100 is nergens voor nodig, maar 50 is wel lekker om te hebben, dan hou je ook nog zat over.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:49 schreef The_Dean het volgende:
En als zichzelf respecterende metalgitarist doe je het toch niet voor minder dan 50 watt?
En die 550watt versterker van Fender dan... Ok, het is wel een transistorversterker volgens mij, maar goed..quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
100 is nergens voor nodig, maar 50 is wel lekker om te hebben, dan hou je ook nog zat over.
Gewoon om de bruutheid alleen al zou ik wel eens met een willen giggenquote:Op zaterdag 11 april 2009 16:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En die 550watt versterker van Fender dan... Ok, het is wel een transistorversterker volgens mij, maar goed..Die van mij is 160 watt en die gaat al asociaal hard, thuis staat 'ie nooit hoger dan het 2e streepje of zo.
klopt, 100 (buizen) is gewoon te veel...quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
100 is nergens voor nodig, maar 50 is wel lekker om te hebben, dan hou je ook nog zat over.
Klinkt als iets waar Elaine en fraubitch heen zouden gaan.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoefslag Festival
quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Kut net telefoontje gekregen of we vanavond op Hoefslag Festival kunnen spelen, is de zanger er niet
Irritant gedoe op het laatste moment
Punk en paarden wat wil je nog meerquote:Op zaterdag 11 april 2009 17:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Klinkt als iets waar Elaine en fraubitch heen zouden gaan..
Nouh.... uh... bier!quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Punk en paarden wat wil je nog meer
Windows Movie Makerquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand hoe ik filmpjes makkelijk kan inkorten?
Ik haal ze van m'n camera dat is .MOV en tjah Windows.quote:
Leuk!quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:01 schreef -Menn0- het volgende:
Moet maar weer eens wat aan theorie gaan doen, toonladders enzo....
Koop je een matte gitaar, ga je hem laten glimmenquote:Op zaterdag 11 april 2009 19:04 schreef -Menn0- het volgende:
Weet iemand trouwens een middeltje om mat zwart te laten glimmen? Je kan precies zien waar m'n arm tegen m'n gitaar komt en waar ik m'n pols laat rusten boven de brug (glimmende vlekken). Ik vind dit echt te lelijk en heb dan nog liever de hele gitaar glimmend.
Helemaal uit elkaar halen en dan opnieuw verven gaat het sowieso niet worden, kan ik het niet met iets insmeren dat het ook gaat glimmen?
Ja ik wil helemaal niet dat hij glimt maar nu glimt hij op bepaalde plekkenquote:Op zaterdag 11 april 2009 19:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Koop je een matte gitaar, ga je hem laten glimmen
Siliconen? Slaolie? Blanke lak?
Blijkt maar weer hoe goed hier gelezen wordtquote:
quote:Je kan precies zien waar m'n arm tegen m'n gitaar komt en waar ik m'n pols laat rusten boven de brug (glimmende vlekken). Ik vind dit echt te lelijk en heb dan nog liever de hele gitaar glimmend.
Het is een Crate Palomino V8 geworden, klinkt erg lekker en dat voor minder dan 150 euro.quote:I got myself a brand new tube amplifier
It's large and lovely to behold
La, La, La, La, La
I got myself a new tube amplifier
Now I'm gonna blow a big one
Gelukkig werk je in de IT waar je struikelt over dat soort kabelsquote:Op zondag 12 april 2009 04:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is een Crate Palomino V8 geworden, klinkt erg lekker en dat voor minder dan 150 euro.
Rare jongens bij Crate. Stoppen ze de versterker netjes in een doos en vervolgens doen ze er nog een doos omheen.![]()
Als ze in plaats van die 2e doos er nou een stroomkabel bij gestopt hadden.
Leuke winkel trouwens, dat Musik Produktiv.
Die hadden wij juist, maar laatst nieuwe pc gekocht en toen was ik vergeten dat daar Quicktime Pro opstond op de oude.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:04 schreef -Menn0- het volgende:
Mwoa leuk is anders, handig is het wel.
Trouwens probeer Quicktime Pro eens
Dat valt behoorlijk tegen. Het is zeker meer dan een jaar geleden dat ik zo'n kabel ergens los heb zien hangen.quote:Op zondag 12 april 2009 09:49 schreef Witchfynder het volgende:
Gelukkig werk je in de IT waar je struikelt over dat soort kabels.
2x dezelfde past natuurlijk nietquote:Is het 2 keer dezelfde doos ook? Of gewoon dubbel verpakt? Want dat is wel netjes. Was bij een van mijn rackapparaten ook zo. Ik meen de Korg tuner.
Bij Facili-scum hadden we een doos liggen met 50 van die kabels, over. Sowieso is al mijn gear bekabeld, gelabeled en geschroefd met crap van daar.quote:Op zondag 12 april 2009 11:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat valt behoorlijk tegen. Het is zeker meer dan een jaar geleden dat ik zo'n kabel ergens los heb zien hangen. En .
Gelukkig heb ik hier nog een versterker staan die pushing up daisies is.
[..]
2x dezelfde past natuurlijk niet
Het is natuurlijk wel steviger verpakt zo maar het blijft een vreemd gezicht nadat je de 1e doos open hebt en dan die 2e ziet zitten.
En dan een extension cab eronder zetten als de amp zelf nog werkt!quote:
Niet? Ik heb echt een enorme stapel van zo'n stroomkabels in de meterkast liggen als reserve...quote:Op zondag 12 april 2009 11:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat valt behoorlijk tegen. Het is zeker meer dan een jaar geleden dat ik zo'n kabel ergens los heb zien hangen. En .
Gelukkig heb ik hier nog een versterker staan die pushing up daisies is.
Waarom niet.quote:Op zondag 12 april 2009 12:50 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nee kwam hem tegen... ik mot geen jcm!
Nee, niet op gespeeld. Ik ben geen fan van fender versterkers en de speaker die daar in zit vind ik te klein. Ik wilde minstens een 10" speaker.quote:Op zondag 12 april 2009 11:23 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Lol.
Maar Brother? Heb jij ook nog op zo'n Fender Champion 600 gespeeld?
Ok, binnenkort wat beeld/geluidsmateriaal van je nieuwe amp?quote:Op zondag 12 april 2009 15:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, niet op gespeeld. Ik ben geen fan van fender versterkers en de speaker die daar in zit vind ik te klein. Ik wilde minstens een 10" speaker.
Je kan op internet gewoon de code vinden die je moet invullen bij quicktime om Pro te wordenquote:Op zondag 12 april 2009 10:50 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Die hadden wij juist, maar laatst nieuwe pc gekocht en toen was ik vergeten dat daar Quicktime Pro opstond op de oude.
Geluid gaat moeilijk worden. Ik heb hier niets om mee op te nemen.quote:Op zondag 12 april 2009 15:48 schreef Gitaarmat het volgende:
Ok, binnenkort wat beeld/geluidsmateriaal van je nieuwe amp?
Wat voor speakers zaten er dan in?quote:Op maandag 13 april 2009 01:17 schreef metallicattim het volgende:
zo, vandaag op een randall cabinet moeten spelen, maar no way dat ik dat ooit nog eens doe, wat een k*t geluid zeg...
Kzou bijna elke keer mn eigen cabinet meeslepen om dit te voorkomen, mjah dat ding past niet in mn wagen
Wat's gebeurd dan?quote:Op maandag 13 april 2009 09:32 schreef Gitaarmat het volgende:
Daar lig je dan ineens weer op de bank met een zweepslag.![]()
Was je Metallica aan het oefenen?quote:Op maandag 13 april 2009 09:32 schreef Gitaarmat het volgende:
Daar lig je dan ineens weer op de bank met een zweepslag.![]()
Ook.quote:Op maandag 13 april 2009 11:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Was je Metallica aan het oefenen?.
quote:Op maandag 13 april 2009 12:21 schreef brother52 het volgende:
Hendrix nu live zou ik erg knap vinden.
Tja, sporten is ook slecht voor mensen, dat zeg ik al jarenquote:Op maandag 13 april 2009 10:50 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik had wat gevoetbald en ging naar binnen gitaar spelen, ik stond op en *pats* spierscheur in mijn kuit. Voor de 2e keer in anderhalf jaar.
Vanavond om 19:00 op Studio Brussel: "De zwaarste lijst" met alleen maar metal en zoquote:Op maandag 13 april 2009 11:06 schreef Gitaarmat het volgende:
Radio 2 vandaag hele dag Rock Classics Top 100
Hangt er vanaf... ken een bassist van een band die Mike Hendrix heet...quote:Op maandag 13 april 2009 12:21 schreef brother52 het volgende:
Hendrix nu live zou ik erg knap vinden.
Kheb geen idee, het was gewoon de aanwezige backline, dus we moesten het er maar mee doen.quote:Op maandag 13 april 2009 03:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wat voor speakers zaten er dan in?
Daarom ga ik ook van voetbal af.quote:Op maandag 13 april 2009 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, sporten is ook slecht voor mensen, dat zeg ik al jaren
Niet raar bedoeld hoor, maar vraag me af wat je nu rijd als je niet eens een halfstackje en wat gitaren mee kan nemen...quote:Op maandag 13 april 2009 12:50 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Kheb geen idee, het was gewoon de aanwezige backline, dus we moesten het er maar mee doen.
Ik ga iig een 2e auto erbij kopen ( ooit ) zodat ik altijd mn eigen spullen mee kan nemen!
Dat lukt ook nog welquote:
Oh, dat kan ookquote:Op maandag 13 april 2009 13:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Volgens mij bedoeld hij dat ie een nieuwe fiets heeft of niet?
Koop je een Jetta, daar kan je een halve band mee vervoerenquote:Op maandag 13 april 2009 14:17 schreef metallicattim het volgende:
haha ik rijd een BMW E30 2 deurs, dus de achterbank kan niet plat
Zoiets is wel de bedoeling jahquote:Op maandag 13 april 2009 14:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Koop je een Jetta, daar kan je een halve band mee vervoeren
quote:Op maandag 13 april 2009 16:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Vorige keer jammen kwam er een oud vrouwtje zeuren dat we teveel lawaai makenNou we doen de naam in ieder geval eer aan
Of je koopt een aanhanger. Hebben wij ook gedaan, ideaalquote:Op maandag 13 april 2009 16:55 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Zoiets is wel de bedoeling jahZodat je maar nog met 2 auto's hoeft te gaan, 1 met de spullen 1 met de band + aanhang.
Mjah geld groeit me helaas niet op de rug en zelfs niet aan onze boom, dus voorlopig maar zo aankloten
OMG wat is metallica zwaar kut gemasterdquote:Op maandag 13 april 2009 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, sporten is ook slecht voor mensen, dat zeg ik al jaren
[..]
Vanavond om 19:00 op Studio Brussel: "De zwaarste lijst" met alleen maar metal en zo
Volgens mij ging het om de gitaarquote:Op maandag 13 april 2009 19:21 schreef TeleluvR het volgende:
Passat!
Yes sirquote:
Maar ik vind de auto per ongeluk cooler... Ik bedoel, ik heb een oude Punto, elke gitaar is cooler dan dat! (Excl. Stagg)quote:Op maandag 13 april 2009 19:24 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Volgens mij ging het om de gitaar
quote:Op maandag 13 april 2009 20:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Maar ik vind de auto per ongeluk cooler...
of een sprinterquote:Op maandag 13 april 2009 17:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Of je koopt een aanhanger. Hebben wij ook gedaan, ideaal
Dan moet je wel aan het spoor wonen.quote:
Gewoon zo'n Beat the Street tourbusquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:20 schreef Aresdreams het volgende:
een mooie dubbel cabine hebbende grote bus, da zou best practisch kunnen wezen
Harder spelenquote:Op maandag 13 april 2009 16:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Vorige keer jammen kwam er een oud vrouwtje zeuren dat we teveel lawaai makenNou we doen de naam in ieder geval eer aan
Earlquote:Op dinsdag 14 april 2009 11:21 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Harder spelen![]()
Hoor je dat vrouwtje ook niet meer.
Ik had ook pas door dat ze binnen stond toen ze op m'n schouder tiktequote:Op dinsdag 14 april 2009 11:21 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Harder spelen![]()
Hoor je dat vrouwtje ook niet meer.
Vette gitaar manquote:
Och, die redden hun wel. Paar groupies is genoegquote:
Flamed maple in transblackquote:Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Vette gitaar manNouja de gitaar zelf vind ik niet zo tof dat weet je
maar wel hele vette finish erop
Ja, dat is hetzelfde toch?quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Doet me aan m'n LTD denken
[ afbeelding ]
Ja, dat is hetzelfdequote:Op dinsdag 14 april 2009 11:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geen idee, het lijkt er verdomd veel op![]()
Die is echt gaaf..quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weer zo'n geile kleur als die Dean van Dean.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
M'n ibanez vind ik ook nog steeds vet, blauwe doorschijnende finish met zwarte accenten in de nerfquote:
quote:
Als ik weer naar E ga moet ik dat nog steeds doen, of hoeft dat dan niet meer? want ik heb er nu ff geen zin inquote:
Dan moet je ook niet zeurenquote:Op dinsdag 14 april 2009 16:46 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Als ik weer naar E ga moet ik dat nog steeds doen, of hoeft dat dan niet meer? want ik heb er nu ff geen zin in
oh! ik snap 'm. dus als ik van E naar C ga, blijf de brug gewoon hetzelfde, dus goed afgesteld voor E. maar als ik naar een ander (complete) tuning ga, dan moet in intoneren?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren
Hij staat nu goed voor E. Tenminste, zoals voorheen.
Nou ja slaan, je legt je vinger erop en als je dan aanslaat (zonder met je linkerhand in te drukken) krijg je een harmonic (note) jaquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:22 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
oh! ik snap 'm. dus als ik van E naar C ga, blijf de brug gewoon hetzelfde, dus goed afgesteld voor E. maar als ik naar een ander (complete) tuning ga, dan moet in intoneren?
Kijk mijn samenvatting ff na
btw, harmonic note is dat je op je snaartje slaat met een vinger, maar je slaat hem niet aan als een fretted note he?
Harmonic is als je je snaar niet helemaal tot op de hals indrukt, maar je vinger precies boven een fret legt en dan aanslaat, je hoort dan een boventoon. Ik weet niet of dat is wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:22 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
oh! ik snap 'm. dus als ik van E naar C ga, blijf de brug gewoon hetzelfde, dus goed afgesteld voor E. maar als ik naar een ander (complete) tuning ga, dan moet in intoneren?
Kijk mijn samenvatting ff na
btw, harmonic note is dat je op je snaartje slaat met een vinger, maar je slaat hem niet aan als een fretted note he?
Jep dat was hem, bedankt. en boven jou. ook bedankt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:44 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Harmonic is als je je snaar niet helemaal tot op de hals indrukt, maar je vinger precies boven een fret legt en dan aanslaat, je hoort dan een boventoon. Ik weet niet of dat is wat je bedoelt?
Yeah, en dan Albert King.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:48 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Jep dat was hem, bedankt. en boven jou. ook bedankt.
Dat moet ik dus doen als ik moet intoneren, maar ik ben weer terug naar E dus is geen probleem meer, misschien voor de toekomstals ik een 2e gitaar haal ofzo
(wss een flying Vagina)
Moet je toch helemaal zelf weten?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:52 schreef RoW_0 het volgende:
Dan gebruik ik mijn flying V voor thrash - E
en mijn yamaha 112 die ik al heb voor melodic death metal - C Standard (zit ook hele dikke snaren op )
is dat dan ongeveer goed?
Hangt natuurlijk wel van de kleur af welke het lekkers palm mutequote:Op dinsdag 14 april 2009 18:43 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
jaik dacht dat die v wel beter zou zijn voor thrash ofzo
voor palm muten en dergelijke.
Precies, bruin lijkt me beter om te palm muten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk wel van de kleur af welke het lekkers palm mute
Hangt van het element en de snaren af. Met een humbucker en een .010 setje in E ben je al een heel eindquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:43 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
jaik dacht dat die v wel beter zou zijn voor thrash ofzo
voor palm muten en dergelijke.
Precies, en als je een roze gitaar hebt krijg je alleen van die gay iron-maiden dingen enzquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:48 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Precies, bruin lijkt me beter om te palm muten.![]()
Of nog erger...quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies, en als je een roze gitaar hebt krijg je alleen van die gay iron-maiden dingen enz
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
quote:
Veel hoop maar weinig tijd, snel meer!quote:
Goede slagingskansen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Veel hoop maar weinig tijd, snel meer!
Jupquote:
Voor de mensen die benieuwd waren zei je toch?quote:
Ziet er wel hip uit. Ik zou alleen die gipswand weg halen.quote:
Dat is nou eenmaal de muur in de garage van de drummer, is gewoon geverfd geloof ikquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ziet er wel hip uit. Ik zou alleen die gipswand weg halen..
Ja maar het geluid er doorheen horen is niet zo mooi, als je snapt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:05 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de muur in de garage van de drummer, is gewoon geverfd geloof ik
Zit een muur achter, en dan nog een carpool met een auto erin...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja maar het geluid er doorheen horen is niet zo mooi, als je snapt wat ik bedoel..
volgens mij snapt hij mij niet helemaalquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:15 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zit een muur achter, en dan nog een carpool met een auto erin...
En, de buren vinden onze muziek best leuk... 1 keer in de week iig
Qua opname?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
volgens mij snapt hij mij niet helemaal![]()
Mijn fiets wat doe jequote:
sja, die fiets.... Blue screen!quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:43 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Mijn fiets wat doe je![]()
Gave Vid![]()
klopt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je wel aan het spoor wonen.
dan heb ik idd liever dezequote:Op dinsdag 14 april 2009 13:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je't lief vraagt wil hij vast wel wat sjouwen.
Ziet er goed uit!quote:
Klank is prima, clean klinkt hij geweldig en met distortion er op kan hij het ook goed bijbenenquote:Op woensdag 15 april 2009 10:07 schreef Gitaarmat het volgende:
Ziet er goed uit!
Nu nog afwachten of de klank goed is.Hoeveel heeft hij gekost en wat voor merk is het?
Lijkt me geweldig als ik dat bedrag ff over had.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:47 schreef brother52 het volgende:
Witch, had je deze al gezien?
http://link.marktplaats.nl/242871446
Dan worden ze dof, lelijk, vies en klinken minder gedefinieerd.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:24 schreef Metaalkop het volgende:
Het is natuurlijk al een keer of 100 gevraagd. Maar wat zijn de verschijnselen als je snaren te oud worden?
Roestquote:Op woensdag 15 april 2009 19:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan worden ze dof, lelijk, vies en klinken minder gedefinieerd..
Tijd voor nieuwe dus. Eens geld zoekenquote:Op woensdag 15 april 2009 19:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan worden ze dof, lelijk, vies en klinken minder gedefinieerd..
Rust is not a crimequote:
Doe ze de groeten terugquote:Op woensdag 15 april 2009 20:52 schreef Daantke het volgende:
hey dean groetjes van mxpx !
Oude snaren "ruiken" wel altijd lekker vind ik, als je daar op gespeeld hebt, dan ruiken je vingers daar helemaal naar, ik vind dat wel een aangename geurquote:
quote:
Dat klinkt als meer werk dan ik er voor over hebquote:Op woensdag 15 april 2009 23:26 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Je kan beter de audio apart opnemen* en later over je film heen mixen.
*Tenzij je een goede microfoon in je camera hebt
Let ook op voldoende licht er is behoorlijk veel licht nodig voor een mooie opname
Ondanks de echt hele kutte kwaliteit vind ik eht toch al wel tof klinkenquote:Op donderdag 16 april 2009 00:33 schreef Cynic het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Het geluid is er ook niet helemaal mooi op gekomen, maar vooruit
Audiotrack gewoon in opname programma geopend, dan daar afgespeeld en tegelijk opgenomen met die toneport zodat die gelijk gesynct staan samen, dan later dat geluid onder het filmpje geplakt. Dan heb je tenminste ook van de backingtrack fatosenlijke kwaliteit zonder dat dat ook door een mic komt oid.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:22 schreef Cynic het volgende:
Nou, ik heb zojuist voor het eerst geprobeerd een filmpje te maken dat ik met een liedje meespeel (een eigen liedje van mijn andere bandje) maar ik geloof niet dat ik heel goed ben in dat opnemen. Hoe heb jij dat toen gedaan Dribbel? Ik heb nu een tamelijk omslachtige manier waarbij de laptop over de PA loopt, ik over mijn versterker speel en het geluid door mijn fototoestel wordt opgenomen
Op sommige plekken zwabbert het waarschijnlijk een beetje omdat er een paar stukken zonder drum in zitten en ik had de clicktrack uitstaan
En wat duurt dat uploaden op Youtube vreselijk lang...
Dat geluid eronder plakken kan gewoon in windows moviemaker ofzo?quote:Op donderdag 16 april 2009 00:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Audiotrack gewoon in opname programma geopend, dan daar afgespeeld en tegelijk opgenomen met die toneport zodat die gelijk gesynct staan samen, dan later dat geluid onder het filmpje geplakt. Dan heb je tenminste ook van de backingtrack fatosenlijke kwaliteit zonder dat dat ook door een mic komt oid.
Jup! Zeer goede winkelquote:Op woensdag 15 april 2009 23:59 schreef GoodGawd het volgende:
Iemand ervaring met winkel, Groove-factory?
Hoe is de kwaliteit van de producten die ze afleveren? Alles goed afgesteld ja nee? Service?
Ja, dat volstaat idd gewoon, je hoeft er toch geen hippe videoeffecten onder te zetten ofzoquote:Op donderdag 16 april 2009 00:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat geluid eronder plakken kan gewoon in windows moviemaker ofzo?
Dat met dat opnameprogramma had ik nu ook al, dus dat moet geen probleem zijn. En dan kan ik wel een sm57 voor mijn cab hangen ofzo.
Okay, bedankt. Ik geloof dat ik het heb gevonden. Ik zal morgen eens een nieuwe poging wagenquote:Op donderdag 16 april 2009 01:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja, dat volstaat idd gewoon, je hoeft er toch geen hippe videoeffecten onder te zetten ofzoAlleen ff kwestie van goed recht plakken dat het er netjes onder staat.
Hoe staat het nu eigenlijk met de opnames ervoor ?quote:Op donderdag 16 april 2009 01:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Okay, bedankt. Ik geloof dat ik het heb gevonden. Ik zal morgen eens een nieuwe poging wagen
We gaan zaterdag alle gitaarspullen eindelijk naar de studio brengen. Zal wel weinig van opnemen terecht komen, denk eerst geluiden uitzoeken en op elkaar afstemmen, microfoons uitzoeken en plaatsen enzo.quote:Op donderdag 16 april 2009 01:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe staat het nu eigenlijk met de opnames ervoor ?
Ja precies als je zolang bezig bent met opnames en nummer schrijven is het wel de moeite waard om ook ff fatsoenlijk de tijd te nemen om het geluid goed te zettenquote:Op donderdag 16 april 2009 01:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
We gaan zaterdag alle gitaarspullen eindelijk naar de studio brengen. Zal wel weinig van opnemen terecht komen, denk eerst geluiden uitzoeken en op elkaar afstemmen, microfoons uitzoeken en plaatsen enzo.
Dat liedje op de video is niet voor die band trouwens, dat is voor het bandje waar ik zelf in zing.![]()
Daarmee wil ik graag aan het eind van dit jaar 4 of 5 nummers opnemen. Mijn vriendin wil 10 nummers opnemen, maar die heeft geloof ik nog niet helemaal begrepen hoe dat werkt
Dat is een goed begin.quote:Op donderdag 16 april 2009 00:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
En dan kan ik wel een sm57 voor mijn cab hangen ofzo.
dat leert ze dan heel snelquote:Op donderdag 16 april 2009 01:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
We gaan zaterdag alle gitaarspullen eindelijk naar de studio brengen. Zal wel weinig van opnemen terecht komen, denk eerst geluiden uitzoeken en op elkaar afstemmen, microfoons uitzoeken en plaatsen enzo.
Dat liedje op de video is niet voor die band trouwens, dat is voor het bandje waar ik zelf in zing.![]()
Daarmee wil ik graag aan het eind van dit jaar 4 of 5 nummers opnemen. Mijn vriendin wil 10 nummers opnemen, maar die heeft geloof ik nog niet helemaal begrepen hoe dat werkt
Klinkt lekker (ondanks het kutte geluid af en toe).quote:Op donderdag 16 april 2009 00:33 schreef Cynic het volgende:
Het geluid is er ook niet helemaal mooi op gekomen, maar vooruit
Mja ligt ook wel heel erg aan de soort muziek, ik weet ook wel dat ik 4 nummers in een dag erop kan krijgen, maar komt grotendeels omdat onze muziek nou niet zo onmogelijk in elkaar zit en de nummers niet zo lang zijn, scheelt weer een hoop dan als je hele ingewikkelde shit hebt van 8 minuten per nummerquote:Op donderdag 16 april 2009 11:48 schreef Aresdreams het volgende:
ach, het is mogelijk om in 2 dagen 4 nummers op te nemen, maar dan heb je eigenlijk geen tijd je nummers mooi te stroomleinen
Ik denk dat het voornamelijk in je voorbereiding zit. Als je alles vantevoren goed uitgedacht en voorbereid hebt, gaat alle sneller. Je hebt nog altijd van die gasten die tijdens de opnames besluiten dat hun solo toch niet zo tof is en dan een nieuwe gaan verzinnen en daar 12 takes en 4 uur over doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja ligt ook wel heel erg aan de soort muziek, ik weet ook wel dat ik 4 nummers in een dag erop kan krijgen, maar komt grotendeels omdat onze muziek nou niet zo onmogelijk in elkaar zit en de nummers niet zo lang zijn, scheelt weer een hoop dan als je hele ingewikkelde shit hebt van 8 minuten per nummer
Ja precies, ik ken m'n partijen eigenlijk wel zo goed dat het er bijna altijd in 1 keer opstaat, alleen zijn het soms juist die simpele dingen die fout gaan omdat je opeens gaat nadenken wat je gaat spelen en het niet automatisch gaat zoals normaalquote:Op donderdag 16 april 2009 12:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk in je voorbereiding zit. Als je alles vantevoren goed uitgedacht en voorbereid hebt, gaat alle sneller. Je hebt nog altijd van die gasten die tijdens de opnames besluiten dat hun solo toch niet zo tof is en dan een nieuwe gaan verzinnen en daar 12 takes en 4 uur over doen..
Ga denk ik zo ook maar eens kijken om misshien nog een filmpje op te nemenquote:
Ik ben benieuwd, het vorige klonk (ondanks de geluidskwaliteit) wel erg goedquote:
Je hebt in ieder geval geen buren meer die klagen dat je te harde seks hebtquote:Op donderdag 16 april 2009 13:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, het vorige klonk (ondanks de geluidskwaliteit) wel erg goed
Hmm, er bestaat een reële kans dat mjin nieuwe vriending naast me komt te wonen, is dat een goed iets?
millencolinquote:
Wel een ultieme LAT-relatie.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, het vorige klonk (ondanks de geluidskwaliteit) wel erg goed
Hmm, er bestaat een reële kans dat mjin nieuwe vriending naast me komt te wonen, is dat een goed iets?
Ja, dat zou echt het schoolvoorbeeld zijnquote:Op donderdag 16 april 2009 14:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wel een ultieme LAT-relatie..
Wow! Klinkt verrekte goed en die drums vind ik trouwens nog wel heel erg meevallen, heb ze wel eens slechter gehoord. 't is dat je zover weg woont, anders was ik wel geïnteresseerd in les van jouquote:Op donderdag 16 april 2009 14:21 schreef Cynic het volgende:
Het geluid is in ieder geval wel duidelijker nu. Wel hoor je dan ook meteen dat de drums nep zijn, maar je kan niet alles hebben.
Best lastig nog trouwens om beeld en geluid gelijk te krijgen, het loopt volgens mij ook net niet helemaal goed nu, maar beter kreeg ik het niet.
jij mag geen filmpjes meer posten, werkt demotiverendquote:Op donderdag 16 april 2009 14:21 schreef Cynic het volgende:
Het geluid is in ieder geval wel duidelijker nu. Wel hoor je dan ook meteen dat de drums nep zijn, maar je kan niet alles hebben.
Best lastig nog trouwens om beeld en geluid gelijk te krijgen, het loopt volgens mij ook net niet helemaal goed nu, maar beter kreeg ik het niet.
Ik vind het juist motiverend werken eigenlijkquote:Op donderdag 16 april 2009 14:32 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
jij mag geen filmpjes meer posten, werkt demotiverend
NIcequote:Op donderdag 16 april 2009 14:21 schreef Cynic het volgende:
Idem!quote:Op donderdag 16 april 2009 14:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
NIcevind het vet klinken
Benieuwd hoe het in z'n geheel gaat klinken met zang enz erbij
Pukkelpopquote:
Zo, zeg dat wel!quote:Op donderdag 16 april 2009 17:23 schreef Daantke het volgende:
Mijn telefoon kan de basedrum niet zo goed aan.
Oh, zeg dat dan. Ja, dan zou ik hem ook laten staan!quote:Op donderdag 16 april 2009 17:55 schreef Daantke het volgende:
Het gaat om het idee!
En daarbenevens heeft een andere kerel ook vier filmpjes ge-uploaded, die wél redelijk zijn.
quote:Op donderdag 16 april 2009 17:55 schreef Daantke het volgende:
Het gaat om het idee!
En daarbenevens heeft een andere kerel ook vier filmpjes ge-uploaded, die wél redelijk zijn.
Dank jequote:Op donderdag 16 april 2009 20:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Complimenten Cynic.Ik heb geloof ik een keer een filmpje van je gezien toen je nog 4 jaar jonger was ofzo.
Die is er toch al?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb trouwens met een mod overlegd en er komt nóg (ja nóg) een gitaristentopic. Voor de íets minder goede gitaarspelers.En wat algemener, die mod vond dat het hier soms bijna een SC was.
Dus er komt nog een topic niet boos worden of schrikken hoor.
Ja, ik vind dat echt zo'n gezeik. Daar had ik ook zo vaak discussie over met de crew toen ik nog mod was hier. Dit is een gitaristentopic, hier lullen gitaristen dus. Gitaristen die lullen over dingen die gitaristen bezig houden. Dat is vaak gitaarspelen en gear, maar ook vaak dingen er omheen. Meer ontopic dan dat wordt het niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:53 schreef Gitaarmat het volgende:
En wat algemener, die mod vond dat het hier soms bijna een SC was.
Iedereen onder de 35 naar een ander topic?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:12 schreef Cynic het volgende:
Misschien moet er toch echt op leeftijd gesegmenteerd worden
Volgens mij ben je niet eens de oudste.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Iedereen onder de 35 naar een ander topic?
Dan blijf ik hier alleen over
Dat kan je op veel manieren opvattenquote:Op donderdag 16 april 2009 21:02 schreef Cynic het volgende:
En zo enorm hoog is het niveau hier toch ook niet?
Ja precies, en ik had al begrepen dat het daar ook niet bepaald storm loopt.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat kan je op veel manieren opvatten.
Bovendien, het "leer hier gitaarspelen" topic is er toch al als tweede topic? Voldoende mensen van hier die ook daar wel eens een kijkje nemen en omgekeerd.
Maar dat is niet echt één van de vaste gasten.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:34 schreef Cynic het volgende:
Volgens mij ben je niet eens de oudste.
Ik ben even zijn naam kwijt, maar die user die hier laatst wat opnames van zijn band had gepost en een tijdje daravoor ruzie met Dean had gemaakt is volgens mij een behoorlijk stuk ouder nog weer.
Klopt, de laatste tijd gaat het daar niet zo heel erg snel.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:38 schreef Cynic het volgende:
Ja precies, en ik had al begrepen dat het daar ook niet bepaald storm loopt.
Hij was wel wat stellig in zijn meningen, ja. Niet dat hij daar helemaal alleen in is hier natuurlijk...quote:Op donderdag 16 april 2009 21:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar dat is niet echt één van de vaste gasten.
Hij had niet alleen met Dean ruzie btw
Daar heb je ook weer helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:49 schreef Litpho het volgende:
Hij was wel wat stellig in zijn meningen, ja. Niet dat hij daar helemaal alleen in is hier natuurlijk...
Dus als ik een 8 ohm versterker aansluit op een 4 ohm cabinet, dan komt er uiteindelijk rook uit?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:56 schreef Aresdreams het volgende:
maar het is leuk om hem opnieuw te beginnen
Bj Dribbel_ schieten er dan Verkade Crunchsticks uitquote:Op donderdag 16 april 2009 22:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dus als ik een 8 ohm versterker aansluit op een 4 ohm cabinet, dan komt er uiteindelijk rook uit?
zeker als je er dan nog een licht ontvlambare vloeistof overheen spuitquote:Op donderdag 16 april 2009 22:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dus als ik een 8 ohm versterker aansluit op een 4 ohm cabinet, dan komt er uiteindelijk rook uit?
Dat was hem ja!quote:Op donderdag 16 april 2009 22:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En jullie twee favoriete Hollanders.
SingleCoil hebben jullie het over.
Nee, ik ben hier ookquote:Op donderdag 16 april 2009 21:02 schreef Cynic het volgende:
Zo'n 2e topic gaat volgens mij ook helemaal niet lopen.
En zo enorm hoog is het niveau hier toch ook niet? Volgens mij loopt er vanalles wat rond, dus dat zou niet af mogen schrikken.
En ikquote:
hmm nee skittlesquote:Op donderdag 16 april 2009 22:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bj Dribbel_ schieten er dan Verkade Crunchsticks uit.
Ja dat is prima te doen, je kan van die losse Marshall input-schotels kopen. Heb ik zelf ook eens gedaan, ik heb de website nog wel ergens waar een schema van de bedrading op staat. Heb ik zelf ook eens gedaan om mijn 4x12 cab stereo te maken, die stuurde ik ook met 2 versterkers aan.quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:26 schreef Ewout1 het volgende:
Ik post hier niet zo vaak, maar goed
ik heb binnenkort een nieuwe versterker (Tiny Terror) en aangezien ik mijn oude head niet kwijtgeraakt voor een goede prijs heb ik besloten om te over beide te spelen, zien wat dat geeft
Nu is mijn cab 4 * 12, maar ik wil dus de uitgangen verdubbelen, zodat het eigelijk twee 2*12 cabinets in een worden. Is dit moeilijk te maken? ik heb hem al is opengemaakt langs achter en het zijn denkik gwn twee kabeltjes lossolderen en dan aan zo'n audioingang solderen?
Lijkt me zo simpel![]()
Of naar Whole Lotta Love geluisterd (of bepaalde nummers van Incubus)?quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:23 schreef Cynic het volgende:
Een theremin (heb je nooit "I am Weasel" gekeken ofzo?)
Whole Lotta Love, zit daar een Theremin in?quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of naar Whole Lotta Love geluisterd (of bepaalde nummers van Incubus)?
quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:37 schreef Cynic het volgende:
Whole Lotta Love, zit daar een Theremin in?
Moet toch maar wat meer Led Zeppelin gaan luisteren, ben niet zo heel erg bekend met hun werk, hoewel ik het wel mooi vind.quote:
Verkeerde headstockquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:49 schreef Trigalti het volgende:
☻/
/()==+<>
/ \ Hi, i am Dean and i play Guitar Hero VII
quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:23 schreef Cynic het volgende:
quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:23 schreef Cynic het volgende:
Het is best een tof idee, maar volgens mij is het vrij onmogelijk om er op te spelen. Heb er wat filmpjes van gezien en je gaat echt heel snel vals.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:50 schreef brother52 het volgende:
Waarom wil ik nu ineens een theremin hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |