NSB'ers. Niet dat ik een kwekerij heb maar toch.quote:VOORBURG – Een vreemde geur en een gedeeltelijk openstaande deur van een woning aan de Arembergelaan vormden op dinsdagmorgen, omstreeks kwart over 7 voor een Voorburger de aanleiding om de politie te bellen. De politie stelde direct een onderzoek in, maar trof niemand in de woning aan. Wel stuitten de politieagenten op een hennepkwekerij.
Er was al geoogst, zodat er uitsluitend apparatuur en 422 hennepplanten zonder toppen werden aangetroffen. Alles is in beslag genomen en vernietigd. De politie onderzoekt wie er verantwoordelijk is voor de kwekerij.
Politie Haaglanden wijst nadrukkelijk op het gevaar van hennepkwekerijen. In veel gevallen is er sprake van illegaal stroomgebruik wat leidt tot brandgevaarlijke situaties.
Hebt u vermoedens van een kwekerij bij u in de buurt dan vraagt de politie nadrukkelijk contact op te nemen met de politie via 0900-8844. Anoniem bellen met de meldlijn Meld Misdaad Anoniem kan uiteraard ook. Het nummer is 0800-7000.
Ik heb het liever zo dan gelegaliseerd.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:33 schreef Kopbal het volgende:
Dat probleem zouden ze niet hebben wanneer ze de teelt eens een keertje gaan legaliseren. Krom systeem in Nederland.
Waarom?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:35 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik heb het liever zo dan gelegaliseerd.
Hoezo een tijdbom?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef Wupppie het volgende:
je zal naast zo'n tikkende tijdbom wonen, het is verboden, gevaarlijk en dan is iemand die het meldt een NSB'er?
rare wereld leef jij in
Oh. Dat wist ik niet, nu bel ik ook maar eens en verraad ik m'n buurman.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:37 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zeer brandgevaarlijk hoor, zo'n zoldertje met plantjes.
Binnen de installatiebranche bedoel je?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:35 schreef Kabolter het volgende:
Lopen genoeg prutsers rond met dollartekens die geen verstand van electriciteit/veiligheid hebben.
Die schakelborden in wietplantages worden meestal aangelegd door electriciens die in hun vrije tijd wat zwart bij willen klussen.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:35 schreef Kabolter het volgende:
Lopen genoeg prutsers rond met dollartekens die geen verstand van electriciteit/veiligheid hebben.
Die buurman die de stroom bij jou aftapt? Moet je doen...quote:Op woensdag 22 april 2009 11:38 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Oh. Dat wist ik niet, nu bel ik ook maar eens en verraad ik m'n buurman.
Dat zou maar zo zijn zeg, pfff.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:39 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Die buurman die de stroom bij jou aftapt? Moet je doen...
wat een zeldzaam domme post zegquote:Op woensdag 22 april 2009 11:35 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik heb het liever zo dan gelegaliseerd.
daarom gebruiken de betere kwekers ook automatische poeder blussers die boven de vsa`s hangen en wordt er gebruik gemaakt van een relais om alles veilig te kunnnen schakelenquote:Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
Mwoh.
Stel je voor je hebt zelf een wietteler als buurman. Ben je mooi genaaid als dat hok van hem de fik in vliegt en jouw huis mee in vlammen op gaat. Zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurde.
Als ik het vermoedde van mijn buurman hing ik ook aan de hoorn.
en jij weet dit omdat?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:44 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
daarom gebruiken de betere kwekers ook automatische poeder blussers die boven de vsa`s hangen en wordt er gebruik gemaakt van een relais om alles veilig te kunnnen schakelen
Vooraf worden die schakelborden gemaakt?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die schakelborden in wietplantages worden meestal aangelegd door electriciens die in hun vrije tijd wat zwart bij willen klussen.
Meestal zijn die schakelborden ook wel goed ingericht, alleen zijn de uitbaters van wietplantantages vaak niet op de hoogte van brandveiligheid enzoSlim om bijv. de benzine voor je aggregaat naast je schakelbord te hebben staan.
En dat soort dingen.
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:47 schreef Kabolter het volgende:
Sowieso is legalisatie een utopia. Kan mij niet voorstellen dat woningbouwverenigingen hiermee akkoord gaan. Iemand die veel geld weg legt boort al gauw gaten, mensen met minder geld kweken direct in een kamer.
quote:Op woensdag 22 april 2009 11:44 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
daarom gebruiken de betere kwekers ook automatische poeder blussers die boven de vsa`s hangen en wordt er gebruik gemaakt van een relais om alles veilig te kunnnen schakelen
Jij wou beweren dat er meer grote kwekers zijn, dan de maandelijkse nieuwe aanwas en mensen die zich zelf rijk rekenen met 3 lampjes en op lampen en voeding na amper geld inversteren?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:48 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?
Je hebt al heel wat van je hersencellen weggerookt als ik je post lees. Mijn god zegquote:Op woensdag 22 april 2009 11:47 schreef Kabolter het volgende:
Sowieso is legalisatie een utopia. Kan mij niet voorstellen dat woningbouwverenigingen hiermee akkoord gaan. Iemand die veel geld weg legt boort al gauw gaten, mensen met minder geld kweken direct in een kamer.
Blow zelf al jaren niet meer, maar hoor wel dat de prijzen qua verkoop aardig inzakken door de crisis.
Zijn er nou zoveel nieuwe kwekers erbij gekomen?
lumatec vsa`squote:Op woensdag 22 april 2009 11:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]I know. Hoef je me niet uit te leggen
Maar je hebt het nu over de betere kwekers. Dat zijn meestal niet die zolderkamerkneuzen.
Ik heb compleet ingerichte stallen van binnen gezien met de modernste shit van binnen, waaronder detectiemateriaal (telefoons met simkaart aan de muur die een geprogammeerd nummer smsten als er iets door de detec, automatische blussers, tijdschakelaars etc.
Helaas was ik er niet om ze op te bouwen![]()
Heb je wel eens gezien wat er van veel kamers overblijft als er jarenlang in is gekweekt?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je hebt al heel wat van je hersencellen weggerookt als ik je post lees. Mijn god zeg
Die kleine kwekers zullen er wel meer van zijn, het zijn ook meteen de onveilige en gevaarlijke kwekers. Even snel een plantage inrichten, yeah right. Die gasten weten van toeten nog blazen (of zoietsquote:Op woensdag 22 april 2009 11:50 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Jij wou beweren dat er meer grote kwekers zijn, dan de maandelijkse nieuwe aanwas en mensen die zich zelf rijk rekenen met 3 lampjes en op lampen en voeding na amper geld inversteren?
Vindersloon? 10%....quote:Op woensdag 22 april 2009 11:46 schreef genakt het volgende:
Als ze er nou eens beloningen voor gaan geven
Boeit me dat ?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:53 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Heb je wel eens gezien wat er van veel kamers overblijft als er jarenlang in is gekweekt?
Dat bedoelde ik dus ook.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die kleine kwekers zullen er wel meer van zijn, het zijn ook meteen de onveilige en gevaarlijke kwekers. Even snel een plantage inrichten, yeah right. Die gasten weten van toeten nog blazen (of zoiets).
De grote jongens huren gewoon een leegstaande stal en bouwen dat ding vol. En reken maar dat er nog genoeg boerderijen zijn die hiervoor gebruikt worden momenteel.
In Nederweert (Limburg) en omgeving. Hoe vaak ik daar vroeger niet geweest ben. Volgens mij waren daar meer wietboeren van boeren die graan verbouwen of koeien houden.
dan is er blijkbaar iets niet goed gegaan... waarschijnlijk veel te zuinig geweest met de inrichting heb verschillende hokken in gebruik gezien tot 9 oogsten en daarna werd alles weggehaald maar je kon er helemaal niets aan ontdekken.. 3 lagen zw folie 3 lagen ad folie afblazen via de cv etc..quote:Op woensdag 22 april 2009 11:53 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Heb je wel eens gezien wat er van veel kamers overblijft als er jarenlang in is gekweekt?
whehe je zou in n buurt wonen waar zo'n pand in de hens staatquote:Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
Mwoh.
Stel je voor je hebt zelf een wietteler als buurman. Ben je mooi genaaid als dat hok van hem de fik in vliegt en jouw huis mee in vlammen op gaat. Zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurde.
nope zolang jij gewoon betaald.. ben jij een goede klant en is er geen haan die er naar kraait per lamp betaal je ong 1,30 aan stroomkosten per dag das niet extreem toch?? mn pc gebruikt al meer als een 600 watter en dan nog de airco die ik in huis heb..quote:Op woensdag 22 april 2009 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
Verder is natuurlijk ook gewoon krom dat als je op een legale manier veel stroom verbruikt je energieleverancier verplicht is dat te melden bij de petten.
Raar land, dat Nederland, het lijkt de DDR wel.
bijv.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:54 schreef Kai-Itza het volgende:
[..]
Vindersloon? 10%....
10% van alle plantjes daar
Ik ook, maar dan wel om de buurman te bellen dat'ie wat beter op moet letten en afentoe wat zakkies door de bus moet duwen.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
Mwoh.
Mee eens. Vooral als er dan ook nog van die junks / paupers in de buurt komen om 't te 'hosselen'quote:Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
Mwoh.
Dat vind ik ook een normale reactie. Al weet ik niet of ik zo zou reageren.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Boeit me dat ?
Ik ben bij mensen thuisgeweest die sliepen tussen de wietplanten omdat ze hun hele huis hadden ingericht met planten.
Feit is dat het levensgevaarlijk is en dat ik de buurman zonder blozen zou verraden wanneer hij een kwekerij op zolder had.
Ach de meeste kwekers lachen zich ook rot. Je maakt 2 succesvolle oogsten en je betaald er de boetes en alle andere kosten bij arrestatie van. De rest is pure winst.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:02 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een normale reactie. Al weet ik niet of ik zo zou reageren.
Weet wel dat ik het niet zou accepteren, vooral als ik er ook nog eens woon met alles wat mij lief is (vrouw en kinderen bijvoorbeeld).
En het lijkt mij logisch dat je eerder bij de politie langs gaat dan bij de kweker.
En dat is denk ik ook de charme van het kweken en hoort er dus bij.
Bepaalt voor een gedeelte ook nog eens waarom je er zoveel geld mee kan verdienen.
gelukkig is die slimme energy meter er niet doorgedruktquote:Op woensdag 22 april 2009 12:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach de meeste kwekers lachen zich ook rot. Je maakt 2 succesvolle oogsten en je betaald er de boetes en kosten bij arrestatie van. De rest is pure winst.
De straffen op wietkweken zijn ook om te janken. Dus waarom zou je er uberhaupt mee stoppen.
Regering doet wel moeilijk om het kweken zelf, maar maatregelen nemen ho maar. Ze moeten zelf de keuze maken: Legaliseren of Straffen verhogen.
Opgelost. Sl
30 uur werken voor een gratis flatscreen, espresso-apparaat en boodschapwagen voor de vrouw.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:07 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
gelukkig is die slimme energy meter er niet doorgedrukt
ohjah een maat van me was gepakt met 100 planten geen boete (hij tapte niet) maar wel 30 uur dienstverlening hahahaha
ooit gehoord van koolstoffilters?quote:Op woensdag 22 april 2009 12:14 schreef DoctorB het volgende:
-illegaal afgetapte stroom moet TOCH betaald worden, dus wordt ieders stroom rekening hoger.
-je krijgt in je eigen huis koppijn omdat buurmans een meurende zoldertuin heeft en daarmee veul geld verdient.
-je huis loopt kans af te fikken omdat de buurman gewoon geen handige sjaak is.
Als je NIET belt ben je gewoon een domme lul die blijkbaar risico op dood!!!! wil lopen om de buurmans portomonee te spekken.
Oh ja, en wiet is voor sukkels
- Wanneer ze je pakken kun je zelf opdraaien voor de kosten van het illegaal aftappen. Vaak handje contantje voorschot betalen anders gaat de stroom eraf. Dus denk niet dat dit je enkele euro's per jaar kost als niet-wietkweker zijnde.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:14 schreef DoctorB het volgende:
-illegaal afgetapte stroom moet TOCH betaald worden, dus wordt ieders stroom rekening hoger.
-je krijgt in je eigen huis koppijn omdat buurmans een meurende zoldertuin heeft en daarmee veul geld verdient.
-je huis loopt kans af te fikken omdat de buurman gewoon geen handige sjaak is.
Als je NIET belt ben je gewoon een domme lul die blijkbaar risico op dood!!!! wil lopen om de buurmans portomonee te spekken.
Oh ja, en wiet is voor sukkels
Maar je kan wel aan 2 kg speed komenquote:Op woensdag 22 april 2009 12:18 schreef Technofreakzz het volgende:
kan je er vergif op inemen dat ie zwaar de lul gaat zijn desnoods 2 kilo speed bij hem in de schuur dumpen en dan de politie bellen mn wraak zal zoet zijn
ps ik blow niet..
Technofreakzz, patser verhaaltje, drugs, geweld ... surequote:Op woensdag 22 april 2009 12:18 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
ooit gehoord van koolstoffilters?
ik vind dat je best je buurman kan waarschuwen en hem een kans te geven om alles weg te laten halen.. als iemand zoiets bij mij zou flikken en ik kom dr achter dan kan je er vergif op inemen dat ie zwaar de lul gaat zijn desnoods 2 kilo speed bij hem in de schuur dumpen en dan de politie bellen mn wraak zal zoet zijn
ps ik blow niet..
Er zijn ook genoeg mensen die gewoon in een woonhuis hun eigen wietje kweken en wel alles fatsoenlijk hebben aan gesloten.Het is echt niet zo dat 1 lamp echt rendabel is als je kijkt naar de investering. Het is meer hobby voor die lui.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach de meeste kwekers lachen zich ook rot. Je maakt 2 succesvolle oogsten en je betaald er de boetes en alle andere kosten bij arrestatie van. De rest is pure winst.
De straffen op wietkweken zijn ook om te janken. Dus waarom zou je er uberhaupt mee stoppen.
Regering doet wel moeilijk om het kweken zelf, maar maatregelen nemen ho maar. Ze moeten zelf de keuze maken: Legaliseren of Straffen verhogen.
Opgelost.
Mij boeit het ook niet dat er gekweekt wordt, zolang het maar niet in woonwijken gebeurt. Die gasten moeten ze anaal een wietplant laten kweken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |