abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68274942
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
pi_68275142
Volgens mij is ie ook langs de snackbar geweest in Breda

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:25:05 #153
207372 bastibro
I`ll get there
pi_68278249
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:13 schreef johan555 het volgende:
Ben al bij de winkel geweest maar de "party " komt vanmiddag pas uit
Hmmm, deze camping bink had `m al om half 10 in handen
pi_68278302
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:42 schreef johan555 het volgende:

[..]

Die film van Gielen is een zeperd om in jou (achterbuurt ) termen te spreken

Waar zijn dat soort sneren nou voor nodig Johan555?
Je komt overigens naast een cursus Engels ook in aanmerking voor de cursussen "leer logisch denken" en "Nederlands".

En wat betreft die achterbuurt: als iemand zich daarvoor nomineert is wel het Beth Holloway door zichzelf de hoofdrol toe te bedelen in een film waarin ze haar eigen dochter letterlijk op een goedkope manier verkoopt.

Dat Beth Holloway geen respect heeft voor andere mensen wisten wel al. Maar ze heeft, getuige het feit dat ze geld probeert te verdienen over de rug van haar verdwenen dochter, blijkbaar ook
geen respect voor Nathalee.
pi_68279292
Hmmmm Who just moved from Aruba to Breda Holland? Another suspect perhaps?

[ Bericht 8% gewijzigd door observer777 op 22-04-2009 19:05:51 ]
pi_68279711
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:25 schreef bastibro het volgende:
Hmmm, deze camping bink had `m al om half 10 in handen
LOL ik heb nog nooit mensen zonder enige vorm van gene op een forum zien verkondigen dat ze "De Party" gingen kopen of gekocht hadden

Was het nog wat bassie of zit de kat er al op te schijten?
I stand with the happy Island.
pi_68279870
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:59 schreef observer777 het volgende:
Hmmmm Who just moved from Breda from Aruba? Which friend is he staying with again? Another suspect perhaps?

[url=http://i42.tinypic.com/21ovkf4.jpg[/img]]http://i42.tinypic.com/21ovkf4.jpg[/img][/url]

[ afbeelding ]

http://translate.google.com/ aanbevolen door hoe-heet-ie-ook-alweer
pi_68280106
quote:
Aanbevolen door Hoe-heet-ie-ook-al-weer aan He-Who-Must-Not-Be-Named
pi_68280254
quote:
quote:
Er zijn verschillende manieren om te cyberpesten. Het kan gaan om kwetsende of bedreigende e-mails of bedreigingen of lastig gevallen worden via chatprogramma's als MSN. Er kunnen beledigende pagina’s met foto’s, video's of persoonlijke gegevens van het slachtoffer op internet geplaatst worden. Er kan sprake zijn van "stalkingactiviteiten", waarbij een of meerdere daders doelbewust een slachtoffer lastig blijft vallen en er kan op fora en vrij bewerkbare pagina’s, zoals Wikipedia,[2] beledigende of bedreigende informatie geplaatst worden.
Kan allemaal hier op FOK hoor OUWEFIETS.
Ook de foto's van de vrienden van Joran en dat vriendinnetje in het vorige hoofdstuk blijven gewoon staan.

Zal wel de policy van FOK zijn dat je mensen mag stalken.
pi_68280411
quote:
You should be sending that to your pal buster who is stalking members of this forum.

The pics I provided are of murder suspects in this case.
pi_68280480
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:31 schreef observer777 het volgende:

[..]

Hij is geen moordverdachte en de vrienden van Joran ook niet.
pi_68283009
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:32 schreef yyentle het volgende:
Hij is geen moordverdachte en de vrienden van Joran ook niet.
Natuurlijk niet yyentle, dat vriendinnetje van Joran (Caitlin) is dan zeker ook een "moordverdachte" en daarom plaatst ie haar MySpace account, foto's, voor- en achternaam overal op het NET.

Eea heeft er zelfs toe geleid dat het meisje bedreigd werd, gelukkig is er aangifte van gedaan en het zou me niet verbazen als dat viespeukenforum ChatnGrumble een van de eerste plaatsen is waar onderzoek naar gedaan zal worden.
pi_68283458
Jaap: Isn't it an idea then to stop with stories that are untrue?

Joran: "My parents asked me that as well several times".
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_68284419
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:50 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Natuurlijk niet yyentle, dat vriendinnetje van Joran (Caitlin) is dan zeker ook een "moordverdachte" en daarom plaatst ie haar MySpace account, foto's, voor- en achternaam overal op het NET.

Eea heeft er zelfs toe geleid dat het meisje bedreigd werd, gelukkig is er aangifte van gedaan en het zou me niet verbazen als dat viespeukenforum ChatnGrumble een van de eerste plaatsen is waar onderzoek naar gedaan zal worden.
Je zuigt ze weer flink uit je duim Buster ,maar dat zijn we gewend ,op nwo was dat ook al zo.
Kan je bewijzen dat ze bedreigd is ? dat er aangifte van gedaan is ?
pi_68284518
Jaap: "What was your impression of Natalee?"

Joran: "She seemed nice at first but when we arrived at the beach I found out that she was just another american bitch that was drunk as a skunk and drugged out of her skull. So I left her there"
pi_68284791
De TV-film Natalee Holloway mag dan wel LifeMovieNetwork's hoogst gewaardeerde TV-film zijn maar hier volgen de zendgemachtigden met hun programma's waar Amerika eigenlijk naar keek, zondagavond de 19de:

Bron: MediaWeek, Kijkcijfers: in miljoenen

Time Network Show Rating 18-49
8PM CBS The Amazing Race 10.40 3.0/8
ABC Extreme Makeover: HE 7.56 4.7/11
FOX The Simpsons 6.50 3.0/9
NBC Miss USA Pageant 5.38 1.5/4
CW First Sight (Movie) 1.05 0.2/1
8:30PM FOX Sit Down, Shut Up 5.21 2.3/6
9PM ABC Desperate Housewives 13.65 4.7/11
CBS The Courageous Heart… 10.24 1.5/4
NBC Celebrity Apprentice 7.75 2.9/7
FOX Family Guy 7.40 3.8/9
CW First Sight (Movie) 1.05 0.2/1
9:30PM FOX American Dad 5.76 3.0/7
10PM ABC Brothers & Sisters 9.63 3.3/9
CBS The Courageous Heart… 9.80 1.6/4
NBC Celebrity Apprentice 8.50 3.2/8

http://thetvaddict.com/20(...)unday-april-19-2009/

Deze getallen betreffen natuurlijk de belangrijkste zendgemachtigden, maar zoals je kunt zien, iedere andere zendgemachtigde heeft LifeMivieNetwork buiten spel gezet..

Hier nog even de top-10 van 13 April t/m 19 April (2009):

1 WWE ENTERTAINMENT (WWE RAW) USA MONDAY 5,981,000
2 SPONGEBOB NICK FRIDAY 5,784,000
3 WWE ENTERTAINMENT (WWE RAW) USA MONDAY 5,666,000
4 SPONGEBOB NICK SATURDAY 5,204,000
5 IN PLAIN SIGHT USA SUNDAY 5,113,000
6 PENGUINS OF MADAGASCAR NICK SATURDAY 4,894,000
7 SPONGEBOB NICK SUNDAY 4,890,000
8 SPONGEBOB NICK FRIDAY 4,879,000
9 HANNAH MONTANA DSNY SUNDAY 4,815,000
10 PENGUINS OF MADAGASCAR NICK SUNDAY 4,804,000

http://blog.nielsen.com/nielsenwire/tag/cable-ratings/
----------------------------------------------------------------

Nou, wat zeg je daarvan 555?
pi_68284894
de zaak natalee holloway is maar een rare hoor.

wat me nu al een paar keer opvalt is dat als er iets uitkomt er gelijk door het joran kamp op gereageerd wordt. het lijkt mij zo ontzettend toevallig dat joran en jaap net samen vallen met het uitkomen van de film van beth over haar waarheid

trouwens geen hoogstaande film, als je de zaak niet volgt is de film erg moeilijk te volgen, jump dat boek van beth ook zo ???

kortom heb ik weer een deadline gemist, waarom is er weer actie rond joran ???
toen peter r de vries met zijn verborgen camera uitzending kwam , was het nog geen maand later dat joran de leugen van verkocht aan verhaal

beth film komt uit, binnenkort verzint joran nieuw verhaal bij jaap ??? erg voorspeelbaar allemaal zo hoor
pi_68284982
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:31 schreef observer777 het volgende:

[..]

You should be sending that to your pal buster who is stalking members of this forum.

Toe maar! Het worden er steeds meer .
Waar haal jij al die non-wijsheid toch allemaal vandaan? Voor wat betreft je dwanggedachten en/ of waanideeën: misschien is het weer eens tijd voor een afspraak met je psychotherapeut?
pi_68285081
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:37 schreef JoBuster het volgende:
Jaap: "What was your impression of Natalee?"

Joran: "She seemed nice at first but when we arrived at the beach I found out that she was just another american bitch that was drunk as a skunk and drugged out of her skull. So I left her there"
joran doet hier ook aan vervalsing , maar is dat nieuw ??, geeft mij niet het vertrouwen dat hij dit keer de waarheid gaat vertellen

joran noemde natalee pas na 31 mei a bitch, verder heeft joran last van zijn eigen persoon, en zijn leugens ??
pi_68285105
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:06 schreef johan555 het volgende:

O gosj, ga je nu Nederlands gesproken tekst voor naatje Obsessie in het Engels vertalen?
Kan dat niet per PM of MSN?
pi_68285751
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:34 schreef johan555 het volgende:
Je zuigt ze weer flink uit je duim Buster ,maar dat zijn we gewend ,op nwo was dat ook al zo.
Kan je bewijzen dat ze bedreigd is ? dat er aangifte van gedaan is ?
Het is wel typerend dat jij je drukker maakt over hoe, waar en wanneer er aangifte is gedaan, dan over het feit dat het leven en de privacy van een leuk blond en onschuldig meisje wordt geschonden.
pi_68285769
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:47 schreef duikkie het volgende:
de zaak natalee holloway is maar een rare hoor.

wat me nu al een paar keer opvalt is dat als er iets uitkomt er gelijk door het joran kamp op gereageerd wordt. het lijkt mij zo ontzettend toevallig dat joran en jaap net samen vallen met het uitkomen van de film van beth over haar waarheid

trouwens geen hoogstaande film, als je de zaak niet volgt is de film erg moeilijk te volgen, jump dat boek van beth ook zo ???

kortom heb ik weer een deadline gemist, waarom is er weer actie rond joran ???
toen peter r de vries met zijn verborgen camera uitzending kwam , was het nog geen maand later dat joran de leugen van verkocht aan verhaal

beth film komt uit, binnenkort verzint joran nieuw verhaal bij jaap ??? erg voorspeelbaar allemaal zo hoor
joran heeft z'n maatje gevonden 2 vetkleppen bij elkaar

pi_68285947
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:09 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Het is wel typerend dat jij je drukker maakt over hoe, waar en wanneer er aangifte is gedaan, dan over het feit dat het leven en de privacy van een leuk blond en onschuldig meisje wordt geschonden.
Nee als je dat niet kan bewijzen buster moet je het hier ook niet posten .
Ook afgeven op andere forums hoort hier niet thuis (,,dat is hier laatst heel duidelijk door hara vermeld
Dat je OT moet blijven ook !
pi_68286430
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:14 schreef johan555 het volgende:
Ook afgeven op andere forums hoort hier niet thuis (,,dat is hier laatst heel duidelijk door hara vermeld
Wat ik hier wel of niet post maak jij gelukkig niet uit jochie

En dat de privacy van Caitlin geschonden is door die engerds van CnG die fotootjes en persoonlijke informatie van haar posten behoeft ook geen nadere toelichting toch?

Hoewel, misschien een linkie zodat men het zelf kan bekijken.
pi_68286801
Nu zet je jezelf voor schut buster met je beweringen er staat nergens een naam of achternaam bij.

pi_68287047
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:25 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Wat ik hier wel of niet post maak jij gelukkig niet uit jochie

En dat de privacy van Caitlin geschonden is door die engerds van CnG die fotootjes en persoonlijke informatie van haar posten behoeft ook geen nadere toelichting toch?

Hoewel, misschien een linkie zodat men het zelf kan bekijken.
Zullen we eens op een rijtje zetten wat jij zo links en rechts post ,vooral op het forum van mytime ?
Die stuurt alles door dus ik hoef er niet eens heen
pi_68287386
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:33 schreef johan555 het volgende:
Nu zet je jezelf voor schut buster met je beweringen er staat nergens een naam of achternaam bij.
Helaas johan dat is de versie die CnG nu hanteert omdat er aangifte is gedaan, op de originele versie staan geen zwarte blokjes, alle gegevens van Caitie en buiten het "watermerk" van CnG ook de letters VMS (in rood).

Wel zo makkelijk allemaal om de engerds op te sporen die dit meisje bedreigen, alleen maar omdat ze met Joran bevriend is.
pi_68287781
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:38 schreef johan555 het volgende:
Zullen we eens op een rijtje zetten wat jij zo links en rechts post ,vooral op het forum van mytime ?
Die stuurt alles door dus ik hoef er niet eens heen
Ik zou zeggen post een linkje (proest) en leg gelijk effe uit wie "mytime" is.

AYO!
.
.

JAAP: "Joran denk jij dat het op de fora nog wel over de zaak Natalee gaat?"

JORAN: "Welnee vette coño, het bestaat daar vooral uit gefrustreerde lutsers die mij en tientallen anderen zonder enige vorm van bewijs lopen te beschuldigen."
pi_68287833
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:46 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Helaas johan dat is de versie die CnG nu hanteert omdat er aangifte is gedaan, op de originele versie staan geen zwarte blokjes, alle gegevens van Caitie en buiten het "watermerk" van CnG ook de letters VMS (in rood).

Wel zo makkelijk allemaal om de engerds op te sporen die dit meisje bedreigen, alleen maar omdat ze met Joran bevriend is.
Nee je zwamt uit je nek buster dit stond er vanaf het begin zo al .
Ook al zou er een screenshot gestaan hebben van haar my space is dat gewoon openbaar
Als je dit verzonnen zwam verhaaltje had willen hardmaken dan had je met een sceenshot moeten komen .
  woensdag 22 april 2009 @ 23:09:25 #180
207372 bastibro
I`ll get there
pi_68288275
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:55 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Ik zou zeggen post een linkje (proest) en leg gelijk effe uit wie "mytime" is.

AYO!
.
.

JAAP: "Joran denk jij dat het op de fora nog wel over de zaak Natalee gaat?"

JORAN: "Welnee vette coño, het bestaat daar vooral uit gefrustreerde lutsers die mij en tientallen anderen zonder enige vorm van bewijs lopen te beschuldigen."

Je vergeet wat

Jaap: "Oh je bedoelt JoLutser?"

Joran:"Ja man, die coño beweert dat die stiefvader dat meisje . . lamaar, die lutser is het niet waard Jaap!
pi_68288307
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:57 schreef johan555 het volgende:
Nee je zwamt uit je nek buster dit stond er vanaf het begin zo al .
Ook al zou er een screenshot gestaan hebben van haar my space is dat gewoon openbaar
Als je dit verzonnen zwam verhaaltje had willen hardmaken dan had je met een sceenshot moeten komen .
Ontkennen zal jullie daar niet helpen jochie, alle persoonlijke info van Caitie hebben die smeerlappen daar openbaar gemaakt voor- en achternaam, woonplaats, universiteit en studie, foto's, familie, kennissen

Het meest trieste vind ik dat anonieme lutsers een onschuldig meisje gaan lopen intimideren en bedreigen alleen omdat ze een vriendin van Joran is.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:11:42 #182
207372 bastibro
I`ll get there
pi_68288369
  woensdag 22 april 2009 @ 23:16:03 #183
207372 bastibro
I`ll get there
pi_68288535
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:10 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Ontkennen zal jullie daar niet helpen jochie, alle persoonlijke info van Caitie hebben die smeerlappen daar openbaar gemaakt voor- en achternaam, woonplaats, universiteit en studie, foto's, familie, kennissen

Het meest trieste vind ik dat anonieme lutsers een onschuldig meisje gaan lopen intimideren en bedreigen alleen omdat ze een vriendin van Joran is.
Observer had de foto`s al veel langer maar wilde ze niet posten vanwege dat meisje, tot dat de foto`s op andere fora`s verschenen.
pi_68288619
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:14 schreef johan555 het volgende:

[..]

He Johan, leg eens uit, heb jij het alleenrecht hier om allerlei onzin neer te zetten zonder 'bewijs', of om af te geven op andere forums/sites?
Dacht het eigenlijk niet, Hara vermeldde nl ook dat jij geen links weg moest halen in de OP.
Weet je nog, die links die jij trollenforums en sites noemt?
Foutje bedankt.

En verder, heb je een linkie naar dat mytime gebeuren misschien?

En ik zag net dat je ook op RU weer eens een geweldige bijdrage had geleverd om de zaak op te lossen. Goed man. Een foto van Joran en Jaap, maar daar stond er geen CNG doorheen en hier wel. Oeps, was je even vergeten, tuurlijk.
Trustu Johan
  woensdag 22 april 2009 @ 23:20:36 #185
207372 bastibro
I`ll get there
pi_68288688
pi_68288695
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:10 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Droom lekker verder buster maar van al je beweringen klopt niks en dan ook helemaal niks
Ik raad je aan om eens een screenshot te maken als iets je niet bevalt
Dan heb je iets om te laten zien en nu zit je in een mandje te melken .

Oh ja dat jochie gebruik van jou komt uit de achter buurten van Utrecht (wijk C),als je daar meer over wilt weten kan ik er wel een stukje over posten . Je gebruikt het woord "jochie " zo vaak dat je dat vast wel leuk zal vinden .
pi_68288797
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:16 schreef bastibro het volgende:

[..]

Observer had de foto`s al veel langer maar wilde ze niet posten vanwege dat meisje, tot dat de foto`s op andere fora`s verschenen.
He Bassie, hoe kwamen die foto's dan op andere fora, er zit toch copyright op? Allemaal gejat van de CNG theekrans?
Heeft Observer aangifte gedaan van schending copyright? Is ie nu te laat mee.
pi_68288822
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:16 schreef bastibro het volgende:
Interessant want ik heb begrepen dat iemand die de foto's al een tijdje had, Caitie heeft gedreigd ze openbaar te maken als ze niet meer info over Joran zou geven hmmmm.

Keep talking bastibro that's how we get to know you (and your wacko friends) better.
pi_68288892
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:20 schreef johan555 het volgende:

[..]

Droom lekker verder buster maar van al je beweringen klopt niks en dan ook helemaal niks
Ik raad je aan om eens een screenshot te maken als iets je niet bevalt
Dan heb je iets om te laten zien en nu zit je in een mandje te melken .

Oh ja dat jochie gebruik van jou komt uit de achter buurten van Utrecht (wijk C),als je daar meer over wilt weten kan ik er wel een stukje over posten . Je gebruikt het woord "jochie " zo vaak dat je dat vast wel leuk zal vinden .
OK Johan, kom met bewijs dat er niks van klopt.
Je hebt ons nog zoveel bewijs en zoveel linkjes tegoed, dat kan er ook nog wel bij, toch?

Over jochie gesproken, achterbuurten (trouwens aan elkaar geschreven) Johan?
Kom op man, zit niet zo te ziften.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:29:43 #190
207372 bastibro
I`ll get there
pi_68289027
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:24 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Interessant want ik heb begrepen dat iemand die de foto's al een tijdje had, Caitie heeft gedreigd ze openbaar te maken als ze niet meer info over Joran zou geven hmmmm.

Keep talking bastibro that's how we get to know you (and your wacko friends) better.
Je hebt dat meisje dus zelf bedreigd, daderkennis noemt men dat JoLutser
pi_68289147
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:29 schreef bastibro het volgende:
Je hebt dat meisje dus zelf bedreigd, daderkennis noemt men dat JoLutser
Keep talking bastribo that's how we get to know you better
  woensdag 22 april 2009 @ 23:45:32 #192
207372 bastibro
I`ll get there
pi_68289563
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:32 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Keep talking bastribo that's how we get to know you better
Jou kennen we inmiddels wel. Zelfs je foto is opgedoken op het net

"Lutser the stalker'' of was het "stalker the lutser" LOL

Now don`t make me post the sucker!

[ Bericht 2% gewijzigd door bastibro op 22-04-2009 23:53:23 ]
pi_68289813
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:45 schreef bastibro het volgende:
Jou kennen we inmiddels wel. Zelfs je foto is opgedoken op het net
Dat is nu exact het soort bedreigende taal die Caitlin (de vriendin van Joran) mocht ontvangen.

Berichtje, na mailtje, na berichtje vindt je het gek dat ze aangifte gedaan heeft o.a. tegen Chat&Grumble.
pi_68289971
[quote]Op woensdag 22 april 2009 23:10 schreef JoBuster het volgende:

[..]

[/quote
Are you going to file a complaint against scaredmonkeys blog? Your in the wrong forum.

Can we please get back to discussing the case now? Are you going to buy the DVD of the Natalee movie when it comes out buster?
=================

pi_68290096
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:59 schreef observer777 het volgende:
[quote]Op woensdag 22 april 2009 23:10 schreef JoBuster het volgende:

[..]

[/quote
Are you going to file a complaint against scaredmonkeys blog? Your in the wrong forum.

Can we please get back to discussing the case now? Are you going to buy the DVD of the Natalee movie when it comes out buster?
=================
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
PARTY TIME Geen CNG research dit keer, hehe....
Observer, dat filmpje staat op YouTube hoor....
pi_68290447
Op het moment dat hij die foto's voorziet van een eigen tag, gaat een schermprint + gegevens linea recta naar de rechthebbende.
--
pi_68290496
GBMW:

Photos from TVEllef / promo for tv show:

Two quotes / teasers:

Joran: "If I could do it over again now..after thinking about it better...then I wouldn't have done it, no."

pi_68290580
Joran begint al aardig op Terror Jaap te lijken
--
pi_68290602
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:18 schreef mrBhimself het volgende:
Op het moment dat hij die foto's voorziet van een eigen tag, gaat een schermprint + gegevens linea recta naar de rechthebbende.
Haha die mrb die blijft hier maar dreigen ,jij moet wat scherm printjes opgestuurd hebben al !!
pi_68290650
Nee hoor, is geen dreigement. Het gaat tenslotte om de rechten op de foto's die misbruikt worden door derden, jij zou toch ook niet willen dat je foto's misbruikt werden. Daarnaast ben ik erg selectief hierin.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')