abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:25:33 #221
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_67996187
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 00:36 schreef Bankfurt het volgende:
In India zijn er fakirs die de 150 jaar passeren door meditatie etc.
Je moet niet alles geloven wat je hoort. Dit bijvoorbeeld niet.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_67997863
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja maar vit A is een natuurlijk product.
Fluoride is een afvalproduct van atoombommen.
Zover ik weet wordt Fluor gebruikt om U-235 te scheiden van U-238. Het is dus niet zozeer een afvalproduct, maar men gebruikt het van tevoren al om verrijkt Uranium te krijgen.

Ik snap niet waarom mensen dan op basis hiervan concluderen dat Fluor gevaarlijk is. Als het zou worden gebruikt om andere isotopen te scheiden zou het opeens niet meer gevaarlijk zijn? Is dat niet een beetje een Sesamstraatredenatie?
pi_68004687
Tja dit ligt voor mijn gevoel een beetje in dezelfde richting als de dihydrogen monoxide conspiracy; het is een koelmiddel, een oplosmiddel, mensen sterven er aan enz.
pi_68005665
Een supernova kan dodelijk zijn als je je binnen enkele lichtjaren van zo'n supernova bevindt. Bij supernovae komen neutrino's en ijzer vrij (en nog allemaal andere zware elementen). Supenovae zijn dodelijk, dus neutrino's en ijzer zijn dodelijk.

Sterk staaltje drogredenatie
pi_68007042
Ja okee en een trein in je oog krijgen is ook niet gezond, dus dat is nog een bewijs dat ijzer slecht voor je is!

Maar er zijn hier wel een aantal dingen gepost over WAAROM Fluoride slecht zou zijn, maar kom op: een beetje fluoride in je mond (wat je voor het grootste deel ook weer weg spoelt)....in je bloedbaan komt het zo veel andere stoffen tegen om mee te reageren dat het echt niet bij je hersenen aan komt.
Als het om grotere hoeveelheden in drinkwater gaat, is het natuurlijk een ander verhaal.
pi_68007327
Dat snap ik. Het gaat me hier om de redenatie.

Lambiekje merkt hier ook terecht op dat mensen zich nogal es verkijken op de leeftijden die vroeger werden bereikt. Een gemiddelde leeftijd van 40 jaar impliceert niet automatisch dat als je de 40 bent gepasseerd, een grote kans hebt om te overlijden. Kindersterfte had natuurlijk veel te maken met de omstandigheden bij de geboorte, en dat staat zover ik kan zien redelijk los van wat voor voedingstoffen mensen op latere leeftijd binnenkrijgen. Dus zodra je een bepaalde leeftijd was gepasseerd, had je nog steeds een redelijke kans om een stuk ouder dan die gemiddelde 40 jaar te worden.

Maar dan lees ik ook dat de gemiddelde leeftijd in de middeleeuwen laag was "omdat mensen als schild werden gebruikt in oorlogen". En dan vraag ik me ernstig af waar dat vandaan komt,en of hij daadwerkelijk denkt dat dat de gemiddelde leeftijd jaren beïnvloedt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:27:51 #227
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_68007882
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:30 schreef Haushofer het volgende:
Een supernova kan dodelijk zijn als je je binnen enkele lichtjaren van zo'n supernova bevindt. Bij supernovae komen neutrino's en ijzer vrij (en nog allemaal andere zware elementen). Supenovae zijn dodelijk, dus neutrino's en ijzer zijn dodelijk.

Sterk staaltje drogredenatie
Hmmmm Het grote neutrino complot. Dan zouden we echt een probleem hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_68008295
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:12 schreef Haushofer het volgende:
Lambiekje merkt hier ook terecht op dat mensen zich nogal es verkijken op de leeftijden die vroeger werden bereikt. Een gemiddelde leeftijd van 40 jaar impliceert niet automatisch dat als je de 40 bent gepasseerd, een grote kans hebt om te overlijden. Kindersterfte had natuurlijk veel te maken met de omstandigheden bij de geboorte, en dat staat zover ik kan zien redelijk los van wat voor voedingstoffen mensen op latere leeftijd binnenkrijgen. Dus zodra je een bepaalde leeftijd was gepasseerd, had je nog steeds een redelijke kans om een stuk ouder dan die gemiddelde 40 jaar te worden.
Als ik deze pagina mag geloven, heeft tegenwoordig een persoon die de leeftijd heeft bereikt van 65 een veel grotere kans om nog ouder te worden dan 100 jaar geleden. (50% van de 65 jarige worden 85, in 1900 was dat 13%). Met andere woorden, een bepaaldeleeftijd behalen gaf minder kans op nog meer jaar erbij als nu het geval is.
Volgens dat artikel komt dat door de goede dingen die we in de tijd ervoor tot ons genomen hebben (beter voeding, beter medische hulp, etc).
Hetzelfde artikel stelt dat "vroeger" er veel meer mensen leden aan chronische ziekten, ziekten die ervoor zorgden dat ze eerder dood gingen.
quote:
[...]Eighty percent had heart disease by the time they were 60, compared with less than 50 percent today. By ages 65 to 74, 55 percent of the Union Army veterans had back problems. The comparable figure today is 35 percent.
quote:
[..] Common chronic diseases — respiratory problems, valvular heart disease, arteriosclerosis, and joint and back problems — have been declining by about 0.7 percent a year since the turn of the 20th century. And when they do occur, they emerge at older ages and are less severe.

The reasons, she and others are finding, seem to have a lot to do with conditions early in life.
Dus je had inderdaad best bejaarden in tijden voor 1900 en een gemiddelde levensverwachting van 35 betekent niet dat je op je 34ste al je testament klaar moet hebben, maar aan de andere kant suggereert het artikel en vele onderzoeken op dat gebied dat kindersterfte en oorlogsslachtoffers ook niet verantwoordelijk zijn voor dat getal. Voedsel en medische kennis speelden een grote rol. Een bejaardenhuis in het middeleeuwse Londen zou een bijzonder lege bedoening zijn, met een handjevol oudjes om de biljarttafel heen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68008421
Tjah in de Middeleeuwen had je de pest en allerlei andere ranzige ziektes door vervuild drinkwater enzo, en ziekenzorg die vaak nog erger dan de kwaal zelf waren, slechte voeding enz, maar je had ook mensen die gedood werden met de heksenvervolging, oorlogen, inquisities, moorden door bijgeloof in dorpen, roofmoorden enz.

Mocht je tussen al dit gedoe heen kunnen manoevreren, dan kon je volgens mij best wel oud worden!
pi_68010239
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:43 schreef ToT het volgende:
Tjah in de Middeleeuwen had je de pest en allerlei andere ranzige ziektes door vervuild drinkwater enzo, en ziekenzorg die vaak nog erger dan de kwaal zelf waren, slechte voeding enz, maar je had ook mensen die gedood werden met de heksenvervolging, oorlogen, inquisities, moorden door bijgeloof in dorpen, roofmoorden enz.

Mocht je tussen al dit gedoe heen kunnen manoevreren, dan kon je volgens mij best wel oud worden!
Ja, je kon best oud zijn geworden en er zijn ook gevallen die we nu nog heel oud zouden noemen. Maar blijkbaar werd je ook als je niet te prooi viel aan oorlog of een erge ziekte zelden ouder dan 65.. (ongeveer)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68012563
Maar dat komt vast door onvoldoende verse groenten en vers water, althans dat argument geeft Lambiekje regelmatig.
pi_68012635
Ouder worden dan 50 is ook compleet nutteloos als je "de instandhouding van de soort" als uitgangspunt neemt.
pi_68012700
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ouder worden dan 50 is ook compleet nutteloos als je "de instandhouding van de soort" als uitgangspunt neemt.
Hoezo? Fysiek kunnen ze misschien iets minder, geestelijk zijn ze echter des te sterker, puur door de ervaring.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_68012747
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:42 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hoezo? Fysiek kunnen ze misschien iets minder, geestelijk zijn ze echter des te sterker, puur door de ervaring.
Hoe moeten mensen van boven de 50 het soort in stand houden dan?
Er wordt over voortplanting gesproken!
pi_68012751
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:42 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Vrouwen krijgen dan normaal gesproken echt geen kinderen meer, mannen kunnen nog iets langer door
pi_68012799
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Hoe moeten mensen van boven de 50 het soort in stand houden dan?
Er wordt over voortplanting gesproken!
Ieder heeft zijn taak. Om het voortplanten goed te laten verlopen is ervaring nodig, deze ouderen helpen dan ook met het opvoeden van de kinderen om zodoende ook geestelijk bij te blijven.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_68012920
Erg interessante discussie, ik moet meteen aan een aflevering van Star Trek denken waarin dr. Beverley Crusher verliefd wordt op een 64-jarige man die binnenkort 65 wordt....en op zijn planeet dien je op die verjaardag te sterven.

Maar dat lijkt me meer wat voor in een ander topic? Iemand interesse om zo eentje aan te maken? Want het gaat nu nogal offtopic.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:30:29 #238
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68016117
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:01 schreef ToT het volgende:
Tja dit ligt voor mijn gevoel een beetje in dezelfde richting als de dihydrogen monoxide conspiracy; het is een koelmiddel, een oplosmiddel, mensen sterven er aan enz.
zuurstof ook. Kijk maar wat er gebeurd als je van duiken lekker snel omhoog gaat.
Luchtdruk is ook kwalijk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:35:12 #239
52357 Lambiekje
pi_68016293
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:12 schreef Haushofer het volgende:
Dat snap ik. Het gaat me hier om de redenatie.

Maar dan lees ik ook dat de gemiddelde leeftijd in de middeleeuwen laag was "omdat mensen als schild werden gebruikt in oorlogen". En dan vraag ik me ernstig af waar dat vandaan komt,en of hij daadwerkelijk denkt dat dat de gemiddelde leeftijd jaren beïnvloedt.
Nee waar ik over struikel is het woord gemiddeld. De uitschieters geven dan een compleet verkeerd beeld.
Daarom zei ik toch ook je kan beter de Robust Estimator gebruiken.

In de middeleeuwen was een oorlog nog op een slagveld spelen. Niet als nu met stealth bommenwerpers. Die vrouwen en kinderen tot moes exploderen. Toen was het nog leuk levend stratego.
Hele andere spelregels als nu.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:36:16 #240
52357 Lambiekje
pi_68016324
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:43 schreef ToT het volgende:

Dat is wel de strekking wat ik bedoelde. Als je van adel was en je dus niet zo met de pleps bemoeide kon dat met gemak.

Ook in die tijd kon je dus best 80 worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')