Nou ja slaan, je legt je vinger erop en als je dan aanslaat (zonder met je linkerhand in te drukken) krijg je een harmonic (note) jaquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:22 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
oh! ik snap 'm. dus als ik van E naar C ga, blijf de brug gewoon hetzelfde, dus goed afgesteld voor E. maar als ik naar een ander (complete) tuning ga, dan moet in intoneren?
Kijk mijn samenvatting ff na
btw, harmonic note is dat je op je snaartje slaat met een vinger, maar je slaat hem niet aan als een fretted note he?
Harmonic is als je je snaar niet helemaal tot op de hals indrukt, maar je vinger precies boven een fret legt en dan aanslaat, je hoort dan een boventoon. Ik weet niet of dat is wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:22 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
oh! ik snap 'm. dus als ik van E naar C ga, blijf de brug gewoon hetzelfde, dus goed afgesteld voor E. maar als ik naar een ander (complete) tuning ga, dan moet in intoneren?
Kijk mijn samenvatting ff na
btw, harmonic note is dat je op je snaartje slaat met een vinger, maar je slaat hem niet aan als een fretted note he?
Jep dat was hem, bedankt. en boven jou. ook bedankt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:44 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Harmonic is als je je snaar niet helemaal tot op de hals indrukt, maar je vinger precies boven een fret legt en dan aanslaat, je hoort dan een boventoon. Ik weet niet of dat is wat je bedoelt?
Yeah, en dan Albert King.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:48 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Jep dat was hem, bedankt. en boven jou. ook bedankt.
Dat moet ik dus doen als ik moet intoneren, maar ik ben weer terug naar E dus is geen probleem meer, misschien voor de toekomstals ik een 2e gitaar haal ofzo
(wss een flying Vagina)
Moet je toch helemaal zelf weten?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:52 schreef RoW_0 het volgende:
Dan gebruik ik mijn flying V voor thrash - E
en mijn yamaha 112 die ik al heb voor melodic death metal - C Standard (zit ook hele dikke snaren op )
is dat dan ongeveer goed?
Hangt natuurlijk wel van de kleur af welke het lekkers palm mutequote:Op dinsdag 14 april 2009 18:43 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
jaik dacht dat die v wel beter zou zijn voor thrash ofzo
voor palm muten en dergelijke.
Precies, bruin lijkt me beter om te palm muten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk wel van de kleur af welke het lekkers palm mute
Hangt van het element en de snaren af. Met een humbucker en een .010 setje in E ben je al een heel eindquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:43 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
jaik dacht dat die v wel beter zou zijn voor thrash ofzo
voor palm muten en dergelijke.
Precies, en als je een roze gitaar hebt krijg je alleen van die gay iron-maiden dingen enzquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:48 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Precies, bruin lijkt me beter om te palm muten.![]()
Of nog erger...quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies, en als je een roze gitaar hebt krijg je alleen van die gay iron-maiden dingen enz
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
quote:
Veel hoop maar weinig tijd, snel meer!quote:
Goede slagingskansen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Veel hoop maar weinig tijd, snel meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |