abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 april 2009 @ 17:58:21 #251
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68079933
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er stond iets over dagelijks spuiten, dat gaat lastig samen met recreatief gebruik.
Ik denk inderdaad dat het verdomd moeilijk is om heroine recreatief te gebruiken, door de eigenschappen van die stof. Als jij denkt dat dat niet zo is, mag jij dat bewijzen.

Ik ken dat trucje van je inmiddels wel. Allemaal dingen beweren en dan aan anderen vragen om te bewijzen dat het niet zo is.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:01:39 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68080037
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:53 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner stond er toch echt heroine in mijn originele post, handige quote-verandering hoor
[..]

Mja precies, maar daar heb je dan ook net een niche te pakken natuurlijk. In het algemeen zal heroine door haar eigenschappen maatschappelijk nut alleen maar in de weg staan.
[..]

Die koppeling probeer ik ook te vermijden, maar het lijkt haast wel alsof je automatisch voor allerlei restrictieve maatregelen bent zodra je schadelijke effecten van drugs erkent.
Wat is dan het schadelijke effect?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_68080080
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:53 schreef Hephaistos. het volgende:

Die koppeling probeer ik ook te vermijden, maar het lijkt haast wel alsof je automatisch voor allerlei restrictieve maatregelen bent zodra je schadelijke effecten van drugs erkent.
Oh die koppeling had ik niet gemaakt maar ik vind het een belangrijk punt en ben juist vanwege de drugs gerelateerde problemen voor legalisatie, niet alle problemen verdwijnen maar wel die de maatschappij het meest tot last zijn.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:03:55 #254
pi_68080108
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:58 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat het verdomd moeilijk is om heroine recreatief te gebruiken, door de eigenschappen van die stof. Als jij denkt dat dat niet zo is, mag jij dat bewijzen.

Ik ken dat trucje van je inmiddels wel. Allemaal dingen beweren en dan aan anderen vragen om te bewijzen dat het niet zo is.
Het is helemaal niet moeilijk, maar dat lukt je niet met DAGELIJKS gebruik.

Jij bent hier degene die vuile truukjes toepast door net te doen alsof je drugs alleen dagelijks kan gebruiken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_70730991
quote:
Alcohol en tabak net zo slecht als heroïne
Uitgegeven: 2 juli 2009 17:31
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 17:37

BILTHOVEN - Alcohol en tabak zijn net zo slecht voor de volksgezondheid als heroïne en crack. Ze staan bovenaan een lijst met negentien genotsmiddelen die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu heeft gerangschikt naar schadelijkheid.

Minister Ab Klink (Volksgezondheid), die om de ranglijst had gevraagd, heeft het rapport donderdag naar de Tweede Kamer gestuurd.
LSD, khat en paddo's staan behoorlijk laag op de lijst. Klink verbood eind vorig jaar nog de teelt en verkoop van paddo's.

Cannabis en xtc bevinden zich in de middenmoot als het gaat om de individuele gebruiker, maar scoren hoger als de schadelijkheid voor de hele bevolking in ogenschouw wordt genomen. Dat komt omdat de middelen veel gebruikt worden.

Giftigheid

De negentien deskundigen die de lijst samenstelden, keken naar de giftigheid van een middel, hoe verslavend het is en wat de schade van gebruik voor de samenleving is. Daar doelen ze onder meer op agressie, onveiligheid in het verkeer en ziekteverzuim.
In Nederland is het de eerste keer dat een ranglijst van verdovende middelen op deze manier is samengesteld.
De bedoeling is dat met deze lijst het Nederlandse drugsbeleid op een rationele manier kan worden geëvalueerd.
© ANP
Kortom, het Paddoverbod is gewoon kolder.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:45:31 #256
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_70745189
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:21 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

What else is new
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_70747631
quote:

[..]

Als Ab Klink dit nou ook eens zou willen lezen.
edit: ik bedoel wat jij schreef, even voor de duidelijkheid.
pi_70748422
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Als Ab Klink dit nou ook eens zou willen lezen.
edit: ik bedoel wat jij schreef, even voor de duidelijkheid.
Ach Ab Klink zal hierin wel bevestiging zien voor niet alleen het gegeven dat paddo's schadelijk zijn, maar ook dat een verbod werkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:07:44 #259
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70748538
Ab Klink

Was ie maar half zo competent als Ab Normaal. Nee, daar hoeven we echt niets van te verwachten.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:46:13 #260
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_70872250
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_70872352
quote:

[..]

quote:
De negentien deskundigen die de lijst samenstelden, keken naar de giftigheid van een middel, hoe verslavend het is en wat de schade van gebruik voor de samenleving is. Daar doelen ze onder meer op agressie, onveiligheid in het verkeer en ziekteverzuim.
Nogal duh! dat alcohol en tabak dan het hoogst eindigen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:09:47 #262
pi_70872657
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach Ab Klink zal hierin wel bevestiging zien voor niet alleen het gegeven dat paddo's schadelijk zijn, maar ook dat een verbod werkt.
En een reden om alle andere genotsmiddelen ook te verbieden.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:49:10 #263
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70873578
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:52 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

Nogal duh! dat alcohol en tabak dan het hoogst eindigen.
Doden, gewonden en schade door verkeersonveiligheid en agressie zijn idd verwaarloosbaar naast eh.... Ja, naast wat exact?
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:01:35 #264
pi_70873904
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Doden, gewonden en schade door verkeersonveiligheid en agressie zijn idd verwaarloosbaar naast eh.... Ja, naast wat exact?
Naast de christelijke hemel.
pi_70873954
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Aangezien er veel meer mensen alcohol en tabak gebruiken dan bijvoorbeeld heroine is het niet vreemd dat de negatieve gevolgen voor de samenleving groter zijn.
pi_70873970
Illegaal gebruiken dus. Extra lekker!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70874012
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:04 schreef El_Matador het volgende:
Illegaal gebruiken dus. Extra lekker!
Het gebruiken van drugs is legaal. Je mag het alleen niet verkopen, maken, etc.
pi_70874097
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gebruiken van drugs is legaal. Je mag het alleen niet verkopen, maken, etc.
Dat lijkt me sterk. Het bezit is namelijk verboden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 11 juli 2009 @ 13:21:01 #269
pi_70874413
quote:
quote:
a. de Britse scores voor schade na intraveneus gebruik werden niet meegenomen in de hier
gebruikte Britse eindscore, omdat Nederlanders drugs niet intraveneus gebruiken.
(blz 18)
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:26:23 #270
pi_70874537
quote:
Blz 20:
Alcohol en cocaïne zijn even verslavend, maar Alcohol is schadelijker. Je kan dus beter coke snuiven dan bier drinken.
pi_70874663
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Het bezit is namelijk verboden.
"In Nederland is het niet strafbaar om harddrugs te gebruiken. Bezit, handel, verkoop en productie van harddrugs is wel strafbaar."

http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/drugs/harddrugs/
pi_70874699
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:32 schreef nikk het volgende:

[..]

"In Nederland is het niet strafbaar om harddrugs te gebruiken. Bezit, handel, verkoop en productie van harddrugs is wel strafbaar."

http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/drugs/harddrugs/
Bezit en gebruik zijn natuurlijk inherent aan elkaar. Alleen weer van die juridische regelneukertjes die dat gaan onderscheiden.

zaterdag 11 juli 2009 @ 13:37:27 #273
pi_70874769
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bezit en gebruik zijn natuurlijk inherent aan elkaar. Alleen weer van die juridische regelneukertjes die dat gaan onderscheiden.
Je mag dus alleen gestolen drugs gebruiken?
pi_70874814
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je mag dus alleen gestolen drugs gebruiken?
De IRT wel. Die vinden een container onversneden coke en hebben 2,5 jaar lang lol op dat spul.

Wij als gewone burgers moeten natuurlijk niet met natuurlijke drugs experimenteren.

Vraag aan Ab Klink: wat heb ik er als recreatieve paddogebruiker voor schuld aan dat er compleet andere mensen, die ik niet ken verslaafd zouden zijn aan andere drugs of onder invloed van een verkeerde drugscocktail van een brug afspringen? Waarom mag ik niet gebruiken omdat anderen hun grenzen niet kennen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')