abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68033676
Ik wil binnenkort mijn vakantie gaan boeken. Nu vraag ik me af, of het zich nog loont om vanuit het buitenland te vliegen nu de vliegtax gaat verdwijnen?

Wat denken jullie?
  woensdag 15 april 2009 @ 11:15:37 #2
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_68033912
Ik zag gisteren in de Volkskrant een advertentie van Kras.nl over een rondreis door Thailand. Zij adverteerden met vliegen vanaf Nederland vanaf prijs ca 1400 euro p.p en vliegen vanaf Düsseldorf voor de zelfde vakantie vanaf ca 1100 euro p.p. Dus afhankelijk van naar welk land je gaat vliegen kan het lonen om vanuit het buitenland te vliegen..

Overigens was/is Schiphol niet duur door de vliegtaks die inmiddels is afgeschaft. Schiphol was daarvoor al duur en is dat nog steeds (met of zonder vliegtaks).
  woensdag 15 april 2009 @ 11:15:56 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68033923
Yeah, volgens mij is het vanuit Duitsland eigenlijk standaard al een stuk goedkoper. Wij gingen al via Duitsland voordat die hele vliegtax kwam. 2 weken geleden nog iemand gesproken die naar Malaysia gaat en ook daar was het goedkoper om in Duitsland te vertrekken, MET KLM(!), en die gaat vervolgens ook nog eerst naar Amsterdam toe(!), om van daaruit naar Malaysia te vliegen...

...om over de klantvriendelijkheid/service nog maar niet te spreken.
pi_68034233
via cheaptickets.nl zijn al mijn bestemmingen goedkoper via duitse vliegvelden dan via schiphol
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_68034267
Het ligt er maar net aan waar je woont.
Ik woon vlak bij Schiphol en het is voor mij vaak duurder (en het kost zéker meer tijd) om via Weeze, Charleroi of andere buitenlandse vliegvelden te vliegen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_68034278
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:15 schreef Yi-Long het volgende:
Yeah, volgens mij is het vanuit Duitsland eigenlijk standaard al een stuk goedkoper. Wij gingen al via Duitsland voordat die hele vliegtax kwam. 2 weken geleden nog iemand gesproken die naar Malaysia gaat en ook daar was het goedkoper om in Duitsland te vertrekken, MET KLM(!), en die gaat vervolgens ook nog eerst naar Amsterdam toe(!), om van daaruit naar Malaysia te vliegen...

Ja dat is dus ook mijn probleem, ik wil in juli naar Tenerife en zit er zeker over te denken om dat vanuit Düsseldorf of iets dergelijks te boeken. De prijzen vanuit Nederland blijven duur!

Ik vroeg me alleen af of er al mensen zijn die verandering zien, in de Nederlandse reissector?
  woensdag 15 april 2009 @ 11:47:01 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_68034863
Mijn broer vertrekt over een week of 6 naar Italie. Voor zo'n klein stukje scheelde vliegen vanuit Duitsland al ¤80pp in vergelijking met Schiphol.
pi_68034972
Als je naar Tenerife wilt zou ik vanaf Weeze met Ryanair, is 9 van de 10 keer goedkoper dan vanaf Schiphol
pi_68037343
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:15 schreef Yi-Long het volgende:

tjsa.. vriendin van mij gaat ook via klm

dusseldorf - amsterdam - kuala lumpur = 840
amsterdam - kuala lumpur = 1200

en op de terug weg stappen zij gewoon lekker uit in Amsterdam
  woensdag 15 april 2009 @ 13:15:44 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68037545
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:07 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Lukt dat wel met je bagage enzo?
Persoonlijk zou ik dan gewoon liever doorgaan naar Duitsland en daar door de douane gaan. In DL zit de douane er nog gewoon om voor de veiligheid te checken, terwijl ze in NL meer bezig zijn om de staatskas wat extra te spekken.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:51:27 #11
18159 Dlocks
pi_68038467
quote:
En Schiphol maar zeggen dat de daling komt door de inmiddels afgeschafte vliegtaks en de kredietkrisies.
pi_68038840
Vliegen vanuit Dusseldorf is altijd al goedkoper geweest, ook voor de vliegtaks. Het is alleen dat rond die tijd natuurlijk alles meer in het nieuws kwam waardoor het de mensen meer opviel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 15 april 2009 @ 19:56:32 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68049860
Vliegen van bv Munster Osnabruck is goedkoper en het parkeren is goedkoper
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68049947
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:25 schreef TheClown1 het volgende:
via cheaptickets.nl zijn al mijn bestemmingen goedkoper via duitse vliegvelden dan via schiphol
Kutsite
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 21:37:53 #15
45833 crew  Fogel
pi_68053661
Tip: Als je met de KLM vanaf Duitsland vertrekt, boek dan via www.klm.de en niet via www.klm.nl, kan zomaar honderd euro schelen, zelfs binnen Europa (want de Duitse actietarieven krijg je via .nl niet te zien...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_68058554
Brussel - New York (retour) geboekt voor 320 per persoon (directe vlucht, inclusief taxes, etc)

Amsterdam - New York kon ik rond dezelfde data voor 580 op zijn minst vinden, was nog wel inclusief vliegtax maar 535 is toch nog steeds een procent of 65 meer dan 320.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_68077506
Ik kwam net deze online reisorganisatie (holidaycheck) tegen die zich speciaal richt op vliegen vanuit Duitsland.

Het zal zich dus idd nog lonen om vanuit het buitenland te vliegen.
  donderdag 16 april 2009 @ 16:54:58 #18
45206 Pietverdriet
pi_68077549
Alleen al om niet van schiphol te hoeven vliegen is reden genoeg.
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 16:55:56 #19
45833 crew  Fogel
pi_68077590
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vlieg liever via Schiphol dan via Oslo...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 16 april 2009 @ 16:57:10 #20
45206 Pietverdriet
pi_68077664
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik vlieg liever via Schiphol dan via Oslo...
HA HA HA
Oh My God, Brilliant
ROTFLPIMP
  donderdag 16 april 2009 @ 16:58:13 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68077714
Mja ach, hoe dicht woon je bij andere vliegvelden in de buurt en hoe erg zit je op de centen?

Wij wonen vlakbij Schiphol. Er is geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om naar Duitsland of België te treinen omdat ik daar voor een beetje goedkoper het vliegtuig in kan. Bovendien, dat geld van die treinreis komt er ook bovenop. Vraag me af hoe groot het prijsverschill dan wordt.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 16:59:00 #22
45833 crew  Fogel
pi_68077749
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

HA HA HA
Oh My God, Brilliant
ROTFLPIMP
Wat is dat nou weer voor een gestoorde reactie?
  donderdag 16 april 2009 @ 17:25:01 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68078668
quote:
Op donderdag 16 april 2009 @ 16:59 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mja, misschien bedoelt hij dat Oslo wel erg ver ligt om als alternatief voor Schiphol te gebruiken.
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 17:31:09 #24
45833 crew  Fogel
pi_68078882
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mja, misschien bedoelt hij dat Oslo wel erg ver ligt om als alternatief voor Schiphol te gebruiken.
Vreemde manier om het uit te drukken dan.
Voor mij is het zo dat ik kan kiezen om via Oslo, Schiphol of Kopenhagen te vliegen vanaf waar ik woon, en dan geniet Schiphol absoluut de voorkeur.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:34:45 #25
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68079016
quote:
Op donderdag 16 april 2009 @ 17:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vreemde manier om het uit te drukken dan.
Voor mij is het zo dat ik kan kiezen om via Oslo, Schiphol of Kopenhagen te vliegen vanaf waar ik woon, en dan geniet Schiphol absoluut de voorkeur.
Ja, eens. Al doe ik ook maar een gok, hoor. Misschien bedoelt hij er wel heel iets anders mee.
* Natalie vliegt ook graag via Schiphol.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:38:56 #26
18159 Dlocks
pi_68079177
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat?
  donderdag 16 april 2009 @ 17:47:04 #27
45206 Pietverdriet
pi_68079493
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:59 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik had het over VAN schiphol te vliegen, daar heen rijden, file, je auto kwijt raken, gruwelijk duur parkeren, takke eind naar het vliegveld, gruwelijke rijen bij het inchecken, helemaal naar het eind van de fucking D pier te lopen en jij reageerd daarop dat je schiphol fijnen vind dan Oslo. Grappig.
Ik vlieg ook liever VIA Dubai dan VIA Los Angeles, maar dat heeft niets met dit topic te maken, het gaat niet over transfer hubs maar over vertrekken van vliegvelden net over de Nederlandse grens tov hoofdzakelijk Schiphol

Oh en met de Trein naar Schiphol, prachtig, kom eens laat aan en probeer dan eens terug te komen.
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 18:29:23 #28
45833 crew  Fogel
pi_68080968
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had het over VAN schiphol te vliegen, daar heen rijden, file, je auto kwijt raken, gruwelijk duur parkeren, takke eind naar het vliegveld, gruwelijke rijen bij het inchecken, helemaal naar het eind van de fucking D pier te lopen en jij reageerd daarop dat je schiphol fijnen vind dan Oslo. Grappig.
Ik vlieg ook liever VIA Dubai dan VIA Los Angeles, maar dat heeft niets met dit topic te maken, het gaat niet over transfer hubs maar over vertrekken van vliegvelden net over de Nederlandse grens tov hoofdzakelijk Schiphol

Oh en met de Trein naar Schiphol, prachtig, kom eens laat aan en probeer dan eens terug te komen.
Met de KLM is het te combineren... parkeren op een Duits vliegveld en dan toch via Schiphol naar je bestemming. Scheelt vaak behoorlijk wat geld, zowel voor de vlucht als voor het parkeren.
Is natuurlijk vooral aantrekkelijk als je in het oosten van Nederland woont.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:38:47 #29
45206 Pietverdriet
pi_68081320
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Met de KLM is het te combineren... parkeren op een Duits vliegveld en dan toch via Schiphol naar je bestemming. Scheelt vaak behoorlijk wat geld, zowel voor de vlucht als voor het parkeren.
Is natuurlijk vooral aantrekkelijk als je in het oosten van Nederland woont.
Waarom zou je perse schiphol als Hub willen, of KLM willen vliegen? Geef mij maar Emirates, Singapore Airlines of desnoods de Luftwaffe voordat ik nog eens met KLM vlieg, en ik heb er nota bene 2 jaar heel prettig gewerkt.
pi_68087164
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:51 schreef Dlocks het volgende:

[..]

En Schiphol maar zeggen dat de daling komt door de inmiddels afgeschafte vliegtaks en de kredietkrisies.
Het grote prijsverschil komt ook omdat de vlucht vanaf Dusseldorf via Amsterdam geen rechtstreekse vlucht is. Zou je rechtstreeks vanaf Dusseldorf vliegen, dan wordt het verschil kleiner.
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 21:54:25 #31
45833 crew  Fogel
pi_68088249
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je perse schiphol als Hub willen, of KLM willen vliegen? Geef mij maar Emirates, Singapore Airlines of desnoods de Luftwaffe voordat ik nog eens met KLM vlieg, en ik heb er nota bene 2 jaar heel prettig gewerkt.
Omdat Emirates, SA en Lufthansa geen routes naar Trondheim hebben.
Ik kan kiezen uit het volgende:
- KLM via Schiphol
- SAS via Oslo (en dan is vaak nog een 2e overstap nodig)
- SAS/Widerøe via Kopenhagen

Aangezien ik een bloedhekel heb aan (de economyclass van) SAS vervallen 2 van de 3 opties.
pi_68089653
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

En met de trein naar Dusseldorf, is dat dan wel te doen? Volgens mij niet als je vanuit Nederland komt.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:31:53 #33
45206 Pietverdriet
pi_68089804
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:27 schreef Light het volgende:

[..]

En met de trein naar Dusseldorf, is dat dan wel te doen? Volgens mij niet als je vanuit Nederland komt.
Je kan de ICE nemen, die rijd van Adam, Utrecht, Arnhem, Duisburg, Düsseldorf Luchthaven.
Maar goed, ik neem de auto.
pi_68089871
Het ligt er volgens mij idd wat mensen hierboven ook al zeiden net aan waar je woont.
Want als ik vanaf Dusseldorf bijv. zou gaan vliegen, om als voorbeeld te nemen..
Ipv. van Schiphol, kost het mij eerst al het het ritje naar Dusseldorf vanaf Groningen, dus aan benzine of treinkaartje ben ik ook al veel geld kwijt.

Offtopic : Nu heb ik het geluk dat ik vanaf Eelde kan vliegen. En ga ik dat ook doen 12 mei .
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  donderdag 16 april 2009 @ 22:48:50 #35
18159 Dlocks
pi_68090424
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:25 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het grote prijsverschil komt ook omdat de vlucht vanaf Dusseldorf via Amsterdam geen rechtstreekse vlucht is. Zou je rechtstreeks vanaf Dusseldorf vliegen, dan wordt het verschil kleiner.
Dat zal vast wel. Op zich vreemd, want bij een tussenstop verbruikt een vliegtuig meer brandstof en moet één keer extra landingsgeld (of hoe dat ook heet) betalen voor het landen op het relatief dure Schiphol. Dus een vliegmaatschappij maakt dan in principe meer kosten en dan hoef je als klant toch minder te betalen. De reden snap ik ook overigens ook wel. Niemand die een vlucht vanaf Dusseldorf met een tussenstop op Schiphol zal nemen als dat duurder is dan een directe vlucht.
pi_68090489
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Het ligt er volgens mij idd wat mensen hierboven ook al zeiden net aan waar je woont.
Want als ik vanaf Dusseldorf bijv. zou gaan vliegen, om als voorbeeld te nemen..
Ipv. van Schiphol, kost het mij eerst al het het ritje naar Dusseldorf vanaf Groningen, dus aan benzine of treinkaartje ben ik ook al veel geld kwijt.

Offtopic : Nu heb ik het geluk dat ik vanaf Eelde kan vliegen. En ga ik dat ook doen 12 mei .
299 km – ca. 2 uur 47 min. Groningen - Dusseldorf
181 km – ca. 1 uur 49 min. Amsterdam - Groningen

mwah. valt nog wel.. ben je nog altijd goedkoper uit
  donderdag 16 april 2009 @ 22:59:10 #37
45206 Pietverdriet
pi_68090834
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:

Bestemmingen vanaf Bremen
http://www.airport-bremen(...)mer-2009/abflug.html
180 Km vanaf Groningen en er gaat een directe lijnbus
http://www.publicexpress.de/
pi_68091118
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan de ICE nemen, die rijd van Adam, Utrecht, Arnhem, Duisburg, Düsseldorf Luchthaven.
Da's geen handige optie als je, zoals ik, in Enschede woont. Enschede - Arnhem is met de trein ongeveer 45 minuten korter dan Enschede - Schiphol.
quote:
Maar goed, ik neem de auto.
Ik heb geen auto.
  vrijdag 17 april 2009 @ 02:33:22 #39
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_68095025
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Lukt dat wel met je bagage enzo?
Persoonlijk zou ik dan gewoon liever doorgaan naar Duitsland en daar door de douane gaan. In DL zit de douane er nog gewoon om voor de veiligheid te checken, terwijl ze in NL meer bezig zijn om de staatskas wat extra te spekken.
Het schijnt, let op "schijnt", dat je op de terugweg op het vliegveld van vertrek kan vragen of ze je bagage labelen tot Amsterdam in plaats van Düsseldorf. Ik weet niet of men dit in de praktijk ook doet aangezien ik het ook maar eens gehoord/gelezen heb. Zou wel mooi zijn als dat zou kunnen....
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:40:17 #40
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68096432
quote:
Op donderdag 16 april 2009 @ 22:33 schreef Miss_paraplu het volgende:

Mijn ouders wonen ook nabij Eelde. Die zijn in 10 minuten op het vliegveld en maken daar ook iedere zomer gebruik van
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:46:03 #41
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68096507
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:07 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Als je 250,- p.p. voor de bagagehandling wil betalen kan dat inderdaad wel ja.
Vanuit New York was dat.

DUS-AMS-JFK (retour) was 370,-
AMS-JFK (retour) was 570,-
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:53:49 #42
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_68096656
Zal vast lonen, maar ik blijf vliegen via Schiphol
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:23:23 #43
85962 ioko
I Appear Missing
pi_68097280
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 02:33 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Het schijnt, let op "schijnt", dat je op de terugweg op het vliegveld van vertrek kan vragen of ze je bagage labelen tot Amsterdam in plaats van Düsseldorf. Ik weet niet of men dit in de praktijk ook doet aangezien ik het ook maar eens gehoord/gelezen heb. Zou wel mooi zijn als dat zou kunnen....
2 jaar geleden vanuit China lukte het een groep van mijn reisgezelschap wel, en een ander deel niet (die namen een vlucht een aantal dagen later). Het schijnt dat er europese wetgeving is, dat je zelf je transfer mag doen (qua bagage). Als je aankomt mag je daarom je bagage ophalen, en dan check je gewoon niet in voor je vervolgvlucht. Vliegtuigmaatschappijen doen er volgens mij alles aan om dit te ontmoedigen.

We vlogen toen via Dusseldorf, dat scheelde volgens mij 300 euro op een retourvlucht, maal 20 mensen. Echt te achterlijk dat je vervolgens met KLM via Schiphol vliegt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:29:49 #44
85962 ioko
I Appear Missing
pi_68097425
Dusseldorf - Vancouver : 1342 EUR

Amsterdam - Vancouver : 1873 EUR

Beiden via KLM-site, voor 2 personen. Ik vind 250 euro pp nogal een belachelijk verschil.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_68097556
Een alternatief is wellicht om met KLM vanaf Antwerpen te "vliegen". Dan moet je vanaf Antwerpen de Thalys naar Schiphol nemen voor de aansluitende vlucht, maar op de terugreis heb je op Schiphol je koffers al, en kun je daarna de reis naar eigen inzicht plannen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:51:04 #46
45206 Pietverdriet
pi_68097969
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:29 schreef ioko het volgende:
Dusseldorf - Vancouver : 1342 EUR

Amsterdam - Vancouver : 1873 EUR

Beiden via KLM-site, voor 2 personen. Ik vind 250 euro pp nogal een belachelijk verschil.
Via Munster Osnabruck met 2 keer overstappen
372.35 EUR PP
Voordeel, spotgoedkoop
Nadeel, Lang onderweg, 2 keer overstappen

LH1141 Münster/Osnabrück Frankfurt (Intl.) 18.05.2009
05:45 18.05.2009
06:40 Embraer 170
UA945 Frankfurt (Intl.) Chicago (O'Hare Intl.) 18.05.2009
08:25 18.05.2009
10:33 Boeing 777 all pax models
UA816 Chicago (O'Hare Intl.) Vancouver (Intl.) 18.05.2009
15:30 18.05.2009
18:00 Airbus A319
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:54:20 #47
45206 Pietverdriet
pi_68098068
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:35 schreef sempron2400 het volgende:
Een alternatief is wellicht om met KLM vanaf Antwerpen te "vliegen". Dan moet je vanaf Antwerpen de Thalys naar Schiphol nemen voor de aansluitende vlucht, maar op de terugreis heb je op Schiphol je koffers al, en kun je daarna de reis naar eigen inzicht plannen.
Hoe bedoel je dit?
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:01:08 #48
45206 Pietverdriet
pi_68098255
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:07 schreef Light het volgende:

[..]

Da's geen handige optie als je, zoals ik, in Enschede woont. Enschede - Arnhem is met de trein ongeveer 45 minuten korter dan Enschede - Schiphol.
[..]

Ik heb geen auto.
Als je in Enschede woont zou ik toch eens naar Münster Osnabruck kijken als vliegveld, das 65 Km, en er zijn ook luchthaven transfer bedrijfjes..
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:04:21 #49
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68098362
Schiphol is achterlijk duur. Vooral als je niet kansloos ver van de grens woont, loont het al snel om via Duitsland te vliegen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68098777
Ik heb even mijn reis uitgezocht

Rechtstreeks vanuit Düsseldorf - Tenerife Zuid 366 euro inclusief Hotel Casa del Sol P.P.
Rechtstreeks vanaf Amsterdam - Tenerife Zuid 550 euro inclusief Hotel Casa del Sol P.P.

Per persoon scheelt het mij 184 euro, dat maal 4 = 736 euro haal daar 60 euro brandstof af.

En ik bespaar 676 euro. Voor dat geld wil ik best een duurder hotelletje boeken!
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:17:17 #51
45206 Pietverdriet
pi_68098829
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:15 schreef beunhaas96 het volgende:
Ik heb even mijn reis uitgezocht

Rechtstreeks vanuit Düsseldorf - Tenerife Zuid 366 euro inclusief Hotel Casa del Sol P.P.
Rechtstreeks vanaf Amsterdam - Tenerife Zuid 550 euro inclusief Hotel Casa del Sol P.P.

Per persoon scheelt het mij 184 euro, dat maal 4 = 736 euro haal daar 60 euro brandstof af.

En ik bespaar 676 euro. Voor dat geld wil ik best een duurder hotelletje boeken!
Of in de herfst met zijn tweetjes nog een weekje weg
:-)
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:18:18 #52
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68098865
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Het ligt er maar net aan waar je woont.
Ik woon vlak bij Schiphol en het is voor mij vaak duurder (en het kost zéker meer tijd) om via Weeze, Charleroi of andere buitenlandse vliegvelden te vliegen.
Ja dat en wat er al is volgeboekt ook.
Ik ga naar thailand maar het was toch goedkoper over amsterdam dan bv. belgie of duitsland.
Maargoed ben je er vroeg bij dan kan het wel enorm schelen..
En die vliegtaks das helemaal een lachertje want het scheelt maar iets van 30 a 40 euro per ticket bv. naar Thailand. dus zoveel is die taks niet.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68099008
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:18 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ja dat en wat er al is volgeboekt ook.
Ik ga naar thailand maar het was toch goedkoper over amsterdam dan bv. belgie of duitsland.
Maargoed ben je er vroeg bij dan kan het wel enorm schelen..
En die vliegtaks das helemaal een lachertje want het scheelt maar iets van 30 a 40 euro per ticket bv. naar Thailand. dus zoveel is die taks niet.
Voor 4 personen wordt zoiets toch al snel weer wat geld
pi_68099024
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of in de herfst met zijn tweetjes nog een weekje weg
:-)
Idd een goed plan!
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:26:44 #55
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68099150
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:22 schreef beunhaas96 het volgende:

[..]

Voor 4 personen wordt zoiets toch al snel weer wat geld
Uiteraard maar om dan nog naar duitsland te crossen en te parkeren ervoor dat red je dan weer niet.
Viel me ook op hoor (mits je eerder kunt boeken en dus de keuze hebt) dat via buitenland je zo 2 a 3 honderd euro op een ticket kunt besparen maar waar dat hem nou in zit.. geen idee.. en eigenlijk ook van de zotte!
Gelukkig had ik nu mazzel om het dicht bij huis te kunnen krijgen,.. zit ook nog eens met gekoelde medicijnen die mee moeten dus was al een behoorlijk gedoe.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68100519
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Bij de KLM kan je tickets boeken vanaf Brussels (Antwerp Railway Station). Dit houdt in dat je met de Thalys van Antwerpen naar Schiphol reist, en daar verder vliegt.

Je moet echter wel in Antwerpen zelf tickets halen, dus voor de heenreis moet je ook echt daar vertrekken anders wordt je hele itinerary geannulleerd. Terug kan je natuurlijk gewoon in Amsterdam je koffers van de band halen (wat sowieso al moet) en niet in de Thalys naar Antwerpen stappen.
pi_68101476
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:04 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Bij de KLM kan je tickets boeken vanaf Brussels (Antwerp Railway Station). Dit houdt in dat je met de Thalys van Antwerpen naar Schiphol reist, en daar verder vliegt.

Je moet echter wel in Antwerpen zelf tickets halen, dus voor de heenreis moet je ook echt daar vertrekken anders wordt je hele itinerary geannulleerd. Terug kan je natuurlijk gewoon in Amsterdam je koffers van de band halen (wat sowieso al moet) en niet in de Thalys naar Antwerpen stappen.
En bespaard dit ook geld?
pi_68102331
Ligt maar net aan de tijd en route.

Als ik nu snel even keek voor een retour New York in mei, scheelt de optie met trein uit Antwerpen 100 euro dan met vertrek uit Schiphol, voor dezelfde vlucht.
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:21:10 #59
85962 ioko
I Appear Missing
pi_68103444
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Via Munster Osnabruck met 2 keer overstappen
372.35 EUR PP
Voordeel, spotgoedkoop
Nadeel, Lang onderweg, 2 keer overstappen

LH1141 Münster/Osnabrück Frankfurt (Intl.) 18.05.2009
05:45 18.05.2009
06:40 Embraer 170
UA945 Frankfurt (Intl.) Chicago (O'Hare Intl.) 18.05.2009
08:25 18.05.2009
10:33 Boeing 777 all pax models
UA816 Chicago (O'Hare Intl.) Vancouver (Intl.) 18.05.2009
15:30 18.05.2009
18:00 Airbus A319
Waar zie je dat? Klinkt interessant .
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:22:47 #60
45206 Pietverdriet
pi_68103521
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:21 schreef ioko het volgende:

[..]

Waar zie je dat? Klinkt interessant .
http://www.start.de/microsites/fh_muenster/
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:06:26 #61
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_68105100
Londen - Amsterdam - Abu Dhabi met KLM voor 452 euro
Amsterdam - Abu Dhabi met KLM voor 862 euro
Dusseldorf - Amsterdam - Abu Dhabi met KLM voor 519 euro

Londen - Amsterdam - Singapore met KLM voor 637 euro
Amsterdam - Singapore met KLM voor 891 euro
Dusseldorf - Amsterdam - Singapore met KLM voor 743 euro
Vanaf Bremen lap ik 736 en heb ik 2 vluchten extra bij KLM.

Dat KLM de vluchten binnen Europa naar Amsterdam probeert vol te krijgen was al langer duidelijk maar de kortingen die worden gegeven zijn wel gigantisch hoog.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:13:33 #62
45206 Pietverdriet
pi_68105389
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:06 schreef Jaguarized het volgende:

Londen - Amsterdam - Singapore met KLM voor 637 euro
Amsterdam - Singapore met KLM voor 891 euro
Dusseldorf - Amsterdam - Singapore met KLM voor 743 euro
Vanaf Bremen lap ik 736 en heb ik 2 vluchten extra bij KLM.
Met Air France 519,68 EUR als ik een willekeurige datum ingeef, van Düsseldorf vlieg via Charles de Gaulle, en dat zonder te zoeken op de eerstbeste vliegticket site
pi_68105942
Ongelooflijk die prijsverschillen!

En dan hoor je vanmorgen ook op het nieuws dat Schiphol "groener" moet worden en dat KLM milieuvriendelijke toestellen moet aanschaffen en dat milieuvervuilende vliegtuigmaatschappijen duurdere tickets gaan krijgen! En dan hoopt het kabinet ook nog dat Schiphol na de crisis zijn luchtvaart weer terug gaat krijgen.

I don't think so! Hoe moeten die nieuwe toestellen anders worden gefinancierd?
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:31:01 #64
45206 Pietverdriet
pi_68106074
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:27 schreef beunhaas96 het volgende:
Ongelooflijk die prijsverschillen!

En dan hoor je vanmorgen ook op het nieuws dat Schiphol "groener" moet worden en dat KLM milieuvriendelijke toestellen moet aanschaffen en dat milieuvervuilende vliegtuigmaatschappijen duurdere tickets gaan krijgen! En dan hoopt het kabinet ook nog dat Schiphol na de crisis zijn luchtvaart weer terug gaat krijgen.

I don't think so! Hoe moeten die nieuwe toestellen anders worden gefinancierd?
Na het vorig succes van CDA/PvdA regering (Kabinet den Uyl) zijn we ook 20 jaar bezig geweest de zaak weer op de rails te krijgen
pi_68107711
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:46 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Als je 250,- p.p. voor de bagagehandling wil betalen kan dat inderdaad wel ja.
Vanuit New York was dat.

DUS-AMS-JFK (retour) was 370,-
AMS-JFK (retour) was 570,-
dat is dan per luchtvaartmaatschappij anders..
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:17:30 #66
18159 Dlocks
pi_68107983
quote:
En dan hoopt het kabinet ook nog dat Schiphol na de crisis zijn luchtvaart weer terug gaat krijgen.
De huidige (grote) prijsverschillen komen toch niet zozeer door de Nederlandse overheid maar met name door Schiphol zelf?
pi_68229525
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef Dlocks het volgende:

[..]

De huidige (grote) prijsverschillen komen toch niet zozeer door de Nederlandse overheid maar met name door Schiphol zelf?
Vind je het gek met al die onnodige kosten die ze maken met die overijverige douanees
pi_68239791
quote:

[..]

Nee, dat komt door de KLM!. KLM hanteert een heel laag basis tarief en in Nederland wordt daar bovenop nog steeds 200 euro brandstof toeslag berekend in een tijd dat de prijs van een barrel olie ongekend laag is. En met die toeslagen fluctueren (manipuleren) ze hun prijzen in het buitenland.

En andere maatschappijen die vanaf Amsterdam vliegen lachen zich dood. Die kunnen dus prijzen zoals KLM berekenen voor dezelfde route, terwijl ze vanaf Heathrow onderling zwaar moeten concurreren. Ik snap nog steeds niet waarom Neelie Kroes hier nog niet ingegrepen heeft want het begint toch aardig op kartel vorming te lijken. En als individu krijg je van de KLM echt geen bevredigend antwoord wanneer je als zeer regelmatige reiziger vraagt waarom een intercontinentaal KLM ticket van DUS of LHR of BRU via AMS nu altijd goedkoper is dan direct vanaf AMS.

Maar voor mij nog één jaar en dan ben ik Platinum Member for Life den dan zien ze mij voorlopig niet meer terug bij onze nationale trots, ofwel de LCC in het buitenland!
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:03:35 #69
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_68242905
quote:

[..]

Dat is gewoon de prijspolitiek van KLM. Voor KLM is de Nederlandse thuismarkt helemaal niet zo interessant. Die hangt er gewoon een beetje bij.
KLM is zo groot geworden doordat de maatschappij in de rest van Europa een reputatie opgebouwd heeft van een vrij goede maatschappij met vrij goedkope tarieven op intercontinentale trajecten via Schiphol, dat alom bekendstaat als een comfortabele luchthaven waar je snel kunt overstappen.
Dus Duitsers en Italianen vliegen graag met KLM omdat die goedkoop is en betrouwbaar en overstappen op Schiphol geen straf is. Zo krijgt onze nationale trots haar vliegtuigen vol. Niet met Nederlanders, maar met buitenlanders, en dat allemaal via Schiphol.
En als Nederlanders dan zo nodig met KLM willen vliegen, dan moeten ze voor het privilege om niet te hoeven overstappen fors betalen, vindt KLM. Daar komt bij dat voor zakelijke reizigers de prijs minder van belang is en vooral de tijdbesparing van een rechtstreekse vlucht geldt.
It's not a lie, if you believe
pi_68248154
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je in Enschede woont zou ik toch eens naar Münster Osnabruck kijken als vliegveld, das 65 Km, en er zijn ook luchthaven transfer bedrijfjes..
Dat zal ik onthouden Uiteindelijk wordt het natuurlijk toch een prijs-kwaliteit-vergelijking.
pi_68308031
Ook een reden om vanuit het buitenland te vliegen, is omdat de dienstregelingen en bestemmingen veel beter zijn. Dat heb ik dus deze week zelf ondervonden.
  donderdag 23 april 2009 @ 17:38:14 #72
45206 Pietverdriet
pi_68310093
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:25 schreef beunhaas96 het volgende:
Ook een reden om vanuit het buitenland te vliegen, is omdat de dienstregelingen en bestemmingen veel beter zijn. Dat heb ik dus deze week zelf ondervonden.
Op een normalere tijd vliegen dan 05:00 uur bedoel je?
pi_68328340
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op een normalere tijd vliegen dan 05:00 uur bedoel je?
Dat niet alleen, maar ik moest van de week voor mijn werk in zuid Duitsland (grens met Zwitserland) zijn. Ik wist dat Transavia vanuit Rotterdam naar Friedrichshafen vloog. Wat blijkt dus, Transavia heeft zomer en winterdienstregelingen. In de zomer wordt er dus niet vanuit Rotterdam gevlogen.
Ik dus op zoek gegaan naar een andere mogelijkheid om daar te komen. En het dichstbijzijnde vliegveld was Zürich. Kosten zouden 359 euro retour met de KLM zijn. Terwijl ik normaal met Transavia maar 240 retour kwijt zou zijn. Uiteindelijk heb ik mijn vlucht vanuit Düsseldorf geboekt met Air Berlin. Kosten? ... 139.12 euro retour!
pi_68336466
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:40 schreef beunhaas96 het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar ik moest van de week voor mijn werk in zuid Duitsland (grens met Zwitserland) zijn. Ik wist dat Transavia vanuit Rotterdam naar Friedrichshafen vloog. Wat blijkt dus, Transavia heeft zomer en winterdienstregelingen. In de zomer wordt er dus niet vanuit Rotterdam gevlogen.
Ik dus op zoek gegaan naar een andere mogelijkheid om daar te komen. En het dichstbijzijnde vliegveld was Zürich. Kosten zouden 359 euro retour met de KLM zijn. Terwijl ik normaal met Transavia maar 240 retour kwijt zou zijn. Uiteindelijk heb ik mijn vlucht vanuit Düsseldorf geboekt met Air Berlin. Kosten? ... 139.12 euro retour!
En als je met de auto gewoon doorgereden was, zou de totale reistijd, inclusief de marges die je genomen hebt voor parkeren, inchecken en wachten, waarschijnlijk korter zijn geweest.
pi_68340305
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:05 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

En als je met de auto gewoon doorgereden was, zou de totale reistijd, inclusief de marges die je genomen hebt voor parkeren, inchecken en wachten, waarschijnlijk korter zijn geweest.
Probleem is dat ik moest dooreizen naar Barcelona en van Barcelona weer terug Dusseldorf.
pi_68981710
Ik las maandag in de spits ook weer een artikel dat Schiphol de duurste luchthaven van europa blijft.

Het blijft dus aantrekkelijk om vanaf andere luchthavens te vliegen
pi_69005848
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:49 schreef beunhaas96 het volgende:
Ik las maandag in de spits ook weer een artikel dat Schiphol de duurste luchthaven van europa blijft.

Het blijft dus aantrekkelijk om vanaf andere luchthavens te vliegen
TENDENTIEUZE BERICHTGEVING dus ..............

Voorop gesteld dat ik geen enkel belang heb bij Schiphol anders dan dat ik het heel regelmatig als busstation gebruik.

Ik hoor dit soort opmerkingen zo vaak. Maar het is niet Schiphol wat duur is, het is de KLM die vliegen vanaf Schiphol duur maakt! Ja en uitsluitend KLM en niemand anders is er de oorzaak dat vliegen vanaf Schiphol duurder is dan vanaf luchthavens in ons omringende landen.

Wanneer ik vanaf Schiphol vertrek met een intercontinentale vlucht met KLM zijn de toeslagen op dit moment:

KV: 45,00 , XT: 66,24 en YR 200,00 ofwel 45 euries Kabouter Bos belasting, 66,24 euries voor Schiphol en die 200 euries steekt KLM nog steeds in hun zak als zgn brandstof toeslag terwijl die arabieren hun olie aan de straatstenen niet kwijt kunnen.

En alle andere maatschappijen die long haul vanaf Schiphol vliegen stemmen hun tarieven vrolijk en wel af op wat KLM de markt berekent. Ze zouden wel gek zijn op voor b.v. AMS - SIN/KUL/BKK 450-550 euro te rekenen, zoals ze vanaf LHR doen, wanneer de markt blijkbaar bereid is om 700 tot 800 euries voor zo'n ticket neer te tellen bij vertrek vanaf Schiphol.

En Schiphol duur? Ja daarom zijn er zeker zoveel transit passagiers die iedere dag weer via Schiphol vliegen.......
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:06:52 #78
18159 Dlocks
pi_69006412
Niet alleen de vliegtaks maakte Schiphol tot duurste luchthaven van Europa. Ook de landingsrechten, hoge veiligheidskosten en de bijdragen voor woningisolatie komen terug in de ticketprijs. Een volle Airbus 319 is voor landing, verblijf en start vanaf Schiphol bijna 6000 euro aan afdrachten kwijt. Dat is 30 tot 50 procent meer dan op vliegvelden in Brussel, Parijs en Frankfurt. En zelfs driemaal zo veel als in Madrid.
Bron: http://www.telegraaf.nl/r(...)ief_verlagen___.html

Dus Schiphol is voor vliegmaatschappijen toch echt één van de duurste luchthavens van europa. Zeker als je ook nog je auto wil parkeren (wat bijna duurder is dan het vliegen zelf).
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:35:01 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69009597
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:06 schreef Dlocks het volgende:
Dus Schiphol is voor vliegmaatschappijen toch echt één van de duurste luchthavens van europa. Zeker als je ook nog je auto wil parkeren (wat bijna duurder is dan het vliegen zelf).
Gelukkig is er een treinstation in de luchthaven. Waarom je je auto weken daar zou willen parkeren, is mij een raadsel.

Maar inderdaad, Schiphol is te duur.
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:01:42 #80
18159 Dlocks
pi_69016807
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:35 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Gelukkig is er een treinstation in de luchthaven. Waarom je je auto weken daar zou willen parkeren, is mij een raadsel.

Omdat je soms in de nacht al op Schiphol moet zijn en je in één of ander dorp ver weg woont waardoor OV zeker in de nacht geen optie is. OV is dus niet altijd voor iedereen een optie.
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:24:53 #81
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69017638
quote:

[..]

Omdat mijn 2 treinkaartjes á 35 euro net zo duur zijn als een week parkeren.
Plus dat ik niet om 23.00 op de luchthaven ga zitten wachten als ik om 6.00 moet vliegen
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:01:55 #82
45206 Pietverdriet
pi_69023616
quote:

[..]

Omdat met de trein naar schiphol niet altijd een optie is, vroege vluchten, late aankomsten bijvoorbeeld
pi_69034089
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:06 schreef Dlocks het volgende:
Niet alleen de vliegtaks maakte Schiphol tot duurste luchthaven van Europa. Ook de landingsrechten, hoge veiligheidskosten en de bijdragen voor woningisolatie komen terug in de ticketprijs. Een volle Airbus 319 is voor landing, verblijf en start vanaf Schiphol bijna 6000 euro aan afdrachten kwijt. Dat is 30 tot 50 procent meer dan op vliegvelden in Brussel, Parijs en Frankfurt. En zelfs driemaal zo veel als in Madrid.
Bron: http://www.telegraaf.nl/r(...)ief_verlagen___.html

Het kabinet stelt van die hoge milieueisen, er zijn zelfs plannen voor een klimaatneutrale luchthaven. Hoe kunnen ze dan verwachten dat Schiphol haar tarieven gaat verlagen? Als NL stopt met het braafste jongetje van de klas te zijn, kan alles veel en veel goedkoper.
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:05:51 #84
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_69034416
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat met de trein naar schiphol niet altijd een optie is, vroege vluchten, late aankomsten bijvoorbeeld
Avond er voor al naar Schiphol en eventueel in het Yotel pitten. Ik heb wel eens een nachtje op Schiphol doorgebracht omdat de vlucht om half acht 's ochtends ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')