quote:Transseksueel pesten bestraft met cel
UTRECHT - De politierechter heeft de 23-jarige Utrechter Y. el O. veroordeeld wegens vernielingen in de tuin van de buurvrouw van de weggepeste Utrechtse transseksueel. Y. el O. kreeg een celstraf van twintig dagen waarvan de helft voorwaardelijk. Daarnaast mag el O. een jaar lang niet in het gebied rond de woning van de vrouw komen
Op 21 april werden de schutting en plantenbakken van de Utrechtse vernield. Op beelden van de camera die de politie bij de woning had geplaatst, herkende de politie El O. Rechercheurs plaatsten de camera nadat een transseksueel uit de Utrechtse wijk Zuilen verhuisde vanwege treiterijen en intimidatie van jongeren uit de buurt. Haar buurvrouw, die familie van haar is, had het voor haar opgenomen.
De officier van justitie vond het tekenend dat camerabeelden nodig waren om de verdachte te identificeren. Buurtbewoners waren volgens hem bang om hun mond open te doen. „Justitie gaat hard aan de slag om een eind te maken aan die sfeer van intimidatie en het regeren van de straat”, aldus de officier
Het feit dat buurtbewoners zo bang zijn dat ze zelfs niet eens hun mond open doen tegenover de autoriteiten geeft al goed aan hoe erg het wel niet gesteld is daar.quote:
Omg, wie geloof dit nog?quote:„Justitie gaat hard aan de slag om een eind te maken aan die sfeer van intimidatie en het regeren van de straat”, aldus de officier
Verhuizen is de enige optie.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:52 schreef huhggh het volgende:
[..]
Het feit dat buurtbewoners zo bang zijn dat ze zelfs niet eens hun mond open doen tegenover de autoriteiten geeft al goed aan hoe erg het wel niet gesteld is daar.
Dit is te gek voor woorden.
Wat zouden wij, als burgers, zelf kunnen doen om dit te kunnen oplossen of verbeteren?
En zolang iedereen dat blijft roepen zal dat zeer zeker het geval zijn jaquote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Verhuizen is de enige optie.
Als je het probleem aankaart wordt je geterroriseerd door die kutmensjes
Je draait oorzaak en gevolg om lieverd, let er even op.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En zolang iedereen dat blijft roepen zal dat zeer zeker het geval zijn ja
Nee hoor. Ik sterf eerder dan me weg te laten jagen. Dus voor mij is er helemaal niets aan omgedraaid.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:43 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je draait oorzaak en gevolg om lieverd, let er even op.
Lekker leven zal dan hebben als transsexueel-zijnde als je dag in dag uit wordt getreiterd en gepest.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik sterf eerder dan me weg te laten jagen. Dus voor mij is er helemaal niets aan omgedraaid.
Welkom in Nederlandquote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Wel tien hele dagen in de cel!
Wat afschrikwekkend!
Ik ben heul geen transseksueelquote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:13 schreef huhggh het volgende:
[..]
Lekker leven zal dan hebben als transsexueel-zijnde als je dag in dag uit wordt getreiterd en gepest.
Als je te schijterig bent om op een bureau een verklaring af te leggen heb je wél ruggegraat? Als je te timide bent om, als je dat niet durft, een andere oplossing te eisen, dan heb je wél ruggegraat?quote:Hoe dan ook, die situatie moet tocht echt opgelost worden.
Jammergenoeg durven bestuurders er hun vingers niet aan te branden, en natuurlijk het feit dat ze ruggegraatloos zijn helpt ook niet.
Voor wat vernielingen is dat vrij fors anders.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Wel tien hele dagen in de cel!
Wat afschrikwekkend!
rare vergelijking.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor wat vernielingen is dat vrij fors anders.
Het ging niet om zomaar wat vernielingen..dat weet je ook wel.quote:
Maar als je die jongen 1 keer vastlegt als vernieler en je verder niets hebt dan is dat laatste onmogelijk te bewijzen en hoogstens aannemelijk te maken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:45 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het ging niet om zomaar wat vernielingen..dat weet je ook wel.
Het ging erom iemand het zwijgen op te leggen
Ja, maar als voor de rest geen bewijs is, en niemand wil getuigen, hoe moet ie daar dan voor veroordeeld worden. Of kom je nu met het antwoord "dan moet de wet maar aangepast worden" ?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:45 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het ging niet om zomaar wat vernielingen..dat weet je ook wel.
Het ging erom iemand het zwijgen op te leggen
Uit de Volkskrantquote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, maar als voor de rest geen bewijs is, en niemand wil getuigen, hoe moet ie daar dan voor veroordeeld worden. Of kom je nu met het antwoord "dan moet de wet maar aangepast worden" ?
Waaruit blijkt het tegendeel van wat ik zeg nu dan ?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:03 schreef qonmann het volgende:
..einde bericht
Triest dat de enige die zijn mond durft open te doen wordt gepakt door de marokkaantjes.
De camera is het bewijs..
Nee, dan wordt je geterroriseerd, degene die de mond wel opendeed zal wel snel verhuizenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Waaruit blijkt het tegendeel van wat ik zeg nu dan ?
Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt.
?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:36 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee, dan wordt je geterroriseerd, degene die de mond wel opendeed zal wel snel verhuizen
overigens niet uniek voor deze wijk, gebeurt bij Holleeder cs. ook.
Tja, vind je het raar dat mensen niet officieel aangifte willen doen omdat dan hun naam en adres bekend wordt bij die figuren, die daarna natuurlijk wel even 'verhaal komen halen'?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:32 schreef gelly het volgende:
Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt. Kennelijk vonden de overige bewoners het toch niet zo heel erg voor de betreffende man/vrouw omdat ze zelf geen enkel risico willen lopen.
En DIT is je argument dat het allemaal wel meevalt???quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Waaruit blijkt het tegendeel van wat ik zeg nu dan ?
Als de buurt gewoon wel zijn mond open doet wordt er een stuk meer bereikt. Kennelijk vonden de overige bewoners het toch niet zo heel erg voor de betreffende man/vrouw omdat ze zelf geen enkel risico willen lopen. Doen alsof de overheid het probleem is is wel erg makkelijk, de burger heeft net zo goed een verantwoordelijkheid. Het zijn meestal maar een paar klootzakjes, als je als buurt daar tegen in opstand komt zijn die ook zo weer weg. Maar ja, als niemand "durft", of beter gezegd, hun eigen hachie belangrijker vindt dan die van de buurman, dan gebeurt er idd weinig.
Ja, dat is toch precies wat ik zeg ? Als men het echt zo erg vindt dan neemt men dat risico voor lief. Ik heb trouwens nog nooit iemand verhaal bij mij zien halen terwijl ik wel diverse aangiften heb gedaan. Het is ook meer de angst ervoor dan dat het daadwerkelijk vaak gebeurt.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, vind je het raar dat mensen niet officieel aangifte willen doen omdat dan hun naam en adres bekend wordt bij die figuren, die daarna natuurlijk wel even 'verhaal komen halen'?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |