Dat dacht ik ook tot ik er de boxoffice cijfers bijzocht van de eerste Night at the Museum: $251milj domestic, $574milj worldwide.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:05 schreef kriele het volgende:
Night at the Museum 2 zal een aardig filmpje zijn, maar het zal geen drommen naar de bios trekken.
The Da Vinci Code: $218milj domestic, $758milj worldwide. Daar stonden wel over het algemeen teleurstellende recensies tegenover.quote:Angels and Demons, tsjah, wat zal ik daar over zeggen? Zou zomaar een verassingshit kunnen worden.
Star Trek zal het ook wel goed mķeten doen aan de boxoffice, een productiebudget van $150milj is niet misselijk. Daar staan bepaalde verwachtingen tegenover.quote:Star Trek gaat het denk ik prima doen in de bioscoop. Helemaal nu zo langzamerhand wel blijkt dat Abrams en co er een prima film van hebben gemaakt.
In de VS beginnen ze al: "Paramount forges 'Star Trek' tie-ins". Dat wordt een flinke hype zo te zien.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:49 schreef DJJoris het volgende:
Ik hoor ontzettend veel mensen op mijn werk (Utopolis Almere) erg positief reageren op de trailers, hij zit in Almere voor flink wat films (net voor de hoofdfilm vaak zodat hij niet te missen is eigenlijk) en ik denk dat hij een zeer positieve verassing zal zijn.
Ik vind het alleen jammer dat Paramount nog niet echt bezig is met promotie, geen standees (kartonnen borden), geen banners en de definitieve posters moeten nog uitkomen, ik heb Spock & Kirk nu wel gezien, ik wil meer.
In de VS is afgelopen maanden ook al stevig reclame gemaakt bij onder andere belangrijke sportevenementen als de Super Bowl.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:42 schreef Zoot het volgende:
[..]
In de VS beginnen ze al: "Paramount forges 'Star Trek' tie-ins". Dat wordt een flinke hype zo te zien.
Toch denk ik dat hij redelijk groot voor een Star Trek film uit gaat komen in Nederland.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In de VS is afgelopen maanden ook al stevig reclame gemaakt bij onder andere belangrijke sportevenementen als de Super Bowl.
Er is ook een tv-ad te vinden die duidelijk is gericht op het publiek dat nooit een Star Trek film zou gaan kijken.
En voor het eerst wordt ook Europa serieus genomen, alleen zou het me niet verbazen als het grotendeels aan Nederland voorbij waait.
quote:But the two studios have so far taken markedly different approaches with their campaigns -- strategies that some in the industry indicate have already shaped the films' fates at the box office.Closely held box-office-tracking data from Marketcast that was obtained by Ad Age from another source suggest that with just two weeks before its debut in theaters, "Wolverine" is headed for a massive $100 million opening weekend on May 1, while Paramount's "Star Trek" is on track to gross half that amount when it opens a week later. According to data obtained by Ad Age "Wolverine" also enjoys a 20-percentage-point lead among women under 24: 38% expressed a "definite interest" in seeing Hugh Jackman on the big screen, while only 18% of young women expressed a "definite interest" in seeing "Star Trek." According to Nielsen NRG data supplied to Ad Age, 24% of all moviegoers familiar with the Marvel Comics adaptation say "Wolverine" is their current "first choice" film to see -- a stunning number for a film you can't even buy a ticket for yet.
quote:Trekkies not enough
But 43 years of Trekkies alone won't be enough to recoup on a $160 million CGI extravaganza, even as Paramount partners with Burger King, Lenovo, Kellogg, Nokia and Esurance to help it market the film.
"There's a core fan base that you have to cater to," said Katie Martin Kelley, a spokeswoman for Paramount. "But with a reboot, you have an opportunity to wipe the slate clean."
Still, the studio will quickly need to win a lot of hearts and change a lot of minds: According to data obtained by Ad Age, 63% of moviegoers surveyed were aware of "Star Trek" vs. 80% who claimed awareness of "Wolverine." Nearly half of those aware of "Wolverine" expressed "definite interest" in seeing the film vs. only 33% of those familiar with "Trek."
Ik kijk uit naar beide films, maar een $100milj opening weekend voor Wolverine lijkt me erg optimistisch?quote:International issue
But persuading young Americans to go to see "Star Trek" is only part of the problem.
Unlike Fox's "X-Men" films, which typically split their box office evenly between the U.S. market and the rest of the world, "Star Trek" doesn't transport well outside the States: Only 36% of the "Star Trek" films' grosses came from overseas between 1996 and 2002.
As one head of creative advertising at a rival studio put it, "The lack of international appeal on the franchise is something I would be peeing in my pants about if I were Paramount."
quote:Star Trek online sales strong - even outpacing Wolverine
Remember last week Ad Age said that Wolverine would outsell Star Trek 2 to 1? Well the first reports for online sales shows that the battle is a lot tighter and Star Trek is actually a bit ahead. THR cites MovieTickets.com sales figures showing that even though Wolverine is selling well, Star Trek is outselling it in early online sales. TrekMovie contacted Fandango and they said that both films are selling briskly, but that Trek is currently outselling Wolverine by a bit there there as well. They noted it is very early and that most sales will come much closer to the film and so there is a caution not to read too much into it, but it is yet another good sign for the film.
Misschien komt dat door een (kleiner en wat meer fanatiekere) fangroep die lang uitkijkt naar een nieuwe ST film.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De online ticket sales lopen iig goed:
[..]
Dat zal zeker meespelen ja.quote:Op maandag 27 april 2009 15:04 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Misschien komt dat door een (kleiner en wat meer fanatiekere) fangroep die lang uitkijkt naar een nieuwe ST film.
Dat komt omdat de Star Trek films van de laatste 15 jaar keer op keer geen grote getalen mainstream bioscoop bezoekers naar de zalen wisten te krijgen.quote:Op maandag 27 april 2009 17:38 schreef kriele het volgende:
Ik kan me eigenlijk helemaal niet herrinneren dat een Star Trek-film groots werd uitgebracht.
In twee maanden tijd Wolverine, Star Trek, Angels & Demons, Terminator 3, Transformers 2, Harry Potter and the Halfblood Princequote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:04 schreef speknek het volgende:
[..]
In twee maanden tijd Wolverine, Star Trek, Angels & Demons, Terminator 3 4, Transformers 2, Harry Potter and the Halfblood Prince.
Tijd om maar eens een Pathe Unlimited aan te gaan schaffen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:13 schreef speknek het volgende:
Eh ja, deel vier. In mijn hoofd heeft deel 3 nooit plaatsgevonden, en wordt dit dus deel 3.
Terminator 3? Volgens mij loop je een paar jaar achter.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:04 schreef speknek het volgende:
[..]
In twee maanden tijd Wolverine, Star Trek, Angels & Demons, Terminator 3, Transformers 2, Harry Potter and the Halfblood Prince.
Tijd om maar eens een Pathe Unlimited aan te gaan schaffen.
ILM doet al jaren de special effects voor de Star Trek films(sinds Wrath of Khan hebben zij misschien van twee films de effects niet gedaan en ook TNG is van hun hand) dacht ik, zij zijn nu eenmaal een van de besten in hun veld dus waarom zou je ze niet in huren?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:54 schreef speknek het volgende:
Grappig trouwens, J.J. Abrams een zelfverklaard Star Wars fan, de special effects gemaakt door ILM... Het is dat er nauwelijks nog Trekkies zijn, anders was het drama.
De laatste twee TNG films waren niet van de hand van ILM dacht ik, dus kan wel kloppen.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:40 schreef DJJoris het volgende:
[..]
ILM doet al jaren de special effects voor de Star Trek films(sinds Wrath of Khan hebben zij misschien van twee films de effects niet gedaan en ook TNG is van hun hand) dacht ik, zij zijn nu eenmaal een van de besten in hun veld dus waarom zou je ze niet in huren?
Dus ILM dat aan Star Trek meewerkt is niet zo heel erg vreemd.
Vergeet je darth vader kostuum niet.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:06 schreef Young_David het volgende:
Ik mag van 3FM naar de premierre in Amsterdam a.s. Woensdag. Ben ik nu nerd genoeg?
quote:Op maandag 4 mei 2009 15:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vergeet je darth vader kostuum niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |