abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70122629
Bedankt voor je antwoord!!!

Ik denk wel dat het doorgaat. Heb morgen de bouwtechnische keuring, en dan hopelijk gas en gaan!!

Heb nu maar een mailtje inclusief klacht gestuurd naar Stedin, want dit is natuurlijk belachelijk....

Poeh, zie je het allemaal nog wel zitten? Als ik al dat puin zie.. denk ik, moet dat nog helemaal mooi worden?? haha!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:03:57 #152
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_70156577
Tuurlijk zie ik het nog allemaal zitten (zei ze dapper)
Ik weet ook hoe de oprit eruit ziet zonder puin. Langzaam gaat dat vanzelf weer weg en dan kunnen we weer ergens anders puin maken

Zeker nu er steeds meer af is (gestucte muren, vaste trap naar zolder, nieuwe achterdeur, nieuwe bedrading, leidingen, riolering) is het makkelijker voor me te zien hoe ons paleisje moet worden. En als het wordt zoals we voor ogen hebben dan kunnen mijn mannetje en ik er hopelijk heeeeel oud worden.
Dat beeld helpt heel erg als je in de zooi zit hihi
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:31:18 #153
248562 Rallydame
pi_70315459
He he... eindelijk is het klussen weer verder gegaan. Sinds vorige week donderdag is er niets meer in het huis (en dus met de gracht) gedaan.
Donderdag moest namelijk werken wat betekent dat ik ook een dag klusvrij ben. Vrijdag moest er ingepakt worden voor de rally op zaterdag, Zaterdag rally in de buurt van Hardenberg (vroeg op 's avonds laat weer terug) en zondag moesten alle spullen natuurlijk weer uitgeladen worden en was het vaderdag. Maandag moest Niels werken en dus waren we al weer op dinsdag...

Klusdag 40 begon met het dicht gooien van de gracht en het opruimen van de puinhoop op de oprit. De gracht ligt nu gelukkig weer voor een groot deel dicht en het stukje dat open ligt, ligt er nog zo bij omdat we daar nog bij de gasleiding voor de keuken bij moeten kunnen.
De oprit is nog niet vrij van puin maar.... je kan niet alles in 1 keer hebben dus komt dat ook wel weer goed.
Verder heeft zich gestort op de afvoer verder werken binnen in het huis. Afvoer moet alleen nog voor de badkamer en keuken een stukje aangewerkt worden maar voor de rest is het klaar.
's avonds heb ik mezelf maar weer eens opgesloten in het verf-, schuur-, en kithok. Alle raampjes van de deuren zijn nu afgekit en 3 radiatoren zijn weer gegrond. Nog 2 radiatoren en de 4 deuren en dan is alle het "losse" spul klaar en kan het afgelakt worden.
Langzaam komt het allemaal wel af... Duurt eventjes... maar dan hebben we ook wat
Foto's volgen vanavond of morgen.

dinsdag 30 juni 2009 @ 07:54:23 #154
248562 Rallydame
pi_70504043
Oeps... foto's zijn "wat" later dan gepland maar echt veel foto's zijn er ook niet gemaakt.

Dinsdag werd de oprit alweer voor een deel dicht gemaakt:

Ging Niels verder met de afvoer en het gas aanleggen
Afvoer in trappegat (naar boven is voor zolder; wasmachine, droger en CV ketel. Afvoer gaat ook linksaf voor toilet)

Op zolder

Woensdag werd er nauwelijks geklust maar meer geshopt terwijl ik aan het werk was.

Donderdag ging Niels verder met de waterleiding in de keuken terwijl ik ziek op bed lag.
Waterleiding loopt door de kelderkast

Ook werd het laatste stuk gracht met zand dicht gelegd.

Vrijdag moest werken en ik bracht nog een dagje ziek in bed door dus is er niets gebeurd.

Zaterdagmiddag mezelf maar weer uit bed gehesen met moeite om weer eens wat te kunnen doen. Gelukkig kregen we hulp van de paps en mams van Niels.
Paps bestraat er op los

Niels gaat weer verder met de waterleiding

Terwijl mams naar de oud ijzerboer ging en ons terrasje verzorgde

Ging ik weer wat radiatoren verven. (geen foto's van maar dat geloven jullie vast wel ) Wat hebben we toch een geluk met ons verfhok. Het is er best koel waardoor je nog best een tijd kan verven zonder dat het al droogt op je kwast. Toch wel erg fijn met dit weer.

Zondag werd er niet geklust maar geslapen (door ) na het personeelsfeest van hem. Ik heb in de ochtend opgepast op de kleinste klusser van ons die de nacht was komen logeren bij de ouders van Niels.
Rest van de dag hebben we een beetje geluierd (spelen met nieuwe telefoon en 's avonds bios)

Gisteren zijn we weer begonnen (ik had een vrije werkdag)
De waterleiding is nu helemaal klaar dus voorbereiding keuken : check

Garage werd opgeruimd (was ook errug hard nodig)

Oprit opgeruimd

Even hadden we weer een begaanbare oprit want... dezelfde container staat weer voor de deur. Dit puin kan er dus alvast in.

Overig puin is wat uit de vloer komt want ja.... we moeten er toch echt maar eens aan beginnen. Vanaf morgen kan er gekapt worden om de vloer eruit te slopen..
Een klein deeltje was al eerder gedaan

Even tussendoor werd ook de hydrofoor gemaakt.

Zo kunnen we morgen weer met een opgeruimd huis, garage en tuin aan de slag met de vloer. Dat wordt nog wat
  donderdag 2 juli 2009 @ 07:54:33 #155
248562 Rallydame
pi_70570083
Goedemorgen!

Gistermorgen is samen met z'n baas (bevelvoerder) Toon begonnen om de vloer in de woonkamer uit te hakken. Dit verliep zo naar wens dat we gisteravond ook aan de vloer in het keukengedeelte en het serregedeelte zijn begonnen. In het serregedeelte zijn de tegels al weg maar moet het beton nog. Alle overige gedeeltes is het puin al weg en ligt er alleen nog maar zand.

Ging dus erg goed. Vandaag gaat weer verder met de vloer in de serre. Dan is de woonkamer / keuken / serre "alleen" nog met zand gevuld. In de planning zit om ook nog maar even wat buiten weg te kappen. De container staat nu toch
Als het beetje mee zit kan de container vanmiddag alweer opgehaald worden.

Dan kunnen de aanhangwagens / karren weer te voorschijn gehaald worden en kan het zand er worden uitgescheept. Eerste deel ging dus boven verwachting, hopelijk de rest ook..
En... hopen dat de vloer snel gestort kan worden anders komen we nog in de knoei met het plaatsen van de keuken
pi_70570982
Oei nog niet eens je nieuwe foto's gezien!
Thuis even kijken dus.
Ow dat gaat lekker met de vloer! Ook vloerverwarming erin?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 18:27:11 #157
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_70586743
Poeh respect ! om in dit hete weer een vloer uit te gaan staan hakken !

Waarom gaat de hele vloer incl. het zand eruit ? Was die in zo'n slechte staat dan ?
pi_70589976
Jeuj! Dat is inderdaad geen werk voor dit weer!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:14:59 #159
248562 Rallydame
pi_70602453
De vloer moet eruit omdat deze:

a) scheef ligt
b) we willen een laminaatvloer die doorloopt in de woonkamer, keuken en het nieuwe deel van de woonkamer (dus wat serre was) Dat gaat nu niet want het nieuwe gedeelte ligt lager dan de vloer uit het oude gedeelte. De vloer achter kan niet verhoogd worden want dan zit ik met de rails van de deuren en de vloer voor kan niet verlaagd worden want
c) hij is veel te dun.

Dus we hebben maar besloten deze meteen naar de huidige standaard te maken. Vandaar dat de vloer en het zand er allemaal uit gaan. Vloer is nu overal weg, er ligt alleen nog maar zand.
De reden waarom het nu gebeurd (in deze hitte) is omdat de keuken 22 juli geplaatst wordt, er dus dan een vloer in moet zitten en ook de stucadoor nog "even" de keuken moet komen doen. Tijdsdruk is het dus...

En ach... als we dan toch bezig zijn dan "gooien" we er ook maar meteen vloerverwarming in. In de keuken en voorste deel woonkamer als bijverwarming en in het achterste/ nieuwe woonkamer deel als hoofverwarming.

Even wat foto's
Woensdag werd er hard gekapt

Woonkamer vrij van beton

Toen de keuken

Woensdagavond was deze ook vrij van tegels en beton

Tegels nieuwe woonkamer werden woensdagavond ook nog weg gekapt maar gisteren pas het beton

dacht als ik dan toch bezig ben dan kap ik ook maar meteen de tegels van het terras weg (en het muurtje wat ons huidige terras omringd ; 2-steensmuurtje)

Hopelijk kan de container voor de middag nog opgehaald worden. Dan kan de kar weer terug en kunnen we die gaan vullen met zand. Gelukkig hebben we daar ook al een bestemming voor gevonden dus is een container niet nodig.
Vandaag worden ook een groot deel van de benodigdheden voor de nieuwe vloer geleverd. Want dinsdag komen ze die storten
Dat betekent dat we nog "maar" 3 en een halve dag hebben (zaterdag moeten we beiden werken en dinsdagmiddag komt het beton al) om al het zand af te graven. Werken met maar 1 deadline (plaatsen van de keuken) werd toch een beetje "saai" dus dat gaan we nu allemaal inhalen (al is dit natuurlijk ook allemaal om de deadline voor de keuken te halen dus telt het dan als nieuwe deadline )

En om het dan helemaal leuk te houden met leveringen komen ze vanmiddag ook alle spullen voor de toiletten en badkamer brengen
Hebben we in ieder geval niet voor niets de garage opgeruimd want hij zal aan het einde van de middag weer vol staan denk ik
Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit ziet als ik er vanmiddag rond half 4 ben.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:35:28 #160
248562 Rallydame
pi_70636073
Ben ik weer

Gisteren zijn de badkamerspullen geleverd Natuurlijk net voordat de container weg was gehaald dus moesten en broer alles de garage in dragen . Zijn ze er bijna mee klaar komen ze de container ophalen...

Maar goed.... de oprit is weer leeg (alleen weer een paar gaten erbij .. )

en de garage is weer vol want niet lang daarna kwam ook de isolatie voor de nieuwe vloer

Tussendoor heeft nog hard gewerkt om te zorgen dat de tegels die onder de tuindeuren zaten weg waren. En daarbij ook ervoor te zorgen dat de deuren niet zouden verzakken..
Verder heeft hij ook al een aantalkruiwagens vol zand vervoerd. Morgen gaan we daar weer mee verder.. (hopelijk is de kar dan ook beschikbaar want dan kan het meteen weg)
Zo ziet de woonkamer er nu uit

En dan de geleverde badkamerspullen..
Mozaiktegels voor de wanden waar de inbouwreservoirs van de toiletten komen en in de badkamer aan de kant van de douche

De overige wanden krijgen een mat witte tegel

Op de vloer komen grijze tegels (kleur van de mozaik tegels) van 50x50 cm

Nog even een foto van een deel van de radiator in de badkamer

Heb hem nog niet op het net kunnen vinden dus dan maar even zo...

Zal zo ook nog even zoeken naar de kranen enzo op internet. Zitten nu allemaal nog netjes in de doos

Dinsdag (7 juli) wordt de betonvloer gestort, de maandag en dinsdag (13/14 juli) erna hebben we dan voor de vloerverwarming en de stucadoor (alleen keuken) en dan donderdag (16 juli) komt de dekvloer. Dan moet het allemaal klaar zijn voor de keuken die woensdag de 22e gezet wordt... Pff... krapjes lijkt mij....
pi_70638815
Leuk topic om te volgen, en foto-updates zijn natuurlijk altijd .
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:15:13 #162
248562 Rallydame
pi_70639660
Dank je. Goed om te horen / lezen

Ik heb net in mijn pauze even gezocht naar foto's van de kranen etc maar ik kan de afbeeldingen daarvan niet opslaan hier. Dus dan maar even de link ernaar

Onderaan de pagina zie je ook aanverwante artikelen. Die hebben we ook allemaal voor de badkamer.
Ander keertje maar eens zoeken of ik de afbeeldingen ergens vandaan kan "toveren" dat ze beter te zien zijn.
pi_70650547
Sjiek zeg! Pfff dan te bedenken dat wij dat ook moeten doen..hoe is dat met deze hitte ?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:29:45 #166
248562 Rallydame
pi_70651532
Dank je wel Styliste.
Op mijn werk kon ik het allemaal niet opslaan. Had bedacht dat nu maar even te doen maar je was me voor Scheelt mij weer puzzelen

@MI-tje
Het is ongelofelijk warm. Het zou een stuk fijner zijn om het te kunnen doen als het na de zomer was maar helaas hebben we de tijd niet. En aangezien dit niet in de planning zat was het ook niet echt een makkelijk te plannen iets. Anders hadden we het zeker eerder gedaan.
Nu is het heel veel water drinken en proberen wat anders te doen op het heetst van de dag... Of gewoon even lekker op het terras zitten
Maar ik heb diep respect voor Niels hoor.. Die houdt het echt enorm lang vol...
pi_70662206
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:29 schreef Rallydame het volgende:
Dank je wel Styliste.
Op mijn werk kon ik het allemaal niet opslaan. Had bedacht dat nu maar even te doen maar je was me voor Scheelt mij weer puzzelen

@MI-tje
Het is ongelofelijk warm. Het zou een stuk fijner zijn om het te kunnen doen als het na de zomer was maar helaas hebben we de tijd niet. En aangezien dit niet in de planning zat was het ook niet echt een makkelijk te plannen iets. Anders hadden we het zeker eerder gedaan.
Nu is het heel veel water drinken en proberen wat anders te doen op het heetst van de dag... Of gewoon even lekker op het terras zitten
Maar ik heb diep respect voor Niels hoor.. Die houdt het echt enorm lang vol...
Ik heb alleen maar de afbeeldingslocatie gekopieerd, dan hoef je ze niet op te slaan
Respect voor jullie allebei dat je zo hard aan het werk bent in deze hitte!
* styliste op een luchtbedje in de tuin ligt
Ik zou er gruwelijk chagrijnig van worden denk ik...
  maandag 6 juli 2009 @ 09:56:37 #168
248562 Rallydame
pi_70691406
Gisteren was ik in de middag ook even chagerijnig hoor...
Maar dat had niets met de hitte te maken maar alles met het feit dat ik een halve dag op de EHBO heb doorgevbracht terwijl ik alleen maar verder wilde klussen
Lang verhaal wat er gebeurd is maar uiteindelijk hield ik er een flink gekneusde duim aan over dus dat heelt allemaal wel weer

Toen ik samen met de overbuurvrouw en vriendin Joyce weer terug kwam, hadden de mannen alles al afgegraven en waren ze bezig met alles uitvlakken .
Zand was al weg gebracht naar de nieuwe bestemming
En ze waren al bezig met de folie en de isolatieplaten

Mijn humeur werd op slag beter kan ik vertellen. Jeetje wat hadden die mannen staan bikkelen in de hitte.
en ik hadden gedacht dat we vandaag ook nog bezig zouden zijn met het scheppen van zand. Dat het allemaal wat krap zou worden voor het beton kwam (morgen)... Maar we zijn gewoon al zover

Dus.... (schoon)papa 2x , (ome) Dick en Bob super bedankt!! En natuurlijk Joyce ook, die zo lief was mij te vergezellen naar de huisartsenpost en ziekenhuis.
Jullie zijn top
pi_70692089
gelukkig dat het mee valt en je eigenlijk voor ligt op schema
  maandag 6 juli 2009 @ 14:58:43 #170
910 Barbie
Graduated Fool
pi_70701477
Wat een heerlijk topic is dit toch om te volgen, jullie zijn zo goed bezig! Echt respect!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  dinsdag 7 juli 2009 @ 07:24:04 #171
248562 Rallydame
pi_70728056
Dank je Barbie!

Gisteren heeft met vriend Bob de bekisting gemaakt voor het beton onder de tuindeuren, het laatste stukje isolatie en het gaas aangebracht dus het wachten is nu op het beton
Verwachtte tijd is vanmiddag tussen 5 en 6 uur maar zoals dat gaat... het kan ook uren eerder of later zijn
Tjah... het komt er dus op neer dat ze vandaag ergens komen...

Voor de zekerheid komen mijn papa en broer 's morgens maar alvast dan kunnen ze nog wat andere klussen doen in afwachting van het beton. Dus mijn papa leeft zich nog even uit met stucen, terwijl , broer en Bob zich kunnen vermaken met oa het verwijderen van losse stukjes stucwerk in de keuken, het tengelen van de plafonds op het kleine slaapkamertje boven, de overloop en de bijkeuken..
Dan haast ik me na mijn werk weer vanuit Hoofddorp naar Wernhout om te helpen met het beton.. Als dat er dan nog niet is... Anders is er nog een berg te verven en schuren....

Ben benieuwd hoe het gaat met het beton vanavond..
En of al wat beter kan zien straks als hij wakker wordt... Slijpen zonder een bril op Jullie raden vast wel waar ik dus gisteravond heb doorgebracht .. Precies... op dezelfde plek als zondag toen ik met mijn niet bewegende duim zat... Die beweegt overigens alweer een klein beetje dus het zal wel een flinke kneuzing zijn ipv een scheurtje.
Toch klop ik even af... klop klop... als dit het enige is waarvoor we tijdens de verbouwing de huisartsenpost zien... dan hebben we het niet verkeerd gedaan denk ik
pi_70728138
Slijpen zonder bril, oooh!
Met die vloer erin gaat het ook echt opschieten
  dinsdag 7 juli 2009 @ 07:59:50 #173
248562 Rallydame
pi_70728281
Hij heeft het ook meteen geleerd hoor..
Gisteren kwam er al een ... donderdag maar eens een goede bril gaan kopen want deze is niks... Ja net of die helpt als ie in de kast ligt

Ben zo blij als die vloer er in zit... Dan hebben we weer een groot karwei om af te strepen van de lijst. Dan begint het echt op te schieten... En krijgen we een echt huis
pi_70731029
Ook een nieuwe betonnen vloer!
Wat een werk is dat zeg....
Maar eerlijk is eerlijk, als alles er weer in ligt en lekker geïsoleerd kan je zelfs met je blote kakken op het beton lopen... (Wat ik nu dus ook doe... )
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_70735053
Oh, wat een werk! Maar mooi dat het al bijna klaar is.. Kun je weer verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')