abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68219919
http://xandernieuws.punt.nl/?id=513009&r=1&tbl_archief=&

Pravda suggereert beperkte Russische kernaanval op Amerika
Banken in VS en Londen belangrijkste doelwitten

In een artikel in de online-versie van de Russische krant Pravda wordt gesuggereerd, dat een beperkte Russische kernaanval op slechts vijf doelen in de Verenigde Staten, de Amerikaanse economie naar het stenen tijdperk zullen bombarderen en het land zullen doen instorten.

LOL.
  dinsdag 21 april 2009 @ 07:41:59 #102
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68226921
Ook een leuke:
quote:
laatst gewijzigd: 20-04-2009 18:58
Winst Citigroup door legale boektruc

Citigroup verraste vorige week met een winst. Volgens analisten wordt dit veroorzaakt door legale boekhoudtrucs. Dit roept vragen op over de betrouwbaarheid van cijfers van banken.

'Whitewash'
De toonaangevende analist Meredith Whitney omschrijft de praktijken die worden toegepast bij het opstellen van de cijfers van Citigroup als 'oplichterij'. 'Het doel van de bankensector én dat van beleidsmakers', aldus Whitney, 'is de indruk te wekken dat de situatie van banken stabiliseert zodat particuliere beleggers erin willen investeren, waarmee de behoefte aan additioneel geld van belastingbetalers tot een minimum wordt beperkt'.

Schuld
Het komt er op neer dat de waarde van de schuld van Citigroup is gedaald door zorgen over de financiële gezondheid. Volgens boekhoudregels mocht Citigroup echter een eenmalige boekwinst opnemen omdat het, in theorie, zijn eigen schuld goedkoper zou kunnen terugkopen. Citigroup heeft dat echter niet gedaan.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)p_boekhoudgrapje.xml

Joh, je méééént het!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2009 @ 07:49:48 #103
145738 superworm
is erbij
pi_68226965
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:16 schreef pberends het volgende:

In een artikel in de online-versie van de Russische krant Pravda wordt gesuggereerd, dat een beperkte Russische kernaanval op slechts vijf doelen in de Verenigde Staten, de Amerikaanse economie naar het stenen tijdperk zullen bombarderen en het land zullen doen instorten.

LOL.
Dat is wel dé manier waarop een eventuele kernoorlog uitgevochten zal moeten worden - een beetje zoals in WO1 afspreken wat je mag gooien en hoeveel, omdat 't anders snel uit de hand loopt
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 21 april 2009 @ 07:51:13 #104
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68226977
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:49 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat is wel dé manier waarop een eventuele kernoorlog uitgevochten zal moeten worden - een beetje zoals in WO1 afspreken wat je mag gooien en hoeveel, omdat 't anders snel uit de hand loopt
Afspraak of geen afspraak, het zal nooit meer tot een kernoorlog komen. Totaal niet effectief voor wat je eigenlijk wilt bereiken.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2009 @ 07:58:30 #105
145738 superworm
is erbij
pi_68227024
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Afspraak of geen afspraak, het zal nooit meer tot een kernoorlog komen. Totaal niet effectief voor wat je eigenlijk wilt bereiken.
Ligt eraan wat je wil bereiken natuurlijk
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 21 april 2009 @ 08:30:44 #106
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68227347
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wil bereiken natuurlijk
Da's waar.

Maar in het algemeen is nergens toe leidende vernietiging op zich geen doel van oorlog. Het idee is dat een land/volk/persoon er zelf beter van denkt te worden. Van een kernoorlog wordt niemand beter.
pi_68227409
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:49 schreef superworm het volgende:

[..]

Idd, bombardeer gewoon een paar strategische doelen en je hebt meer verwoesting dan een paar grote steden.

Ik neem Pravda totaal niet serieus overigens. Het verhaal zou best kunnen, maar dat kan als sinds de dag dat Rusland kernwapens heeft.
  dinsdag 21 april 2009 @ 08:44:40 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_68227534
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 08:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Van een kernoorlog wordt niemand beter.
Dat sluit niet uit dat er een plaats kan vinden..
1) If I go down, you go down.
2) Foutieve detectie van een lancering van je opponent, gevolgd door tegenlanceringen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 21 april 2009 @ 08:47:51 #109
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68227583
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 08:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat sluit niet uit dat er geen plaats kan vinden..
1) If I go down, you go down.
Ik acht niemand aan de top zo gek dat hij of zij die conclusie zoud kunnen trekken.
quote:
2) Foutieve detectie van een lancering van je opponent, gevolgd door tegenlanceringen.
Ik zie het er niet van komen. Natuurlijk zijn er 1001 scenario's te bedenken waarbij er wel een kernoorlog uitbreekt. Maar in de praktijk denk ik dat men wel 10010x nadenkt voordat men daadwerkelijk op de rode knop drukt.

Maar misschien schat ik onze 'leiders' iets te hoog in, dat zou kunnen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:04:34 #110
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68227918
quote:

LOL.
De Alt-A-bom is inderdaad zeer gevreesd.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:59:30 #111
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68229094
quote:

LOL.
Die russen weten niet eens waar het ligt!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:19:18 #113
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68245279
quote:
Drugshond.
pi_68245472
Goh, een Nederlandse analist heeft ook de quant fondsen en de verminderde liquiditeit ontdekt:
quote:
AMSTERDAM VANDAAG: Herstel AEX na positieve start Wall Street

21-04-2009 18:15:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is dinsdag met winst gesloten, na de duikeling van maandag. De beurs herstelde van zijn aanvankelijke verliezen na een gematigd positieve start van Wall Street, waar wisselend werd gereageerd op bedrijfsresultaten van toonaangevende bedrijven zoals Caterpillar, DuPont en Merck.

De AEX-index sloot dinsdag 0,41% hoger op 234,72 punten, na een dieptepunt vlak boven 228 punten eerder op de dag.

De Midkap won 1,34% tot 331,66 punten en de Smallcap eindigde 0,73% hoger op 330,86 punten.

Volgens vermogensbeheerder Maurice Eeken van TE-Effecten heeft de "rare beweging" van de beurs op maandag - een abrupte daling van AEX-index met meer dan 4% - de 'bear market rally' van de afgelopen weken nog niet gebroken.

Hij noemt de bewegingen op de beurs momenteel "extreem", enerzijds door onzekerheid bij beleggers, en anderzijds door de lager dan normale liquiditeit. Grote partijen die normaal voor liquiditeit zorgen, zoals zakenbank Goldman Sachs en hedgefonds Renaissance hebben hun handelsactiviteiten teruggeschroefd. Door de lagere liquiditeit kunnen kleine transacties de aandelenmarkt bepalen "op een vreselijke manier", zegt Eeken.

Hoewel de 'bear market rally' nog voortduurt, hangt volgens Eeken het risico van een "fenomenale klap omlaag" boven de markt, als beleggers alsnog zouden besluiten om massaal uit te stappen, terwijl door de lage liquiditeit geen kopers zijn.

Eeken verwacht in ieder geval nog veel volatiliteit in de komende tijd. Daarbij wordt het sentiment volgens hem vooral bepaald door Amerikaanse bedrijfsresultaten, en niet zozeer van bedrijven in Amsterdam.

In de AEX was vastgoedfonds Corio de grootste verliezer met een daling van 9,8%, nadat het fonds ex-dividend ging. Exclusief dat effect waren de verliezen volgens een analist in lijn met de markt, waar ook andere vastgoedfondsen, zoals Unibail-Rodamco (-3,6%) rode cijfers schrijven, na sterke stijgingen in de voorgaande weken.

Unibail-Rodamco meldde dinsdagochtend omzetcijfers voor het eerste kwartaal, die volgens een analist niet erg veel informatie bevatten. "De vastgoedprijzen gaan een keer naar beneden en dat kan niet goed zijn voor de branche", zei Eeken.

Het aandeel ASM International was een van de sterkste stijgers met een winst van 9%, na een bericht kort voor sluiting van de beurs dat de activistische aandeelhouders Fursa en Hermes de Ondernemingskamer hebben verzocht een speciale commissaris te benoemen, met de exclusieve bevoegdheid om bestuurders en commissarissen van ASMI te benoemen en te ontslaan. Beleggers reageerden mogelijk positief omdat dit een uitweg uit de impasse rond het bedrijf zou kunnen forceren.

Op de lokale markt sloot uitzender DPA Flex Group 20,9% hoger, na de aankondiging van een aandelenplaatsing van EUR2,2 miljoen bij bestaande aandeelhouders. Met het geld wil het bedrijf de balans en liquiditeitspositie versterken.

De euro noteerde 0,4% hoger op $1,2969.
pi_68245726
http://tips2trades.blogsp(...)d-grote-zeepbel.html
quote:
Derivaten: $ 1,4 biljard grote zeepbel staat op springen
Hoe gaat Bernanke 1,4 biljard dollar printen?
pi_68245773
quote:
Ik neem niet aan dat Geithner, die de resultaten waarschijnlijk al heeft, gaat brullen dat de banken genoeg kapitaal hebben wanneer een paar weken later de resultaten het tegenovergestelde gaan aantonen. Dan heeft hij met zijn gebrul twee weken positiviteit gewonnen en is hij daarna totaal ongeloofwaardig.
Lijkt me dus niet echt een plausibel scenario. Lijkt me eerder dat de stress test resultaten dubbelzinnig zijn of gewoon goed in elkaar getoverd zijn op de manier zoals ze dit ook met de andere bankcijfers gedaan hebben.
Ik denk dus dat de banken een probleem hebben maar dat de stress test resultaten dit niet gaan laten zien.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68245847
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:34 schreef henkway het volgende:

[..]

overwerken
Copyservice Leeuwarden.De snelste van het land
pi_68245861
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:33 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik neem niet aan dat Geithner, die de resultaten waarschijnlijk al heeft, gaat brullen dat de banken genoeg kapitaal hebben wanneer een paar weken later de resultaten het tegenovergestelde gaan aantonen. Dan heeft hij met zijn gebrul twee weken positiviteit gewonnen en is hij daarna totaal ongeloofwaardig.
Lijkt me dus niet echt een plausibel scenario. Lijkt me eerder dat de stress test resultaten dubbelzinnig zijn of gewoon goed in elkaar getoverd zijn op de manier zoals ze dit ook met de andere bankcijfers gedaan hebben.
Ik denk dus dat de banken een probleem hebben maar dat de stress test resultaten dit niet gaan laten zien.
Ik denk ook niet dat veel banken op korte termijn kapitaal nodig hebben. Met die m-to-m rules die afgeschaft zijn kunnen ze doen wat ze willen en ze kunnen gratis geld bij de Fed krijgen.

Die stresstest gaan uit van een bepaald scenario, bijvoorbeeld 10% werkeloosheid. Maar als de werkeloosheid 15% wordt moet er wel kapitaal bij. En ik vrees dat de recessie zo verergert dat op termijn er kapitaal bij moet of de banken zelfs genationaliseerd moeten worden.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:36:22 #120
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68245866
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:32 schreef pberends het volgende:
http://tips2trades.blogsp(...)d-grote-zeepbel.html
[..]

Hoe gaat Bernanke 1,4 biljard dollar printen?
Misschien toch maar wat aandelen Océ aanschaffen...
pi_68246461
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

.
pi_68246667
wat is ex-dividend?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68247405
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:57 schreef simmu het volgende:
wat is ex-dividend?
Weet je wat dividend is? Ex-dividend gaan wil zeggen dat het dividend wordt uitgekeerd.
pi_68248221
pi_68248498
Was het vandaag weer een beetje een bloedbad
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_68248961
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:43 schreef xenobinol het volgende:
Was het vandaag weer een beetje een bloedbad
nou eigenlijk is het best groen, omdat aan de andere kant van de plas de huizenmarkt weer aardig op gang komt
pi_68249674
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou eigenlijk is het best groen, omdat aan de andere kant van de plas de huizenmarkt weer aardig op gang komt
waar staat dat nieuws over de huizenmarkt ergens? zie het nergens staan....
pi_68250297
Gezellige speculatie bij de Market Ticker:

Squirrel Finds Nut: IRA
quote:
Buried in an IRA report was the following nugget:

Foreign bond holders, like the government of China, have reportedly told the Obama Administration that further losses to debt holders of US banks will result in a boycott of US Treasury auctions.

That's a declaration of economic warfare and the fact that such governments have issued that sort of threat, if its true, needs to be disseminated far and wide and needs to also result in an immediate and total consumer boycott of all products made by such nations.
[..]
In this case China had every reason to desire Citibank to grant credit in a wanton and reckless manner to Americans, as that allowed Americans to buy their imported products manufactured in China at a rate that was otherwise impossible.

Since the mathematics of such "growth rates" in spending were impossible to sustain it was therefore clear and obvious at the time they bought the bonds that such "investments" would inevitably lead to a loss at some point in the future.

Since "stupidity" is not likely when a sovereign is involved I am forced to conclude that the Chinese government intended to extort The United States at the time of the purchase and thus this chain of events constitutes an act of economic warfare.

Since our government has refused to tell Wung-Funkem-You to go stuff it up his posterior we the people are therefore compelled to boycott all products of Chinese origin.

End of discussion.
Ik geloof dit soort dingen altijd graag.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68252054
quote:

Werkelijk

Mmm... dan moet ik maar snel Kroymans opbellen om mijn bestelde Hummer te annuleren
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_68252137
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:16 schreef dramatiek het volgende:

[..]

waar staat dat nieuws over de huizenmarkt ergens? zie het nergens staan....
en daarom willen we hier altijd graag bronlinkjes of onderbouwing.
pi_68255627
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:31 schreef pberends het volgende:
http://www.z24.nl/economi(...)te_veel_schuld_.html

'Bedrijven hebben te veel schuld'
Tja ze vergaten dat leverage 2 kanten opwerkt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68258788
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:24 schreef simmu het volgende:

[..]

en daarom willen we hier altijd graag bronlinkjes of onderbouwing.
ik was even vergeten dat ik in het linkdumpforum verzeild was geraakt, waar geldt: i'am linked, therfore i am. Tenzij je natuurlijk een grote depressie voorspelt, of huizenprijzen die minimaal 50% zakken, dan mag elke blote bewering

http://www.cnbc.com/id/30307858

beter?

[ Bericht 6% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 22-04-2009 01:08:33 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 07:07:23 #134
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68260008
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik was even vergeten dat ik in het linkdumpforum verzeild was geraakt, waar geldt: i'am linked, therfore i am. Tenzij je natuurlijk een grote depressie voorspelt, of huizenprijzen die minimaal 50% zakken, dan mag elke blote bewering

beter?
Je komt hier ietwat verzuurd over. Je snapt toch wel het verschil tussen een voorspelling voor eigen rekening ("ik voorspel dat de huizenprijzen in Nederland minimaal 50% omlaag gaan") en een feitelijke vaststelling ("aan de andere kant van de plas komt de huizenmarkt weer aardig op gang")?

Dat eerste kun je hooguit aannemelijk maken door met bronnen aan te komen die ongeveer hetzelfde beweren. Maar het blijft een kwestie van geloven dat die voorspelling uitkomt. Dan kun je nog met zoveel bronnen aankomen, definitief hard te maken is het toch niet. Immers, niemand kan in de toekomst kijken.

Het tweede werd door jou gebracht als een feitelijke constatering. En dus willen mensen graag weten waarop je die constatering baseert. Niet omdat ze je bij voorbaat al niet geloven, maar omdat ze nieuwsgierig zijn naar de feiten/cijfers waarop je je constatering baseert.

Of was het bedoeld als voorspelling? Dan had je het imho beter anders op kunnen schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 22-04-2009 07:23:16 ]
pi_68261352
quote:
Op woensdag 22 april 2009 07:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je komt hier ietwat verzuurd over. Je snapt toch wel het verschil tussen een voorspelling voor eigen rekening ("ik voorspel dat de huizenprijzen in Nederland minimaal 50% omlaag gaan") en een feitelijke vaststelling ("aan de andere kant van de plas komt de huizenmarkt weer aardig op gang")?

Dat eerste kun je hooguit aannemelijk maken door met bronnen aan te komen die ongeveer hetzelfde beweren. Maar het blijft een kwestie van geloven dat die voorspelling uitkomt. Dan kun je nog met zoveel bronnen aankomen, definitief hard te maken is het toch niet. Immers, niemand kan in de toekomst kijken.

Het tweede werd door jou gebracht als een feitelijke constatering. En dus willen mensen graag weten waarop je die constatering baseert. Niet omdat ze je bij voorbaat al niet geloven, maar omdat ze nieuwsgierig zijn naar de feiten/cijfers waarop je je constatering baseert.

Of was het bedoeld als voorspelling? Dan had je het imho beter anders op kunnen schrijven.
eens, ik reageerde verkeerd
pi_68261537
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

beter?
--

"
Though the evidence is still anecdotal, conversations with potential home buyers and real estate agents indicate that housing prices may finally have fallen far enough to bring some people back into the market."

[ Bericht 6% gewijzigd door dramatiek op 22-04-2009 09:22:08 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 09:25:22 #137
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68261739
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

eens, ik reageerde verkeerd
Nuja, de manier waarop naar een bron werd gehengeld zou mijn haren ook wel enigszins overeind doen staan. Dus wat dat betreft begreep ik je reactie wel. Maar ik was zelf ook wel erg benieuwd waar je die informatie vandaan haalde, omdat ik er op de voor mij gebruikelijke sites nergens iets over terug kon vinden.

Het bericht waar je dan mee komt, http://www.cnbc.com/id/30307858 , doet me een beetje denken aan het verhaal van vorige maand waarin door, ik meen, de NVM ook over een voorzichtig herstel werd gesproken. Daarbij baseerde men zich ook niet echt op keiharde landelijke cijfers, maar voornamelijk op wat men hier en daar bij makelaars hoorde.

Ik hecht daar persoonlijk niet al teveel waarde aan. Het is lente, dan nemen de huizenverkopen altijd toe. Eerst maar eens een wat langere termijn en de definitieve cijfers afwachten. Voorlopig stijgen het aantal aangeboden huizen op funda.nl nog steeds.
pi_68268898
'Doodsteek voor woningmarkt'

.

Ik sta toch elke keer weer te kijken van de compleet krankzinnige reacties van de woningmarkt-maffia. Waarom zou iemand een eigen huis moeten mogen kopen als men niet eens een startkapitaaltje daarvoor heeft? Dan kan men beter gaan huren. Het volledig financieren van een koopwoning met een hypotheek is niets anders dan een huis van de bank huren.
quote:
"Dit is de doodsteek voor de huizenmarkt en voor starters in het bijzonder." Ron Bavelaar, directeur van adviesketen Hypotheekshop: "Starters houden de woningmarkt aan de gang. Als dat deel van de markt stagneert, valt de markt voor doorstromers helemaal stil."
Ja, of juist niet. Een doodsteek voor de woningmarkt betekent dat huizenprijzen flink omlaag gaan ZODAT DAN starters eindelijk een keer voor een redelijke prijs een koopwoning kunnen kopen. Dit is de oplossing van het probleem, niet de oorzaak.
quote:
Dit betekent dat een huizenkoper altijd eigen geld mee moet brengen om de kosten van de koop te betalen, vaak zo’n 10 procent van de koopprijs. Vooral voor starters is dit amper op te brengen, omdat ze niet eerst een huis met winst hebben verkocht.
LOL. Men vergeet dat je een huis koopt om in te leven, niet om je rijk op te speculeren. Bij stijgende huizenprijzen is niemand gebaat, behalve bij mensen die al een huis hebben en in economische zeepbellen geloven.
  woensdag 22 april 2009 @ 13:40:56 #139
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68269320
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:26 schreef pberends het volgende:
'Doodsteek voor woningmarkt'

.

Ik sta toch elke keer weer te kijken van de compleet krankzinnige reacties van de woningmarkt-maffia. Waarom zou iemand een eigen huis moeten mogen kopen als men niet eens een startkapitaaltje daarvoor heeft? Dan kan men beter gaan huren. Het volledig financieren van een koopwoning met een hypotheek is niets anders dan een huis van de bank huren.
[..]

Ja, of juist niet. Een doodsteek voor de woningmarkt betekent dat huizenprijzen flink omlaag gaan ZODAT DAN starters eindelijk een keer voor een redelijke prijs een koopwoning kunnen kopen. Dit is de oplossing van het probleem, niet de oorzaak.
[..]

LOL. Men vergeet dat je een huis koopt om in te leven, niet om je rijk op te speculeren. Bij stijgende huizenprijzen is niemand gebaat, behalve bij mensen die al een huis hebben en in economische zeepbellen geloven.

Wat stel je dan voor als "oplossing" voor mensen zoals ik? op de top van de huizenprijs een nieuwbouw huis gekocht (2 jaar geleden ,toen was er nog geen vuiltje aan de lucht) die net is opgeleverd en met een slecht te verkopen eerste huis? waar geen meerwaarde opzit?

Ik wil best een verlies nemen als dat de markt helpt maar ik verdom het om te boeten voor een situatie waar ik geen invloed op had/heb.
pi_68269680
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor als "oplossing" voor mensen zoals ik? op de top van de huizenprijs een nieuwbouw huis gekocht (2 jaar geleden ,toen was er nog geen vuiltje aan de lucht) die net is opgeleverd en met een slecht te verkopen eerste huis? waar geen meerwaarde opzit?

Ik wil best een verlies nemen als dat de markt helpt maar ik verdom het om te boeten voor een situatie waar ik geen invloed op had/heb.
tsja. sorrie hoor, maar dat de prijs kon dalen had je kunnen weten. dat iedereen nu doet alsof dalende prijzen zo'n verrassing zijn vind ik raar. kijk naar hoelang wij hier al bomen over de overstrokken huizenmarkt. had dan toen al meegelezen, ipv hardnekkig volhouden dat de prijzen heus enkel en altijd zullen stijgen.

en je hebt nooit direct zelf invloed op de algehele woningmarktsituatie. je had gewoon vooraf in moeten calculeren dat je ofwel een flinke tijd met dubbele woonlasten zit, je ettegen moeten verzekeren of vooraf bedenken dat je wellicht met verlies blijft zitten.
  woensdag 22 april 2009 @ 13:54:55 #141
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68269757
quote:

[..]

Nou, dan laat je je huis toch nog gewoon veel langer te koop staan? Totdat het wel oplevert wat het volgens jou op moet leveren?

Waarom val je pberends hiermee lastig? Het was toch jouw eigen beslissing om een huis te kopen op de top van de markt? Niemand heeft je gedwongen hoor.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:03:27 #142
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68270029
Lange teentjes.....ik vraag "wat stel je voor", ik beschuldig niemand en neem gewoon mijn verantwoordelijkheid.

De prijs van mijn huidige woning is gewoon onderhandelbaar. Ik heb nooit beweerd dat de huizenprijs niet zou kunnen dalen. Waar ik mee zit is dat het potentieel verlies door aangekondigde maatregelen van een instantie die ons eerst lekker maakte om vooral te kopen veel groter wiordt.
Daarnaast, op de top van de markt gekocht weet ik nu, 2 jaar geleden was daar geen spraken van.
Ik heb ook geen tophypotheek en kan best wel wat opvangen, vraag gewoon advies in een lopende discussie.

ontspan! das mijn advies aan jullie iig
pi_68270185
quote:

[..]

De huizenprijzen in NL bestaan voor 50% uit lucht. Dat kan elke idioot snappen als je ook maar iets van de NL-huizenmarkt bekijkt. Je bent gek als je de hoofdprijs betaald hebt voor een huis.

Maar ik denk dat het imploderen van de huizenmarkt een ineenstorting zal betekenen van het financiële systeem, waardoor er praktisch gezien geen schulden meer zullen bestaan.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:11:28 #144
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68270250
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Lange teentjes.....ik vraag "wat stel je voor", ik beschuldig niemand en neem gewoon mijn verantwoordelijkheid.

De prijs van mijn huidige woning is gewoon onderhandelbaar. Ik heb nooit beweerd dat de huizenprijs niet zou kunnen dalen. Waar ik mee zit is dat het potentieel verlies door aangekondigde maatregelen van een instantie die ons eerst lekker maakte om vooral te kopen veel groter wiordt.
Daarnaast, op de top van de markt gekocht weet ik nu, 2 jaar geleden was daar geen spraken van.
Ik heb ook geen tophypotheek en kan best wel wat opvangen, vraag gewoon advies in een lopende discussie.

ontspan! das mijn advies aan jullie iig
Excuus.

Er is imho weinig wat je kunt doen, behalve hopen en er actief aan meewerken dat je je huis zo snel mogelijk kwijtraakt. Met die door de AFM voorgestelde maatregelen ben ik het overigens helemaal niet eens. Dat hadden ze 15 jaar geleden moeten doen, niet nu.
pi_68270278
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Excuus.

Er is imho weinig wat je kunt doen, behalve hopen en er actief aan meewerken dat je je huis zo snel mogelijk kwijtraakt. Met die door de AFM voorgestelde maatregelen ben ik het overigens helemaal niet eens. Dat hadden ze 15 jaar geleden moeten doen, niet nu.
Dat sowieso, maar desalniettemin zijn de maatregelen prima.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:15:04 #146
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68270361
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:09 schreef pberends het volgende:

[..]

De huizenprijzen in NL bestaan voor 50% uit lucht. Dat kan elke idioot snappen als je ook maar iets van de NL-huizenmarkt bekijkt. Je bent gek als je de hoofdprijs betaald hebt voor een huis.

Maar ik denk dat het imploderen van de huizenmarkt een ineenstorting zal betekenen van het financiële systeem, waardoor er praktisch gezien geen schulden meer zullen bestaan.
Tuurlijk maar echte alternatieven zijn er niet. We're in it together zeg maar. Wil je een beetje leuk wonen dan moet je flink betalen, of je nou huurt of koopt. Wij hebben een mooi huis gekocht om te blijven zitten tot we oud zijn, om te wonen dus. De enige reden dat we dat 2 jaal geleden hebben gedaan is omdat we er aan toe waren. Niet omdat er één of andere markt ons daartoe dwong.

Als de boel echt implodeert krijg je devaluatie en misschien zelfs een nieuwe munt. Verhoudingsgewijs zal er dan nog niets veranderen of alles wordt gelijk getrokken maar dat zijn post WOIII maatregelen. Denk jij echt dat het zo ver gaat komen? In dat geval zou je juist nu als een mongool jezelf in de schulden moeten werpen....toch?
  woensdag 22 april 2009 @ 14:20:22 #147
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68270531
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar desalniettemin zijn de maatregelen prima.
Op zichzelf zijn de maatregelen inderdaad prima. Maar een goede maatregel op een bijzonder slecht moment lijkt me nog steeds geen geweldig plan.
pi_68270661
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:09 schreef pberends het volgende:

Zitten alle schulden dan echt alleen maar in het vastgoed, of zijn er ook veel schulden over schulden over schulden. Waardoor de eerste schuld eigenlijk alleen die hypotheek op het vastgeod is die bij wijze vanspreken maar 100 is maar het totaal aan schulden door de hefbomen wel 500 of meer kan zijn bij de banken.
pi_68270674
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Op zichzelf zijn de maatregelen inderdaad prima. Maar een goede maatregel op een bijzonder slecht moment lijkt me nog steeds geen geweldig plan.
Mja, maar er komt geen goed moment meer lijkt me. In ieder geval niet in de nabije toekomst.
Mosterd na de maaltijd, de bubbel is vol en zal leeglopen. De regel zorgt er wel voor dat er uiteindelijk minder gedupeerden zijn.Of zou het verstandig zijn, met een oplopende werkeloosheid vooral onder 45 minners en starters op de arbeidsmarkt, om starters lekker een tophypotheekje te geven waar ze bij ontslag mee in de problemen komen? Blijven die starters maar even gehuurd zitten, lijkt me veel verstandiger. Kunnen de stelletjes ook een beetje aan elkaar wennen voordat ze samen besluiten een huis te kopen.
Probleem is natuurlijk dat echt niemand door de zure appel heen wil bijten. Starters niet, mensen die hun huis kwijt willen niet blablablabla.....niemand wil inleveren en niemand wil zich realiseren dat de opwaartse welvaartstrend toch echt even stilstaat. Wordt nog lastig als er door velen nu al gemekkerd wordt.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:35:59 #150
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68271018
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:25 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Mja, maar er komt geen goed moment meer lijkt me. In ieder geval niet in de nabije toekomst.
Mosterd na de maaltijd, de bubbel is vol en zal leeglopen. De regel zorgt er wel voor dat er uiteindelijk minder gedupeerden zijn.Of zou het verstandig zijn, met een oplopende werkeloosheid vooral onder 45 minners en starters op de arbeidsmarkt, om starters lekker een tophypotheekje te geven waar ze bij ontslag mee in de problemen komen? Blijven die starters maar even gehuurd zitten, lijkt me veel verstandiger. Kunnen de stelletjes ook een beetje aan elkaar wennen voordat ze samen besluiten een huis te kopen.
Probleem is natuurlijk dat echt niemand door de zure appel heen wil bijten. Starters niet, mensen die hun huis kwijt willen niet blablablabla.....niemand wil inleveren en niemand wil zich realiseren dat de opwaartse welvaartstrend toch echt even stilstaat. Wordt nog lastig als er door velen nu al gemekkerd wordt.
Zit wat in.
  woensdag 22 april 2009 @ 15:25:53 #152
38496 Perrin
pi_68272708
It's just a flesh wound!
pi_68273104
waarom schiet MT zo in eens omhoog, bijna verdacht te noemen....
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_68276794
quote:
108 Teletekst wo 22 apr
Kamer steunt starter op woningmarkt

` De Tweede Kamer wil niet dat starters
op de woningmarkt het moeilijker wordt
gemaakt.De Autoriteit Financiële
Markten wil de regels aanscherpen voor
het verstrekken van een hypotheek.De
Kamer is het daar niet mee eens.

De AFM wil onder meer dat er een eind
komt aan de tophypotheek,waarbij
huizenkopers meer dan de woningwaarde
kunnen lenen.Dat betekent dat de kosten
koper niet meer meegefinancierd kunnen
worden in de hypotheek.

De AFM kwam met die aanscherping,omdat
steeds meer mensen hun woonlasten niet
meer kunnen opbrengen.De Kamer begrijpt
de zorgen,maar vindt dit te ver gaan.
Goh, het is echt fantisch om te zien hoe zowel de politiek als de woningmarkt-maffia de huizenzeepbel in Nederland in stand wil houden. Kosten wat het kost!

De titel "Kamer steunt starter op woningmarkt" vind ik overigens weinig objectief.
pi_68277037
mijn inziens helpt de kamer starters alleen maar de grond in........125% van de waarde fuck off! dan vraag je toch om probs.
pi_68277112
De index wordt berekend met behulp van de aankoopprijzen van woningen die dienen als onderpand voor hypotheken die worden verkocht of gegarandeerd door Fannie Mae en Freddie Mac.

haha LOL raap me op!
pi_68277226
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:36 schreef edwinh het volgende:
mijn inziens helpt de kamer starters alleen maar de grond in........125% van de waarde fuck off! dan vraag je toch om probs.
Ik zie echt niet in waarom je een huis zo mogen kopen als je het gehele bedrag moet lenen. Dan kan je net zo goed gaan huren. Anders kan elke tyfusmongool een huis kopen.
  woensdag 22 april 2009 @ 17:45:50 #158
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68277287
Het gaat erom dat er flinke verliezen genomen moeten worden en dat die verliezen wel zoveel mogelijk een beetje netjes verdeeld moeten worden. Je kunt het allemaal op het bordje leggen van de huidige huizenbezitters, maar dat zou echt een ramp voor die mensen betekenen. Bovendien koopt er dan helemaal niemand meer een huis, men kijkt wel drie keer uit.
pi_68277342
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:45 schreef Lemmeb het volgende:
Het gaat erom dat er flinke verliezen genomen moeten worden en dat die verliezen wel zoveel mogelijk een beetje netjes verdeeld moeten worden. Je kunt het allemaal op het bordje leggen van de huidige huizenbezitters, maar dat zou echt een ramp voor die mensen betekenen. Bovendien koopt er dan helemaal niemand meer een huis, men kijkt wel drie keer uit.
Het gaat erom dat er flinke verliezen genomen moeten worden en dat die verliezen wel zoveel mogelijk een beetje netjes verdeeld moeten worden

<< die snap ik niet ?
pi_68277353
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:45 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vind niet dat huizenbezitters helemaal niet hoeven te klagen als de huizenprijs 25% omlaag gaat. Zij hebben immers ook geprofiteerd van het feit dat huizenprijzen 400 PROCENT gestegen zijn sinds 1985.
pi_68277823
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:47 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er flinke verliezen genomen moeten worden en dat die verliezen wel zoveel mogelijk een beetje netjes verdeeld moeten worden

<< die snap ik niet ?
Dat degene die modaal verdienen en nog steeds huren vaak hiervoor een hoofdprijs betalen maar niet in aanmerking komen voor huursubsidie ook nog maar wat van deze schulden op zich gaan nemen.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:18:11 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68278077
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:47 schreef dramatiek het volgende:

[..]

<< die snap ik niet ?
Er zijn mensen die de laatste 5-10 jaar nog een huis gekocht hebben en die de prijs die ze er toen voor betaald hebben er nooit meer voor terug gaan krijgen. Zolang die mensen niet hoeven te verhuizen is er geen enkel probleem. Maar er zit een ontslaggolf aan te komen, en reken maar dat die ook een verhuisgolf aan gaat wakkeren. Die mensen zullen dus in sommige gevallen gigantische verliezen moeten gaan nemen, die soms wel in de tonnen kunnen gaan lopen.

Uiteraard is dat voor het grootste deel de eigen schuld van die mensen. Maar laten we nou niet ineens net doen of die mensen een soort criminele daad zijn begaan door een huis te kopen en daarvoor een buitensporige straf verdienen.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:20:07 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68278136
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind niet dat huizenbezitters helemaal niet hoeven te klagen als de huizenprijs 25% omlaag gaat. Zij hebben immers ook geprofiteerd van het feit dat huizenprijzen 400 PROCENT gestegen zijn sinds 1985.
Niet iedereen heeft al sinds 1985 een huis. Kom nou toch, de wereld bestaat niet alleen uit babyboomers. Ook gewoon uit jonge mensen met kleine kinderen, die binnenkort ineens berooid op straat kunnen komen te staan. Vind jij dat wenselijk? Ik niet in elk geval.
pi_68278197
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:18 schreef Lemmeb het volgende:

Er zijn mensen die de laatste 5-10 jaar nog een huis gekocht hebben en die de prijs die ze er toen voor betaald hebben er nooit meer voor terug gaan krijgen. Zolang die mensen niet hoeven te verhuizen is er geen enkel probleem. Maar er zit een ontslaggolf aan te komen, en reken maar dat die ook een verhuisgolf aan gaat wakkeren. Die mensen zullen dus in sommige gevallen gigantische verliezen moeten gaan nemen, die soms wel in de tonnen kunnen gaan lopen.
Daarvoor heeft men toch schuldsanering uitgevonden, en ja dat is dan jammer dat die mensen eerst gewend waren om 3* per jaar op vakantie te gaan en dikke auto's te rijden.

Net zoals schuldsanering geldt voor paupers die bij de wehkamp en andere bedrijven flinke schulden hebben gemaakt kunnen deze nouveau poor er ook voor in aanmerking gaan komen.
pi_68278297
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft al sinds 1985 een huis. Kom nou toch, de wereld bestaat niet alleen uit babyboomers. Ook gewoon uit jonge mensen met kleine kinderen, die binnenkort ineens berooid op straat kunnen komen te staan. Vind jij dat wenselijk? Ik niet in elk geval.
Dat is niet wenselijk, maar wel de consequentie van de bubbel.

Wat ik nog meer pijnlijk vind is dat meer en meer mensen een te duur huis kopen.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:36:14 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68278586
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat is niet wenselijk, maar wel de consequentie van de bubbel.
Ja, dat is de consequentie, maar imho wel een consequentie die we zoveel mogelijk moeten zien te beperken door het nemen van de juiste maatregelen. En het zeker niet versterken door het nemen van maatregelen die op zichzelf goed zijn, maar die ons op dit moment alleen maar van de regen in drup helpen.
quote:
Wat ik nog meer pijnlijk vind is dat meer en meer mensen een te duur huis kopen.
Laat me raden: je hebt binnenkort zelf wel interesse?
pi_68278657
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, dat is de consequentie, maar imho wel een consequentie die we zoveel mogelijk moeten zien te beperken door het nemen van de juiste maatregelen. En het zeker niet versterken door het nemen van maatregelen die op zichzelf goed zijn, maar die ons op dit moment alleen maar van de regen in drup helpen.
[..]

Laat me raden: je hebt binnenkort zelf wel interesse?
Nee, ik vraag me serieus af wat Nederland zichzelf aandoet met het creëren van de grootste huizenzeepbel ter wereld. Dit leidt, of het nu over 2 jaar of over 20 jaar is, tot ellende.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:51:10 #168
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68279052
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, ik vraag me serieus af wat Nederland zichzelf aandoet met het creëren van de grootste huizenzeepbel ter wereld. Dit leidt, of het nu over 2 jaar of over 20 jaar is, tot ellende.
Wat ik nog wel het stomste vind is dat je gebaseerd op die enorme schuldenlast zou denken dat half Nederland in een villa woont maar het zijn voor een groot deel eenvoudige rijtjeshuizen waar belachelijke bedragen voor zijn neergeteld.
---
pi_68279094
is hier de laatste uit het raam springende bankier niet gemeld? zou die man nou andere problemen gehad hebben dan het freddy mac gedoe?
  woensdag 22 april 2009 @ 18:54:45 #170
38496 Perrin
pi_68279160
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:51 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Wat ik nog wel het stomste vind is dat je gebaseerd op die enorme schuldenlast zou denken dat half Nederland in een villa woont maar het zijn voor een groot deel eenvoudige rijtjeshuizen waar belachelijke bedragen voor zijn neergeteld.
Niet iedereen wil eeuwig bij zijn ouders blijven wonen.. of staat al jaren ingeschreven voor een huurwoning (wat vaak niet eens opschiet, want je weet jaren vantevoren niet waar je komt te werken).
  woensdag 22 april 2009 @ 18:58:35 #171
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68279266
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet iedereen wil eeuwig bij zijn ouders blijven wonen.. of staat al jaren ingeschreven voor een huurwoning (wat vaak niet eens opschiet, want je weet jaren vantevoren niet waar je komt te werken).
Ik neem het de mensen ook niet direct kwalijk, ik kan het me helemaal voorstellen dat je een huis koopt. Maar vind jij de prijzen voor onze kleine huizen normaal?
---
pi_68279391
Vooral overheden hebben eigen huis bezit aangemoedigd op een niet al te gezonde manier.Dit was de heilige graal voor meerdere zaken (zie beide links) Je kunt je ook afvragen waarom eigen huis bezit heilig is en waarom dit DE manier zou moeten zijn om kapitaal op te bouwen of een spaarpot te hebben voor later en meer van dat achterhaald geneuzel. Ik denk dat die gedachte als eerste losgelaten moet worden. Wat is er mis met starters in een huurhuis als een koophuis dat misschien wel of misschien niet in waarde stijgt aan het eind van de rit. Is woningbezit zo heilig? In het verleden behaalde rendementen gelden niet voor de toekomst.
Vanuit de gedachte dat je woning 400% zou kunnen stijgen snap ik de redenatie dat je dit starters niet zou kunnen onthouden, maar wat als je toko 50% in waarde daalt op het moment dat je eigenlijk de waardestijging had willen verzilveren? Een huis is geen spaarpot voor later meer,tijden veranderen.
Ik zou zelf ook niet weten hoe het houdbaar is om eigen huis bezit te blijven promoten wanneer we in een wereld leven waarin het bedrijfsleven het liefst met dagcontracten wil werken. Ik vind eigen huizenbezit veel te statisch in een dynamische wereld. Niet dat ik nu echt blij wordt van een dynamische wereld, maar als dat de consensus is, zul je ook je leven anders in moeten richten. De huizenmarkt heeft een correctie nodig, probleem is dat je inderdaad veel mensen opzadelt met een ontwikkeling die plaats moet vinden om problemen in de toekomst te voorkomen.Al is daar meer voor nodig dan alleen een prijscorrectie. De woningmarkt was al rot voordat we hierin terecht kwamen.

Denk dat er ook nog wel een generatiekloofje meespeelt in woningen voor starters, heel veel ouders, opa's en oma's douwen het ook wel tussen de oortjes dat het goed is om een huis te kopen. Volgens mij worden er zelden nadelen besproken (zoals zakken huisprijs, wat te doen bij uit elkaar gaan en meer van dat) Mensen denken niet cyclisch, dus wat dat betreft kun je het de vorige generatie niet kwalijk nemen. Boven dit pushen van de ouders groei je ook nog op in een wereld die huizenbezit promoot en alleen maar op de positieve kanten wijst.

Building castles of sand

Governments spent a fortune encouraging people to buy houses. That was a mistake they now risk repeating
http://www.economist.com/(...)fm?story_id=13492469

Shelter, or burden?
The social benefits of home ownership look more modest than they did and the economic costs much higher
http://www.economist.com/(...)fm?story_id=13491933
pi_68285352
lol kom net terug zonet op bnr in de auto nog 1.2 erbij nu afstort
  woensdag 22 april 2009 @ 23:11:21 #174
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68288354
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:00 schreef edwinh het volgende:
ehrrr??
  woensdag 22 april 2009 @ 23:15:17 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68288504
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:00 schreef edwinh het volgende:
euhhh
  woensdag 22 april 2009 @ 23:17:32 #176
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68288578
Oosterburen; (met dank aan Timmetje en Anne)
  woensdag 22 april 2009 @ 23:20:38 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68288689
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Oosterburen; (met dank aan Timmetje en Anne)
[ afbeelding ]
Het is vooral grond en weinig huis. Daar moet je ook maar prijs op stellen.
pi_68288760
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het is vooral grond en weinig huis. Daar moet je ook maar prijs op stellen.
een gemiddeld tussenhuis is 5 x 10 m 50 en 50 en 30
is dus 130 m2

maar wel vrijstaand en een mooi ruimte voor gazon
  woensdag 22 april 2009 @ 23:26:38 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68288908
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:22 schreef henkway het volgende:

[..]

een gemiddeld tussenhuis is 5 x 10 m 50 en 50 en 30
is dus 130 m2

maar wel vrijstaand en een mooi ruimte voor gazon
Ik hou niet van dit soort woningen, die Amerikaanse opzet zegmaar. Als ik een vrijstaand huis wil, dan wel met veel bebouwing er omheen. Of midden in het bos.
pi_68288965
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik hou niet van dit soort woningen, die Amerikaanse opzet zegmaar. Als ik een vrijstaand huis wil, dan wel met veel bebouwing er omheen. Of midden in het bos.
je kunt in ieder geval de auto fatsoenlijk binnen kwijt
  woensdag 22 april 2009 @ 23:28:57 #181
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68288992
Sterker nog, een goede ruime gezinswoning kost aan bouwkosten al richting de 200k. Dit zijn kitwoningen die in NL niet eens het bouwbesluit halen.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:33:32 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68289176
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:28 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Sterker nog, een goede ruime gezinswoning kost aan bouwkosten al richting de 200k. Dit zijn kitwoningen die in NL niet eens het bouwbesluit halen.
Dat idee heb ik dus ook een beetje.
pi_68293785
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:51 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Idd, vertel me waarom we bijna allemaal in rijtjeshuizen wonen, terwijl er voor 15 miljard aan hyptheekrenteaftrek subsidie in huizen gestopt wordt? Het is toch echt te belachelijk voor woorden. Elke mongool die beweert dat de HRA in het voordeel is voor de huizenbezitter liegt dat hij barst. Ja, voor het creëren van meer overwaarde misschien. De HRA is echt het grootste schandaal ooit in Nederland.
  donderdag 23 april 2009 @ 08:56:26 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68293883
quote:
Op donderdag 23 april 2009 08:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Idd, vertel me waarom we bijna allemaal in rijtjeshuizen wonen, terwijl er voor 15 miljard aan hyptheekrenteaftrek subsidie in huizen gestopt wordt? Het is toch echt te belachelijk voor woorden. Elke mongool die beweert dat de HRA in het voordeel is voor de huizenbezitter liegt dat hij barst. Ja, voor het creëren van meer overwaarde misschien. De HRA is echt het grootste schandaal ooit in Nederland.
Eensch.

Een beperkte HRA was alleen goed geweest als tijdelijke maatregel, voor 5 jaar ofzo, om de woningmarkt te stimuleren. Zoals we zo'n maatregel nu tijdelijk in hadden kunnen zetten, als we tenminste nu nog geen HRA hadden gehad. Maar het is inmiddels uitgegroeid tot een gigantische politieke, financiële en economische draak, die als een molensteen om de nek van heel Nederland hangt.

Overigens, onder de Paarse kabinetten heeft men het laten liggen, met dank aan het VVD-vastgoedtuig. Toen had de HRA afgebouwd moeten worden. Dat dat even duidelijk moge zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 23-04-2009 09:20:52 ]
pi_68293895
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:28 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ga dan maar eens in Duitsland die woningen bekijken, je zal verbaasd zijn
  donderdag 23 april 2009 @ 11:20:45 #186
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68298180
Een economisch bericht op de FP en pberends is niet de poster
ING ziet herstel vertrouwen woningmarkt
---
  donderdag 23 april 2009 @ 11:35:39 #187
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68298592
quote:
Op donderdag 23 april 2009 08:57 schreef henkway het volgende:

[..]

Ga dan maar eens in Duitsland die woningen bekijken, je zal verbaasd zijn
Ik ken de bouwkwaliteit van de Duitsers (wat doen ze niet goed?) maar in NL zijn arbeidsloon, materialen e.d. een stuk duurder. Ook de wijze van bouwen (eerst kozijnen, dan muren) en de eeuwige spouwmuren maken de bouw duurder.

Er wordt te winig vrijstaand gebouwd in NL om Duitse bouwwijzes over te nemen. Een dergelijk duits huis is tamelijk gehorig als je ze aan elkaar bouwt
pi_68298605
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Een economisch bericht op de FP en pberends is niet de poster
ING ziet herstel vertrouwen woningmarkt
Ik heb 'm gepost, waarom denk je dat die foto erbij staat?

maar het is een ANP-bericht, dus dat dumpen we onder Redactie.
  donderdag 23 april 2009 @ 12:19:51 #189
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68299983
Deze wilde ik zelfs de notoire geenstijlhaters van fok niet onthouden:
quote:
Welkom, jij hebt 21.000 SCHULD

Hallo Tjibbe uit 020 (naam ouders bij redactie bekend). Dit meneertje Hollandsch Welvaren kan nog net geen vast voedsel eten. Hij heeft nog nooit wat gekocht, nog geen dag gewerkt. Hij heeft geen pinpas of creditcard (wel een spaarrekening van oma) en toch nu al een schuld van 21.000 euro exclusief rentekosten. Gefeliciteerd! Nederland heeft onder Wouter Bos de staatsschuld zien groeien met 87 miljard euro naar 346 miljard. Dat betekent dat u, inwoner van Nederland nu een schuld van 21.000 euro hebt ongeacht opleidingsniveau of leeftijd. En deze schuld hebt u zonder AFM-controle, zonder financiële bijsluiter en zonder overlijdensrisicoverzekering van Dirk Scheringa. Oh de kleine lettertjes? De rentelast om de schuld niet verder te laten oplopen is 13 miljard euri per jaar. Nederland zou nu niet eens mee mogen doen met de Euro, zo slecht staan we ervoor. Alleen Ierland staat er qua staatsschuld slechter voor. Tjibbe, schrijf maar op: der-de-we-ruld-land...

Prof. Hoxha | 23-04-09 | 10:09 | Link | 191 reacties
  donderdag 23 april 2009 @ 13:08:58 #190
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68301424
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

quote:
laatst gewijzigd: 23-04-2009 12:53
Oce blijft alle opties voor schaalvergroting onderzoeken

AMSTERDAM (Dow Jones)--Oce nv blijft alle realistische opties voor schaalvergroting onderzoeken, waarbij strategische alternatieven niet worden uitgesloten, voorzover deze in het belang zijn van Oce en alle betrokkenen.

Dat meldt de onderneming donderdag expliciet in een persbericht met betrekking tot de strategie van de onderneming.

Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering later vandaag zal lid van de raad van bestuur Jan Dix afscheid nemen vanwege het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)17/betten6798452.xml
pi_68312432
quote:
While credit markets are still marginally open to only the highest quality and least risky corporates, it seems that virtually everyone who still has capital markets access is only focusing on balance sheet clean up. The other two major needs for new capital: M&A activity and CapEx are virtually at a standstill. This implies that the economic downturn is likely to get even worse as capital is drastically redirected not into investment opportunities and economic growth but merely band aiding against potential restructurings. This last point is further confirmed by the Fed senior loan officer survey, which indicates that over 60% of banks saw a drop in bank credit demand. So much for the Treasury's cheap credit being used to flow back into the economy: the major beneficiaries from any loosening in credit conditions seem to be banks themselves who manage to offload their existing loan exposure in risky names to new investors. This is a phenomenon we have seen recently with none other than the REIT space, where instead of HY bonds, outright equity has been issued to repay banks' credit facilities.
http://zerohedge.blogspot(...)-market-and-why.html
  donderdag 23 april 2009 @ 19:06:45 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68312567
quote:

[..]

Zou je denken?
quote:
laatst gewijzigd: 23-04-2009 16:32
Woningverkoop VS zakt terug

De verkoop van bestaande woningen in de Verenigde Staten is in maart, na een stijging in februari, weer teruggevallen.

Makelaars
Dit blijkt donderdag uit gepubliceerde cijfers van de Amerikaanse branchevereniging van makelaars. De verkoop van bestaande huizen is volgens de cijfers in maart met 3% gedaald ten opzichte van februari. Dit doen hoop op een herstel van de huizenmarkt vervliegen.

Huizenverkopen
Er werden in maart 4,57 miljoen woningen verkocht, tegenover 4,71 miljoen in februari. Analisten rekenden op de verkoop van 4,7 miljoen woningen in maart. De mediane huizenprijs zakte in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder met 12,4% tot 175.200 dollar. Ten opzichte van februari is echter sprake van een stijging met 4,2%. De mediane huizenprijs stijgt vaak in het voorjaar, maar de toename met 4% is wél hoger dan was verwacht.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)erkopen_vs_lager.xml
pi_68313545
Goldman sachs zit achter de rally?

The average trading volume at NYSE in April has been 1.5 Billion shares a day
Handling 2/3 of this volume, GS certainly has the bull by the balls
pi_68316321
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:32 schreef edwinh het volgende:
Goldman sachs zit achter de rally?

[ afbeelding ]

The average trading volume at NYSE in April has been 1.5 Billion shares a day
Handling 2/3 of this volume, GS certainly has the bull by the balls
"
The credit markets are worried about the stress tests. Goldman isn't.

You can draw some interesting inferences.
"

"
The vast majority of program trading volume does NOT involve taking a directional market exposure. It's usually cash-futures arbitrage, an activity in which obviously Goldman is very active, hence these volumes.
Reading these comments (and similar ones in other blogs) it's actually quite funny to see that the general retail sentiment is rather bearish. This is a very positive sign and helps explain why the market doesn't collapse (there are more potential buyers than sellers waiting in the sidelines).
"

etc.

Ga morgen eens kijken hoe deze verhoudingen in het verleden lagen. DEnk dat dit plaatje uit de context getrokken is. Had em net ook al bij PPT gezet.
pi_68319213
Hmm, hoe moeten we dit weer interpreteren... .
pi_68319651
Tim Geithner To Put Chrysler In Bankruptcy Next Week

Posted by Tyler Durden at 3:27 PM
Developing story out of the NYT.

Update: Dow Jones up 90 points on the news in 5 minutes.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:45:30 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68321100
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:43 schreef pberends het volgende:
http://www.chrysler.nl

Wat een heerlijke auto's, echt van die machobakken .
Jammer dat niemand ze meer wil kopen en dat de fabrikant toch weigerde moderne auto's te ontwikkelen. De zwakste schakel. You fail! Tot nooit meer!
The End Times are wild
pi_68323672
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:43 schreef pberends het volgende:
http://www.chrysler.nl

Wat een heerlijke auto's, echt van die machobakken .
Ze zijn alleen wel erg duur, voor die prijzen kan ik ook wel een Audi, Mercedes, Lexus of BMW kopen. Dan is de keus natuurlijk snel gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')