abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68151472
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk leeft Fortuyn nog. CDA'ers bijvoorbeeld zijn heb nog altijd dankbaar dat het CDA weer in de centrum van de macht is, dankzij de LPF.
Dat is idd een zeer vervelend gevolg van Fortuyn's geschop tegen paars.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:55:43 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68151851
Niet Fortuyn maar Janmaat verdient de credits voor het salonfahig maken van extreem rechts:
http://www.vpro.nl/programma/waskracht/afleveringen/5259658/

Heb veel gelezen over die man. De man was op zijn ziekbed ervan overtuigd dat de linkse media Fortuyn expres zo groot heeft gemaakt om de VVD wind uit de zeilen te nemen.

Maar wat Janmaat miste was de steun van het grootkapitaal en de media, iets wat Janmaat zelf moeilijk kon verdragen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:03:17 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68152068

Kan het me nog precies herinneren
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:11:48 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68152324
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68152543
Pim Fortuyn heeft de ware ik van de oude politiek wakker gemaakt.
Remember de verkettering van Fortuyn door: melkert,dijkstal,rosenmuller,de graaf..........enz.
pi_68164035
Pim Fortuyn zou niet meer in deze tijd passen, want hij was achteraf gezien veel te gematigd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68165862
Hij heeft ons partijenstelsel opengebroken. Een 2-partijenregering is nu niet meer mogelijk, alleen het israelisch model is op dit moment realiseerbaar (veel partijen in de regering - onbestuurbaar).
pi_68167070
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:44 schreef Buitendam het volgende:
Ik vond het maar een mafketel, alsof ie nooit langer dan 3 seconde ergens over nadacht en maar wat riep. Met veel vermaak gekeken hoe de LPF na zijn dood, wat overigens vreselijk is, in elkaar pleurde.
Hear hear! Dat was echt FOKKING hilarisch, tot op de dag van vandaag herinner ik nog mensen eraan dat ZIJ op die droplul gestemd hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_68167633
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:08 schreef JohnDope het volgende:
Pim Fortuyn zou niet meer in deze tijd passen, want hij was achteraf gezien veel te gematigd.
Onzin. Er is niets mis met gematigdheid (of nuance) en veel mensen staat daar ook achter. Het is maar de vraag of Wilders een kans zou hebben gehad met Fortuyn als discussiepartner.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 19-04-2009 14:05:13 ]
pi_68167898
een artikel uit 2007, dat is dus nog niet echt lang geleden:

http://www.trouw.nl/novum/article1632766.ece

pim fortuyn leeft dus nog, volop eigenlijk als een duidelijk voorbeeld dat er meer is dan gezapig geleuter en 'dat besluit nemen wij over 2 jaar' van een anno nu...
nothing will change without a rebel
pi_68167909
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:00 schreef Picchia het volgende:

[..]

Onzin. Er is niets mis met gematigdheid (of nuance) en veel mensen staat daar ook achter. Het is maar de vraag of Wilders een kans zou hebben gehad met Fortuyn als discussiepartner.
Fortuyn en Wilders zouden hebben samen gewerkt als Fortuyn nog zou leven.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68187925
Jammer genoeg niet, nu zitten we opgescheept met die clown Wilders.
PWBF
pi_68187960
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Fortuyn en Wilders zouden hebben samen gewerkt als Fortuyn nog zou leven.
Nee, Fortuyn had een enorme hekel aan types als DeWinter, dus aan Wilders zou hij ook zeker een hekel hebben gehad. En terecht, Fortuyn was duizend malen slimmer dan Wilders. Fortuyn durfde in debat te gaan, Wilders is een laffe hond.
PWBF
  maandag 20 april 2009 @ 01:55:59 #54
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_68191563
Ha fortuyn, ik heb echt heel weinig meegekregen van die periode. Hij was voor mij vooral een boze meneer die mij het land uit wou gooien, die zei vol=vol en die een poeptaart in zijn gezicht kreeg.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_68193643
Ik vind het wel jammer dat Fortuyn zo snel van het politieke toneel is verdwenen. Ik denk dat als hij er was mensen zoals Wilders of Verdonk geen kans hebben gemaakt. Wilders is een heel stuk harder dan Fortuyn wanneer het gaat om vreemdelingen beleid en wat ik me kan herinneren had Fortuyn ook iets meer dan deze one issue. In die zin was Fortuyn een vele malen completere politicus dan Wilders.

Niet dat ik met de ideeen van Fortuyn eens was of voor hem zou stemmen maar ik denk wel dat qua politieke beweging de LPF veel en veel meer te brengen had dan PVV.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_68193727
Wat ik me nog herinner is een stukje film, na zijn dood, tijdens zijn tijdelijke begrafenis, ergens in Noord-Holland, het dorp waar hij was opgegroeid. Kwam er een persoon in beeld in, ik meen, het clubshirt van de voetbalvereniging Feyenoord, hevig ontdaan, die vertelde: 'Onze grote blanke leider is dood'.
Uiteraard konden we daarom gniffelen, maar wat je toen zag bij Fortuyn, zie je bij bepaalde mensen nu bij Geert Wilders. Er ontstaat een soort Messiaans beeld van deze politici bij een bepaald deel van het electoraat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 20-04-2009 09:40:24 ]
I´m back.
pi_68193865
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:24 schreef kdijkstra het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Fortuyn zo snel van het politieke toneel is verdwenen. Ik denk dat als hij er was mensen zoals Wilders of Verdonk geen kans hebben gemaakt. Wilders is een heel stuk harder dan Fortuyn wanneer het gaat om vreemdelingen beleid en wat ik me kan herinneren had Fortuyn ook iets meer dan deze one issue. In die zin was Fortuyn een vele malen completere politicus dan Wilders.

Niet dat ik met de ideeen van Fortuyn eens was of voor hem zou stemmen maar ik denk wel dat qua politieke beweging de LPF veel en veel meer te brengen had dan PVV.
Fortuyns analyses waren breder dan die van Geert Wilders, en er zaten persoonlijkheden in de LPF, zoveel is zeker, wat, zonder aansturing van Fortuyn, ook de reden is geweest waarom de LPF ten onderging. Bij Wilders zie je toch meer een soort The borg-effect uit de filmserie Star Trek. Ieder verschil van mening blijft binnen de gelederen van de fractie en de Leider wordt niet afgevallen.
I´m back.
pi_68193891
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
Er ontstaat een soort Messiaans beeld.
Dat komt omdat er behoefte is aan een messias, de laatste is alweer 2009 jaar geleden.
I feel kinda Locrian today
pi_68194988
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fortuyns analyses waren breder dan die van Geert Wilders, en er zaten persoonlijkheden in de LPF, zoveel is zeker, wat, zonder aansturing van Fortuyn, ook de reden is geweest waarom de LPF ten onderging. Bij Wilders zie je toch meer een soort The borg-effect uit de filmserie Star Trek. Ieder verschil van mening blijft binnen de gelederen van de fractie en de Leider wordt niet afgevallen.
Dat was toch de SP?
pi_68195527
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:25 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat was toch de SP?
Naar verluidt schijnt het er daar op dezelfde manier aan toe gegaan te zijn idd. Opmerkelijk is dat, want Wilders is juist iemand die zich zozeer verzet tegen alles wat naar links riekt en vrijheid hoog in zijn vaandel draagt.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')