Bron: Ain't It Cool Newsquote:
David S. Goyer (“Blade: The Series”) and Brannon Braga (“Star Trek: Enterprise”) – who earlier collaborated on CBS’ short-lived alien-invasion drama “Threshold” – will see their “Flash Forward” pilot go to series, according to the Hollywood Reporter.
The sci-fi novel by Robert J. Sawyer. on which the series is based is about what happens when physicists, conducting a super-high-energy experiment, accidentally cause everybody on the planet to experience two minutes and 17 seconds of his or her own future 21 years hence. A lot of people were driving cars when their consciousnesses left their bodies for more than two minutes, so the experience is memorable for many reasons. Goyer, who wrote and directed “Blade: Trinity” for the big screen, directed the pilot.
Ja, zoiets. Iedereen in de hele wereld heeft 2 minuten en 17 minuten lang een "visioen" van zijn toekomst. Dat zorgt in eerste instantie voor allemaal doden (zie het voorbeeld van de mensen in auto's) en daarna natuurlijk voor mysterieuze dramatiek en tijdparadoxen, omdat mensen weten wat ze over 21 jaar doen en dit wellicht willen voorkomen, of er juist heel zelfverzekerd oid van worden. Ik vind het een geinig gegeven, juist omdat het de hele wereld overkomt.quote:Op maandag 20 april 2009 20:27 schreef Roland_Deschain het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waar het nou precies over gaat? Iedereen reist 2 minuten en 17 seconden in de toekomst ofzo?![]()
Enlighten me please, oh great Marble!quote:Op maandag 20 april 2009 21:59 schreef Marble het volgende:
Oe een nieuw Zhenartopique, daar moet ik natuurlijk meteen dwangmatig in posten. Zal wel weer net zo'n trainwreck worden als al zijn andere serietopqiues, het blijft om te smullen!
It's like a highway accident: you just can't help but lookquote:Op maandag 20 april 2009 21:59 schreef Marble het volgende:
Oe een nieuw Zhenartopique, daar moet ik natuurlijk meteen dwangmatig in posten. Zal wel weer net zo'n trainwreck worden als al zijn andere serietopqiues, het blijft om te smullen!
quote:Op maandag 20 april 2009 22:20 schreef Marble het volgende:
"Een topique Zhenarren" mag inmiddels wel in Het Officiële FOK!woordenboek worden opgenomen! Als antithese van "een topique Marbelen".
Er is best iets van te maken, bijvoorbeeld dat de organisatie achter het mislukte(?) experiment nog steeds een groter doel nastreeft en nieuwe experimenten met de toekomst uitvoert... Iets dat een (interessante) rode draad vormt.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:59 schreef Symer het volgende:
Hier staan de eerste hoofdstukken voor de geïnteresseerden: http://www.sfwriter.com/scff.htm
Het boek leest wel lekker weg, maar ik heb mijn twijfels over een tv-adaptatie. De beschrijving van ABC klinkt een beetje alsof het na de ramp een combo van de weinig succesvolle Six Degrees en The 4400 wordt. Een drama over hoe mensen hun leven gaan leiden, met mogelijk elke paar weken een nieuw personage met een nieuw visioen. Dat zou snel gaan vervelen.
Daar word ik wel geil van. Tv-kijk-technisch gezien danquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het boek waar de serie op gebaseerd is kijken mensen 21 jaar in de toekomst, in de serie is dat veranderd naar 6 maanden.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:01 schreef Thy... het volgende:
Hier lees ik trouwens dat mensen een flash forwars 21 jaar in de toekomst krijgen, op andere plekken lees ik dat ze 6 maanden in de toekomst kijken. Wat is het nu?
quote:Op donderdag 17 september 2009 10:33 schreef Symer het volgende:
De pilot is gelekt en ik vond het tofHet is duidelijk dat de makers goed naar Lost gekeken hebben.
Is er alleen een webrip van rond de 150 mb? Zo ja, wacht ik lieverSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
De pilot niet, maar wat er na de pilot komt aan stukjes uit de komende afleveringen zag er dan wel weer ontzettend interresant uit. Dus volgende week kijken we maar weer en hopen dat het niveau dan beter word.quote:Op zondag 20 september 2009 13:42 schreef mr4hughz het volgende:
net ook de pilot gezien, niet echt je van het ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[@Last.fm |
quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:02 schreef Shrien het volgende:
Interessante eerste aflevering, gaan we zeker volgende week weer kijken!
Hoofdpersoon lijkt irritant veel op Richard van Lost trouwens
Ik dacht in het begin ook dat hij het wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat vond ik ook jaquote:Op zaterdag 26 september 2009 01:02 schreef Zhenar het volgende:
Er zat zelfs een kangoeroe, als tegenhanger van de polar bear![]()
![]()
Ik vond het tof iig, maar met name vanwege het concept. De personages en hun persoonlijke verhalen zijn bijna allemaal erg soapachtig: al die flashforwards naar van die dagelijkse bezigheden... okee, dat is wellicht het meest logisch, maar ik had de focus liever gezien op mensen met wat meer mysterie in hun flashforwards: iemand die net een moord pleegt, iemand die in een gesticht zit, iemand die in een ondergronds laboratorium aan kettingen hangt... ik noem maar wat. Nu heb ik amper behoefte om te speculeren over wat de flashforwards betekenen, omdat het allemaal zo duidelijk is. Daar zit meer potentie in. Wellicht dat ze die in komende afleveringen nog gaan benutten: ik ben benieuwd!
Haha het was wel vreemd om opeens een kangoeroe te zien jaquote:Op zaterdag 26 september 2009 01:02 schreef Zhenar het volgende:
![]()
Na het goedkeuren van een pilot bestelt een studio meestal 6,7 of 13 extra afleveringen. Adhv. de ratings wordt vervolgens bepaald of de serie levensvatbaar is. Is dat het geval dan wordt er groen licht gegeven voor een volledig seizoen, dat zit meestal tussen de 20-25 afleveringen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:13 schreef Shrien het volgende:
Is er al bekend hoeveel afleveringen er komen? Lijkt me niet dat ze hier meer dan 10 afleveringen mee kunnen maken..
edit: op IMDB staan er iig nog maar 8
Eerste aflevering van Sarah Connor Cronicles had 18,3 miljoen kijkers.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:07 schreef Zhenar het volgende:
12,4 miljoen kijkers! Nice... als ze dat vasthouden, dan blijft de serie nog wel een tijdje. Okee, het is niet de 18,6 miljoen die de Lost pilot ooit haalde, maar dat was dan ook te bizar hoog...
Daarom zijn de komende weken zo belangrijk voor een serie. Maar een goed begin is natuurlijk het halve werk, The Beatiful Life is na 2 eps al gecancelled.quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:48 schreef Marble het volgende:
[..]
Eerste aflevering van Sarah Connor Cronicles had 18,3 miljoen kijkers.
Laatste aflevering van Sarah Connor Cronicles had 3,6 miljoen kijkers.
Dit is een goed punt. Maar ik heb de pilot overigens nog niet gekeken. Krijgen ze vaker flashforwards te zien of is het eenmalig?quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:02 schreef Zhenar het volgende:
![]()
Ik vond het tof iig, maar met name vanwege het concept. De personages en hun persoonlijke verhalen zijn bijna allemaal erg soapachtig: al die flashforwards naar van die dagelijkse bezigheden... okee, dat is wellicht het meest logisch, maar ik had de focus liever gezien op mensen met wat meer mysterie in hun flashforwards: iemand die net een moord pleegt, iemand die in een gesticht zit, iemand die in een ondergronds laboratorium aan kettingen hangt... ik noem maar wat. Nu heb ik amper behoefte om te speculeren over wat de flashforwards betekenen, omdat het allemaal zo duidelijk is. Daar zit meer potentie in. Wellicht dat ze die in komende afleveringen nog gaan benutten: ik ben benieuwd!
Inderdaad ja...doodlogisch dat de droombeelden allemaal beelden uit de toekomst warenquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:21 schreef Happel het volgende:
Vond dat ze wel erg snel hun conclusies over het gebeurde trokken...
quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In het Flash Forward topic heb ik toegelicht waarom het mij tegenviel.
Kort gezegd komt het neer op slecht uitgewerkte en daardoor oninteressante karakters (waar in de pilot ook nog eens driekwart van de tijd aan besteed wordt ipv. aan het mysterie) en ondermaatse acteurs als lead characters.
Daarnaast heb ik een broertje dood aan series waarbij het plot aan elkaar hangt van toevalligheden.Je kunt toch niet na 1 aflevering zeggen dat ze slecht uitgewerkt en oninteressant zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de acteurs vielen mij niet tegen.
Dat van die toevalligheden vind ik ook triest altijd maar je spoiler is overdreven. Zoals drie FBI agenten die toevallig in het hetzelfde gebouw werken, die toevallig alle drie op dezelfde afdeling werken, die toevallig alle drie in hetzelfde onderzoeksteam werken, Wat is hier vreemd aan? Waarom zou je niet in hetzelfde gebouw, afdeling, team zijn als je met elkaar werkt?En er was maar 1 andere die de datum had gezien.
Hij zag een datum, dan zou ik t ook wel overwegenquote:Op zaterdag 26 september 2009 20:44 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Inderdaad ja...doodlogisch dat de droombeelden allemaal beelden uit de toekomst waren![]()
Dat is ook niet de toevalligheid die hij bedoelt; het gaat om de laatste overeenkomst die Kleffe_Dop noemt.quote:Op zondag 27 september 2009 00:06 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat van die toevalligheden vind ik ook triest altijd maar je spoiler is overdreven. Zoals drie FBI agenten die toevallig in het hetzelfde gebouw werken, die toevallig alle drie op dezelfde afdeling werken, die toevallig alle drie in hetzelfde onderzoeksteam werken, Wat is hier vreemd aan? Waarom zou je niet in hetzelfde gebouw, afdeling, team zijn als je met elkaar werkt?En er was maar 1 andere die de datum had gezien.
Maar ze weten over 6 maanden toch dat ze 6 maanden terug dit moment zagen? Dan zou ik ook even op de kalender kijken om m'n jongere zelf te helpen.quote:Op zondag 27 september 2009 00:49 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat is ook niet de toevalligheid die hij bedoelt; het gaat om de laatste overeenkomst die Kleffe_Dop noemt.![]()
Dat vind ik een mooie redenering!quote:Op zondag 27 september 2009 10:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Maar ze weten over 6 maanden toch dat ze 6 maanden terug dit moment zagen? Dan zou ik ook even op de kalender kijken om m'n jongere zelf te helpen.
Aan de billboard te zien welquote:Op vrijdag 25 september 2009 23:29 schreef Kinga het volgende:
Is dit een serie om de LOST kijkers mee zoet te houden tot het laatste seizoen begint? Lijkt er wel op...
Ga gewoon die serie kijken johquote:Op zondag 27 september 2009 17:14 schreef Mirel het volgende:
Jongens geef eens een reactie op mijn post, ik heb daar wat vragen.
quote:Op zondag 27 september 2009 17:14 schreef Mirel het volgende:
Jongens geef eens een reactie op mijn post, ik heb daar wat vragen.
Als je geen interesse hebt in het kijken van deze serie, stel er dan ook geen vragen overquote:Op zondag 27 september 2009 17:49 schreef Mirel het volgende:
Geen zin om een heel lange pilot te kijken, JA DAAG
Lang?quote:Op zondag 27 september 2009 17:49 schreef Mirel het volgende:
Geen zin om een heel lange pilot te kijken, JA DAAG
Die worden beantwoord door te gaan kijken. Vind het een beetje vreemd om vooraf te gaan speculeren waar die hele serie nou eigenlijk over gaat. De vragen die je hebt worden vanzelf beantwoord gedurende de loop van de serie, hebben degene die al gekeken ook geen antwoord op nu.quote:Op zondag 27 september 2009 21:16 schreef Mirel het volgende:
En mijn vragen zijn toch simpel genoeg joh, kleine moeite. En ik heb wél interesse, maar ook nog wat vraagjes.
Dan hoop ik dat ik niet de verkeerde heb gekeken. Meestal begint een serie met een dubbele EP, maar deze was 350MB/42min.quote:Op zondag 27 september 2009 21:16 schreef Mirel het volgende:
Een pilot kan nog wel eens lang duren zoals 90 min ofzo.
En mijn vragen zijn toch simpel genoeg joh, kleine moeite. En ik heb wél interesse, maar ook nog wat vraagjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op zondag 27 september 2009 10:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Maar ze weten over 6 maanden toch dat ze 6 maanden terug dit moment zagen? Dan zou ik ook even op de kalender kijken om m'n jongere zelf te helpen.
Ahh, heerlijke time travel paradoxquote:Op zondag 27 september 2009 10:42 schreef Symer het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 september 2009 22:57 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Kleine spoiler dan, dan weet je hoe lang het gaat duren voordat de serie bij 29 april 2010 is. De makers zeiden29 April is op een donderdag, dus het zal wel een aflevering worden op die dag, maar ik denk niet dat het de finale zal worden, tenminste, dat zou een beetje vroeg zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eind april/begin mei is toch meestal de datum waarop de meeste seizoenen stoppen?quote:Op maandag 28 september 2009 12:11 schreef dapluiz het volgende:
[..]
29 April is op een donderdag, dus het zal wel een aflevering worden op die dag, maar ik denk niet dat het de finale zal worden, tenminste, dat zou een beetje vroeg zijn.
Het zou wel erg leuk zijn als ze het zo hebben uitgerekendquote:Op maandag 28 september 2009 22:14 schreef Jivis het volgende:
[..]
Eind april/begin mei is toch meestal de datum waarop de meeste seizoenen stoppen?
Precies mijn gedachten en ook van anderen waarmee ik over de serie gesproken heb. Te onwerkelijk dat je op de avond van een wereldramp gaat praten over elkaars droom/ff. Het blijft ook moeilijk te verklaren dat bijna elk gebouw in down town LA in de fik staat alleen omdat de bewoners/arbeiders twee minuten bewusteloos waren.quote:Op maandag 28 september 2009 22:25 schreef Knipoogje het volgende:
Vond de start erg sterk met de apocalyptische opening, maar daarna zakte het een beetje in met saaie dialogen en wat rare gedachtesprongetjes. Snap wel dat ze niet de hele tijd de aftermath van de flash kunnen laten zien, maar het ziekenhuis was wel erg leeg een dag later. Het zou bom- en bomvol moeten zitten met totaal gestresste artsen en een enorm tekort aan materieel. Het zou weken- tot maandenlange totale chaos moeten zijn met wegen vol schroot, anarchie en einde-van-de-wereld idioten die rare dingen doen. Naast dat ene FBI team worden er wereldwijd nog duizenden teams er op gezet en honderdduizenden wetenschappers. Het leven gaat echt niet zomaar zijn gangetje meer.
Serie is leuk, maar je moet wel even een hele grote suspension of disbelief toepassen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde met al die vliegtuigen die zijn neergestort (877 in amerika volgens de pilot). In transit vliegen die dingen grote stukken op de auto-pilot, alleen opstijgende en dalende vliegtuigen zijn fuckedquote:Op maandag 28 september 2009 22:57 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Precies mijn gedachten en ook van anderen waarmee ik over de serie gesproken heb. Te onwerkelijk dat je op de avond van een wereldramp gaat praten over elkaars droom/ff. Het blijft ook moeilijk te verklaren dat bijna elk gebouw in down town LA in de fik staat alleen omdat de bewoners/arbeiders twee minuten bewusteloos waren.
Flinke tegenvaller, na alle vooraankondigingen en trailers.
Waarom is dat onwerkelijk? Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen die iets traumatisch hebben meegemaakt niet de hele wereld op hun schouders nemen maar zich ipv daarvan concentreren op kleinere persoonlijke dingen die ze iig kunnen bevatten.quote:Op maandag 28 september 2009 22:57 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Precies mijn gedachten en ook van anderen waarmee ik over de serie gesproken heb. Te onwerkelijk dat je op de avond van een wereldramp gaat praten over elkaars droom/ff.
Er zijn elk moment zo'n 6000 vliegtuigen in de lucht en er zijn zo'n 400 grotere vliegvelden in de VS waar rond piekuur elke minuut een vliegtuig landt / opstijgt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:10 schreef PirE het volgende:
[..]
Zelfde met al die vliegtuigen die zijn neergestort (877 in amerika volgens de pilot). In transit vliegen die dingen grote stukken op de auto-pilot, alleen opstijgende en dalende vliegtuigen zijn fucked.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |