Wat denk je ermee te bereiken als je hem ermee confronteert? Dat hij niet meer liegt? Heb je er serieus last van dat het een en ander verzonnen heeft? Of is het gewoon een tegenvaller en is de persoon zelf nog steeds waardevol in jouw ogen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:06 schreef rontvierkand het volgende:
Ik ben dus erg teleurgesteld in hem maar ik weet niet wat ik moet doen. Hem ermee confronteren? Niets zeggen? Geen vrienden meer zijn?
Ben je serieus?quote:Op zondag 12 april 2009 11:30 schreef loop het volgende:
Misschien naar het politieburo stappen, de situatie uitleggen en dan voorstellen met die vriend van je te gaan praten, misschien dat hij dan wakker wordt.
lijkt me ook wat radicaal, niet? De politie dient om boetes uit te schrijven en eventueel eens criminelen te arresteren, niet om psycholoogje te spelen.quote:Op zondag 12 april 2009 11:30 schreef loop het volgende:
Is het niet strafbaar om je voor te doen als legerofficier? Het is iets anders dan zeggen dat je bakker bent ofzo. Misschien naar het politieburo stappen, de situatie uitleggen en dan voorstellen met die vriend van je te gaan praten, misschien dat hij dan wakker wordt.
Soms, heel soms he...dan lees je een reactie waarvan je alleen maar kan denken:quote:Op zondag 12 april 2009 11:30 schreef loop het volgende:
Is het niet strafbaar om je voor te doen als legerofficier? Het is iets anders dan zeggen dat je bakker bent ofzo. Misschien naar het politieburo stappen, de situatie uitleggen en dan voorstellen met die vriend van je te gaan praten, misschien dat hij dan wakker wordt.
ja maar het erge is dat als je de analogie doortrekt, TS dan al lang doorhad dat ie met een dude getrouwd was, maar er dan een jaar lang niks over zei en elke avond ongelukkig met zijn manvrouw naar bed ging.quote:Op maandag 13 april 2009 16:24 schreef Twerk het volgende:
Dit klinkt een beetje hetzelfde als dat je zegt dat je er na 3 jaar huwelijk achterkomt dat je getrouwd bent met een shemale.. maw uiterst merkwaardig en armoedig als het echt zo is.
Ik had ook niet verwacht dat er nog iemand in dit topic zou komen die de TS zou overtreffen in bizarre posts.quote:
haha wat een figuur!quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
Hij praatte ook zichzelf vaak tegen. De ene keer was hij kolonel, de andere keer majoor.
ik had hem erop gewezen en toen zei hij: heb ik je niet verteld dat ik gepromoveerd ben?
Hoe kan hij heel wat vrienden verliezen als jij hem verteld dat zijn verhalen niet kunnen kloppen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:26 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk. Maar hij is mijn enige echte vriend.
en nog, als ik hem confronteer, dan kan er gebeuren dat hij heel wat vrienden verliest, en dat wens ik hem ook niet toe.
Fok blijft verbazen.quote:Op maandag 13 april 2009 18:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik had ook niet verwacht dat er nog iemand in dit topic zou komen die de TS zou overtreffen in bizarre posts.
Waarom moet je het ook aan de anderen vertellen, als je hem confronteert? Ik zie hier de logica niet van?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:38 schreef rontvierkand het volgende:
Ik krijg hier dan ook steeds dezelfde antwoorden.
Het is zo dat we samen een vriendengroep hebben opgebouwd waartegen hij dus ook liegt. Ik wil hem niet uit de groep gooien, maar ik ben de enige die zijn leugens doorheeft (denk ik). Dus als ik hem confronteer, moet ik het ook aan de anderen vertellen.
Hij is best goed in liegen (als je dat goed kan noemen). Ik heb hem in al die jaren nog maar een paar keer doorgehad dat hij loog. Vermits we de andere vrienden nog niet lang kennen, lijkt het mij logisch dat ze het niet weten.quote:Op zondag 19 april 2009 17:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom moet je het ook aan de anderen vertellen, als je hem confronteert? Ik zie hier de logica niet van?
Hoe kan het trouwens dat zijn vrienden niks doorhebben? Het is nogal duidelijk als iemand de ene keer (klets)majoor is en de volgende keer kolonel..
Is dit topic mss een grap?
En als je hem niet confronteert, dan hebben de anderen niet het recht de waarheid te kennen, en hoef je ze dus niet in te lichten?quote:Op zondag 19 april 2009 18:08 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
Hij is best goed in liegen (als je dat goed kan noemen). Ik heb hem in al die jaren nog maar een paar keer doorgehad dat hij loog. Vermits we de andere vrienden nog niet lang kennen, lijkt het mij logisch dat ze het niet weten.
En nog, ik vind dat als ik hem confronteer dat ik de anderen erna ook moet inlichten. Zij hebben ook het recht de waarheid te kennen.
proficiat met je aktie !quote:Op maandag 20 april 2009 22:27 schreef rontvierkand het volgende:
De ontknoping
Ik ben net terug van bij mijn 'beste' vriend. Ik heb hem gezegd dat het niet klopt, dat de foto's die hij mij liet zien gewoon van het internet geplukt waren. Hij had ook gelogen over een vriendengroep. Hij kende heel wat (Russische) modellen waarmee hij geregeld feestjes hield. Hij vertelde daar de strafste verhaaltjes over. Hij had van bijna elk model een foto laten zien. Voor die foto's kan ik jullie doorverwijzen naar B&H, ik heb ze daar ook teruggevonden.
zijn reactie
Eerst was hij verbijsterd, hij leek alsof hij geschokt was dat ik hem beschuldigde van liegen. Hij ontkende. Plots erna zei hij: ja, ok. Ik heb gelogen. Maar het was voor je eigen bestwil. Ik heb je die verhalen verteld om je wat assertiever te maken. Je had op school weinig vrienden, en je praatte nooit tegen de meisjes. Dus ik dacht dat dit ging werken. Ik heb het ook bij iemand anders gedaan en bij hem heeft dat gewerkt. Ik zag in die jongen jou en omgekeerd.
Hij heeft wel gezegd dat hij wel degelijk modellen kent. Maar dat hij ze lang niet zo vaak zag dan dat hij vertelde. Het zijn er dan ook maar 8 en geen 20 of 30 zoals hij eerst zij. Er waren wel feestjes maar dus ook niet zo vaak, en hij zei dat hij af en toe wat zijn verhalen aandikte. Maar hij deed het voor mij.![]()
Nu het legergedeelte. hier is hij zelf over begonnen. Hij zei dat hij nooit officieel in het leger gezeten heeft. Maar dat hij er wel bij was. Omdat hij vaak de leiding nam, en omdat hij volgens de generaals over heel wat strategisch inzicht beschikte, werd hij daar majoor of kolonel genoemd.
Ook is het zogezegd wel waar dat een van zijn collega's daar gestorven is aan kanker (8 jaar ouder was hij de laatste keer 27 dus). Zijn vrouw, ook één van de modellen, heeft daarna zelfmoord gepleegd.
Het verhaal is nog niet rond. Hij had ook verhalen over de maffia. Hij heeft zogezegd 4 jaar bij de maffia gezeten. Van zijn 10de tot zijn 14de. Hij had vele grote drugssmokkels meegedaan en hij was een goede schutter. Zegt hij nu dat hij er maar twee jaar bij was en dat Lydia, de persoon die hem erbij betrokken had, hem graag had en hem dus af en toe eens meenam.
Hij geeft nu toe dat hij fout zat, en excuseert zich. Hij zegt dat hij het beter vroeger had verteld.
besluit
Ik heb gezegd dat ik hem niet meer kan vertrouwen. We zijn nu nog wel vrienden maar lang geen beste vrienden meer. Ik heb gezegd dat hij niet al te snel meer van mij gaat horen. Ik ben dan ook verschrikkelijk pissed op hem voor zijn leugens.
Ik denk dat ook daarin het gros gelogen isquote:Op dinsdag 21 april 2009 07:02 schreef SlamD het volgende:
En hoeveel geloof je van dat nieuwe verhaal?
uiteraard niet. Leugens maskeren met nieuwe leugens. Het gaat me gewoon te ver. Ik geloof nu gewoon niets meer van wat hij zegt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 07:02 schreef SlamD het volgende:
En hoeveel geloof je van dat nieuwe verhaal?
Gelijk heb je, zie ook mijn eerdere posting.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
uiteraard niet. Leugens maskeren met nieuwe leugens. Het gaat me gewoon te ver. Ik geloof nu gewoon niets meer van wat hij zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |