abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68167909
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:00 schreef Picchia het volgende:

[..]

Onzin. Er is niets mis met gematigdheid (of nuance) en veel mensen staat daar ook achter. Het is maar de vraag of Wilders een kans zou hebben gehad met Fortuyn als discussiepartner.
Fortuyn en Wilders zouden hebben samen gewerkt als Fortuyn nog zou leven.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68187925
Jammer genoeg niet, nu zitten we opgescheept met die clown Wilders.
PWBF
pi_68187960
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Fortuyn en Wilders zouden hebben samen gewerkt als Fortuyn nog zou leven.
Nee, Fortuyn had een enorme hekel aan types als DeWinter, dus aan Wilders zou hij ook zeker een hekel hebben gehad. En terecht, Fortuyn was duizend malen slimmer dan Wilders. Fortuyn durfde in debat te gaan, Wilders is een laffe hond.
PWBF
  maandag 20 april 2009 @ 01:55:59 #54
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_68191563
Ha fortuyn, ik heb echt heel weinig meegekregen van die periode. Hij was voor mij vooral een boze meneer die mij het land uit wou gooien, die zei vol=vol en die een poeptaart in zijn gezicht kreeg.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_68193643
Ik vind het wel jammer dat Fortuyn zo snel van het politieke toneel is verdwenen. Ik denk dat als hij er was mensen zoals Wilders of Verdonk geen kans hebben gemaakt. Wilders is een heel stuk harder dan Fortuyn wanneer het gaat om vreemdelingen beleid en wat ik me kan herinneren had Fortuyn ook iets meer dan deze one issue. In die zin was Fortuyn een vele malen completere politicus dan Wilders.

Niet dat ik met de ideeen van Fortuyn eens was of voor hem zou stemmen maar ik denk wel dat qua politieke beweging de LPF veel en veel meer te brengen had dan PVV.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_68193727
Wat ik me nog herinner is een stukje film, na zijn dood, tijdens zijn tijdelijke begrafenis, ergens in Noord-Holland, het dorp waar hij was opgegroeid. Kwam er een persoon in beeld in, ik meen, het clubshirt van de voetbalvereniging Feyenoord, hevig ontdaan, die vertelde: 'Onze grote blanke leider is dood'.
Uiteraard konden we daarom gniffelen, maar wat je toen zag bij Fortuyn, zie je bij bepaalde mensen nu bij Geert Wilders. Er ontstaat een soort Messiaans beeld van deze politici bij een bepaald deel van het electoraat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 20-04-2009 09:40:24 ]
I´m back.
pi_68193865
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:24 schreef kdijkstra het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Fortuyn zo snel van het politieke toneel is verdwenen. Ik denk dat als hij er was mensen zoals Wilders of Verdonk geen kans hebben gemaakt. Wilders is een heel stuk harder dan Fortuyn wanneer het gaat om vreemdelingen beleid en wat ik me kan herinneren had Fortuyn ook iets meer dan deze one issue. In die zin was Fortuyn een vele malen completere politicus dan Wilders.

Niet dat ik met de ideeen van Fortuyn eens was of voor hem zou stemmen maar ik denk wel dat qua politieke beweging de LPF veel en veel meer te brengen had dan PVV.
Fortuyns analyses waren breder dan die van Geert Wilders, en er zaten persoonlijkheden in de LPF, zoveel is zeker, wat, zonder aansturing van Fortuyn, ook de reden is geweest waarom de LPF ten onderging. Bij Wilders zie je toch meer een soort The borg-effect uit de filmserie Star Trek. Ieder verschil van mening blijft binnen de gelederen van de fractie en de Leider wordt niet afgevallen.
I´m back.
pi_68193891
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
Er ontstaat een soort Messiaans beeld.
Dat komt omdat er behoefte is aan een messias, de laatste is alweer 2009 jaar geleden.
I feel kinda Locrian today
pi_68194988
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fortuyns analyses waren breder dan die van Geert Wilders, en er zaten persoonlijkheden in de LPF, zoveel is zeker, wat, zonder aansturing van Fortuyn, ook de reden is geweest waarom de LPF ten onderging. Bij Wilders zie je toch meer een soort The borg-effect uit de filmserie Star Trek. Ieder verschil van mening blijft binnen de gelederen van de fractie en de Leider wordt niet afgevallen.
Dat was toch de SP?
pi_68195527
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:25 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat was toch de SP?
Naar verluidt schijnt het er daar op dezelfde manier aan toe gegaan te zijn idd. Opmerkelijk is dat, want Wilders is juist iemand die zich zozeer verzet tegen alles wat naar links riekt en vrijheid hoog in zijn vaandel draagt.
I´m back.
pi_68195827
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Naar verluidt schijnt het er daar op dezelfde manier aan toe gegaan te zijn idd. Opmerkelijk is dat, want Wilders is juist iemand die zich zozeer verzet tegen alles wat naar links riekt en vrijheid hoog in zijn vaandel draagt.
Maar ik heb vanuit de PVV nog niet van die verhalen horen komen. Ook niet van mensen die de laan uit worden gestuurd omdat ze zich niet inschikken. Ik vind Wilders daar ook helemaal niet het typ voor.
pi_68195970
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:57 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar ik heb vanuit de PVV nog niet van die verhalen horen komen. Ook niet van mensen die de laan uit worden gestuurd omdat ze zich niet inschikken. Ik vind Wilders daar ook helemaal niet het typ voor.
We weten er helemaal niets over. Niet of Wilders zijn mensen vrij laat, niet of alles wat zijn mensen zeggen en doen vooraf de goedkeuring moet hebben van Wilders.

Het is tot nu toe nog niet zo'n bende geworden als in de LPF destijds iig.
I´m back.
pi_68199527
quote:
en vrijheid hoog in zijn vaandel draagt.

maandag is humordag...
pi_68705361
Fortuyn leeft op internet; heb gisteren het eerste journaal teruggevonden van de moord en deze net op Youtube geplaatst:

pi_68720340
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:09 schreef bendk het volgende:
een artikel uit 2007, dat is dus nog niet echt lang geleden:

http://www.trouw.nl/novum/article1632766.ece

pim fortuyn leeft dus nog, volop eigenlijk als een duidelijk voorbeeld dat er meer is dan gezapig geleuter en 'dat besluit nemen wij over 2 jaar' van een anno nu...
En Pim Fortuyn had het in een kabinet, samengesteld uit 3 partijen, wel voor elkaar gebokst ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_68720457
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, Fortuyn had een enorme hekel aan types als DeWinter, dus aan Wilders zou hij ook zeker een hekel hebben gehad. En terecht, Fortuyn was duizend malen slimmer dan Wilders. Fortuyn durfde in debat te gaan, Wilders is een laffe hond.
Ook Fortuyn liep soms weg van een debat.
pi_68720512
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:18 schreef detlevico het volgende:
Pim Fortuyn heeft de ware ik van de oude politiek wakker gemaakt.
Remember de verkettering van Fortuyn door: melkert,dijkstal,rosenmuller,de graaf..........enz.
zie nu de verkettering van 5% van de NLse bevolking
pi_68722767
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:56 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

zie nu de verkettering van 5% van de NLse bevolking
Verkettering?

Je bedoelt die kut-marokkanen die stelselmatig hele wijken en zwembaden terroriseren, roven en vrouwen voor hoer uitmaken allemaal zomaar is komen aanwaaien?
pi_68722825
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Verkettering?

Je bedoelt die kut-marokkanen die stelselmatig hele wijken en zwembaden terroriseren, roven en vrouwen voor hoer uitmaken allemaal zomaar is komen aanwaaien?
ja, dat is die gehele 5% inderdaad
pi_68723052
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:10 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

ja, dat is die gehele 5% inderdaad
Ja hoor Piet, één grote complot tegen deze goudeerlijke knapen.
pi_68724154
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:09 schreef MikeyMo het volgende:
Hij is gereincarneerd in Geert Wilders...
Ik geloof bijna niet wat ik zeg, maar ik vind dat toch een belediging voor pim en alle homos overal ter wereld.
Er stond een leuk artikel in de Metro over hoe verschillend ze eigenlijk wel niet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door AxisForOll op 06-05-2009 12:23:05 ]
pi_69308938
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:00 schreef Sakura het volgende:
Ach, de ene debiel gaat dood de volgende staat weer op. Dankzij die achterlijke fortuin zitten we nu nagenoeg aan een jsf vast die geen enkel normaal denkend mens wil hebben.
Dit is feitelijk onjuist. Pim heeft in de weken voorafgaand aan zijn dood duidelijk uitgesproken dat wat hem betreft de JSF niet door zou gaan. Hij vond het veel te duur en niet noodzakelijk.

Na zijn dood was de eerste politieke daad van zijn opvolger oud-defensie man Mat Herben bij de kabinets informatie het goedkeuren van de JSF!

Het is onbegrijpelijk dat dit zo onopgemerkt gebeurd is.
"There is no logical way to the discovery of elemental laws. There is only the way of intuition, which is helped by a feeling for the order lying behind the appearance."
Albert Einstein
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:54:46 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69309137
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:41 schreef bendk het volgende:
Leeft Pim Fortuyn nog in Nederland?
Wat we vooral van Pim Fortuyn geleerd hebben is dat het een eenling was, en met zijn dood viel de LPF als een kaartenhuis in elkaar.

Iets wat ik trouwens ook verwacht van de PVV, mocht Wilders de dood vinden.... Want die Fleurtje Agema (de tweede op rang) zie ik de partij niet redden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:57:39 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69309289
quote:
Want Wilders is juist iemand die zich zozeer verzet tegen alles wat naar links riekt en vrijheid hoog in zijn vaandel draagt. (*)
(*)Disclaimer: Uitgezonderd van deze vrijheid zijn Marokkanen, Turken, en anderen die de Islam als geloof hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 mei 2009 @ 23:04:40 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69309649
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:58 schreef Argento het volgende:

Ik zie het juist andersom: waar komt toch die zelfveronderstelde morele superioriteit van Jan met de Pet vandaan?
wie ben jij om te veronderstellen dat ze dat NIET zijn (moreel superieur)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')