Je moet niet alles geloven wat je hoort. Dit bijvoorbeeld niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:36 schreef Bankfurt het volgende:
In India zijn er fakirs die de 150 jaar passeren door meditatie etc.
Zover ik weet wordt Fluor gebruikt om U-235 te scheiden van U-238. Het is dus niet zozeer een afvalproduct, maar men gebruikt het van tevoren al om verrijkt Uranium te krijgen.quote:Op maandag 13 april 2009 10:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja maar vit A is een natuurlijk product.
Fluoride is een afvalproduct van atoombommen.
Hmmmmquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:30 schreef Haushofer het volgende:
Een supernova kan dodelijk zijn als je je binnen enkele lichtjaren van zo'n supernova bevindt. Bij supernovae komen neutrino's en ijzer vrij (en nog allemaal andere zware elementen). Supenovae zijn dodelijk, dus neutrino's en ijzer zijn dodelijk.
Sterk staaltje drogredenatie
Als ik deze pagina mag geloven, heeft tegenwoordig een persoon die de leeftijd heeft bereikt van 65 een veel grotere kans om nog ouder te worden dan 100 jaar geleden. (50% van de 65 jarige worden 85, in 1900 was dat 13%). Met andere woorden, een bepaaldeleeftijd behalen gaf minder kans op nog meer jaar erbij als nu het geval is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:12 schreef Haushofer het volgende:
Lambiekje merkt hier ook terecht op dat mensen zich nogal es verkijken op de leeftijden die vroeger werden bereikt. Een gemiddelde leeftijd van 40 jaar impliceert niet automatisch dat als je de 40 bent gepasseerd, een grote kans hebt om te overlijden. Kindersterfte had natuurlijk veel te maken met de omstandigheden bij de geboorte, en dat staat zover ik kan zien redelijk los van wat voor voedingstoffen mensen op latere leeftijd binnenkrijgen. Dus zodra je een bepaalde leeftijd was gepasseerd, had je nog steeds een redelijke kans om een stuk ouder dan die gemiddelde 40 jaar te worden.
quote:[...]Eighty percent had heart disease by the time they were 60, compared with less than 50 percent today. By ages 65 to 74, 55 percent of the Union Army veterans had back problems. The comparable figure today is 35 percent.
Dus je had inderdaad best bejaarden in tijden voor 1900 en een gemiddelde levensverwachting van 35 betekent niet dat je op je 34ste al je testament klaar moet hebben, maar aan de andere kant suggereert het artikel en vele onderzoeken op dat gebied dat kindersterfte en oorlogsslachtoffers ook niet verantwoordelijk zijn voor dat getal. Voedsel en medische kennis speelden een grote rol. Een bejaardenhuis in het middeleeuwse Londen zou een bijzonder lege bedoening zijn, met een handjevol oudjes om de biljarttafel heen..quote:[..] Common chronic diseases — respiratory problems, valvular heart disease, arteriosclerosis, and joint and back problems — have been declining by about 0.7 percent a year since the turn of the 20th century. And when they do occur, they emerge at older ages and are less severe.
The reasons, she and others are finding, seem to have a lot to do with conditions early in life.
Ja, je kon best oud zijn geworden en er zijn ook gevallen die we nu nog heel oud zouden noemen. Maar blijkbaar werd je ook als je niet te prooi viel aan oorlog of een erge ziekte zelden ouder dan 65.. (ongeveer)quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:43 schreef ToT het volgende:
Tjah in de Middeleeuwen had je de pest en allerlei andere ranzige ziektes door vervuild drinkwater enzo, en ziekenzorg die vaak nog erger dan de kwaal zelf waren, slechte voeding enz, maar je had ook mensen die gedood werden met de heksenvervolging, oorlogen, inquisities, moorden door bijgeloof in dorpen, roofmoorden enz.
Mocht je tussen al dit gedoe heen kunnen manoevreren, dan kon je volgens mij best wel oud worden!
Hoezo? Fysiek kunnen ze misschien iets minder, geestelijk zijn ze echter des te sterker, puur door de ervaring.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ouder worden dan 50 is ook compleet nutteloos als je "de instandhouding van de soort" als uitgangspunt neemt.
Hoe moeten mensen van boven de 50 het soort in stand houden dan?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:42 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoezo? Fysiek kunnen ze misschien iets minder, geestelijk zijn ze echter des te sterker, puur door de ervaring.
Vrouwen krijgen dan normaal gesproken echt geen kinderen meer, mannen kunnen nog iets langer doorquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:42 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoezo? Fysiek kunnen ze misschien iets minder, geestelijk zijn ze echter des te sterker, puur door de ervaring.
Ieder heeft zijn taak. Om het voortplanten goed te laten verlopen is ervaring nodig, deze ouderen helpen dan ook met het opvoeden van de kinderen om zodoende ook geestelijk bij te blijven.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe moeten mensen van boven de 50 het soort in stand houden dan?
Er wordt over voortplanting gesproken!
zuurstof ook. Kijk maar wat er gebeurd als je van duiken lekker snel omhoog gaat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:01 schreef ToT het volgende:
Tja dit ligt voor mijn gevoel een beetje in dezelfde richting als de dihydrogen monoxide conspiracy; het is een koelmiddel, een oplosmiddel, mensen sterven er aan enz.
Nee waar ik over struikel is het woord gemiddeld. De uitschieters geven dan een compleet verkeerd beeld.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:12 schreef Haushofer het volgende:
Dat snap ik. Het gaat me hier om de redenatie.
Lambiekje merkt hier ook terecht op dat mensen zich nogal es verkijken op de leeftijden die vroeger werden bereikt. Een gemiddelde leeftijd van 40 jaar impliceert niet automatisch dat als je de 40 bent gepasseerd, een grote kans hebt om te overlijden. Kindersterfte had natuurlijk veel te maken met de omstandigheden bij de geboorte, en dat staat zover ik kan zien redelijk los van wat voor voedingstoffen mensen op latere leeftijd binnenkrijgen. Dus zodra je een bepaalde leeftijd was gepasseerd, had je nog steeds een redelijke kans om een stuk ouder dan die gemiddelde 40 jaar te worden.
Maar dan lees ik ook dat de gemiddelde leeftijd in de middeleeuwen laag was "omdat mensen als schild werden gebruikt in oorlogen". En dan vraag ik me ernstig af waar dat vandaan komt,en of hij daadwerkelijk denkt dat dat de gemiddelde leeftijd jaren beïnvloedt.
Dat is wel de strekking wat ik bedoelde. Als je van adel was en je dus niet zo met de pleps bemoeide kon dat met gemak.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:43 schreef ToT het volgende:
Tjah in de Middeleeuwen had je de pest en allerlei andere ranzige ziektes door vervuild drinkwater enzo, en ziekenzorg die vaak nog erger dan de kwaal zelf waren, slechte voeding enz, maar je had ook mensen die gedood werden met de heksenvervolging, oorlogen, inquisities, moorden door bijgeloof in dorpen, roofmoorden enz.
Mocht je tussen al dit gedoe heen kunnen manoevreren, dan kon je volgens mij best wel oud worden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |