Ik koop vaak een minuut voor sluitingstijd in. Ik heb dus nog evenquote:
Ik ben de afgelopen 2 week altijd overnight gegaan inclusief het weekend, ong. op een 275% winst over die 2 week. Uiteraard blijft het vaak giswerk ook voor morgen weer. Normaliter verwacht je een correctie op deze correctie. Maar ik denk dat we nog wel even verder kunnen dalen.quote:
Dus jij gaat...???quote:Op maandag 20 april 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen 2 week altijd overnight gegaan inclusief het weekend, ong. op een 275% winst over die 2 week. Uiteraard blijft het vaak giswerk ook voor morgen weer. Normaliter verwacht je een correctie op deze correctie. Maar ik denk dat we nog wel even verder kunnen dalen.
Als jij het morgen fout hebt, lopen volgens mij veel mensen enorme schade opquote:Op maandag 20 april 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen 2 week altijd overnight gegaan inclusief het weekend, ong. op een 275% winst over die 2 week. Uiteraard blijft het vaak giswerk ook voor morgen weer. Normaliter verwacht je een correctie op deze correctie. Maar ik denk dat we nog wel even verder kunnen dalen.
Dat zijn we op dit moment aan het onderzoeken met een aantal mensen hier in de terminal room. Probleem is alleen dat ong. de helft zegt dat we long moeten gaan en de andere helft short.quote:
Haha, ok..quote:Op maandag 20 april 2009 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zijn we op dit moment aan het onderzoeken met een aantal mensen hier in de terminal room. Probleem is alleen dat ong. de helft zegt dat we long moeten gaan en de andere helft short.
Ik ben over het algemeen nooit te laat. Zo heb ik net 15 seconden geleden toch nog Shorts aangeschaft terwijl de rest long gaat hier. We zien wel wie hier morgen de koffie ronde gaat betalenquote:Op maandag 20 april 2009 17:29 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Haha, ok..Straks ben je nog te laat :p
Ik ga maar niks meer doen. Zie het morgen wel!
Hierquote:Op maandag 20 april 2009 17:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat houd "stop loss" exact in?
quote:MARKET TALK: AMG omlaag naar sell van hold bij Petercam
20-04-2009 17:39:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het advies op AMG is verlaagd naar sell van hold bij Petercam. Analist Luuk van Beek stelt dat de teruggevallen vraag en het heronderhandelen van orders van Timminco's solar grade silicon de competitieve productiekosten op de korte termijn bedreigt. Ook op de lange termijn zijn er significante risico's voor de producent van zonnecellen. De afzeggingen van orders kunnen een negatieve katalysator zijn voor de aandelen. Het koersdoel is eveneens neerwaarts bijgesteld naar EUR4,50 van EUR5,50. Maandag omstreeks 17.35 uur noteert het aandeel 17,3% lager op EUR5,02, terwijl de Midkap met 3,98% daalt. (SDW)
Stel je koopt aegon op 3,00, dan kan je een stoploss verkooporder ingeven op bijv 2,60 om je (mogelijk) verlies te beperken. Gaat de koers onder de 2,60 dan wordt je aandeel verkocht.quote:
Om je winst veilig te stellen kun je beter zo'n trailing order instellen, toch?quote:Op maandag 20 april 2009 17:44 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Stel je koopt aegon op 3,00, dan kan je een stoploss verkooporder ingeven op bijv 2,60 om je (mogelijk) verlies te beperken. Gaat de koers onder de 2,60 dan wordt je aandeel verkocht.
Als je al winst hebt op Aegon, kan je een stoploss ingeven, om je winst veilig te stellen.
Off-topic: Wat voor werk doe jij dan? Beursanalist oid?quote:Op maandag 20 april 2009 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zijn we op dit moment aan het onderzoeken met een aantal mensen hier in de terminal room. Probleem is alleen dat ong. de helft zegt dat we long moeten gaan en de andere helft short.
Ik denk dat je met shorts goed zit. Het is niet best wat er op dit moment gebeurd en de macro indicatoren vandaag waren ook weer bagger van de eerste orde.quote:Op maandag 20 april 2009 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben over het algemeen nooit te laat. Zo heb ik net 15 seconden geleden toch nog Shorts aangeschaft terwijl de rest long gaat hier. We zien wel wie hier morgen de koffie ronde gaat betalenIk weiger in PPT sprookes te geloven.
Als je er niet de hele dag zelf bovenop zit, ja. En het voordeel van die trailing is dat het eigenlijk een stoploss is die meeverschuift omhoog en op die manier je winst veilig stelt.quote:Op maandag 20 april 2009 17:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Om je winst veilig te stellen kun je beter zo'n trailing order instellen, toch?
quote:Op maandag 20 april 2009 17:54 schreef Sloggi het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)erica_verdrievoudigd
Deze resultaten waren ook beter dan 'verwacht' vanwege de nieuwe boekhoudregels?
quote:Op maandag 20 april 2009 14:13 schreef veekeend het volgende:
[..]
zit een 2,2 mrd fair value adjustment op ML structured notes en een 1,9 mrd pre-tax gain op CCB shares..
oftewel nagenoeg een volledige winst obv eenmalige posten... credit losses blijven toenemen...
quote:
quote:Op maandag 20 april 2009 @ 18:10 schreef Pupp3t het volgende:
Echt waar, ik lach me elke keer weer dubbel om de beurs. Pietje heeft een scheet dwars zitten..et voila...daar donderd de beurs weer omlaag.
Er wordt voor 2010 een werkloosheid van 10 % verwacht in Nederland. Dat lijkt me wel de bodem, als het nog 3 jaar zo doorgaat (wat jij denkt) zou je op 25-30 % uit moeten komen, dat lijkt me niet mogelijk.quote:
Waarom zou dat onmogelijk zijn?quote:Op maandag 20 april 2009 18:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er wordt voor 2010 een werkloosheid van 10 % verwacht in Nederland. Dat lijkt me wel de bodem, als het nog 3 jaar zo doorgaat (wat jij denkt) zou je op 25-30 % uit moeten komen, dat lijkt me niet mogelijk.
quote:Europese aandelenrally kent abrupt einde
20-04-2009 18:15:04
Brussel (tijd) - De Europese aandelenmarkten zijn de week met verlies gestart, nadat opnieuw de vrees de kop opstak dat de kwartaalresultaten, en dan vooral in de cyclische sectoren, zullen lijden onder de aanhoudende recessie. Maandag kwam Bank of America nochtans met goede cijfers, maar beleggers namen de kwaliteit van de winst op de korrel.
Vorige week heerste er nochtans optimisme over de bedrijfsresultaten na sterke cijfers van onder meer Goldman Sachs, JPMorgan Chase en Citigroup, maar bij een tweede lezing werden vragen gesteld over de kwaliteit van de bedrijfswinsten. Dat was ook het geval bij Bank of America, dat de miljardenwinst vooral diende toe te schrijven aan de respectieve overnames van Merrill Lynch en Countrywide.
De Stoxx50 eindigde 3,2 procent lager, de EuroStoxx50 ging 3,9 procent in het rood. De voornaamste Europese indexen verloren tussen 2 en 4 procent. Londen hield het beste stand, de Duitse DAX sloot 4,1 procent lager.
De cyclische grondstoffensector was de grootste verliezer in de de Stoxx600-sectorindex en ging 7,1 procent onderuit. Het vooruitzicht op een langdurige verzwakking van de economische activiteit zet de vraag naar grondstoffen en olie onder druk. Omstreeks 18 uur verloor de oliefuture in Londen 6 procent op 50,13 dollar. Onder meer mijnbouwers Antofagasta (-5,3%) en Rio Tinto (-5,2%) verloren fors in Londen. Peter Hambro Mining, de tweedegrootste goudproducent in Rusland, gleed 12,5 procent weg. De mijngroep rapporteerde een winstval van 43 procent en schrapt zijn dividend over het tweede halfjaar.
Financiële waarden waren eveneens uit de gratie. Uitspraken van David Axelrod, een van de topadviseurs van de Amerikaanse president Barack Obama, dat een aantal Amerikaanse banken waarschijnlijk de stresstests niet zullen doorstaan, speelden wellicht mee. ING (-10,7%), AXA (-8,4%) en BNP Paribas (-6,6%) waren de grootste slachtoffers.
Ook de autoproducenten stonden onder druk. Zo zakte Daimler 7,5 procent tot 24,65 euro in Frankfurt. Nochtans stelde gedelegeerd bestuurder Dieter Zetsche op het autosalon in Shanghai een groei van de verkopen in China met 10 procent in het vooruitzicht voor het huidige boekjaar. Zetsche ziet zich daarin gesterkt door recordbestellingen in het eerste kwartaal. Het Duitse concern lanceert eveneens zijn Smart-model op de Chinese markt en wil er zo een graantje meepikken van de gestegen vraag naar stadsmodellen.
Dat de beleggers het aandeel toch lager stuurden, had waarschijnlijk te maken met de niet al te rooskleurige situatie van Daimler op de andere markten. 'China is ons enige lichtpunt', verklaarde Zetsche. Daimler zag de globale verkoop in de eerste drie maanden van 2009 met 23 procent afnemen en verwacht een 'aanzienlijk verlies' in het eerste kwartaal.
Nieuw is dat ook het luxesegment zwaar wordt getroffen door de recessie. In het vierde kwartaal van 2008 dook het concern al voor 1,5 miljard euro in het rood. Daimler ontkende overigens niet dat het in gesprekken zou zijn met het Chinese staatsinvesteringsfonds CIC: 'Daimler blijft in contact met alle huidige en potentiële aandeelhouders', klonk het. Eerder nam ook het staatsfonds van Abu Dhabi een belang in de Duitse autoproducent. Abu Dhabi is momenteel de grootste aandeelhouder van Daimler.
Volgende maand is het mei, dat is vaak een dramatische beursmaand. Koop pas dan aandelen.quote:Op maandag 20 april 2009 18:22 schreef GeorgKacher het volgende:
Aan de ene kant ben ik blij dat ik mijn calls vrijdag heb verkocht (Aalberts) maar aan de andere kant bekruipt mij toch het gevoel dat ik te vroeg ben geweest. Ik ben student dus pak mijn winst altijd vrij snel. Ben wel benieuwd naar morgen, is dit de correctie waar veel analisten het over hadden? Ik wacht nog even met het kopen van aandelen en anders stap ik desnoods wat duurder in.
Nah, ik ben slechts een 21 jarige universitair student. Ik heb gewoon het geluk dat ik in Londen zit en studeer in het financiele centrum, waardoor ik dicht bij alle actie zit en gemakkelijk connecties kan op doen. En via 2 profs' heb ik toegang gekregen tot een Bloomberg ruimte. Waar dus ook particuliere investeerders zitten en mensen die werken bij financiele instellingen. Waar je ins en outs hoort van het wereldje, dat leert natuurlijk gewoon erg snel. En vanaf na de zomer NY maar eens proberen.quote:Op maandag 20 april 2009 17:47 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Off-topic: Wat voor werk doe jij dan? Beursanalist oid?
Wel er voor zorgen dat je niet de slechte dingen overneemt hèquote:Op maandag 20 april 2009 18:29 schreef sitting_elfling het volgende:
dat leert natuurlijk gewoon erg snel. En vanaf na de zomer NY maar eens proberen.
"Go away in May, but remember to come back in September" een van de meest bekende beursuitspraken.quote:Op maandag 20 april 2009 18:26 schreef GeorgKacher het volgende:
Waarom is mei een slechte maand? Ik wacht sowieso even al baal ik wel een beetje dat ik niet zoals veel collega's vol in de put's Arcelor ben gegaan. Durf nooit zo goed risico's te nemen op 1 aandeel, ben wel blij met een short op 257 vrijdag gescoord maar slechts 100 stuks want ben student.
Snap niet dat Shell zo slecht staat, die staan lager dan tijdens de crisis en maken miljarden winst....
Ik moet eerst maar eens zorgen dat ik er kom. Alles ligt al klaar alleen als ik 1 onvoldoende haal qua cijfers tijdens m'n studie is het einde verhaalquote:Op maandag 20 april 2009 18:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wel er voor zorgen dat je niet de slechte dingen overneemt hè
quote:Op maandag 20 april 2009 18:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wel er voor zorgen dat je niet de slechte dingen overneemt hè
Nederland was vroeger een land net een produktie-economie, daarna zei men nee, een diensteneconomie, nu gaat de IT naar Indie en de callcenters naar suriname, nu zegt men, nee een kenniseconomie.quote:Op maandag 20 april 2009 18:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er wordt voor 2010 een werkloosheid van 10 % verwacht in Nederland. Dat lijkt me wel de bodem, als het nog 3 jaar zo doorgaat (wat jij denkt) zou je op 25-30 % uit moeten komen, dat lijkt me niet mogelijk.
Waar haal je die cijfers vandaan? Ik mis nog een overzichtelijke site met agenda voor kwartaalcijfers.quote:Op maandag 20 april 2009 18:37 schreef Dave7 het volgende:
Fifth Third Bancorp FITB 3.84 -0.99 (-20.52%) 2.23B 28.11M 4.4 4.83 3.86
SunTrust Banks, Inc. STI 14.89 -3.15 (-17.46%) 5.33B 9.11M 16.95 17.05 14.84
Bank of America Corporation BAC 8.79 -1.81 (-17.08%) 56.30B 364.10M 9.75 9.89 8.75
Regions Financial Corporation RF 6.06 -1.17 (-16.18%) 4.20B 12.30M 6.85 6.85 6.01
Citigroup Inc. C 3.06 -0.59 (-16.16%) 16.87B 400.74M 3.41 3.43 3.01
kloptquote:Op maandag 20 april 2009 18:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zoveel uitkeringen kan geen land betalen, Nederland zal een extreme puinhoop worden.
Gewoon geld bijdrukken, easy moneyquote:Op maandag 20 april 2009 18:23 schreef Ritmo het volgende:
Zoveel uitkeringen kan geen land betalen, Nederland zal een extreme puinhoop worden.
Een kenniseconomie is NL allerminst, we hebben hier wel wat kennis zitten maar de overheid heeft het nooit gekoesterd. Het onderwijs is totaal kapot bezuinigd, NL is kampioen fabriekschoolbouwer, grote ROC's waar het opleidingsniveau ieder jaar triestere dieptepunten bereikt. Scholen moeten juist geld krijgen voor het van school aftrappen van slechte leerlingen i.p.v. iedere keer de eisen maar naar beneden bij te stellen om de leerlingen maar te kunnen behoudenquote:Op maandag 20 april 2009 18:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Nederland was vroeger een land net een produktie-economie, daarna zei men nee, een diensteneconomie, nu gaat de IT naar Indie en de callcenters naar suriname, nu zegt men, nee een kenniseconomie.
Nou ik zal je zeggen, we hebben in Nederland een schuldeneconomie
Vergeleken met andere landen is het onderwijs in Nederland hartstikke goed. We hebben gewoon het geluk dat andere landen het presteren om het onderwijs nog erger te verkloten dan wij hebben gedaanquote:Op maandag 20 april 2009 18:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gewoon geld bijdrukken, easy money![]()
Mmmm... ik denk dat ze voor die tijd wel werk gaan verschaffen, althans dat zou een verstandige keuze zijn denk ik.
[..]
Een kenniseconomie is NL allerminst, we hebben hier wel wat kennis zitten maar de overheid heeft het nooit gekoesterd. Het onderwijs is totaal kapot bezuinigd, NL is kampioen fabriekschoolbouwer, grote ROC's waar het opleidingsniveau ieder jaar triestere dieptepunten bereikt. Scholen moeten juist geld krijgen voor het van school aftrappen van slechte leerlingen i.p.v. iedere keer de eisen maar naar beneden bij te stellen om de leerlingen maar te kunnen behouden
Dat zijn actuele koersen.... google finance. Agenda hieroquote:Op maandag 20 april 2009 18:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waar haal je die cijfers vandaan? Ik mis nog een overzichtelijke site met agenda voor kwartaalcijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |