quote:Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef owlet het volgende:
Het lijkt me ook wel leuk om een keer een draagdoekenmeeting te houden die met iets meer structuur is opgezet. Een beetje zoals de borstvoedingsochtenden/moedergroepen vaak gaan: een vaste begintijd en een voorstelrondje waarbij even geinventariseerd wordt welke vragen er zijn. Mijn ervaring is dat je door de verschillende ervaringen van verschillende mensen heel veel leert waarbij er voor iedereen wel wat uit te pikken is.
En dat het ijs heel snel breekt
Yayquote:
quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:20 schreef Reinhilde het volgende:
Het gaat dit keer om een gestructureerde, niet al te grote meet, die begint op een vast tijdstip, en verder laat ik het even aan Owlet wat en hoe verder.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Troel het volgende:
Structuur? Moederbijeenkomsten?
Tja, wat mij betreft is iedereen welkom bij mij thuis (Ijsselstein). Grote woonkamer, fijne achtertuin en speeltuin voor de deur, maar het woord moederbijeenkomst schrikt mij af hoor
Lijkt mij een prima plan! Juist door vragen van anderen kan je dingen leren waar je zelf idd mss niet aan gedacht hebt.quote:Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef owlet het volgende:
Het lijkt me ook wel leuk om een keer een draagdoekenmeeting te houden die met iets meer structuur is opgezet. Een beetje zoals de borstvoedingsochtenden/moedergroepen vaak gaan: een vaste begintijd en een voorstelrondje waarbij even geinventariseerd wordt welke vragen er zijn. Mijn ervaring is dat je door de verschillende ervaringen van verschillende mensen heel veel leert waarbij er voor iedereen wel wat uit te pikken is.
En dat het ijs heel snel breekt
True, maar dat werkt lang niet altijd. Het ene kindje wil nou eenmaal om 10 uur eten en het volgende kindje eet om 11 uur en dan die daarna om 12 uurquote:Op dinsdag 14 april 2009 11:32 schreef Reinhilde het volgende:
Ik vind het juist heel prettig om een gestructureerde meet te doen. Dat je er echt wat van leert.
Lijkt me fijn!
Als ik mijn ervaringen even op een rijtje zet:quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:43 schreef Reinhilde het volgende:
Ja, idd BE.
Kijk, het lijkt me superleuk om een keer een draagdoekwandeling te gaan doen (bv op het strand), maar het idee gisteren was om er dus wat meer structuur aan te geven en het kleinschalig te houden.
Op dit moment heb ik er meer behoefte aan om te leren van elkaar dan een 'gezellige thee/foto-meet'.
Jullie mogen een voor een in Rubens zandbak gaan staanquote:Op dinsdag 14 april 2009 11:53 schreef TearSong het volgende:
Klinkt goed Troel! (dan doen we die strandwandeling toch vast nog wel eens?)
Ik ookquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:28 schreef LovelyLady het volgende:
Ik had ook aangeboden maar blijkbaar niet centraal genoeg
Ik heb nog wel plek in de auto, mocht ik ook gaan dan hequote:Op dinsdag 14 april 2009 12:23 schreef Webkim het volgende:
Een beetje makkelijk OV-bereisbaar zou ik erg fijn vinden.![]()
En is er behoefte aan oefenmateriaal? Pop, verschillende doeklengtes, wat andere dragers?
Bij Troel vind ik prima; redelijk centraal ook. Voordeel van hier zou wel zijn dat het wat makkelijker is een 'leermeet' te maken, omdat ik hier een fijne zwik oefenspullen heb. Maar goed, er kan wel e.e.a. in een sleurkarretje mee de trein in.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:12 schreef owlet het volgende:
ik vind een zaterdag fijner voor een meeting, omdat je dan nog een vrije zondag hebt om even uit te rusten![]()
Ik ook!quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:35 schreef Reinhilde het volgende:
ik kan van de zaterdagen 9, 16 en 23 mei
quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:33 schreef cattie het volgende:
Ik was ook degene die het weer opbracht.
Staat nog steeds open, hoorquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:39 schreef texelonia het volgende:
Tja mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Als het echt voornamelijk over rugdragen gaat lijkt het me voor mij niet zo nuttig om te komen. Als er ruimte is voor ook andere dingen vind ik het natuurlijk prima. En anders kan er natuurlijk onderling nog afgesproken worden. Ik had al een keer een aanbod gekregen van Davinia, als dat nog open staat, bijv.
Maar meerdere meets op verschillende locaties met verschillende thema's is misschien ook geen slecht idee. Ook omdat een workshop-achtige meet handiger is met niet teveel personen, dan zit het toch al wat sneller 'vol'. En dan is het misschien ook een beetje jammer als ik een plaats inneem bij een meet over voornamelijk rugdragen terwijl iemand anders daar op dit moment veel meer aan heeft
Nou ja dat dus. Misschien dat er iemand wel wat centraal wil vertellen over een bepaald iets, maar dat je daarna ook de mogelijkheid hebt om andere dingen te vragen, eventueel 1 op 1 als er verder weinig behoefte aan is? (ja dan verlies je weer het centrale maar je kunt toch ook een deel centraal doen en als er specifieke vragen zijn dat 1 op 1 doen?)quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Dan maar even in het klein ter overweging:
Ik zou het los van een klein beetje gestructureerd qua opzet zoals in Troel d'r post niet te veel vastpinnen op bepaalde doeken/draagmethodes. Of althans, dan moet je straks tig meets gaan organiseren waarbij er 15 op de ene staan en mss maar 2 op de andere...
Volgens mij is er onderling zoveel diversiteit en bezit qua doeken dat men met een beetje afstemmen toch ook wel kan voorkomen dat 1 persoon haar hele collectie mee hoeft te nemen?[/sub]
quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:47 schreef Troel het volgende:
Geweven doeken op 24 mei bij mij thuis en kleine baby's op een zaterdag bij Davinia
Opgelost, slotje
Als jij in Arnhem al een aantal moeders hebt die interesse hebben, is het misschien hoe dan ook een idee om daar apart nog wat voor te regelen? Ik kan me voorstellen dat Arnhem bijvoorbeeld voor de noordkant van Nederland beter te bereizen is vanwege de makkelijke verbinding met Zwolle?quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:06 schreef Grijs het volgende:
Dragen voor kleine baby's is voor mij minder interessant, de mijne wordt daarvoor al wat te groot en het is niet erg waarschijnlijk dat er hier nog een baby'tje komt... Maar als het in Arnhem (in de buurt) is, dan weet ik nog wel een aantal moeders die daar wel interesse in hebben.
Waar woon jij ergens, Davinia?
Amstelveen, dus niet echt in de buurt, vrees ik...quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:06 schreef Grijs het volgende:
Dragen voor kleine baby's is voor mij minder interessant, de mijne wordt daarvoor al wat te groot en het is niet erg waarschijnlijk dat er hier nog een baby'tje komt... Maar als het in Arnhem (in de buurt) is, dan weet ik nog wel een aantal moeders die daar wel interesse in hebben.
Waar woon jij ergens, Davinia?
Goed plan!quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:47 schreef Troel het volgende:
Geweven doeken op 24 mei bij mij thuis en kleine baby's op een zaterdag bij Davinia
Opgelost, slotje
Want? Alleen gecertificeerde, gediplomeerde mensen kunnen wat uitleggen aan een ander?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:04 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind workshop overigens niet echt een goede benaming. Tenzij er een docente ingehuurd wordt
quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:04 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind workshop overigens niet echt een goede benaming. Tenzij er een docente ingehuurd wordt
Dekt de lading best wel toch?quote:U hebt gezocht op het woord: workshop.
RESULTAAT
work·shop [wu:rksjop] de; m -s het praktisch, creatief werken in groepjes
Even voor de duidelijkheid: ik ben begonnen met dragen toen eli 11 maand was. ik heb jair (toen 3 weken of zo 1 keer in de doek gehad, en een kleine avalon ook 1 keer, das mijn ervaring met mini-babies. buikdragen kan ik wel, maar de wiegknoop of de echt pasgeborene-lig-knopen ken ik dus niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:11 schreef miss_sly het volgende:
*as moeder voorzichtig binnensluipt
Ik zou wel bij jou op zaterdag willen komen Davinia als het om kleine babitjes en buikdragen gaatIk wil erg graag gaan dragen, maar het is nog zo abstract voor me, dat ik graag al voor de geboorte eens zou willen zien hoe het werkt, hoe jullie dat doen, etc.
En zaterdag en in Amstelveen is voor mij heel prima te doenVanaf 23 mei een aantal zaterdagen wat moeilijker ivm zwangerschapscursus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |