quote:Op maandag 15 juni 2009 21:09 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En wees eerlijk, een stopover in Dubai klinkt toch al wat exotischer dan Helsinki.........
Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:54 schreef JohnDDD het volgende:
Over niet al te lange tijd verhuis ik van Rome naar Londen.
Mijn vraag is: is het mogelijk bijv. bij Ryanair om twee of zelfs meer plaatsen te boeken, en dan voor elke plaats een 15kg koffer mee te nemen én 10kg aan handbagage?
Een markt?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.
bedoel je dat je iemand in kan huren om je bagage mee te nemenquote:Op maandag 15 juni 2009 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, staat ook in de FAQ van Ryanair. Er moet een persoon bij de bagage horen. En ook daar is een markt voor tegenwoordig.
Als je hartje zomer gaat is Helsinki op zich nog wel aardig. Was er een keer eind juni rond 11 uur ´s avonds en het was nog gewoon licht, was op zich wel een aparte ervaring.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:09 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En wees eerlijk, een stopover in Dubai klinkt toch al wat exotischer dan Helsinki.........
ja, wel eens gelezen dat studenten met je mee vlogen voor de kosten van een retourticket.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
bedoel je dat je iemand in kan huren om je bagage mee te nemenIk denk dat je iets anders bedoeld alleen is me niet helemaal duidelijk wat. Het lijkt me nogal een risico als ze je vragen om voor een gratis ticket iemands bagage mee te nemen
Voor tickets van low-cost maatschappijen kun je kijken op skyscanner.net en dan kiezen voor overzicht van een hele maand.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?
Ik wil binnenkort een vlucht naar Mexico (Cancun) boeken, om vanaf daar Yucatan te ontdekken. Maar gezien alle ontwikkelingen wil ik even wachten om te kijken of de prijzen van tickets nog omlaag gaan.
Ik ging even uit van mijn eigen, eenmalige ervaring met Finnair, en dat was ooit midden in de winteri ...... Maar inderdaad juni, juli is een hele aparte ervaring daar in het hoge noorden en over de noord vliegen is zo'n 400 miles, dus een uurtje, korter. Ik kan me herrinneren dat het iets van 9 uur was ooit van Helsinki naar Bangkok. Maar 2 x 6 uur vind ik wel zo prettig.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je hartje zomer gaat is Helsinki op zich nog wel aardig. Was er een keer eind juni rond 11 uur ´s avonds en het was nog gewoon licht, was op zich wel een aparte ervaring.
Op de terugweg, 7 uur des ochtends, op het vliegveld van Helsinki met frisse zo uit de douche Finnen die halve liters bier zaten weg te tanken was ook wel apart. Zo hebben beide stops wel wat.
Overigens.....als je naar ZO Azie riching BKK of HK wilt, kun je volgens mij beter ´om de noord´ gaan. M.a.w., over Siberie etc, i.p.v. de Singapore Airlines en Emirates route ´om de zuid´. Is toch korter volgens mij.
via kayak.com kan je email alerts instellen waarbij je de prijzen van verschillende vluchten kan zien over een gehele maand misschien wel intressant om die optie te proberen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Er schijnt een site te zijn waar je de PRIJSONTWIKKELING van verschillende vliegtickets kunt zien. Weet iemand welke dat is?
Ik wil binnenkort een vlucht naar Mexico (Cancun) boeken, om vanaf daar Yucatan te ontdekken. Maar gezien alle ontwikkelingen wil ik even wachten om te kijken of de prijzen van tickets nog omlaag gaan.
Thanks.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor tickets van low-cost maatschappijen kun je kijken op skyscanner.net en dan kiezen voor overzicht van een hele maand.De echte ontwikkeling zit in de geheimen van het yieldmanagement en de bijbehorende aanbiedingen.
Als je buiten het hoogseizoen gaat en geen vliegangst hebt, dan kan ik je voor deze reis jetairfly.com aanbevelen vanaf Brussel. Voor 258 euro incl tax etc. heb je daar al een retourtje in het laagseizoen.
Nogmaals bedankt!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:41 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
via kayak.com kan je email alerts instellen waarbij je de prijzen van verschillende vluchten kan zien over een gehele maand misschien wel intressant om die optie te proberen.
Ik denk dat je Farecast bedoelt. Deze is helaas alleen voor grote Noord-Amerikaanse steden bruikbaar. Ook zie ik nu net dat het is overgenomen door Microsoft en in Bing.com is geintegreerd. Ik denk dat we van Farecast niet veel meer innovatie hoeven te verwachten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:52 schreef SnuggLe het volgende:
Als je een bekende vraagt dan neemt diegene z'n eigen bagage ook weer mee.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:09 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Een markt?
Inderdaad een goed idee om iemand mee te nemen om me te helpen
Volgens mij staat het inderdaad niet op het ticket, dus ze kunnen het dan moeilijk controleren lijkt me?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Hoi ,
ik ga binnenkort voor 3 weken naar Australië , nu heb ik gisteren de tickets geboekt en betaald en kom er net achter dat ik mijn geboortedatum verkeerd heb ingevuld. Ik heb net contact gehad met de aanbieder van de vliegticket en zij zeggen dat dit geen probleem mag zijn aangezien de vliegtuigmaatschappij niet kijken naar je geboortedatum bij het inchecken , omdat ook niet op het ticket vermeld wordt.
Weet een van jullie of dit zo is en of ik anders voor verassingen komt te staan bij het inchecken.
Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?
Alvast bedankt.
Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Hoi ,
ik ga binnenkort voor 3 weken naar Australië , nu heb ik gisteren de tickets geboekt en betaald en kom er net achter dat ik mijn geboortedatum verkeerd heb ingevuld. Ik heb net contact gehad met de aanbieder van de vliegticket en zij zeggen dat dit geen probleem mag zijn aangezien de vliegtuigmaatschappij niet kijken naar je geboortedatum bij het inchecken , omdat ook niet op het ticket vermeld wordt.
Weet een van jullie of dit zo is en of ik anders voor verassingen komt te staan bij het inchecken.
Verder heb ik een overstap in Dubai , waar ik 10 uur moet wachten. Weet iemand van jullie of ik die 10 uur dubai in mag of dat ik achter de douane daar moet wachten?
Alvast bedankt.
Dit is echt klinkklare onzin. Een geboortedatum dient volgens mij alleen om bij boeking te controlen of de passagier niet een alleen reizende minderjarige jongere beschouwd moet worden of dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn.............quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.
Hmmmm, ik werk niet bij een incheckbalie, maar ik zou in eerste instantie naar het geslacht kijkenquote:Op woensdag 17 juni 2009 08:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
of dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn.............
.
Je mag best Dubai in, maar dat kost wel knaken voor een visum bij aankomst. Ies nie graties bij onze Arabische vrienden. Vraag me niet wat het kost maar enkele tientallen dollaaahs zul je wel kwijt zijn bij die theedoeken. Maar goed, je hebt zeker zo'n fantastisch goedkoop ticket naar Bangkok bij Emirates aangeschaft neem ik aan ...... Dat was toch 's avonds aankomen en pas 's morgens weer doorvliegen meen ik me te herrinneren?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:00 schreef postmortum het volgende:
Alvast bedankt.
Mits je paspoorthouder bent van een van deze landen natuurlijkquote:There are 33 countries that are given the same on arrival free UAE visa on arrival similar to UK citizens. These countries include citizens of France, Italy, Germany, the Netherlands, Belgium, Luxembourg, Switzerland, Austria, Sweden, Norway, Denmark, Portugal, Ireland, Greece, Cyprus, Finland, Malta, Spain, Monaco, Vatican City, Iceland, Andorra, San Marino, Liechtenstein, United States (US), Canada, Australia, New Zealand, Japan, Brunei, Singapore, Malaysia and Hong Kong.
Onzin natuurlijk. Bij check-in kunnen ze het niet zien (je kunt tenslotte online inchecken bijv) en bij de douane zien ze enkel je ticket - waar geen leeftijd op staat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, iedere afwijking is een potentieel probleem, dus ook je geboortedatum.
Ies graties voor Nederlandersquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:01 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Je mag best Dubai in, maar dat kost wel knaken voor een visum bij aankomst. Ies nie graties bij onze Arabische vrienden. Vraag me niet wat het kost maar enkele tientallen dollaaahs zul je wel kwijt zijn bij die theedoeken. Maar goed, je hebt zeker zo'n fantastisch goedkoop ticket naar Bangkok bij Emirates aangeschaft neem ik aan ...... Dat was toch 's avonds aankomen en pas 's morgens weer doorvliegen meen ik me te herrinneren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |