Fortuyn en Wilders zouden hebben samen gewerkt als Fortuyn nog zou leven.quote:Op zondag 19 april 2009 14:00 schreef Picchia het volgende:
[..]
Onzin. Er is niets mis met gematigdheid (of nuance) en veel mensen staat daar ook achter. Het is maar de vraag of Wilders een kans zou hebben gehad met Fortuyn als discussiepartner.
Nee, Fortuyn had een enorme hekel aan types als DeWinter, dus aan Wilders zou hij ook zeker een hekel hebben gehad. En terecht, Fortuyn was duizend malen slimmer dan Wilders. Fortuyn durfde in debat te gaan, Wilders is een laffe hond.quote:Op zondag 19 april 2009 14:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Fortuyn en Wilders zouden hebben samen gewerkt als Fortuyn nog zou leven.
Fortuyns analyses waren breder dan die van Geert Wilders, en er zaten persoonlijkheden in de LPF, zoveel is zeker, wat, zonder aansturing van Fortuyn, ook de reden is geweest waarom de LPF ten onderging. Bij Wilders zie je toch meer een soort The borg-effect uit de filmserie Star Trek. Ieder verschil van mening blijft binnen de gelederen van de fractie en de Leider wordt niet afgevallen.quote:Op maandag 20 april 2009 09:24 schreef kdijkstra het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Fortuyn zo snel van het politieke toneel is verdwenen. Ik denk dat als hij er was mensen zoals Wilders of Verdonk geen kans hebben gemaakt. Wilders is een heel stuk harder dan Fortuyn wanneer het gaat om vreemdelingen beleid en wat ik me kan herinneren had Fortuyn ook iets meer dan deze one issue. In die zin was Fortuyn een vele malen completere politicus dan Wilders.
Niet dat ik met de ideeen van Fortuyn eens was of voor hem zou stemmen maar ik denk wel dat qua politieke beweging de LPF veel en veel meer te brengen had dan PVV.
Dat komt omdat er behoefte is aan een messias, de laatste is alweer 2009 jaar geleden.quote:Op maandag 20 april 2009 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
Er ontstaat een soort Messiaans beeld.
Dat was toch de SP?quote:Op maandag 20 april 2009 09:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Fortuyns analyses waren breder dan die van Geert Wilders, en er zaten persoonlijkheden in de LPF, zoveel is zeker, wat, zonder aansturing van Fortuyn, ook de reden is geweest waarom de LPF ten onderging. Bij Wilders zie je toch meer een soort The borg-effect uit de filmserie Star Trek. Ieder verschil van mening blijft binnen de gelederen van de fractie en de Leider wordt niet afgevallen.
Naar verluidt schijnt het er daar op dezelfde manier aan toe gegaan te zijn idd. Opmerkelijk is dat, want Wilders is juist iemand die zich zozeer verzet tegen alles wat naar links riekt en vrijheid hoog in zijn vaandel draagt.quote:
Maar ik heb vanuit de PVV nog niet van die verhalen horen komen. Ook niet van mensen die de laan uit worden gestuurd omdat ze zich niet inschikken. Ik vind Wilders daar ook helemaal niet het typ voor.quote:Op maandag 20 april 2009 10:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Naar verluidt schijnt het er daar op dezelfde manier aan toe gegaan te zijn idd. Opmerkelijk is dat, want Wilders is juist iemand die zich zozeer verzet tegen alles wat naar links riekt en vrijheid hoog in zijn vaandel draagt.
We weten er helemaal niets over. Niet of Wilders zijn mensen vrij laat, niet of alles wat zijn mensen zeggen en doen vooraf de goedkeuring moet hebben van Wilders.quote:Op maandag 20 april 2009 10:57 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar ik heb vanuit de PVV nog niet van die verhalen horen komen. Ook niet van mensen die de laan uit worden gestuurd omdat ze zich niet inschikken. Ik vind Wilders daar ook helemaal niet het typ voor.
En Pim Fortuyn had het in een kabinet, samengesteld uit 3 partijen, wel voor elkaar gebokst ?quote:Op zondag 19 april 2009 14:09 schreef bendk het volgende:
een artikel uit 2007, dat is dus nog niet echt lang geleden:
http://www.trouw.nl/novum/article1632766.ece
pim fortuyn leeft dus nog, volop eigenlijk als een duidelijk voorbeeld dat er meer is dan gezapig geleuter en 'dat besluit nemen wij over 2 jaar' van een anno nu...
Ook Fortuyn liep soms weg van een debat.quote:Op zondag 19 april 2009 23:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, Fortuyn had een enorme hekel aan types als DeWinter, dus aan Wilders zou hij ook zeker een hekel hebben gehad. En terecht, Fortuyn was duizend malen slimmer dan Wilders. Fortuyn durfde in debat te gaan, Wilders is een laffe hond.
zie nu de verkettering van 5% van de NLse bevolkingquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:18 schreef detlevico het volgende:
Pim Fortuyn heeft de ware ik van de oude politiek wakker gemaakt.
Remember de verkettering van Fortuyn door: melkert,dijkstal,rosenmuller,de graaf..........enz.
Verkettering?quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
zie nu de verkettering van 5% van de NLse bevolking
ja, dat is die gehele 5% inderdaadquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Verkettering?
Je bedoelt die kut-marokkanen die stelselmatig hele wijken en zwembaden terroriseren, roven en vrouwen voor hoer uitmaken allemaal zomaar is komen aanwaaien?
Ik geloof bijna niet wat ik zeg, maar ik vind dat toch een belediging voor pim en alle homos overal ter wereld.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:09 schreef MikeyMo het volgende:
Hij is gereincarneerd in Geert Wilders...
Dit is feitelijk onjuist. Pim heeft in de weken voorafgaand aan zijn dood duidelijk uitgesproken dat wat hem betreft de JSF niet door zou gaan. Hij vond het veel te duur en niet noodzakelijk.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:00 schreef Sakura het volgende:
Ach, de ene debiel gaat dood de volgende staat weer op. Dankzij die achterlijke fortuin zitten we nu nagenoeg aan een jsf vast die geen enkel normaal denkend mens wil hebben.
Wat we vooral van Pim Fortuyn geleerd hebben is dat het een eenling was, en met zijn dood viel de LPF als een kaartenhuis in elkaar.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:41 schreef bendk het volgende:
Leeft Pim Fortuyn nog in Nederland?
(*)Disclaimer: Uitgezonderd van deze vrijheid zijn Marokkanen, Turken, en anderen die de Islam als geloof hebben.quote:Op maandag 20 april 2009 10:46 schreef Ryan3 het volgende:
Want Wilders is juist iemand die zich zozeer verzet tegen alles wat naar links riekt en vrijheid hoog in zijn vaandel draagt. (*)
wie ben jij om te veronderstellen dat ze dat NIET zijn (moreel superieur)?quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:58 schreef Argento het volgende:
Ik zie het juist andersom: waar komt toch die zelfveronderstelde morele superioriteit van Jan met de Pet vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |