Nou, dat weet ik niet. Parakola weet niet waar haar thuis is denk ik, omdat ze nooit buiten kwam.quote:Op woensdag 6 mei 2009 07:39 schreef Sorella het volgende:
Ik ben blij dat je poes weer terug is maar als die vrouw je poes niet binnen gehaald had was ze hoogstwaarschijnlijk al 2 weken eerder thuis gekomen en geen internet geen telefoon ook om amivedi te bellen ?
De naam komt van een jaar of 5 terug toen ik op vakantie was op Kreta een daar zwerf katje dat 's nachts bij onweer ende regen op het balkon zat te miauwen binnen heb gelaten. Grieken zeggen vaak 'parakolo' (alsjeblieft) - met de klemtoon op laatste lettergreep - en ik heb dat katje toen Parakolo (klemtoon op 2e A) genoemd. De poes die ik nu heb lijkt wel veel op die kat van destijds op Kreta, maar dit is een poes. Vandaar een A op het eind.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:20 schreef Fha het volgende:
Aparte naam, Parakola
Fijn dat ze weer terug is
Ik heb net kado bonnen gekocht. Ze heeft Parakola ten slotte zo'n 2 weken verzorgd, dus bonnen ongeveer ter waarde van wat het kost als je op vakantie gaat en een kat in een kattenpension doet - of door een ingehuurde thuis-katten-oppas laat verzorgen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:03 schreef Greys het volgende:Wat tof dat ze weer terug is!
Aan de ene kant gek dat die dame niet even een telefoontje er aan gewaagd heeft of er in de buurt een soortgelijke poezel werd vermist, aan de andere kant super dat ze er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat ze weer bij je terug is! Heb je haar een bloemetje gegeven?
Leuk dat er echt een verhaal achter zitquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:20 schreef Poekieman het volgende:
[..]
De naam komt van een jaar of 5 terug toen ik op vakantie was op Kreta een daar zwerf katje dat 's nachts bij onweer ende regen op het balkon zat te miauwen binnen heb gelaten. Grieken zeggen vaak 'parakolo' (alsjeblieft) - met de klemtoon op laatste lettergreep - en ik heb dat katje toen Parakolo (klemtoon op 2e A) genoemd. De poes die ik nu heb lijkt wel veel op die kat van destijds op Kreta, maar dit is een poes. Vandaar een A op het eind.
Tof van jequote:Op woensdag 6 mei 2009 13:25 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Ik heb net kado bonnen gekocht. Ze heeft Parakola ten slotte zo'n 2 weken verzorgd, dus bonnen ongeveer ter waarde van wat het kost als je op vakantie gaat en een kat in een kattenpension doet - of door een ingehuurde thuis-katten-oppas laat verzorgen.
aww, liefquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:25 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Ik heb net kado bonnen gekocht. Ze heeft Parakola ten slotte zo'n 2 weken verzorgd, dus bonnen ongeveer ter waarde van wat het kost als je op vakantie gaat en een kat in een kattenpension doet - of door een ingehuurde thuis-katten-oppas laat verzorgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |