abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68366218
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:27 schreef henkway het volgende:

[..]

of veel meer koopwoningen, tegen een prijs die marktconform is
prijizen zijn toch altijd marktconform?
pi_68366546
Binnen 2 jaar zijn het er 400.000.

Op hoeveel stond de teller 1 jaar geleden?
pi_68366777
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:50 schreef pberends het volgende:
Binnen 2 jaar zijn het er 400.000.

Op hoeveel stond de teller 1 jaar geleden?
Funda indicator
pi_68366807
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Funda indicator
[ afbeelding ]
whehe...
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:08:56 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68368162
quote:

[..]

Funda indicator
[ afbeelding ]

Niks aan de hand mensen, rustig doorkopen!
The End Times are wild
pi_68368739
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

prijizen zijn toch altijd marktconform?
vastgestelde prijzen niet, die zijn niet door een markt tot stand gekomen
pi_68369325
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:36 schreef henkway het volgende:

[..]

vastgestelde prijzen niet, die zijn niet door een markt tot stand gekomen
wanneer heeft voor het laatst iemand in Nederland een huis gekocht met een pistool tegen zijn hoofd (even afgezien van Willem Endstra)?

Funda is verschrikkelijk vervuild, er wordt thans veel meer gespiderd dan voorheen, veel huizen staan bij meerdere makelaars etc. Maar dat zal vast niet zo zijn.Niettemin, de huizen die een tijdje van de markt zijn geweest komen terug tegen lagere vraagrprijzen (zeg 5% lager). Maar doom-and-gloom voorspellingen geloof ik alleen in als het aantal gedwongen verkopen drastig toeneemt. Mijn huis staat ook te koop als je er de goede prijs voor bied. Maar hoeveel mensen moeten verhuizen?

Echter, als binnen de 2 jaar de funda-teller op meer dan 400.000 staat, kom ik persoonlijk een doos champagne bij pberends langsbrengen.

/edit/en die gaan we dan opdrinken met alle posters in dit topic

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 25-04-2009 17:09:14 ]
pi_68369592
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Echter, als binnen de 2 jaar de funda-teller op meer dan 400.000 staat, kom ik persoonlijk een doos champagne bij pberends langsbrengen.

/edit/en die gaan we dan opdrinken met alle posters in dit topic
Als ik de grafiek bekijk is 350.000 haalbaar in 2011.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:39:45 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68370199
quote:

[..]

Funda indicator
[ afbeelding ]
En die Elco Brinkman en z'n maten maar door willen bouwen. Want er is zo'n groot woningtekort.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68370752
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En die Elco Brinkman en z'n maten maar door willen bouwen. Want er is zo'n groot woningtekort.
ah, jij denkt vast dat potentiele verkopers onder een brug gaan plaatsnemen. Dan moeten Brinkman c.s. extra bruggen bouwen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:18:13 #86
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68371151
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ah, jij denkt vast dat potentiele verkopers onder een brug gaan plaatsnemen.

Ik denk dat als er echt zo'n groot "woningtekort" zou zijn, de potentiële kopers in de rij zouden staan voor die 200.000 huizen. Bijvoorbeeld omdat die mensen op dit moment al onder een brug zouden slapen.
pi_68371789
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik denk dat als er echt zo'n groot "woningtekort" zou zijn, de potentiële kopers in de rij zouden staan voor die 200.000 huizen. Bijvoorbeeld omdat die mensen op dit moment al onder een brug zouden slapen.
als je Myanmar of Loas of Uganda zou wonen, zou ik met je meegaan met je absolute interpretatie van 'schaarste'.

In Nederland, of in de Westerse samenleving, is 'schaarste' echter een ande rbegrip dan een droge slaapplaats waar je niet overvallen wordt.

Yep, crisis is in Nederland een relatief begrip. Minder meer, weet je ( c)Ruding )
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:32:18 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68373013
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

als je Myanmar of Loas of Uganda zou wonen, zou ik met je meegaan met je absolute interpretatie van 'schaarste'.

In Nederland, of in de Westerse samenleving, is 'schaarste' echter een ande rbegrip dan een droge slaapplaats waar je niet overvallen wordt.

Yep, crisis is in Nederland een relatief begrip. Minder meer, weet je ( c)Ruding )
Volgens deze redenatie is er hier in Nederland ook een vrijstaande villatekort, en een Ferraritekort. Er zijn in dit land namelijk veel minder Ferrari's dan mensen die er graag één willen hebben.
pi_68373761
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Volgens deze redenatie is er hier in Nederland ook een vrijstaande villatekort, en een Ferraritekort. Er zijn in dit land namelijk veel minder Ferrari's dan mensen die er graag één willen hebben.
ach.... whatever suits you

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 25-04-2009 20:08:19 ]
  zaterdag 25 april 2009 @ 20:38:19 #90
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68375202
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ach.... whatever suits you

Punt is dat er slechts een woningtekort is op basis van een welvaartsniveau dat simpelweg niet in Nederland bestaat.
pi_68376117
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Punt is dat er slechts een woningtekort is op basis van een welvaartsniveau dat simpelweg niet in Nederland bestaat.
een welvaartsniveau dat erg volgens jou in Nederland niet bestaat. Ik zeg oogkleppen en ontkenning. We zijn het ongetwijfeld eens als we in een breder (wereld en idealistisch)perspectief trekken, ik zeg alleen dat het volstrekt onrealistisch is , in het hier en nu ::)

De huizen-zijn-belachelijk-duur-kreet is van alle tijden. Alleen is de wonen-is-belachelijk-belangrijk-kreet is nog ouder.

My 2 ct's, waarbij ik niet pretendeer dat alles omhoog gaat, ik geloof niet in de algemene meltdown, noch in de absoluut voorspellende waarde van de funda-tracker daarvan Geen armagedoon. Sorry to bust your (reversed) 'bubble'
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:08:50 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68376252
Nou, we kunnen toch vrij objectief de relatieve woonlasten afzetten tegen andere lasten. En daarbij valt het dan op dat deze een steeds groter deel zijn gaan innemen op het budget. Andere kosten, zoals voeding of kleding, zijn juist een steeds kleiner deel gaan uitmaken van het totaal.
The End Times are wild
pi_68376344
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:08 schreef LXIV het volgende:
Nou, we kunnen toch vrij objectief de relatieve woonlasten afzetten tegen andere lasten. En daarbij valt het dan op dat deze een steeds groter deel zijn gaan innemen op het budget. Andere kosten, zoals voeding of kleding, zijn juist een steeds kleiner deel gaan uitmaken van het totaal.
doe mij een plezier, en vergelijk de relatieve woonlasten van NL eens met bijvoorbeeld USA.

Of Spanje, of de UK.

Of eind jaren '70.

Of eind jaren '50 wat dat betreft.

Ik denk dat je verrast wordt.

/edit/ met een 't' natuurlijk (erg)
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:14:29 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68376429
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

doe mij een plezier, en vergelijk de relatieve woonlasten van NL eens met bijvoorbeeld USA.

Of Spanje, of de UK.

Of eind jaren '70.

Of eind jaren '50 wat dat betreft.

Ik denk dat je verrasd wordt.

Wat is trouwens 'vrij objectief'?
Als je die statistieken sec zou beschouwen zul je inderdaad zien dat hier weinig aan wonen wordt uitgegeven. Maar dat komt ook door de miljoenen die in een gesubsidieerde sociale huurwoning wonen en de vele babyboomers die hun jaren 70 premie-A woning zo onderhand wel afbetaald hebben.
De kosten voor een gewone starter daarentegen zijn bizar hoog. Vergelijk de huizenprijzen hier eens met die in Spanje, de VS of Duitsland (voor een soortgelijke woning). De situatie was enkel vergelijkbaar met die in de UK, maar daar is ondertussen ook het een en ander veranderd.
The End Times are wild
pi_68376584
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je die statistieken sec zou beschouwen zul je inderdaad zien dat hier weinig aan wonen wordt uitgegeven. Maar dat komt ook door de miljoenen die in een gesubsidieerde sociale huurwoning wonen en de vele babyboomers die hun jaren 70 premie-A woning zo onderhand wel afbetaald hebben.
De kosten voor een gewone starter daarentegen zijn bizar hoog. Vergelijk de huizenprijzen hier eens met die in Spanje, de VS of Duitsland (voor een soortgelijke woning). De situatie was enkel vergelijkbaar met die in de UK, maar daar is ondertussen ook het een en ander veranderd.
vergelijk een woning in Amsterdam vooral eens met een woning in London of Madrid of New York. Tuurlijk, als je het vergelijkt met een woning in South Dakota is het duur. Maar dat is Zuid oost Ukraine vergelijken met Lage Vuursche.

Nogmaals, ik bestrijd niet dat er zekere stijging van het aanbod is, een teruggaang van de vraag, en dus een daling van de prijs. Ik bestrijd alleen een huizen armagedon, al dan niet vergezeld van .

Dat gebeurt alleen in het scenario van een salvo van gedwongen verkopen of een algemeen minder waarderen van wonen. Een mind change dus. Wie Maslov kent, gelooft daar niet in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 25-04-2009 21:27:20 ]
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:34:19 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68376994
Feit blijft gewoon dat er hier niet zoiets is als een "woningtekort". Er is alleen een "tekort" aan goedkope woningen in het hoge segment. Woningen die iedereen wil hebben voor een prikkie zegmaar.
pi_68377050
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:34 schreef Lemmeb het volgende:
Feit blijft gewoon dat er hier niet zoiets is als een "woningtekort". Er is alleen een "tekort" aan goedkope woningen in het hoge segment. Woningen die iedereen wil hebben voor een prikkie zegmaar.
en waarom de " " ?

Tekort = tekort.

Niet tegenstaande dat in breder perspectief het 'Westerse' tekort fucking idioot is vergeleken met een veelvoud wat het moet doen met woningen van damwand (als ze geluk hebben, in Myanmar moet de wanden van wonigen namelijk bijvoorbeeld in de regel om de drie jaar vervangen worden, dat is andere shit)
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:42:18 #98
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68377228
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en waarom de " " ?

Tekort = tekort.
Het is slechts een spreekwoordelijk tekort. Het woord "tekort" suggereert dat het om iets tijdelijks gaat. Een tijdelijke situatie die op te lossen is door de tekorten aan te vullen.

Maar luxe woningen kosten nu eenmaal geld om te bouwen, dus die zullen nooit goedkoop worden. En mocht iedereen in Nederland op een gegeven moment toch zo'n woning kunnen betalen, dan willen ze weer een nòg luxere woning. Het streven naar meer houdt wat dat betreft nooit op.
pi_68377409
Nu op rondom10 de problemen van afgestudeerde starters om een (huur) woning te vinden, inschrijving en wachttijden van acht tot twaalf jaar
http://www.rondom10.nl/
quote:
In Rondom 10: Barst de crisis op de huizenmarkt nu echt los? Huizenprijzen dalen. Woningen staan meer dan een jaar te koop. Steeds meer mensen kampen met dubbele lasten. En duizenden Nederlanders kunnen hun hypotheeklast niet meer betalen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:53:15 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68377524
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:48 schreef henkway het volgende:
Nu op rondom10 de problemen van afgestudeerde starters om een (huur) woning te vinden, inschrijving en wachttijden van acht tot twaalf jaar
Wat een joke. 20.000 woningen te koop op funda, maar met een universitaire studie op zak mag je in een doos wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')