abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68042598
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:

..

Allemaal eigen foto's danwel video btw
Doe je dat regelmatig, zoveel foto's maken in Rsd? Zo ja, dan weet ik zeker dat ik je al best vaak gezien heb
  woensdag 15 april 2009 @ 16:15:25 #102
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_68042870
Ik sta net hier in Lent te wachten op de trein. Vertrektijd, zie een trein aankomen stormen... sjwoesj. Uiteindelijk stond de laatste bak nog langs het perron en was de trein net niet langs het (groene)sein het volgend blok ingereden.

Was dan ook nu eens blij dat het een V-IRM was, trein reed namelijk gewoon een stukje achteruit terug.

Tijd voor een spandoek wellicht. Zoals bij Best.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport woensdag 15 april 2009 @ 16:23:52 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68043217
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef Eix het volgende:
trein reed namelijk gewoon een stukje achteruit terug.
oeh, da mag nie
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 16:25:47 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68043284
het gebeurt in de praktijk vaak genoeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 april 2009 @ 16:27:37 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68043364
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef Eix het volgende:
Ik sta net hier in Lent te wachten op de trein. Vertrektijd, zie een trein aankomen stormen... sjwoesj. Uiteindelijk stond de laatste bak nog langs het perron en was de trein net niet langs het (groene)sein het volgend blok ingereden.

Was dan ook nu eens blij dat het een V-IRM was, trein reed namelijk gewoon een stukje achteruit terug.

Tijd voor een spandoek wellicht. Zoals bij Best.
Spoormatadoren.

Met een spandoek de trein tot stoppen dwingen en dan meegesleurd worden.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:28:19 #106
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_68043387
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

oeh, da mag nie
Nja, hij was het blok niet uit. Waarschijnlijk dat iemand zich bij Prorail wel afvroeg waarom trein x in een keer vertraging heeft. Kweet niet hoe/of/? men het heeft doorgegeven. Wel weet ik dat die VIRMs flink kunnen remmen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 15 april 2009 @ 17:18:18 #107
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68045025
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
het gebeurt in de praktijk vaak genoeg.
Inderdaad! En in sommige gevallen sta je dan zelfs op het station te wachten en voel je de trein ineens een stukje achteruit rollen
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Redactie Sport woensdag 15 april 2009 @ 17:19:23 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68045059
maandag gratis ontbijt tussen apeldoorn en enschede:
quote:
Vanaf maandag 20 april gaan er andere treinen rijden op het traject Apeldoorn - Enschede.

De huidige stoptreinen worden vervangen door Sprinters. De NS zet de Sprinters in, omdat ze sneller kunnen optrekken en afremmen. Ook heeft de trein meer deuren waardoor de doorstroom van reizigers op het perron verbetert. Om de komst van de Sprinter te vieren deelt de NS maandag een gratis ontbijt uit aan reizigers op dit traject.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 17:58:26 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_68046094
*mopper*

weer overwerken vanavond... als ik dan nu in ieder geval maar met de trein naar huis kan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 15 april 2009 @ 18:05:11 #110
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_68046244
Ik heb liever nog dat DD-AR materieel dan die waardeloze sprinters, die treinen zijn saai, en voor de langere afstanden tussen de stations enigzins langzaam (116km/h konden de SGM-3's toch?).
  woensdag 15 april 2009 @ 18:19:33 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68046640
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Doe je dat regelmatig, zoveel foto's maken in Rsd? Zo ja, dan weet ik zeker dat ik je al best vaak gezien heb
Ik kom nooit meer in Roosendaal... toen ik nog in Antwerpen studeerde (en daar met de trein heenging) moest ik in Rsd overstappen. Ben er nu al minstens een half jaar niet meer geweest.

@VIRM: toffe treinen zijn het. En ja, remmen kunnen ze

Ik zit nu trouwens in een voor mij redelijk unieke verschijning - een plan T tussen Ut en Bd (Ht - Bd om specifiek te zijn)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 18:20:55 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68046684
SGMm kan 125 km/h.

Ik lees net dat hij spoor tussen Leeuwarden en Groningen in ieder geval voor een deel verder verdubbeld gaat worden. Vanaf 2013 zal er dubbelspoor aangelegd gaan worden tussen station Leeuwarden en Camminghaburen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 april 2009 @ 18:22:38 #113
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68046724
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:05 schreef von_Preussen het volgende:
Ik heb liever nog dat DD-AR materieel dan die waardeloze sprinters, die treinen zijn saai, en voor de langere afstanden tussen de stations enigzins langzaam (116km/h konden de SGM-3's toch?).
Marco van Uden hield het op 112 km/h, maar het zou nu wel 125 km/h zijn. Ik weet niet of de baanvaksnelheid tussen Deventer en Hengelo 140 km/h is, anders ben je inderdaad wel langer onderweg.

De rest van het materieel bereikt minstens 140 (de IRM zelfs 200).
  woensdag 15 april 2009 @ 18:26:10 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68046818
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
maandag gratis ontbijt tussen apeldoorn en enschede:
[..]
Ik weet niet of de reizigers te wachten zitten op gratis ontbijt. Iets ouds vervangen door iets wat niet zo heel erg nieuw meer is.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:55:40 #115
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_68047674
Mwah, sprinters trekken volgens mij bijna alle anderen treinen er uit qua acceleratie. Daarmee is zon trein niet bijzonder veel langzamer op een stoptreintraject dan ander materieel. Wellicht soms zelfs sneller. En hoewel af en toe met Mat '64 avontuurlijk over het spoor stuiteren ook leuk is zijn ze toch wel iets te uitgeleefd ondertussen. Een sprinter daarentegen oogt heel wat moderner.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_68047698
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
maandag gratis ontbijt tussen apeldoorn en enschede:
[..]


Bunkeruuh
pi_68047793
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik weet niet of de reizigers te wachten zitten op gratis ontbijt. Iets ouds vervangen door iets wat niet zo heel erg nieuw meer is.
Dat wordt dus oude broodjes serveren op dat ontbijt...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 15 april 2009 @ 19:01:23 #118
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68047865
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:19 schreef James1988 het volgende:

Ik zit nu trouwens in een voor mij redelijk unieke verschijning - een plan T tussen Ut en Bd (Ht - Bd om specifiek te zijn)
Voor zover ik weet rijden die daar wel vaker. Op datzelfde stukje is ook DD-AR actief.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68047966
Niet echt spannend inderdaad.


Plan T 503, Tilburg Reeshof, 4 mei 2007


Plan T 507, Breda Takkebijsters, 17 februari 2008


Plan T 521 en Plan V 833+930, Geldermalsen, 29 maart 2008


Plan T 527, Gilze-Rijen, 21 maart 2009
pi_68048004
Echt ontbijten.
  Redactie Sport woensdag 15 april 2009 @ 19:12:33 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68048241
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik weet niet of de baanvaksnelheid tussen Deventer en Hengelo 140 km/h is, anders ben je inderdaad wel langer onderweg.
Apeldoorn-Hengelo is 130, Hengelo-Enschede 125
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 15 april 2009 @ 19:17:31 #122
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68048421
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Apeldoorn-Hengelo is 130, Hengelo-Enschede 125
Dan valt het nog mee qua reistijd.
  woensdag 15 april 2009 @ 19:26:00 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68048742
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:18 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Inderdaad! En in sommige gevallen sta je dan zelfs op het station te wachten en voel je de trein ineens een stukje achteruit rollen
Dat gebeurt vaak bij het splitsen van vleugeltreinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2009 @ 19:26:52 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68048776
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Niet echt spannend inderdaad.

[ afbeelding ]
Plan T 503, Tilburg Reeshof, 4 mei 2007

[ afbeelding ]
Plan T 507, Breda Takkebijsters, 17 februari 2008

[ afbeelding ]
Plan T 521 en Plan V 833+930, Geldermalsen, 29 maart 2008

[ afbeelding ]
Plan T 527, Gilze-Rijen, 21 maart 2009
Mooier dan DDAR / DDM
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68048815
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
het gebeurt in de praktijk vaak genoeg.
Had het niet zo heel lang geleden in Hengelo nog, volgens mij was het een STS-passage. Op zijn laatst remde hij erg hard, nadat hij stil stond reed hij een stukje achteruit. Kan dat eigenlijk wel i.v.m. de beveiliging?
  woensdag 15 april 2009 @ 19:28:35 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68048839
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooier dan DDAR / DDM
Ik heb toch liever een DD-AR.
  Redactie Sport woensdag 15 april 2009 @ 19:33:43 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68049031
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:27 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Had het niet zo heel lang geleden in Hengelo nog, volgens mij was het een STS-passage. Op zijn laatst remde hij erg hard, nadat hij stil stond reed hij een stukje achteruit. Kan dat eigenlijk wel i.v.m. de beveiliging?
zolang de trein in hetzelfde blok blijft staan ziet de treindienstleider het niet anders dan een stilstaande trein, maar hij eerste een blok bezet maar door achteruitrijden er weer uit rijdt klopt er ergens iets niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 15 april 2009 @ 19:34:44 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68049073
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:27 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Had het niet zo heel lang geleden in Hengelo nog, volgens mij was het een STS-passage. Op zijn laatst remde hij erg hard, nadat hij stil stond reed hij een stukje achteruit. Kan dat eigenlijk wel i.v.m. de beveiliging?
Naja, wat PSM al zei geloof ik, zolang je binnen je blok blijft is er weinig aan de hand lijkt me. Maar als je met de helft van je trein in het volgende blok staat en je gaat dan achteruit kachelen tot in je vorige blok, dan krijg je wel met de mattenklopper op de billetjes denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2009 @ 19:35:41 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68049118
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
dan krijg je wel met de mattenklopper op de billetjes denk ik
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb toch liever een DD-AR.
Dan ook trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2009 @ 19:36:16 #130
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68049147
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm kan 125 km/h.
In de cabine zit deze sticker geplakt.
  woensdag 15 april 2009 @ 19:37:59 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68049209
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De rest van het materieel bereikt minstens 140 (de IRM zelfs 200).
Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik), maar 200?

Trouwens, is VIRM uitgerust met ATB-NG of alleen ATB-EG?
  woensdag 15 april 2009 @ 19:38:13 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68049216
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:36 schreef ReisT het volgende:

[..]

In de cabine zit deze sticker geplakt.
[ afbeelding ]
Dat betekent "Getest en okee bevonden op 132 km/h"

Dus planken maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2009 @ 19:39:41 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68049270
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:
Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik)
176 dan Vmax + 10 %

Net als de Protos trouwens. ICL en ICB kan, mag en rijdt wel 200, net als de rijtuigen van de Pimpel. Alleen niet in NL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68049460
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm kan 125 km/h.

Ik lees net dat hij spoor tussen Leeuwarden en Groningen in ieder geval voor een deel verder verdubbeld gaat worden. Vanaf 2013 zal er dubbelspoor aangelegd gaan worden tussen station Leeuwarden en Camminghaburen.
trek dan meteen door... t grootste deel is toch al dubbelsporig :|
pi_68050067
Waslijn erboven. Intercity´s erbij.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 20:07:43 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68050228
Idd. Ook handig voor de NS. Kunnen ze materieel makkelijker in Onnen krijgen en bij verstoringen lopen de Groningers of Leeuwarders niet zo veel vertraging meer op als ze richting westen willen gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 april 2009 @ 20:17:31 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68050558
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

176 dan Vmax + 10 %

Net als de Protos trouwens. ICL en ICB kan, mag en rijdt wel 200, net als de rijtuigen van de Pimpel. Alleen niet in NL
Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.

Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:19:41 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68050651
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik), maar 200?
200 km/h onder 15 kV wisselspanning.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:23:28 #139
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_68050796
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.

Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
Ik denk eerder dat het ermee te maken heeft dat als een trein bij hoge snelheid op een auto of vrachtwagen botst, deze waarschijnlijk zal ontsporen en eventueel dan omver zal vallen of wat dan ook. En dat willen ze niet hebben, zo'n V-IRM schommelt immers bij 140 al bijna de rails uit.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:24:33 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68050841
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Trouwens, is VIRM uitgerust met ATB-NG of alleen ATB-EG?
Alleen EG. Evt. inmiddels aangevuld met Vv.

Over die snelheid: het lijkt mij ook handig om de gevolgschade mee te nemen. Dus bij 160km/h of hoger loop je een grotere kans op ontsporing van het materieel. Dan heb je niet twee doden in een auto, maar weet ik veel hoeveel doden in een ontspoorde trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 april 2009 @ 20:25:23 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68050881
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

200 km/h onder 15 kV wisselspanning.
Correctie: 0 km/h onder 15kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 20:27:05 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68050961
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.

Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
ATB is niet het grootste probleem. Het is dat er op de bovenleiding nu nog 1800 Volt staat en dat die spanning iets te weinig is. Bij 25 kV is het wel mogelijk om treinen veel sneller te laten rijden. In het huidige systeem is 160 km/h echt wel het absolute maximum dat toegestaan zou kunnen worden. Anders zou de stroom die de treinen uit de bovenleiding trekken te groot worden. Met een hogere spanning hoef je minder stroom te trekken om tot een vergelijkbare snelheid te komen voor een trein. Immers vermogen = Volt (spanning) x Ampère (stroom)

Moet je wel al het materieel hiervoor ombouwen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 april 2009 @ 20:29:30 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68051064
Merci voor de toelichting, makes perfect sense.

Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV, en kunnen we in de toekomst zonder enig probleem in één grote klap de spanning omzetten van 1500 V naar 25 kV, want NS let altijd heel erg op de lange termijn. </sarcasme>
pi_68051129
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Merci voor de toelichting, makes perfect sense.

Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV, en kunnen we in de toekomst zonder enig probleem in één grote klap de spanning omzetten van 1500 V naar 25 kV, want NS let altijd heel erg op de lange termijn. </sarcasme>
dan moeten ze in veel treinstellen nog steeds een omvormer bouwen !

dus dat gaat nog wel een 100 jaren plan worden:P
  Redactie Sport woensdag 15 april 2009 @ 20:34:43 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68051292
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV
VIRM is er wel op voorbereid, hoewel ik laatst volgens mij las dat bij de nieuwe VIRM-4's het niet meer kan.
Wat SLT betreft zou ik het ook niet weten, maar dat lijkt me nou ook geen materieel waar je even ergens een 25kV-trafo kwijt kunt..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68051414
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

VIRM is er wel op voorbereid, hoewel ik laatst volgens mij las dat bij de nieuwe VIRM-4's het niet meer kan.
Wat SLT betreft zou ik het ook niet weten, maar dat lijkt me nou ook geen materieel waar je even ergens een 25kV-trafo kwijt kunt..
hmm.. 3phase 25kv motoren er dan maar onder? met een frequentie regelaart er bij?
  woensdag 15 april 2009 @ 20:41:31 #147
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68051557
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Correctie: 0 km/h onder 15kV.
Foutje van me, maar je wist dat het 25 kV moest zijn.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:45:35 #148
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_68051709
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.

Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
Eerst dat ERTMS maar eens laten werken.


Als iemand de tekenaar van deze cartoon weet dan laat het me even weten
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_68051762
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Merci voor de toelichting, makes perfect sense.

Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV, en kunnen we in de toekomst zonder enig probleem in één grote klap de spanning omzetten van 1500 V naar 25 kV, want NS let altijd heel erg op de lange termijn. </sarcasme>
Ook worden de nieuwe / verbouwde baanvakken uitgerust met B4 bovenleiding. Duidelijk te herkennen aan extra kabel over de portalen heen

http://energievoorziening(...)euw/bovenleiding.htm
  woensdag 15 april 2009 @ 20:49:39 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68051867
quote:
De nieuwe spoorlijn tussen Heerenveen en Groningen gaat 123 miljoen euro meer kosten dan de provincies Groningen en Friesland eerder hadden berekend.

Dat zei een woordvoerder van vervoersgedeputeerde Piet Adema van de provincie Friesland woensdag.

In de onderhandelingen met het Rijk over de spoorlijn gingen beide provincies er vanuit dat de kosten op 577 miljoen euro zouden uitkomen.

Volgens Adema valt het project 123 miljoen euro hoger uit door de aansluiting van het nieuwe traject op het bestaande spoor in Groningen. ''We worden nu specifieker en merken dat het meer kost'', aldus de woordvoerder.
nu.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')