Ik denk inderdaad dat het verdomd moeilijk is om heroine recreatief te gebruiken, door de eigenschappen van die stof. Als jij denkt dat dat niet zo is, mag jij dat bewijzen.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er stond iets over dagelijks spuiten, dat gaat lastig samen met recreatief gebruik.
Wat is dan het schadelijke effect?quote:Op donderdag 16 april 2009 17:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner stond er toch echt heroine in mijn originele post, handige quote-verandering hoor
[..]
Mja precies, maar daar heb je dan ook net een niche te pakken natuurlijk. In het algemeen zal heroine door haar eigenschappen maatschappelijk nut alleen maar in de weg staan.
[..]
Die koppeling probeer ik ook te vermijden, maar het lijkt haast wel alsof je automatisch voor allerlei restrictieve maatregelen bent zodra je schadelijke effecten van drugs erkent.
Oh die koppeling had ik niet gemaakt maar ik vind het een belangrijk punt en ben juist vanwege de drugs gerelateerde problemen voor legalisatie, niet alle problemen verdwijnen maar wel die de maatschappij het meest tot last zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Die koppeling probeer ik ook te vermijden, maar het lijkt haast wel alsof je automatisch voor allerlei restrictieve maatregelen bent zodra je schadelijke effecten van drugs erkent.
Het is helemaal niet moeilijk, maar dat lukt je niet met DAGELIJKS gebruik.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het verdomd moeilijk is om heroine recreatief te gebruiken, door de eigenschappen van die stof. Als jij denkt dat dat niet zo is, mag jij dat bewijzen.
Ik ken dat trucje van je inmiddels wel. Allemaal dingen beweren en dan aan anderen vragen om te bewijzen dat het niet zo is.
Kortom, het Paddoverbod is gewoon kolder.quote:Alcohol en tabak net zo slecht als heroïne
Uitgegeven: 2 juli 2009 17:31
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 17:37
BILTHOVEN - Alcohol en tabak zijn net zo slecht voor de volksgezondheid als heroïne en crack. Ze staan bovenaan een lijst met negentien genotsmiddelen die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu heeft gerangschikt naar schadelijkheid.
Minister Ab Klink (Volksgezondheid), die om de ranglijst had gevraagd, heeft het rapport donderdag naar de Tweede Kamer gestuurd.
LSD, khat en paddo's staan behoorlijk laag op de lijst. Klink verbood eind vorig jaar nog de teelt en verkoop van paddo's.
Cannabis en xtc bevinden zich in de middenmoot als het gaat om de individuele gebruiker, maar scoren hoger als de schadelijkheid voor de hele bevolking in ogenschouw wordt genomen. Dat komt omdat de middelen veel gebruikt worden.
Giftigheid
De negentien deskundigen die de lijst samenstelden, keken naar de giftigheid van een middel, hoe verslavend het is en wat de schade van gebruik voor de samenleving is. Daar doelen ze onder meer op agressie, onveiligheid in het verkeer en ziekteverzuim.
In Nederland is het de eerste keer dat een ranglijst van verdovende middelen op deze manier is samengesteld.
De bedoeling is dat met deze lijst het Nederlandse drugsbeleid op een rationele manier kan worden geëvalueerd.
© ANP
What else is newquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:21 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Kortom, het Paddoverbod is gewoon kolder.
Als Ab Klink dit nou ook eens zou willen lezen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:21 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Ach Ab Klink zal hierin wel bevestiging zien voor niet alleen het gegeven dat paddo's schadelijk zijn, maar ook dat een verbod werkt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:41 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als Ab Klink dit nou ook eens zou willen lezen.
edit: ik bedoel wat jij schreef, even voor de duidelijkheid.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:21 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Nogal duh! dat alcohol en tabak dan het hoogst eindigen.quote:De negentien deskundigen die de lijst samenstelden, keken naar de giftigheid van een middel, hoe verslavend het is en wat de schade van gebruik voor de samenleving is. Daar doelen ze onder meer op agressie, onveiligheid in het verkeer en ziekteverzuim.
En een reden om alle andere genotsmiddelen ook te verbieden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach Ab Klink zal hierin wel bevestiging zien voor niet alleen het gegeven dat paddo's schadelijk zijn, maar ook dat een verbod werkt.
Doden, gewonden en schade door verkeersonveiligheid en agressie zijn idd verwaarloosbaar naast eh.... Ja, naast wat exact?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:52 schreef nikk het volgende:
[..]
[..]
Nogal duh! dat alcohol en tabak dan het hoogst eindigen.
Naast de christelijke hemel.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Doden, gewonden en schade door verkeersonveiligheid en agressie zijn idd verwaarloosbaar naast eh.... Ja, naast wat exact?
Aangezien er veel meer mensen alcohol en tabak gebruiken dan bijvoorbeeld heroine is het niet vreemd dat de negatieve gevolgen voor de samenleving groter zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Doden, gewonden en schade door verkeersonveiligheid en agressie zijn idd verwaarloosbaar naast eh.... Ja, naast wat exact?
Het gebruiken van drugs is legaal. Je mag het alleen niet verkopen, maken, etc.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:04 schreef El_Matador het volgende:
Illegaal gebruiken dus. Extra lekker!
Dat lijkt me sterk. Het bezit is namelijk verboden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Het gebruiken van drugs is legaal. Je mag het alleen niet verkopen, maken, etc.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:46 schreef DionysuZ het volgende:
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf het rapport zelf
quote:a. de Britse scores voor schade na intraveneus gebruik werden niet meegenomen in de hier
gebruikte Britse eindscore, omdat Nederlanders drugs niet intraveneus gebruiken.
Blz 20:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:46 schreef DionysuZ het volgende:
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf het rapport zelf
"In Nederland is het niet strafbaar om harddrugs te gebruiken. Bezit, handel, verkoop en productie van harddrugs is wel strafbaar."quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Het bezit is namelijk verboden.
Bezit en gebruik zijn natuurlijk inherent aan elkaar. Alleen weer van die juridische regelneukertjes die dat gaan onderscheiden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:32 schreef nikk het volgende:
[..]
"In Nederland is het niet strafbaar om harddrugs te gebruiken. Bezit, handel, verkoop en productie van harddrugs is wel strafbaar."
http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/drugs/harddrugs/
Je mag dus alleen gestolen drugs gebruiken?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bezit en gebruik zijn natuurlijk inherent aan elkaar. Alleen weer van die juridische regelneukertjes die dat gaan onderscheiden.
De IRT wel. Die vinden een container onversneden coke en hebben 2,5 jaar lang lol op dat spul.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je mag dus alleen gestolen drugs gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |