Het ontbreken van leestekens zou bij een dictee ook gewoon als een fout gerekend wordenquote:
Waar de neuk heb ik het over tikfouten?quote:Op donderdag 16 april 2009 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht om taalfouten, spelfouten en tikfouten op dezelfde hoop te gooien, he?
Niet bij het Groot Dictee der Nederlandse Taal:quote:Op donderdag 16 april 2009 14:07 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het ontbreken van leestekens zou bij een dictee ook gewoon als een fout gerekend worden
quote:Als fouten worden gerekend:spelfouten (er kunnen meerdere fouten in één woord staan) het onjuiste gebruik van koppeltekens en/of afbrekingstekens of het ontbreken daarvan het niet op de juiste manier aaneenschrijven van samenstellingen fouten tegen het gebruik van accenten (',`, en , apostrofs (') en trema's (¨)
het gebruik van hoofdletters als het kleine letters moeten zijn het gebruik van kleine letters als het hoofdletters moeten zijn alles moet in letters geschreven worden: dus niet 11-jarige, maar elfjarige
In ieder geval geen spelfout.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:08 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hoe zou jij het ontbreken van leestekens willen noemen dan??
Het gaat mij niet eens om leestekens of tikfoutjes. Het gaat erom dat er op dit forum van die josties rondhangen die bij ieder werkwoord willekeurig een d, t of dt plaatsen zonder enig benul te hebben of het goed of fout is.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:07 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het ontbreken van leestekens zou bij een dictee ook gewoon als een fout gerekend worden
In dat geval heb ik nog véél meer fouten gevondenquote:Op donderdag 16 april 2009 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet bij het Groot Dictee der Nederlandse Taal:
[..]
Hoe verklaar je dit artikel uit de Standaard dan??quote:Op donderdag 16 april 2009 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet bij het Groot Dictee der Nederlandse Taal:
[..]
Nee, nou wil ik GODVERDOMME ook al z'n fouten zien! Niet ouwehoeren nu.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:21 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit artikel uit de Standaard dan??
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=ua26j923
Graag je bron vermelden...
Daarnaast TS er bestaan diverse fora voor taalpuristen.
Zoals: http://taalpuristen.web-log.nl/
Als mensen een OP posten waar echt geen touw aan vast te knopen is kan ik begrijpen dat je daar moeite mee hebt , maar wat ik vaak zie gebeuren is dat mensen een heel verhaal typen over e.e.a. wat ze kwijt willen en dan komt er zo'n type Rosbief janken dat wordt toch echt met DT is.![]()
Terecht dat de moderatie daar niet aan toe wil geven.
Ja nu kun je natuurlijk helemaal 3 slagen de tering krijgen. Met je moet dit moet dat. Moet helemaal niks en zeker niet voor jouquote:Op donderdag 16 april 2009 14:24 schreef Veive het volgende:
[..]
Nee, nou wil ik GODVERDOMME ook al z'n fouten zien! Niet ouwehoeren nu.
*hap*quote:Op donderdag 16 april 2009 14:26 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja nu kun je natuurlijk helemaal 3 slagen de tering krijgen. Met je moet dit moet dat. Moet helemaal niks en zeker niet voor jou
Wat maakt dat uit? Perfect Nederlands schrijven is bijna nergens een vereiste om een goede baan te krijgen. Genoeg mensen in het bedrijf waar ik werk met een hogere functie die, zonder gein, echt slechte taal fouten maken. Ik wordt, jij word, enz. enz. maar dan erger. Spellingsfouten die zo slecht zijn, het lijkt alsof ze nooit naar school zijn geweest. Waar hier op Fok! gegrapt wordt over VMBO spellings niveau...nou, hier is het echt slechter.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:11 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om leestekens of tikfoutjes. Het gaat erom dat er op dit forum van die josties rondhangen die bij ieder werkwoord willekeurig een d, t of dt plaatsen zonder enig benul te hebben of het goed of fout is.
Of de ei en ij door elkaar halen bv, dan ben je het toch niet waard om op een forum te posten imo.
Btw, waar blijft je lijstje met fouten?
Heb je het nou over mij of wat?quote:Op donderdag 16 april 2009 14:40 schreef Rasher het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Perfect Nederlands schrijven is bijna nergens een vereiste om een goede baan te krijgen. Genoeg mensen in het bedrijf waar ik werk met een hogere functie die, zonder gein, echt slechte taal fouten maken. Ik wordt, jij word, enz. enz. maar dan erger. Spellingsfouten die zo slecht zijn, het lijkt alsof ze nooit naar school zijn geweest. Waar hier op Fok! gegrapt wordt over VMBO spellings niveau...nou, hier is het echt slechter.
Zou je dan ook naar je baas toe gaan en ff vertellen: Hoi, ik ben Rosbief en jij bent het niet waard om deze functie te hebben want je spelling is belabberd. (of met een T? who cares!)
Maar, op Fok! daar moet je perfect schrijven want daar ergeren mensen zich aan iets zo onbenulligs als de stam+t regel.
Hoe komen sommige hier sowieso bij de gedachte dat op forums perfect gespeld moet worden? Dat overdreven, met caps lock + nummers ipv letters getyp niet toegestaan is kan ik nog begrijpen, maar perfect Nederlands kan bijna niemand. Je kan daarom niet verwachten dat iedereen minimaal aan jouw standaard moet voldoen. Sommige mensen zijn nou eenmaal slecht in Nederlands. En dat is niet zo gek want het is een verdomd moeilijke taal met onlogische regels die ook nog eens om de zoveel tijd aangepast worden. Het wordt er allemaal niet makkelijker op.
Ik vind het zonde van m'n energie om te gaan ergeren aan de fouten van een ander. Ik begrijp wat iemand bedoelt, al typt ie "ick wordt".
Jouw interesses liggen bij het correct spellen van je posts. Andere mensen interesseert het geen zak. Sommige mensen kunnen uren bezig zijn met het perfectioneren van hun geluidssysteem. Andere mensen interesseert het geen zak en zijn tevreden met een koptelefoon van de Hema. Het zou je goed staan als je jezelf kan verplaatsen in een ander ipv te verwachten van een ander zich te verplaatsen in jouw situatie.
Sommige mensen spellen perfect, andere niet. Sommige mensen zeggen patat, de ander friet. Het is zinloos om je hieraan te ergeren want er zal nooit geen verandering in komen.
Ik wilde eerst happen.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:49 schreef damsco het volgende:
Het is inderdaad heel erg vervelent. Vooral als je een serieus topic opend en je hebt van die ramdebielen welke de nederlandse taal niet goed beheersen. Dan denk ik echt: doe ff normaal, leer gewoon goed nederlands. Ze duur kost dat niet, ik wordt er echt niet vrolijk van.
Een ban voor mensen welke de nederlandse taal niet goed beheersen.
Gothfatherquote:Op donderdag 16 april 2009 13:58 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Pacman is een classic , een van de Gothfathers in de game-industrie . GTST is een wijven-ding en zelfs voor een soap kut.
Daarnaast dreig ik nooit. Als die homo weer praatjes heeft laat hem komen dan. Ga gerust weer een weekje zitten maakt mij niks uit
Je moeder is het grapje.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:48 schreef Veive het volgende:
[..]
Nee, die andere homo die audiofiel is.
grapje ofc
Ja Godfather wat jij wilt. Ik pretendeer dan ook niet mijn spelling perfect te beheersen .quote:Op donderdag 16 april 2009 14:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Gothfather
Verder ben ik het volledig eens met de strekking van dit topic, voornamelijk op het gebied van breezah-taal (me ipv mijn, weglaten van de laatste 'n', etc) en extreem ernstige taalfouten...
Dat zeg je alleen omdat je zelf niet kunt typen.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:51 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat die gast hierboven dus zei . Lekker belangrijk die taal!
Klopt. Er zijn maar weinig dingen waar ik me druk om kan maken. Taalpuristen daarintegen, die lust ik rauw.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:44 schreef Rosbief het volgende:
@ Rasher
Als iedereen dacht zoals jij dan bestond KLB niet eens
Als ik niet kan typen hoe kun jij dan reageren?quote:Op donderdag 16 april 2009 14:55 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen omdat je zelf niet kunt typen.
Net zoiets als lelijke mensen die zeggen dat uiterlijk niet belangrijk is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |