Dat is idd een zeer vervelend gevolg van Fortuyn's geschop tegen paars.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk leeft Fortuyn nog. CDA'ers bijvoorbeeld zijn heb nog altijd dankbaar dat het CDA weer in de centrum van de macht is, dankzij de LPF.
Hear hear! Dat was echt FOKKING hilarisch, tot op de dag van vandaag herinner ik nog mensen eraan dat ZIJ op die droplul gestemd hebben.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:44 schreef Buitendam het volgende:
Ik vond het maar een mafketel, alsof ie nooit langer dan 3 seconde ergens over nadacht en maar wat riep. Met veel vermaak gekeken hoe de LPF na zijn dood, wat overigens vreselijk is, in elkaar pleurde.
Onzin. Er is niets mis met gematigdheid (of nuance) en veel mensen staat daar ook achter. Het is maar de vraag of Wilders een kans zou hebben gehad met Fortuyn als discussiepartner.quote:Op zondag 19 april 2009 12:08 schreef JohnDope het volgende:
Pim Fortuyn zou niet meer in deze tijd passen, want hij was achteraf gezien veel te gematigd.
Fortuyn en Wilders zouden hebben samen gewerkt als Fortuyn nog zou leven.quote:Op zondag 19 april 2009 14:00 schreef Picchia het volgende:
[..]
Onzin. Er is niets mis met gematigdheid (of nuance) en veel mensen staat daar ook achter. Het is maar de vraag of Wilders een kans zou hebben gehad met Fortuyn als discussiepartner.
Nee, Fortuyn had een enorme hekel aan types als DeWinter, dus aan Wilders zou hij ook zeker een hekel hebben gehad. En terecht, Fortuyn was duizend malen slimmer dan Wilders. Fortuyn durfde in debat te gaan, Wilders is een laffe hond.quote:Op zondag 19 april 2009 14:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Fortuyn en Wilders zouden hebben samen gewerkt als Fortuyn nog zou leven.
Fortuyns analyses waren breder dan die van Geert Wilders, en er zaten persoonlijkheden in de LPF, zoveel is zeker, wat, zonder aansturing van Fortuyn, ook de reden is geweest waarom de LPF ten onderging. Bij Wilders zie je toch meer een soort The borg-effect uit de filmserie Star Trek. Ieder verschil van mening blijft binnen de gelederen van de fractie en de Leider wordt niet afgevallen.quote:Op maandag 20 april 2009 09:24 schreef kdijkstra het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Fortuyn zo snel van het politieke toneel is verdwenen. Ik denk dat als hij er was mensen zoals Wilders of Verdonk geen kans hebben gemaakt. Wilders is een heel stuk harder dan Fortuyn wanneer het gaat om vreemdelingen beleid en wat ik me kan herinneren had Fortuyn ook iets meer dan deze one issue. In die zin was Fortuyn een vele malen completere politicus dan Wilders.
Niet dat ik met de ideeen van Fortuyn eens was of voor hem zou stemmen maar ik denk wel dat qua politieke beweging de LPF veel en veel meer te brengen had dan PVV.
Dat komt omdat er behoefte is aan een messias, de laatste is alweer 2009 jaar geleden.quote:Op maandag 20 april 2009 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
Er ontstaat een soort Messiaans beeld.
Dat was toch de SP?quote:Op maandag 20 april 2009 09:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Fortuyns analyses waren breder dan die van Geert Wilders, en er zaten persoonlijkheden in de LPF, zoveel is zeker, wat, zonder aansturing van Fortuyn, ook de reden is geweest waarom de LPF ten onderging. Bij Wilders zie je toch meer een soort The borg-effect uit de filmserie Star Trek. Ieder verschil van mening blijft binnen de gelederen van de fractie en de Leider wordt niet afgevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |