ik vind het sowieso niet kunnen dat men een gehele bevolkingsgroep aankijkt op de daden van een kleine subgroep.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik vind het tijd worden voor een anti-mannen partij. De kans is relatief gezien 200x zo hoog dat je beroofd wordt door een man dan door een vrouw.
Of klinkt dat in de oren van veel mannen ineens belachelijk? Mooi, dan weet je nu hoe ik me voel als men individuen aankijkt op basis van statistieken van groepen.
Het daadwerkelijke aantal is een stuk groter omdat de 3e generatie niet wordt meegeteld. Zou leuk zijn als het CBS een keertje competitie krijgt van een organisatie die niet als doel heeft om de feiten te verdraaien.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:08 schreef DionysuZ het volgende:
Volgens CBS is het aantal marokkanen in Nederland 341640.
Dat zijn geen Marokkanen dus waarom zou je ze meetellen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:35 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke aantal is een stuk groter omdat de 3e generatie niet wordt meegeteld. Zou leuk zijn als het CBS een keertje competitie krijgt van een organisatie die niet als doel heeft om de feiten te verdraaien.
Weet je wat pas echt zou helpen? Een anti-lageropgeleiden partij. Ik durf te wedden dat minder dan 1% van alle veroordeelden vorig jaar een WO-opleiding had afgerond.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik vind het tijd worden voor een anti-mannen partij. De kans is relatief gezien 200x zo hoog dat je beroofd wordt door een man dan door een vrouw.
Of klinkt dat in de oren van veel mannen ineens belachelijk? Mooi, dan weet je nu hoe ik me voel als men individuen aankijkt op basis van statistieken van groepen.
Wat dan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zijn geen Marokkanen dus waarom zou je ze meetellen?
Het getuigd vooral van een ernstig gebrek aan gezond verstand. Misschien kan SeventhWave verklaren waarom zoveel mensen zo achterlijk zijn dat ze het verschil tussen individuen en groepen niet weten. Zou het iets genetisch zijn?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:33 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik vind het sowieso niet kunnen dat men een gehele bevolkingsgroep aankijkt op de daden van een kleine subgroep.
Maar dan moet je zeker ook wel aanstoot nemen aan het feit dat bij al die berichten over verdachten steeds het geslacht wordt vermeld? Hoe durven ze...quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:
Alleen vorig jaar? Ja, sowieso heeft nog geen 10% van de criminelen vorig jaar een opleiding afgerond. Net zoals nog geen 10% van Nederland overigens. Bedoelde je dat ook te zeggen, of bedoelde je eigenlijk te zeggen dat nog geen 1% van de criminelen WO zou hebben gedaan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:40 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt zou helpen? Een anti-lageropgeleiden partij. Ik durf te wedden dat minder dan 1% van alle veroordeelden vorig jaar een WO-opleiding had afgerond.
Ik ga niet met je wedden maar ik weet wel bijna zeker dat je dat verliest.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:40 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt zou helpen? Een anti-lageropgeleiden partij. Ik durf te wedden dat minder dan 1% van alle veroordeelden vorig jaar een WO-opleiding had afgerond.
3e generatie Marokkanen zijn autochtonen.quote:
Dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Alleen vorig jaar? Ja, sowieso heeft nog geen 10% van de criminelen vorig jaar een opleiding afgerond. Net zoals nog geen 10% van Nederland overigens. Bedoelde je dat ook te zeggen, of bedoelde je eigenlijk te zeggen dat nog geen 1% van de criminelen WO zou hebben gedaan?
Vermeld worden is het punt niet. Wat het punt wel is, is dat een achterlijk groot deel van de mensen van voren niet weten dat de achterkant poep schijt. Je hoeft er maar moslim bij te zetten en hele boeken worden als oorzaak uit de kast getrokken. Vervolgens wordt iedereen met dat boek als medeplichtige verklaard, en staat er een volwassen man op die zijn haar laat blonderen, die vervolgens voorstelt om een boek te verbieden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:42 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar dan moet je zeker ook wel aanstoot nemen aan het feit dat bij al die berichten over verdachten steeds het geslacht wordt vermeld? Hoe durven ze...
Je bedoelt alleen vorig jaar? Wat voor verdraaide halfbakken onderzoeksvraag is dat dan weer?quote:
ik vraag mij trouwens af hoeveel procent van de Antillianen moslim is.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vermeld worden is het punt niet. Wat het punt wel is, is dat een achterlijk groot deel van de mensen van voren niet weten dat de achterkant poep schijt. Je hoeft er maar moslim bij te zetten en hele boeken worden als oorzaak uit de kast getrokken. Vervolgens wordt iedereen met dat boek als medeplichtige verklaard, en staat er een volwassen man op die zijn haar laat blonderen, die vervolgens voorstelt om een boek te verbieden.
Aan die achterlijkheid, die belediging voor evolutie, daar neem ik inderdaad aanstoot aan.
Weer zo´n enorme generalisatie.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, en dat zullen ze ook nooit zijn.
Ook niet volgens eigen zeggen.
Ik snap je punt, maar als (volgens bepaalde bronnen) de kans dat een jonge man van een bepaalde achtergrond crimineel is 5 keer zo hoog is, dan moet er iets aan de hand zijn imho. Dat zal aan een hoop factoren liggen, maar daar horen ongetwijfeld ook culturele factoren bij die eigen zijn aan die achtergrond.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vermeld worden is het punt niet. Wat het punt wel is, is dat een achterlijk groot deel van de mensen van voren niet weten dat de achterkant poep schijt. Je hoeft er maar moslim bij te zetten en hele boeken worden als oorzaak uit de kast getrokken. Vervolgens wordt iedereen met dat boek als medeplichtige verklaard, en staat er een volwassen man op die zijn haar laat blonderen, die vervolgens voorstelt om een boek te verbieden.
Aan die achterlijkheid, die belediging voor evolutie, daar neem ik inderdaad aanstoot aan.
Dat doen ze toch vooral zelf. Met hun identiteitscrisis waar Nederland zogenaam verantwoordelijk voor wordt gehouden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Weer zo´n enorme generalisatie.
Maar inderdaad, dat zullen ze nooit worden als we dat onderscheid maar blijven maken. Laten we toch eens kappen met dat gezeur over waar je (groot)ouders vandaan kwamen.
Hoe aanpakken? Door een groep als geheel achter te stellen, zoals Wilders en zijn apostelen en volgelingen wel zien zitten? Door een crimineel met de ene achtergrond harder te straffen dan de ander? Door boeken te verbieden? Dat is echt compleet idioot.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:50 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar als (volgens bepaalde bronnen) de kans dat een jonge man van een bepaalde achtergrond crimineel is 5 keer zo hoog is, dan moet er iets aan de hand zijn imho. Dat zal aan een hoop factoren liggen, maar daar horen ongetwijfeld ook culturele factoren bij die eigen zijn aan die achtergrond.
Met die informatie kun je probleem- en risicogroepen identificeren, en dan kun je problemen gericht onderzoeken en aanpakken.
hun ... ze .... pfffquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat doen ze toch vooral zelf. Met hun identiteitscrisis waar Nederland zogenaam verantwoordelijk voor wordt gehouden.
Het is een post op fok, geen thesisvoorstel. Daarbij was vorig jaar gewoon een voorbeeld. Ik had ook 2003 kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:46 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je bedoelt alleen vorig jaar? Wat voor verdraaide halfbakken onderzoeksvraag is dat dan weer?
Dat is dus niet wat ik zeg. Lees mijn post nog eens.quote:Laat ik je dan eens aan het handje vasthouden en begeleiden. Laten we bijvoorbeeld eens de mensen die het laatste jaar een opleiding afgrond hebben als 100%. En laten we ook eens het percentage criminelen nemen van die gehele groep. Zoek die getallen eens uit, en je zult zien dat je 'weddenschap' echt nergens op slaat.
Nee dat doen de populisten in de media/politiek die vanwege iedere idividuele actie een reactie verwachten van andere individuen die niks met dat individu te maken hebben. Als er een autochtone nederlander bij mijn buurman inbreekt hoef ik mijn excuses daar toch ook niet voor aan te bieden namens mn geloof/sportclub of werk, ongeacht deze inbreker aan een van deze zaken gerelateerd kan worden?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat doen ze toch vooral zelf. Met hun identiteitscrisis waar Nederland zogenaam verantwoordelijk voor wordt gehouden.
Nee, ik lees je post niet nog een keer. Hij klopt namelijk voor geen kanten. Maargoed, nogmaals een tegenvraag:quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:53 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het is een post op fok, geen thesisvoorstel. Daarbij was vorig jaar gewoon een voorbeeld. Ik had ook 2003 kunnen zeggen.
[..]
Dat is dus niet wat ik zeg. Lees mijn post nog eens.
Je doet net alsof ze en hun 1 grote amorfe massa is. Waarom doe je dat?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Neehoor, het lijkt me wel wat. Vooral als jij dan degene bent die zo'n partij begint.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:
nee het is niet foutief.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:31 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Nog steeds is het een minderheid van de bevolkingsgroep die crimineel is, en niet de grote meerderheid zoals jij beweerde. Ga je nog je excuses aanbieden voor de foutieve informatie?
Ben je autistisch? Het gaat me er niet om waneer ze al dan niet een opleiding hebben afgerond...quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:56 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, ik lees je post niet nog een keer. Hij klopt namelijk voor geen kanten. Maargoed, nogmaals een tegenvraag:
Hoeveel procent van de veroordeelden zullen uberhaupt een opleiding hebben afgrond, vorig jaar, denk je?
Hoeveel procent van de Nederlanders zullen uberhaupt een opleiding hebben afgerond, vorig jaar, denk je?
En de derde generatie al helemaal niet?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Je doet net alsof ze en hun 1 grote amorfe massa is. Waarom doe je dat?
Natuurlijk doen sommige Marokkanen dat voor een deel zelf. Maar het gros niet. En de derde generatie al helemaal niet. Het grootste deel daarvan wil gewoon leven, liefhebben, werken, studeren, wonen, net als iedereen. Het is geen vreemde soort ofzo. Beschouw ze gewoon als mensen zoals jij en ik, is niet zo moeilijk.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:44 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
3e generatie Marokkanen zijn autochtonen.
Dus als je over 10 jaar leest, "autochtonen bijna net zo crimineel als allochtonen" dan weet je wat daar de oorzaak van is.
Mooi, en alle mannen die een bepaald magazine in huis hebben wat mij niet zint, Voetbal Magazine of Playboy bijvoorbeeld, stuur ik naar jouw voorbeeld in een lek bootje de zee op. Al die magazines zetten aan tot materialisme, wat weer aanzet tot criminaliteit. Bedenk ik zo met mijn zojuist geperoxideerde kapsel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, het lijkt me wel wat. Vooral als jij dan degene bent die zo'n partij begint.
Jawel hoor, dat zijn ook Marokkanen. Die hebben namelijk gewoon de Marokkaanse nationaliteit en een Marokkaans paspoort.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zijn geen Marokkanen dus waarom zou je ze meetellen?
Maar dat zei je dus niet. Wel duidelijk blijven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:00 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ben je autistisch? Het gaat me er niet om waneer ze al dan niet een opleiding hebben afgerond...![]()
Ik had het over de mensen die vorig jaar veroordeeld zijn, gewoon als voorbeeld.
Voetbal streeft geen politieke religie na. Deze vergelijk gaat niet op. Jammer.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:02 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Mooi, en alle mannen die een bepaald magazine in huis hebben wat mij niet zint, Voetbal Magazine of Playboy bijvoorbeeld, stuur ik naar jouw voorbeeld in een lek bootje de zee op. Al die magazines zetten aan tot materialisme, wat weer aanzet tot criminaliteit. Bedenk ik zo met mijn zojuist geperoxideerde kapsel.
En als 1 hooligan wat fout doet, kogels op de knieschijven van alle supporters, inclusief de thuisblijvers. Hadden ze maar geen lid moeten worden. Hard aanpakken.
Voetbal streeft zoveel na. En hoezo moeten er overeenkomsten zijn tussen voetbal en een politieke religie? Ik vind gewoon dat voetbal aanzet tot criminaliteit. Daar heb ik, net zoals Wilders, geen wetenschap voor nodig.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voetbal streeft geen politieke religie na. Deze vergelijk gaat niet op. Jammer.
Dat is het wel. Ik heb het zelfs onderbouwt met de CBS cijfers (waarvan jij zei dat je het kon opzoeken). Plank voor de kop?quote:
Die cijfers kloppen voor geen meter. Dus alsjeblieft, zoek wat beters, want hier kun je echt niet mee aankomen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:06 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dat is het wel. Ik heb het zelfs onderbouwt met de CBS cijfers (waarvan jij zei dat je het kon opzoeken). Plank voor de kop?
Ik snap dat je dat eruit kan halen, maar het leek me zo duidelijk waar ik op doelde dat die interpretatie van je een beetje onwaarschijnlijk is.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Maar dat zei je dus niet. Wel duidelijk blijven.
Ongeveer 10% van de gehele bevolking heeft een universitaire studie afgerond heb ik eens gehoord. Ik gok dus dat dat voor minder dan 1% van de criminelen geldt. Jij denkt kennelijk dat het meer zal zijn, dus nu moeten we alleen nog de juiste cijfers vinden.quote:Maar, als je kijkt naar alle mensen die in een bepaalde periode veroordeeld zijn, en dan gaat kijken of ze ooit een WO opleidingen hebben afgerond, dan denk ik dat je verbaasd zal zijn. Zeker als je het afzet tegen de gemiddelde bevolking.
Groepen aanspreken op daden van individuen...quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:04 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, mensen hoeven maar een keer naar Opsporing Verzocht te kijken om met eigen ogen te zien hoe 'Hollands' de daders in het algemeen zijn.
Ah, dat verklaart. CBS-cijfers die niet kloppen. Groepen die verantwoordelijk zijn. Wat is je volgende gedachte, aliens onder je bed?quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die cijfers kloppen voor geen meter. Dus alsjeblieft, zoek wat beters, want hier kun je echt niet mee aankomen.
Ja hallo, HIJ beweert. Dan onderbouwt hij zijn 8 van de 10 marokkanen zijn crimineel niet eens en als ik dan wel met onafhankelijke cijfers kom (CBS, alsof dat een linkse allochtonenknuffel organisatie is) die zijn geneuzel tegenspreekt dan klopt er opeens niks van de cijfers.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die cijfers kloppen voor geen meter. Dus alsjeblieft, zoek wat beters, want hier kun je echt niet mee aankomen.
Kruimeldiefstal ja. Als ik dan weer naar Oplichting van de TROS kijk, waar het vaak om echt grote bedragen gaat, zijn het doorgaans hele echte autochtonen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:04 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, mensen hoeven maar een keer naar Opsporing Verzocht te kijken om met eigen ogen te zien hoe 'Hollands' de daders in het algemeen zijn.
Cijfers van het CBS die niet kloppen...quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tja, dat is administratief. Het zijn ook Nederlanders - het is jouw keuze om een van beide nationaliteiten er uit te lichten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat zijn ook Marokkanen. Die hebben namelijk gewoon de Marokkaanse nationaliteit en een Marokkaans paspoort.
Wat klopt er niet aan die cijfers?quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar wat veroorzaakt meer leed denk je?quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Kruimeldiefstal ja. Als ik dan weer naar Oplichting van de TROS kijk, waar het vaak om echt grote bedragen gaat, zijn het doorgaans hele echte autochtonen.
De slachtoffers van Madoff waren ook domme mensen ja.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:13 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar wat veroorzaakt meer leed denk je?
Bij die 'kruimel-diefstal' voelen slachtoffers zich vaak niet meer veilig thuis en/of op straat, het gaat vaak ook om geweldadige delicten.
Bij die oplichtingszaken zijn de slachtoffers vooral domme mensen die zelf aan domme dingen meedoen.
Wat een onzin. Je praat oplichting nu goedquote:Op dinsdag 21 april 2009 22:13 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar wat veroorzaakt meer leed denk je?
Bij die 'kruimel-diefstal' voelen slachtoffers zich vaak niet meer veilig thuis en/of op straat, het gaat vaak ook om geweldadige delicten.
Bij die oplichtingszaken zijn het vooral domme mensen die zelf aan domme dingen meedoen.
Die cijfers kloppen niet omdat ze alleen 1e en 2e generatie Marokkanen als Marokkaan meenemen. Terwijl de 3e generatie de grootste groep is en de meeste criminaliteit juist door de 3e generatie wordt gepleegd!!quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Cijfers van het CBS die niet kloppen...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |