Ja dat is dus ook mijn probleem, ik wil in juli naar Tenerife en zit er zeker over te denken om dat vanuit Düsseldorf of iets dergelijks te boeken. De prijzen vanuit Nederland blijven duur!quote:Op woensdag 15 april 2009 11:15 schreef Yi-Long het volgende:
Yeah, volgens mij is het vanuit Duitsland eigenlijk standaard al een stuk goedkoper. Wij gingen al via Duitsland voordat die hele vliegtax kwam. 2 weken geleden nog iemand gesproken die naar Malaysia gaat en ook daar was het goedkoper om in Duitsland te vertrekken, MET KLM(!), en die gaat vervolgens ook nog eerst naar Amsterdam toe(!), om van daaruit naar Malaysia te vliegen...
...om over de klantvriendelijkheid/service nog maar niet te spreken.
tjsa.. vriendin van mij gaat ook via klmquote:Op woensdag 15 april 2009 11:15 schreef Yi-Long het volgende:
Yeah, volgens mij is het vanuit Duitsland eigenlijk standaard al een stuk goedkoper. Wij gingen al via Duitsland voordat die hele vliegtax kwam. 2 weken geleden nog iemand gesproken die naar Malaysia gaat en ook daar was het goedkoper om in Duitsland te vertrekken, MET KLM(!), en die gaat vervolgens ook nog eerst naar Amsterdam toe(!), om van daaruit naar Malaysia te vliegen...
...om over de klantvriendelijkheid/service nog maar niet te spreken.
Lukt dat wel met je bagage enzo?quote:Op woensdag 15 april 2009 13:07 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
tjsa.. vriendin van mij gaat ook via klm
dusseldorf - amsterdam - kuala lumpur = 840
amsterdam - kuala lumpur = 1200
en op de terug weg stappen zij gewoon lekker uit in Amsterdam
En Schiphol maar zeggen dat de daling komt door de inmiddels afgeschafte vliegtaks en de kredietkrisies.quote:dusseldorf - amsterdam - kuala lumpur = 840
amsterdam - kuala lumpur = 1200
Kutsitequote:Op woensdag 15 april 2009 11:25 schreef TheClown1 het volgende:
via cheaptickets.nl zijn al mijn bestemmingen goedkoper via duitse vliegvelden dan via schiphol
Ik vlieg liever via Schiphol dan via Oslo...quote:Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Alleen al om niet van schiphol te hoeven vliegen is reden genoeg.
HA HA HAquote:Op donderdag 16 april 2009 16:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg liever via Schiphol dan via Oslo...
Wat is dat nou weer voor een gestoorde reactie?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
HA HA HA
Oh My God, Brilliant
ROTFLPIMP
Mja, misschien bedoelt hij dat Oslo wel erg ver ligt om als alternatief voor Schiphol te gebruiken.quote:Op donderdag 16 april 2009 @ 16:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een gestoorde reactie?
Vreemde manier om het uit te drukken dan.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, misschien bedoelt hij dat Oslo wel erg ver ligt om als alternatief voor Schiphol te gebruiken.
Ja, eens. Al doe ik ook maar een gok, hoor. Misschien bedoelt hij er wel heel iets anders mee.quote:Op donderdag 16 april 2009 @ 17:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vreemde manier om het uit te drukken dan.
Voor mij is het zo dat ik kan kiezen om via Oslo, Schiphol of Kopenhagen te vliegen vanaf waar ik woon, en dan geniet Schiphol absoluut de voorkeur.
Omdat?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Alleen al om niet van schiphol te hoeven vliegen is reden genoeg.
Ik had het over VAN schiphol te vliegen, daar heen rijden, file, je auto kwijt raken, gruwelijk duur parkeren, takke eind naar het vliegveld, gruwelijke rijen bij het inchecken, helemaal naar het eind van de fucking D pier te lopen en jij reageerd daarop dat je schiphol fijnen vind dan Oslo. Grappig.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een gestoorde reactie?
Met de KLM is het te combineren... parkeren op een Duits vliegveld en dan toch via Schiphol naar je bestemming. Scheelt vaak behoorlijk wat geld, zowel voor de vlucht als voor het parkeren.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over VAN schiphol te vliegen, daar heen rijden, file, je auto kwijt raken, gruwelijk duur parkeren, takke eind naar het vliegveld, gruwelijke rijen bij het inchecken, helemaal naar het eind van de fucking D pier te lopen en jij reageerd daarop dat je schiphol fijnen vind dan Oslo. Grappig.
Ik vlieg ook liever VIA Dubai dan VIA Los Angeles, maar dat heeft niets met dit topic te maken, het gaat niet over transfer hubs maar over vertrekken van vliegvelden net over de Nederlandse grens tov hoofdzakelijk Schiphol
Oh en met de Trein naar Schiphol, prachtig, kom eens laat aan en probeer dan eens terug te komen.
Waarom zou je perse schiphol als Hub willen, of KLM willen vliegen? Geef mij maar Emirates, Singapore Airlines of desnoods de Luftwaffe voordat ik nog eens met KLM vlieg, en ik heb er nota bene 2 jaar heel prettig gewerkt.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met de KLM is het te combineren... parkeren op een Duits vliegveld en dan toch via Schiphol naar je bestemming. Scheelt vaak behoorlijk wat geld, zowel voor de vlucht als voor het parkeren.
Is natuurlijk vooral aantrekkelijk als je in het oosten van Nederland woont.
Het grote prijsverschil komt ook omdat de vlucht vanaf Dusseldorf via Amsterdam geen rechtstreekse vlucht is. Zou je rechtstreeks vanaf Dusseldorf vliegen, dan wordt het verschil kleiner.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:51 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En Schiphol maar zeggen dat de daling komt door de inmiddels afgeschafte vliegtaks en de kredietkrisies.
Omdat Emirates, SA en Lufthansa geen routes naar Trondheim hebben.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je perse schiphol als Hub willen, of KLM willen vliegen? Geef mij maar Emirates, Singapore Airlines of desnoods de Luftwaffe voordat ik nog eens met KLM vlieg, en ik heb er nota bene 2 jaar heel prettig gewerkt.
En met de trein naar Dusseldorf, is dat dan wel te doen? Volgens mij niet als je vanuit Nederland komt.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh en met de Trein naar Schiphol, prachtig, kom eens laat aan en probeer dan eens terug te komen.
Je kan de ICE nemen, die rijd van Adam, Utrecht, Arnhem, Duisburg, Düsseldorf Luchthaven.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:27 schreef Light het volgende:
[..]
En met de trein naar Dusseldorf, is dat dan wel te doen? Volgens mij niet als je vanuit Nederland komt.
Dat zal vast wel. Op zich vreemd, want bij een tussenstop verbruikt een vliegtuig meer brandstof en moet één keer extra landingsgeld (of hoe dat ook heet) betalen voor het landen op het relatief dure Schiphol. Dus een vliegmaatschappij maakt dan in principe meer kosten en dan hoef je als klant toch minder te betalen. De reden snap ik ook overigens ook wel. Niemand die een vlucht vanaf Dusseldorf met een tussenstop op Schiphol zal nemen als dat duurder is dan een directe vlucht.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:25 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het grote prijsverschil komt ook omdat de vlucht vanaf Dusseldorf via Amsterdam geen rechtstreekse vlucht is. Zou je rechtstreeks vanaf Dusseldorf vliegen, dan wordt het verschil kleiner.
299 km – ca. 2 uur 47 min. Groningen - Dusseldorfquote:Op donderdag 16 april 2009 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Het ligt er volgens mij idd wat mensen hierboven ook al zeiden net aan waar je woont.
Want als ik vanaf Dusseldorf bijv. zou gaan vliegen, om als voorbeeld te nemen..
Ipv. van Schiphol, kost het mij eerst al het het ritje naar Dusseldorf vanaf Groningen, dus aan benzine of treinkaartje ben ik ook al veel geld kwijt.
Offtopic : Nu heb ik het geluk dat ik vanaf Eelde kan vliegen. En ga ik dat ook doen 12 mei .
Bestemmingen vanaf Bremenquote:Op donderdag 16 april 2009 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Het ligt er volgens mij idd wat mensen hierboven ook al zeiden net aan waar je woont.
Want als ik vanaf Dusseldorf bijv. zou gaan vliegen, om als voorbeeld te nemen..
Ipv. van Schiphol, kost het mij eerst al het het ritje naar Dusseldorf vanaf Groningen, dus aan benzine of treinkaartje ben ik ook al veel geld kwijt.
Offtopic : Nu heb ik het geluk dat ik vanaf Eelde kan vliegen. En ga ik dat ook doen 12 mei .
Da's geen handige optie als je, zoals ik, in Enschede woont. Enschede - Arnhem is met de trein ongeveer 45 minuten korter dan Enschede - Schiphol.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan de ICE nemen, die rijd van Adam, Utrecht, Arnhem, Duisburg, Düsseldorf Luchthaven.
Ik heb geen auto.quote:Maar goed, ik neem de auto.
Het schijnt, let op "schijnt", dat je op de terugweg op het vliegveld van vertrek kan vragen of ze je bagage labelen tot Amsterdam in plaats van Düsseldorf. Ik weet niet of men dit in de praktijk ook doet aangezien ik het ook maar eens gehoord/gelezen heb. Zou wel mooi zijn als dat zou kunnen....quote:Op woensdag 15 april 2009 13:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Lukt dat wel met je bagage enzo?
Persoonlijk zou ik dan gewoon liever doorgaan naar Duitsland en daar door de douane gaan. In DL zit de douane er nog gewoon om voor de veiligheid te checken, terwijl ze in NL meer bezig zijn om de staatskas wat extra te spekken.
Mijn ouders wonen ook nabij Eelde. Die zijn in 10 minuten op het vliegveld en maken daar ook iedere zomer gebruik vanquote:Op donderdag 16 april 2009 @ 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Het ligt er volgens mij idd wat mensen hierboven ook al zeiden net aan waar je woont.
Want als ik vanaf Dusseldorf bijv. zou gaan vliegen, om als voorbeeld te nemen..
Ipv. van Schiphol, kost het mij eerst al het het ritje naar Dusseldorf vanaf Groningen, dus aan benzine of treinkaartje ben ik ook al veel geld kwijt.
Offtopic : Nu heb ik het geluk dat ik vanaf Eelde kan vliegen. En ga ik dat ook doen 12 mei .
Als je 250,- p.p. voor de bagagehandling wil betalen kan dat inderdaad wel ja.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:07 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
tjsa.. vriendin van mij gaat ook via klm
dusseldorf - amsterdam - kuala lumpur = 840
amsterdam - kuala lumpur = 1200
en op de terug weg stappen zij gewoon lekker uit in Amsterdam
2 jaar geleden vanuit China lukte het een groep van mijn reisgezelschap wel, en een ander deel niet (die namen een vlucht een aantal dagen later). Het schijnt dat er europese wetgeving is, dat je zelf je transfer mag doen (qua bagage). Als je aankomt mag je daarom je bagage ophalen, en dan check je gewoon niet in voor je vervolgvlucht. Vliegtuigmaatschappijen doen er volgens mij alles aan om dit te ontmoedigen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 02:33 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het schijnt, let op "schijnt", dat je op de terugweg op het vliegveld van vertrek kan vragen of ze je bagage labelen tot Amsterdam in plaats van Düsseldorf. Ik weet niet of men dit in de praktijk ook doet aangezien ik het ook maar eens gehoord/gelezen heb. Zou wel mooi zijn als dat zou kunnen....
Via Munster Osnabruck met 2 keer overstappenquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:29 schreef ioko het volgende:
Dusseldorf - Vancouver : 1342 EUR
Amsterdam - Vancouver : 1873 EUR
Beiden via KLM-site, voor 2 personen. Ik vind 250 euro pp nogal een belachelijk verschil.
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:35 schreef sempron2400 het volgende:
Een alternatief is wellicht om met KLM vanaf Antwerpen te "vliegen". Dan moet je vanaf Antwerpen de Thalys naar Schiphol nemen voor de aansluitende vlucht, maar op de terugreis heb je op Schiphol je koffers al, en kun je daarna de reis naar eigen inzicht plannen.
Als je in Enschede woont zou ik toch eens naar Münster Osnabruck kijken als vliegveld, das 65 Km, en er zijn ook luchthaven transfer bedrijfjes..quote:Op donderdag 16 april 2009 23:07 schreef Light het volgende:
[..]
Da's geen handige optie als je, zoals ik, in Enschede woont. Enschede - Arnhem is met de trein ongeveer 45 minuten korter dan Enschede - Schiphol.
[..]
Ik heb geen auto.
Of in de herfst met zijn tweetjes nog een weekje wegquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:15 schreef beunhaas96 het volgende:
Ik heb even mijn reis uitgezocht
Rechtstreeks vanuit Düsseldorf - Tenerife Zuid 366 euro inclusief Hotel Casa del Sol P.P.
Rechtstreeks vanaf Amsterdam - Tenerife Zuid 550 euro inclusief Hotel Casa del Sol P.P.
Per persoon scheelt het mij 184 euro, dat maal 4 = 736 euro haal daar 60 euro brandstof af.
En ik bespaar 676 euro. Voor dat geld wil ik best een duurder hotelletje boeken!
Ja dat en wat er al is volgeboekt ook.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Het ligt er maar net aan waar je woont.
Ik woon vlak bij Schiphol en het is voor mij vaak duurder (en het kost zéker meer tijd) om via Weeze, Charleroi of andere buitenlandse vliegvelden te vliegen.
Voor 4 personen wordt zoiets toch al snel weer wat geldquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja dat en wat er al is volgeboekt ook.
Ik ga naar thailand maar het was toch goedkoper over amsterdam dan bv. belgie of duitsland.
Maargoed ben je er vroeg bij dan kan het wel enorm schelen..
En die vliegtaks das helemaal een lachertje want het scheelt maar iets van 30 a 40 euro per ticket bv. naar Thailand. dus zoveel is die taks niet.
Idd een goed plan!quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of in de herfst met zijn tweetjes nog een weekje weg
:-)
Uiteraard maar om dan nog naar duitsland te crossen en te parkeren ervoor dat red je dan weer niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:22 schreef beunhaas96 het volgende:
[..]
Voor 4 personen wordt zoiets toch al snel weer wat geld
Bij de KLM kan je tickets boeken vanaf Brussels (Antwerp Railway Station). Dit houdt in dat je met de Thalys van Antwerpen naar Schiphol reist, en daar verder vliegt.quote:
En bespaard dit ook geld?quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Bij de KLM kan je tickets boeken vanaf Brussels (Antwerp Railway Station). Dit houdt in dat je met de Thalys van Antwerpen naar Schiphol reist, en daar verder vliegt.
Je moet echter wel in Antwerpen zelf tickets halen, dus voor de heenreis moet je ook echt daar vertrekken anders wordt je hele itinerary geannulleerd. Terug kan je natuurlijk gewoon in Amsterdam je koffers van de band halen (wat sowieso al moet) en niet in de Thalys naar Antwerpen stappen.
Waar zie je dat? Klinkt interessantquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Via Munster Osnabruck met 2 keer overstappen
372.35 EUR PP
Voordeel, spotgoedkoop
Nadeel, Lang onderweg, 2 keer overstappen
LH1141 Münster/Osnabrück Frankfurt (Intl.) 18.05.2009
05:45 18.05.2009
06:40 Embraer 170
UA945 Frankfurt (Intl.) Chicago (O'Hare Intl.) 18.05.2009
08:25 18.05.2009
10:33 Boeing 777 all pax models
UA816 Chicago (O'Hare Intl.) Vancouver (Intl.) 18.05.2009
15:30 18.05.2009
18:00 Airbus A319
Met Air France 519,68 EUR als ik een willekeurige datum ingeef, van Düsseldorf vlieg via Charles de Gaulle, en dat zonder te zoeken op de eerstbeste vliegticket sitequote:Op vrijdag 17 april 2009 13:06 schreef Jaguarized het volgende:
Londen - Amsterdam - Singapore met KLM voor 637 euro
Amsterdam - Singapore met KLM voor 891 euro
Dusseldorf - Amsterdam - Singapore met KLM voor 743 euro
Vanaf Bremen lap ik 736 en heb ik 2 vluchten extra bij KLM.
Na het vorig succes van CDA/PvdA regering (Kabinet den Uyl) zijn we ook 20 jaar bezig geweest de zaak weer op de rails te krijgenquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:27 schreef beunhaas96 het volgende:
Ongelooflijk die prijsverschillen!
En dan hoor je vanmorgen ook op het nieuws dat Schiphol "groener" moet worden en dat KLM milieuvriendelijke toestellen moet aanschaffen en dat milieuvervuilende vliegtuigmaatschappijen duurdere tickets gaan krijgen! En dan hoopt het kabinet ook nog dat Schiphol na de crisis zijn luchtvaart weer terug gaat krijgen.
I don't think so! Hoe moeten die nieuwe toestellen anders worden gefinancierd?
dat is dan per luchtvaartmaatschappij anders..quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:46 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Als je 250,- p.p. voor de bagagehandling wil betalen kan dat inderdaad wel ja.
Vanuit New York was dat.
DUS-AMS-JFK (retour) was 370,-
AMS-JFK (retour) was 570,-
De huidige (grote) prijsverschillen komen toch niet zozeer door de Nederlandse overheid maar met name door Schiphol zelf?quote:En dan hoopt het kabinet ook nog dat Schiphol na de crisis zijn luchtvaart weer terug gaat krijgen.
Vind je het gek met al die onnodige kosten die ze maken met die overijverige douaneesquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De huidige (grote) prijsverschillen komen toch niet zozeer door de Nederlandse overheid maar met name door Schiphol zelf?
Nee, dat komt door de KLM!. KLM hanteert een heel laag basis tarief en in Nederland wordt daar bovenop nog steeds 200 euro brandstof toeslag berekend in een tijd dat de prijs van een barrel olie ongekend laag is. En met die toeslagen fluctueren (manipuleren) ze hun prijzen in het buitenland.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De huidige (grote) prijsverschillen komen toch niet zozeer door de Nederlandse overheid maar met name door Schiphol zelf?
Dat is gewoon de prijspolitiek van KLM. Voor KLM is de Nederlandse thuismarkt helemaal niet zo interessant. Die hangt er gewoon een beetje bij.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De huidige (grote) prijsverschillen komen toch niet zozeer door de Nederlandse overheid maar met name door Schiphol zelf?
Dat zal ik onthoudenquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je in Enschede woont zou ik toch eens naar Münster Osnabruck kijken als vliegveld, das 65 Km, en er zijn ook luchthaven transfer bedrijfjes..
Op een normalere tijd vliegen dan 05:00 uur bedoel je?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:25 schreef beunhaas96 het volgende:
Ook een reden om vanuit het buitenland te vliegen, is omdat de dienstregelingen en bestemmingen veel beter zijn. Dat heb ik dus deze week zelf ondervonden.
Dat niet alleen, maar ik moest van de week voor mijn werk in zuid Duitsland (grens met Zwitserland) zijn. Ik wist dat Transavia vanuit Rotterdam naar Friedrichshafen vloog. Wat blijkt dus, Transavia heeft zomer en winterdienstregelingen. In de zomer wordt er dus niet vanuit Rotterdam gevlogen.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op een normalere tijd vliegen dan 05:00 uur bedoel je?
En als je met de auto gewoon doorgereden was, zou de totale reistijd, inclusief de marges die je genomen hebt voor parkeren, inchecken en wachten, waarschijnlijk korter zijn geweest.quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:40 schreef beunhaas96 het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar ik moest van de week voor mijn werk in zuid Duitsland (grens met Zwitserland) zijn. Ik wist dat Transavia vanuit Rotterdam naar Friedrichshafen vloog. Wat blijkt dus, Transavia heeft zomer en winterdienstregelingen. In de zomer wordt er dus niet vanuit Rotterdam gevlogen.
Ik dus op zoek gegaan naar een andere mogelijkheid om daar te komen. En het dichstbijzijnde vliegveld was Zürich. Kosten zouden 359 euro retour met de KLM zijn. Terwijl ik normaal met Transavia maar 240 retour kwijt zou zijn. Uiteindelijk heb ik mijn vlucht vanuit Düsseldorf geboekt met Air Berlin. Kosten? ... 139.12 euro retour!
Probleem is dat ik moest dooreizen naar Barcelona en van Barcelona weer terug Dusseldorf.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:05 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En als je met de auto gewoon doorgereden was, zou de totale reistijd, inclusief de marges die je genomen hebt voor parkeren, inchecken en wachten, waarschijnlijk korter zijn geweest.
TENDENTIEUZE BERICHTGEVING dus ..............quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:49 schreef beunhaas96 het volgende:
Ik las maandag in de spits ook weer een artikel dat Schiphol de duurste luchthaven van europa blijft.
Het blijft dus aantrekkelijk om vanaf andere luchthavens te vliegen
Gelukkig is er een treinstation in de luchthaven. Waarom je je auto weken daar zou willen parkeren, is mij een raadsel.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:06 schreef Dlocks het volgende:
Dus Schiphol is voor vliegmaatschappijen toch echt één van de duurste luchthavens van europa. Zeker als je ook nog je auto wil parkeren (wat bijna duurder is dan het vliegen zelf).
Omdat je soms in de nacht al op Schiphol moet zijn en je in één of ander dorp ver weg woont waardoor OV zeker in de nacht geen optie is. OV is dus niet altijd voor iedereen een optie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gelukkig is er een treinstation in de luchthaven. Waarom je je auto weken daar zou willen parkeren, is mij een raadsel.
Maar inderdaad, Schiphol is te duur.
Omdat mijn 2 treinkaartjes á 35 euro net zo duur zijn als een week parkeren.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gelukkig is er een treinstation in de luchthaven. Waarom je je auto weken daar zou willen parkeren, is mij een raadsel.
Maar inderdaad, Schiphol is te duur.
Omdat met de trein naar schiphol niet altijd een optie is, vroege vluchten, late aankomsten bijvoorbeeldquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gelukkig is er een treinstation in de luchthaven. Waarom je je auto weken daar zou willen parkeren, is mij een raadsel.
Het kabinet stelt van die hoge milieueisen, er zijn zelfs plannen voor een klimaatneutrale luchthaven. Hoe kunnen ze dan verwachten dat Schiphol haar tarieven gaat verlagen? Als NL stopt met het braafste jongetje van de klas te zijn, kan alles veel en veel goedkoper.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:06 schreef Dlocks het volgende:
Niet alleen de vliegtaks maakte Schiphol tot duurste luchthaven van Europa. Ook de landingsrechten, hoge veiligheidskosten en de bijdragen voor woningisolatie komen terug in de ticketprijs. Een volle Airbus 319 is voor landing, verblijf en start vanaf Schiphol bijna 6000 euro aan afdrachten kwijt. Dat is 30 tot 50 procent meer dan op vliegvelden in Brussel, Parijs en Frankfurt. En zelfs driemaal zo veel als in Madrid.
Bron: http://www.telegraaf.nl/r(...)ief_verlagen___.html
Dus Schiphol is voor vliegmaatschappijen toch echt één van de duurste luchthavens van europa. Zeker als je ook nog je auto wil parkeren (wat bijna duurder is dan het vliegen zelf).
Avond er voor al naar Schiphol en eventueel in het Yotel pitten.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat met de trein naar schiphol niet altijd een optie is, vroege vluchten, late aankomsten bijvoorbeeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |