abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 30 april 2009 @ 14:12:06 #226
8781 crew  Frutsel
pi_68529123
quote:
Transseksueel pesten bestraft met cel

UTRECHT - De politierechter heeft de 23-jarige Utrechter Y. el O. veroordeeld wegens vernielingen in de tuin van de buurvrouw van de weggepeste Utrechtse transseksueel. Y. el O. kreeg een celstraf van twintig dagen waarvan de helft voorwaardelijk. Daarnaast mag el O. een jaar lang niet in het gebied rond de woning van de vrouw komen

Op 21 april werden de schutting en plantenbakken van de Utrechtse vernield. Op beelden van de camera die de politie bij de woning had geplaatst, herkende de politie El O. Rechercheurs plaatsten de camera nadat een transseksueel uit de Utrechtse wijk Zuilen verhuisde vanwege treiterijen en intimidatie van jongeren uit de buurt. Haar buurvrouw, die familie van haar is, had het voor haar opgenomen.

De officier van justitie vond het tekenend dat camerabeelden nodig waren om de verdachte te identificeren. Buurtbewoners waren volgens hem bang om hun mond open te doen. „Justitie gaat hard aan de slag om een eind te maken aan die sfeer van intimidatie en het regeren van de straat”, aldus de officier
pi_68530058
quote:
Op donderdag 30 april 2009 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Het feit dat buurtbewoners zo bang zijn dat ze zelfs niet eens hun mond open doen tegenover de autoriteiten geeft al goed aan hoe erg het wel niet gesteld is daar.

Dit is te gek voor woorden.
Wat zouden wij, als burgers, zelf kunnen doen om dit te kunnen oplossen of verbeteren?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_68579132
quote:
„Justitie gaat hard aan de slag om een eind te maken aan die sfeer van intimidatie en het regeren van de straat”, aldus de officier
Omg, wie geloof dit nog?
Het onbeschofte gedrag van straatjongeren neemt alleen maar toe de laatste jaren.
pi_68583830
quote:
Op donderdag 30 april 2009 14:52 schreef huhggh het volgende:

[..]

Het feit dat buurtbewoners zo bang zijn dat ze zelfs niet eens hun mond open doen tegenover de autoriteiten geeft al goed aan hoe erg het wel niet gesteld is daar.

Dit is te gek voor woorden.
Wat zouden wij, als burgers, zelf kunnen doen om dit te kunnen oplossen of verbeteren?
Verhuizen is de enige optie.
Als je het probleem aankaart wordt je geterroriseerd door die kutmensjes
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:28:15 #230
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68583882
Ik ben een voorstander van taakstraffen. Laat die kutmensjes maar wat werkzaamheden verrichten in wat kerncentrales in Rusland. Maakt ze ook wat makkelijker terug te vinden voor de politie wanneer het donker is. Wanneer ze klaar zijn met de taakstraf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:42:04 #231
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68587728
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 09:22 schreef qonmann het volgende:

[..]

Verhuizen is de enige optie.
Als je het probleem aankaart wordt je geterroriseerd door die kutmensjes
En zolang iedereen dat blijft roepen zal dat zeer zeker het geval zijn ja
Intelligent, but fucked up.
pi_68587768
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En zolang iedereen dat blijft roepen zal dat zeer zeker het geval zijn ja
Je draait oorzaak en gevolg om lieverd, let er even op.
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:03:50 #233
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68588211
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:43 schreef huhggh het volgende:

[..]

Je draait oorzaak en gevolg om lieverd, let er even op.
Nee hoor. Ik sterf eerder dan me weg te laten jagen. Dus voor mij is er helemaal niets aan omgedraaid.
pi_68588385
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik sterf eerder dan me weg te laten jagen. Dus voor mij is er helemaal niets aan omgedraaid.
Lekker leven zal dan hebben als transsexueel-zijnde als je dag in dag uit wordt getreiterd en gepest.

Hoe dan ook, die situatie moet tocht echt opgelost worden.
Jammergenoeg durven bestuurders er hun vingers niet aan te branden, en natuurlijk het feit dat ze ruggegraatloos zijn helpt ook niet.
Faal van de eeuw.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 13:15:12 #235
163650 Greys
pi_68588426
quote:
Op donderdag 30 april 2009 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Wel tien hele dagen in de cel!
Wat afschrikwekkend!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68588617
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat afschrikwekkend!

Welkom in Nederland
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:32:59 #237
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68588673
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:13 schreef huhggh het volgende:

[..]

Lekker leven zal dan hebben als transsexueel-zijnde als je dag in dag uit wordt getreiterd en gepest.
Ik ben heul geen transseksueel
quote:
Hoe dan ook, die situatie moet tocht echt opgelost worden.
Jammergenoeg durven bestuurders er hun vingers niet aan te branden, en natuurlijk het feit dat ze ruggegraatloos zijn helpt ook niet.
Als je te schijterig bent om op een bureau een verklaring af te leggen heb je wél ruggegraat? Als je te timide bent om, als je dat niet durft, een andere oplossing te eisen, dan heb je wél ruggegraat?

Vind het nogal wat dat de bestuurders blijkbaar van A tot Z de wereld om moeten toveren in Utopia terwijl de slachtoffers lekker op hun reet blijven zitten en zich verschuilen achter hun angst.

Want zo kun je het ook bekijken.

Denk dat de waarheid een stuk meer in het midden ligt van die twee uitersten.
pi_68588751
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat afschrikwekkend!

Voor wat vernielingen is dat vrij fors anders.
pi_68588766
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor wat vernielingen is dat vrij fors anders.
rare vergelijking.
pi_68588800
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

rare vergelijking.
Waar maak ik een vergelijking ?
pi_68588871
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Waar maak ik een vergelijking ?
Het ging niet om zomaar wat vernielingen..dat weet je ook wel.
Het ging erom iemand het zwijgen op te leggen
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:47:12 #242
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68588895
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:45 schreef qonmann het volgende:

[..]

Maar als je die jongen 1 keer vastlegt als vernieler en je verder niets hebt dan is dat laatste onmogelijk te bewijzen en hoogstens aannemelijk te maken.
pi_68588924
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:45 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ja, maar als voor de rest geen bewijs is, en niemand wil getuigen, hoe moet ie daar dan voor veroordeeld worden. Of kom je nu met het antwoord "dan moet de wet maar aangepast worden" ?
pi_68589201
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, maar als voor de rest geen bewijs is, en niemand wil getuigen, hoe moet ie daar dan voor veroordeeld worden. Of kom je nu met het antwoord "dan moet de wet maar aangepast worden" ?
Uit de Volkskrant

Celstraf voor buurtterreur in Utrechtse wijk Zuilen

UTRECHT - De politierechter heeft de 23-jarige Utrechter Y. el O. veroordeeld wegens vernielingen in de tuin van de buurvrouw van de weggepeste Utrechtse transseksueel. El O. kreeg een celstraf van twintig dagen waarvan de helft voorwaardelijk. Daarnaast mag hij een jaar lang niet in het gebied rond de woning van de vrouw komen.

Op 21 april werden de schutting en plantenbakken van de Utrechtse vernield. Op beelden van de camera die de politie bij de woning had geplaatst, werd El O. door agenten herkend. De camera werd geplaatst nadat een transseksueel uit de Utrechtse wijk Zuilen verhuisde vanwege treiterijen en intimidatie van jongeren uit de buurt. Haar buurvrouw, die familie van haar is, had het voor haar opgenomen.

De officier van justitie vond het tekenend dat camerabeelden nodig waren om de verdachte te identificeren. Buurtbewoners waren volgens hem bang om hun mond open te doen. ‘Justitie gaat hard aan de slag om een eind te maken aan die sfeer van intimidatie en het regeren van de straat’, aldus de officier.

..einde bericht
Triest dat de enige die zijn mond durft open te doen wordt gepakt door de marokkaantjes.
De camera is het bewijs..
pi_68589854
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:03 schreef qonmann het volgende:

..einde bericht
Triest dat de enige die zijn mond durft open te doen wordt gepakt door de marokkaantjes.
De camera is het bewijs..
Waaruit blijkt het tegendeel van wat ik zeg nu dan ?

Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt. Kennelijk vonden de overige bewoners het toch niet zo heel erg voor de betreffende man/vrouw omdat ze zelf geen enkel risico willen lopen. Doen alsof de overheid het probleem is is wel erg makkelijk, de burger heeft net zo goed een verantwoordelijkheid. Het zijn meestal maar een paar klootzakjes, als je als buurt daar tegen in opstand komt zijn die ook zo weer weg. Maar ja, als niemand "durft", of beter gezegd, hun eigen hachie belangrijker vindt dan die van de buurman, dan gebeurt er idd weinig.
pi_68589934
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt.
Nee, dan wordt je geterroriseerd, degene die de mond wel opendeed zal wel snel verhuizen
overigens niet uniek voor deze wijk, gebeurt bij Holleeder cs. ook.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:05:14 #247
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68590636
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:36 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nee, dan wordt je geterroriseerd, degene die de mond wel opendeed zal wel snel verhuizen
overigens niet uniek voor deze wijk, gebeurt bij Holleeder cs. ook.
?
pi_68590697
quote:

Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt. Kennelijk vonden de overige bewoners het toch niet zo heel erg voor de betreffende man/vrouw omdat ze zelf geen enkel risico willen lopen.
Tja, vind je het raar dat mensen niet officieel aangifte willen doen omdat dan hun naam en adres bekend wordt bij die figuren, die daarna natuurlijk wel even 'verhaal komen halen'?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2009 @ 15:14:37 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68590838
quote:

[..]

Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt. Kennelijk vonden de overige bewoners het toch niet zo heel erg voor de betreffende man/vrouw omdat ze zelf geen enkel risico willen lopen. Doen alsof de overheid het probleem is is wel erg makkelijk, de burger heeft net zo goed een verantwoordelijkheid. Het zijn meestal maar een paar klootzakjes, als je als buurt daar tegen in opstand komt zijn die ook zo weer weg. Maar ja, als niemand "durft", of beter gezegd, hun eigen hachie belangrijker vindt dan die van de buurman, dan gebeurt er idd weinig.
En DIT is je argument dat het allemaal wel meevalt???
pi_68590914
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, vind je het raar dat mensen niet officieel aangifte willen doen omdat dan hun naam en adres bekend wordt bij die figuren, die daarna natuurlijk wel even 'verhaal komen halen'?
Ja, dat is toch precies wat ik zeg ? Als men het echt zo erg vindt dan neemt men dat risico voor lief. Ik heb trouwens nog nooit iemand verhaal bij mij zien halen terwijl ik wel diverse aangiften heb gedaan. Het is ook meer de angst ervoor dan dat het daadwerkelijk vaak gebeurt.

Maar prima als je geen aangifte wil of durft te doen. Maar verwacht dan ook niet van justitie dat ze het wel even gaan of moeten oplossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')