
Je moet ook niet op Seatcounter kijken meissie, maar op Seatguru. dan kun je precies zien waar je zit in het vliegtuig. En 29C is dus een gangpad plaats redelijk ver acht in het vliegtuig. Dus het duurt ook nog even voor dat alle badgasten voor je het vliegtuig uit zijn en jij er eindelijk weer uit mag. Bij een noodlanding op zee zul je er wat eerder uit kunnen omdat de nooduitgang waarschijnlijk ergens tussen rij 12 en 14 zal zijn. Maar je had vliegangst zei je en je wilde de sjaak van je vriend vasthouden?

OK, kijk nu even op je ticket en daar staat een boekings klasse op. Op Seatcounter kun je zien hoeveel stoelen er in een bepaalde klasse nog beschikbaar zijn. Zo kun je ongeveer bepalen wat een reis zou kunnen gaan kosten in de range wat een maatschappij aanbiedt. De klasse indeling verschilt per maatschappij en als je het echt wilt wten moet je even googelen op maatschappij naam en bookingsclass of zo. Dan zie je wel welke letters er zijn voor First, Business en Economy class.

En die sjaak van je vriend niet loslaten tijdens het vliegen hé!
pi_70193601
Ha grappig Nee maar ik heb op seatguru gekeken en daar zag ik ook ongeveer welke plaats ik heb, maar achteraan is ook een nooduitgang waar ik zit. klm boeing 737. En op seatcounter kan je ook kijken hoeveel plaatsen er al vol zijn, althans staat op deze eerste pagina. En dat is het probleem waar ik niet uit kon. Maarya never mind, ik zie het dan wel. Als ik maar niet naast stinkende vreemde mensen zit.
pi_70202450
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:50 schreef ekster23 het volgende:
Ha grappig Nee maar ik heb op seatguru gekeken en daar zag ik ook ongeveer welke plaats ik heb, maar achteraan is ook een nooduitgang waar ik zit. klm boeing 737. En op seatcounter kan je ook kijken hoeveel plaatsen er al vol zijn, althans staat op deze eerste pagina. En dat is het probleem waar ik niet uit kon. Maarya never mind, ik zie het dan wel. Als ik maar niet naast stinkende vreemde mensen zit.
Neuh, Seatcounter geeft slechts aan hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn in een boekingsklasse, maar laten nooit meer dan 9 stoelen per klasse zien. Enne.... niet alle voor jou vreemde mensen stinken hoor! Niet iedereen heeft last van vliegangstzweet. Ik wilde ook nog iets zeggen over handdoek meenemen en sjaak afdrogen, maar laat maar.
  zondag 21 juni 2009 @ 19:35:01 #279
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70229279
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:14 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Thanks.
Maar waarom "moet je geen vliegangst hebben"? Retour voor 258 vindt ik niet, dat is een enkeltje volgensmij. 1.057 in totaal voor 2 personen t.o.v. circa 1.457 bij Arke-Fly. Wil gaan rond 9 september en rond 9 oktober terug.
[..]

Nogmaals bedankt!
Even mezelf quoten: waarom moet je bij Jetairfly.com "geen vliegangst hebben"?? Wat is daar zo speicaal aan.
pi_70237613
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:35 schreef SnuggLe het volgende:
Even mezelf quoten: waarom moet je bij Jetairfly.com "geen vliegangst hebben"?? Wat is daar zo speicaal aan.
De toestellen waarmee ze naar de Cariben vliegen zijn nogal oud en in het verleden slecht onderhouden. Ze voldoen absoluut aan alle veiligheids eisen op dit moment, maar moeten nog wel eens een voorzorgslanding maken of aan de grond blijven met de nodige vertraging tot gevolg.
Van binnen zijn de vliegtuigen ook nogal versleten en kraakt en piept alles.
pi_70239281
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
pi_70239538
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:37 schreef F04 het volgende:
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
Ja, ze zijn ongeveer net zo 'luxe' als de MD-11's of 744's van KLM, maar dan nog wat doorleefder. Ook het publiek (Waalse / Noordfranse hippies en Vlaamse / Hollandse budget toeristen) helpt niet echt mee aan de vluchtervaring.

Lees hier maar eens => http://www.vliegervaringen.com/index.php?p=ervaring&eid=2040

Die ducktape heb ik dan zelf weer niet gezien, maar kan niet zeggen dat het nou het best onderhouden vliegtuig was, waar ik ooit in heb gezeten
pi_70240395
Eind oktober met Swissair naar New York. Lees er best positieve verhalen over. Iemand ervaring met deze maatschappij?
  maandag 22 juni 2009 @ 11:16:35 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_70246637
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:37 schreef F04 het volgende:
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
Met de MD-11 naar vancouver is niks mis mee, in ieder geval persoonlijk entertainment
pi_70250317
Zo definitief is het denk ik ook nog niet hoor Ze krijgen bescherming van crediteuren zodat ze tijd hebben om te reorganiseren. Voorlopig blijven alle vluchten gewoon volgens plan uitgevoerd worden.

Ze zitten al een jaar of 2 in zwaar weer en hun 'goede' resultaten (-15mln in 2007 en -18mln in 2008) zullen ook niet echt geholpen hebben.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70254573
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:13 schreef JTB85 het volgende:
Eind oktober met Swissair naar New York. Lees er best positieve verhalen over. Iemand ervaring met deze maatschappij?
Nee, Swissair is een rampzalig vliegtuig. Geen aanrader dus, niet doen het vliegtuig heeft maar 1.5 ster!!


RAM-PZA-LIG

Niet ermee vliegen!, landing = slecht,t eten = beschimmelde kak etc etc!
Lehme met Kruiden
pi_70256030
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:21 schreef Lehme het volgende:

[..]

Nee, Swissair is een rampzalig vliegtuig. Geen aanrader dus, niet doen het vliegtuig heeft maar 1.5 ster!!


RAM-PZA-LIG

Niet ermee vliegen!, landing = slecht,t eten = beschimmelde kak etc etc!
pi_70256570
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:01 schreef MCH het volgende:

[..]


Laatste keer was prima, goeie strakke stewardesjes en verder ging alles soepel. Zou er geen probleem in zien om er weer mee te vliegen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70257659
En ze delen Zwitserse chocolaatjes uit bij de maaltijd of voor de landing
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70263023
Ik ga over 1,5 week naar Detroit vliegen vanaf Amsterdam. Omdat ik wat laat was met boeken heb ik een behoorlijk lange vlucht met overstappen. Op de heenweg stap ik over in Londen en Chicago; op de terugweg in Londen.

Maar hoe zit dat nou precies met overstappen? Moet ik dan weer door de douane, of kan ik gewoon naar de volgende gate lopen? Hoe werkt het als de voorgaande vlucht vertraagd is, wordt daar rekening mee gehouden of krijg ik dan een volgende vlucht aangeboden? Zijn hierbij nog verschillen tussen de VS en overige landen?

Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.

Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft!
pi_70263783
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:11 schreef PAA-053 het volgende:
Ik ga over 1,5 week naar Detroit vliegen vanaf Amsterdam. Omdat ik wat laat was met boeken heb ik een behoorlijk lange vlucht met overstappen. Op de heenweg stap ik over in Londen en Chicago; op de terugweg in Londen.

Maar hoe zit dat nou precies met overstappen? Moet ik dan weer door de douane, of kan ik gewoon naar de volgende gate lopen? Hoe werkt het als de voorgaande vlucht vertraagd is, wordt daar rekening mee gehouden of krijg ik dan een volgende vlucht aangeboden? Zijn hierbij nog verschillen tussen de VS en overige landen?

Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.

Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft!
Die tijd hoe heb je die berekend? Want dan hangt het er natuurlijk ook wel van af of je zo kunt doorlopen en je bagage automatisch meegaat, of dat je eerst naar de arrivals moet, dan weer moet inchecken en dan nog langs de douane moet etc.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70264693
Die tijd is gewoon de periode tussen de aankomst van het vliegtuig en het vertrek van de volgende vlucht
  maandag 22 juni 2009 @ 20:59:15 #294
140412 Danaa
🍎
pi_70267866
Over 2 weken is het voor mij zover!

Al sinds dat de regel van 100ml is ongevoerd had ik zakjes waar ik een aantal spulletjes in deed.
Je kent ze wel, die hersluitbare. Die nu verplicht zijn.

Ik had mooie stevige zakjes, met een soort van plastic rits. Nu ben ik ze kwijt, nergens meer te vinden.

Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
pi_70271088
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:11 schreef PAA-053 het volgende:
Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.
In Londen hoef je niet door de douane, maar misschien wel door een veiligheidscheck als je van terminal of pier moet wisselen. Volg eerst gewoon de borden met 'transfer' totdat je ergens borden ziet met alle vertrekkende vluchten. Loop dan door naar de gate van je vertrekkende vlucht. Je ingecheckte bagage wordt automatisch doorgestuurd.

In Chicago moet je eerst door Immigration. Daar wordt je ondervraagd en krijg je je visum (waiver). Vervolgens pak je je ingecheckte bagage van de band en loop je door de douane. Achter de douane vind je een balie van jouw luchtvaartmaatschappij waar je direct je ruimbagage weer kwijt kunt. Loop dus niet de publieke Arrivals hal in. Bij deze balie kun je ook inchecken als je nog geen boardingkaart had gekregen voor het laatste deel. Mocht je door vertraging die laatste vlucht hebben gemist, dan kun je dat ook bij deze balie aangeven. Ze zetten je dan op de volgende vlucht.

Als je deze reis gewoon als 1 ticket hebt gekocht, dan zijn die overstaptijden ruimschoots voldoende voor wat je nodig hebt. Mocht het dan toch mislopen dan wordt je zonder extra kosten op de volgende vlucht gezet. Als dat de volgende dag pas mogelijk is, dan krijg je zelfs een hotelovernachting aangeboden.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:23:47 #296
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_70271725
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Danaa het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
Toppits zakjes bij Blokker.
It's not a lie, if you believe
pi_70285439
Verstrekken ze op Schiphol bij de security geen zakjes dan?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_70285910
Jawel, gratis zelfs dacht ik.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:55:59 #299
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70286398
Gratis verstrekken was alleen de eerste maanden. Bovendien is het wel handig voor de doorstroming om thuis je boel al in een zakje te stoppen en niet in die rij nog eens een beetje gaan staan k*tten

Ze hebben ze ook bij AH trouwens en ze kosten bijna niets.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 13:00:23 #300
45833 crew  Fogel
pi_70286535
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Danaa het volgende:
Over 2 weken is het voor mij zover!

Al sinds dat de regel van 100ml is ongevoerd had ik zakjes waar ik een aantal spulletjes in deed.
Je kent ze wel, die hersluitbare. Die nu verplicht zijn.

Ik had mooie stevige zakjes, met een soort van plastic rits. Nu ben ik ze kwijt, nergens meer te vinden.

Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
Ziplock heten die dingen, in zo goed als iedere supermarkt te koop.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')