abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68591440
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat zeker. Maar bang doen werkt zéér zeker niet.

Lelijke daden zijn soms nodig. En wat mij betreft gerechtvaardigd wanneer je bedreigd wordt in je EIGEN HUIS.

Maar goed, dat zal voor iedereen anders liggen. Mijn reactie op dat soort zaken is blinde woede.
Ik zou het ook niet weten.
Ik moet er niet aan denken als iemand mijn huis of andere eigendommen ging vernielen.
Als dat een paar keer achter elkaar gebeurt, wat moet je dan ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_68593565
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik ben heul geen transseksueel
[..]

Als je te schijterig bent om op een bureau een verklaring af te leggen heb je wél ruggegraat? Als je te timide bent om, als je dat niet durft, een andere oplossing te eisen, dan heb je wél ruggegraat?

Vind het nogal wat dat de bestuurders blijkbaar van A tot Z de wereld om moeten toveren in Utopia terwijl de slachtoffers lekker op hun reet blijven zitten en zich verschuilen achter hun angst.

Want zo kun je het ook bekijken.

Denk dat de waarheid een stuk meer in het midden ligt van die twee uitersten.
Hoho, met naar het politiebureau gaan ben je er nog niet.
Ze moeten dan ook nog je aangifte willen opnemen, en dat gebeurt niet altijd, ook al zijn ze daartoe wel verplicht.
En dan moeten ze vervolgens er nog wat mee doen, nou veel succes.
Wij weten allebei hoe de politie omgaat met dit soort situatie, pak uw fluwelen handschoenen uit de kast.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_68593675
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dan doe je een anonieme melding.

Gebeurt er niets? Dan voer je gewoon de druk op en schrijf je een goed verhaal naar de telegraaf over een naderende lynchpartij (foto's van wapentuig wel meezenden!)

Gebeurt er nog niets? Dan ga je met een paar buurtbewoners brand stichten en schuif je de usual suspects de schuld in de schoenen. Of je bedreigt ze openlijk namens de buurt met wat spuitverf en een blinde muur.

De mogelijkheden zijn eindeloos, maar de wil om net zo ver te gaan als de personen die onrechtmatige daden plegen tegen jouw persoon moet wel aanwezig zijn.

En anders is de optie inderdaad met de staart tussen de benen wegvluchten. Maar dat is dan JOUW keus.

Ik zal in ieder geval nooit begrijpen hoe iemand met een greintje zelfrespect zich zo laat behandelen.

Brutaal zijn en de boel flink onder druk zetten. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat er vele, vele deuren voor je opengaan.
Wel de omgekeerde wereld natuurlijk.
Dus als je wordt aangevallen en getreiterd moet je, ook al ben je zelf pacifistisch ingesteld, in een keer vechtlust tonen?
Daar wordt nou juist de politie voor betaald.
Maar van dat anoniem aangifte doen is natuurlijk een goed punt.
Aan de andere kant blijf ik wel bij mijn punt dat ik uit ervanring weet dat de politie niet altijd jouw aangifte uberhaupt wilt opnemen.
Faal van de eeuw.
pi_68606080
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wel de omgekeerde wereld natuurlijk.
Dus als je wordt aangevallen en getreiterd moet je, ook al ben je zelf pacifistisch ingesteld, in een keer vechtlust tonen?
Daar wordt nou juist de politie voor betaald.
Maar van dat anoniem aangifte doen is natuurlijk een goed punt.
Aan de andere kant blijf ik wel bij mijn punt dat ik uit ervanring weet dat de politie niet altijd jouw aangifte uberhaupt wilt opnemen.
Doe eens een voorbeeld geven waarom de politie geen aangifte wilt opnemen .. ?
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  zondag 3 mei 2009 @ 04:45:47 #269
236612 XtremeNL
Internet Superheld
pi_68610775
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 01:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt 9- à 10-jarige kutjochies annex straatterroristjes nergens verantwoordelijk voor houden natuurlijk.
Om even een oude post te quoten.
Als dit serieus bedoelt was is mij in ieder geval één oorzaak van het probleem duidelijk...
Strafrechtelijk is het lastig ja, maar die kinderen horen zeker wel gestraft te worden, dat heet opvoeden.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
Naakte fotos van mijn zusje
  zondag 3 mei 2009 @ 08:36:55 #270
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68611292
Over de kwestie anonieme aangifte doen wordt ten onrechte heel luchtig gedaan, maar dat zit in een proeffase. De regel is niet dat er een keuze is dat men anonieme aangifte kan doen of niet, maar dat er een kans bestaat dat de persoonsgegevens bij degene(n) bekend word(t)(en) waartegen aangiften wordt gedaan. Bron

En over de mondigheid van de buurtbewoners vind ik het wel heel erg gemakkelijk praten van achter de comfortabele veiligheid van de computer om die mensen de maat te nemen. De buurvrouw die haar hachje minder belangrijk vond dan van de buren, het opnam voor de transseksueel, werd daardoor mikpunt van de treiterijen en pesterijen. Eerder was een andere buurtbewoner hetzelfde overkomen.

Ik vind het wel erg raar dat mensen zich niet kunnen inleven in het dilemma waarmee men zit. Natuurlijk verdienen zulke jongeren straf, maar anderzijds is de kans dat zij rehabilitatie via wraak opeisen wezenlijk.
Een straf is niet eindeloos, dus zo'n jongen komt op een gegeven moment weer terug in de wijk en het is wel erg utopisch te veronderstellen dat detentie van enkele dagen of een taakstraf een drastische gedragsverandering teweeg kan brengen.

'Gewoon aangifte doen', dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68611923
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:55 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Doe eens een voorbeeld geven waarom de politie geen aangifte wilt opnemen .. ?
Mijn eigen ervaring bij het politiebureau:
Ging over spugende Marokkanen die ook nog eens hun handen niet thuis konden houden, en dat niet bij 1 keer lieten.
Toch had men mijn aangifte niet willen opnemen.
Feit is ook dat ik toen niet wist dat men dat soort dingen moest opnemen.
Ik weet vrijwel zeker dat meerdere mensen dit ook niet weten, en bij een weigering op het politiebureau dan maar naar huis afdruipen. Boos over het handelen van de politie.
Eigenlijk moet je dan, als geinformeerd burger, een klacht indienen.
Maar dan moet je wel weten dat dat uberhaupt kan bij weigering van opname van je aangifte, en dan ook nog weten bij wie je dat moet doen.
Voor de rest ga ik er hier niet al te veel op in, want dat is prive.
Faal van de eeuw.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:54:58 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68823074
De zuiveringen vinden ook in andere steden plaats:
quote:
Ik schaam me dat ik hier woon’
Door IRIS VAN DEN BOOM

UTRECHT - Het water staat ze aan de lippen. Sommigen kúnnen bijna niet meer. Bewoners van de Utrechtse Selderiestraat in de Leidsche Rijnwijk Parkwijk-Zuid gaan zo gebukt onder de overlast van een groep hangjongeren, dat sommigen nauwelijks nog durven te slapen.

Dichte ramen in de Selderiestraat in Utrecht. FOTO SHODY CAREMAN

Een aantal is de wijk al ontvlucht. Wie doorvraagt bij de achterblijvers, ontmoet tranen van wanhoop. Op meerdere adressen. ,,Het gaat hier hartstikke fout.’’

Overlast van hangjeugd is bijna iets van álle wijken. Maar het probleem aan de Selderiestraat in de bijna tien jaar oude Leidsche Rijnwijk gaat verder. Angst regeert onder de bewoners van de sociale woningbouw. De meesten zijn vrouw en alleenstaand.

Het dieptepunt, dat bewoners definitief bang heeft gemaakt, zijn de autobranden van 23 april. En vooral: de aanleiding tot die autobranden. Jongeren beledigden een alleenstaande vrouw in zo’n grove taal, dat een buurman het voor haar opnam. De zeven personen weigerden weg te gaan, waarop de buurt -zoals wel vaker- de politie belde. Met moeite hield de politie een 23-jarige man aan.

,,Ze hadden aanvankelijk de verkeerde. Ik wees de juiste aan, maar dat had ik beter niet kunnen doen,’’ aldus de buurman, die anoniem wil blijven. ,,Hij dreigde mijn huis en auto in brand te steken.’’

Diezelfde avond ging zijn auto in vlammen op, zoals ook een tweede voertuig dat vlakbij geparkeerd stond. De politie arresteerde vier mannen tussen de 18 en 24 jaar, een van hen zit nog vast.

[...]

Voor het slachtoffer van de autobrand, is dat te laat. Hij wil nooit meer terug naar zijn huis. Met Mitros is hij in gesprek voor een andere woning.
The End Times are wild
pi_68823902
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:
Reactie van persoon op Ad.nl:
hier op aruba wordt gewoon 'familie en vrienden'geregeld om deze maghreb bewoners een enkeltje thuis te bezorgen...jullie nlérs zijn zoo bang..snap t niet...hebben jullie geen vrienden en familie die je kan regelen? Die gasten doen t hier echt niet hoor..dat durven ze gewoon niet! en die politie van nl...ach ja die heeft regeltjes..zijn zeker fotos aan het schieten voor de autos die te snel gaan?
Tja, dit is gewoon een schijtland. Niemand durft die klootzakjes in elkaar te slaan, want óf men durft het echt niet óf men is bang voor repressailes óf men mag zelf voor de rechter komen. En de politie is helemaal triest in dit land.
Die klootzakjes weten dat niemand ze goed aan kan pakken, ze wéten dat ze ongestoord door kunnnen gaan. Ze voelen zich onaantastbaar, niemand kan ze wat maken. Daardoor gaan ze zich alleen maar stoerder voelen en gaan ze zich nog brutaler en asocialer gedragen. Ze kunnen flikken wat ze willen.
pi_68823982
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[..]

Tja, dit is gewoon een schijtland. Niemand durft die klootzakjes in elkaar te slaan, want óf men durft het echt niet óf men is bang voor repressailes óf men mag zelf voor de rechter komen. En de politie is helemaal triest in dit land.
Die klootzakjes weten dat niemand ze goed aan kan pakken, ze wéten dat ze ongestoord door kunnnen gaan. Ze voelen zich onaantastbaar, niemand kan ze wat maken. Daardoor gaan ze zich alleen maar stoerder voelen en gaan ze zich nog brutaler en asocialer gedragen. Ze kunnen flikken wat ze willen.
..vandaar dat iedereen die kan, probeert te verhuizen.
pi_68824104
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]

Triest bericht. Bevind me momenteel in nagenoeg indentieke situatie.(Breda)
Tijdens aangifte op het politiebureau werd me toe 3 keer toe verteld dat mijn naw gegevens
bekend zouden worden bij de tegenpartij als er daadwerkelijk vervolging plaats zou vinden.
Of ik nog maar eens goed wilde nadenken of ik wel echt aangifte wilde doen want dan zou
het wel eens kunnen escaleren.
Alsof ik midden in de nacht onder politie-begeleiding mijn huis voor niets moest verlaten.

En ja, helaas ook hier weer door kkmocro's.
En dan durven sommige user's hier ook nog eea te bagatelliseren en te downplayen.

Ik kan het momenteel niet niet opbrengen genuanceerd te zijn ondanks een
zeer fijne en normale mocro collega die zich plaatsvervangend doodschaamd.

A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_68824192
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:22 schreef qonmann het volgende:

[..]

..vandaar dat iedereen die kan, probeert te verhuizen.
Ja, dat is logisch. Maar het is de omgekeerde wereld, maar dat inzicht hebben die laffe politici niet. Die klootzakejs moeten oprotten.

Tot 2011 zullen de problemen omtrent dit onderwerp alleen maar erger worden. En dan? Misschien Wilders in de regering? En dan? Z'n plannnen komen toch niet door de Kamer. Hele familie het land uit. Gaat nooit een meerderheid krijgen. En dan? Wilders komt met plannen die toch niet aanvaard zullen worden, de rest van de politici komen weer met die slappe theeplannen aandraven. Ik zie het de komende jaren zeker niet positief in. Dit soort klootzakjes gaan ook zeker de komende jaren niet aangepakt worden. Waardoor ze zich steeds stoerder gaan voelen en meer klote streken gaan uithalen.
pi_68824216
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:25 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Tijdens aangifte op het politiebureau werd me toe 3 keer toe verteld dat mijn naw gegevens
bekend zouden worden bij de tegenpartij als er daadwerkelijk vervolging plaats zou vinden.
Of ik nog maar eens goed wilde nadenken of ik wel echt aangifte wilde doen want dan zou
Alsof ik midden in de nacht onder politie-begeleiding mijn huis voor niets moest verlaten.

En dan durven sommige user's hier ook nog eea te bagatelliseren en te downplayen.

Triest verhaal...maar zo gaat het dus in die wijken..
kutmarokkanen hebben carte blanche daar.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:29:58 #278
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68824247
Wordt ook echt tijd dat die cowboys hard aangepakt worden.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:09:19 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68825701
quote:

[..]

Ik vind het heel vreemd dat je niet anoniem aangifte kunt doen. Het is de politie toch duidelijk in wat voor situatie jij je bevindt! Op deze manier krijgen dit soort groepen gewoon Carte Blanche om overige bevolkingsgroepen uit een complete wijk weg te jagen! En dan te bedenken wat de landelijke politieke reacties waren toen één vluchtelingenfamilie uit Waspik problemen had met wat jongeren! De kamer was te klein. En dit soort incidenten, dat dagelijks voorkomt, wordt doodgezwegen!

Doet me denken aan het verhaal van een vriend die een ruziezoekende Marokkaan op school eens een duw gaf om aan te geven dat hij er genoeg van had. Toen de lessen voorbij waren stonden er 60 -volwassen- Marokkanen hem op te wachten (hoefden die niet te werken ofzo?). Moest die onder begeleiding van de politie van school gehaald worden.
The End Times are wild
pi_68835115
quote:

[..]

O, dus jij wordt als transseksueel weggepest in Breda door Marokkanen?
I´m back.
pi_68835554
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 08:30 schreef Ryan3 het volgende:

Walgelijke opmerking.
pi_68835592
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Walgelijke opmerking.
Waarom?
Het is overigens geen opmerking maar een vraag om verduidelijking.
Wat ik walgelijk vind, is dat iemand zegt dat ik geen mening mag hebben, omdat hij zogenaamd als wel of niet transseksueel iets dergelijks overkomt. Dat is pas walgelijk.
I´m back.
pi_68836249
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:33 schreef Ryan3 het volgende:

Waarom?
Het is overigens geen opmerking maar een vraag om verduidelijking.
Yeah right, zo dom ben je niet. Het staat er goed genoeg omschreven.
quote:
Wat ik walgelijk vind, is dat iemand zegt dat ik geen mening mag hebben, omdat hij zogenaamd als wel of niet transseksueel iets dergelijks overkomt. Dat is pas walgelijk.
Zogenaamd? Je bent hier een cliché voorbeeld van zo'n triest figuur die aan het bagatelliseren en 'downplayen' is. Thanks for proving his point, troll.

.
pi_68841815
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 08:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Haha, grappig. Ik heb je toch echt iets hoger staan dan dit.

Nee ik ben een gewone hardwerkende burger die een keer voor zijn buurvrouw van 78
is opgekomen. Ik heb mijn verzoek zelfs zeer correct geformuleerd. Mocht niet baten.

Als reactie daarop krijg je bedreigingen, getreiter en provocatie. Na enige tijd is dat niet meer voldoende
schijnbaar en worden ruiten ingegooid. Op het moment dat bij mij kinderen van een kennis
tv zitten te kijken die vervolgens met snijwonden naar de dokter kunnen ben ik er klaar mee,
om maar eens een voorbeeld te noemen.

Ik woon nu weer een paar jaar in Breda(releatief "nette" buurt), daarvoor 16 jr in Rotterdam-zuid.
Overal is het schering en inslag en heeft het weinig meer met "incidenten"te maken.

Blijf vooral je kop in het zand steken.

A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')