abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68462440
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat er geen Arabieren woonden. Dat maak jij ervan. Zoals gewoonlijk overdrijf je weer. Zoals in zo ongeveer al je posts.
Ik heb het kaartje al vaker geplaatst maar het is aardig te zien hoe het de joden in de islamitische wereld is vergaan sinds 1948: http://www.panasianbiz.co(...)jewishpopulation.jpg
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:53:03 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68465492
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:28 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dank

Je weet dingen altijd net wat duidelijker te formuleren dan ik. Zoals beide posts hierboven.
Graag gedaan
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_68474843
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:57 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zucht. Laat ik het anders formuleren. Zo'n stipjeskaart suggereert bevolkingsdichtheid, omdat een deel van de kaart gekleurd is. Er wordt een visuele relatie gesuggereerd tussen bevolkingsomvang en de aanwezigheid van stipjes. Een stip staat voor ongeveer 2000 mensen, maar bedenkt een stuk land waar wel 20.000 of meer zouden kunnen wonen. Dat is alles.
Dat die stipjes niet meteen gecorreleerd kunnen worden met aantallen en dat ze grotere stukken land bedekken dan waarop 2000 mensen kunnen wonen, geldt in het algemeen voor kaarten. Op een wegenkaart lijkt alles wel geasfalteerd, en dat soort overdrijvingen. Dat verschijnsel geldt dus ook voor de joodse stipjes.

Wel is duidelijk, dat de verhoudingen tussen joden en Arabieren op de kaart en in de tabellen met elkaar overeenkomen. Dus wat is je argument nou precies?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68475060
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat er geen Arabieren woonden. Dat maak jij ervan. Zoals gewoonlijk overdrijf je weer. Zoals in zo ongeveer al je posts.
En welke 'hij' bedoel je nou ?
buachaille beweert dat namelijk wel
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:43 schreef buachaille het volgende:
Het bewijst dat het verlangen van de arabieren om zich te vestigen op het grondgebied van Israel pas ontstaan is nadat de eerst pioniers begonnen met het ontginnen van de woestijn.
pleased to meet you
pi_68475064
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je kaartje overdrijft. De dikke stippen om een klein kaartje. Je haalt er allemaal andere zaken bij.
Die kaart overdrijft menselijke bewoning ten opzichte van alle andere dingen die op kaarten afgebeeld kunnen worden, zoals wegen, landgebruik, water, geologie etc. Dat heet een thematische kaart, en dat is volkomen duidelijk, want afgezien van de grenzen en de bewoning staat er niks anders op.
Maar de verhoudingen tussen de beide bevolkingsgroepen waar het hier om gaat, is ongeveer correct weergegeven.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68475214
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is alleen maar uiterst vreemd dat hier een volk verdedigt wordt dat andermans land ingepikt heeft met behulp van terrorisme, aanslagen en moorden .. en dat mag dan 60 jaar geleden gebeurt zijn, maar dat land is nog steeds niet terug bij de oorspronkelijke bewoner, in tegendeel, dat landjepik blijft maar doorgaan ..

maar oh wee als de oorspronkelijke bewoners zich verdedigen met alle tot hun beschikking staande middelen, hun terrorisme is dan weer wel ontoelaatbaar, dat wordt niet met de mantel der liefde bedekt, "ach, ze doen het alleen maar omdat ze hun eigen staat willen hebben" telt voor hun niet ?
Het is zelfs nog erger: land, en daarmee bestaansmogelijkheden, dat 60 jaar geleden ingepikt is wordt niet teruggegeven, maar geld en goederen die 65 jaar geleden afgepakt zijn worden nog steeds opgeëist.

En het land dat 60 jaar geleden ingepikt is, is ingepikt met een beroep op een 1900 jaar eerdere toestand. En dan maar klagen dat de Palestijnen zich niet neerlegen bij de status quo.
pi_68475290
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon terrorisme in het algemeen veroordelen, en landen op hun acties vandaag de dag beoordelen. Ik verdedig lehi nergens, jij lijkt wel heel verongelijkt en boos dat Palestijns terrorisme wordt veroordeeld.

Je hebt net zo'n kutmentaliteit als de mensen die je loopt te beschuldigen: terreur van groep A is goed, terreur van groep B is fout. En wie groep A of B dan is maakt me niet uit, het is precies even kortzichtig.

Probeer je eens iets meer op te winden over terreurdaden die vandaag plaatsvinden ipv uit diepe, blinde haat Israel dingen toe te schrijven die al 60 jaar niet meer actueel zijn.
Zeg ik ergens dat ik het terrorisme van een van die groepen wel goedkeur dan ? Ik verbaas me er alleen over dat een staat die niet zou bestaan zonder terroristische aanslagen aan alle kanten verdedigt wordt .. omdat dat al zo lang geleden is .. terwijl het volk dat beroofd is van land en rechten zich blijkbaar nog niet eens mag verdedigen tegen het onrecht dat hun werd en wordt aangedaan .. alsof hun de verplichting hebben de Joden daar op te vangen nadat wij hun hier eeuwenlang achtervolgd hebben
pleased to meet you
pi_68475307
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik heb het kaartje al vaker geplaatst maar het is aardig te zien hoe het de joden in de islamitische wereld is vergaan sinds 1948: http://www.panasianbiz.co(...)jewishpopulation.jpg
Bij mij doet de link het nu niet.
Dus vertel even: om hoeveel joden gind dat in totaal?
pi_68475374
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Hadden ze maar niet met alle geweld hun staat daar moeten stichten, dan hadden ze nog steeds in vrede kunnen leven in de landen waar ze al eeuwen in vrede hebben gewoond
pleased to meet you
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:19:02 #150
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68475953
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:24:22 #151
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68478929
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Zeg ik ergens dat ik het terrorisme van een van die groepen wel goedkeur dan ? Ik verbaas me er alleen over dat een staat die niet zou bestaan zonder terroristische aanslagen aan alle kanten verdedigt wordt .. omdat dat al zo lang geleden is .. terwijl het volk dat beroofd is van land en rechten zich blijkbaar nog niet eens mag verdedigen tegen het onrecht dat hun werd en wordt aangedaan .. alsof hun de verplichting hebben de Joden daar op te vangen nadat wij hun hier eeuwenlang achtervolgd hebben
Als je je eigen woorden zou volgen dan zou je dus ook een eventuele Palestijnse staat duidelijk afkeuren vanwege terrorisme. Dat zie ik jou echter niet doen.

Je bent zo doorzichtig. Je zegt nog net niet niet letterlijk: "ik sta vol achter Palestijns terrorisme", maar uit alles blijkt dat je ondanks terrorisme fel voor de Palestijnen bent. Terwijl je zegt tegen Israel te zijn omdat een aantal Israelis 60 jaar geleden terroristen waren. Dus terrorisme 60 jaar geleden is een reden een land en een groep te haten, maar terrorisme vandaag de dag is geen reden om een land en een groep te haten? Je valt echt zo lelijk door de mand....
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:26:56 #152
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68479051
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:00 schreef moussie het volgende:

[..]

En welke 'hij' bedoel je nou ?
buachaille beweert dat namelijk wel
[..]

Jij quote PhysicsRules, ik reageer daarop, wie denk je dat ik bedoel?

buachaille is precies zo'n domme extremist als jij, die kan ik niet serieus nemen.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:31:48 #153
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68479276
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is zelfs nog erger: land, en daarmee bestaansmogelijkheden, dat 60 jaar geleden ingepikt is wordt niet teruggegeven, maar geld en goederen die 65 jaar geleden afgepakt zijn worden nog steeds opgeëist.

En het land dat 60 jaar geleden ingepikt is, is ingepikt met een beroep op een 1900 jaar eerdere toestand. En dan maar klagen dat de Palestijnen zich niet neerlegen bij de status quo.
Zo simpel ligt het niet. De Palestijnen eisten niet alleen land terug dat van Arabieren was, maar eisten ook land dat van Joden was. Qua staat hadden noch de Joden, noch de Arabieren een staat. De twee staten oplossing werd door de Joden geaccepteerd, door de Arabieren niet. Jordanie en Egypte bezetten de Arabische delen van Palestina.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:34:37 #154
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68479428
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Bij mij doet de link het nu niet.
Dus vertel even: om hoeveel joden gind dat in totaal?
856,000 Jews left their homes in Arab countries from 1948 until the early 1970s; 260,000 reached Israel in 1948-1951, 600,000 by 1972.[1][2][3] The Jews of Egypt and Libya were expelled while those of Iraq, Yemen, Syria, Lebanon and North Africa left as a result of a coordinated effort among Arab governments to create physical and political insecurity.[4] Most were forced to abandon their property.[2] By 2002 these Jews and their descendants constituted about 40% of Israel's population.[

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_lands
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:40:10 #155
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68479757
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Hadden ze maar niet met alle geweld hun staat daar moeten stichten, dan hadden ze nog steeds in vrede kunnen leven in de landen waar ze al eeuwen in vrede hebben gewoond
At various times, Jews in Muslim lands lived in relative peace and thrived culturally and economically. The position of the Jews was never secure, however, and changes in the political or social climate would often lead to persecution, violence and death.

When Jews were perceived as having achieved too comfortable a position in Islamic society, anti-Semitism would surface, often with devastating results. On December 30, 1066, Joseph HaNagid, the Jewish vizier of Granada, Spain, was crucified by an Arab mob that proceeded to raze the Jewish quarter of the city and slaughter its 5,000 inhabitants. The riot was incited by Muslim preachers who had angrily objected to what they saw as inordinate Jewish political power.

Similarly, in 1465, Arab mobs in Fez slaughtered thousands of Jews, leaving only 11 alive, after a Jewish deputy vizier treated a Muslim woman in "an offensive manner." The killings touched off a wave of similar massacres throughout Morocco.25

Other mass murders of Jews in Arab lands occurred in Morocco in the 8th century, where whole communities were wiped out by the Muslim ruler Idris I; North Africa in the 12th century, where the Almohads either forcibly converted or decimated several communities; Libya in 1785, where Ali Burzi Pasha murdered hundreds of Jews; Algiers, where Jews were massacred in 1805, 1815 and 1830; and Marrakesh, Morocco, where more than 300 hundred Jews were murdered between 1864 and 1880.26

Decrees ordering the destruction of synagogues were enacted in Egypt and Syria (1014, 1293-4, 1301-2), Iraq (854­859, 1344) and Yemen (1676). Despite the Koran's prohibition, Jews were forced to convert to Islam or face death in Yemen (1165 and 1678), Morocco (1275, 1465 and 1790-92) and Baghdad (1333 and 1344).27

The situation of Jews in Arab lands reached a low point in the 19th century. Jews in most of North Africa (including Algeria, Tunisia, Egypt, Libya and Morocco) were forced to live in ghettos. In Morocco, which contained the largest Jewish community in the Islamic Diaspora, Jews were made to walk barefoot or wear shoes of straw when outside the ghetto. Even Muslim children participated in the degradation of Jews, by throwing stones at them or harassing them in other ways. The frequency of anti-Jewish violence increased, and many Jews were executed on charges of apostasy. Ritual murder accusations against the Jews became commonplace in the Ottoman Empire.28

As distinguished Orientalist G.E. von Grunebaum has written:

It would not be difficult to put together the names of a very sizeable number Jewish subjects or citizens of the Islamic area who have attained to high rank, to power, to great financial influence, to significant and recognized intellectual attainment; and the same could be done for Christians. But it would again not be difficult to compile a lengthy list of persecutions, arbitrary confiscations, attempted forced conversions, or pogroms.29

The danger for Jews became even greater as a showdown approached in the UN. The Syrian delegate, Faris el-Khouri, warned: "Unless the Palestine problem is settled, we shall have difficulty in protecting and safeguarding the Jews in the Arab world."30

More than a thousand Jews were killed in anti-Jewish rioting during the 1940's in Iraq, Libya, Egypt, Syria and Yemen.31 This helped trigger the mass exodus of Jews from Arab countries.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/myths/mf15.html

Rot eens op met je eindeloze herhaling van antisemitische leugens.
pi_68481091
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je je eigen woorden zou volgen dan zou je dus ook een eventuele Palestijnse staat duidelijk afkeuren vanwege terrorisme. Dat zie ik jou echter niet doen.

Je bent zo doorzichtig. Je zegt nog net niet niet letterlijk: "ik sta vol achter Palestijns terrorisme", maar uit alles blijkt dat je ondanks terrorisme fel voor de Palestijnen bent. Terwijl je zegt tegen Israel te zijn omdat een aantal Israelis 60 jaar geleden terroristen waren. Dus terrorisme 60 jaar geleden is een reden een land en een groep te haten, maar terrorisme vandaag de dag is geen reden om een land en een groep te haten? Je valt echt zo lelijk door de mand....
1) Je suggereert dat het terrorisme van de joden 60 jaar geleden opgehouden is. 2) Waarmee je nog niet bestreden hebt, dat de staat Israel op terrorisme gefundeerd is. 3) Je vindt daarentegen, dat de Palestijnen hun staat niet op terrorisme mogen baseren.
Ad 1: Het terrorisme van de joden is niet gestopt: op dit moment gedragen de joden in de nederzettingen en in Hebron zich aardig terroristisch. Tenminste: ik vind schijten in de watertank van je buren of de olijfboomgaarden van je buren zwaar beschadigen een vorm van terrorisme.
Verder is het terrorisme van (groepjes) individuen vervangen door terrorisme van de staat. Lood om oud ijzer, dus.
Ad 2) Als we naar de geschiedenis vanaf pakweg 1850 tot nu kijken, kunnen we wel zeggen dat de joden zich wat betreft terrorisme niet onbetuigd hebben gelaten. Niet alleen in de praktijk, maar ook in theorie. Het zionistische ideaal is immers gericht op het verdrijven van alle anderen, met name Arabieren, uit Palestina.
Ad 3) Ik kan niet voor moussie spreken, maar ik kan me niet herinneren dat ik haar Palestijns terrorisme heb zien verdedigen.
Persoonlijk denk ik niet, dat terrorisme tot een Palestijnse staat zal leiden. Maar ik vrees, dat de Palestijnen ook niks te winnen hebben bij vredelievendheid: de fanatieke joden zullen dat interpreteren als zwakte en onmiddellijk des te harder gaan koloniseren op de Westoever.
pi_68481371
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het niet. De Palestijnen eisten niet alleen land terug dat van Arabieren was, maar eisten ook land dat van Joden was. Qua staat hadden noch de Joden, noch de Arabieren een staat. De twee staten oplossing werd door de Joden geaccepteerd, door de Arabieren niet. Jordanie en Egypte bezetten de Arabische delen van Palestina.
Er wŕs helemaal niet zoveel grond in handen van joden in 1948. Er staat me pakweg 7 % van het oppervlak voor de geest, maar het kan ook 10 % zijn. De voorgestelde tweestatenoplossing was duidelijk gericht op forse groei van het aantal joden, dus ernstig ten nadele van de Arabieren, vergeleken met de bestaande verhoudingen.
Ik ben slecht in plaatjes plaatsen, maar als je googlet op Palestinian loss of land denk ik dat je wel wat kunt vinden.
pi_68481507
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

856,000 Jews left their homes in Arab countries from 1948 until the early 1970s; 260,000 reached Israel in 1948-1951, 600,000 by 1972.[1][2][3] The Jews of Egypt and Libya were expelled while those of Iraq, Yemen, Syria, Lebanon and North Africa left as a result of a coordinated effort among Arab governments to create physical and political insecurity.[4] Most were forced to abandon their property.[2] By 2002 these Jews and their descendants constituted about 40% of Israel's population.[

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_lands
Inmiddels was ik thuis en bleek zijn kaartje op mijn computer te staan. Ik kwam, afgaande op dat kaartje, tot pakweg een half miljoen. Dus ongeveer evenveel als verdreven Arabieren.
Jij komt tot ongeveer het dubbele van de verdreven Arabieren. Maar wel uit een veel groter gebied.
En onder vergelijkbare omstandigheden: land, huis, geld en goederen afpakken ofwel wegpesten.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:32:19 #159
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_68481888
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Right, want die 600.000 mensen in de Arabische landen hadden namelijk Israel gesticht.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:35:55 #160
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68482028
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

1) Je suggereert dat het terrorisme van de joden 60 jaar geleden opgehouden is. 2) Waarmee je nog niet bestreden hebt, dat de staat Israel op terrorisme gefundeerd is. 3) Je vindt daarentegen, dat de Palestijnen hun staat niet op terrorisme mogen baseren.
Inderdaad, de joden zijn natuurlijk allemaal terroristen, als ze niet te druk bezig zijn met het bakken van matzes van het bloed van Christenkinderen.

Ok, enigszins overdreven, maar waarom schuif je de verantwoordelijkheid van een paar terroristen in de schoenen van een heel volk? Lehi en de Irgun waren echt een minderheid, de settlers zijn vandaag de dag echt een minderheid.

Doe je dat ook als het om Marokkanen gaat, de daden van een paar in de schoenen van de hele groep schuiven?

Denk aub eens na over die vergelijking.
quote:
Ad 1: Het terrorisme van de joden is niet gestopt: op dit moment gedragen de joden in de nederzettingen en in Hebron zich aardig terroristisch. Tenminste: ik vind schijten in de watertank van je buren of de olijfboomgaarden van je buren zwaar beschadigen een vorm van terrorisme.
Verder is het terrorisme van (groepjes) individuen vervangen door terrorisme van de staat. Lood om oud ijzer, dus.
Het voeren van een verdedigingsoorlog is iets heel anders dan terrorisme. Als er geen raketten zouden landen op Israel en als geen Israelis ontvoerd zouden worden dan zou Israel zijn buren echt wel met rust laten hoor.

Waarom wordt Jordanie niet gebombardeerd door Israel? Omdat Jordanie Israel met rust laat. Waarom wordt Egypte niet gebombardeerd door Israel? Omdat Egypte Israel met rust laat.

Laat Gaza Israel met rust? Nee.
Laat Hezbollah Israel met rust? Nee.

Waarom zou Israel nou net die groepen aanvallen die ook Israel aanvallen? Uit pure haat? uit veroveringsdrang, terwijl ze in 2000 en 2005 juist uit die gebieden zijn teruggetrokken?

Een verdedigingsoorlog gelijkstellen met terrorisme lijkt me niet echt realistisch.
quote:
Ad 2) Als we naar de geschiedenis vanaf pakweg 1850 tot nu kijken, kunnen we wel zeggen dat de joden zich wat betreft terrorisme niet onbetuigd hebben gelaten. Niet alleen in de praktijk, maar ook in theorie. Het zionistische ideaal is immers gericht op het verdrijven van alle anderen, met name Arabieren, uit Palestina.
Zionisme is NIET gericht op het verdrijven van anderen. Het is gericht op het stichten van een staat waar Joden zich veilig kunnen voelen.

Joods terrorisme was vrij gelimiteerd en zeker niet minder dan Arabisch terrorisme dat gelijktijdig probeerde om de Joden weg te krijgen. Maar als je vind dat Joods terrorisme zo weid verspreid was dan heb je vast wel een lijst met aanslagen of slchtoffers.
quote:
Ad 3) Ik kan niet voor moussie spreken, maar ik kan me niet herinneren dat ik haar Palestijns terrorisme heb zien verdedigen.
Persoonlijk denk ik niet, dat terrorisme tot een Palestijnse staat zal leiden. Maar ik vrees, dat de Palestijnen ook niks te winnen hebben bij vredelievendheid: de fanatieke joden zullen dat interpreteren als zwakte en onmiddellijk des te harder gaan koloniseren op de Westoever.
Niet letterlijk nee. Ik ga niet wat ik schreef exact herhalen, maar zie je de tegenspraak in Moussies verhaal niet? Laaiend van woede op de Joden vanwege terrorisme, en vol medeleven met de Palestijnen ondanks terrorisme.

De fanatieke Joden bestaan bij de gratie van Palestijns terrorisme en radicalisme. Als de Palestijnen de wapens neerleggen en alleen nog vreedzaam protesteren, zoals Ghandi, en beloven Jerusalem en de heilige plaatsen vreedzaam te delen, dan houdt de steun aan de fanatieke Joden in Israel en de rest van de wereld heel snel op.

Het is juist omdat de Palestijnen zo graag precies zeggen wat de fanatieke Joden nodig hebben (dood aan alle Joden etc) dat de fanatieke Joden zich, vooral in de VS maar ook in Israel zelf, zich als slachtoffer kunnen presenteren en nog steeds op sympathie kunnen rekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')