abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68073848
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij denkt dat menselijke luiheid, motivate e.d. nurture zijn?

Wie gaat al die kutklusjes doen? We beslist waar we als maatschppij in investeren als we totaal niet meer kunnen meten waar nou behoefte aan is? Denk je trouwens dat het toeval is dat china en rusland altijd hebben moeten meeliften op de wetenschappelijke ontdekkingen en technologische ontwikkelingen van de westerse maatschappij? Het enige sterktepunt van rusland was dat ze een (voor die tijd) erg modern ruimteprogramma hadden. Maar ook dat kwam weer voort uit de behoefte om met andere landen een competitie aan te gaan. Zodra dat voorbij was verviel het land tot complete stilstand.

En ook op micro niveau is geld onmisbaar. Arbeid/inzicht/conceptontwikkeling is te abstract om als gemeengoed ter beschikking te stellen. Als jij wilt er eventjes was loodgieterklusjes bij je worden uitgevoerd is in jouw samenleving het makkelijker voor de loodgieters om niet thuis te zijn. Ze hebben toch wel brood op de plank, ook als ze niet werken. De hele diensten sector zou instorten.

Wil je soms dat de overheid mensen gaat dwingen om te werken? En als wat dan? Iedereen naar z'n kunde? Misschien ben je wel goed in iets wat je helemaal niet leuk vind om te doen? Misschien ben je wel slecht in iets wat je juist wel leuk vind. Waarom zou een overheid riskeren om daar in te investeren om jou op te leiden tot systeembeheerder als je al zo goed kan loodgieteren?

Jouw systeem ontneemt een ieders vrijheid en zorgt voor klimaat waarin goede ideeen evenveel beloning krijgen als gewoon op je handen zitten. Dat lijkt mij niet handig.
Je zelfbeeld is best triest... neerslachtig. Lullig voor je.
Reflecteer het alleen niet op de samenleving.
  donderdag 16 april 2009 @ 15:20:20 #252
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68073950
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:17 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je zelfbeeld is best triest... neerslachtig. Lullig voor je.
Reflecteer het alleen niet op de samenleving.
Mijn zelfbeeld? Stop eens met je ad hominems voor de gein en ga eens inhoudelijk in op m'n posts.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 16 april 2009 @ 15:32:10 #253
188686 keienlegger
Hey, ik ben Sinterklaas niet!
pi_68074395
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:14 schreef Matteüs het volgende:

...

Kan wel een uurtje doorgaan. Het is in en in triest dat jij dit niet door hebt.
Wat ben jij een passieve klager zeg...
Nee, geld is niet goed voor mensheid in het algemeen. Is er een alternatief dat morgen kan worden ingevoerd? Nee! Leer ermee leven dus, dat is ook onderdeel van volwassen worden.
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:27 schreef Matteüs het volgende:
Stel:

Je moeder vind het prettiger de boom bij jullie in de straat te veragoden. Voorwaarde van die religie is wel dat je moeder in haar blootje in zonlicht de boom knuffelt en berijdt. Daar voelt zij zich prettig bij.

Leven en laten leven zeg je he? Of bel je de dokter?
En weer... passief als de neten en nog klagen ook.
Ga jij nou religie vergelijken met psychische stoornissen? Heb jij daar wel de juiste kennisachtergrond voor? Ik betwijfel het.
Wat als die vrouw nou veel kracht en energie uit het aanranden van een boom kan halen? Is het dan aan jou om te bepalen of ze dat niet meer mag doen? Heb je hier te maken met een ritueel of een stoornis?
Wat doe jij iedere keer als je met maten een biertje gaat drinken? Proost je dan? WAT IS DAT ACHTERLIJK! Het is nergens voor nodig en heeft totaal geen meerwaarde voor het biertje. Waarom doe je het dan? Misschien omdat het een persoonlijke keus is? Omdat je vrienden verwachten bij aanvang van de eerste slok even het glas te heffen?

Hoeveel anders, vanaf de zijlijn waarvan jij kijkt, is religie dan proosten?
pi_68075417
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:32 schreef keienlegger het volgende:
Wat ben jij een passieve klager zeg...
Nee, geld is niet goed voor mensheid in het algemeen. Is er een alternatief dat morgen kan worden ingevoerd? Nee! Leer ermee leven dus, dat is ook onderdeel van volwassen worden.
Rustig gifkikkertje.
Stap 1, je bent het dus eens dat geld niet goed is.
En nee, een alternatief morgen al invoeren kan niet. Dat was niet zo moeilijk en ik heb nergens ook beweerd dat dat wel kon.
En als dit passief klagen is (betwijfel of je wel door hebt wat je er zelf mee bedoeld), ben jij dan een actieve schreeuw-voor-zijn-beurtje?
En om je onwetendheid ff wat op te vijzelen: ik heb het financieel erg goed. Meer dan goed. Als je me persoonlijk kende zou je me voor gek verklaren dat ik zulke uitspraken doe op basis van bezittingen.
En dan je opmerking over volwassen worden... zucht
quote:
En weer... passief als de neten en nog klagen ook.
Ga jij nou religie vergelijken met psychische stoornissen? Heb jij daar wel de juiste kennisachtergrond voor? Ik betwijfel het.
Wat zijn neten?
Maar goed. Ja, ik vind geloof in een onbewezen oud prietpraat verhaaltje dat grotendeels als doel heeft de mens te manipuleren, en in een tijd dat je beter zou MOETEN weten met de kennis die beschikbaar is heden dage, een psychische stoornis.
Niet mee eens? Fijn. Dat mag.
Hakken op mij? Zielug...
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:32 schreef keienlegger het volgende:
Heb je hier te maken met een ritueel of een stoornis?
Wat doe jij iedere keer als je met maten een biertje gaat drinken? Proost je dan? WAT IS DAT ACHTERLIJK! Het is nergens voor nodig en heeft totaal geen meerwaarde voor het biertje. Waarom doe je het dan? Misschien omdat het een persoonlijke keus is? Omdat je vrienden verwachten bij aanvang van de eerste slok even het glas te heffen?

Hoeveel anders, vanaf de zijlijn waarvan jij kijkt, is religie dan proosten?
Proosten is iemand het beste wensen. Niks ritueels.
Als je dat niet begrijpt wens ik je nog een biertje.
  donderdag 16 april 2009 @ 16:02:07 #255
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68075527
Zozo Matteüs. Ga jij nu klagen dat mensen op jou persoonlijk aan het inhakken zijn? Nee toch? Zeg me dat het niet waar is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_68075556
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:02 schreef SpecialK het volgende:
Zozo Matteüs. Ga jij nu klagen dat mensen op jou persoonlijk aan het inhakken zijn? Nee toch? Zeg me dat het niet waar is.
Ja... *snifsnif*
pi_68075590
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn zelfbeeld? Stop eens met je ad hominems voor de gein en ga eens inhoudelijk in op m'n posts.
Laat ik dan maar Specialks uitspraken onder een modjasje plaatsen.
  donderdag 16 april 2009 @ 16:19:24 #258
188686 keienlegger
Hey, ik ben Sinterklaas niet!
pi_68076131
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:59 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Rustig gifkikkertje.
Stap 1, je bent het dus eens dat geld niet goed is.
En nee, een alternatief morgen al invoeren kan niet. Dat was niet zo moeilijk en ik heb nergens ook beweerd dat dat wel kon.
En als dit passief klagen is (betwijfel of je wel door hebt wat je er zelf mee bedoeld), ben jij dan een actieve schreeuw-voor-zijn-beurtje?
En om je onwetendheid ff wat op te vijzelen: ik heb het financieel erg goed. Meer dan goed. Als je me persoonlijk kende zou je me voor gek verklaren dat ik zulke uitspraken doe op basis van bezittingen.
En dan je opmerking over volwassen worden... zucht
[..]
Goed, vol in de verdediging bijt je terug en begin je te bazelen over je financiële situatie (wat natuurlijk totaal geen bijdrage levert voor deze discussie c.q. debat). Dat bevestigd mijn vermoeden alleen maar wat betreft die "opmerking over volwassen worden". Bedankt voor het meespelen.
quote:
Wat zijn neten?
Nederlands spreekwoord.
quote:
Maar goed. Ja, ik vind geloof in een onbewezen oud prietpraat verhaaltje dat grotendeels als doel heeft de mens te manipuleren, en in een tijd dat je beter zou MOETEN weten met de kennis die beschikbaar is heden dage, een psychische stoornis.
Niet mee eens? Fijn. Dat mag.
Hakken op mij? Zielug...
Onbewezen? Man, miljarden mensen "ervaren" hem iedere dag. Helaas voor jou dat je niet de gedachten kan lezen van anderen, hun gevoel kan voelen, door hun ogen kan kijken en hun conclusies kan trekken. Nee, jij ziet jezelf als iemand die objectief is omdat je geen religie hebt. Je zit er zo keihard naast, vriend.
Iedere keer als jij de krant openslaat, de tv aanzet, de radio aanknipt of je Ipod naar een nummer laat zoeken ben je net zo gehersenspoeld en gemanipuleerd als de mensen die jij verwijt. Ik vind het bizar dat iemand als jij religieuzen aan het bashen is terwijl je zelf iedere conspiracy docu hebt gezien en dit blindelings als de waarheid accepteerd. Heb je het woord 'propaganda' wel eens gehoord? Hoe bepaal jij nou wat echt onafhankelijk is?

Doe me een lol en ga je schamen terwijl je nadenkt over wie jij nou eigenlijk bent en hoe verschrikkelijk diep je het systeem bent gezogen dat je van hersenspoeling niet eens meer kan spreken, eerder assimilatie.
quote:
Proosten is iemand het beste wensen. Niks ritueels.
Als je dat niet begrijpt wens ik je nog een biertje.
Wensen is waardeloos, volgens jouw redenatie. Hopen en "bidden" zijn toch geen dingen die we in deze tijd moeten doen?
pi_68076279
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hmmmm stel ik mag de hele dag gamen.... of ik moet de hele dag werken.... tough one.
[..]

Juist het naar de toekomst kijken wordt irrelevant. Behoeftes worden gemeten door een overheid die beslist wel of niet in te springen op bepaalde trends. Tijdens van die saaie vergaderingen krijg je dan beslissingen of bepaalde soort producten nu wel of niet belangrijk worden geacht .

Via marktwerking kunnen zich nieuwe technologien juist ontplooien. Eerst is de behoefte er lichtelijk maar de technologie nog niet. Dan krijg je investeringen en lichte afname. De prijs van het product is hoog. Het product wordt populairder en de leverancier wordt beloond voor z'n inzicht en gaat manieren bedenken om het product winstgevender te maken. Tijdens die efficientieslag dalen de kosten van het produceren, deel van die kosten zorgen voor daling van de prijs van het product waardoor meer afname. Concurrenten komen op de markt en bieden hetzelfde product op basis van hun inzichten... lagere prijs of betere kwaliteit en dat stimuleert weer meer ontwikkelingen om ze veel mogelijk afname te houden.

Zonder geld en kapitalisme hadden we nu bijvoorbeeld geen efficiente commerciele luchtvaart gehad. (lees het verhaaltje hierboven er maar op na).
Gamen boven ontplooien stellen Wereld van verschil tussen ons.
Jij hebt geen toekomstbeeld van een betere wereld, voor pakweg over 500 jaar?

Zitten wij te wachten op crap van winstgevende bedrijven? Nee. Wij willen liefde, begrepen worden etc etc.
pi_68079021
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:02 schreef SpecialK het volgende:
Bepaalde groepen Viva lezeressen, christenen en libertariërs hebben in discussies nog wel eens de neiging om kritische noten te vervallen in amateurpsychoanalyse.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_68081486
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:23 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Zitten wij te wachten op crap van winstgevende bedrijven? Nee. Wij willen liefde, begrepen worden etc etc.
Welke crap bedoel je?. Wat bedoel je met liefde/begrepen worden/ etc? Specificeer alsjeblieft, en blijf niet in vaagheden spreken. Ik wil graag duidelijkheid
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_68081670
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:19 schreef keienlegger het volgende:

[..]

Goed, vol in de verdediging bijt je terug en begin je te bazelen over je financiële situatie (wat natuurlijk totaal geen bijdrage levert voor deze discussie c.q. debat). Dat bevestigd mijn vermoeden alleen maar wat betreft die "opmerking over volwassen worden". Bedankt voor het meespelen.
[..]

Nederlands spreekwoord.
[..]

Onbewezen? Man, miljarden mensen "ervaren" hem iedere dag. Helaas voor jou dat je niet de gedachten kan lezen van anderen, hun gevoel kan voelen, door hun ogen kan kijken en hun conclusies kan trekken. Nee, jij ziet jezelf als iemand die objectief is omdat je geen religie hebt. Je zit er zo keihard naast, vriend.
Iedere keer als jij de krant openslaat, de tv aanzet, de radio aanknipt of je Ipod naar een nummer laat zoeken ben je net zo gehersenspoeld en gemanipuleerd als de mensen die jij verwijt. Ik vind het bizar dat iemand als jij religieuzen aan het bashen is terwijl je zelf iedere conspiracy docu hebt gezien en dit blindelings als de waarheid accepteerd. Heb je het woord 'propaganda' wel eens gehoord? Hoe bepaal jij nou wat echt onafhankelijk is?

Doe me een lol en ga je schamen terwijl je nadenkt over wie jij nou eigenlijk bent en hoe verschrikkelijk diep je het systeem bent gezogen dat je van hersenspoeling niet eens meer kan spreken, eerder assimilatie.
[..]

Wensen is waardeloos, volgens jouw redenatie. Hopen en "bidden" zijn toch geen dingen die we in deze tijd moeten doen?
allereerst: een atheist gelooft slechts in 1 God minder dan de gelovige, die niet in die duizenden andere Godheden geloven die aangehangen worden.

ten tweede: een atheist zal meer op onderzoek uitgaan, en over het algemeen kritischer omgaan met informatie dan een gelovige. En zal dus over het algemeen minder snel 'gassimileerd'zijn dan een gelovige. Meerder informatiebronnen gebruiken etc, zijn dingen die juist wetenschappelijk ingestelde mensen leren, en nee, zo gewoon schijnt dat niet te zijn.

en theisten hebben geen alleen recht op hoop en wensen. Wel op bidden, maar dat zou een atheist een worst zijn.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 16 april 2009 @ 18:52:18 #263
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68081771
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:23 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Ontplooien wordt minder gestimuleert in een maatschappij waarin je niet hoeft te werken voor je eten.
quote:
Ja wel hoor. Maar mensen zullen altijd bij willen houden hoeveel arbeid ze hebben verricht voor iemand en dat om kunnen zetten in goederen bij iemand anders. Ik zie het probleem niet echt?
quote:
Laten we aan het bedrijfsleven de technische ontwikkelingen over en de oppervlakkige entertainment en dan houden wij ons bezig met liefde, ok? Want ik krijg genoeg liefde. Van m'n ouders, m'n vriendin en m'n vrienden. Daar heb ik moedertje staat niet voor nodig.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:57:44 #264
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_68081977
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:49 schreef Bensel het volgende:

ten tweede: een atheist zal meer op onderzoek uitgaan, en over het algemeen kritischer omgaan met informatie dan een gelovige. En zal dus over het algemeen minder snel 'gassimileerd'zijn dan een gelovige. Meerder informatiebronnen gebruiken etc, zijn dingen die juist wetenschappelijk ingestelde mensen leren, en nee, zo gewoon schijnt dat niet te zijn.
Auw! Atheïsme ≠ wetenschappelijk ingesteld.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_68082131
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:57 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

dat weet ik. lees m'n post nog eens. Over het algemeen, en wetenschappelijk ingesteld staan er wel degelijk in. Ik weet ook wel dat atheisten niet perse wetenschappelijk ingesteld zijn, daarom heb ik dat onderscheid ook proberen te maken in m'n post .

(en soms komen m'n hersenspinsels niet zo goed over op een medium als een forum als ík in m'n hoofd heb)
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 16 april 2009 @ 19:48:49 #266
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_68083643
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:57 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Niet alle atheïsten zijn wetenschappelijk ingesteld, maar het punt wat hij maakt is helemaal niet zo gek. Gelovigen hebben sneller dat ze iets verwerpen vanwege hun geloof, simpelweg omdat het niet overeenkomt. Als verklaring krijg je dan meestal te horen: 'tja, dat geloof ik gewoon'.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_68084203
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:43 schreef Bensel het volgende:

[..]

Welke crap bedoel je?. Wat bedoel je met liefde/begrepen worden/ etc? Specificeer alsjeblieft, en blijf niet in vaagheden spreken. Ik wil graag duidelijkheid
Crap = dingen die we niet nodig hebben, loop een huis binnen en je ziet dat er wel 40% weg kan( bij de meesten).

Begrepen worden---> dat iedereen psychologisch verantwoordelijk gaat handelen.

Om technologische vooruitgang te boeken heb je geen marktmechanisme nodig... wetenschappelijk technologen zullen mijns inziens in de toekomst zonder doel uitvinden. Wel met een bepaald doel dat de wereld beter kan worden, maar niet voor winst of zulk.
  donderdag 16 april 2009 @ 20:10:56 #268
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_68084395
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:48 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Niet alle atheïsten zijn wetenschappelijk ingesteld, maar het punt wat hij maakt is helemaal niet zo gek. Gelovigen hebben sneller dat ze iets verwerpen vanwege hun geloof, simpelweg omdat het niet overeenkomt. Als verklaring krijg je dan meestal te horen: 'tja, dat geloof ik gewoon'.
En waarom het onderscheid beperken tot een theïstische overtuiging? Volgens mij spelen politieke, ideologische of ethische principes een net zo grote rol. Dat we hier op ons forumpje vaak het snijpunt van religie en atheïsme zien in topics over evolutie e.d. betekent niet dat die issues zo'n impact hebben op de mensheid als geheel.

Daarbij, zelfs wetenschap functioneert via een autoriteits-principe vanuit gevestigde ideeën. Dat stuwt alleen maar de nieuwe ontwikkelingen richting nauwkeurigheid en betrouwbaarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Invictus_ op 16-04-2009 20:18:32 ]
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_68084408
@ SpecialK

''Ontplooien wordt minder gestimuleert in een maatschappij waarin je niet hoeft te werken voor je eten.''

Wie zegt dat? Als de hele wereld vanaf morgen met een goede instelling, alle hoofdjes gezet naar het doel dat eenieder zag kan en mag ontplooien, is de wereld 10x zo goed af. Niet alleen ontplooien, geproduceerd behoord er ook te worden, maar dat loopt wel los

''Ja wel hoor. Maar mensen zullen altijd bij willen houden hoeveel arbeid ze hebben verricht voor iemand en dat om kunnen zetten in goederen bij iemand anders. Ik zie het probleem niet echt?''

Zo is het nu misschien..

''Laten we aan het bedrijfsleven de technische ontwikkelingen over en de oppervlakkige entertainment en dan houden wij ons bezig met liefde, ok? Want ik krijg genoeg liefde. Van m'n ouders, m'n vriendin en m'n vrienden. Daar heb ik moedertje staat niet voor nodig.''

Zoals ik al zei je hebt voor technische ontwikkelingen geen bedrijfsleven nodig. Als het met het bedrijfsleven kan dan kan het ook zonder.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:21:55 #270
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_68089453
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:10 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

En waarom het onderscheid beperken tot een theïstische overtuiging? Volgens mij spelen politieke, ideologische of ethische principes een net zo grote rol. Dat we hier op ons forumpje vaak het snijpunt van religie en atheïsme zien in topics over evolutie e.d. betekent niet dat die issues zo'n impact hebben op de mensheid als geheel.

Daarbij, zelfs wetenschap functioneert via een autoriteits-principe vanuit gevestigde ideeën. Dat stuwt alleen maar de nieuwe ontwikkelingen richting nauwkeurigheid en betrouwbaarheid.
Ja, natuurlijk zijn er meerdere principes in het spel, maar we hebben het nu over een bepaald kader, namelijk die van de wetenschap & het geloof. Daarnaast is de wetenschap vaak eerlijk in het toegeven van fouten. Als iets tegenwoordig alsnog als fout wordt bewezen, dan wordt dit aangepast en kan het plaatje er heel anders uitzien. Bij het Christendom zie ik dit niet zo vaak gebeuren.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_68102224
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bepaalde groepen Viva lezeressen, christenen en libertariërs hebben in discussies nog wel eens de neiging om kritische noten te vervallen in amateurpsychoanalyse.
Aan je toontje te lezen vind je jezelf heel wat.
Jezelf op een voetstuk plaatsen kun je misschien beter aan anderen over te laten. Maar het kan zijn dat je denkt dat dat niet genoeg gebeurd en zelf wilt ingrijpen met reacties zoals deze waar je jezelf boven de rest plaatst.
Aan zelfopgeblazen mensen zoals jij heb ik een broertje dood. Die zijn nutteloos omdat ze meer met zichzelf bezig zijn dan met de daadwerkelijke casus.

[ Bericht 24% gewijzigd door Matteüs op 17-04-2009 12:17:25 ]
pi_68105584
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:47 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Aan je toontje te lezen vind je jezelf heel wat.
Jezelf op een voetstuk plaatsen kun je misschien beter aan anderen over te laten. Maar het kan zijn dat je denkt dat dat niet genoeg gebeurd en zelf wilt ingrijpen met reacties zoals deze waar je jezelf boven de rest plaatst.
Aan zelfopgeblazen mensen zoals jij heb ik een broertje dood. Die zijn nutteloos omdat ze meer met zichzelf bezig zijn dan met de daadwerkelijke casus.
Bedankt voor het nogmaals bevestigen van mijn punt.
pi_68105767
Graag gedaan.
pi_68108246
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet zo bescheiden, atheïsten kunnen er ook wat van hoor. Hoe vaak ik wel niet atheïstische amateurpsychologen tegenover me heb die mij denken te moeten uitleggen hoe het komt dat ik geloof.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_68108513
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Niet zo bescheiden, atheïsten kunnen er ook wat van hoor. Hoe vaak ik wel niet atheïstische amateurpsychologen tegenover me heb die mij denken te moeten uitleggen hoe het komt dat ik geloof.
Er zijn inderdaad wel veel meer groepen die zich daaraan bezondigen, maar de beschuldigingen die hier o.a. tegen mij werden geuit zijn van exact hetzelfde soort als de beschuldigingen van sommige libertariërs wanneer je kritische noten bij de libertarische heilstaat plaatst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')