abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 21:48:21 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_68054065
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:28 schreef ouderejongere het volgende:
Nederland is een racistisch land. Als een Marokkaanse jongen een autoradio van een paar tientjes steelt halen ze meteen de televisie erbij, als de blanke democratisch gekozen burgemeester 18 duizend euro steelt is het geen probleem en wordt de pers monddood gemaakt.
Dus omdat een burgemeester 18000 euro steelt moeten we die klootzakjes maar rustig hun gang laten gaan? Ik vind de vergelijking een beetje krom.
pi_68054084
Dit soort berichten werkt voor die gasten alleen maar imago-bevoorderend. Elke groffe daad waarvan bericht wordt zal met een nog grovere daad worden opgevolgd. Ik ben benieuwd wanneer de Nederlandse regenten eens een keer wakker worden en erachter komen dat hun HBO en universitaire opleidingen hun gefaald hebben.

http://www.denhaag.pvda.nl/nieuwsbericht/2271

Dit is toch om het zuur van te krijgen - als de intellectuele bovenlaag van Nederland ons dit soort politiek voorschotelen, waar moeten we het dan in godsnaam zoeken?!

Hard straffen, kei hard en geen medeleven. De rotte appels eruit flikkeren. Anders krijg je over een paar jaar een nog grotere PVV die nog ergere draconische maatregelen wil gaan uitvoeren :/
pi_68054881
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Enige tijd later wordt de verslaggever gebeld door de woordvoerder van de burgemeester. De Netwerk-ploeg kan langskomen op het stadhuis om de burgemeester zijn verhaal te laten doen voor de camera.

Alleen mag ik niet mee: “De burgemeester heeft zich niet voldoende kunnen voorbereiden op een discussie met een wijkbewoner.”
Ongekende hufterigheid. Die man moet toch voldoende dossierkennis hebben om ten allertijde een
buurtbewoner te kunnen horen?
pi_68055510
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ongekende hufterigheid. Die man moet toch voldoende dossierkennis hebben om ten allertijde een
buurtbewoner te kunnen horen?
Die burgemeester heeft geen zin in geschreeuw, die man neemt maatregelen, en zo hoort het, daar wordt hij voor betaald.
niet om ruzie te maken met asocialen
pi_68055770
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:29 schreef henkway het volgende:

[..]

Die burgemeester heeft geen zin in geschreeuw, die man neemt maatregelen, en zo hoort het, daar wordt hij voor betaald.
niet om ruzie te maken met asocialen
En wie in dit verhaal zijn exact de asocialen?
Vooralsnog is Wolfsen alles aan het downplayen.
pi_68055923
Het is eigenlijk gewoon treurig dat in dit topic tot dusver al meer dan 150 keer is gepost. Ik bedoel, waar hebben we het over? Een paar kleine kutmarokkanen die snoepjes gooien naar een cameraploeg, nou hoor poeh poeh.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 15 april 2009 @ 22:41:47 #157
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68056021
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
Het is eigenlijk gewoon treurig dat in dit topic tot dusver al meer dan 150 keer is gepost. Ik bedoel, waar hebben we het over? Een paar kleine kutmarokkanen die snoepjes gooien naar een cameraploeg, nou hoor poeh poeh.
Maar dat kleine groepje word wel steeds groter en storm aan nieuws berichten dus zo klein zal die wel niet zijn.Nooit in Amsterdam/Leeuwarden/Gouda geweest zeker
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68056208
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:41 schreef Slappy het volgende:

[..]

Maar dat kleine groepje word wel steeds groter en storm aan nieuws berichten dus zo klein zal die wel niet zijn.Nooit in Amsterdam/Leeuwarden/Gouda geweest zeker
Ben jij ook in Brabant geweest of in Friesland.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:50:13 #159
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68056299
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Ben jij ook in Brabant geweest of in Friesland.
Uiteraard Meki.Ik woon in Friesland weet je nog wel
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68056549
quote:
nee het gaat om het wegpesten van oude mensen en homos uit de wijk, het gaat ze om het pesten van de zwakkeren in de wijk.

en als maatregel moeten de pestfamilies zelf weg

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 16-04-2009 01:40:46 ]
  woensdag 15 april 2009 @ 23:09:13 #161
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_68056989
Zeg Meki wat vind je van het verhaal van mevrouw hopjes?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_68057695
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:49 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)_lastig__.html?p=1,1

Woow wat een nieuws zeg
overal worden er baldadige acties gehouden, en Netwerk tv gaat huilen omdat er snoepjes gegooid worden naar ze ??

Het nieuws wordt enkel van een mug een olifant gemaakt meer niet.
In Afganistan is er een wet aangenomen wanneer een man sex mag hebben met zijn vrouw.Kunnen jullie niet nadenken ofzo, laat staan dat er liefde staat in de Koran.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 16-04-2009 10:00:21 (de rest richting andere users laat je maar weg) ]
pi_68058870
quote:
Lees dit even:

http://www.geenstijl.nl/m(...)rt_brussen.html#more

gaarne je commentaar

Kutlui
en altijd zijn er mensen die het voor hen opnemen, zoals jij
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Trouwste user 2022 donderdag 16 april 2009 @ 01:38:21 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_68059935
quote:
Precies zwarte Piet gooit ze in één of andere hoek.

Daar hoor je niemand over.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_68060205
Pfoeh. Omdat ik Bert ken ben ik op de eerste dag bij deze reportage geweest, en ik kan je vertellen, zo snel als de stemming omsloeg naar snoepjes gooien, zo snel waren de reljongeren weg.

Waarom?

Omdat uiteindelijk een paar jongeren bereid waren hun verhaal te vertellen. Die snoepjes waren trouwens op één hand te tellen.
De jongen die zo aggresief in beeld was, was eerder op de dag benaderd door iemand van RTV Utrecht. Deze jongen heeft toen een interview gegeven, maar zijn quotes zijn compleet verneukt in de montage, waardoor hij zich bedonderd voelde. Hij dacht dat wij ook van RTV Utrecht waren.

Uiteindelijk heeft hij zijn welgemeende excuses aangeboden.
  donderdag 16 april 2009 @ 09:32:03 #166
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68062370
Zo, topic gelezen, reportage gezien ... ik gebruik ff jou post om me te mengen
quote:
Op donderdag 16 april 2009 02:25 schreef TeringHenkie het volgende:
Pfoeh. Omdat ik Bert ken ben ik op de eerste dag bij deze reportage geweest, en ik kan je vertellen, zo snel als de stemming omsloeg naar snoepjes gooien, zo snel waren de reljongeren weg.

Waarom?

Omdat uiteindelijk een paar jongeren bereid waren hun verhaal te vertellen. Die snoepjes waren trouwens op één hand te tellen.
De jongen die zo aggresief in beeld was, was eerder op de dag benaderd door iemand van RTV Utrecht. Deze jongen heeft toen een interview gegeven, maar zijn quotes zijn compleet verneukt in de montage, waardoor hij zich bedonderd voelde. Hij dacht dat wij ook van RTV Utrecht waren.

Uiteindelijk heeft hij zijn welgemeende excuses aangeboden.
Dus ... ? Wat boeit het nou hoeveel snoepjes het waren, of waarom hij zich bedonderd voelde.
Afblijven = afblijven. Leer maar eerst te denken voordat je doet. Heb gvd eens wat zelf-controle.
Heb je dat niet, dan leer je het maar!

En daar ligt het probleem ... leren!!! ... dat doen ze niet.
Dit omdat de gevolgen van hun daden geen impact hebben, er volgt geen 'error' op de 'trial'.
pi_68062408
Copy-paste uit het andere topic

Gisterenavond zag ik de reportage over dit onderwerp in Netwerk. Zoals van tevoren al bekend, is de cameraploeg van Netwerk tijdens het filmen hinderlijk lastiggevallen door straatjongeren. Het was triest om te zien hoe het eraan toe gaat. Jochies van 11-12 jaar met een bek als een scheermes, die zich helemaal panisch gaan gedragen als er een camera in de buurt komt.

Er was zelfs een snotaap bij die met een vingertje onder de neus en de hand driekwart de lucht in een hitlergroet bracht. Eigenlijk zou zo'n kutjoch op basis van tv-beelden strafrechtelijk vervolgd moeten worden; doen we ook vaak zat bij voetballers die een overtreding maken.

De verslaggever wilde juist de jongeren zelf aan het woord laten, maar er was er slechts eentje (een wat oudere jongen) die wat vertelde. Het kwam er kort gezegd op neer dat die jongeren het zat zijn om over één kam geschoren te worden. Maar als ik zo'n elfjarige snotaap zie die de hitlergroet brengt, heb ik toch mijn sterke twijfels of dit niet ook gewoon de daders van het wegpesten zijn.

De cameraploeg kon niet eens dicht in de buurt komen van de woning van de weggepeste transseksueel. We kunnen Wilders wel voor gek verklaren, maar zijn opmerkingen over "no go-area's" zitten er volgens mij niet ver naast. Ook was te zien hoe een echtpaar met een propvolle auto hun woning achterliet en de wijk verliet.

Gelukkig sloot de reportage af met een strenge burgemeester, die dreigend uitsprak dat de boosdoeners misschien wel de wijk worden uitgezet. Ze hebben er echt niks van begrepen daar. De wijk uitzetten is alleen het probleem verplaatsen; de fluwelen handschoen. Dat terwijl we keihard duidelijk moeten maken dat we dergelijk gedrag in Nederland niet tolereren.
  donderdag 16 april 2009 @ 09:36:35 #168
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68062479
Jochies van 11... Ik mag aannemen dat zij niet de probleemgroep zijn?
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 16 april 2009 @ 09:38:02 #169
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68062504
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Jochies van 11... Ik mag aannemen dat zij niet de probleemgroep zijn?
Juist wel .. je hebt een harde kern (de wat oudere met strafblad) en de probleemgroep die erachteraan loopt/tegen opkijkt.
  donderdag 16 april 2009 @ 09:57:38 #170
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68063065
Maar je gaat me niet vertellen dat mensen zich door 11 jarigen laten wegpesten toch?
  donderdag 16 april 2009 @ 10:02:44 #171
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68063211
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar je gaat me niet vertellen dat mensen zich door 11 jarigen laten wegpesten toch?
Jazeker. Dat komt omdat je geen enkel machtsmiddel hebt om die jochies aan te pakken.

Die jochies intimideren en gebruiken geweld alsof het volwassenen zijn. Als je daar op gepaste wijze tegenin gaat, krijg je hun hele familie en alle zware Marokkaanse criminelen uit de buurt achter je aan. Dat wil je ook niet.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 16 april 2009 @ 10:04:15 #172
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68063244
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jazeker. Dat komt omdat je geen enkel machtsmiddel hebt om die jochies aan te pakken.
Ehhh... finaal de kanker trappen?

Is slechts één van de vele mogelijkheden.
quote:
Die jochies intimideren en gebruiken geweld alsof het volwassenen zijn. Als je daar op gepaste wijze tegenin gaat, krijg je hun hele familie en alle zware Marokkaanse criminelen uit de buurt achter je aan. Dat wil je ook niet.
Ja en nee.

Het is wel schrikken, maar het geeft de politie tegelijk gelegenheid haar werk te doen.
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 10:10:29 #173
8781 crew  Frutsel
pi_68063421
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wel als het 11 jochies van 11 zijn die 11 grote broers hebben die staan toe te kijken of zo zijn opgetrommeld denk ik
pi_68063423
Als die jochies van 11 niet al NU een probleem zijn, worden ze het wel in de nabije toekomst, simpelweg omdat niemand ze corrigeert en omdat ze volop meedoen aan het groepsgedrag, om erbij te horen. En dat groepsgedrag houdt onder meer in dat buurtbewoners worden weggetreiterd.

Eigenlijk zou iemand aangifte moeten doen bij de politie wegens het brengen van de hitlergroet. Bewijsmateriaal is er, want het beeld was op tv zichtbaar. Het moet mogelijk zijn om die snotaap op te sporen.

Verder is het te hopen dat de politie op een bepaald moment passende actie onderneemt, voordat buurtbewoners zelf compleet door het lint gaan. Zoiets is een jaar of wat geleden in een andere Utrechtse wijk al eens gebeurd. Een buurtbewoner was de overlast door reljeugd (allochtoon én autochtoon) zo spuugzat dat hij helemaal doordraaide en agressief werd. Waarop de politie hem dan maar doodschoot.

Er komt een keer een moment dat mensen het recht in eigen hand gaan nemen. Dat keur ik zeker af, maar op een gegeven moment is de maat vol en kunnen ze niet veel anders meer.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:13:06 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68063514
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ehhh... finaal de kanker trappen?

Is slechts één van de vele mogelijkheden.
Wat ben je toch een simpele ziel. Enig idee wat er gebeurt met een autochtone volwassene die een 11-jarig jochie "finaal de kanker trapt"?

Nog even afgezien van al dat tuig wat je vervolgens achter je aan krijgt. Want zo'n actie overleef je niet.
quote:
Ja en nee.

Het is wel schrikken, maar het geeft de politie tegelijk gelegenheid haar werk te doen.
De politie

De politie doet niks, neemt zelfs geeneens aangifte op als je pech hebt. Die is zelf bang voor de mocrootjes, aangezien die ook hun gezinnen opzoeken. Dat is al jaren zo. JIj komt zeker zelf niet uit zo'n buurtje?
pi_68063573
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wel als het 11 jochies van 11 zijn die 11 grote broers hebben die staan toe te kijken of zo zijn opgetrommeld denk ik
en 11 grote families met dezelfde denkwijze als die van die eerste 11 kinderen van 11 jaar vanwege een gebrek aan scholing in het moeder/vaderland van de 11(x2) opa's en oma's van die 11-jarige jochies.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:15:23 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68063583
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Verder is het te hopen dat de politie op een bepaald moment passende actie onderneemt, voordat buurtbewoners zelf compleet door het lint gaan. Zoiets is een jaar of wat geleden in een andere Utrechtse wijk al eens gebeurd. Een buurtbewoner was de overlast door reljeugd (allochtoon én autochtoon) zo spuugzat dat hij helemaal doordraaide en agressief werd. Waarop de politie hem dan maar doodschoot.
Zie hier de Nederlandse politie in optima forma. Wat een stelletje losers.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:16:04 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68063611
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

en 11 grote families met dezelfde denkwijze als die van die eerste 11 kinderen van 11 jaar vanwege een gebrek aan scholing in het moeder/vaderland van de 11(x2) opa's en oma's van die 11-jarige jochies.
Overigens, in die kringen zijn ze allemaal directe familie van elkaar.
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 10:16:21 #179
8781 crew  Frutsel
pi_68063624
De politie is ook te druk...
Poging tot inbraak op ons bedrijf gister... politie gebeld... twee uur later kwamen ze... ze waren best druk, ze kwamen van een verkeerscontrole... en tja, lullig allemaal enzo
We moesten alleen ff naar het buro voor aangifte, dat kon niet terplekke... Ben je dus weer zoet mee, kost het bedrijf weer tijd en dus geld

Wat ik wil zeggen is dat het aangifte doen vaak veel tijd/werk in beslag lijkt te nemen en veel mensen ervaren dat als "het is toch nutteloos".
pi_68063717
Het 'recht in eigen hand nemen' mag zeker niet, maar er mag wel meer niet. Het momentum voor grootschalige tegenacties is nog niet groot genoeg in Nederland zo te zien, want die zijn er nog niet geweest. Reken er maar op dat een bepaalde groep mensen het hele gebeuren binnenkort spuugzat is en gewoon als een ouderwetseknokploeg met stokken, steekwapens en vuurwapens gewoon eens een wijk schoonveegt.

Mag niet, maar weet zeker dat dit wereldwijd aandacht voor het probleem zal opleveren, en tevens heel veel applaus vanwege het feit dat men eindelijk zelfs eens actie onderneemt om de doorlopende afbraak van de (Nederlandse in dit geval) samenleving naar een te doen stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')