abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 april 2009 @ 11:30:51 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68066175

STAR TREK
The greatest adventure of all time begins with "Star Trek," the incredible story of a young crew's maiden voyage onboard the most advanced starship ever created: the U.S.S. Enterprise. On a journey filled with action, comedy and cosmic peril, the new recruits must find a way to stop an evil being whose mission of vengeance threatens all of mankind.

The fate of the galaxy rests in the hands of bitter rivals. One, James T. Kirk (Chris Pine), is a delinquent, thrill-seeking Iowa farm boy. The other, Spock (Zachary Quinto), was raised in a logic-based society that rejects all emotion. As fiery instinct clashes with calm reason, their unlikely but powerful partnership is the only thing capable of leading their crew through unimaginable danger, boldly going where no one has gone before!

Release dates
07-04-2009 - Austin, Texas
07-05-2009 - Nederland (Worldwide)

Trailers
Trailers (Apple HD-Quicktime)

Clips
Answer Me
I'm Impressed
Disease and Danger

Info
Official Movie Site
Wikipedia
IMDB

Reception
Early reviews have so far been very positive. Aubrey Day of Total Film give it 4/5 stars, saying, "Buoyant, buffed and with the promise of even better to come, this is the freshest Trek in decades." SFX magazine praised the Abrams vision for the franchise, claiming, "This summer, after Abrams’s explosive epic has nerve-pinched all the opposition, back gardens and parks will ring with the sound of young boys zapping imaginary phasers as they play Kirk and Spock." Empire Magazine awarded 4/5 Stars, saying, "for the first time in the franchise, the Enterprise is a genuine thrill-ride"; however, it also notes that "Very much like its dynamic young cast, this Trek is physical and emotional, sexy and vital even, but it is not cerebral."

donderdag 16 april 2009 @ 11:32:22 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68066238
Er is weer wat nieuw materiaal online verschenen.

Op de officiële film site zijn dossiers te vinden over verschillende aspecten van de film.
Hieronder een aantal screenshots en een directe link naar de profielen.
De officiële site is sowieso een aanrader om een keer rond te kijken, erg sjiek.

En het meest interessante, de eerste clips uit de film!

En hier verder.
  donderdag 16 april 2009 @ 11:33:30 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_68066280
Tjo!
Ik ga naar huis.
pi_68066305
Trek Vind Post
pi_68066348

om een of andere reden vind ik deze zo geschikt
kon hem niet laten onthouden
Redacted
  donderdag 16 april 2009 @ 11:54:41 #6
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68067085
^wtf!

Hoe denken jullie eigenlijk dat deze film het gaat doen in Mei? Er staan in die maand aardig wat zwaargewicht blockbusters achter elkaar opgelijnd:

- X-Men Origins: Wolverine (1 mei 2009)
- Star Trek (8 mei 2009)
- Angels & Demons (15 mei 2009)
- Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian (22 mei 2009)
- Terminator Salvation (22 mei 2009)
pi_68067383
Ik denk dat de film een heel eind gaat komen.

Of je er nou van houdt of niet, ik denk dat de meesten vooral gaan omdat er Star Trek boven staat en het ergens toch wel intrigeert. En de fans gaan natuurlijk allemaal, dus dat worden vast wel volle zalen.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_68067448
Volgens de eerste berichten schijnt Wolverine niet zo'n beste film te zijn. Night at the Museum 2 zal een aardig filmpje zijn, maar het zal geen drommen naar de bios trekken. Angels and Demons, tsjah, wat zal ik daar over zeggen? Zou zomaar een verassingshit kunnen worden. Star Trek gaat het denk ik prima doen in de bioscoop. Helemaal nu zo langzamerhand wel blijkt dat Abrams en co er een prima film van hebben gemaakt.
Houden we T4 over. Ik denk dat ook die het prima zal gaan doen in de bios. Uiteraard afhankelijk hoe goed de film is. Het is en blijft een film van McG. Veel soeps heeft hij niet op zijn naam staan. Een ding is wel zeker, visueel en productioneel zal de film fantastisch zijn.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:11:12 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_68067640
nog ff
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_68068268
Ik vraag me alleen af hoe dit zal klinken in de film:
  donderdag 16 april 2009 @ 12:31:52 #11
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68068321
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:05 schreef kriele het volgende:
Night at the Museum 2 zal een aardig filmpje zijn, maar het zal geen drommen naar de bios trekken.
Dat dacht ik ook tot ik er de boxoffice cijfers bijzocht van de eerste Night at the Museum: $251milj domestic, $574milj worldwide.
De eerste film heeft dus wel drommen naar de bios getrokken, een film om rekening mee houden.
quote:
Angels and Demons, tsjah, wat zal ik daar over zeggen? Zou zomaar een verassingshit kunnen worden.
The Da Vinci Code: $218milj domestic, $758milj worldwide. Daar stonden wel over het algemeen teleurstellende recensies tegenover.
Ik denk niet dat Angels en Demons het succes van The Da Vinci Code gaat evenaren, maar er zullen wel veel mensen voor deze film gaan, al is het alleen al om Tom Hanks.
quote:
Star Trek gaat het denk ik prima doen in de bioscoop. Helemaal nu zo langzamerhand wel blijkt dat Abrams en co er een prima film van hebben gemaakt.
Star Trek zal het ook wel goed mķeten doen aan de boxoffice, een productiebudget van $150milj is niet misselijk. Daar staan bepaalde verwachtingen tegenover.

Maar het ziet er tot nu toe idd goed uit. Het feit dat Paramount en JJ Abrams overal al bezig zijn met besloten premieres (ook aan de pers) geeft min of meer aan dat het met de film inhoudelijk wel goed zit.
Wanneer Abrams geen vertrouwen had in deze film, dan was hij er niet al de hele wereld mee over geweest, nog voor de eigenlijke wereldpremiere op 8 mei.
De recensies ondersteunen dat tot nu toe ook.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:51:01 #12
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_68068890
Leuk die site!
Burnt to the core but not broken
  donderdag 16 april 2009 @ 13:06:12 #13
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_68069409
sja afwachten, ik weet wel dat meerdere mensen in mijn omgeving zeker uitkijken naar deze film nadat ik ze de trailers heb laten zien ^^

tvp trouwens
PSN: diTani
pi_68088029
Ik hoor ontzettend veel mensen op mijn werk (Utopolis Almere) erg positief reageren op de trailers, hij zit in Almere voor flink wat films (net voor de hoofdfilm vaak zodat hij niet te missen is eigenlijk ) en ik denk dat hij een zeer positieve verassing zal zijn.
Ik vind het alleen jammer dat Paramount nog niet echt bezig is met promotie, geen standees (kartonnen borden), geen banners en de definitieve posters moeten nog uitkomen, ik heb Spock & Kirk nu wel gezien, ik wil meer .
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:32:46 #15
8781 crew  Frutsel
pi_68108641
Kannie wachten

Voor de liefhebbers en de duitstaligen
http://www.bild.de/BILD/u(...)hiff-enterprise.html
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:42:58 #16
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_68111291
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:49 schreef DJJoris het volgende:
Ik hoor ontzettend veel mensen op mijn werk (Utopolis Almere) erg positief reageren op de trailers, hij zit in Almere voor flink wat films (net voor de hoofdfilm vaak zodat hij niet te missen is eigenlijk ) en ik denk dat hij een zeer positieve verassing zal zijn.
Ik vind het alleen jammer dat Paramount nog niet echt bezig is met promotie, geen standees (kartonnen borden), geen banners en de definitieve posters moeten nog uitkomen, ik heb Spock & Kirk nu wel gezien, ik wil meer .
In de VS beginnen ze al: "Paramount forges 'Star Trek' tie-ins". Dat wordt een flinke hype zo te zien.
  vrijdag 17 april 2009 @ 16:18:10 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68112575
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:42 schreef Zoot het volgende:

[..]

In de VS beginnen ze al: "Paramount forges 'Star Trek' tie-ins". Dat wordt een flinke hype zo te zien.
In de VS is afgelopen maanden ook al stevig reclame gemaakt bij onder andere belangrijke sportevenementen als de Super Bowl.
Er is ook een tv-ad te vinden die duidelijk is gericht op het publiek dat nooit een Star Trek film zou gaan kijken.

En voor het eerst wordt ook Europa serieus genomen, alleen zou het me niet verbazen als het grotendeels aan Nederland voorbij waait.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 17-04-2009 16:35:14 ]
pi_68130603
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

In de VS is afgelopen maanden ook al stevig reclame gemaakt bij onder andere belangrijke sportevenementen als de Super Bowl.
Er is ook een tv-ad te vinden die duidelijk is gericht op het publiek dat nooit een Star Trek film zou gaan kijken.

En voor het eerst wordt ook Europa serieus genomen, alleen zou het me niet verbazen als het grotendeels aan Nederland voorbij waait.
Toch denk ik dat hij redelijk groot voor een Star Trek film uit gaat komen in Nederland.
pi_68150556
Ik ben geen Star Trek fan, maar wel fan van Abrams dus ik was al van plan hem te gaan kijken.
Nu ik de screenshots zie helemaal, ziet er super uit!
  zondag 19 april 2009 @ 21:10:33 #20
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_68183483
Kaarten gereserveerd voor de IMAX premičre
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  zondag 19 april 2009 @ 21:27:03 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68184072
Voor iedereen die het interesseert, een artikel van Advertising Age over de eerste twee grote blockbusters van deze zomer.
De voorspelling: Star Trek gaat het ruim afleggen tegen Wolverwine.

Een aantal opvallender quotes:
quote:
But the two studios have so far taken markedly different approaches with their campaigns -- strategies that some in the industry indicate have already shaped the films' fates at the box office.

• Closely held box-office-tracking data from Marketcast that was obtained by Ad Age from another source suggest that with just two weeks before its debut in theaters, "Wolverine" is headed for a massive $100 million opening weekend on May 1, while Paramount's "Star Trek" is on track to gross half that amount when it opens a week later.

• According to data obtained by Ad Age "Wolverine" also enjoys a 20-percentage-point lead among women under 24: 38% expressed a "definite interest" in seeing Hugh Jackman on the big screen, while only 18% of young women expressed a "definite interest" in seeing "Star Trek."

• According to Nielsen NRG data supplied to Ad Age, 24% of all moviegoers familiar with the Marvel Comics adaptation say "Wolverine" is their current "first choice" film to see -- a stunning number for a film you can't even buy a ticket for yet.
  • quote:
    Trekkies not enough
    But 43 years of Trekkies alone won't be enough to recoup on a $160 million CGI extravaganza, even as Paramount partners with Burger King, Lenovo, Kellogg, Nokia and Esurance to help it market the film.

"There's a core fan base that you have to cater to," said Katie Martin Kelley, a spokeswoman for Paramount. "But with a reboot, you have an opportunity to wipe the slate clean."

Still, the studio will quickly need to win a lot of hearts and change a lot of minds: According to data obtained by Ad Age, 63% of moviegoers surveyed were aware of "Star Trek" vs. 80% who claimed awareness of "Wolverine." Nearly half of those aware of "Wolverine" expressed "definite interest" in seeing the film vs. only 33% of those familiar with "Trek."
    quote:
    International issue
    But persuading young Americans to go to see "Star Trek" is only part of the problem.

Unlike Fox's "X-Men" films, which typically split their box office evenly between the U.S. market and the rest of the world, "Star Trek" doesn't transport well outside the States: Only 36% of the "Star Trek" films' grosses came from overseas between 1996 and 2002.

As one head of creative advertising at a rival studio put it, "The lack of international appeal on the franchise is something I would be peeing in my pants about if I were Paramount."
    Ik kijk uit naar beide films, maar een $100milj opening weekend voor Wolverine lijkt me erg optimistisch?
    Star Trek heeft inderdaad een aantal flinke obstakels te overwinnen, die komen hier duidelijk naar voren. Daarvoor gaat oa. MTV gebruikt worden.

Alleen gaat dit artikel dan weer niet in op de lauwwarme reacties op de gelekte workprint van Wolverine.
      vrijdag 24 april 2009 @ 22:42:29 #22
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68353439
    De online ticket sales lopen iig goed:
    quote:
    Star Trek online sales strong - even outpacing Wolverine
    Remember last week Ad Age said that Wolverine would outsell Star Trek 2 to 1? Well the first reports for online sales shows that the battle is a lot tighter and Star Trek is actually a bit ahead. THR cites MovieTickets.com sales figures showing that even though Wolverine is selling well, Star Trek is outselling it in early online sales. TrekMovie contacted Fandango and they said that both films are selling briskly, but that Trek is currently outselling Wolverine by a bit there there as well. They noted it is very early and that most sales will come much closer to the film and so there is a caution not to read too much into it, but it is yet another good sign for the film.
      maandag 27 april 2009 @ 00:34:51 #23
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_68410981
    Ben erg benieuwd.
    AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
      maandag 27 april 2009 @ 15:04:01 #24
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_68424159
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    De online ticket sales lopen iig goed:
    [..]

Misschien komt dat door een (kleiner en wat meer fanatiekere) fangroep die lang uitkijkt naar een nieuwe ST film.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      maandag 27 april 2009 @ 17:15:13 #25
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68429083
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 15:04 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Misschien komt dat door een (kleiner en wat meer fanatiekere) fangroep die lang uitkijkt naar een nieuwe ST film.
    Dat zal zeker meespelen ja.
    pi_68429766
    Ik kan me eigenlijk helemaal niet herrinneren dat een Star Trek-film groots werd uitgebracht.
      maandag 27 april 2009 @ 18:09:47 #27
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68430592
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 17:38 schreef kriele het volgende:
    Ik kan me eigenlijk helemaal niet herrinneren dat een Star Trek-film groots werd uitgebracht.
    Dat komt omdat de Star Trek films van de laatste 15 jaar keer op keer geen grote getalen mainstream bioscoop bezoekers naar de zalen wisten te krijgen.
    Daar waren de budgetten en promotie campagnes dan ook op aangepast. (kleinere budgetten, kleine promotie campagnes met name gericht op fans).

Dat eindigde in 2002 toen Nemesis flopte en Enterprise faalde op tv zat Paramount met een franchise die, afgezien van een groepje die-hard fans, niemand meer interesseerde.
    pi_68433800
    Nemesis was inderdaad een zware terleurstelling, al vond ik hem niet zo slecht als sommigen wilden doen laten geloven. De enige echt geslaagde TNG film was First Contact. Die film heeft het ook behoorlijk gedaan in de bioscoop. Ook Generations viel me tegen. Vooral ook omdat ik dit afzette tegen de geweldige series finale van TNG. Insurrection vond ik echt een miskleun. Ze hadden een geweldige oorlog/actie sf film kunnen maken over de Dominion oorlog. Wat vond ik dat een gemiste kans.
      donderdag 30 april 2009 @ 19:54:14 #29
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68537562
    15 reviews, 15 fresh .

Schijnt een erg goede film te zijn, heb er zin in .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 19:08:06 #30
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68566264
    Het was gisteren premiere avond in Hollywood:

"Access Hollywood" video links (met mogelijk een paar kleine spoilers)

‘Star Trek’ LA Premiere, Part I
    http://www.accesshollywood.com/star-..._video_1094286

‘Star Trek’ LA Premiere, Part II
    http://www.accesshollywood.com/star-..._video_1094218

‘Star Trek’ LA Premiere, Part III
    Leonard Nimoy and George Takei, the original Spock and Sulu, talk
    http://www.accesshollywood.com/star-..._video_1094287
      vrijdag 1 mei 2009 @ 19:22:26 #31
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_68566613
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_68570589
    Wordt een leuke bioscoopmaand
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 12:54:37 #33
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68588012
    Grappig trouwens, J.J. Abrams een zelfverklaard Star Wars fan, de special effects gemaakt door ILM... Het is dat er nauwelijks nog Trekkies zijn, anders was het drama.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 13:04:21 #34
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68588219
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 21:12 schreef DaFrenk het volgende:
    Wordt een leuke bioscoopmaand
    In twee maanden tijd Wolverine, Star Trek, Angels & Demons, Terminator 3, Transformers 2, Harry Potter and the Halfblood Prince .

Tijd om maar eens een Pathe Unlimited aan te gaan schaffen .
    pi_68589778
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 13:04 schreef speknek het volgende:

[..]

In twee maanden tijd Wolverine, Star Trek, Angels & Demons, Terminator 3 4, Transformers 2, Harry Potter and the Halfblood Prince .

Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
      zaterdag 2 mei 2009 @ 20:13:15 #36
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68599481
    Eh ja, deel vier. In mijn hoofd heeft deel 3 nooit plaatsgevonden, en wordt dit dus deel 3 .
    pi_68601863
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 20:13 schreef speknek het volgende:
    Eh ja, deel vier. In mijn hoofd heeft deel 3 nooit plaatsgevonden, en wordt dit dus deel 3 .
    True.. true..
    pi_68605286
    Zeer interessante maanden gaan we tegemoet, ik zal veel in de bios te vinden zijn deze maanden!!!
    pi_68640458
    Ik heb de premiere van Star Trek vandaag gezien.
      zondag 3 mei 2009 @ 23:50:00 #40
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_68640642
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 13:04 schreef speknek het volgende:

[..]

In twee maanden tijd Wolverine, Star Trek, Angels & Demons, Terminator 3, Transformers 2, Harry Potter and the Halfblood Prince .

Terminator 3? Volgens mij loop je een paar jaar achter.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
      zondag 3 mei 2009 @ 23:52:34 #41
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_68640748
    En jij een paar posts.
    Ik ga naar huis.
      maandag 4 mei 2009 @ 00:08:47 #42
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_68641368
    Mijn bioscoop-lijstje voor de komende 2 maanden:

X-Men Origins: Wolverine
    Star Trek
    Angels & Demons
    Transformers 2
    Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
    Terminator 4
    Bruno
    Harry Potter 6
    Up (Pixar)

maandag 4 mei 2009 @ 00:40:17 #43
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_68642432
    Hm. Dacht ik een interessante Star Trek discussie te vinden, post elke lamlul z'n bioscooplijstje.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_68646279
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 12:54 schreef speknek het volgende:
    Grappig trouwens, J.J. Abrams een zelfverklaard Star Wars fan, de special effects gemaakt door ILM... Het is dat er nauwelijks nog Trekkies zijn, anders was het drama.
    ILM doet al jaren de special effects voor de Star Trek films(sinds Wrath of Khan hebben zij misschien van twee films de effects niet gedaan en ook TNG is van hun hand) dacht ik, zij zijn nu eenmaal een van de besten in hun veld dus waarom zou je ze niet in huren?
    Dus ILM dat aan Star Trek meewerkt is niet zo heel erg vreemd .
      maandag 4 mei 2009 @ 10:06:30 #45
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68646802
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 09:40 schreef DJJoris het volgende:

[..]

ILM doet al jaren de special effects voor de Star Trek films(sinds Wrath of Khan hebben zij misschien van twee films de effects niet gedaan en ook TNG is van hun hand) dacht ik, zij zijn nu eenmaal een van de besten in hun veld dus waarom zou je ze niet in huren?
    Dus ILM dat aan Star Trek meewerkt is niet zo heel erg vreemd .
    De laatste twee TNG films waren niet van de hand van ILM dacht ik, dus kan wel kloppen.
    pi_68646968
    Verklaarde ook gelijk waarom het er wat minder uitzag .

Star Trek gaat in Utopolis Almere digitaal draaien hoorde ik gisteren, het was al eerder bekend maar nog niet zeker maar gisteren was het 99% zeker . Ben daar erg blij mee, perfect beeld en geluid dus wat bij een film als deze er perfect bij past.
    pi_68656456
    Ik mag van 3FM naar de premierre in Amsterdam a.s. Woensdag. Ben ik nu nerd genoeg?
      maandag 4 mei 2009 @ 15:21:33 #48
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68656947
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 15:06 schreef Young_David het volgende:
    Ik mag van 3FM naar de premierre in Amsterdam a.s. Woensdag. Ben ik nu nerd genoeg?
    Vergeet je darth vader kostuum niet.
    pi_68657328
    Ah, goed idee
      maandag 4 mei 2009 @ 15:45:40 #50
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68657809
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 15:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Vergeet je darth vader kostuum niet.
    pi_68659823
    Het werd trouwens streng bewaakt bij de premiere.

Eerst moest iedereen telefoons inleveren. Daarna werd je gefouilleerd door een enorme gast. Tenslotte zaten er tijdens de voorstelling twee mannetjes verkleed als ninja's, (echt waar) met nightvision apparatuur te speuren naar cammers.
    pi_68665577
    De filmmaatschappij heeft ook strenge regels opgelegd aan de bioscopen.
      Moderator maandag 4 mei 2009 @ 19:47:28 #53
    8781 crew  Frutsel
    pi_68666155
    Zag deze week ineens dat SciFi channel eindelijk ook op TV Home digitaal zit
    Star Trek marathon
    pi_68678376
    Hadden ze het hele weekend al, Star Trek Enterprise werd er geloof ik vertoond .
      woensdag 6 mei 2009 @ 15:04:20 #55
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68731435

J.J. Abrams schiet raak met sf-avontuur (Spoilers in url)
    Geen enkele andere Amerikaanse dramareeks draagt zoveel ballast uit het verleden mee als Star Trek. De fanatiekste fans vormen bijna een wereldwijde sekte. Wie met zijn vingers aan hun universum durft te komen, moet van goeden huize komen. J.J. Abrams nam die handschoen op en schiet meteen in de roos met zijn reīncarnatie van het prille begin van deze sf-klassieker.

Star Trek laat andere herkauwers lichtjaren achter zich (Spoilers in url)
    De Amerikaanse film- en televisiemaker JJ Abrams doet in zijn nieuwe film 'Star Trek' een meesterzet.
    [...]
    Met een tijdreisthema en een cruciale rol van de oorspronkelijke Spockvertolker Leornard Nimoy slaat de film een brug naar de eerste serie, maar ook in toon raken Abrams en de scenarioschrijvers daarbij de juiste snaar. Want in tegenstelling tot de recentere Star Trekfilms bevat de nieuwe film opmerkelijk veel humor. Star Trek is niet de eerste Hollywoodfilm die een oud tv-concept nieuw leven in blaast, en het zal ook niet de laatste zijn. Maar door een combinatie van respect voor het origineel en een aangenaam lichtvoetige toon laten Abrams en co alle andere herkauwers lichtjaren achter zich.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 06-05-2009 15:20:01 ]
      Moderator woensdag 6 mei 2009 @ 15:07:19 #56
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_68731566
    Ik ben wel benieuwd of het aan de verwachtingen voldoet. Een collega van mij gaat de film dit weekend in de Metropolis bioscoop in Antwerpen bekijken (schijnt een hele mooie bioscoop te zijn), maandag haar verslag maar even horen.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      woensdag 6 mei 2009 @ 18:06:40 #57
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_68738958
    Ik twijfel of ik vanavond om vijf over twaalf moet gaan of toch maar even wacht...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
      woensdag 6 mei 2009 @ 20:45:12 #58
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_68745651
    Morgen om 12:00 ga ik hem maar eens bezichtigen, ik kan echt niet meer wachten.

(er staat al een WP op mijn PC, ik kan me bijna niet inhouden..)
      woensdag 6 mei 2009 @ 21:15:39 #59
    52493 Prowl
    IMAGE GOES HERE
    pi_68747240
    quote:
    [b]Op woensdag 6 mei 2009 20:45 schreef
    (er staat al een WP op mijn PC, ik kan me bijna niet inhouden..)
    pi_68747260
    Ik blijf maar even weg uit dit topic tot ik hem zaterdag gezien heb
      woensdag 6 mei 2009 @ 21:28:22 #61
    69357 R-Mon
    jong en dynamisch
    pi_68747883
    Ik ben net terug van de vroege IMAX voorstelling in Pathe Arena. Wat een geweldige film. Heel anders, erg flitsend, maar toch helemaal Star Trek. Al de standaard TOS uitspraken maar het wordt nergens afgezaagd. Tijdreizen is altijd wel een beetje zwak excuus voor veranderingen maar hier is het niet zo storend omdat de nieuwe stijl zo geweldig is. En zoals in een review stond, je hebt niet echt tijd om erbij stil te staan. De flinke lading humor is ook super.
    Je wordt aan het begin er ook helemaal ingezogen (tenminste ik wel) en als dan de titel op het scherm verschijnt, oooooooooooh
      woensdag 6 mei 2009 @ 21:32:39 #62
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_68748045
    Hoe duur was een kaartje? Anders wil ik ook wel morgenmiddag ff de IMAX versie bekijken.
    AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
      woensdag 6 mei 2009 @ 22:05:42 #63
    69357 R-Mon
    jong en dynamisch
    pi_68749779
    Wij hebben 15 euro per persoon betaald. Wel een gratis zakje popcorn erbij!
      woensdag 6 mei 2009 @ 23:57:57 #64
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_68756008
    Net gezien in Amsterdam, bij Universal Studios in de zaal. Briljante film!
    pi_68757396
    Morgen ga ik hem zien
    Tot dan maar even hier naar kijken en meezingen, net als vroegah

pi_68758225
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 23:57 schreef Sander het volgende:
    Net gezien in Amsterdam, bij Universal Studios in de zaal. Briljante film!
    Dan zaten wij in dezelfde zaal

Briljante film. Dit is verreweg de beste uit de reeks wat mij betreft. Ik was met een vriend die nooit echt Star Trek heeft gezien (behalve the voyage home een keer) en hij vond het ook helemaal geweldig.
      donderdag 7 mei 2009 @ 04:20:33 #67
    241363 Magnum_Jihad
    Dit is mijn ondertitel
    pi_68759188
    The Shat reageert op de nieuwe film :p
    Dit is mijn Signature
    pi_68760663
    Wat een hoop positieve reviews ik wil hem ook zien.

Maar ik krijg m'n vrienden niet goed overtuigd Die staan voor bijna niks open
      donderdag 7 mei 2009 @ 09:13:02 #69
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68761045
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 08:57 schreef Maisnon het volgende:

Maar ik krijg m'n vrienden niet goed overtuigd Die staan voor bijna niks open
    Ik zat met hetzelfde probleem.
    De meeste Comic verfilmingen zijn al over het randje voor hun, eigenlijk moet een film in het straatje Fast & Furious en American Pie vallen. ( )

Maar na lang zeuren heb ik ze kunnen overtuigen, heb JJ Abrams maar als argument gebruikt omdat ze Lost dan weer wel kunnen waarderen.
    Morgenavond ff checken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-05-2009 13:18:56 ]
      donderdag 7 mei 2009 @ 10:34:50 #70
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_68763559
    Vanmiddag heen, ben geen groot Star Trek fan (heb wel eens wat afleveringen gezien) maar ben groot J.J. Abrams fan, dus volgens mij komt dat wel goed
    pi_68763993
    ga hem ook zometeen bekijken... ben zeer benieuwd

Star Trekking across the Universe... Shoot to kill, shoot to kill
    pi_68776923
    vond hem echt geweldig
      donderdag 7 mei 2009 @ 16:37:59 #73
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68777017
    18:30 Rembrandt theater arnhem <3, nog eventjes heb er zin in =]
    pi_68777264
    Ik ben vandaag jarig, dus het perfecte verjaardagscadeau voor mij
    Straks uit eten en daarna direct naar de film
      donderdag 7 mei 2009 @ 17:55:14 #75
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_68779581
    Ik vond hem erg vet
    Aanrader!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_68780871
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Jovatov het volgende:
    Ik vond hem erg vet
    Aanrader!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    Anyway, hij was tof! En dan eindigen met "Space... The final frontier..." en de star trek theme
    Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
    As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
      donderdag 7 mei 2009 @ 18:50:50 #77
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_68781143
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 18:41 schreef Tangarine het volgende:

[..]
    SPOILER
    Anyway, hij was tof! En dan eindigen met "Space... The final frontier..." en de star trek theme
    SPOILER
    pi_68781822
    Geniale film

Dikke 9 wat mij betreft!
      donderdag 7 mei 2009 @ 19:10:22 #79
    69357 R-Mon
    jong en dynamisch
    pi_68781827
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 18:50 schreef Jovatov het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
    &lt;tsjsieb&gt; maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
      donderdag 7 mei 2009 @ 19:18:50 #80
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_68782131
    ik geef hem een 7,5

Leonard Bones McCoy was briljanter dan Spock in deze film ( qua vertolking bedoel ik ) imho.
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
    pi_68786027
    Kon mijn vrienden ook niet overtuigen, die worden al bang van de naam.
    Vandaag vroeg klaar met school dus gelijk maar even langs gegaan (Pathe Shouwburgplein).
    Was echt een toffe film Het stoffige karakter van de serie is helemaal weg.

Ik was geen fan van de serie, wel van JJ Abrams daarom wou ik hem perse zien. Geen spijt van!
    pi_68790715
    Vandaag gezien om 18.00 uur in de Munt te Amsterdam, uitstekende film!
    Weet iemand vanwaar er een camera bij de ingang van de zaal stond?

Oh en wie van jullie was die kerel van circa 40 in zijn Star Trek uniform?
      donderdag 7 mei 2009 @ 22:59:41 #83
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68791619
    geweldige film, had niet verwacht dat die zo vet zou zijn , maar nu heb ik alleen maar nog meer trek ( ) in een serie...

ik denk dat wanneer je mensen de trailer laat zien en ze al een beetje van sci-fi houden, dat ze eigenlijk meteen om zijn
      donderdag 7 mei 2009 @ 23:05:45 #84
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_68791906
    Is die splash in Cloverfield nou dat boorplatform dat in Star Trek door Spock is neergeschoten?
      donderdag 7 mei 2009 @ 23:18:43 #85
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
      donderdag 7 mei 2009 @ 23:46:09 #86
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_68793590
    ik vond trouwens die slusho verwijzing wel lame
    PieAir
    pi_68793599
    Trouwens, hoera voor alle bekende lines!

"I'm a doctor, not a physicist!"
    Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
    As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
      vrijdag 8 mei 2009 @ 02:13:40 #88
    77130 star_gazer
    Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
    pi_68796441
    Ben vanavond om 20:00 geweest in R'dam. FUCKING HELL wat een vette film Heb mijn vriendin mee moeten slepen, maar ze had er geen spijt van. Echt een hele goede film, ook voor mensen die niet van star trek houden.

Wel een hoop nerds zeg, van die fanclubs Ze stonden me zomaar te 'scannen' met hun 'tricorder'
    "End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
    -
    [b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 02:17:33 #89
    77130 star_gazer
    pi_68796467
    SPOILER
    -
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 02:22:55 #90
    77130 star_gazer
    pi_68796509
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 23:46 schreef Tangarine het volgende:
    Trouwens, hoera voor alle bekende lines!

"I'm a doctor, not a physicist!"
    "I am, and will always be, your friend"
    -
      vrijdag 8 mei 2009 @ 02:27:22 #91
    77130 star_gazer
    pi_68796542
    Volgens Rotten tomatoes niets dan lof. 126 reviews, 94%
    -
    pi_68796621
    Weten we ook wat er van Portos is geworden
    pi_68796656
    Morgeeeeennnnnnnnnnn half 2
      vrijdag 8 mei 2009 @ 02:51:08 #94
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_68796680
    Heb een date op Hemelvaartsdag en we gaan naar deze film
    Confidence through competence
      vrijdag 8 mei 2009 @ 07:16:45 #95
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_68797333
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:17 schreef star_gazer het volgende:
    SPOILER
    SPOILER
      vrijdag 8 mei 2009 @ 09:26:19 #96
    151973 PlarkPlark
    Klok klok klok
    pi_68799100
    Gisteravond geweest, Wat een film! Erg goed, maar
    SPOILER
    de nokia ringtone in de auto, leuk detail vond ik.
    pi_68799876
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:13 schreef star_gazer het volgende:
    Ben vanavond om 20:00 geweest in R'dam. FUCKING HELL wat een vette film Heb mijn vriendin mee moeten slepen, maar ze had er geen spijt van. Echt een hele goede film, ook voor mensen die niet van star trek houden.

Wel een hoop nerds zeg, van die fanclubs Ze stonden me zomaar te 'scannen' met hun 'tricorder'

Whahahaha! Jij had een pyama aangetrokken dat door moest gaan voor een Star Trek uniform?
      FOK!fossiel vrijdag 8 mei 2009 @ 09:54:19 #98
    8443 cptmarco
    it's captain...
    pi_68799995
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 07:16 schreef Jovatov het volgende:

[..]
    SPOILER
    ok, dat vroeg ik mij ook al af...

Verder, wat een geweldige film; goede actie, humor, absoluut een toppertje dat naar meer smaakt...
    pi_68800297
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:17 schreef star_gazer het volgende:
    SPOILER
    Ik zal spoilervrij antwoorden.
    Dit is een alternatieve tijdlijn, geen prequel. Door de acties van Nero zijn een aantal gebeurtenissen veranderd. Het is een soort reboot, maar wel een die vanuit de originele series te verklaren is. Heel origineel opgelost.
    pi_68800365
    Wow, ik liep de bioscoop zaal uit met een gigantische smile op mijn gezicht, wat een prachtige film, zo mooi gemaakt, ben ook blij dat de film het schijnbaar erg goed schijnt te doen.
    Maar ik zat echt te genieten, vanaf de openingsscene was ik helemaal de film ingezogen.
    Even was ik bang voor het feit dat ik Quinto gelijk zou zien als Sylar maar het eerste moment dat hij in beeld kwam had ik al gelijk het gevoel dat het Spock was die daar stond.
    De lens flares waren volop aanwezig en dat was misschien het enige minpuntje vond ik.
    Ook vond ik het erg mooi dat JJ Abrams aan het einde een "ter nagedachtenis" heeft geplaatst voor Gene Roddenberry en zijn vrouw Majel Barrett Roddenberry en het feit dat aan het einde de originele Star Trek tune gebruikt wordt vond ik een prachtige afsluiting van deze film, waar blijft de tweede film? Het wachten op deze film duurde al zo lang, nu duurt het wachten op het vervolg natuurlijk nog langer .
      vrijdag 8 mei 2009 @ 11:34:18 #101
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_68803577
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 10:06 schreef DJJoris het volgende:
    Wow, ik liep de bioscoop zaal uit met een gigantische smile op mijn gezicht, wat een prachtige film, zo mooi gemaakt, ben ook blij dat de film het schijnbaar erg goed schijnt te doen.
    Maar ik zat echt te genieten, vanaf de openingsscene was ik helemaal de film ingezogen.
    Even was ik bang voor het feit dat ik Quinto gelijk zou zien als Sylar maar het eerste moment dat hij in beeld kwam had ik al gelijk het gevoel dat het Spock was die daar stond.
    De lens flares waren volop aanwezig en dat was misschien het enige minpuntje vond ik.
    Ook vond ik het erg mooi dat JJ Abrams aan het einde een "ter nagedachtenis" heeft geplaatst voor Gene Roddenberry en zijn vrouw Majel Barrett Roddenberry en het feit dat aan het einde de originele Star Trek tune gebruikt wordt vond ik een prachtige afsluiting van deze film, waar blijft de tweede film? Het wachten op deze film duurde al zo lang, nu duurt het wachten op het vervolg natuurlijk nog langer .
    2011

http://www.imdb.com/title/tt1408101/
    PieAir
      vrijdag 8 mei 2009 @ 11:51:34 #102
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_68804230
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 10:04 schreef Young_David het volgende:
    Dit is een alternatieve tijdlijn, geen prequel. Door de acties van Nero zijn een aantal gebeurtenissen veranderd. Het is een soort reboot, maar wel een die vanuit de originele series te verklaren is. Heel origineel opgelost.
    Een alternatieve tijdlijn, vind je dat serieus een originele oplossing? Het is de standaard oplossing zo'n beetje in scifi om dit soort dingen te verklaren. Nou ja, kan ondanks dat niet wachten om de film te gaan zien!
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    pi_68804477
    Origineel in de zin van reboot. Meestal heeft een reboot vrijwel geen officiele link met het origineel zoals bijvoorbeeld bij Battlestar Galactica, The Hulk en Batman. Een alternatieve tijdlijn is op zich niet origineel, maar meestal keert men dan uiteindelijk toch weer terug naar de originele tijdlijn, hier dus niet.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 12:05:56 #104
    77130 star_gazer
    pi_68804765
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 09:50 schreef kriele het volgende:

[..]

Whahahaha! Jij had een pyama aangetrokken dat door moest gaan voor een Star Trek uniform?
    Ehm nee; ik was in gewone kleding. Is dat raar
    -
    pi_68804802
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 12:05 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ehm nee; ik was in gewone kleding. Is dat raar
    Geintje! Niet te serieus doen!
      vrijdag 8 mei 2009 @ 12:08:06 #106
    77130 star_gazer
    pi_68804852
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 09:26 schreef PlarkPlark het volgende:
    Gisteravond geweest, Wat een film! Erg goed, maar
    SPOILER
    de nokia ringtone in de auto, leuk detail vond ik.
    Ik vond het eerder geforceerde sluikreclame Over de spoiler:
    SPOILER
    -
    pi_68805342
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:27 schreef star_gazer het volgende:
    Volgens Rotten tomatoes niets dan lof. 126 reviews, 94%
    Nu 95%
    pi_68806174
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 12:08 schreef star_gazer het volgende:
    SPOILER
    SPOILER
    pi_68806226
    Ik vind de titels van de nummers van de soundtrack erg grappig gekozen al zeg ik het zelf, zit er ook erg van te genieten. Morgenavond nog maar een keer naar de film .
      vrijdag 8 mei 2009 @ 12:59:37 #110
    77130 star_gazer
    pi_68806507
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 12:48 schreef Young_David het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
    -
      vrijdag 8 mei 2009 @ 13:00:03 #111
    77130 star_gazer
    pi_68806522
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 12:50 schreef DJJoris het volgende:
    Ik vind de titels van de nummers van de soundtrack erg grappig gekozen al zeg ik het zelf, zit er ook erg van te genieten. Morgenavond nog maar een keer naar de film .
    De OST is best goed *kuch* torrent* *kuch*. Overigens is de trailermuziek ook makkelijkte vinden: two steps from hell - freedom fighters
    -
      vrijdag 8 mei 2009 @ 13:26:16 #112
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68807392
    wat mij wel erg tegenviel was dat er max 25 man in de bios in arnhem zaten...en dat op de dag van de premiere, welliswaar was het de film van 18:30, maar ook na de film zag het er niet naar uit dat de avond film erg vol zou zitten
      vrijdag 8 mei 2009 @ 13:27:44 #113
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_68807447
    Startrek.

Leuk, leuk, leuk, omg wat leuk! Eindelijk weer een leuke Startrek film met appetijtelijke space battles. Ze hadden het wel wat meer nerdie mogen maken in mijn ogen, maar dan vind 90% van de bioscoop bezoek populatie er geen bal aan.

Al met al erg tevreden, hopelijk over 2~ jaar weer een nieuwe.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 13:35:19 #114
    77130 star_gazer
    pi_68807718
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 13:26 schreef RedemptioN het volgende:
    wat mij wel erg tegenviel was dat er max 25 man in de bios in arnhem zaten...en dat op de dag van de premiere, welliswaar was het de film van 18:30, maar ook na de film zag het er niet naar uit dat de avond film erg vol zou zitten
    Tja, het blijft star trek. En helaas heeft dat een afstotende werking op een groot deel van de helaas alom aanwezige closed mind ik-voel-me-tof-mensen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze film niet leuk vindt; hoe groot je aversie ook is richting star trek
    -
    pi_68807928
    Het publiek wat ik gisteren in de zaal zag zitten was toch voor een groot gedeelte het publiek wat ik niet had verwacht, ik had meer vaders met hun zoons verwacht of groepjes mannen met elkaar maar er zaten ook heel veel stelletjes in de zaal. Vanavond nog maar eens opletten op mijn werk wat voor publiek er zit.
    pi_68808079
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 13:35 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Tja, het blijft star trek. En helaas heeft dat een afstotende werking op een groot deel van de helaas alom aanwezige closed mind ik-voel-me-tof-mensen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze film niet leuk vindt; hoe groot je aversie ook is richting star trek

Via mond op mond reclame zou deze film nog wel een tijdje door kunnen lopen in de bios. Mensen die later alsnog over de streep worden getrokken.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 14:20:17 #117
    55709 Stereotomy
    pi_68809246
    Damn, kan niet wachten

Wat een leuke reacties, vooral na Insurrection en Nemesis.
    pi_68809584
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 12:59 schreef star_gazer het volgende:
    SPOILER
    SPOILER
      vrijdag 8 mei 2009 @ 14:53:33 #119
    77130 star_gazer
    pi_68810449
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 14:29 schreef Young_David het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
    -
      vrijdag 8 mei 2009 @ 16:22:45 #120
    151973 PlarkPlark
    Klok klok klok
    pi_68813603
    SPOILER
      vrijdag 8 mei 2009 @ 18:36:17 #121
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_68818100
    SPOILER
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_68824130
    Gisteravond geweest, wat een heerlijke film ..

Had er niet perse heel hoge verwachtingen van, na de laatste 2, maar het is me helemaal bevallen. Had mn vriendin meegenomen, en die was al bang iets verschrikkelijks te gaan zien. Maar zelfs zij vond het nog prima te doen. Dat ze dan in een lachstuip schoot tijdens het handgebaar van spock en zijn 'live long and prosper', doet er even niet toe:P.

maar mooie film, heb er zeker van genoten ..

Alleen vind ik dat idee van die 2 tijdlijnen toch even lastig om aan te wennen. snap wel dat het natuurlijk een handige manier is om dit deel(en eigenlijk de gehele) serie nieuw leven in te blazen.. maar om dan alles wat ik hiervoor gezien heb, nu op losse schroeven te laten staan, vind ik toch wat jammer.
    ..non est vivere sed valere vita est ..
      vrijdag 8 mei 2009 @ 21:54:40 #123
    77130 star_gazer
    pi_68825158
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:26 schreef Augustus_Thijs het volgende:
    Alleen vind ik dat idee van die 2 tijdlijnen toch even lastig om aan te wennen. snap wel dat het natuurlijk een handige manier is om dit deel(en eigenlijk de gehele) serie nieuw leven in te blazen.. maar om dan alles wat ik hiervoor gezien heb, nu op losse schroeven te laten staan, vind ik toch wat jammer.
    SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 09-05-2009 11:04:22 ]
    -
      vrijdag 8 mei 2009 @ 23:45:41 #124
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_68829130
    zeer goede film.. alleen jammer dat ze net als met Enterprise en de vele films, het Universum weer totaal op z'n kop zetten. Ik word een beetje moet van dat time-travel gedoe. Aan de andere kant... ze hoeven alleen Q maar langs te sturen en alles is weer zoals het was ... maar dasook zo saai.
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
      zaterdag 9 mei 2009 @ 01:02:05 #125
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68831619
    Wow! Net terug, het was net een rollercoaster ride.
    Kudos voor de casting, ik had m'n bedenkingen bij de onbekende Chris Pine als Kirk, maar hij zet 'm echt geweldig neer. Sowieso de chemie tussen de main cast members is volop aanwezig.
    Enig minpunt voor mij was de één dimensionale villain, dat hebben we onderhand wel gezien. Ik kan overigens wel inzien dat het niet eenvoudig is om in deze film een uitgewerkte villain neer te zetten; de film draait primair om het introduceren van de karakters en een achtergrond te verschaffen voor Kirk en Spock.

Ik sluit me eigenlijk aan bij de recensies die ik tot nu toe heb gelezen.
      zaterdag 9 mei 2009 @ 01:15:16 #126
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_68831943
    Geweldig goed! Maar ook schokkend dat van Vulcan; lay off teh time traveling!
    The Internets, I needs it..
    pi_68832097
    Ik en een vriend waren de enige in de hele zaal Toen de pauze kwam ( na een half uur al ) kwam een vrouw binnen vragen of de film door mocht gaan Die vroeg ook erna of we de film goed vonden.

Nja ik vond het er wel mooi uit zien maar zo super geweldig dat ik het in mijn top 10 2009 ga zetten vond ik het ook weer niet (denk ik dan he)
      zaterdag 9 mei 2009 @ 01:24:31 #128
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_68832175
    Oh, IMAX Arena viel best tegen; zo goed was de kwaliteitsverbetering tov normale bioscoopzaal nou ook weer niet. Het scherm was dan wel groter en het beeld een tikkeltje scherper, maar het geluid viel best tegen. Plus dat er de hele tijd een artefact precies midden in het beeld te zien was. Very digital!
    The Internets, I needs it..
    pi_68832184
    Morgen overdag nog een keer heen

Ben erg benieuwd hoe deze film het in zijn eerste weekend zal doen, ik hoop hoop hoop dat het wat wordt, want ik zie toch wel erg graag een vervolg met deze cast.
      zaterdag 9 mei 2009 @ 01:26:58 #130
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68832234
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 01:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
    Ik en een vriend waren de enige in de hele zaal

Driekwart vol hier. En maar er was maar één iemand met opgeplakte Vulcan oren en die heb ik nog gemist ook.

Mijn moment uit de film:
    SPOILER
      zaterdag 9 mei 2009 @ 01:32:18 #131
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68832375
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 01:24 schreef Jeeh het volgende:
    Morgen overdag nog een keer heen

Ben erg benieuwd hoe deze film het in zijn eerste weekend zal doen, ik hoop hoop hoop dat het wat wordt, want ik zie toch wel erg graag een vervolg met deze cast.
    Het ziet er volgens variety tot nu toe goed uit voor Star Trek:
    quote:
    'Star Trek' nabs $7 million so far
    Paramount pic opened at 7 p.m. Thursday

Paramount's "Star Trek" opened at 7 p.m. Thursday on most of its 3,800 screens, grossing an estimated $7 million as of Friday morning.
    J.J. Abrams' reboot of the classic sci-fi franchise currently stands as the best-reviewed movie of the year, earning a 96% ranking on Rotten Tomatoes.

Last weekend, 20th Century Fox's "Wolverine" grossed nearly $5 million in midnight runs, although "Wolverine" didn't start its run until 12:01 a.m. Friday.

As with "Star Trek," Par opened "Iron Man" on a Thursday night in May 2008. "Iron Man" grossed north of $4 million in Thursday evening/midnight runs on its way to grossing $102.1 million for the weekend.

Based on tracking, Par, along with some of its rivals, doesn't expect "Star Trek" to come close to "Iron Man's" opening gross, or even the $85 million earned by "Wolverine" last weekend. Nonetheless, a number of films have overperformed in recent months
    3milj meer dan Iron Man en 2milj meer dan Wolverine.
    Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat de trouwe fanbase hier een grote rol in speelt.

Maar met de goede reviews en beoordelingen tot nu toe op sites als IMDB zal het met de word of mouth ook wel goed zitten lijkt me.
    Ik ben ook benieuwd naar het eerste weekend.
    pi_68832585
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 19:18 schreef jpg97 het volgende:
    ik geef hem een 7,5

Leonard Bones McCoy was briljanter dan Spock in deze film ( qua vertolking bedoel ik ) imho.
    Ik vond Bones goed maar Spock toch echt een geniale vertolking, zelfs zijn loopje en mimiek waren 't zelfde.

Ik heb 'm vanavond gezien, ik was zooo bang dat ie tegen zou vallen maar omg ik ga nog een keer
    ijs_beer fan!
      zaterdag 9 mei 2009 @ 01:46:27 #133
    55709 Stereotomy
    pi_68832668
    pi_68832676
    Het was een goede film zoals ik al had verwacht. Maar hij was ook minder Star Trek zoals ik ook had verwacht.
    Meer een gewone actie SF film voor het grote publiek in principe. Alhoewel er natuurlijk ook genoeg coole dingen in zaten voor de fans. Hoe sommige mensen aan boord komen of hun bijnaam krijgen.
    En de Enterprise zag er goed uit van buiten. Niet te modern.

Maar ik vind het jammer dat er sommige dingen gebeuren die nooit gebeurd zijn. Ik ging er tijdens het kijken van uit dat ze terug in de tijd zouden gaan om te zorgen dat alles goed zou komen. En dat zou dus ook nep zijn.

Al met al kijk ik uit naar een vervolg op deze film. De personages waren goed. Sylar wende ook na een tijdje. Toch lijkt het me lastig om al te grote avonturen te hebben zonder dat het onlogisch wordt. Maar dat is nu al het geval eigenlijk.

Waar ik trouwens nog een discussie over had met collega`s:
    Starships werden toch in de ruimte gebouwd en niet op Aarde? In die tijd waren er volgens mij nog geen schepen die in de atmosfeer konden vliegen dus bouw je ze in de ruimte.

Verder nog iets voor de niet fans die deze film wel hebben gezien om welke reden dan ook. Fan van JJ bijvoorbeeld wat volkomen terecht is.
    Kijk Star Trek: First Contact eens. Dat is een film die meer met de serie te maken heeft maar toch erg spannend is. Ook voor een niet fan denk ik.
    You can't have everything. Where would you put it?
    - Steven Wright
    pi_68833746
    Ik vond het een heerlijke film. Een onderhoudend verhaal, flink wat vaart, heel veel actie en goede acteerprestaties. Een van de weinige dingen die je op de film tegen kan hebben is die alternate timeline, maar ik zou zo ook niet weten hoe je dat anders zou moeten doen, zonder de eerste tijdlijn niet te beschadigen. Voordeel is wel dat we nu wellicht de ultieme vijand the Borg in een toekomstige film weer terug kunnen gaan zien, want door deze tijdlijn is men weer vanaf nul gestart.
    Productioneel werkelijk fantastisch. Ook heel veel sets en iets minder CG t.o.v. andere SF films. De film heeft ook wat meer humor en zelfs wat platte erotische humor. Voor de puritisten onder ons zit er nog een geinige kwinkslag in naar de serie 'Enterprise' en 'The Wrath of Khan'.
    Gewoon gaan zien dus!
      zaterdag 9 mei 2009 @ 09:49:25 #136
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68835737
    Boxoffice update:
    quote:
    'Star Trek’ Adds Another $26 Million… How High Will It Boldly Go?

Steve Mason at Big Hollywood brings us Friday estimates and the predictions for Star Trek continue to rise as Mason was at one point predicting the film to make approximately $65 million, but has now raised that total to $77 million following a stellar Friday at the box.

Star Trek opened early on Thursday to the tune of $7 million and on Friday, estimates show it pulled in an additional $26 million. Our very own Laremy Legel went out on a limb with a $92.4 million prediction for the sci-fi reboot that has earned amazing reviews from critics with a 96% rating at Rotten Tomatoes holding strong. Should word-of-mouth continue to grow, so could the box-office take for the feature that must have Paramount execs jumping for joy.

In only 31 hours, Star Trek has already bested the previous best opening weekend for a Star Trek film by $20 million as Star Trek: First Contact in 1996 was the previous holder of the crown with $13 million. Perhaps its the right movie at the right time, critical reviews, trailers, marketing, J.J. Abrams or whatever, but this one is hitting on all cylinders.
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 02:56 schreef kriele het volgende:
    Ik vond het een heerlijke film. Een onderhoudend verhaal, flink wat vaart, heel veel actie en goede acteerprestaties. Een van de weinige dingen die je op de film tegen kan hebben is die alternate timeline, maar ik zou zo ook niet weten hoe je dat anders zou moeten doen, zonder de eerste tijdlijn niet te beschadigen.
    Dat was denk ik één van de voorwaarden van Abrams om deze franchise over te nemen: Een schone lei.

Zoals Ronald D Moore laatst zei: ''At a certain point, Star Trek just choked on its own continuity.''

[ Bericht 46% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-05-2009 10:03:32 ]
      zaterdag 9 mei 2009 @ 10:09:27 #137
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_68835958
    Vanavond ga ik hem zien!
    opgezegd@fok.nl
      zaterdag 9 mei 2009 @ 14:10:09 #138
    77130 star_gazer
    pi_68841223
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 10:09 schreef FoXje het volgende:
    Vanavond ga ik hem zien!
    Veel plezier; het zal je niet tegenvallen
    -
      zaterdag 9 mei 2009 @ 14:17:30 #139
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_68841374
    Abrams heeft goed werk verricht. Ben benieuwd naar de vervolg film(s).
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_68844568
    Mensen die naar Pathe Arena (IMAX) zijn geweest: krijg je daar vaste plaatsen (op het kaartje), of is mag je zelf kiezen waar je zit?
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
    pi_68845227
    Ik ben benieuwd naar de film in IMAX, ga er zometeen naar toe .
    pi_68845659
    Ook de tweede keer enorm genoten. M'n broertje van 14 vond de film overigens ook erg mooi.

Wat mij nu weer positief opviel is het einde van de film. Hoe hij overgaat van een opname van de Enterprise tot de aftiteling is gewoon goed gedaan. Ook het zicht op die planeten werkt een stuk beter dan meteen een zwarte achtergrond met tekst.

Erg goed gedaan.
    pi_68845683
    En kom net terug van de middagvoorstelling, was nog druk ook

Maar hij was inderdaad goed!! Mooie reboot, kan niet wachten op vervolg in films en hopelijk ook in een serie!?
      zaterdag 9 mei 2009 @ 17:21:47 #144
    69357 R-Mon
    jong en dynamisch
    pi_68845736
    Volgens CNN gisteren hebben de meeste acteurs getekend voor nog 2 films.

Op de kaartjes voor Pathé IMAX stond alleen aanschuiven aub.
    pi_68846126
    Ik heb hem net online gezien en ik vond zeker beter dan de vorige.

Al die standaard teksten van de crew
      zondag 10 mei 2009 @ 06:56:03 #146
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_68863900
    Wat een film! Ik vond alleen Bana een beetje tegenvallen, zo'n standaard bad guy rol kan bijna iedereen wel spelen denk ik.
    Enne, waar kan ik die Nokia ringtone vinden?

[ Bericht 21% gewijzigd door FoXje op 10-05-2009 07:25:23 ]
    opgezegd@fok.nl
      zondag 10 mei 2009 @ 11:20:29 #147
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68866038
    Heb bijzonder genoten . En het doet m'n oude Star Wars hart zeer om te zeggen dat deze misschien wel beter dan de laatste drie SW films was. Star Trek .

En inderdaad is het wel jammer dat ze zo weinig met Eric Bana gedaan hebben. Schijnbaar wilden de schrijvers gewoon een soort Khan.
      zondag 10 mei 2009 @ 12:33:50 #148
    77130 star_gazer
    pi_68867556
    Tsja, dat is misschien een minpuntje: Nero was niet helemaal lekker uitgewerkt inderdaad.
    -
      zondag 10 mei 2009 @ 12:38:46 #149
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_68867672
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 12:33 schreef star_gazer het volgende:
    Tsja, dat is misschien een minpuntje: Nero was niet helemaal lekker uitgewerkt inderdaad.
    Ik dacht eerlijk gezegd telkens als er zo'n Romulan dood was dat dat Nero was. Ik vond ze allemaal zo op elkaar lijken

Maar het ging toch meer om de helden dan om de bad guys
      zondag 10 mei 2009 @ 12:45:09 #150
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_68867813
    SPOILER
    "Those unforgettable days, for them I live"
      zondag 10 mei 2009 @ 12:46:46 #151
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_68867851
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 12:38 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik dacht eerlijk gezegd telkens als er zo'n Romulan dood was dat dat Nero was. Ik vond ze allemaal zo op elkaar lijken

Maar het ging toch meer om de helden dan om de bad guys
    Vond ze overigens ook niet echt uitzien als romulans
    pi_68867920
    Ik ga de film a.s. dinsdag zien in Rotterdam. Ben benieuwd!
    NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
    JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
      zondag 10 mei 2009 @ 13:11:54 #153
    77130 star_gazer
    pi_68868492
    SPOILER

-
      zondag 10 mei 2009 @ 13:14:48 #154
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_68868552
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:11 schreef star_gazer het volgende:
    SPOILER

SPOILER
      zondag 10 mei 2009 @ 13:16:04 #155
    97069 NanKing
    Builak!
    pi_68868590
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:11 schreef star_gazer het volgende:
    SPOILER

Ah joh daar moet je niet té veel over nadenken

1 ding snap ik trouwens niet.
    SPOILER
    ijs_beer fan!
      zondag 10 mei 2009 @ 13:18:02 #156
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_68868638
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:16 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ah joh daar moet je niet té veel over nadenken

1 ding snap ik trouwens niet.
    SPOILER
    SPOILER
      zondag 10 mei 2009 @ 13:19:01 #157
    97069 NanKing
    Builak!
    pi_68868666
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:18 schreef zquing het volgende:

[..]
    SPOILER
    Ja stom! Dank je
    ijs_beer fan!
      zondag 10 mei 2009 @ 13:23:02 #158
    77130 star_gazer
    pi_68868739
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:14 schreef zquing het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
    -
      zondag 10 mei 2009 @ 13:39:41 #159
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68869117
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 11:20 schreef speknek het volgende:

En inderdaad is het wel jammer dat ze zo weinig met Eric Bana gedaan hebben. Schijnbaar wilden de schrijvers gewoon een soort Khan.
    Een soort Khan wilden ze al in de vorige film, dat pakte behoorlijk hopeloos uit.

Ik kreeg sterk het gevoel dat de badguy bijna het subplot was. Meer tijd was er voor de introductie en achtergrond van de karakters.

Overigens vond ik het wel opvallend dat Kirk toevallig oude Spock tegenkwam en met z'n 2en liepen ze even later toevallig Scotty tegen het lijf.
    Oude Spock leek daar ook door verrast.
    Kan je daar uit concluderen dat er een soort van destiny is (lijkt wel Lost), dat deze mensen dus voorbestemd waren om elkaar tegen te komen. Op welke manier dan ook?
    pi_68871161
    quote:
    Voor de puritisten onder ons zit er nog een geinige kwinkslag in naar de serie 'Enterprise' en 'The Wrath of Khan'.
    De verwijzing naar Khan was wel duidelijk? Maar die naar "Enterprise"? Die heb gemist, wat bedoel je?
      zondag 10 mei 2009 @ 14:53:29 #161
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_68871517
    admiraal Archer
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
    pi_68871617
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 14:45 schreef Defiant het volgende:

[..]

De verwijzing naar Khan was wel duidelijk? Maar die naar "Enterprise"? Die heb gemist, wat bedoel je?
    SPOILER
      zondag 10 mei 2009 @ 15:00:06 #163
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_68871816
    mischien wel een leuk lijstje met verwijzingen
    SPOILER
    bron

[ Bericht 0% gewijzigd door zquing op 10-05-2009 16:13:07 ]
    pi_68872675
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 15:00 schreef zquing het volgende:
    Link?
    pi_68875803
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 15:00 schreef zquing het volgende:
    SPOILER
    bron
    Leuk! Veel vielen me tijdens het kijken op, maar veel ook weer niet.
    pi_68876623
    Interessant voor-verhaaltje, over hoe en wat met Nero/Romulans. http://www.startrekonline.com/node/235
    SPOILER
    pi_68876816
    KHAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNN!!!!!!!!

Sorry, ik kon mezelf niet in bedwang houden
    pi_68878562
    Kan iemand me vertellen hoe die kleine Alien heet op Delta Vega?
      zondag 10 mei 2009 @ 18:53:18 #169
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68879751
    ik stem voor een serie met deze nieuwe crew, who's with me!?
    pi_68879884
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 18:53 schreef RedemptioN het volgende:
    Hear hear!
      zondag 10 mei 2009 @ 19:17:08 #171
    14328 WheeleE
    StrikeE
    pi_68880442
    Gisteravond in een volle Pathe Spuimarkt gezien, en ik heb me uitstekend vermaakt! Ik zie mijzelf niet als kenner of die-hard fan, maar ik heb toch wel een hoop herkenningspunten en verwijzingen naar de vorige films en series opgevangen. De cast voor de crew vond ik goed gekozen, ze waren wel herkenbaar.
    Ik hoop echt dat het volgende deel net zo vet wordt, maar daar heb ik wel vertrouwen in met Abrams

De twee meest lollige momenten waren Chekov met zijn 'Wictor Wictor' en de crewmember in het awayteam in het rode pakje. Jammer dat hij zelf niet van de Star Trekregels op de hoogte was .
    "...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
    "Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
    "It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
    pi_68883270
    quote:
    pi_68888576
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 19:17 schreef WheeleE het volgende:
    Gisteravond in een volle Pathe Spuimarkt gezien, en ik heb me uitstekend vermaakt! Ik zie mijzelf niet als kenner of die-hard fan, maar ik heb toch wel een hoop herkenningspunten en verwijzingen naar de vorige films en series opgevangen. De cast voor de crew vond ik goed gekozen, ze waren wel herkenbaar.
    Ik hoop echt dat het volgende deel net zo vet wordt, maar daar heb ik wel vertrouwen in met Abrams

De twee meest lollige momenten waren Chekov met zijn 'Wictor Wictor' en de crewmember in het awayteam in het rode pakje. Jammer dat hij zelf niet van de Star Trekregels op de hoogte was .
    De scene met de crewmember in het awayteam met het rode pakje en de vechtscene op de boor schijnt J.J. Abrams zijn meest favoriete scene te zijn (volgens het beeldmateriaal op de UPI dag).
    Tot misschien wel mijn grote schaamte ga ik er morgen alweer voor de 5e keer naar toe
      zondag 10 mei 2009 @ 23:02:55 #174
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68888771
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 22:57 schreef DJJoris het volgende:

[..]

De scene met de crewmember in het awayteam met het rode pakje en de vechtscene op de boor schijnt J.J. Abrams zijn meest favoriete scene te zijn (volgens het beeldmateriaal op de UPI dag).
    Tot misschien wel mijn grote schaamte ga ik er morgen alweer voor de 5e keer naar toe

dat is wel heel erg ja , ik wil er nog wel een keer naar toe, maar er zijn geen mensen die nu direct nog een keer zouden willen.....misschien een huisgenoot van me maar eens polsen
    pi_68891259
    Vanavond geweest, maar men....geweldige film En inderdaad al die linkjes met de series en de oudere films. Ge-wel-dig
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_68892039
    Ik wil nog een keer
    ..non est vivere sed valere vita est ..
      maandag 11 mei 2009 @ 01:15:01 #177
    77130 star_gazer
    pi_68892364
    Wat drijft mensen om een film meer dan 1 keer in de bios te zien
    -
      maandag 11 mei 2009 @ 03:52:08 #178
    55709 Stereotomy
    pi_68893525
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 01:15 schreef star_gazer het volgende:
    Wat drijft mensen om een film meer dan 1 keer in de bios te zien
    Een warp engine
      maandag 11 mei 2009 @ 04:02:57 #179
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_68893544
    quote:
    Daar zou ik niet over klagen

Het enige minpunt aan de film vond ik de rare camerahoeken en veel bewegende beelden (dus dat de camera beweegt). De rest was allemaal top, tot aan de muziek toe. Simon Pegg als Scotty was een prettige verrassing!

Edit: oh ja, die twee beesten op Delta Vega... Te cliche en biologisch gezien volgens mij niet erg plausibel. Beetje jammer.

[ Bericht 10% gewijzigd door wonderer op 11-05-2009 04:13:30 ]
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 11 mei 2009 @ 04:41:03 #180
    208510 WammesWaggel
    Ciao Matteo
    pi_68893621
    Een serie lijkt mij wel wat, mits ze de kwaliteit van de latere seizoenen van bv DS9 kunnen evenaren

Garak blijft toch wel een favoriet figuur voor mij uit de ST reeks.
    pi_68893814
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 04:02 schreef wonderer het volgende:

Edit: oh ja, die twee beesten op Delta Vega... Te cliche en biologisch gezien volgens mij niet erg plausibel. Beetje jammer.
    Deed me in eerste instantie een beetje denken aan Empire Strikes Back
    Ook het schip van Spock deed me qua vorm en geluid aan de nieuwe Star Wars films denken.

Wel erg onrealistisch dat Spock, Kirk niet gewoon in de brig of een afgesloten kamer hebben gegooid, ipv op een planeet te gooien.
    pi_68896669
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 06:54 schreef STING het volgende:

[..]

Ook het schip van Spock deed me qua vorm en geluid aan de nieuwe Star Wars films denken.

Wel erg onrealistisch dat Spock, Kirk niet gewoon in de brig of een afgesloten kamer hebben gegooid, ipv op een planeet te gooien.
    Misschien een van de aanwijzingen dat hij "emotionally damaged" was?
    pi_68896812
    Gister gezien, prima filmpje. Verder is de relatie met Lost ook wel leuk voor de mensen die helemaal bij zijn met de in de VS uitgezonden afleveringen.
      maandag 11 mei 2009 @ 10:49:31 #184
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68897615
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 10:15 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Misschien een van de aanwijzingen dat hij "emotionally damaged" was?
    en het feit dat hij niet op het schip hoorde te zijn in eerste instantie...
      maandag 11 mei 2009 @ 11:05:38 #185
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_68898132
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 06:54 schreef STING het volgende:
    Niet alleen die beesten. Die assistent van Scotty had ook wel een hoop weg van die assistenten van Lando in Cloud City .
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      maandag 11 mei 2009 @ 11:20:06 #186
    10107 Forau_Diavolina
    Sine Missione
    pi_68898586
    Aardige film.
    Leuk om te zien hoe heel de crew bij elkaar komt en hoe alles een nieuw laagje vernis heeft gekregen, maar het verhaal met die Romulans kon mij werkelijk geen minuut boeien.
    Wel veel leuke verwijzingen.

Enkele irritaties:
    SPOILER

[ Bericht 49% gewijzigd door Forau_Diavolina op 11-05-2009 11:38:23 ]
    "Everybody talking to their pockets
    Everybody wants a box of chocolates"
    ~Leonard Cohen
      maandag 11 mei 2009 @ 11:48:04 #187
    52493 Prowl
    IMAGE GOES HERE
    pi_68899587
    First Contact

Star Trek 2009

Ik vond er weinig aan, ik had meer het idee naar Star Wars te kijken

En ik zag de hele tijd Sylar met rare oortjes
      maandag 11 mei 2009 @ 12:01:30 #188
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68900047
    als je het idee had naar star wars te kijken dan denk ik dat je die films voor de zekerheid maar een keer op moet zetten
      maandag 11 mei 2009 @ 13:16:31 #189
    69357 R-Mon
    jong en dynamisch
    pi_68902201
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 16:57 schreef Defiant het volgende:
    Interessant voor-verhaaltje, over hoe en wat met Nero/Romulans. http://www.startrekonline.com/node/235
    Bedankt voor het posten, erg leuk
      maandag 11 mei 2009 @ 13:32:29 #190
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_68902666
    Ik had de hele tijd het idee dat spock wel even een schedel open zou splijten met zijn vinger om een ability te jatten
    PieAir
      maandag 11 mei 2009 @ 13:40:38 #191
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68902961
    Gelukkig volgen we niet allemaal Heroes.
      maandag 11 mei 2009 @ 13:44:52 #192
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_68903117
    Oh ja, en ik was ook aan het wachten tot Dr. McCoy keihard: " Rohirrim!! " zou roepen
    PieAir
    pi_68906498
    Ik wacht nog even tot het op bluray uitkomt... wil het wel graag zien, dat sowieso.
      maandag 11 mei 2009 @ 16:05:19 #194
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_68908078
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 13:44 schreef jpg97 het volgende:
    Oh ja, en ik was ook aan het wachten tot Dr. McCoy keihard: " Rohirrim!! " zou roepen
    Ah, daar kende ik hem dus van
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 11 mei 2009 @ 16:30:44 #195
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68909110
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 13:44 schreef jpg97 het volgende:
    ik dacht dat House zou helpen bij de geboorte van Kirk...meteen in het begin van de film al een teleurstelling
    pi_68910511
    Wellicht een leuk weetje voor degenen die de mini-serie Taken kennen, de acteur die Chekov speelt, speelt in Taken de kleine Jacob Clark: http://www.imdb.com/name/nm0947338/
    pi_68910606
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 16:30 schreef RedemptioN het volgende:

[..]

ik dacht dat House zou helpen bij de geboorte van Kirk...meteen in het begin van de film al een teleurstelling
    House die helpt bij een bevalling van z'n eigen personeel?
      maandag 11 mei 2009 @ 17:14:59 #198
    108228 RedemptioN
    genieten & genieten
    pi_68910801
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 17:09 schreef STING het volgende:

[..]

House die helpt bij een bevalling van z'n eigen personeel?
    ja hij duikt overal op, dus ik had hem hier ook verwacht weet je

maar ja, dat is het hele punt...mensen die acteurs en actrices alleen maar in 1 rol kunnen zien...
      maandag 11 mei 2009 @ 17:52:48 #199
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_68912200
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 12:01 schreef RedemptioN het volgende:
    als je het idee had naar star wars te kijken dan denk ik dat je die films voor de zekerheid maar een keer op moet zetten
    Hmmm
    quote:
  • A farm boy who likes to zoom around on a sort of landspeeder stops and gazes up wistfully at a starship.
  • That farm boy is encouraged by a veteran warrior, who tells him about how great his father was.
  • The bad guys blow up planets. We watch this happen in an excruciating scene, where a hero must cope with the death of his home and the people he loves. After the destruction of one world, we know that the climactic scenes will involve the attempted destruction of another.
  • The cocky hero is chasing the same girl as the more principled hero. And the audience is rather surprised by who she ends up with at the end.
  • The secondary hero must learn to break his code and “have faith.”
  • The climactic sequence involves a ship blasting itself free from the destructive power of an explosive calamity.
  • It all ends with an award ceremony.
  • Van lookingcloser.org
      maandag 11 mei 2009 @ 18:20:53 #200
    52493 Prowl
    IMAGE GOES HERE
    pi_68913038
    Bwhehehehehe
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')