abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68143501
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat men het gedrag van deze Marokkaanse jongeren normaal is gaan vinden...
Dat klopt. Vroeger vond men stelen erg en werd de dader op het marktplein gehangen en kon iedereen zien dat dat een dief is.
Nu vind men het normaal dat er wordt gestolen. Als iemand tegen mij zegt van: ik heb dit gestolen, dan kijk ik er niet eens van op.
  zaterdag 18 april 2009 @ 20:39:39 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68149411
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, klopt, die Brabantse hosti-aapjes (om maar even in jargon te blijven) zijn de oogappeltjes van hun vader en moeder, och wat een geschikte mennekes zijn dat zeg, en zij kunnen heel niet voorstellen dat ze op 9-jarige leeftijd al aan meisjes van dezelfde leeftijd vragen of ze willen neuken. En dat na een paar afwijzingen ze wrs het recht in eigen hand wel even zullen nemen. En dat andere evenoude verrotte kutjochies, ook oogappeltjes dat spreekt, meisjes die jonger zijn met zijn drieën wel even in elkaar slaan.
Maar wat er met de politie loos is; of met onderwijzers, ik heb er ook niet goed zicht op. De politie heeft er een sport van gemaakt om zoveel mogelijk klachten van de burger af te doen dan wel te bagatelliseren, wrs omdat ze dan zelf zo min mogelijk hoeven te doen. En de onderwijzers van tegenwoordig zijn wel helemaal een eigenaardig slag. Die vragen jou of je tegen je dochter kunt zeggen of ze niet eens wat netter kan werken in haar schrift. Dude, denk je dan.
In wat voor Brabants dorp jij woont weet ik niet precies, maar ik heb zelf ook jaren in West-Brabant gewoond (BOZ) en vind het nogal meevallen met de jeugd daar. En ik kan me niet voorstellen dat het in een dorp als Woensdrecht, Hoogerheide of Halsteren veel erger is. Eigenlijk heb ik in al die jaren nog nooit iets meegemaakt. Als ze op de stoep stonden en ik kwam bepakt met kinderwagen eraan vroegen ze "Wil u erlangs meneer?" Overigens gold dit net zo goed voor de Marokkaantjes daar.

Natuurlijk hebben ze een brommertje, en dat brommertje is ook opgevoerd, en staan ze 's avonds in groepjes bij elkaar. Maar dat was vroeger toch precies hetzelfde? Ik lees ook nooit iets in de krant over losgeslagen Brabantse jeugd. Hooguit dat ze teveel zuipen op vakantie in Benidorm of eens een keertje een knokpartijtje hebben. En dat het "alles vur ut jong" is dat klopt wel, zeker in 't Heike, maar een Brabantse pa is ook niet te beroerd om een paar flinke klappen uit te delen als z'n jong gestolen heeft. En ik denk dat alle aandacht die er in dat soort dorpen en volksbuurten aan de kinderen wordt gegeven eerder positief dan negatief uitpakt.
The End Times are wild
pi_68161729
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat klopt. Vroeger vond men stelen erg en werd de dader op het marktplein gehangen en kon iedereen zien dat dat een dief is.
Nu vind men het normaal dat er wordt gestolen. Als iemand tegen mij zegt van: ik heb dit gestolen, dan kijk ik er niet eens van op.
Als deze Marokkaanse jongens een fiets zouden stelen, dan zou een jongerenwerker onder het genot van een kopje thee zeggen dat hij begrijpt dat de dief die fiets heel hard nodig had, dat de jongerenwerker zich hard gaat maken bij de gemeente voor een subsidie zodat men die fiets voortaan cadeau kan doen en zou de fietsendief een aai over z´n bol krijgen omdat hij geen geweld heeft gebruikt.

Dat is de omgekeerde wereld, het werkt niet afschrikwekkend en daarom blijven dit soort lastpakken de boel verzieken. Puur en alleen omdat men ze in een soort van slachtofferrol plaatst.

In Nederland hebben we heel wat verschillende mensen en verschillende culturen. Verschillende culturen betekent dat je op verschillende manieren criminaliteit en wangedrag aan moet pakken. Iets wat bij een Chinees werkt, werkt bij een Marokkaan wellicht averechts.

Dit soort gastjes zoals in deze wijk moet je hard aanpakken, vernederen. Dan zijn ze niet meer stoer, is hun positie bij hun vrienden verloren en gedragen ze zich wellicht weer normaal.
pi_68207065
Als het omgekeerd was had je nu allemaal antifa achtige groepjes die zaten te demonstreren.

Denk daar maar eens over na mensen, en als je niet begrijpt wat ik ermee bedoel ben je wel heel erg dom.
pi_68229635
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

In wat voor Brabants dorp jij woont weet ik niet precies, maar ik heb zelf ook jaren in West-Brabant gewoond (BOZ) en vind het nogal meevallen met de jeugd daar. En ik kan me niet voorstellen dat het in een dorp als Woensdrecht, Hoogerheide of Halsteren veel erger is. Eigenlijk heb ik in al die jaren nog nooit iets meegemaakt. Als ze op de stoep stonden en ik kwam bepakt met kinderwagen eraan vroegen ze "Wil u erlangs meneer?" Overigens gold dit net zo goed voor de Marokkaantjes daar.

Natuurlijk hebben ze een brommertje, en dat brommertje is ook opgevoerd, en staan ze 's avonds in groepjes bij elkaar. Maar dat was vroeger toch precies hetzelfde? Ik lees ook nooit iets in de krant over losgeslagen Brabantse jeugd. Hooguit dat ze teveel zuipen op vakantie in Benidorm of eens een keertje een knokpartijtje hebben. En dat het "alles vur ut jong" is dat klopt wel, zeker in 't Heike, maar een Brabantse pa is ook niet te beroerd om een paar flinke klappen uit te delen als z'n jong gestolen heeft. En ik denk dat alle aandacht die er in dat soort dorpen en volksbuurten aan de kinderen wordt gegeven eerder positief dan negatief uitpakt.
Ik denk dat een grotere stad zoals BoZ idd niet te vergelijken valt met zijn kleinere randdorpen.
I´m back.
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:25:12 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68229773
Maar ik woon nu ook in een klein dorp en daar is ook helemaal niks aan de hand hoor! Ik begrijp niet helemaal waarom je in een Brabants dorp wil wonen wanneer de daar aanwezige dorpscultuur je helemaal niet bevalt.
Ik ervaar deze juist als heel positief. Er is nog gemeenschapszin en mensen staan voor elkaar klaar. Zojuist is er weer een kleine geboren en zelfs mensen die we helemaal niet zo goed kennen stappen binnen met bloemen of een cadeautje als ze het bord in de tuin zien.
Altijd heb ik al in Brabantse dorpen gewoond, het was vroeger zelfs zo dat mensen nooit aanbelden. Die kwamen gewoon via de achterdeur naar binnen toe en als er niemand beneden was dan zetten ze zelf alvast koffie. Dat is tegenwoordig wel anders geworden, maar toch.
The End Times are wild
pi_68230036
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:25 schreef LXIV het volgende:
Maar ik woon nu ook in een klein dorp en daar is ook helemaal niks aan de hand hoor! Ik begrijp niet helemaal waarom je in een Brabants dorp wil wonen wanneer de daar aanwezige dorpscultuur je helemaal niet bevalt.
Ik ervaar deze juist als heel positief. Er is nog gemeenschapszin en mensen staan voor elkaar klaar. Zojuist is er weer een kleine geboren en zelfs mensen die we helemaal niet zo goed kennen stappen binnen met bloemen of een cadeautje als ze het bord in de tuin zien.
Altijd heb ik al in Brabantse dorpen gewoond, het was vroeger zelfs zo dat mensen nooit aanbelden. Die kwamen gewoon via de achterdeur naar binnen toe en als er niemand beneden was dan zetten ze zelf alvast koffie. Dat is tegenwoordig wel anders geworden, maar toch.
Als je geen opgroeiende, schoolgaande kinderen hebt dan heb je minder te maken met de verschijnselen die ik opnoemde, denk ik. Als volwassene woon je net zo anoniem in zo'n dorp als in een grotere stad of een grote stad, met het voordeel dat je minder last hebt van de voor de hand liggende nadelen van een grotere of grote stad. Dus je kunt je poortje oplaten staan bijv. en je hoeft niet direct bang te zijn dat er iets wordt gestolen of beschadigd.
Met schoolgaande kinderen word je echter gedrukt op feiten die je anders zouden ontgaan; zoals het asociale gedrag van die kinderen onderling. Een school op een dorp die klaagt over het feit dat dat gedrag bijna niet te corrigeren valt.
Je ziet de kinderen zelf, hoe gesloten ze zijn, hun misdragingen, hoe opa, oma, ooms en tantes, neven, nichten in het dorp, soms zelfs indezelfde straat, wonen, wat voor materiële spullen ze hebben, hoe ouders bijna een wedstrijdje met elkaar houden in het aanschaffen van al die materiële dingen.
I´m back.
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:37:06 #208
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68230122
Wat een gelul allemaal over Brabantse dorpjes, waar de jeugd zogenaamd de plaatselijke bevolking zou tiranniseren. Want voor zover het überhaupt waar is heeft het helemaal niks met dit topic te maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door paddy op 22-04-2009 01:23:45 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:42:06 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68230269
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je geen opgroeiende, schoolgaande kinderen hebt dan heb je minder te maken met de verschijnselen die ik opnoemde, denk ik. Als volwassene woon je net zo anoniem in zo'n dorp als in een grotere stad of een grote stad, met het voordeel dat je minder last hebt van de voor de hand liggende nadelen van een grotere of grote stad. Dus je kunt je poortje oplaten staan bijv. en je hoeft niet direct bang te zijn dat er iets wordt gestolen of beschadigd.
Met schoolgaande kinderen word je echter gedrukt op feiten die je anders zouden ontgaan; zoals het asociale gedrag van die kinderen onderling. Een school op een dorp die klaagt over het feit dat dat gedrag bijna niet te corrigeren valt.
Je ziet de kinderen zelf, hoe gesloten ze zijn, hun misdragingen, hoe opa, oma, ooms en tantes, neven, nichten in het dorp, soms zelfs indezelfde straat, wonen, wat voor materiële spullen ze hebben, hoe ouders bijna een wedstrijdje met elkaar houden in het aanschaffen van al die materiële dingen.
Ik denk dat het "anoniem" wonen juist het probleem is. Dat proberen mensen "uit de grote stad" wel vaker te doen en dat valt slecht bij de lokale bevolking. "Kom je dan enkel hier wonen voor de huizenprijzen?" Op een dorp wordt juist verwacht dat je participeert. Ik zie dat ook wel om me heen.
Komen er juppen uit de Randstad hier wonen omdat de omgeving zo mooi is en een vrijstaand huis met een lap grond nog betaalbaar. Het autorijden nemen ze op de koop toe. Maar naar een paar jaar valt het ze toch altijd weer tegen. Iedere dag heel lang rijden voor hun werk. Alle sociale activiteiten en vrienden ook op grote afstand. Ze zitten zoveel in de auto dat ze nooit in de mooie omgeving of grote tuin komen. Het onderhoud valt ook allemaal tegen, dat is bijna een dagtaak waar ze geen tijd voor hebben. Na een paar jaar vertrekken ze steeds weer. Het zijn ook de mensen die gaan klagen als een boer op zaterdag om zeven uur gaat ploegen. Terwijl ze zelf wel op zondag gaan werken.
Of het nu om allochtonen in Nederland gaat of Randstedelingen in Brabant, er wordt wel verwacht dat ze zich enigzins aanpassen. En niet alleen de krenten uit de pap halen. Dat het er veilig is en er weinig beschadigd wordt is wel een gevolg van de sociale samenhang. En als iedereen net als jij lekker anoniem wil wonen dan is dat ook hier zo verleden tijd.
Ik vind de dorpskinderen hier juist helemaal niet vervelend. Ze hebben de ruimte en verzamelen kikkervisjes en slakken en bouwen hutten. Hartstikke leuk. 1000x voed ik mijn kinderen liever in een dorp op dan in een stad, waar ze geen kant opkunnen.
The End Times are wild
pi_68235006
Wacht maar tot het omgekeerd gebeurd, dan word er wel ineens wel wat aan gedaan.
pi_68299071
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat het "anoniem" wonen juist het probleem is. Dat proberen mensen "uit de grote stad" wel vaker te doen en dat valt slecht bij de lokale bevolking. "Kom je dan enkel hier wonen voor de huizenprijzen?" Op een dorp wordt juist verwacht dat je participeert. Ik zie dat ook wel om me heen.
Komen er juppen uit de Randstad hier wonen omdat de omgeving zo mooi is en een vrijstaand huis met een lap grond nog betaalbaar. Het autorijden nemen ze op de koop toe. Maar naar een paar jaar valt het ze toch altijd weer tegen. Iedere dag heel lang rijden voor hun werk. Alle sociale activiteiten en vrienden ook op grote afstand. Ze zitten zoveel in de auto dat ze nooit in de mooie omgeving of grote tuin komen. Het onderhoud valt ook allemaal tegen, dat is bijna een dagtaak waar ze geen tijd voor hebben. Na een paar jaar vertrekken ze steeds weer. Het zijn ook de mensen die gaan klagen als een boer op zaterdag om zeven uur gaat ploegen. Terwijl ze zelf wel op zondag gaan werken.
Of het nu om allochtonen in Nederland gaat of Randstedelingen in Brabant, er wordt wel verwacht dat ze zich enigzins aanpassen. En niet alleen de krenten uit de pap halen. Dat het er veilig is en er weinig beschadigd wordt is wel een gevolg van de sociale samenhang. En als iedereen net als jij lekker anoniem wil wonen dan is dat ook hier zo verleden tijd.
Ik vind de dorpskinderen hier juist helemaal niet vervelend. Ze hebben de ruimte en verzamelen kikkervisjes en slakken en bouwen hutten. Hartstikke leuk. 1000x voed ik mijn kinderen liever in een dorp op dan in een stad, waar ze geen kant opkunnen.
Je doet nu net alsof het het één of het ander moet zijn, maar deze randdorpen zijn te groot om een klein dorp te zijn en veel te klein om een grote stad te zijn. Maw de voordelen van min of meer anoniem wonen zoals in de grote stad kun je hier combineren met de voordelen van een dorp, mbt weinig sociale problemen, diefstal, vandalisme. Idealiter.
Totdat je schoolgaande jeugd hebt en dus geconfronteerd wordt met wat er onder de huid van de gemeenschap ligt.
Nu alle problemen in ons land (t/m de files) worden verweten aan groepjes Marokkanen uit de Randstad, wordt het leven in zo'n gemeenschap als deze natuurlijk al te zeer geïdealiseerd. Alsof je onder de autochtone bevolking geen asocialen hebt die misschien beter eens een heropvoedingscursus zouden volgen. En het is dus ook niet zo dat zou je op een of andere manier die groepjes Marokkanen en/of andere buitenlanders uit de Randstad kunnen verwijderen dat dan het paradijs op aarde is gevestigd en de files worden opgelost.
I´m back.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:39:33 #212
188345 Py
op zich
pi_68339656
quote:
Marokkaan in Zuilen opgepakt wegens terroriseren

De politie in Utrecht heeft een 23-jarige Marokkaan aangehouden die verdacht wordt van het wegpesten van een transseksuele vrouw. De man is dinsdag al gepakt, maar de politie bracht het nieuws nu pas naar buiten. Hij wordt ook verdacht van het plegen van vernielingen aan andere woningen.

In Utrecht zet daadkrachtig en doortastend burgemeester Wolfsen extra mankracht in om de rust in Zuilen te herstellen. Van de nog geen honderd onruststokers zijn er inmiddels drie opgepakt. Een ventje van dertien die de Hitlergroet bracht en een vent van 25. Die bemoeide zich met het politieoptreden.
De laatste alinea komt wat cynisch over
pi_68339715
quote:
In Utrecht zet daadkrachtig en doortastend burgemeester Wolfsen extra mankracht in om de rust in Zuilen te herstellen.
Ja, echt....
pi_68340079
hoe kan dat?
weer marokkanen die de boel terroriseren.

zal wel een incident zijn want normaal zijn ze ontzettend goed geintegreerd en veroorzaken nooit problemen
pi_68345499
quote:
In Utrecht zet daadkrachtig en doortastend burgemeester Wolfsen extra mankracht in om de rust in Zuilen te herstellen.
Jezus zeg, laat hij zich met dingen gaan bemoeien waar hij wel verstand van heeft. Met de marokkaanse jeugdproblematiek heeft hij duiderlijk geen verstand.

Van die beloofde daadkrachtige maatregelen geloof ik niks van. Kopje extra thee zal het wel worden. Als je een mietje bent, zoals die burgemeester, moet je je niet met marokkanen jeugd problematiek gaan bezighouden, want je verergert het alleen maar met je slappe maatregelen.

Veel van die straatjochies lachen zich bijna de tering als er weer een extra kopje thee met hen wordt gedronken. Ze hebben zowat vrij spel om alles te flikken wat ze willen, omdat zowat niemand ze tegenhoudt!!
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:07:15 #216
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68369414
Dat bericht is gewoon met het nodige cynisme geschreven, je gaat mij niet wijs maken dat ze dat daadkrachtig serieus menen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:44:19 #217
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68370318
Jullie geloven toch niet dat er ècht iemand opgepakt is heh?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 26 april 2009 @ 15:02:55 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68392265
Ondertussen gaan de etnische zuiveringen in onze grootsteden in onverminderd tempo door:
quote:
Verzet kost Richelmo al 10 keer ruiten
Door RAYMOND BOERE
UTRECHT - Richelmo Esposito heeft zijn luchtbed er maar weer bij gepakt. Iedere avond zet hij het voor zijn tv om die tegen rondvliegend glas te beschermen.
afbeelding vergroten Zo beschermt Richelmo Esposito zijn tv voor het geval er weer een ruit wordt ingegooid.
Een half jaar was het rustig in zijn straat, maar onlangs sneuvelde voor de tiende keer het raam van zijn woonkamer, terwijl hij lag te slapen. Het is de enige ruit die vandalen nog in kúnnen gooien. Het slaapkamerraam barricadeerde hij maanden geleden al met een dikke plank. ,,Ik wil niet midden in de nacht een steen op mijn bed krijgen. Nu lig ik veilig.'' ...
http://www.ad.nl/utrecht/(...)_10_keer_ruiten.html
The End Times are wild
pi_68392413
quote:
Op zondag 26 april 2009 15:02 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen gaan de etnische zuiveringen in onze grootsteden in onverminderd tempo door:
[..]

http://www.ad.nl/utrecht/(...)_10_keer_ruiten.html
Dat dit allemaal wordt gepikt.
pi_68393466
quote:
Op zondag 26 april 2009 15:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat dit allemaal wordt gepikt.
Hij heeft geen keuze.
Dat is de reden waarom de kutmarokkanen maar door kunnen blijven gaan.
Niemand durft iets te doen.
Verhuizen is de enige optie
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_68393757
quote:
Op zondag 26 april 2009 15:43 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hij heeft geen keuze.
Dat is de reden waarom de kutmarokkanen maar door kunnen blijven gaan.
Niemand durft iets te doen.
Verhuizen is de enige optie
Jammer maar waar. Komt omdat de politiek vol zit met knuffelmensen. En daarbuiten lopen ook genoeg knuffelmensen rond, je ziet ze ook op Fok!
pi_68393845
Zienswijze, ik zie dat je in de veronderstelling bent dat je zelf alles wel weet te overzien en heel erg objectief bent. Hierbij wil ik je vertellen dat dat beeld wat je van jezelf hebt niet klopt.
pi_68395681
quote:
Op zondag 26 april 2009 15:53 schreef Meh7 het volgende:
Zienswijze, ik zie dat je in de veronderstelling bent dat je zelf alles wel weet te overzien en heel erg objectief bent. Hierbij wil ik je vertellen dat dat beeld wat je van jezelf hebt niet klopt.
Aldus een Marokkanentuigknuffelaar.

Dat relgedrag komt zeker weer voort uit sociaal-economische achterstand, cultuurverschillen en leven in grote gezinnen? Ga eens bij Turken kijken, die hebben ongeveer dezelfde problemen als Marokkanen, maar heb je onder Turken een relatief groot deel van onbeschofte, losgeslagen Turkse jongens? Nee.
Ik begrijp ook niet waarom jij tuig moet verdedigen.
  maandag 27 april 2009 @ 15:38:31 #224
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68425450
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Aldus een Marokkanentuigknuffelaar.

Dat relgedrag komt zeker weer voort uit sociaal-economische achterstand, cultuurverschillen en leven in grote gezinnen? Ga eens bij Turken kijken, die hebben ongeveer dezelfde problemen als Marokkanen, maar heb je onder Turken een relatief groot deel van onbeschofte, losgeslagen Turkse jongens? Nee.
Ik begrijp ook niet waarom jij tuig moet verdedigen.
Het probleem in dit soort discussies is dat de meningen zo ver uit elkaar liggen, dat je er samen nooit uit gaat komen.
pi_68425738
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:38 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het probleem in dit soort discussies is dat de meningen zo ver uit elkaar liggen, dat je er samen nooit uit gaat komen.
Dat valt wel mee. In essentie, namelijk dat tuig (van welke afkomst dan ook) aangepakt moet worden, zijn we het eens. Hij schiet naar mijn mening alleen te ver door.
  Moderator donderdag 30 april 2009 @ 14:12:06 #226
8781 crew  Frutsel
pi_68529123
quote:
Transseksueel pesten bestraft met cel

UTRECHT - De politierechter heeft de 23-jarige Utrechter Y. el O. veroordeeld wegens vernielingen in de tuin van de buurvrouw van de weggepeste Utrechtse transseksueel. Y. el O. kreeg een celstraf van twintig dagen waarvan de helft voorwaardelijk. Daarnaast mag el O. een jaar lang niet in het gebied rond de woning van de vrouw komen

Op 21 april werden de schutting en plantenbakken van de Utrechtse vernield. Op beelden van de camera die de politie bij de woning had geplaatst, herkende de politie El O. Rechercheurs plaatsten de camera nadat een transseksueel uit de Utrechtse wijk Zuilen verhuisde vanwege treiterijen en intimidatie van jongeren uit de buurt. Haar buurvrouw, die familie van haar is, had het voor haar opgenomen.

De officier van justitie vond het tekenend dat camerabeelden nodig waren om de verdachte te identificeren. Buurtbewoners waren volgens hem bang om hun mond open te doen. „Justitie gaat hard aan de slag om een eind te maken aan die sfeer van intimidatie en het regeren van de straat”, aldus de officier
pi_68530058
quote:
Op donderdag 30 april 2009 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Het feit dat buurtbewoners zo bang zijn dat ze zelfs niet eens hun mond open doen tegenover de autoriteiten geeft al goed aan hoe erg het wel niet gesteld is daar.

Dit is te gek voor woorden.
Wat zouden wij, als burgers, zelf kunnen doen om dit te kunnen oplossen of verbeteren?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_68579132
quote:
„Justitie gaat hard aan de slag om een eind te maken aan die sfeer van intimidatie en het regeren van de straat”, aldus de officier
Omg, wie geloof dit nog?
Het onbeschofte gedrag van straatjongeren neemt alleen maar toe de laatste jaren.
pi_68583830
quote:
Op donderdag 30 april 2009 14:52 schreef huhggh het volgende:

[..]

Het feit dat buurtbewoners zo bang zijn dat ze zelfs niet eens hun mond open doen tegenover de autoriteiten geeft al goed aan hoe erg het wel niet gesteld is daar.

Dit is te gek voor woorden.
Wat zouden wij, als burgers, zelf kunnen doen om dit te kunnen oplossen of verbeteren?
Verhuizen is de enige optie.
Als je het probleem aankaart wordt je geterroriseerd door die kutmensjes
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:28:15 #230
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68583882
Ik ben een voorstander van taakstraffen. Laat die kutmensjes maar wat werkzaamheden verrichten in wat kerncentrales in Rusland. Maakt ze ook wat makkelijker terug te vinden voor de politie wanneer het donker is. Wanneer ze klaar zijn met de taakstraf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:42:04 #231
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68587728
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 09:22 schreef qonmann het volgende:

[..]

Verhuizen is de enige optie.
Als je het probleem aankaart wordt je geterroriseerd door die kutmensjes
En zolang iedereen dat blijft roepen zal dat zeer zeker het geval zijn ja
Intelligent, but fucked up.
pi_68587768
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En zolang iedereen dat blijft roepen zal dat zeer zeker het geval zijn ja
Je draait oorzaak en gevolg om lieverd, let er even op.
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:03:50 #233
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68588211
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:43 schreef huhggh het volgende:

[..]

Je draait oorzaak en gevolg om lieverd, let er even op.
Nee hoor. Ik sterf eerder dan me weg te laten jagen. Dus voor mij is er helemaal niets aan omgedraaid.
pi_68588385
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik sterf eerder dan me weg te laten jagen. Dus voor mij is er helemaal niets aan omgedraaid.
Lekker leven zal dan hebben als transsexueel-zijnde als je dag in dag uit wordt getreiterd en gepest.

Hoe dan ook, die situatie moet tocht echt opgelost worden.
Jammergenoeg durven bestuurders er hun vingers niet aan te branden, en natuurlijk het feit dat ze ruggegraatloos zijn helpt ook niet.
Faal van de eeuw.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 13:15:12 #235
163650 Greys
pi_68588426
quote:
Op donderdag 30 april 2009 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Wel tien hele dagen in de cel!
Wat afschrikwekkend!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68588617
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat afschrikwekkend!

Welkom in Nederland
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:32:59 #237
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68588673
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:13 schreef huhggh het volgende:

[..]

Lekker leven zal dan hebben als transsexueel-zijnde als je dag in dag uit wordt getreiterd en gepest.
Ik ben heul geen transseksueel
quote:
Hoe dan ook, die situatie moet tocht echt opgelost worden.
Jammergenoeg durven bestuurders er hun vingers niet aan te branden, en natuurlijk het feit dat ze ruggegraatloos zijn helpt ook niet.
Als je te schijterig bent om op een bureau een verklaring af te leggen heb je wél ruggegraat? Als je te timide bent om, als je dat niet durft, een andere oplossing te eisen, dan heb je wél ruggegraat?

Vind het nogal wat dat de bestuurders blijkbaar van A tot Z de wereld om moeten toveren in Utopia terwijl de slachtoffers lekker op hun reet blijven zitten en zich verschuilen achter hun angst.

Want zo kun je het ook bekijken.

Denk dat de waarheid een stuk meer in het midden ligt van die twee uitersten.
pi_68588751
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat afschrikwekkend!

Voor wat vernielingen is dat vrij fors anders.
pi_68588766
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor wat vernielingen is dat vrij fors anders.
rare vergelijking.
pi_68588800
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

rare vergelijking.
Waar maak ik een vergelijking ?
pi_68588871
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Waar maak ik een vergelijking ?
Het ging niet om zomaar wat vernielingen..dat weet je ook wel.
Het ging erom iemand het zwijgen op te leggen
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:47:12 #242
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68588895
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:45 schreef qonmann het volgende:

[..]

Maar als je die jongen 1 keer vastlegt als vernieler en je verder niets hebt dan is dat laatste onmogelijk te bewijzen en hoogstens aannemelijk te maken.
pi_68588924
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:45 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ja, maar als voor de rest geen bewijs is, en niemand wil getuigen, hoe moet ie daar dan voor veroordeeld worden. Of kom je nu met het antwoord "dan moet de wet maar aangepast worden" ?
pi_68589201
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, maar als voor de rest geen bewijs is, en niemand wil getuigen, hoe moet ie daar dan voor veroordeeld worden. Of kom je nu met het antwoord "dan moet de wet maar aangepast worden" ?
Uit de Volkskrant

Celstraf voor buurtterreur in Utrechtse wijk Zuilen

UTRECHT - De politierechter heeft de 23-jarige Utrechter Y. el O. veroordeeld wegens vernielingen in de tuin van de buurvrouw van de weggepeste Utrechtse transseksueel. El O. kreeg een celstraf van twintig dagen waarvan de helft voorwaardelijk. Daarnaast mag hij een jaar lang niet in het gebied rond de woning van de vrouw komen.

Op 21 april werden de schutting en plantenbakken van de Utrechtse vernield. Op beelden van de camera die de politie bij de woning had geplaatst, werd El O. door agenten herkend. De camera werd geplaatst nadat een transseksueel uit de Utrechtse wijk Zuilen verhuisde vanwege treiterijen en intimidatie van jongeren uit de buurt. Haar buurvrouw, die familie van haar is, had het voor haar opgenomen.

De officier van justitie vond het tekenend dat camerabeelden nodig waren om de verdachte te identificeren. Buurtbewoners waren volgens hem bang om hun mond open te doen. ‘Justitie gaat hard aan de slag om een eind te maken aan die sfeer van intimidatie en het regeren van de straat’, aldus de officier.

..einde bericht
Triest dat de enige die zijn mond durft open te doen wordt gepakt door de marokkaantjes.
De camera is het bewijs..
pi_68589854
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:03 schreef qonmann het volgende:

..einde bericht
Triest dat de enige die zijn mond durft open te doen wordt gepakt door de marokkaantjes.
De camera is het bewijs..
Waaruit blijkt het tegendeel van wat ik zeg nu dan ?

Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt. Kennelijk vonden de overige bewoners het toch niet zo heel erg voor de betreffende man/vrouw omdat ze zelf geen enkel risico willen lopen. Doen alsof de overheid het probleem is is wel erg makkelijk, de burger heeft net zo goed een verantwoordelijkheid. Het zijn meestal maar een paar klootzakjes, als je als buurt daar tegen in opstand komt zijn die ook zo weer weg. Maar ja, als niemand "durft", of beter gezegd, hun eigen hachie belangrijker vindt dan die van de buurman, dan gebeurt er idd weinig.
pi_68589934
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt.
Nee, dan wordt je geterroriseerd, degene die de mond wel opendeed zal wel snel verhuizen
overigens niet uniek voor deze wijk, gebeurt bij Holleeder cs. ook.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:05:14 #247
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68590636
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:36 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nee, dan wordt je geterroriseerd, degene die de mond wel opendeed zal wel snel verhuizen
overigens niet uniek voor deze wijk, gebeurt bij Holleeder cs. ook.
?
pi_68590697
quote:

Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt. Kennelijk vonden de overige bewoners het toch niet zo heel erg voor de betreffende man/vrouw omdat ze zelf geen enkel risico willen lopen.
Tja, vind je het raar dat mensen niet officieel aangifte willen doen omdat dan hun naam en adres bekend wordt bij die figuren, die daarna natuurlijk wel even 'verhaal komen halen'?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2009 @ 15:14:37 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68590838
quote:

[..]

Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt. Kennelijk vonden de overige bewoners het toch niet zo heel erg voor de betreffende man/vrouw omdat ze zelf geen enkel risico willen lopen. Doen alsof de overheid het probleem is is wel erg makkelijk, de burger heeft net zo goed een verantwoordelijkheid. Het zijn meestal maar een paar klootzakjes, als je als buurt daar tegen in opstand komt zijn die ook zo weer weg. Maar ja, als niemand "durft", of beter gezegd, hun eigen hachie belangrijker vindt dan die van de buurman, dan gebeurt er idd weinig.
En DIT is je argument dat het allemaal wel meevalt???
pi_68590914
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, vind je het raar dat mensen niet officieel aangifte willen doen omdat dan hun naam en adres bekend wordt bij die figuren, die daarna natuurlijk wel even 'verhaal komen halen'?
Ja, dat is toch precies wat ik zeg ? Als men het echt zo erg vindt dan neemt men dat risico voor lief. Ik heb trouwens nog nooit iemand verhaal bij mij zien halen terwijl ik wel diverse aangiften heb gedaan. Het is ook meer de angst ervoor dan dat het daadwerkelijk vaak gebeurt.

Maar prima als je geen aangifte wil of durft te doen. Maar verwacht dan ook niet van justitie dat ze het wel even gaan of moeten oplossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')