Normaal gesproken is de echterderailleur op een vervangbare achterpat (extra stukje plaat dat aan het frame geschroefd wordt) aangebracht. De dealer moet een nieuw pat kunnen bestellen en monteren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:33 schreef VASND het volgende:
Fiets weggebracht naar de fietsenmaker omdat ik een Deore shifter niet meer in elkaar kreeg, belt ie me net op dat de schroefdraad van mijn achterderailleur op het frame dol is.
Nooit iets van gemerkt.. hij schakelde wel eens dubbel maar altijd gedacht dat dat aan de afstelling/vuil lag (gebeurde meestal na een paar uurtjes rijden).
Wat nu?
De strekking van zijn verhaal was dat het frame rijp voor de sloop was, maar een schroefdraad moet op de een of andere manier nog wel te vervangen zijn toch?
Nope niet op dit frame.quote:Op maandag 25 mei 2009 07:15 schreef Osramp het volgende:
[..]
Normaal gesproken is de echterderailleur op een vervangbare achterpat (extra stukje plaat dat aan het frame geschroefd wordt) aangebracht. De dealer moet een nieuw pat kunnen bestellen en monteren.
Het lijkt alsof dat wel kan, ik zie 2 inbus schroeven zitten.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:19 schreef VASND het volgende:
[..]
Nope niet op dit frame.
[ afbeelding ]
Zal mn fietsenmaker maar eens opbellen over een helicoil dan..
Lijkt mij ook, maar VASND is er zeker van dat het achterpat niet vervangbaar is. Tja, is jammer maar dan is een helicoil de laatste oplossing. Hooguit kan Loctite nog soelaas brengen als de schroefdraad niet helemaal aan gort is. Alleen als de derrie er dan eens af moet, dan heb je wel een beetje hitte nodig om die lijm weer los te krijgen.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:29 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Het lijkt alsof dat wel kan, ik zie 2 inbus schroeven zitten.
Suc6quote:Op maandag 22 juni 2009 14:36 schreef VASND het volgende:
Pad was idd te vervangen, alleen maken ze geen vervanging meer.
Helicoil in laten draaien en ben het hele frame opnieuw aan het spuiten.
Hoeveel was je kwijt, voor de helicoil?quote:Op maandag 22 juni 2009 14:36 schreef VASND het volgende:
Pad was idd te vervangen, alleen maken ze geen vervanging meer.
Helicoil in laten draaien en ben het hele frame opnieuw aan het spuiten.
Kostte me 5 euro.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hoeveel was je kwijt, voor de helicoil?
Waar zie je me voor aanquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:31 schreef fs180 het volgende:
Tjah, voor die prijs kan je ook een halfords fiets halen,
Okehquote:lijkt me dat deze beter isMaar ik kan de fiets zelf niet dus kan er weinig over zeggen.
Ik heb ook een 19" fiets te koop staan, onderdelen kun je veel lol mee hebben maar het frame is paarsquote:Op zondag 16 augustus 2009 @ 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
Aight. En de prijs, is die ook een beetje oké? En kan ik me op dat ding een beetje uitleven zonder dat ik onderweg allerlei onderdelen verlies oid?
Is dat je vriendin op foto 1quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:21 schreef VASND het volgende:
[..]
[TK] [Mountainbike] Giant ATX 840
Lach maar ja.
Waar zou je voor gaan? Ik in elk geval voor een Turner Flux Pro-build kit. $6500,-quote:Op zondag 6 september 2009 12:29 schreef Nirak het volgende:
ah, een topic vol mtb-ers, dat lijkt me zeer geschikt voor mijn vraag. Heb een paar weken geleden het mountainbiken weer opgepakt en m'n oude trek (10 jaar) op laten knappen, nieuwe ketting en nieuwe tandwielen achter. Maar nu zijn we een paar weken verder en begint de derailleur weer te vervelen :S
Ik wil deze niet meer oplappen, dus beperk me wel even tot de versnellingen die ik wel kan gebruiken, maar wil me in de tussentijd orienteren op een nieuwe. Maar ik heb geen idee welke merken ik vooral moet laten staan, en in welke ik wel interesse kan hebben.
ik weet wel dat ik nu graag een fiets zou willen proberen met vering, tot op heden ben ik pas 1 keer offroud geweest omdat het simpelweg niet te houden was zonder vering.
Maar goed, laat me jullie suggestie eens horen, wat vinden jullie een topmerk en waar zouden jullie voor gaan. Heb nog even geen idee hoeveel geld ik eraan uit wil geven, dus vooralsnog zijn alle suggesties welkom
lol, ok, ik weet in ieder geval wel dat ik dat niet uit kan geven aan een fiets.. dat heeft m'n auto gekostquote:Op zondag 6 september 2009 12:48 schreef Osramp het volgende:
[..]
Waar zou je voor gaan? Ik in elk geval voor een Turner Flux Pro-build kit. $6500,-
Maar betaalbare en goede/pretige fietsen zijn er te over.
Natuurlijk, iedereen koopt naar zijn eigen budget. Waarschijnlijk ben ik ook al ietsje ouder als jij. Maar mijn eerste fietsen waren ook niet zo heel duur, en je vertelde niet wat je er voor wilde/kon uitgeven.quote:Op zondag 6 september 2009 21:01 schreef Nirak het volgende:
[..]
lol, ok, ik weet in ieder geval wel dat ik dat niet uit kan geven aan een fiets.. dat heeft m'n auto gekost
max 1500 euro kun je denk ik wel wat fatsoenlijks voor kopen, als dat voor minder kan is dat natuurlijk ook prima
Mijn vader had gehoord van een grote winkel in Roermond, die schijnt scherpe prijzen te hebben, maar heeft iemand er ervaring mee? http://www.itek.be/nl/
Cannondale had ik iig nog nooit van gehoord, dus daar ga ik ook eens naar kijken, thnx
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 september 2009 06:47 schreef Osramp het volgende:
[..]
Natuurlijk, iedereen koopt naar zijn eigen budget. Waarschijnlijk ben ik ook al ietsje ouder als jij. Maar mijn eerste fietsen waren ook niet zo heel duur, en je vertelde niet wat je er voor wilde/kon uitgeven.
Maar Cannondale gaat het niet worden met jouw budget. Je zult beter bediend worden met Giant of Cube. Achtervering met een budget van 1500 euro is wat krap. Je vindt wel volgeveerde fietsen voor dat geld, maar het zal niks geweldigs worden en ws ben je achteraf wel wat geld kwijt aan onderhoud.
Kijk ook eens naar Canyon, handelen via het net maar in Heerlen zit een testcenter. Itek vooral wegblijven!!!!!!!!! Supergrote discounter waar toch echt wel ondermaatse fietsen worden verkocht. De nadruk ligt daar op een lage prijs. Leuk voor stadsfietsen, niet voor ATB of race. Wel aardig voor kleding en accessoires.
Ben je wel tevreden over de kwaliteit van Canyon?quote:Op maandag 7 september 2009 11:01 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Ik heb een Canyon omdat de prijs laag is maar ook omdat ik vlakbij het Testcenter/servicecenter woon, was dit laatste niet het geval had ik vrijwel zeker geen Canyon gekocht.
Misschien kunnen we een beknopte 'handleiding' in de sp zetten wat mensen zich eerst moeten afvragen voordat ze naar MTB gaan kijken of voordat ze een nieuwe kopen. Want je ziet door de fietsen het bos niet meer als je je echt gaat oriënteren. Er zijn zoveel merken en binnen die merken weer zoveel types.
vandaar dat je geen Canyon had gekocht als je niet in de buurt zou wonenquote:Een goed voorbeeld van een merk dat via internet een grote opmars heeft gemaakt is Canyon.
Dit is een merk dat zijn fietsen uitsluitend via internet verkoopt, maar je wel de gelegenheid geeft om de fietsen te komen proberen... in Duitsland.
Tevens hebben ze voor de Nederlandse markt een servicepunt in Heerlen.
De invloed van een merk frame op de kwaliteit van de totale fiets, is natuurlijk maar klein......Een fietsenfabrikant koopt zijn onderdelen bij SRAm/Shimano/RaceFace etc etc. Het frame is natuurlijk maar een onderdeel van het geheel.quote:Op maandag 7 september 2009 17:09 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ben je wel tevreden over de kwaliteit van Canyon?
Stiekem bedoelen we allebei hetzelfdequote:Op maandag 7 september 2009 19:25 schreef FHR het volgende:
Ik ben het niet helemaal met Osramp eens: het frame is wel degelijk belangrijk voor een mountainbike. En dan bedoel ik niet per se de laskwaliteit (alhoewel het handig is als 'ie niet uit elkaar valt) of het gewicht (licht is natuurlijk fijn) maar voor de geometrie. Je kan nog zulke goede Fox/SRAM/Shimano/Avid etc. spullen op het frame hangen, maar als de geometrie niet klopt, fietst het nog steeds beroerd. Maat en geometrie zijn ontzettend bepalen voor hoe de fiets rijdt, meer dan het verschil tussen Shimano Deore en XTR o.i.d.
Ik heb geen FS nodig. Heb sinds enkele weken weer het fietsen opgepakt en ben vooral nog een harde weg fietser (eerst conditie goed op orde voordat is off road gaquote:Op maandag 7 september 2009 19:25 schreef FHR het volgende:
Ik denk dat ¤1500,- net op het kantel-punt is van wel of niet een full suspension. Het hangt er dus vanaf wat je met de fiets wilt gaan doen. Als je ook 's naar de Alpen of Jura gaat, dan is een fully wel fijn.
Haha dat was gaaf. Dave Watson die over het peloton heen sprong bij de beklimming van de Galibier in 2004. Wel jammer dat 'ie bij de landing op z'n plaat ging. Maar hij is er niet eens voor aangehouden (dat zou in Nederland wel anders zijn geweest met zo'n actie denk ik).quote:Op woensdag 9 september 2009 00:24 schreef x3ro het volgende:
TVPtje
Nog (urban)freeriders omg Limburg hier?
[ afbeelding ]
Zelf geen ervaring met Bulls, maar kijk eens op mtbr.com voor een goede indruk. Op het forum van mountainbike.nl lees ik nooit slechte ervatingen met Bulls.quote:Op zondag 27 september 2009 16:34 schreef tomegel het volgende:
De Bulls Copperhead 3. Ik heb er eventjes op gefietst en damn wat een wereld van verschil het leek net of ik niet hoefde te trappen tegenover die van mezelf.
Nu de hamvraag:
Bulls, is dat een goed merk en hebben jullie er goede ervaring mee of niet?
Het is bedoeld voor in de bossen en op de weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |