Waarom "stukjes software"?quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:31 schreef Golzuam het volgende:
Wil je ook blijven gamen en een willekeurig stukje software altijd kunnen gebruiken : koop een Pc.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:29 schreef Grunn1988 het volgende:
Allemaal heel mooi wat er grafisch etc. in zit. Maar als hij gewoon wil photoshoppen, dan maakt het niet uit wat hij heeft. Neem gewoon Mac OS X en laat dat primitieve Windows achter je. Dan besef je dat je altijd met rommel hebt gewerkt. Vastlopende programma's (incl. de hele computer die dan crasht), je printer wordt niet gevonden, installaties gaan niet goed, je PC wordt traag en het kost uiteindelijk een kwartier voordat je ook maar één site op hebt vanaf het opstarten.
nofi maar de problemen die jij beschrijft kom ik op mijn vista pc niet meer tegen hoor...quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:29 schreef Grunn1988 het volgende:
Allemaal heel mooi wat er grafisch etc. in zit. Maar als hij gewoon wil photoshoppen, dan maakt het niet uit wat hij heeft. Neem gewoon Mac OS X en laat dat primitieve Windows achter je. Dan besef je dat je altijd met rommel hebt gewerkt. Vastlopende programma's (incl. de hele computer die dan crasht), je printer wordt niet gevonden, installaties gaan niet goed, je PC wordt traag en het kost uiteindelijk een kwartier voordat je ook maar één site op hebt vanaf het opstarten.
TS moet gewoon een keer (of paar keer) met een Mac werken, precies hetzelfde doen als wat-ie met Windows doet, eventueel onder begeleiding van een Apple-kenner.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:34 schreef Tijn het volgende:
Als je niet weet waarom je voor een Mac moet kiezen, zou ik het niet doen.
Weer zo'n Maccer die nog steeds met zijn gedachten in het Windows 98-ME tijdperk zit.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:29 schreef Grunn1988 het volgende:
Hetzelfde geldt ook richting de Macs vanuit het PC-kamp. Macs zijn al heel lang niet te duur meer. Ik heb redelijk vaak geprobeerd om eenzelfde configuratie te maken met PC-onderdelen en zelden of nooit was het goedkoper. Meestal was het wel goedkoper, als je zaken als monitor, toetsenbord en muis ed weg laat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:33 schreef HeatWave het volgende:
Dat is idd echt de pest met dit soort topics, de keiharde leugens. Dat OSX echt goed werkt klopt, maar dat het feilloos is is echt een grove leugen. Ook OSX loopt vast, wordt traag soms en niet alle hardware en software doet het (meteen).
En daarom zijn dit soort topics zo verdomde vervelend.
Heb je daar toevallig nog een voorbeeld van?quote:Op woensdag 15 april 2009 09:40 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Hetzelfde geldt ook richting de Macs vanuit het PC-kamp. Macs zijn al heel lang niet te duur meer. Ik heb redelijk vaak geprobeerd om eenzelfde configuratie te maken met PC-onderdelen en zelden of nooit was het goedkoper. Meestal was het wel goedkoper, als je zaken als monitor, toetsenbord en muis ed weg laat.
Sinds dat Apple met Intel werkt.
Daar ga je al, "zoveel mogelijk". Wat mistte je?quote:Op woensdag 15 april 2009 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je daar toevallig nog een voorbeeld van?
In een ander topic heb ik laatst een configuratie van Dell met een Apple configuratie vergeleken en daar was de Apple ¤500 duurder, met zoveel mogelijk zelfde hardware.
Zoveel mogelijk betekende een dualcore in de Dell in plaats van de standaard Quadcore. Omdat de iMac niet leverbaar is met quadcore. En bij de Mac 2GB erbij omdat de Dell niet met minder dan 4 leverbaar is.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:52 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Daar ga je al, "zoveel mogelijk". Wat mistte je?
Laatste keer dat ik een vergelijk deed, was de iMac. Was ook meer dan een jaar terug btw...
quote:Op woensdag 15 april 2009 09:43 schreef amvrosios het volgende:
LINUX!!!!!!!!!!
(zo,en nu eerst dit topic lezen)
oke,Ts is dus een complete retard die om onze mening vraagt?
de god onest truth? MAC ZUIGT ZO TYFUS HARD DAT IK ER EEN BLOEDUITSTORTING VAN OP ME LUL HEB!
maar amvrosios,kan dat niet wat minder? NEE! slechte os OOIT!
ik draai nog liever windows... en ja,dat is een gevaarlijke uitspraak,maar god allemachtig wat is
dat mac spul mislukt.... mislukt fork project van BSD.... BAH!
haal maar een pc,kun je altijd nog linux op gooien!!!!
Op de videokaart na (Dell levert geen Ati 4850 op het meest budget config), kom ik inderdaad uit op 500 euri goedkoper. Daarentegen wordt ik door de Dell opties wel gedwongen om meteen voor de duurste iMac te kiezen.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk betekende een dualcore in de Dell in plaats van de standaard Quadcore. Omdat de iMac niet leverbaar is met quadcore. En bij de Mac 2GB erbij omdat de Dell niet met minder dan 4 leverbaar is.
Bij de Dell een losse 20" monitor (dacht ik), bij een iMac is dat natuurlijk allemaal in één.
Dus vandaar "zoveel mogelijk". Het waren dus zeer goed vergelijkbare configuraties, op de vorm na.
Dat ligt er maar aan welke Dell je kiest.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Op de videokaart na (Dell levert geen Ati 4850 op het meest budget config), kom ik inderdaad uit op 500 euri goedkoper. Daarentegen wordt ik door de Dell opties wel gedwongen om meteen voor de duurste iMac te kiezen.
Ik heb toen gekeken bij beide webshops van Dell en Apple, en daar twee systemen samengesteld.quote:Zal later vandaag, als ik tijd heb, kijken of ik op pricewatch een betere config samen kan stellen.
BTW: je moet bij het samenstellen niet vergeten dat de iMac een webcam & microfoon heeft
De opmerking dat de Dell de 4gig nodig heeft en de mac niet daargelaten, koopt niemand met een beetje geldbesef geheugen direct bij Apple.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk betekende een dualcore in de Dell in plaats van de standaard Quadcore. Omdat de iMac niet leverbaar is met quadcore. En bij de Mac 2GB erbij omdat de Dell niet met minder dan 4 leverbaar is.
Bij de Dell een losse 20" monitor (dacht ik), bij een iMac is dat natuurlijk allemaal in één.
Dus vandaar "zoveel mogelijk". Het waren dus zeer goed vergelijkbare configuraties, op de vorm na.
Weer zo;n bullshitpost, OSX is net zo afhankelijk van RAM als Windows.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:21 schreef trancethrust het volgende:
[..]
De opmerking dat de Dell de 4gig nodig heeft en de mac niet daargelaten, koopt niemand met een beetje geldbesef geheugen direct bij Apple.
Bij een iMac ook, OS X is zoals HeatWave opmerkt sinds de Intel's een stuk afhankelijker van het geheuhen maar met 2 GB kan je al 10 applicaties van Mail tot Photoshop soepel draaien, maar meer is natuurlijk altijd beter. Ik moet wel (als Apple-liefhebber) zeggen dat ik zelf momenteel géen nieuwe iMac zou kopen, het 20" scherm is echt ruk, en bij de 24" voor 1400 euro krijg je nog een videokaart met gedeeld geheugenquote:Op woensdag 15 april 2009 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij Dell krijg je trouwens standaard een tweeknopsmuis met scrollwieltje..
Ik heb mijn post teruggevonden:quote:Op woensdag 15 april 2009 10:21 schreef trancethrust het volgende:
De opmerking dat de Dell de 4gig nodig heeft en de mac niet daargelaten, koopt niemand met een beetje geldbesef geheugen direct bij Apple.
Dat geheugen was om de configuraties gelijk te krijgen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ok: Een iMac 24 inch, 3 Ghz Core2Duo, 8800 GT, 4GB intern: ¤2059
Een Dell met 24 inch, 2,66 Core2Duo, Ati 4850, 4 GB intern: ¤1599
Dan heeft de Dell een iets langzamere processor (meerprijs van ¤120,- boven een Quadcore die bij Mac niet leverbaar is volgens mij), wel een grotere harde schijf, betere videokaart en sneller geheugen (DDR3 ipv DDR2).
Onzin, *nices hebben nu eenmaal betere geheugenmanagement. Mathematica, Matlab, Eclipse, iTunes, een browser, en een zooi terminals open lukt redelijk ok met OS X op 512MB geheugen. Ik hoef het niet eens te proberen met Vista.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weer zo;n bullshitpost, OSX is net zo afhankelijk van RAM als Windows.
Bij andere merken kun je tenminste kiezen voor een niet all-in-one oplossing.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:33 schreef Jarno het volgende:
En toch mag je de SFF en het all-in-one concept mag uitvlakken qua prijs. Kennelijk is het voor andere systeembouwers ook enorm lastig een vergelijkbare machine voor een significant lagere prijs neer te zetten:
http://www.hexus.net/content/item.php?item=14272 ($1200)
http://www.markpascua.com(...)n-one-pc-imac-clone/ ($1000 - $1500)
http://gizmodo.com/512315(...)+one-pc-on-the-block ($1000)
Zeker als je ook nog eens een A-merk wilt zoals Sony of Lenovo lopen de prijzen akelig snel op. Zo 'duur' is de iMac dus helemaal niet (meer).
Je kunt toch ook een Mac Mini kopen bij Apple?quote:Op woensdag 15 april 2009 10:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Bij andere merken kun je tenminste kiezen voor een niet all-in-one oplossing.
Niet een optie als je nog eens een keer een spelletje wilt spelen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:39 schreef Jarno het volgende:
Je kunt toch ook een Mac Mini kopen bij Apple?
Dat kun je niet zeggen zonder te definieren wat 'een spelletje' is. De nieuwste FPS'en zullen er niet op draaien nee, maar games van 2 - 3 jaar oud kun je wel goed draaien onder Boot Camp hoor. Afhankelijk van wat voor spellen je leuk vindt kun je ook overwegen een XBOX (150 euro nowadays) in huis te halen om te games.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet een optie als je nog eens een keer een spelletje wilt spelen bijvoorbeeld.
Ironisch dat 'ie zegt dat het niet uitmaakt, maar dat 'ie z'n verhaal wel begint met hoe z'n Windows-machine werd uitgeschakeld door een virus.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:01 schreef Svyatagor het volgende:
Het maakt eigenlijk helemaal geen hol uit, je doet toch alles online tegenwoordig.
http://i.gizmodo.com/5202(...)and-it-doesnt-matter
Een quadcore meerprijs lijkt me toch echt meer dan een 2->4gig upgrade, dan ben je juist nog blijer met een Dell. Ik snap verder niet waarom je uberhaupt de vergelijking alsnog scheef trekt door met een quad te vergelijken. Mijn punt was alleen dat geheugen bij Apple doorgaans duur is; scheelt al snel een factor 2 vergeleken met normale prijzen. Dan nog snap ik niet dat je droog een desktop-dell zit te vergelijken met een iMac. Als je zo'n ding koopt dan doe je dat juist vanwege design, en/of de weinige ruimte dat het inneemt en/of omdat je een fanboy bent, en dan is een prijsverschil van 400/500 vrij laag (factor 1.3).quote:Op woensdag 15 april 2009 10:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb mijn post teruggevonden:
[..]
Dat geheugen was om de configuraties gelijk te krijgen.
Maar weet je, jij je zin, geen extra geheugen in de Mac en we laten de Quadcore in de Dell zitten. Kosten allebei evenveel, dus blijft het prijsverschil ¤500,-.
In het begin dacht ik ook dat ik vaak Windows nodig zou hebben, vanwege de vele 'handige tools' en zulks maar in de praktijk staan m'n VM's (Fusion) altijd uit. Voor alles heb ik een vervangende Mac app gevonden (of een andere werkwijze aangenomen).quote:Op woensdag 15 april 2009 10:58 schreef Tijn het volgende:
Als je een computer koopt om voornamelijk Windows applicaties te draaien, ben je natuurlijk sowieso achterlijk als je een Mac koopt.
Wel de enige fabrikant waarvan ik een computer in mijn huiskamer zou zettenquote:Op woensdag 15 april 2009 11:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nu ja Tijn, Macs zien er wel kek uit natuurlijk.
Passen in ieder VT-wonen interieur!
Ja, natuurlijk. Maar als je toch per se Windows applicaties wilt draaien (zoals spelletjes), koop dan gewoon een Windows-systeem.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
In het begin dacht ik ook dat ik vaak Windows nodig zou hebben, vanwege de vele 'handige tools' en zulks maar in de praktijk staan m'n VM's (Fusion) altijd uit. Voor alles heb ik een vervangende Mac app gevonden (of een andere werkwijze aangenomen).
Waarom zou dat trouwens geen geld mogen kosten? Mensen betalen ook graag voor een mooie auto, of voor een mooie keuken. Veel mensen vinden Apple's mooi, Apple's vallen regelmatig in de prijzen qua design, dat mag toch best wat kosten? Ik ben nu aan het rondkijken voor een netbook, maar het valt me op dat al die dingen gewoon gruwelijk lelijk zijn. Knopjes, schuifjes, stickers, dikke randen, etc. Bah. En dan kijk ik thuis naar m'n (toch al weer 2 jaar oude) MacBook, dat is gewoon prachtig. Zo dun en strak zijn er gewoon nog maar weinig. (En even daarnaast, heb je de prijzen van die Dell Adamo al gezien..?).quote:Op woensdag 15 april 2009 11:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nu ja Tijn, Macs zien er wel kek uit natuurlijk.
Feitelijk is een Mac de meest universele machine, want je kunt Windows, Mac apps en Linux apps draaien. Je kunt OSX wel op een Wintel hacken, maar Boot Camp is tenminste nog gesupport.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Maar als je toch per se Windows applicaties wilt draaien (zoals spelletjes), koop dan gewoon een Windows-systeem.
Ik snap ook niet dat mensen het als een nadeel van de Mac noemen dat 'ie geen Windows applicaties kan draaien. Alsof Windows wel Mac applicaties kan draaien.
Standaard beschikt die Dell over een Quadcore, downgraden naar een DualCore kán wel, maar kost ¤120,- meer. Voor de eerlijkheid heb ik de iMac toen voorzien van 2 Gb extra, de Dell kan niet met minder besteld worden. Zo hadden ze dus én een vergelijkbare processor, én een vergelijkbare hoeveelheid intern geheugen.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:03 schreef trancethrust het volgende:
Een quadcore meerprijs lijkt me toch echt meer dan een 2->4gig upgrade, dan ben je juist nog blijer met een Dell. Ik snap verder niet waarom je uberhaupt de vergelijking alsnog scheef trekt door met een quad te vergelijken.
Nou ja, ik vind dat nogal wat. Bovendien (zoals eerder getijpt), als je het zou vergelijken met zelfbouw ben je met een Apple helemaal duur uit, en kan je (in geval van een iMac) nauwelijks meer upgraden (nu zeggen de Apple-aars dan waarschijnlijk dat je met een Apple nooit behoefte hebt aan upgraden, maar dat is natuurlijk een non-argument. Als je dat niet kan, kan ik me voorstellen dat je dan maar doorgaat met wat je hebt).quote:Mijn punt was alleen dat geheugen bij Apple doorgaans duur is; scheelt al snel een factor 2 vergeleken met normale prijzen. Dan nog snap ik niet dat je droog een desktop-dell zit te vergelijken met een iMac. Als je zo'n ding koopt dan doe je dat juist vanwege design, en/of de weinige ruimte dat het inneemt en/of omdat je een fanboy bent, en dan is een prijsverschil van 400/500 vrij laag (factor 1.3).
Lang leve het internet.quote:Wil je een strakke vergelijking kijk dan naar vergelijkbare laptops (factor ~1.5 als ik snel even kijk), of naar Mac Pro's (dat zijn wel min-of-meer normale kasten met onderdelen erin). Ikzelf bouw overigens zelf mn niet-laptop machines, maar reageer omdat de prijs-horrorverhalen die je hoort over Apple vaak zwaar overdreven zijn. Jouw verhaal is gelukkig al heel wat redelijker dan gemiddeld.
Linux is meest universeelquote:Op woensdag 15 april 2009 11:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Feitelijk is een Mac de meest universele machine, want je kunt Windows, Mac apps en Linux apps draaien. Je kunt OSX wel op een Wintel hacken, maar Boot Camp is tenminste nog gesupport.
Uiteraard. Maar ja, dan heb je niet de nieuwste videokaart, omg.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Feitelijk is een Mac de meest universele machine, want je kunt Windows, Mac apps en Linux apps draaien. Je kunt OSX wel op een Wintel hacken, maar Boot Camp is tenminste nog gesupport.
PC mits je meteen een goeie koopt (niet die van de aldi , mediamarkt) kost ongv 600/ 700 eurie.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ja, dan heb je niet de nieuwste videokaart, omg.
Dat een PC goedkoper is, is voor gamers natuurlijk helemaal een belachelijk argument. Om een beetje bij te blijven moet je elke 6 tot 12 maanden je hardware upgraden, waarbij je per upgraderonde minstens het bedrag neerlegt waar je ook een console voor hebt. Met de gemiddelde console doe je een jaar of 5, dus tel uit je winst.
Oh, dat mag best hoor.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:08 schreef Jarno het volgende:
Waarom zou dat trouwens geen geld mogen kosten? Mensen betalen ook graag voor een mooie auto, of voor een mooie keuken. Veel mensen vinden Apple's mooi, Apple's vallen regelmatig in de prijzen qua design, dat mag toch best wat kosten? Ik ben nu aan het rondkijken voor een netbook, maar het valt me op dat al die dingen gewoon gruwelijk lelijk zijn. Knopjes, schuifjes, stickers, dikke randen, etc. Bah. En dan kijk ik thuis naar m'n (toch al weer 2 jaar oude) MacBook, dat is gewoon prachtig. Zo dun en strak zijn er gewoon nog maar weinig. (En even daarnaast, heb je de prijzen van die Dell Adamo al gezien..?).
Maar kennelijk is het not-done om een 'mooie' computer te willen kopen, zeker niet als die ook nog eens duurder is.
WTF ben je aan het roken en hoe kom ik eraan?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Linux is meest universeel![]()
Windows is gebasseerd op linux. de meeste dingen ^^. commando's etc...
Ja, dat is vast een stuk minder gedoe dan andersomquote:en je kan op Linux een Mac os omgeving laten draaien
Euh, nee?quote:Terwijl de meeste servers op Linux draaien, zelfs Microsoft servers gebruiken Linux boven hun eigen hosting pakket( tis stabieler)
Dat je het er op kunt laten lijken wil nog niet zeggen dat je de binaries kunt draaien.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
en je kan op Linux een Mac os omgeving laten draaien
Je kunt na een jaar de nieuwste games niet op de hoogste settings spelen. Met geen enkele PC, wat de specs ook zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:14 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
PC mits je meteen een goeie koopt (niet die van de aldi , mediamarkt) kost ongv 600/ 700 eurie.
doe er al meer dan een jaar mee en nog geen nieuwe nodig. schat dat mn quadcore over 2 jaar pas oud word
Totdat er een nieuwe Windows versie zoals Vista uitkomt...quote:Op woensdag 15 april 2009 11:14 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
PC mits je meteen een goeie koopt (niet die van de aldi , mediamarkt) kost ongv 600/ 700 eurie.
doe er al meer dan een jaar mee en nog geen nieuwe nodig. schat dat mn quadcore over 2 jaar pas oud word
Als je alles op allerhoogste settings wilt spelen wel ja, anders doe je gewoon 3 jaar met een PC. Bovendien heb je tenminste de mogelijkheid van upgraden van bijvoorbeeld videokaart, bij een Mac kan dat soms ook, maar dan krijg je een achterhaalde, veel te dure videokaart als upgradeoptiequote:Op woensdag 15 april 2009 11:12 schreef Tijn het volgende:
Dat een PC goedkoper is, is voor gamers natuurlijk helemaal een belachelijk argument. Om een beetje bij te blijven moet je elke 6 tot 12 maanden je hardware upgraden, waarbij je per upgraderonde minstens het bedrag neerlegt waar je ook een console voor hebt.
Voor een beetje console heb je ook een HD-tv nodig, plus bij sommigen nog de maandelijkse kosten voor het online-abonnement. Die kosten moet je (mijns inziens) ook meerekenen.quote:
Met de gemiddelde console doe je een jaar of 5, dus tel uit je winst.
Windows 7, de eerste WIndows (jaja, ik geef het toe) dit het op oude hardware beter doet dat de voorgangerquote:Op woensdag 15 april 2009 11:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Totdat er een nieuwe Windows versie zoals Vista uitkomt...
"Niet lelijk" is wel wat anders als de standaard voor mooi in de industrie. Waarom probeert iedereen immers een iMac kloon te maken en waarom maakt elke gsm fabrikant een iPhone killer?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh, dat mag best hoor.
Ik persoonlijk heb er alleen het geld niet voor over. Al vind ik mijn huidige Shuttle (van 4 jaar oud) ook niet lelijk. En daar kan ik tenminste zelf nog een beetje aan pielen.
NIemand maakt die, de pers etc bestempelen het als iPhone killerquote:Op woensdag 15 april 2009 11:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Niet lelijk" is wel wat anders als de standaard voor mooi in de industrie. Waarom probeert iedereen immers een iMac kloon te maken en waarom maakt elke gsm fabrikant een iPhone killer?
Leuk dat MS dit ook eindelijk begint te snappen, maar wel rijkelijk laat natuurlijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Windows 7, de eerste WIndows (jaja, ik geef het toe) dit het op oude hardware beter doet dat de voorganger.
Ach kom op. Bekijk die iMac klonen van hierboven eventjes. Je kunt niet met droge ogen beweren dat ze, op hun zachtst gezegd, hun 'inspiratie' uit Cupertino hebben gehaald.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
NIemand maakt die, de pers etc bestempelen het als iPhone killer.
In een zeer grijs verleden draaide Microsoft een deel van hun Hotmail-service op FreeBSD... maar ten eerste is ook dat geen Linuxquote:
Tja, wat moet je er anders van maken, als je een alles-in-een machine moet verzinnen, een macbook is ook maar een laptopquote:Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach kom op. Bekijk die iMac klonen van hierboven eventjes. Je kunt niet met droge ogen beweren dat ze, op hun zachtst gezegd, hun 'inspiratie' uit Cupertino hebben gehaald.
Met het verschil dat gedurende die 3 jaar de nieuwe spelletjes er steeds lelijker uit zullen zien omdat je bij elke nieuwe generatie games de settings weer een beetje lager moet zetten omdat je hardware het anders niet kan bijbenen.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je alles op allerhoogste settings wilt spelen wel ja, anders doe je gewoon 3 jaar met een PC.
Waarom zou je je videokaart willen upgraden als je toch geen spelletjes speelt? Ik heb een 2 jaar oude iMac 24" en ik heb werkelijk nooit het idee dat ik iets aan de hardware zou willen vervangen.quote:Bovendien heb je tenminste de mogelijkheid van upgraden van bijvoorbeeld videokaart, bij een Mac kan dat soms ook, maar dan krijg je een achterhaalde, veel te dure videokaart als upgradeoptie.
Prima. HD-tv van 1500 euro met een afschrijving van 10 jaar en een abo van 10 euro per maand erbij. En dan kom je opeens wel duurder uit dan een state-of-the-art game-PC die je regelmatige upgrade om de nieuwste games te kunnen blijven spelen? Don't think so.quote:Voor een beetje console heb je ook een HD-tv nodig, plus bij sommigen nog de maandelijkse kosten voor het online-abonnement. Die kosten moet je (mijns inziens) ook meerekenen.
Ik vind de meeste Sony Vaio notebooks ook niet mooi. Veel teveel plastic en lelijke frutsels, in plaats van strak afgewerkte ontwerpen.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:34 schreef Jarno het volgende:
Eigenlijk vind ik alleen de Sony in de buurt komen, maar dat zal persoonlijk zijn.
wat zou jij kiezen?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Sony Vaio notebooks ook niet mooi. Veel teveel plastic en lelijke frutsels, in plaats van strak afgewerkte ontwerpen.
Nee, ik bedoelde vwb de all-in-one's. Dan vind ik de poging van Sony nog het 'mooist' maar bij de Sony is het ook het duidelijkst waar ze hun inspiratie vandaan halen... (kijk alleen al naar het keyboard).quote:Op woensdag 15 april 2009 11:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Sony Vaio notebooks ook niet mooi. Veel teveel plastic en lelijke frutsels, in plaats van strak afgewerkte ontwerpen.
Ik heb een PowerBook G4 12" notebook, een iMac C2D 24" desktop, een 19" server die Linux draait en voor spelletjes een Nintendo Wii en een XBOX 360.quote:
Het rare is ook dat de meeste all-in-ones van PC-fabrikanten duurder zijn en lagere specs hebben dan wat Apple levert.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde vwb de all-in-one's. Dan vind ik de poging van Sony nog het 'mooist' maar bij de Sony is het ook het duidelijkst waar ze hun inspiratie vandaan halen... (kijk alleen al naar het keyboard).
Dat valt nog maar te bezien, op een (goede) PC kun je bijvoorbeeld GTA IV er veel beter uit laten zien dan op een XBox of Playstation. En de PC zal alleen maar meer gaan voorlopen, daar wordt immers aan doorontwikkelt, terwijl er op de consoles geen (of veel minder) ontwikkeling meer is.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:34 schreef Tijn het volgende:
Met het verschil dat gedurende die 3 jaar de nieuwe spelletjes er steeds lelijker uit zullen zien omdat je bij elke nieuwe generatie games de settings weer een beetje lager moet zetten omdat je hardware het anders niet kan bijbenen.
Dit in tegenstelling tot consoles, waar nieuwe generatie games juist mooier worden omdat de developers de hardware beter weten te benutten.
Dat bedoelde ik dus met: Als je de mogelijkheid tot upgraden niet hebt, ben je misschien sneller tevreden met wat je wel hebt. Dat heb ik overigens ook met PC's, als ik al een aantal jaar doe met een PC, dan weet ik dat ik de nieuwste games niet op de hoogste settings kan spelen.quote:Waarom zou je je videokaart willen upgraden als je toch geen spelletjes speelt? Ik heb een 2 jaar oude iMac 24" en ik heb werkelijk nooit het idee dat ik iets aan de hardware zou willen vervangen.
Dan heb je nog steeds een PC of Mac nodig om te internetten, Hyvessen en die leuke paints te maken voor de hilarische [KLB]-topics op Fok.quote:Prima. HD-tv van 1500 euro met een afschrijving van 10 jaar en een abo van 10 euro per maand erbij. En dan kom je opeens wel duurder uit dan een state-of-the-art game-PC die je regelmatige upgrade om de nieuwste games te kunnen blijven spelen? Don't think so.
Gebruik die hele Wii nooit, maar ik spaar meukquote:
Ik ben het volledig met je eens dat als je een state-of-the-art PC erop na houdt die je ook in de loop der tijd blijft upgraden, je games er beter uit zien dan op welke console dan ook. Echter kost dit een godsvermogen. Als er nou iets is wat ik m'n geld niet waard vind, is het wel dit soort onzin.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien, op een (goede) PC kun je bijvoorbeeld GTA IV er veel beter uit laten zien dan op een XBox of Playstation. En de PC zal alleen maar meer gaan voorlopen, daar wordt immers aan doorontwikkelt, terwijl er op de consoles geen (of veel minder) ontwikkeling meer is.
De enige reden dat mensen uberhaupt hun computers upgraden is vanwege spelletjes. Dus als je dat niet doet op je PC (en bv daar een console voor gebruikt), is het nauwelijks een nadeel dat je niet kunt upgraden, maar heb je met een all-in-one computer zoals een Mac *wel* een mooi product in huis.quote:Dat bedoelde ik dus met: Als je de mogelijkheid tot upgraden niet hebt, ben je misschien sneller tevreden met wat je wel hebt. Dat heb ik overigens ook met PC's, als ik al een aantal jaar doe met een PC, dan weet ik dat ik de nieuwste games niet op de hoogste settings kan spelen.
Ok, gooien we er nog een Mac Mini van 600 euro bij. Wedden dat je nog steeds goedkoper uit bent na een jaar of 5 dan met je supercomputer die inmiddels 7 nieuwe videokaarten heeft gezien in die tijd?quote:Dan heb je nog steeds een PC of Mac nodig om te internetten, Hyvessen en die leuke paints te maken voor de hilarische [KLB]-topics op Fok.
OSX is zelfs MEER Ram afhankelijk dan bv XP. (dat komt natuurlijk ook door het betere geheugen management waardoor 2GB extra echt verschil maakt)quote:Op woensdag 15 april 2009 10:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weer zo;n bullshitpost, OSX is net zo afhankelijk van RAM als Windows.
Ik heb ook een DS, ik gebruik 'em elke vakantie welquote:Op woensdag 15 april 2009 11:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gebruik die hele Wii nooit, maar ik spaar meukHeb ook een PSP en een NDS
.
Mij is het het geld ook niet waard, maar ik vind het wel fijn dat ik in verloop van tijd wat hardware kan toevoegen (en verwijderen) uit mijn systeem zonder problemen.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:49 schreef Tijn het volgende:
Ik ben het volledig met je eens dat als je een state-of-the-art PC erop na houdt die je ook in de loop der tijd blijft upgraden, je games er beter uit zien dan op welke console dan ook. Echter kost dit een godsvermogen. Als er nou iets is wat ik m'n geld niet waard vind, is het wel dit soort onzin.
Zie boven.quote:De enige reden dat mensen uberhaupt hun computers upgraden is vanwege spelletjes. Dus als je dat niet doet op je PC (en bv daar een console voor gebruikt), is het nauwelijks een nadeel dat je niet kunt upgraden, maar heb je met een all-in-one computer zoals een Mac *wel* een mooi product in huis.
Als je het écht slim doet, verkoop je de videokaarten die je uit je systeem haalt met minimaal verlies. Dan ben je wel elk (half)jaar voorzien van een nieuwe videokaart voor een (geschatte) ¤100,-.quote:Ok, gooien we er nog een Mac Mini van 600 euro bij. Wedden dat je nog steeds goedkoper uit bent na een jaar of 5 dan met je supercomputer die inmiddels 7 nieuwe videokaarten heeft gezien in die tijd?
De DS gebruik ik ook wel veel ja, leuke spellen die je echt "ff" kan spelen zonder de draad kwijt te raken.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook een DS, ik gebruik 'em elke vakantie welIk zit er zelfs aan te denken om de komende tijd weer met de trein naar m'n werk te gaan zodat ik Chinatown Wars kan spelen.
De Wii heeft me trouwens ook geen windeieren gelegd, ik ben 2 weken geleden nog Mario Kart kampioen geworden in een lokale kroeg
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:50 schreef Tijn het volgende:
Ik heb ook een DS, ik gebruik 'em elke vakantie welIk zit er zelfs aan te denken om de komende tijd weer met de trein naar m'n werk te gaan zodat ik Chinatown Wars kan spelen.
quote:De Wii heeft me trouwens ook geen windeieren gelegd, ik ben 2 weken geleden nog Mario Kart kampioen geworden in een lokale kroeg
Haha, ok, you win. Als je het leuk vindt om de ontwikkelingen in dat segment te volgen, is het natuurlijk ook niet zo erg om af en toe een beetje aan je computer te knutselen. Ik heb dat vroeger ook wel gedaan, continu m'n PC openschroeven om er weer wat nieuws in te zetten. Maar tegenwoordig heb ik andere hobbies en vind ik het een fijne gedachte dat m'n computers het gewoon doen en dat ik ze nooit van binnen hoef te zienquote:Op woensdag 15 april 2009 11:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als je het écht slim doet, verkoop je de videokaarten die je uit je systeem haalt met minimaal verlies. Dan ben je wel elk (half)jaar voorzien van een nieuwe videokaart voor een (geschatte) ¤100,-.
Ik heb op die manier ook alle delen van de Phoenix Wright-serie uitgespeeld. Zo hou je tijd over als je thuis komt, want dan heb je dat alvast gedaanquote:
Nee, natuurlijk was dat niet voor geld, we waren met z'n 8'en ofzoquote:! Kon je daar daadwerkelijk geld mee verdienen? Of alleen kudo's en aandacht van de plaatselijke barslettebak?
Waarschijnlijk is 'ie voor Windows gegaan en is z'n computer inmiddels in een spam versturende zombie veranderd waardoor 'ie het web niet meer op kan.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zou TS ooit nog terugkomen in dit topic, trouwens?
Ik ook!quote:
ik stond gister bij een klant en die was aan het klagen dat zijn mac thuis zo verschrikkelijk slecht was en dat hij liever een pc had gehadquote:Op woensdag 15 april 2009 20:44 schreef HeatWave het volgende:
http://marbleofdoom.com/
Dit is er toch echt niet voor niets. Komop, OSX kan net zo goed zo traag als dikke stront zijn, NET ALS XP, dat geef ik echt wel toe, maar dat gelieg dat OSX altijd zo rap is.. is gewoon eng
Nou OSX werkt gewoon echt significant beter dan wat ik ooit met windows mee gemaakt heb. Daar lieg ik niet om, dat is simpelweg mijn ervaring.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:07 schreef HeatWave het volgende:
Dat iemand liever OSX heeft kan k me best wel voorstellen, ik begrijp alleen niet dat ze gaan liegen, dat het nooit vastloopt, nooit eens traag is ofzo.
Ik wgeef best toe dat Windows zijn fouten heeft, waarom zou ik niet? Ik heb er geen aandelen in ofzo... ik vind Windows prettiger werken dan OSX, maar ga hier niet keihard liegen ofzo.
Dat is het nare aan dit soort topics.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:07 schreef HeatWave het volgende:
Dat iemand liever OSX heeft kan k me best wel voorstellen, ik begrijp alleen niet dat ze gaan liegen, dat het nooit vastloopt, nooit eens traag is ofzo.
Ik wgeef best toe dat Windows zijn fouten heeft, waarom zou ik niet? Ik heb er geen aandelen in ofzo... ik vind Windows prettiger werken dan OSX, maar ga hier niet keihard liegen ofzo.
Dat is het nare aan dit soort topics.
Beter, das is echt heel wat anders dan "het is feilloos, het loopt nooit vast, het is nooit traag".quote:Op woensdag 15 april 2009 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou OSX werkt gewoon echt significant beter dan wat ik ooit met windows mee gemaakt heb. Daar lieg ik niet om, dat is simpelweg mijn ervaring.
Mwah, ik ben geen echte fan, geen echte hater. Het werkt, zeker na SP1 prima. Maar ik geef toe, MS had moeten wachten tot het zo goed was als WIndows 7 nu lijkt te gaan worden.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:18 schreef Tijn het volgende:
Ik heb geen idee hoe Vista is, ik heb er nooit mee hoeven werken en ook nooit zelf willen installeren. Ik heb niet het idee dat ik echt iets mis, though
Tel je zegeningen dat je niet met Vista voor SP1 hebt moeten werken. En DAT zeg ik vanuit professionele ervaring, want Vista raak ik nog niet aan met een stok.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:19 schreef Anthraxx het volgende:
Het is minder slecht als men doet voorkomen. Maar ja, op het internet is iedereen een retard die denken een mening te moeten hebben over iets wat ze nooit gebruikt hebben.
Serieus, wachten? Het duurde toch al 6 jaar ofzo voordat ze met Vista op de proppen kwamen?quote:Op woensdag 15 april 2009 21:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, ik ben geen echte fan, geen echte hater. Het werkt, zeker na SP1 prima. Maar ik geef toe, MS had moeten wachten tot het zo goed was als WIndows 7 nu lijkt te gaan worden.
Nou ja, W7 had er dus moeten zijn ten tijde van Vista iig. MS heeft idd vaak teveel haast.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus, wachten? Het duurde toch al 6 jaar ofzo voordat ze met Vista op de proppen kwamen?
Probleem vind ik ook dat Apple expres (quote:Op woensdag 15 april 2009 21:22 schreef Anthraxx het volgende:
Klopt. Maar OSX 10.1 was ook een gedrocht. Ik vond de eerste Leopard versie ook niet alles. Etc. Dat blijf je houden.
Mjah vind ik een beetje een non-argument. Bouwt microsoft appletalk in?quote:Op woensdag 15 april 2009 21:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Probleem vind ik ook dat Apple expres () in versie 10.x.0 altijd wel iets vergeet op het gebeid van AD integratie, elke keer moeten we tot versie 10.x.2-3 wachten voor het goed werkt bij ons in het netwerk. En ja, dan gaan de Apple users janken, dus dan maar een Xserve. Jammer dat ze dit zo traag vinden, maar ze hebben getekend dat ze dit wilden en niet meer zouden zeuren
.
nee, maar Apple dus wel AD integratie, maar niet helemaal lekker werkend. Doe het dan helemaal niet....quote:Op woensdag 15 april 2009 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah vind ik een beetje een non-argument. Bouwt microsoft appletalk in?
Mjah nogmaals, ik vind het een beetje een verkeerd verwachtingspatroon.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar Apple dus wel AD integratie, maar niet helemaal lekker werkend. Doe het dan helemaal niet....
Het zou al beter werken als:quote:Op woensdag 15 april 2009 21:54 schreef HeatWave het volgende:
Dat driversigning is qua idee wel leuk, maar werkt dus niet.
Yep, maar ja, ze moeten overal maar compatible mee zijn en blijven, anders gaat de hele wereld janken...quote:Op woensdag 15 april 2009 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou al beter werken als:
- de certificeringsprocedure ook echt op de kwaliteit van de driver zou controleren
- je alleen signed drivers kan installeren
Als alletwee deze zaken niet worden doorgevoerd, slaat het hele idee nergens op.
Dat doet het ook.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou al beter werken als:
- de certificeringsprocedure ook echt op de kwaliteit van de driver zou controleren
Onder Vista is dat min of meer het gevalquote:- je alleen signed drivers kan installeren
Ik had begrepen dat het meer een formaliteit was dan echt een goede test. Maar goed, jij hebt er meer ervaring mee dan ik. (Dat heb je al gauw trouwensquote:
Je kunt toch installeren wat je wil? Ik dacht dat alleen de 64-bit versie het afdwingt dat je signed drivers gebruikt, maar dat de 32-bit versie slechts een waarschuwing geeft, net zoals bij XP, die je makkelijk kan wegklikken.quote:Onder Vista is dat min of meer het geval
Nee nee, een gesubmitte driver wordt echt (geautomatiseerd) getest. Ik heb wel afgekeurde drivers gehad.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het meer een formaliteit was dan echt een goede test. Maar goed, jij hebt er meer ervaring mee dan ik. (Dat heb je al gauw trouwens)
Tis een hele tijd geleden dat ik hands-on bezig ben geweest, maar volgens mij blijf je in een soort 'safemode' als je een unsigned driver installeert. Moet ik ff checkenquote:Je kunt toch installeren wat je wil? Ik dacht dat alleen de 64-bit versie het afdwingt dat je signed drivers gebruikt, maar dat de 32-bit versie slechts een waarschuwing geeft, net zoals bij XP, die je makkelijk kan wegklikken.
Nee niet dat ik weet, hoe kom je daarbij?quote:Bovendien speelt natuurlijk nog het probleem dat hardwarebedrijven hun eigen drivers kunnen signen, dus zonder tussenkomst van WHQL. De slager die z'n eigen vlees keurt dus.
Dat staat op Wikipedia:quote:Op woensdag 15 april 2009 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee niet dat ik weet, hoe kom je daarbij?
Hier ook een linkje van Microsoft met meer info over hoe je je eigen kernel-mode drivers kunt signen.quote:However, a company can choose to sign their own drivers rather than go through the WHQL testing process. These drivers would not qualify for the "Certified for Windows" logos, but they would install on 64 bit versions of Vista and install without a warning message on 32 bit versions of Vista and XP.
toch raar, ik draai vista nu al sinds de release en voor SP1 ben ik 1 kritisch (OS gerelateerd)probleem tegen gekomen: het ENORM traag kopieeren van bestanden..quote:Op woensdag 15 april 2009 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tel je zegeningen dat je niet met Vista voor SP1 hebt moeten werken. En DAT zeg ik vanuit professionele ervaring, want Vista raak ik nog niet aan met een stok.
Ja, maar dan is hij dus niet WHQL, heb je alleen je eigen credentials er aan toegevoegd. Zo kan je ook software signen.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat staat op Wikipedia:
[..]
Hier ook een linkje van Microsoft met meer info over hoe je je eigen kernel-mode drivers kunt signen.
Das fijn, ik heb diverse compleet signed systemen met grote regelmaat @random zien crashen.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:13 schreef mschol het volgende:
[..]
toch raar, ik draai vista nu al sinds de release en voor SP1 ben ik 1 kritisch (OS gerelateerd)probleem tegen gekomen: het ENORM traag kopieeren van bestanden..
ander probleem waren de nvidia display drivers, maar dat lag meer aan nvidia dan aan vista (aangezien vista de driver netjes opnieuw laadde zoals hij het moest doen
Ok, maar dat betekent ook dat je van de waarschuwing af ben en je driver in de 64-bit versie werkt. Wat is dan nog de reden dat een fabrikant z'n drivers door de WHQL-molen zou willen halen?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar dan is hij dus niet WHQL, heb je alleen je eigen credentials er aan toegevoegd. Zo kan je ook software signen.
Kan zoveel redenen hebben, wij hadden een imac, zo uit de doos die kernel panicte als je een PDF bestand sleepte naar een andere toepassing, zelfs Finder...quote:Op woensdag 15 april 2009 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das fijn, ik heb diverse compleet signed systemen met grote regelmaat @random zien crashen.
Dat de driver goed werkt?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, maar dat betekent ook dat je van de waarschuwing af ben en je driver in de 64-bit versie werkt. Wat is dan nog de reden dat een fabrikant z'n drivers door de WHQL-molen zou willen halen?
Eh ja leuk, wat heeft dat met de instabiliteit van de eerste releases van Vista te maken?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan zoveel redenen hebben, wij hadden een imac, zo uit de doos die kernel panicte als je een PDF bestand sleepte naar een andere toepassing, zelfs Finder...
Opzich niets, maar heb je op die Vista bak heb geheugen bijv getest? Kunnen al je drivers getest zijn, als je RAM brak is kan het nog zo crashen.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja leuk, wat heeft dat met de instabiliteit van de eerste releases van Vista te maken?
Zoals gezegd ging het niet om 1 Vista machine. Ik heb het nu over de zakelijke ervaring als hardware fabrikant en de introductie van een nieuwe windows variant. Altijd gezeik, maar Vista was zo verdomd instabiel bij release en dat heeft ruim een jaar geduurd voordat het een beetje stabiel werd.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich niets, maar heb je op die Vista bak heb geheugen bijv getest? Kunnen al je drivers getest zijn, als je RAM brak is kan het nog zo crashen.
Het zegt dus allemaal niets, dat wou ik zeggen.
welke problemen dan?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk. Na SP1 zijn de meeste problemen echt opgelost.
Nee dat is het niet met volledig signed systemen. En kom op zeg, je denkt dat een hardware leverancier voor tests op 1 systeempje vertrouwd?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:29 schreef mschol het volgende:
[..]
welke problemen dan?
want crashes kan van alles zijn, ook op veel verschillende systemen, het is nml wel het makkelijkst om het op het OS af te schuiven...
Maar wel WHQL signed.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:34 schreef HeatWave het volgende:
Nou is Sitecom natuurlijk ook bagger.
Zodra een crash je data verziekt, een blauw scherm geeft of het OS niet maar laat opstarten ligt dat echt aan het OS ja.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:29 schreef mschol het volgende:
[..]
welke problemen dan?
want crashes kan van alles zijn, ook op veel verschillende systemen, het is nml wel het makkelijkst om het op het OS af te schuiven...
Kost wel klauwen met geldquote:
quote:Op donderdag 16 april 2009 08:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zodra een crash je data verziekt, een blauw scherm geeft of het OS niet maar laat opstarten ligt dat echt aan het OS ja.
Firewire was er nog zo 1 geloof ik. Mocht je 1 euro per connector aan Apple betalenquote:Op donderdag 16 april 2009 08:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kost wel klauwen met geld
Weet je wat geen fuck voorstelt: Wifi certified, DLNA certified, USB.org certfied, Bleutooth sig vertified, etc etc.
En nog erger zijn vage patenten die opgekocht zijn door toko's die niets anders doen dan die patenten cashen. Een of ander patent op firewire, usb, MPEG, etc etc etc.
En het is niet kort door de bocht door te stellen dat het OS altijd maar onschuldig is en dat het altijd aan de gebruiker, het programma of de driver ligt?quote:Op donderdag 16 april 2009 09:01 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
sorry hoor dat vindt ik dus echt veel te kort door de bocht...
Op de één of andere manier is het sinds Vista naar mijn idee zo dat het fanatisme onder de Microsoft fanboys het fanatisme van de rest aan het overstijgen is. Echt alles wordt uit de kast gehaald om maar te bewijzen dat Vista zo geweldig product is (ook voor SP1). Alle schuld wordt afgeschoven op de gebruikers of hard-/software leveranciers.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En het is niet kort door de bocht door te stellen dat het OS altijd maar onschuldig is en dat het altijd aan de gebruiker, het programma of de driver ligt?
ik zeg helemaal niet dat het OS altijd onschuldig is..quote:Op donderdag 16 april 2009 09:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En het is niet kort door de bocht door te stellen dat het OS altijd maar onschuldig is en dat het altijd aan de gebruiker, het programma of de driver ligt?
Vista fanboys? Zijn die erger dan de Apple idioten?quote:Op donderdag 16 april 2009 09:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Op de één of andere manier is het sinds Vista naar mijn idee zo dat het fanatisme onder de Microsoft fanboys het fanatisme van de rest aan het overstijgen is. Echt alles wordt uit de kast gehaald om maar te bewijzen dat Vista zo geweldig product is (ook voor SP1). Alle schuld wordt afgeschoven op de gebruikers of hard-/software leveranciers.
Vrij beschamend imo.
Vista fanboys? Die zie ik hier echt niet hoorquote:Op donderdag 16 april 2009 09:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Op de één of andere manier is het sinds Vista naar mijn idee zo dat het fanatisme onder de Microsoft fanboys het fanatisme van de rest aan het overstijgen is. Echt alles wordt uit de kast gehaald om maar te bewijzen dat Vista zo geweldig product is (ook voor SP1). Alle schuld wordt afgeschoven op de gebruikers of hard-/software leveranciers.
Vrij beschamend imo.
Jij bent er nu toch?quote:Op donderdag 16 april 2009 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vista fanboys? Die zie ik hier echt niet hoor.
Zijn die er überhaupt?quote:Op donderdag 16 april 2009 09:29 schreef HeatWave het volgende:
Vista fanboys? Die zie ik hier echt niet hoor.
Ja maar ik zie mezelf niet, ofzo, weet ik hetquote:
Stiekem ben je een Apple fanboy. Ik wist het wel.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar ik zie mezelf niet, ofzo, weet ik het.
quote:Op donderdag 16 april 2009 10:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Stiekem ben je een Apple fanboy. Ik wist het wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |