nee, maar Apple dus wel AD integratie, maar niet helemaal lekker werkend. Doe het dan helemaal niet....quote:Op woensdag 15 april 2009 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah vind ik een beetje een non-argument. Bouwt microsoft appletalk in?
Mjah nogmaals, ik vind het een beetje een verkeerd verwachtingspatroon.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar Apple dus wel AD integratie, maar niet helemaal lekker werkend. Doe het dan helemaal niet....
Het zou al beter werken als:quote:Op woensdag 15 april 2009 21:54 schreef HeatWave het volgende:
Dat driversigning is qua idee wel leuk, maar werkt dus niet.
Yep, maar ja, ze moeten overal maar compatible mee zijn en blijven, anders gaat de hele wereld janken...quote:Op woensdag 15 april 2009 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou al beter werken als:
- de certificeringsprocedure ook echt op de kwaliteit van de driver zou controleren
- je alleen signed drivers kan installeren
Als alletwee deze zaken niet worden doorgevoerd, slaat het hele idee nergens op.
Dat doet het ook.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou al beter werken als:
- de certificeringsprocedure ook echt op de kwaliteit van de driver zou controleren
Onder Vista is dat min of meer het gevalquote:- je alleen signed drivers kan installeren
Ik had begrepen dat het meer een formaliteit was dan echt een goede test. Maar goed, jij hebt er meer ervaring mee dan ik. (Dat heb je al gauw trouwensquote:
Je kunt toch installeren wat je wil? Ik dacht dat alleen de 64-bit versie het afdwingt dat je signed drivers gebruikt, maar dat de 32-bit versie slechts een waarschuwing geeft, net zoals bij XP, die je makkelijk kan wegklikken.quote:Onder Vista is dat min of meer het geval
Nee nee, een gesubmitte driver wordt echt (geautomatiseerd) getest. Ik heb wel afgekeurde drivers gehad.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het meer een formaliteit was dan echt een goede test. Maar goed, jij hebt er meer ervaring mee dan ik. (Dat heb je al gauw trouwens)
Tis een hele tijd geleden dat ik hands-on bezig ben geweest, maar volgens mij blijf je in een soort 'safemode' als je een unsigned driver installeert. Moet ik ff checkenquote:Je kunt toch installeren wat je wil? Ik dacht dat alleen de 64-bit versie het afdwingt dat je signed drivers gebruikt, maar dat de 32-bit versie slechts een waarschuwing geeft, net zoals bij XP, die je makkelijk kan wegklikken.
Nee niet dat ik weet, hoe kom je daarbij?quote:Bovendien speelt natuurlijk nog het probleem dat hardwarebedrijven hun eigen drivers kunnen signen, dus zonder tussenkomst van WHQL. De slager die z'n eigen vlees keurt dus.
Dat staat op Wikipedia:quote:Op woensdag 15 april 2009 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee niet dat ik weet, hoe kom je daarbij?
Hier ook een linkje van Microsoft met meer info over hoe je je eigen kernel-mode drivers kunt signen.quote:However, a company can choose to sign their own drivers rather than go through the WHQL testing process. These drivers would not qualify for the "Certified for Windows" logos, but they would install on 64 bit versions of Vista and install without a warning message on 32 bit versions of Vista and XP.
toch raar, ik draai vista nu al sinds de release en voor SP1 ben ik 1 kritisch (OS gerelateerd)probleem tegen gekomen: het ENORM traag kopieeren van bestanden..quote:Op woensdag 15 april 2009 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tel je zegeningen dat je niet met Vista voor SP1 hebt moeten werken. En DAT zeg ik vanuit professionele ervaring, want Vista raak ik nog niet aan met een stok.
Ja, maar dan is hij dus niet WHQL, heb je alleen je eigen credentials er aan toegevoegd. Zo kan je ook software signen.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat staat op Wikipedia:
[..]
Hier ook een linkje van Microsoft met meer info over hoe je je eigen kernel-mode drivers kunt signen.
Das fijn, ik heb diverse compleet signed systemen met grote regelmaat @random zien crashen.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:13 schreef mschol het volgende:
[..]
toch raar, ik draai vista nu al sinds de release en voor SP1 ben ik 1 kritisch (OS gerelateerd)probleem tegen gekomen: het ENORM traag kopieeren van bestanden..
ander probleem waren de nvidia display drivers, maar dat lag meer aan nvidia dan aan vista (aangezien vista de driver netjes opnieuw laadde zoals hij het moest doen
Ok, maar dat betekent ook dat je van de waarschuwing af ben en je driver in de 64-bit versie werkt. Wat is dan nog de reden dat een fabrikant z'n drivers door de WHQL-molen zou willen halen?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar dan is hij dus niet WHQL, heb je alleen je eigen credentials er aan toegevoegd. Zo kan je ook software signen.
Kan zoveel redenen hebben, wij hadden een imac, zo uit de doos die kernel panicte als je een PDF bestand sleepte naar een andere toepassing, zelfs Finder...quote:Op woensdag 15 april 2009 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das fijn, ik heb diverse compleet signed systemen met grote regelmaat @random zien crashen.
Dat de driver goed werkt?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, maar dat betekent ook dat je van de waarschuwing af ben en je driver in de 64-bit versie werkt. Wat is dan nog de reden dat een fabrikant z'n drivers door de WHQL-molen zou willen halen?
Eh ja leuk, wat heeft dat met de instabiliteit van de eerste releases van Vista te maken?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan zoveel redenen hebben, wij hadden een imac, zo uit de doos die kernel panicte als je een PDF bestand sleepte naar een andere toepassing, zelfs Finder...
Opzich niets, maar heb je op die Vista bak heb geheugen bijv getest? Kunnen al je drivers getest zijn, als je RAM brak is kan het nog zo crashen.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja leuk, wat heeft dat met de instabiliteit van de eerste releases van Vista te maken?
Zoals gezegd ging het niet om 1 Vista machine. Ik heb het nu over de zakelijke ervaring als hardware fabrikant en de introductie van een nieuwe windows variant. Altijd gezeik, maar Vista was zo verdomd instabiel bij release en dat heeft ruim een jaar geduurd voordat het een beetje stabiel werd.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich niets, maar heb je op die Vista bak heb geheugen bijv getest? Kunnen al je drivers getest zijn, als je RAM brak is kan het nog zo crashen.
Het zegt dus allemaal niets, dat wou ik zeggen.
welke problemen dan?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk. Na SP1 zijn de meeste problemen echt opgelost.
Nee dat is het niet met volledig signed systemen. En kom op zeg, je denkt dat een hardware leverancier voor tests op 1 systeempje vertrouwd?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:29 schreef mschol het volgende:
[..]
welke problemen dan?
want crashes kan van alles zijn, ook op veel verschillende systemen, het is nml wel het makkelijkst om het op het OS af te schuiven...
Maar wel WHQL signed.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:34 schreef HeatWave het volgende:
Nou is Sitecom natuurlijk ook bagger.
Zodra een crash je data verziekt, een blauw scherm geeft of het OS niet maar laat opstarten ligt dat echt aan het OS ja.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:29 schreef mschol het volgende:
[..]
welke problemen dan?
want crashes kan van alles zijn, ook op veel verschillende systemen, het is nml wel het makkelijkst om het op het OS af te schuiven...
Kost wel klauwen met geldquote:
quote:Op donderdag 16 april 2009 08:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zodra een crash je data verziekt, een blauw scherm geeft of het OS niet maar laat opstarten ligt dat echt aan het OS ja.
Firewire was er nog zo 1 geloof ik. Mocht je 1 euro per connector aan Apple betalenquote:Op donderdag 16 april 2009 08:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kost wel klauwen met geld
Weet je wat geen fuck voorstelt: Wifi certified, DLNA certified, USB.org certfied, Bleutooth sig vertified, etc etc.
En nog erger zijn vage patenten die opgekocht zijn door toko's die niets anders doen dan die patenten cashen. Een of ander patent op firewire, usb, MPEG, etc etc etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |