Ja dat is dus ook mijn probleem, ik wil in juli naar Tenerife en zit er zeker over te denken om dat vanuit Düsseldorf of iets dergelijks te boeken. De prijzen vanuit Nederland blijven duur!quote:Op woensdag 15 april 2009 11:15 schreef Yi-Long het volgende:
Yeah, volgens mij is het vanuit Duitsland eigenlijk standaard al een stuk goedkoper. Wij gingen al via Duitsland voordat die hele vliegtax kwam. 2 weken geleden nog iemand gesproken die naar Malaysia gaat en ook daar was het goedkoper om in Duitsland te vertrekken, MET KLM(!), en die gaat vervolgens ook nog eerst naar Amsterdam toe(!), om van daaruit naar Malaysia te vliegen...
...om over de klantvriendelijkheid/service nog maar niet te spreken.
tjsa.. vriendin van mij gaat ook via klmquote:Op woensdag 15 april 2009 11:15 schreef Yi-Long het volgende:
Yeah, volgens mij is het vanuit Duitsland eigenlijk standaard al een stuk goedkoper. Wij gingen al via Duitsland voordat die hele vliegtax kwam. 2 weken geleden nog iemand gesproken die naar Malaysia gaat en ook daar was het goedkoper om in Duitsland te vertrekken, MET KLM(!), en die gaat vervolgens ook nog eerst naar Amsterdam toe(!), om van daaruit naar Malaysia te vliegen...
...om over de klantvriendelijkheid/service nog maar niet te spreken.
Lukt dat wel met je bagage enzo?quote:Op woensdag 15 april 2009 13:07 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
tjsa.. vriendin van mij gaat ook via klm
dusseldorf - amsterdam - kuala lumpur = 840
amsterdam - kuala lumpur = 1200
en op de terug weg stappen zij gewoon lekker uit in Amsterdam
En Schiphol maar zeggen dat de daling komt door de inmiddels afgeschafte vliegtaks en de kredietkrisies.quote:dusseldorf - amsterdam - kuala lumpur = 840
Kutsitequote:Op woensdag 15 april 2009 11:25 schreef TheClown1 het volgende:
via cheaptickets.nl zijn al mijn bestemmingen goedkoper via duitse vliegvelden dan via schiphol
Ik vlieg liever via Schiphol dan via Oslo...quote:Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Alleen al om niet van schiphol te hoeven vliegen is reden genoeg.
HA HA HAquote:Op donderdag 16 april 2009 16:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg liever via Schiphol dan via Oslo...
Wat is dat nou weer voor een gestoorde reactie?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
HA HA HA
Oh My God, Brilliant
ROTFLPIMP
Mja, misschien bedoelt hij dat Oslo wel erg ver ligt om als alternatief voor Schiphol te gebruiken.quote:Op donderdag 16 april 2009 @ 16:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een gestoorde reactie?
Vreemde manier om het uit te drukken dan.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, misschien bedoelt hij dat Oslo wel erg ver ligt om als alternatief voor Schiphol te gebruiken.
Ja, eens. Al doe ik ook maar een gok, hoor. Misschien bedoelt hij er wel heel iets anders mee.quote:Op donderdag 16 april 2009 @ 17:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vreemde manier om het uit te drukken dan.
Voor mij is het zo dat ik kan kiezen om via Oslo, Schiphol of Kopenhagen te vliegen vanaf waar ik woon, en dan geniet Schiphol absoluut de voorkeur.
Omdat?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Alleen al om niet van schiphol te hoeven vliegen is reden genoeg.
Ik had het over VAN schiphol te vliegen, daar heen rijden, file, je auto kwijt raken, gruwelijk duur parkeren, takke eind naar het vliegveld, gruwelijke rijen bij het inchecken, helemaal naar het eind van de fucking D pier te lopen en jij reageerd daarop dat je schiphol fijnen vind dan Oslo. Grappig.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een gestoorde reactie?
Met de KLM is het te combineren... parkeren op een Duits vliegveld en dan toch via Schiphol naar je bestemming. Scheelt vaak behoorlijk wat geld, zowel voor de vlucht als voor het parkeren.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over VAN schiphol te vliegen, daar heen rijden, file, je auto kwijt raken, gruwelijk duur parkeren, takke eind naar het vliegveld, gruwelijke rijen bij het inchecken, helemaal naar het eind van de fucking D pier te lopen en jij reageerd daarop dat je schiphol fijnen vind dan Oslo. Grappig.
Ik vlieg ook liever VIA Dubai dan VIA Los Angeles, maar dat heeft niets met dit topic te maken, het gaat niet over transfer hubs maar over vertrekken van vliegvelden net over de Nederlandse grens tov hoofdzakelijk Schiphol
Oh en met de Trein naar Schiphol, prachtig, kom eens laat aan en probeer dan eens terug te komen.
Waarom zou je perse schiphol als Hub willen, of KLM willen vliegen? Geef mij maar Emirates, Singapore Airlines of desnoods de Luftwaffe voordat ik nog eens met KLM vlieg, en ik heb er nota bene 2 jaar heel prettig gewerkt.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met de KLM is het te combineren... parkeren op een Duits vliegveld en dan toch via Schiphol naar je bestemming. Scheelt vaak behoorlijk wat geld, zowel voor de vlucht als voor het parkeren.
Is natuurlijk vooral aantrekkelijk als je in het oosten van Nederland woont.
Het grote prijsverschil komt ook omdat de vlucht vanaf Dusseldorf via Amsterdam geen rechtstreekse vlucht is. Zou je rechtstreeks vanaf Dusseldorf vliegen, dan wordt het verschil kleiner.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:51 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En Schiphol maar zeggen dat de daling komt door de inmiddels afgeschafte vliegtaks en de kredietkrisies.
Omdat Emirates, SA en Lufthansa geen routes naar Trondheim hebben.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je perse schiphol als Hub willen, of KLM willen vliegen? Geef mij maar Emirates, Singapore Airlines of desnoods de Luftwaffe voordat ik nog eens met KLM vlieg, en ik heb er nota bene 2 jaar heel prettig gewerkt.
En met de trein naar Dusseldorf, is dat dan wel te doen? Volgens mij niet als je vanuit Nederland komt.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh en met de Trein naar Schiphol, prachtig, kom eens laat aan en probeer dan eens terug te komen.
Je kan de ICE nemen, die rijd van Adam, Utrecht, Arnhem, Duisburg, Düsseldorf Luchthaven.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:27 schreef Light het volgende:
[..]
En met de trein naar Dusseldorf, is dat dan wel te doen? Volgens mij niet als je vanuit Nederland komt.
Dat zal vast wel. Op zich vreemd, want bij een tussenstop verbruikt een vliegtuig meer brandstof en moet één keer extra landingsgeld (of hoe dat ook heet) betalen voor het landen op het relatief dure Schiphol. Dus een vliegmaatschappij maakt dan in principe meer kosten en dan hoef je als klant toch minder te betalen. De reden snap ik ook overigens ook wel. Niemand die een vlucht vanaf Dusseldorf met een tussenstop op Schiphol zal nemen als dat duurder is dan een directe vlucht.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:25 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het grote prijsverschil komt ook omdat de vlucht vanaf Dusseldorf via Amsterdam geen rechtstreekse vlucht is. Zou je rechtstreeks vanaf Dusseldorf vliegen, dan wordt het verschil kleiner.
299 km – ca. 2 uur 47 min. Groningen - Dusseldorfquote:Op donderdag 16 april 2009 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Het ligt er volgens mij idd wat mensen hierboven ook al zeiden net aan waar je woont.
Want als ik vanaf Dusseldorf bijv. zou gaan vliegen, om als voorbeeld te nemen..
Ipv. van Schiphol, kost het mij eerst al het het ritje naar Dusseldorf vanaf Groningen, dus aan benzine of treinkaartje ben ik ook al veel geld kwijt.
Offtopic : Nu heb ik het geluk dat ik vanaf Eelde kan vliegen. En ga ik dat ook doen 12 mei .
Bestemmingen vanaf Bremenquote:Op donderdag 16 april 2009 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Het ligt er volgens mij idd wat mensen hierboven ook al zeiden net aan waar je woont.
Want als ik vanaf Dusseldorf bijv. zou gaan vliegen, om als voorbeeld te nemen..
Ipv. van Schiphol, kost het mij eerst al het het ritje naar Dusseldorf vanaf Groningen, dus aan benzine of treinkaartje ben ik ook al veel geld kwijt.
Offtopic : Nu heb ik het geluk dat ik vanaf Eelde kan vliegen. En ga ik dat ook doen 12 mei .
Da's geen handige optie als je, zoals ik, in Enschede woont. Enschede - Arnhem is met de trein ongeveer 45 minuten korter dan Enschede - Schiphol.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan de ICE nemen, die rijd van Adam, Utrecht, Arnhem, Duisburg, Düsseldorf Luchthaven.
Ik heb geen auto.quote:Maar goed, ik neem de auto.
Het schijnt, let op "schijnt", dat je op de terugweg op het vliegveld van vertrek kan vragen of ze je bagage labelen tot Amsterdam in plaats van Düsseldorf. Ik weet niet of men dit in de praktijk ook doet aangezien ik het ook maar eens gehoord/gelezen heb. Zou wel mooi zijn als dat zou kunnen....quote:Op woensdag 15 april 2009 13:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Lukt dat wel met je bagage enzo?
Persoonlijk zou ik dan gewoon liever doorgaan naar Duitsland en daar door de douane gaan. In DL zit de douane er nog gewoon om voor de veiligheid te checken, terwijl ze in NL meer bezig zijn om de staatskas wat extra te spekken.
Mijn ouders wonen ook nabij Eelde. Die zijn in 10 minuten op het vliegveld en maken daar ook iedere zomer gebruik vanquote:Op donderdag 16 april 2009 @ 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Als je 250,- p.p. voor de bagagehandling wil betalen kan dat inderdaad wel ja.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:07 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
tjsa.. vriendin van mij gaat ook via klm
dusseldorf - amsterdam - kuala lumpur = 840
en op de terug weg stappen zij gewoon lekker uit in Amsterdam
2 jaar geleden vanuit China lukte het een groep van mijn reisgezelschap wel, en een ander deel niet (die namen een vlucht een aantal dagen later). Het schijnt dat er europese wetgeving is, dat je zelf je transfer mag doen (qua bagage). Als je aankomt mag je daarom je bagage ophalen, en dan check je gewoon niet in voor je vervolgvlucht. Vliegtuigmaatschappijen doen er volgens mij alles aan om dit te ontmoedigen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 02:33 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het schijnt, let op "schijnt", dat je op de terugweg op het vliegveld van vertrek kan vragen of ze je bagage labelen tot Amsterdam in plaats van Düsseldorf. Ik weet niet of men dit in de praktijk ook doet aangezien ik het ook maar eens gehoord/gelezen heb. Zou wel mooi zijn als dat zou kunnen....
Via Munster Osnabruck met 2 keer overstappenquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:29 schreef ioko het volgende:
Dusseldorf - Vancouver : 1342 EUR
Amsterdam - Vancouver : 1873 EUR
Beiden via KLM-site, voor 2 personen. Ik vind 250 euro pp nogal een belachelijk verschil.
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:35 schreef sempron2400 het volgende:
Een alternatief is wellicht om met KLM vanaf Antwerpen te "vliegen". Dan moet je vanaf Antwerpen de Thalys naar Schiphol nemen voor de aansluitende vlucht, maar op de terugreis heb je op Schiphol je koffers al, en kun je daarna de reis naar eigen inzicht plannen.
Als je in Enschede woont zou ik toch eens naar Münster Osnabruck kijken als vliegveld, das 65 Km, en er zijn ook luchthaven transfer bedrijfjes..quote:Op donderdag 16 april 2009 23:07 schreef Light het volgende:
[..]
Da's geen handige optie als je, zoals ik, in Enschede woont. Enschede - Arnhem is met de trein ongeveer 45 minuten korter dan Enschede - Schiphol.
[..]
Ik heb geen auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |