Ik heb het OOK op mijn laptop staan. En op mijn 2 ipods en....quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:38 schreef Jarno het volgende:
Maar dan heb je dus nog geen muziek bij je op je laptop als je niet thuis bent toch?
Laat me raden, je probeert het op je Macbook? punt is dat je bij je MacBook alleen een line-in jackaansluiting hebt. Die werkt geloof ik alleen maar met instrumenten/apparaten met een eigen spanningsbron. Het werkt niet als een mic-ingang, zoals je misschien van computers verwacht. De enige mic. Is het puntje naast je iSight-camera. Tenminste dat kreeg ik van zo'n Apple-medewerker te horen... Ik weet alleen niet hoe dat met de Alu Macbooks zit. misschien dat het tegenwoordig wel kan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:31 schreef Kremers het volgende:
Ik heb net een Sennheiser koptelefoon gekocht om te gebruiken met Rosetta Stone en Skype. Nu doet de microfoon het alleen niet... Als ik bij geluid in systeemvoorkeuren kijk, kan ik de poort wel selecteren maar mac os registreerd geen geluid.
Het gaat om een analoge koptelefoon met microfoon, uiteraard heb ik de kabels goed aangesloten.
Yep, dat is het, lees het ook net.quote:Op zaterdag 25 april 2009 06:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Laat me raden, je probeert het op je Macbook? punt is dat je bij je MacBook alleen een line-in jackaansluiting hebt. Die werkt geloof ik alleen maar met instrumenten/apparaten met een eigen spanningsbron. Het werkt niet als een mic-ingang, zoals je misschien van computers verwacht. De enige mic. Is het puntje naast je iSight-camera. Tenminste dat kreeg ik van zo'n Apple-medewerker te horen... Ik weet alleen niet hoe dat met de Alu Macbooks zit. misschien dat het tegenwoordig wel kan.
Adium, Mercury of zelfs MSN van Microsoft zelf zijn beschikbaar. In ieder geval de meest gebruikte.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:05 schreef Cid het volgende:Toch maar een MacBook gekocht vandaag
Super!
Nu maar even googlen naar een MSN client
Kunnen die ook overweg met m'n iSight??quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:07 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Adium, Mercury of zelfs MSN van Microsoft zelf zijn beschikbaar. In ieder geval de meest gebruikte.
Adium en MS Messenger for Mac (nog) niet, maar Adium is op elk ander vlak superieur aan welke messenger op de Mac dan ook. Mercury kan je wel mee cammen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:09 schreef Cid het volgende:
[..]
Kunnen die ook overweg met m'n iSight??
Er was toch zo'n addon dat je de webcam kon gebruiken bij Adium?quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Adium en MS Messenger for Mac (nog) niet, maar Adium is op elk ander vlak superieur aan welke messenger op de Mac dan ook. Mercury kan je wel mee cammen.
In XP wel ..quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:27 schreef super-muffin het volgende:
Ik ga zo Vista Ultimate op mijn MacBook Pro installerenVoor school en games
Maar wat ik mij af vroeg, werkt de toetsenbord verlichting daar ook of niet? Ik vind het echt heel vet
Is er dan niet genoeg aanbod voor Apple games enzo?quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:27 schreef super-muffin het volgende:
Ik ga zo Vista Ultimate op mijn MacBook Pro installerenVoor school en games
Maar wat ik mij af vroeg, werkt de toetsenbord verlichting daar ook of niet? Ik vind het echt heel vet
Sorry hoor, maar als je daar pas achter komt op het moment dat je daadwerkelijk een mac wil aanschaffen heb je je huiswerk niet goed gedaan.quote:Op maandag 27 april 2009 16:19 schreef Lakai het volgende:
Oh ok...
Ja ik vraag het mij namelijk af omdat ik toch wel op het pnt sta een iMac aan te schaffen...
Als dan blijkt dat veel spellen er niet zijn voor de mac dan zie ik er misschien toch wel vanaf..
Op het punt is dan misschien ook wel een beetje overdrevenquote:Op maandag 27 april 2009 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je daar pas achter komt op het moment dat je daadwerkelijk een mac wil aanschaffen heb je je huiswerk niet goed gedaan.
En daarnaast. Je kan je mac heel eenvoudig dualboot maken, heb je windows en osx.
Nou ik neem aan dat je kan lezen, klikken en cd's in de gleuf kan stoppen?quote:Op maandag 27 april 2009 23:32 schreef Lakai het volgende:
Wat dualboot betreft, ik ben geen technisch vernuftigd hoogstandje, dus daar zou ik zelf niet echt mee komen denk ik.
Heb je wellicht CS4 geinstalleerd? Dat lijkt bij mij ook de Safari-prestaties naar beneden te trekken. Op mijn MBA heb ik CS4 niet geinstalleerd en daar gaat Safari als een speer.quote:Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef -Menn0- het volgende:
Safari freezed bij mij elke fucking keer dus ach
Tuurlijk wel. Iedere gloednieuwe computer komt met 30 trailversies van allerlei programma's, waaronder minstens 2 dvd-programma's.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:41 schreef KoekjesTwister het volgende:
Verder bevatten Home Basic en de Starter edition standaard geen MPEG2 codec, waardoor het niet mogelijk is omdat met je gloednieuwe computer out-of-the-box een DVD te bekijken.
Helaas heb je aan die 30 trialversies niet veel, want met de starter-edition mag je maar drie applicaties tegelijkertijd draaien.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Iedere gloednieuwe computer komt met 30 trailversies van allerlei programma's, waaronder minstens 2 dvd-programma's.
Het product is al compleet ontwikkeld, en het is software. Hoe kun je dan zeggen dat je betaald voor wat je niet gebruikt?quote:I suppose that is one way to look at it... The other way is that Apple is going to charge me for functionality that I may not want or need. With Windows, I only gotta pay for what I use, so if Ultimate or Business or whatever has stuff I don't want or need I can get a lesser version at a cheaper price.
Was ook maar een grapje hoor. Compleet belachelijke regel natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:46 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Helaas heb je aan die 30 trialversies niet veel, want met de starter-edition mag je maar drie applicaties tegelijkertijd draaien.
Nou ja, er is wel iets voor te zeggen, je betaalt nu eenmaal minder. Helaas is, ten eerste, een deel van die functionaliteit redelijk essentieel, en ten tweede kost de meest goedkope versie al vrijwel net zo veel als Leopard.quote:Mooi ook hoe sommige mensen er op reageren:
Het product is al compleet ontwikkeld, en het is software. Hoe kun je dan zeggen dat je betaald voor wat je niet gebruikt?
Voor een computer die niet meer doet dan filmpjes op een TV-scherm tonen heb ik al Ultimate nodig, en op die manier betaal ik ook voor een hoop functies die ik niet gebruik.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:52 schreef De_Hertog het volgende:
Nou ja, er is wel iets voor te zeggen, je betaalt nu eenmaal minder. Helaas is, ten eerste, een deel van die functionaliteit redelijk essentieel, en ten tweede kost de meest goedkope versie al vrijwel net zo veel als Leopard.
En dan nog, een beetje gaan bepalen hoeveel applicaties ik tegelijk mag draaien....kom op zeg!quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:00 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Voor een computer die niet meer doet dan filmpjes op een TV-scherm tonen heb ik al Ultimate nodig, en op die manier betaal ik ook voor een hoop functies die ik niet gebruik.
Wow, die Mike Galos op die winsupersite is nog een ergere fanboy dan wij allemaal bij elkaar zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:24 schreef Cid het volgende:
[..]
En dan nog, een beetje gaan bepalen hoeveel applicaties ik tegelijk mag draaien....kom op zeg!Windows...
Is denk toch ook wel bij bijvoorbeeld zulke dingen als garage band??quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:46 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Helaas heb je aan die 30 trialversies niet veel, want met de starter-edition mag je maar drie applicaties tegelijkertijd draaien.
Mooi ook hoe sommige mensen er op reageren:
[..]
Het product is al compleet ontwikkeld, en het is software. Hoe kun je dan zeggen dat je betaald voor wat je niet gebruikt?
Ik heb zaterdag mijn eerste Mac gekocht (MacBook 2.0Ghz), en dat is best een aanraderquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:26 schreef c0nd0r het volgende:
He hoi!
Ik ben is aan het rondkijken voor mijn eerste Mac, iemand nog aanraders/afraders? Wil eigenlijk een laptop (dus MacBook). Ik heb ook ergens iets gezien/gehoord dat je als student korting kunt krijgen?
Waar heb je hem gehaald als ik vragen mag? En vanwaar ben je over gestapt? XP, Vista?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:13 schreef Cid het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag mijn eerste Mac gekocht (MacBook 2.0Ghz), en dat is best een aanraderBen helaas geen student meer dus geen korting voor mij, maar ik geloof dat Apple standard korting geeft aan studenten (moet je wel even aangeven dat je student bent).
BIj de Xando in Nijmegen moet je een collegekaart of ander bewijs van opleiding laten zien!quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Waar heb je hem gehaald als ik vragen mag? En vanwaar ben je over gestapt? XP, Vista?
En hoef je alleen maar zelf te verklaren dat je student bent? Dat wordt niet gecontroleerd? :S
Nee niks geinstalleerd of veranderd, opeens deed Safari het niet meer....quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Heb je wellicht CS4 geinstalleerd? Dat lijkt bij mij ook de Safari-prestaties naar beneden te trekken. Op mijn MBA heb ik CS4 niet geinstalleerd en daar gaat Safari als een speer.
iCenter in Almere. En ben over gestapt van XP, echter heb ik al wel veel ervaring met Linux en dat helpt wel een beetjequote:Op dinsdag 28 april 2009 15:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Waar heb je hem gehaald als ik vragen mag? En vanwaar ben je over gestapt? XP, Vista?
En hoef je alleen maar zelf te verklaren dat je student bent? Dat wordt niet gecontroleerd? :S
Heb hier Win7 32bit draaien. Er zijn een paar kleine drivers die nog niet helemaal goed werken. Maar verder werkt het eigenlijk als een zonnetje.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:49 schreef Superhuuper het volgende:
Iemand hier ervaring met Windows 7 op een MacBook via Bootcamp?
Al een tijdje geleden heb ik mijn XP-BootCamp-partitie verwijderd, maar wil nu toch weer Windows ernaast hebben. Ben ook erg nieuwschierig naar Windows 7.
Wat ik alleen niet duidelijk kan vinden is of ik de 64-bit versie kan gebruiken of dat ik de 32-bit moet gebruiken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb de volgende MacBook:
2,0 Ghz Core 2 Duo (64 bit dus)
2GB Ram (667 Mhz)
Intel GMA 950![]()
BootCamp Versie 2.0
EDIT: Na even harder gezocht te hebben blijkt toch dat ik het beter bij de 32-bit versie kan houden. De 64-bit versie heeft nogal flinke driverproblemen in combinatie met de MacBook.
Ik heb na mijn overstap twee jaar geleden het boek "The missing manual" gekocht, wat erg handig is al referentie voor nieuwe gebruikers. Veel dingen zijn compleet anders, zoals applicaties gedownload van het internet installeren (.dmg bestanden) etc.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:05 schreef Cid het volgende:
[..]
iCenter in Almere. En ben over gestapt van XP, echter heb ik al wel veel ervaring met Linux en dat helpt wel een beetje![]()
Als je die ervaring niet hebt is het best een stap naar Mac OS denk ik, maar nog steeds de moeite waard als je alles door hebt. Nu pas een paar dagen mee bezig en moet zeggen dat ik vaak dingen tegen kom waarvan opvalt dat er goed over nagedacht is.
Ik neem aan dat je het uitgemaakt hebt? Je vriendin heeft duidelijk geen smaak. Wat een del zeg.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Laptop van vriendin vs. mijn nieuwe MBA![]()
[ afbeelding ]
MBA is echt een prachtmachine.
macmiep.nl is ook wel aardig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:29 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik heb na mijn overstap twee jaar geleden het boek "The missing manual" gekocht, wat erg handig is al referentie voor nieuwe gebruikers. Veel dingen zijn compleet anders, zoals applicaties gedownload van het internet installeren (.dmg bestanden) etc.
Verder kun je alles wat je met Windows ook kunt, alleen zul je wellicht applicaties van andere softwaremakers moeten downloaden.
Helaas, mijn vriendin is net als mijn MBA: sexy en slankquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:14 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het uitgemaakt hebt? Je vriendin heeft duidelijk geen smaak. Wat een del zeg.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Helaas, mijn vriendin is net als mijn MBA: sexy en slank![]()
En zij heeft daarnaast wel een superdrive
En vast ook een enorme batterijduur.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Helaas, mijn vriendin is net als mijn MBA: sexy en slank![]()
Naja ik ben (zo goed als) afgestudeerd informaticus dus dat moet geen probleem zijn op zichquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:05 schreef Cid het volgende:
[..]
iCenter in Almere. En ben over gestapt van XP, echter heb ik al wel veel ervaring met Linux en dat helpt wel een beetje![]()
Als je die ervaring niet hebt is het best een stap naar Mac OS denk ik, maar nog steeds de moeite waard als je alles door hebt. Nu pas een paar dagen mee bezig en moet zeggen dat ik vaak dingen tegen kom waarvan opvalt dat er goed over nagedacht is.
Ok dus dat is wel een aanrader? Het anders werken daar zal ik wel uitkomen maar een naslagwerk op dat gebied is natuurlijk altijd fijn!quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:29 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik heb na mijn overstap twee jaar geleden het boek "The missing manual" gekocht, wat erg handig is al referentie voor nieuwe gebruikers. Veel dingen zijn compleet anders, zoals applicaties gedownload van het internet installeren (.dmg bestanden) etc.
Verder kun je alles wat je met Windows ook kunt, alleen zul je wellicht applicaties van andere softwaremakers moeten downloaden.
Haar superdrive doet ook dual-layer?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ook dat. Ze past daarnaast ook prima bij mijn 24"quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En vast ook een enorme batterijduur.
Die van mij kan maximaal 2GB aan, anders had ik er ook wel 4GB ingeprikt. Kost geen fuck trouwens, kan me herinneren dat je daar 3 jaar geleden 150 euro extra voor moest betalenquote:Op woensdag 29 april 2009 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja 1GB is echt te weinig. Ik heb nu 4GB, daar ben ik wel blij mee.
Als ik bij de klantenservice van Apple zou werken zou ik je echt keihard uitlachen. Afgesleten pootjes.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:39 schreef Geqxon het volgende:
Mijn Macbook is sinds gisteren weg voor de vijfde reparatie.
En misschien dat ik hem vlak voor de garantieperiode nog een keer wegbreng voor wat kleine dingetjes. Zoals de magneet vlekken (helaas een bekend probleem) en afgesleten pootjes.
De pootjes zijn dermate ver afgesleten dat mijn Macbook op het scherm leunt. Dat hoort niet.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als ik bij de klantenservice van Apple zou werken zou ik je echt keihard uitlachen. Afgesleten pootjes.
'Garagehouder! Mijn autobanden zijn versleten binnen de garantie, nieuwe aub!'
Die unibody heeft ook een optie dat hij automatisch de brightness aanpast aan de hoeveelheid omgevingslicht he. veroorzaakt ook wel eens wat geknipperquote:Op donderdag 30 april 2009 23:00 schreef Cid het volgende:
Zit ook te denken eens langs te gaan met m'n nieuwe macbook bij een apple center... Bij een lage brightness flikkert de backlight een beetje. Net genoeg om storend te zijn eigenlijk...echter na een zoektocht op internet blijkt dat iedere LED macbook dit heeft maar niet iedereen het ziet (frequentie). Toch eens zien of de macbooks bij de apple dealer er ook last van hebben...
Ja dat klopt, maar dat uitzetten helpt niet helaas...quote:Op donderdag 30 april 2009 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die unibody heeft ook een optie dat hij automatisch de brightness aanpast aan de hoeveelheid omgevingslicht he. veroorzaakt ook wel eens wat geknipper
Dude...quote:Op donderdag 30 april 2009 23:09 schreef Geqxon het volgende:
De pootjes zijn dermate ver afgesleten dat mijn Macbook op het scherm leunt. Dat hoort niet.
Dit zijn trouwens de vlekken die ik op mijn bezel heb:
[ afbeelding ]
Zag het toevalilg ook op de Mythbusters aflevering van gisteren.
Misschien zou je dan met een iets beter foutomschrijving kunnen komen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 08:50 schreef DamianDDDDD het volgende:
Ik heb d.m.v. Boot Camp Windows XP SP3 32 Bits geïnstalleerd, maar Windows typeert zichzelf weer door met foutmeldingen te komen. Windows kan blabla.dll en nogiets.dll niet vinden. Geen punt zou je zeggen, maar Windows komt ook met een foutmelding bij het installeren van de drivers. Ik krijg bij het aanklikken van de setup de melding dat de Setup niet gevonden kon worden....Echt leuk is het niet, want ik wilde vandaag met een paar vrienden Team Fortress 2 en Left 4 Dead spelen.
Zou iemand mij willen helpen?
C:\WINDOWS\system32\runddll32.exequote:Op vrijdag 1 mei 2009 08:55 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Misschien zou je dan met een iets beter foutomschrijving kunnen komen?
Euh, bootcamp is toch dat je een OS direct op de hardware laat draaien? Wat in het screenshot te zien is lijkt mij VMware Fusion?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Via Bootcamp gaat het als een zonnetje. Ik weet overigens niet wat ik nu met W7 zou moeten gaan doen, maar goed: het installeert eenvoudig.
Crap!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Sjezus, wat armoe toch dat windows
Weet iemand hoe ik dit virus kan verwijderen?
Als het mij niet lukt op een dergelijk zip-bestandje te open, ram ik meestal een vuist op de tafel, waarna ik, om mijn fix te krijgen, alle bestanden in mijn home-directory verwijder. Zodat ik toch nog een beetje dat nostalgische gevoel heb, dat heel je computer naar de klote is.quote:
Dat lijkt me wel een cool dingquote:
Heb je een nieuwe (alu) macbook? Dan kun je ook voor een paar Euro (~3 DealExtreme matige kwaliteit, ~10 winkel NL bv Philips, prima) een snoertje met drukknop en mic kopen voor in je hoofdtelefoonaansluiting. Dat zou wel moeten werken (MacBooks werken tegenwoordig met de mic in de iPhone-headset).quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:06 schreef Kremers het volgende:
[..]
Yep, dat is het, lees het ook net.
Fuck, waarom wist ik dat niet eerder.., nu heb ik ¤25 in feite gewoon weggegooit en kan ik een nieuwe kopen... Ik moet dus een USB mic hebben.
Safari al gereset (Safari -> Reset Safari)? Of krijg je daar de kans niet voor?quote:Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef -Menn0- het volgende:
Safari freezed bij mij elke fucking keer dus ach
Als het gaat om licentiegelden gaat dat natuurlijk niet op - en daar zal wel sprake van zijn bij zo'n codec. Blijft dat het belachelijk is dat dat er niet bij zit - maar eerlijk is eerlijk, Apple heeft er ook een handje van ontwikkelde softwarefeatures niet of tegen betaling aan te bieden (Fullscreen Quicktime, iPod Touch SW updates, A2DP en MMS voor iPhone gen1, ...)quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:46 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Mooi ook hoe sommige mensen er op reageren:
[..]
Zijn dat serieus garantieissuesquote:Op donderdag 30 april 2009 23:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De pootjes zijn dermate ver afgesleten dat mijn Macbook op het scherm leunt. Dat hoort niet.
Dit zijn trouwens de vlekken die ik op mijn bezel heb:
[ afbeelding ]
Zag het toevalilg ook op de Mythbusters aflevering van gisteren.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:47 schreef geelkuikentje het volgende:
Volgens mij is mijn iPod Touch dood![]()
Wordt wel binnen garantie gerepareerd (wordt gratis opgehaald en weer geleverd)
Screenshot in itunes:
[ afbeelding ]
Op het moment worden mijn scharnieren vervangen, mijn Macbook scherm wobbelt en het scherm klapt zo ver naar achteren dat het complete gewicht op de scharnieren steunt. Als dat het probleem oplost hoeven de pootjes niet vervangen te worden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:06 schreef Zpottr het volgende:
Zijn dat serieus garantieissuesDan moet ik ook nog even langs, haha. Overigens is dat schermleunen ook een functie van de precieze montage van je scherm, ie hoe ver het naar achter klapt. Dat verschilt van Macbook tot Macbook.
Een laptop niet komen omdat hij maar 2GB RAM heeft. Een easy-upgrade van 50 euro.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:24 schreef RubberenRobbie het volgende:
MS heeft ook weer een nieuwe commercial. Bagger PC natuurlijk, om video's mee te editten, maar hebben vrouwelijke PC's nou geen borsten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |