Doe je dat regelmatig, zoveel foto's maken in Rsd? Zo ja, dan weet ik zeker dat ik je al best vaak gezien hebquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
..
Allemaal eigen foto's danwel video btw
oeh, da mag niequote:Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef Eix het volgende:
trein reed namelijk gewoon een stukje achteruit terug.
Spoormatadoren.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef Eix het volgende:
Ik sta net hier in Lent te wachten op de trein. Vertrektijd, zie een trein aankomen stormen... sjwoesj. Uiteindelijk stond de laatste bak nog langs het perron en was de trein net niet langs het (groene)sein het volgend blok ingereden.
Was dan ook nu eens blij dat het een V-IRM was, trein reed namelijk gewoon een stukje achteruit terug.
Tijd voor een spandoek wellicht. Zoals bij Best.![]()
Nja, hij was het blok niet uit. Waarschijnlijk dat iemand zich bij Prorail wel afvroeg waarom trein x in een keer vertraging heeft.quote:
Inderdaad! En in sommige gevallen sta je dan zelfs op het station te wachten en voel je de trein ineens een stukje achteruit rollenquote:Op woensdag 15 april 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
het gebeurt in de praktijk vaak genoeg.
quote:Vanaf maandag 20 april gaan er andere treinen rijden op het traject Apeldoorn - Enschede.
De huidige stoptreinen worden vervangen door Sprinters. De NS zet de Sprinters in, omdat ze sneller kunnen optrekken en afremmen. Ook heeft de trein meer deuren waardoor de doorstroom van reizigers op het perron verbetert. Om de komst van de Sprinter te vieren deelt de NS maandag een gratis ontbijt uit aan reizigers op dit traject.
Ik kom nooit meer in Roosendaal... toen ik nog in Antwerpen studeerde (en daar met de trein heenging) moest ik in Rsd overstappen. Ben er nu al minstens een half jaar niet meer geweest.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Doe je dat regelmatig, zoveel foto's maken in Rsd? Zo ja, dan weet ik zeker dat ik je al best vaak gezien heb
Marco van Uden hield het op 112 km/h, maar het zou nu wel 125 km/h zijn. Ik weet niet of de baanvaksnelheid tussen Deventer en Hengelo 140 km/h is, anders ben je inderdaad wel langer onderweg.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:05 schreef von_Preussen het volgende:
Ik heb liever nog dat DD-AR materieel dan die waardeloze sprinters, die treinen zijn saai, en voor de langere afstanden tussen de stations enigzins langzaam (116km/h konden de SGM-3's toch?).
Ik weet niet of de reizigers te wachten zitten op gratis ontbijt. Iets ouds vervangen door iets wat niet zo heel erg nieuw meer is.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
maandag gratis ontbijt tussen apeldoorn en enschede:
[..]
Bunkeruuhquote:Op woensdag 15 april 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
maandag gratis ontbijt tussen apeldoorn en enschede:
[..]
Dat wordt dus oude broodjes serveren op dat ontbijt...quote:Op woensdag 15 april 2009 18:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of de reizigers te wachten zitten op gratis ontbijt. Iets ouds vervangen door iets wat niet zo heel erg nieuw meer is.
Voor zover ik weet rijden die daar wel vaker. Op datzelfde stukje is ook DD-AR actief.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:19 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu trouwens in een voor mij redelijk unieke verschijning - een plan T tussen Ut en Bd (Ht - Bd om specifiek te zijn)
Apeldoorn-Hengelo is 130, Hengelo-Enschede 125quote:Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik weet niet of de baanvaksnelheid tussen Deventer en Hengelo 140 km/h is, anders ben je inderdaad wel langer onderweg.
Dan valt het nog mee qua reistijd.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Apeldoorn-Hengelo is 130, Hengelo-Enschede 125
Dat gebeurt vaak bij het splitsen van vleugeltreinenquote:Op woensdag 15 april 2009 17:18 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Inderdaad! En in sommige gevallen sta je dan zelfs op het station te wachten en voel je de trein ineens een stukje achteruit rollen
Mooier dan DDAR / DDMquote:Op woensdag 15 april 2009 19:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Niet echt spannend inderdaad.
[ afbeelding ]
Plan T 503, Tilburg Reeshof, 4 mei 2007
[ afbeelding ]
Plan T 507, Breda Takkebijsters, 17 februari 2008
[ afbeelding ]
Plan T 521 en Plan V 833+930, Geldermalsen, 29 maart 2008
[ afbeelding ]
Plan T 527, Gilze-Rijen, 21 maart 2009
Had het niet zo heel lang geleden in Hengelo nog, volgens mij was het een STS-passage. Op zijn laatst remde hij erg hard, nadat hij stil stond reed hij een stukje achteruit. Kan dat eigenlijk wel i.v.m. de beveiliging?quote:Op woensdag 15 april 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
het gebeurt in de praktijk vaak genoeg.
zolang de trein in hetzelfde blok blijft staan ziet de treindienstleider het niet anders dan een stilstaande trein, maar hij eerste een blok bezet maar door achteruitrijden er weer uit rijdt klopt er ergens iets nietquote:Op woensdag 15 april 2009 19:27 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Had het niet zo heel lang geleden in Hengelo nog, volgens mij was het een STS-passage. Op zijn laatst remde hij erg hard, nadat hij stil stond reed hij een stukje achteruit. Kan dat eigenlijk wel i.v.m. de beveiliging?
Naja, wat PSM al zei geloof ik, zolang je binnen je blok blijft is er weinig aan de hand lijkt me. Maar als je met de helft van je trein in het volgende blok staat en je gaat dan achteruit kachelen tot in je vorige blok, dan krijg je wel met de mattenklopper op de billetjes denk ikquote:Op woensdag 15 april 2009 19:27 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Had het niet zo heel lang geleden in Hengelo nog, volgens mij was het een STS-passage. Op zijn laatst remde hij erg hard, nadat hij stil stond reed hij een stukje achteruit. Kan dat eigenlijk wel i.v.m. de beveiliging?
quote:Op woensdag 15 april 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
dan krijg je wel met de mattenklopper op de billetjes denk ik
Dan ook trouwensquote:
In de cabine zit deze sticker geplakt.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm kan 125 km/h.
Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik), maar 200?quote:Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De rest van het materieel bereikt minstens 140 (de IRM zelfs 200).
Dat betekent "Getest en okee bevonden op 132 km/h"quote:Op woensdag 15 april 2009 19:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
In de cabine zit deze sticker geplakt.
[ afbeelding ]
176 danquote:Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:
Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik)
trek dan meteen door... t grootste deel is toch al dubbelsporig :|quote:Op woensdag 15 april 2009 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm kan 125 km/h.
Ik lees net dat hij spoor tussen Leeuwarden en Groningen in ieder geval voor een deel verder verdubbeld gaat worden. Vanaf 2013 zal er dubbelspoor aangelegd gaan worden tussen station Leeuwarden en Camminghaburen.
Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
176 danVmax + 10 %
Net als de Protos trouwens. ICL en ICB kan, mag en rijdt wel 200, net als de rijtuigen van de Pimpel. Alleen niet in NL
200 km/h onder 15 kV wisselspanning.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik), maar 200?
Ik denk eerder dat het ermee te maken heeft dat als een trein bij hoge snelheid op een auto of vrachtwagen botst, deze waarschijnlijk zal ontsporen en eventueel dan omver zal vallen of wat dan ook. En dat willen ze niet hebben, zo'n V-IRM schommelt immers bij 140 al bijna de rails uit.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.
Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
Alleen EG. Evt. inmiddels aangevuld met Vv.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Trouwens, is VIRM uitgerust met ATB-NG of alleen ATB-EG?
Correctie: 0 km/h onder 15kV.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
200 km/h onder 15 kV wisselspanning.
ATB is niet het grootste probleem. Het is dat er op de bovenleiding nu nog 1800 Volt staat en dat die spanning iets te weinig is. Bij 25 kV is het wel mogelijk om treinen veel sneller te laten rijden. In het huidige systeem is 160 km/h echt wel het absolute maximum dat toegestaan zou kunnen worden. Anders zou de stroom die de treinen uit de bovenleiding trekken te groot worden. Met een hogere spanning hoef je minder stroom te trekken om tot een vergelijkbare snelheid te komen voor een trein. Immers vermogen = Volt (spanning) x Ampère (stroom)quote:Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.
Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
dan moeten ze in veel treinstellen nog steeds een omvormer bouwenquote:Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Merci voor de toelichting, makes perfect sense.
Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV, en kunnen we in de toekomst zonder enig probleem in één grote klap de spanning omzetten van 1500 V naar 25 kV, want NS let altijd heel erg op de lange termijn. </sarcasme>
VIRM is er wel op voorbereid, hoewel ik laatst volgens mij las dat bij de nieuwe VIRM-4's het niet meer kan.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV
hmm.. 3phase 25kv motoren er dan maar onder?quote:Op woensdag 15 april 2009 20:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
VIRM is er wel op voorbereid, hoewel ik laatst volgens mij las dat bij de nieuwe VIRM-4's het niet meer kan.
Wat SLT betreft zou ik het ook niet weten, maar dat lijkt me nou ook geen materieel waar je even ergens een 25kV-trafo kwijt kunt..
Eerst dat ERTMS maar eens laten werken.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook worden de nieuwe / verbouwde baanvakken uitgerust met B4 bovenleiding.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Merci voor de toelichting, makes perfect sense.
Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV, en kunnen we in de toekomst zonder enig probleem in één grote klap de spanning omzetten van 1500 V naar 25 kV, want NS let altijd heel erg op de lange termijn. </sarcasme>
nu.nlquote:De nieuwe spoorlijn tussen Heerenveen en Groningen gaat 123 miljoen euro meer kosten dan de provincies Groningen en Friesland eerder hadden berekend.
Dat zei een woordvoerder van vervoersgedeputeerde Piet Adema van de provincie Friesland woensdag.
In de onderhandelingen met het Rijk over de spoorlijn gingen beide provincies er vanuit dat de kosten op 577 miljoen euro zouden uitkomen.
Volgens Adema valt het project 123 miljoen euro hoger uit door de aansluiting van het nieuwe traject op het bestaande spoor in Groningen. ''We worden nu specifieker en merken dat het meer kost'', aldus de woordvoerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |